Προς το περιεχόμενο

Αντιδράσεις για την εξομοίωση πολυτεχνικών με ΤΕΙ και κολέγια


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Παρόλα αυτά δεν με πειράζει, προτιμώ τις εξετάσεις απ την εξίσωση, και μάλιστα να είναι και δύσκολες γιατί πιστεύω πως ένα μικρό ποσόστό απ τους ΤΕΙτζήδες θα τις περνάνε.

 

 

Ενώ οι πολυτεχνιτζήδες θα σάρωναν τα πάντα στο διάβα τους. 

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, γράφε τουλάχιστον σωστά Ελληνικά, γιατί τέτοια λάθη ούτε στο δημοτικό.

Κι είσαι και μεταπτυχιακός... και μάλιστα ο καλύτερος απ' ότι λες. :mellow:

 

Και δεν έχει να κάνει καθόλου με τα ΤΕΙ αυτό, αλλά ρε μεγάλε μη μας αρχίζεις τα κηρύγματα και τις αμπελοφιλοσοφίες απ' τη στιγμή που δε γνωρίζεις καν την ίδια σου τη γλώσσα. Είναι δυνατόν να κάνεις λάθη τόσο εξόφθαλμα και παρόλα αυτά μας μιλάς για "επίπεδο" ;

 

 

Επιχείρημα επιπέδου αν μη τι άλλο.

Χαλάλι τα χρόνια στα πολυτεχνεία.

Γνωστός μου με 19 χιλιάδες κάτι μόρια είχε χειρότερη ορθογραφία και έτσι και έβλεπες τα γράμματά του θα είχες ζαλάδα για 3 ώρες.

Να σου στείλω σε ΡΜ όνομα να του ζητήσεις πίσω το δίπλωμα?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 240
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

^ Υπογραφή γνωστού σου:   +

 

το επίπεδο φαίνεται όταν δεν μπορείς να γράψεις μια λέξη ορθά και να αρθρώσεις λόγο σωστά.

Τώρα το πόσα μόρια έβγαλε και τι και πως, δεν μπορώ να σου πω που τα γράφω (μην τυχόν και πέσει το επίπεδό μου... )

 

 

προφανώς εξαιρούνται δυσλεκτικοί και τα σχετικά αλλά επειδή ήδη έχουμε βγει offtopic απάντησε επί του θέματος αν έχεις κάτι να προσθέσεις κι  ας μην το συνεχίσουμε άλλο και χαλάσει το θέμα (που ήδη έχει δηλαδή, με αυτά που γράφονται, αλλά οκ).

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

funbreaker 

 

Αξιολογηση ΤΕΙ Δομικων δεν ψαχνεις;

 

 

http://www.hqaa.gr/eks/TEI%20PIRAEUS%20-%20External%20Evaluation%20Report%20-%20June%202012.pdf

 

 

Αυτο βρηκα.(Στα αγγλικα)

 

 

Για αλλους κλαδους υπαρχουν και στα ελληνικα για οποιον ενδιαφερεται

Επεξ/σία από Asmodeus21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είμαι καλοπροαίρετος και θεωρώ ότι δεν καταλαβαίνεις τι γράφω.

Όπως βλέπεις στο πόστ έγραψα ότι "Δεν μαθαίνουν τα ίδια πράγματα μαθαίνουν τις ίδιες βασικές αρχές. Απο κει και πέρα, η κάθε χώρα προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών ΚΑΙ στις δικές τις ανάγκες." (πουθενά αντισεισμικός σχεδιασμός μέχρι τώρα).

 

Και έφερα 2 παραδείγματα, πρώτον  τα πανεπιστήμια των ΗΠΑ όπου επειδή "οι κατοικίες στις ΗΠΑ δεν έχουν σαν κατασκευή πολλές ομοιότητες με αυτές που έχουμε εδω (μπετόν - τούβλα κλπ)" το πρόγραμμα σπουδών δεν είναι αντίστοιχο με το εδώ (ακόμα καμιά αναφορά σε αντισεισμικό σχεδιασμό).

Δεύτερο τα πανεπιστήμια σε UK όπου "Αντίστοιχα αντισεισμικό σχεδιασμό και κατασκευές σε αγγλικά πανεπιστήμια πάλι δύσκολα θα βρεις γιατί σε μεγάλο βαθμό δεν το έχουν ανάγκη." (εδώ γίνεται αναφορά σε αντισεισμικό σχεδιασμό και για αυτό όταν έρχονται από αγγλία συνήθως τους ζητούν για την αναγνώριση του πτυχίου τους να δώσουν μαθήματα αντισεισμικού σχεδιασμού εκτός και αν έχουν αντίστοιχο-παραπλήσιο μεταπτυχιακό).

Δεν μαθαίνουν τα ίδια πράγματα μαθαίνουν τις ίδιες βασικές αρχές. Απο κει και πέρα, η κάθε χώρα προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών ΚΑΙ στις δικές τις ανάγκες. Για παράδειγμα, οι κατοικίες στις ΗΠΑ δεν έχουν σαν κατασκευή πολλές ομοιότητες με αυτές που έχουμε εδω (μπετόν - τούβλα κλπ). Αντίστοιχα αντισεισμικό σχεδιασμό και κατασκευές σε αγγλικά πανεπιστήμια πάλι δύσκολα θα βρεις γιατί σε μεγάλο βαθμό δεν το έχουν ανάγκη.

 

Και στο εξήγησα εδώ:

 

Αν δε μπαίνεις στο κόπο να διαβάσεις όλο το πόστ πριν απαντήσεις, δε σου φταίω εγώ.

Είπα ότι η κάθε χώρα προσαρμόζει το πρόγραμμα σπουδών ΚΑΙ στις δικές τις ανάγκες και έφερα ώς παράδειγμα τις ΗΠΑ και UK.

 

Όσο για το ότι "αν εισαι καλός στη δουλειά σου κάπως θα βολευτείς" αυτό ισχύει, αλλά προφανώς και πρέπει να υπάρχει πλαφόν στις σχολές και τον αριθμό των εισακτέων (θεωρητικά οι εισακτέοι δεν θα είναι και απόφοιτοι). Όχι για θέματα ανταγωνισμού, αλλά για θέματα κατάλληλης μόρφωσης τους. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις εξωτερικές αξιολογήσεις τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ γίνεται αναφορά σε πολύ μεγάλο αριθμό εισακτέων συγκριτικά με τις διαθέσιμες υλικοτεχνικές υποδομές και το διαθέσιμο προσωπικό.

 

Στο πλαφόν στις σχολές αναφέρω ανώτερο αριθμό εισακτέων ανα σχολή και συνολικά ανά γνωστικό αντικείμενο και εσύ απάντησες αυτά:

 

Με δουλεύεις; Εσύ δεν είπες πως στο ΜΙΤ μαθαίνουν μόνο τις βασικές αρχές για αντισεισμική δόμηση και έδωσες και ως παράδειγμα το πως κατασκευάζονται τα σπίτια στην Αμερική (ξεχνώντας βέβαια, πως αυτά τα σπίτια φτιάχνονται μόνο σε μη σεισμογενείς πολιτείες) και μετά, ενώ μιλάμε για το ΜΙΤ και τις ΗΠΑ, μου πετάς και μια Αγγλία μέσα, έτσι για να υπάρχει. 

Σου απαντάω πως κάνεις μεγάλο λάθος αν νομίζεις πως δεν υπάρχουν πολιτείες στην Αμερική με standards για αντισεισμική προστασία στην κατασκευή κτιρίου και μου λες πως μιλάς για αγγλικά πανεπιστήμια.

Αν το ΜΙΤ είναι στην Αγγλία, πάω πάσο.

Πώς ακριβώς αυξάνει τον αριθμό των εισαχθέων μιας σχολής της Αθήνας για παράδειγμα το να ανοίξουν άλλες δέκα στην περιφέρεια; (Γιατί, αν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις κάνα post, γι' αυτό μιλούσε το μέλος στο οποίο απάντησα).

 

 

Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται μόνος του από τα μόρια. Οι σχολές με μεγαλύτερη ζήτηση είναι και οι δυσκολότερες στην εισαγωγή. Όσο μεγαλύτερη ζήτηση η σχολή, τόσο μειώνεται και το ποσοστό επιτυχίας όσων την έχουν δηλώσει.

 

Και όχι ο αριθμός των εισακτέων δεν καθορίζεται από τα μόρια. Καθορίζεται από το υπουργείο ανα τμήμα. Οι σχολές με μεγαλύτερη ζήτηση θα πάρουν τους μαθητές με την καλύτερη επίδοση αλλά (καθώς η βάση του 10 έχει καταργηθεί και οι προσφερόμενες θέσεις είναι όσες αν όχι περισσότερες από τους διαγωνιζόμενους) όλα τα τμήματα θα γεμίζουν με εισακτέους.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται μόνος του από τα μόρια. Οι σχολές με μεγαλύτερη ζήτηση είναι και οι δυσκολότερες στην εισαγωγή. Όσο μεγαλύτερη ζήτηση η σχολή, τόσο μειώνεται και το ποσοστό επιτυχίας όσων την έχουν δηλώσει.

b01.gif

Τι δεν καταλαβαίνεις;

Και όχι ο αριθμός των εισακτέων δεν καθορίζεται από τα μόρια. Καθορίζεται από το υπουργείο ανα τμήμα. Οι σχολές με μεγαλύτερη ζήτηση θα πάρουν τους μαθητές με την καλύτερη επίδοση αλλά (καθώς η βάση του 10 έχει καταργηθεί και οι προσφερόμενες θέσεις είναι όσες αν όχι περισσότερες από τους διαγωνιζόμενους) όλα τα τμήματα θα γεμίζουν με εισακτέους.

 

Άσε, σε λίγο θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε εδώ μέσα. Αναρωτιέται κιόλας "τι δεν καταλαβαίνω"...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

funbreaker 

 

Αξιολογηση ΤΕΙ Δομικων δεν ψαχνεις;

 

 

http://www.hqaa.gr/eks/TEI%20PIRAEUS%20-%20External%20Evaluation%20Report%20-%20June%202012.pdf

 

 

Αυτο βρηκα.(Στα αγγλικα)

 

 

Για αλλους κλαδους υπαρχουν και στα ελληνικα για οποιον ενδιαφερεται

 

Ευχαριστώ, θα το διαβάσω.

 

Άσε, σε λίγο θα ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε εδώ μέσα. Αναρωτιέται κιόλας "τι δεν καταλαβαίνω"...

 

Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται μόνος του από τα μόρια. Οι σχολές με μεγαλύτερη ζήτηση είναι και οι δυσκολότερες στην εισαγωγή. Όσο μεγαλύτερη ζήτηση η σχολή, τόσο μειώνεται και το ποσοστό επιτυχίας όσων την έχουν δηλώσει.

 

Μάλλον δεν έχεις ιδέα πως λειτουργεί το σύστημα εισαγωγής.

Ο αριθμός των εισακτέων είναι δεδομένος. Οι βάσεις διαμορφώνονται ως εξής:

Έχοντας έναν δεδομένο αριθμό εισακτέων η βάση είναι ο βαθμός του τελευταίου.

πχ δηλώνουν για ιατρική 5000 άτομα, μπαίνουν 300 ως δεδομένο άρα η βάση είναι ο βαθμός του 300ού.

Δεν θα ήταν δυνατόν να διαμορφώνεται ο αριθμός των εισακτέων βάση της ζήτησης για προφανείς λόγους :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συνάδελφοι μηχανικοί (και όχι μόνο), νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε ότι οι μηχανικοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης δεν θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης για τρεις λόγους που θα αναλύσω στη συνέχεια:

 

 

(1) Νόμος 4009/2011

 

α) Νόμος 4009/2011, Άρθρο 1, Παράγραφος 3:

Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα, με διακριτή φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που διαφοροποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., αντίστοιχα.

 

β) Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 2:

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής των ιδρυμάτων κάθε τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης:
α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
β) Τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στις εφαρμογές των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών, στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου σπουδών με υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.

 

 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία προκύπτει ότι οι μηχανικοί ΠΕ και ΤΕ έχουν διαφορετικό σκοπό στην παραγωγική διαδικασία. Πλήρης ταύτιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων δε μπορεί να γίνει καθώς τα Πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ δεν παρέχουν ίδιου επιπέδου εκπαίδευση.

 

 

(2) Το δίπλωμα μηχανικού που απονέμουν τα ελληνικά Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια μετά από σπουδές 5 ετών αντιστοιχεί σε 300 ECTS. Το πτυχίο μηχανικού που απονέμουν τα ελληνικά ΤΕΙ μετά από σπουδές 4 ετών αντιστοιχεί σε 240 ECTS.

 

Επειδή 300 ECTS>240 ECTS τότε οι δύο τίτλοι είναι διαβαθμισμένοι. Αυτό σημαίνει ότι οδηγούν σε διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) και διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα συνεπάγονται διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε προγράμματος σπουδών θα γίνουν γνωστά μόλις δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010.

 

 

(3) Ας ανατρέξουμε λίγο στον ορισμό της "ισοτιμίας" όπως περιλαμβάνεται στο νόμο 3328/2005 (ΔΟΑΤΑΠ και άλλες διατάξεις).

 

Νόμος 3328/2005, Άρθρο 4, Παράγραφος 1, Περίπτωση α):

Η «ισοτιμία» αναγνωρίζεται εφόσον:

Η διάρκεια των σπουδών, η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πληρούν τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής.

 

Σχόλιο: Με άμεση επέκταση του ορισμού στα ελληνικά ΑΕΙ (ένα είδος εσωτερικού ΔΟΑΤΑΠ), προκύπτει ότι το πτυχίο μηχανικού τεχνολογικής εκπαίδευσης ελληνικού ΤΕΙ δεν είναι ισότιμο με το δίπλωμα μηχανικού ελληνικού Πολυτεχνείου/Πανεπιστημίου καθώς η διάρκεια σπουδών (5 έτη σε Πολυτεχνεία/Πανεπιστήμια και 4 έτη σε ΤΕΙ) και η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης (Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 2 όπως αναφέρθηκε παραπάνω) είναι διαφορετικές ακόμη και αν οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών μεταξύ Πολυτεχνείων/Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι ίδιοι.

 

Επειδή οι προαναφερόμενοι τίτλοι σπουδών δεν είναι ισότιμοι, τότε προφανώς δεν είναι ισότιμοι και αντίστοιχοι. Η μη αντιστοιχία προκύπτει επιπλέον από την δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων περί αντιστοιχίσεων πανεπιστημιακών τμημάτων (ΥΑ Αριθμ. 168761/Β1-ΦΕΚ 2910/Β΄/18.11.2013) και τμημάτων ΤΕΙ (ΥΑ  Αριθμ. 168488/Ε5-ΦΕΚ 2875/Β΄/13.11.2013).

Επεξ/σία από michanikaros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και για όσους δεν κατάλαβαν τίποτα, η ουσία συνοψίζεται εδώ

 

michanikaros

Εγγραφή: Χθες, 22:12

Εγώ όμως θα ρωτήσω

 

(1)

Αφού (με βάση το Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 3) υψηλής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης το ένα, και εκπαίδευση υψηλής ποιότητας το άλλο, τότε γιατί να έχουμε το ένα καλύτερο από το άλλο; Όπως έγραψες έχουν διαφορετικό σκοπό (αλλά παράλληλα το ίδιο υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης με βάση τι λέει ο νόμος) άρα γιατί να μην εξισωθούν στην κλίμακα επιπέδου; Δεν χρειάζεται να έχουν πλήρης ταύτιση επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά δεν γίνεται οι μεν να μην έχουν καθόλου δικαιώματα όταν λαμβάνουν εξίσου υψηλής ποιότητας εκπαίδευση

 

(2)

Νομίζω το ξαναέγραψαν άλλοι. Οι 5ετης σπουδές θα έπρεπε να ήταν bachelor συν master σε τίτλους.

 

Θα σταθώ λίγο σε αυτό

Αυτό σημαίνει ότι οδηγούν σε διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) και διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα συνεπάγονται διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα.

Αυτό από τη μία έχει λογική.

 

Από την άλλη μου θυμίζει λίγο την κατάσταση μεταξύ ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας. Διδάσκεσαι 100 διαφορετικά πράγματα σε υψηλό επίπεδο και τελικά όταν πας να εργαστείς, για τα πρώτα 2-3-4 χρόνια χρειάζεσαι maximum το ένα συν άλλα 5-6 εντελώς διαφορετικά πράγματα.

 

Τι θέλω να πω; ότι το απόσπασμα που έβαλα σε quote είναι λάθος αν υποννοεί ότι κάποιοι άλλοι δεν πρέπει να έχουν καθόλου επαγγελματικά δικαιώματα. Το ίδιο πράγμα που έγραψα πιο πάνω δηλαδή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συνάδελφοι μηχανικοί (και όχι μόνο), νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε ότι οι μηχανικοί πανεπιστημιακής εκπαίδευσης δεν θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης για τρεις λόγους που θα αναλύσω στη συνέχεια:

 

 

(1) Νόμος 4009/2011

 

α) Νόμος 4009/2011, Άρθρο 1, Παράγραφος 3:

Τα ιδρύματα των δύο τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούν παράλληλα, με διακριτή φυσιογνωμία, σκοπό και αποστολή, που διαφοροποιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., αντίστοιχα.

 

β) Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 3:

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής αποστολής των ιδρυμάτων κάθε τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης:
α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
β) Τα Τ.Ε.Ι. δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στις εφαρμογές των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών, στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό συνδυάζουν την ανάπτυξη του κατάλληλου θεωρητικού υποβάθρου σπουδών με υψηλού επιπέδου εργαστηριακή και πρακτική άσκηση.

 

 

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία προκύπτει ότι οι μηχανικοί ΠΕ και ΤΕ έχουν διαφορετικό σκοπό στην παραγωγική διαδικασία. Πλήρης ταύτιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων δε μπορεί να γίνει καθώς τα Πολυτεχνεία και τα ΤΕΙ δεν παρέχουν ίδιου επιπέδου εκπαίδευση.

 

 

(2) Το δίπλωμα μηχανικού που απονέμουν τα ελληνικά Πολυτεχνεία και Πανεπιστήμια μετά από σπουδές 5 ετών αντιστοιχεί σε 300 ECTS. Το πτυχίο μηχανικού που απονέμουν τα ελληνικά ΤΕΙ μετά από σπουδές 4 ετών αντιστοιχεί σε 240 ECTS.

 

Επειδή 300 ECTS>240 ECTS τότε οι δύο τίτλοι είναι διαβαθμισμένοι. Αυτό σημαίνει ότι οδηγούν σε διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) και διαφορετικά μαθησιακά αποτελέσματα συνεπάγονται διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε προγράμματος σπουδών θα γίνουν γνωστά μόλις δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010.

 

 

(3) Ας ανατρέξουμε λίγο στον ορισμό της "ισοτιμίας" όπως περιλαμβάνεται στο νόμο 3328/2005 (ΔΟΑΤΑΠ και άλλες διατάξεις).

 

Νόμος 3328/2005, Άρθρο 4, Παράγραφος 1, Περίπτωση α):

Η «ισοτιμία» αναγνωρίζεται εφόσον:

Η διάρκεια των σπουδών, η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πληρούν τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής.

 

Σχόλιο: Με άμεση επέκταση του ορισμού στα ελληνικά ΑΕΙ (ένα είδος εσωτερικού ΔΟΑΤΑΠ), προκύπτει ότι το πτυχίο μηχανικού τεχνολογικής εκπαίδευσης ελληνικού ΤΕΙ δεν είναι ισότιμο με το δίπλωμα μηχανικού ελληνικού Πολυτεχνείου/Πανεπιστημίου καθώς η διάρκεια σπουδών (5 έτη σε Πολυτεχνεία/Πανεπιστήμια και 4 έτη σε ΤΕΙ) και η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης (Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 3 όπως αναφέρθηκε παραπάνω) είναι διαφορετικές ακόμη και αν οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης μεταξύ Πολυτεχνείων/Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι ίδιοι.

 

Επειδή οι προαναφερόμενοι τίτλοι σπουδών δεν είναι ισότιμοι, τότε προφανώς δεν είναι ισότιμοι και αντίστοιχοι. Η μη αντιστοιχία προκύπτει επιπλέον από την δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων περί αντιστοιχίσεων πανεπιστημιακών τμημάτων (ΥΑ Αριθμ. 168761/Β1-ΦΕΚ 2910/Β΄/18.11.2013) και τμημάτων ΤΕΙ (ΥΑ  Αριθμ. 168488/Ε5-ΦΕΚ 2875/Β΄/13.11.2013).

 

 

Και εάν δεν κατάλαβες τι ήταν το αμέσως επόμενο από το δικό σου μήνυμα...

 

 

Με απλά λόγια γράφτηκε:

  • ότι η σιγουριά που έχεις είναι εικασία δικιά σου (πιθανώς εξυπηρετεί κάποιες ψηφοθηρικές ανάγκες, ίσως για το ΤΕΕ; ),
  • ότι φάσκεις και αντιφάσκεις, και
  • ότι ενώ έκανες εξεπιτούτου λογαριασμό στο forum αυτό και για αυτό το thread δεν μπήκες καν στον κόπο να διαβάσεις τι έχει ήδη γραφτεί. 

Νομίζω έκανες μία θεαματική είσοδο. 

 

Καλή συνέχεια και πάντα τέτοια. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εάν δεν κατάλαβες τι ήταν το αμέσως επόμενο από το δικό σου μήνυμα...

 

 

Με απλά λόγια γράφτηκε:

  • ότι η σιγουριά που έχεις είναι εικασία δικιά σου (πιθανώς εξυπηρετεί κάποιες ψηφοθηρικές ανάγκες, ίσως για το ΤΕΕ; ),
  • ότι φάσκεις και αντιφάσκεις, και
  • ότι ενώ έκανες εξεπιτούτου λογαριασμό στο forum αυτό και για αυτό το thread δεν μπήκες καν στον κόπο να διαβάσεις τι έχει ήδη γραφτεί. 
Νομίζω έκανες μία θεαματική είσοδο. 

 

Καλή συνέχεια και πάντα τέτοια.

 

Μιας και αναφέρθηκε το δικό μου ποστ, όχι δεν είπα αυτά που γράφεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εγώ όμως θα ρωτήσω

 

(1)

Αφού (με βάση το Νόμος 4009/2011, Άρθρο 4, Παράγραφος 3) υψηλής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης το ένα, και εκπαίδευση υψηλής ποιότητας το άλλο, τότε γιατί να έχουμε το ένα καλύτερο από το άλλο; Όπως έγραψες έχουν διαφορετικό σκοπό (αλλά παράλληλα το ίδιο υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης με βάση τι λέει ο νόμος) άρα γιατί να μην εξισωθούν στην κλίμακα επιπέδου; Δεν χρειάζεται να έχουν πλήρης ταύτιση επαγγελματικών δικαιωμάτων αλλά δεν γίνεται οι μεν να μην έχουν καθόλου δικαιώματα όταν λαμβάνουν εξίσου υψηλής ποιότητας εκπαίδευση

 

Σύμφωνα με το νόμο 4009/2011 τα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία προσφέρουν εκπαίδευση σύμφωνα με τς απαιτήσεις της επιστήμης ενώ τα ΤΕΙ προσφέρουν εκπαίδευση στις εφαρμογές των επιστημών. Έχουν διαφορετικό σκοπό. Πιστεύω ότι αντιλαμβάνεσαι την διαφορά η οποία είναι ποιοτική. Επιπλέον υπάρχει και ποσοτική διαφορά καθώς το 5ετές δίπλωμα μηχανικού αντιστοιχεί σε 300 ECTS, ενώ το 4ετές πτυχίο μηχανικού ΤΕΙ αντιστοιχεί σε 240 ECTS. Δεν πρέπει να εξισωθούν επαγγελματικά γιατί δεν έχουν τις ίδιες σπουδές. Αν τα ΤΕΙ και τα Πολυτεχνεία είχαν το ίδιο πρόγραμμα σπουδών τότε δεν θα μπορούσα να πω τίποτα, όμως έχουν διαφορετικό (με πολλές διαφορές).

 

Φυσικά και οι μηχανικοί των ΤΕΙ πρέπει να αποκτήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που τους αναλογούν. Να μη γίνει καμία ισοπέδωση, ούτε προς τα κάτω (υπέρ των διπλωματούχων Πολυτεχνείου) ούτε προς τα πάνω (υπέρ των πτυχιούχων ΤΕΙ).

 

Όσον αφορά την εγγραφή μου στο forum, όλοι από σας κάποια μέρα κάνατε την εγγραφή σας, οπότε είναι άστοχο να γίνεται σχολιασμός της ημερομηνίας εγγραφής ενός μέλους. Έχω διαβάσει τι έχει γραφτεί σε αυτό το θέμα πριν κάνω την εγγραφή μου (ως επισκέπτης).

Επεξ/σία από michanikaros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν υπάρχει καμία εξομοίωση ΤΕΙ πολυτεχνείων και κολεγίων. Απλά για πολλοστη φορά η συντεχνεία του ΤΕΕ βγάζει μια παπαροανακοίνωση κλαψουρίσματος που την πήρανε όλοι στα σοβαρά επειδή τα επαγγελματικά σωματεία των ΤΕΙ πίεσαν και ο υπουργός παιδείας πέρασε την κατάλληλη τροπολογία για να μπούνε όλα σε μια γραμμή και να εκδοθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ μετά από 35 χρόνια αμέλειας του ελληνικού κράτους υπό τις ευλογίες του ΤΕΕ που κατέβαζε και ανέβαζε υπουργούς όποτε γούσταρε.

 

Τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν με το νόμο 1404/1983 και συνεπώς λειτουργούν εδώ και 31 χρόνια, όχι 35. Από το 1983 μέχρι το 2001 ανήκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά όχι στην ανώτατη εκπαίδευση. Από το 2001 ανήκουν στην ανώτατη εκπαίδευση.

 

Η συγκεκριμένη τροπολογία πέρασε με αντισυνταγματικό τρόπο και γι αυτό κινδυνεύει να απορριφθεί. Η αρχική μορφή του νομοσχεδίου όπως συζητήθηκε στη βουλή ήταν διαφορετική. Περιελάμβανε την φράση "των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών των Πανεπιστημίων" η οποία διαγράφτηκε λίγα λεπτά πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου (σήμερα νόμος 4254/2014). Αυτή η διαδικασία είναι αντισυνταγματική. Ένα νομοσχέδιο δεν επιτρέπεται να τροποποιείται μετά την συζήτηση και πριν από την ψήφισή του στη βουλή. Εκεί πατάει το ΤΕΕ και θα υποβάλλει προσφυγή στο ΣτΕ ζητώντας την κατάργηση της τροπολογίας.

 

Να υπενθυμίσω ότι η τροπολογία στο νόμο 4663/1930 τίθεται σε ισχύ από 01/01/2015 όπως αναφέρεται στο νόμο 4254/2014.

 

 

Τα κολέγεια είναι στο 5ο επίπεδο της βαθμίδας προσόντων ενώ ΤΕΙ με ΑΕΙ στην 6. Το οτι είναι στην 6 δε σημαίνει οτι όλες οι σχολές ΤΕΙ θα έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα ΑΕΙ. Στα επαγγελμαιτκά δικαιώματα των μηχανικών ΤΕ θα υπάρξουν περιορισμοί και αυτό το είπε και το ΥΠΑΙΘ, από εκεί και πέρα τα νέα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ θα εκδοθούν και το τεχνικό επιμελητήριο ας κλαίει μέχρι τον διπλανό γαλαξία. Οι εποχές των συντεχνειών και του όλα τα κόβουμε όλα τα μαχαιρώνουμε τελείωσαν.

 

 

Οι τίτλοι σπουδών των ΑΕΙ της αλλοδαπής που χορηγούνται από κολλέγια με σπουδές στην Ελλάδα, δεν ανήκουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και συνεπώς δεν ταξινομούνται στο ελληνικό εθνικό πλαίσιο προσόντων. Η αντιστοίχισή τους στο ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων γίνεται σύμφωνα με το εθνικό πλαίσιο προσόντων της χώρας στης οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα ανήκουν. Ο ΔΟΑΤΑΠ δεν χορηγεί στα πτυχία και στα μεταπτυχιακά διπλώματα των κολλεγίων ισοτιμία ή ισοτιμία & αντιστοιχία με τα πτυχία και τα μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης των ΑΕΙ της ημεδαπής. Σε αυτούς τους τίτλους σπουδών μπορεί να χορηγηθεί μόνο επαγγελματική ισοδυναμία με τους τίτλους σπουδών των ΑΕΙ της ημεδαπής από το ΣΑΕΠ σύμφωνα με το ΠΔ 38/2010.

Επεξ/σία από michanikaros
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
ΚΥΑ Αριθμ. 87733/ΙΑ (ΦΕΚ 1122/Β΄/10.04.2012): Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στην Ελλάδα από επαγγελματίες υπηκόους κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 έως και 9 του π.δ. 38/2010.

ΥΑ Αριθμ. 36650/ΙΑ (ΦΕΚ 1122/Β΄/10.04.2012): Όροι και διαδικασία διενέργειας αντισταθμιστικών μέτρων σύμφωνα με το π.δ. 38/2010.


 


ΥΑ Αριθμ. 48066/ΙΑ (ΦΕΚ 896/Β΄/10.04.2014): Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία πραγματοποίησης γραπτής δοκιμασίας επαγγελματικής ισοδυναμίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 57Α΄ του π.δ. 38/2010.


Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...