zanskou Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Μέσα στο 2013, η Nvidia είχε ανακοινώσει πως την αρχιτεκτονική Kepler, στο κομμάτι των καρτών γραφικών, θα τη διαδεχθεί η αρχιτεκτονική Maxwell, το επίσημο λανσάρισμα της οποία είχε προγραμματιστεί για το τρέχον έτος (2014).Σήμερα, στα πλαίσια του GPU Technology Conference η εταιρεία μπορεί να μην μίλησε ιδιαίτερα για την τελευταία, όμως ανακοίνωσε πως σε περίπου δύο χρόνια, μέσα δηλαδή στο 2016, θα εμφανιστεί ακόμη μια νέα αρχιτεκτονική η οποία θα διαδεχθεί τη Maxwell και θα έχει την ονομασία Pascal. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η εταιρεία, ο νέος αυτός σχεδιασμός (το όνομα του οποίου προήλθε από τον γνωστό Γάλλο μαθηματικό του 17ου αιώνα) θα ενσωματωματώνει τη DRAM μέσα στον πυρήνα της GPU, κάτι που θα επιτρέπει πολύ γρηγορότερη προσπέλαση της μνήμης αλλά και θα μειώσει το μέγεθος των σχεδιαζόμενων chips. Πρακτικά, στόχος της εταιρείας μέσα από την εν λόγω αρχιτεκτονική, είναι οι Pascal-based GPUs να διαθέτουν πολύ μεγαλύτερο bandwidth προσφέροντας παράλληλα καλύτερη κατανάλωση ενέργειας αλλά και έως διπλάσιας χωρητικότητας μνήμη. Οι Pascal GPUs θα επιτρέπουν επίσης σε επεξεργαστές να χρησιμοποιούν μέσω των εφαρμογών ή παιχνιδιών τη μνήμη της εκάστοτε κάρτας και αντίστροφα ενώ θα υιοθετεί και ακόμη ένα νέο χαρακτηριστικό με την ονομασία NVLink με το οποίο η ταχύτητα ροής δεδομένων μεταξύ επεξεργαστή και κάρτας γραφικών (πυρήνα) θα φτάνει μέχρι και τα 80Gb ανα δευτερόλεπτο. Ωστόσο μπορεί όλα αυτά να ακούγονται ενδιαφέροντα, αλλά σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας υπάρχει ακόμη αρκετός χρόνος μέχρι να δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις καθώς δεν θα κυκλοφορήσουν μέχρι τουλάχιστον το 2016. Site: Neowin
Athanasios2104 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 θα υιοθετεί και ακόμη ένα νέο χαρακτηριστικό με την ονομασία NVLink με το οποίο η ταχύτητα ροής δεδομένων μεταξύ επεξεργαστή και κάρτας γραφικών (πυρήνα) θα φτάνει μέχρι και τα 80Gb ανα δευτερόλεπτο. είναι αυτό εφικτό με τις υπάρχουσες μητρικές; Ή ευελπιστούν ότι μέχρι το 16 θα είναι; :/
Palp Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Από ότι διαβάζω θα χρησιμοποιούν νέα θύρα σύνδεσης με τη μητρική και όχι την PCI-Express οπότε θα πρέπει να αγοράσεις και νέα μητρική.
giorgos_g Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Από ότι διαβάζω θα χρησιμοποιούν νέα θύρα σύνδεσης με τη μητρική και όχι την PCI-Express οπότε θα πρέπει να αγοράσεις και νέα μητρική. μέχρι το 2016 μια αναβάθμιση θα την χρειαστούμε 3
MavroManitari Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 είναι αυτό εφικτό με τις υπάρχουσες μητρικές; Ή ευελπιστούν ότι μέχρι το 16 θα είναι; :/ Ξέχασέ το από τώρα το Nvlink, δεν είναι για 'σενα ούτε για μένα και μάλλον κανένα από μας (τουλάχιστον για τώρα). Κατασκευάζεται από την Nvdia και την IBM και θα είναι ένας δίαυλος που θα πρέπει να υποστηρίζεται και απο CPU και απο GPU. Οι GPU που ξέρουμε πως θα έχουν υποστήριξη είναι οι επόμενοι PowerPC (της IBM) οπότε μιλάμε για εξειδυκευμένες χρήσεις. Έτσι κ' αλλιώς για την consumer αγορά οι δίαυλοι που υπάρχουν είναι υπεραρκετοί, τα ίδια τα (consumer) chip αυτή την στιγμή δεν φτάνουν ούτε στο όνειρο τους τις ταχύτητες αυτές.
Hawk7 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 όμως ανακοίνωσε πως σε περίπου δύο χρόνια, μέσα δηλαδή στο 2016, θα εμφανιστεί ακόμη μια νέα αρχιτεκτονική η οποία θα διαδεχθεί τη Maxwell και θα έχει την ονομασία Pascal. Τοτε θα κανουμε και την αναβαθμιση.Εαν ειναι να γινει αλλαγη cpu,gpu και mainboard,να τελειωνουμε μια και καλη. Αλλωστε αν ισχυσει το roadmap της,η αρχιτεκτονικη pascal θα εχει 2πλασιες δυνατοηττες ακομη και απο το maxwell. Μεχρι το 16' κραταμε ανετα. Αλλωστε games και εφαρμογες που να εχουν προβλημα με την παρουσα αρχιτεκτονικη,δεν εχουν βγει ακομη,και οπως το βλεπω ουτε προκειται. 1
The_Colonel Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Re Edit όλο το θέμα...1) Οι ανακοινώσεις στο GPU Conferance γίνανε προχθές όχι σήμερα 2) Stacked memory δεν πρόκειται για μνήμη μέσα στον πυρήνα της GPU... (αυτού του είδους η μνύμη λέγεται λανθάνουσα ή cache και δεν έχει σχέση) Το κυρίως χαρακτηριστικό αυτής της υλοποίησης είναι ότι το κάθε layer μνήμης μπαίνει το ένα πάνω στο άλλο (αντι για δίπλα όπως γίνεται τώρα) και επικοινωνούνε αυτά τα layers με διαδρόμους πού ειναι κάθετοι και διαπερνούν κάθε layer Και κάποια ποσότητα τέτοιας μνήμης θα μπεί ΠΑΝΩ στον επεξεργαστή για ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα επικοινωνίας. Το πλεονέκτημα αυτης της αρχιτεκτονικής ειναι ότι στον ίδιο χώρο πάνω στο PCB δίνεται οι δυνατότητα εγκατάστασης μνήμης πολλαπλάσιας χωρητικότητας (όχι απλά διπλάσιας) και τετραπλάσιου τουλάχιστον εύρους ζώνης (ταχύτητας) καθώς και χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Επίσης αφήνει αρκετό χώρο στο PCB για άλλα υποσυστήματα πράγμα που βοηθάει στο να αυξηθούν οι επιδόσεις ανα PCB χρησιμοποιώντας τον κενό αυτό χώρο. ( ενα ενδεικτικό παράδειγμα για το τι σημαίνει αυτό εγκατάσταση 3+ GPU σε ενα PCB αντί για 2 που είναι το τωρινό max )3)NVlink θα ξεκινάει απο 80GB/s έως 200GB/s (5 με 12 φορές ταχύτερο απο το PCIe 3.0 - αλλά θα είναι συμβατό με τωρινά PCIe slots- ) και μιλάμε για ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων μεταξύ GPU και μνήμης RAM του επεξεργαστή (και όχι τον ίδιο τον επεξεργαστή) Αυτό ήταν ένα απο τα προβλήματα που περιόριζαν την ταχύτητα στις κάρτες γραφικών τα δεδομένα πρώτα φορτώνονται απο τον σκληρό στην μνήμη RAM του υπολογιστή και μετα αντιγράφονται μέσω του διαυλου PCIe στην μνήμη ram της κάρτας γραφικών με περιορισμένη ταχύτητα και στην περίπτωση του SLi αυτή η ταχύτητα μοιραζόταν ανάλογα με τον αριθμό των συνδεδεμένων καρτών... με το NVlink αλλάζει αυτό και κάθε GPU (single ή SLi) θα έχει απευθείας πρόσβαση στην μνήμη με πολλαπλάσιες ταχύτητες μεταφοράς συγκριτικά με το προηγούμενο πρότυπο (PCIe 3.0) Επίσης η μεταφορά δεδομένων ειναι ενεργοβόρος διαδικασία και το NVlink υπολογίζεται πως θα έχει υπερδιπλάσιες επιδόσεις στην κατανάλωση ενέργειας.Τέλος όταν παρουσιάζουμε ενα τεχνολογικό νέο καλό ειναι να αναφέρουμε και τι αντίκτυπο θα έχει (πως επηρεάζονται οι χρήστες εν προκειμένω ) Σήμερα ένα μεγάλο πρόβλημα για τους developers ειναι το πως θα διαχειριστούν το bottleneck που δημιουργείται μεταξύ RAM και GPU RAM εξαιτίας της χαμηλής ταχύτητας αντιγραφής δεδομένων απο την μία μνήμη στην άλλη αλλά και το bottleneck που δημιουργείται λόγω της διαφοράς στην χωρητικότητα (ΠΧ 16GB RAM έναντι 2GB GPU RAM)Για παράδειγμα designers αυτοκινήτων για να κάνουν rendering (εμφάνισή ενός μοντέλο με όλα τα τελικά οπτικά χαρακτηριστικά του) κάποιο αυτοκίνητο για να το παρουσιάσουν και να συζητήσουν την ανάπτυξή του κτλ έπρεπε να το μεταφέρουν απο ενα CAD πρόγραμμα (που χρησιμοποιεί την μεγάλη CPU RAM )σε μια rendering engine (που χρησιμοποιεί την περιορισμένη GPU RAM)Πράγμα που τους ανάγκαζε να σπαταλούν χρόνο στο να συμπιέζουν τα δεδομένα και να αφαιρούν πράγματα απο το αρχικό μοντέλο (εσωτερικό χώρο, εξάτμιση κτλ) προκειμένου να πετύχουν έστω το εξωτερικό rendering του αυτοκινήτου και μετά προχωρούσαν ξεχωριστά στο εσωτερικό κτλ. Με την stacked memory αλλά και το NVlink θα έχουν την δυνατότητα να περνάνε απευθείας κάθε σχέδιο τους απο το CAD πρόγραμμα χωρίς να αλλάζουν τίποτα και σε πραγματικό χρόνο να γίνεται το redering ολόκληρου του μοντέλου.Γλυτώνοντας έτσι αρκετή ώρα και κόπο. Επίσης στο gaming για τον ίδιο λόγο οι κόσμοι των παιχνιδιών ειναι περιορισμένοι (με loading screens instance changes κτλ) και το ίδιο και η λεπτομέρεια τους (αριθμός των δέντρων λουλουδιών, αυτοκινήτων, ΒΟΤ κτλ) Με τις νέες τεχνολογίες θα δούμε τεράστιους κόσμους μηδενικά loading screens και απίστευτη λεπτομέρεια και ποικιλία (φανταστείτε το GTA με ακόμη περισσότερα σπίτια και λεπτομέρεια σε κάθε πολυκατοικία πχ να μπορείς να μπαίνεις σε κάθε όροφο κάθε σπιτιού περισσότερους ανθρώπους με μεγαλύτερη ποικιλία ακόμη μεγαλύτερο χάρτη κτλ ) 17
Nifon Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 1) Οι ανακοινώσεις στο GPU Conferance γίνανε προχθές όχι σήμερα Σε άλλες περιπτώσεις μέσα στην πρώτη ώρα μετά την ανακοίνωση της τάδε εταιρίας, δημιουργείται θέμα, και όλως τυχαίως με μεγάλη συμβολή από τα μέλη και με δεκάδες ποστ, για την παρούσα εταιρία όπως και για πολλές άλλες, η είδηση καθυστερεί να αναρτηθεί και υποβαθμίζεται. Λες και δεν υπάρχει google να ψάξει ο καθένας μέσα σε ένα δευτερόλεπτο και να μάθει ότι θέλει, άπλα νομίζουν ότι με αυτό τον τρόπο μπορούν να ελέγχουν την μάζα. Δες σε άλλες ενότητες πως υποβαθμίστηκε το event από τους και καλά ειδικούς. Από το event που έγινε μπορούν να δημιουργηθούν το λιγότερο 6 ειδήσεις, αλλά εδώ με το ζόρι βγήκαν 2.
activex Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Συγνώμη, είπε ελάχιστα για την επερχόμενη αρχιτεκτονική και εμβάθυνε για την μεθεπόμενη ; λογικό
MrSp0ck Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Ωραία ιδέα!!! Άρα το 2018 θα γίνεται χαμός από κάρτες γραφικών με μνήμες που χρειάζονται reballing... Σημειώνω στο ημερολόγιο... 1/1/2017. Να αγοράσω rework station...
Psycho_Warhead Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Το NvLINK δείχνει υποσχόμενο, τώρα για τον ΠΑΣΧΑΛΗ(Pascal) έχουμε δρόμο μπροστά μας..Ας έρθουν τα Maxwell@20nm με το καλό πρώτα.
michael92 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Μην περιμένετε Pascal μέχρι το 2017 πάντως...
Ailuros Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 27 Μαρτίου 2014 Μην περιμένετε Pascal μέχρι το 2017 πάντως... Αν διευκρινήσεις ότι εννοείς τον μεγάλο πυρήνα θα στο υπογράψω. Σε κάθε άλλη περίπτωση όχι ;)
keepgoing Δημοσ. 28 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 28 Μαρτίου 2014 Άσχετα απο το αν συμπαθεί κάποιος την nvidia η οχι, πρέπει να παραδεχτούμε οτι αναπτύσσει πολύ ενδιαφέρουσες τεχνολογίες κατα καιρούς (π.χ. G-sync). Εδώ και μερικά χρόνια έχει εστιάσει στο mobile και το supercomputing. Στο πρώτο τα αποτελέσματα είναι μέτρια ενώ στο δεύτερο εξαιρετικά (και με τεράστια περιθώρια κέρδους). Εκεί λοιπόν εστιάζει τόσο με το Pascal όσο και με το nv-link.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα