Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

@Thanos1972

Ναι, δεν πάει βάση δεκαετιών, πάει βάση έτους. Όταν άρχισε σιγά σιγά να χρησιμοποιείται αμόλυβδη βενζίνη, τότε ταυτόχρονα άρχισαν τα εργοστάσια να κατασκευάζουν κινητήρες που να μπορούν να κάψουν αμόλυβδη χωρίς πρόβλημα. Στην Ιαπωνία συγκεκριμένα(μια και τα στρογγυλοφάναρα που λέμε ήταν κατασκευασμένα όλα εκεί) άρχισε να χρησιμοποιείται αμόλυβδη βενζίνη κάπου το 1980, συνεπώς από τότε τα έφτιαχναν με ενισχυμένες έδρες.

 

Όσο για τα HEMI και τις "αναντικατάστατες κυβικές ίντσες" δεν έχω άποψη. Όσο για τα γερμανικά αυτοκίνητα, σε αυτά καθυστέρησαν μερικά χρόνια να βάλουν ενισχυμένα μέταλλα στις έδρες γιατί στη Ευρώπη άρχισε να χρησιμοποιείται η αμόλυβδη μερικά χρόνια μετά.

 

Πάντως και μένα η αντίρρηση μου ήταν κυρίως σε αυτό που έγραψες πιο πάνω, δηλαδή επειδή η κεφαλή είναι από κράμα και όχι από "σίδερο" δεν θα έχουν πρόβλημα οι έδρες.

Αν δεν μπορεί να τα εκμεταλλευτεί ο κινητήρας πιο το νόημα;

Αν ρωτάς εμένα δεν γνωρίζω, ρώτα αυτούς που το κάνουν :)

Δημοσ.

εχεις δικιο,δεν χρησιμοποιησα την σωστη ορολογια και τις σωστες λεξεις.

(αμαν ρε γκρινια,γιαυτο σου ελεγα,καταλαβαινεις τι λεω).

Δημοσ.

Εγω στο 250 εχω βαλει και σουπερ και με λαδι απο το χορτοκοπτικο μερικες φορες , :-D

5 χρονια χωρις σερβις.Το point ειναι οτι θεωρω υπερβολικη την τηρηση των κανονων καλης συμπεριφορας (του κινητηρα).Αλλα ειναι και στον κινητηρα..


Ελλείψη της έτοιμης βενζίνης Super LRP 

 

Ποση διαφορα εχει στην τιμη απ την αμολυβδη ?

Δημοσ.

100αρα βενζινη? για ποιο λογο? :P

 

Ειχε μια σπιρταδα παραπανω... :P

 

λιφαν στο μπιστοφάναρο [ετσι το λεει ο κολλητος μου που το εχει] ,ντροπη ! :P

 

Το παλιο μοτερ ειναι γυαλισμενο και διακοσμητικο σε γκαραζ φυσικα σε αριστη λειτουργικη κατασταση αν χρειαστει να μπει ξανα πανω... :P

  • Like 1
Δημοσ.

Για leaded vs unleaded ρίχτε μια ματιά εδώ για να μπείτε στη λογική, για να μην γράφω τα ίδια.


Για τις 95 vs 100 RON βενζίνες που χρησιμοποιούμε εγχώρια, η βασική διαφορά για το αν θα κάνουν δουλειά ή όχι είναι στο χρονισμό της ανάφλεξης του οχήματος μας.

 

Θεωρητικά θα πάρουμε την max απόδοση από το καύσιμο μας όταν η έκρηξη ξεκινήσει τη στιγμή που το πιστόνι βρίσκεται στο TDC (top dead center) άρα η μπιέλα θα βρίσκεται σε ευθεία από κάτω του δηλ στις 0 μοίρες γωνία. Επειδή η βενζίνα έχει καθυστερημένο flame front (και αργή και πανάκριβη η άτιμη) ο σπινθήρας σε βενζινοκινητήρες δίνεται συνήθως στις -11 μοίρες της μπιέλας από το TDC ώστε η έκρηξη να ξεκινήσει στις 0 μοίρες. Όσο ανεβαίνουν τα οκτάνια στο καύσιμο και οι συνθήκες του μοτέρ γίνονται ιδανικές (π.χ. θερμοκρασία/ κατάσταση καυσίμου, θερμοκρασία θαλάμου καύσης) ο χρονισμός αυτός μπορεί να μεταβληθεί και η ανάφλεξη να γίνεται πιο κοντά στις 0 μοίρες για καλύτερη απόδοση.

Για παράδειγμα σε καθαρό υδρογόνο (135 οκτάνια) η ιδανική ανάφλεξη θα ήταν πάνω στο TDC ( 0 μοίρες ).

Τώρα, τα EFI οχήματα που υπακούουν στο πρωτόκολλο OBDII (~1996 κ μετά), έχουν την δυνατότητα μέσω του onboard υπολογιστή τους να μεταβάλλουν τον χρονισμό της ανάφλεξης τους. Στην 100άρα είναι συνήθως από τις -12 εώς -8 μοίρες, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας πάντα, ώστε να πάρουμε τα μέγιστα.

Αλλά δεν είναι όλα τα οχήματα φτιαγμένα για καύση 100 οκτανίων.

 

Αν το όχημα σας είναι φτιαγμένο για βενζίνα 100 RON οκτανίων σημαίνει πως μπορεί καταρχήν να αντέξει τις λίγο εντονότερες εκρήξεις (14 μόρια υδρογόνου η 100άρα, έναντι των 12 της 95άρας) και μπορεί επίσης να μεταβάλλει τον χρονισμό της ανάφλεξης του, ώστε να πάρουμε και καλύτερη απόδοση στην πράξη. Αν δεν είναι φτιαγμένο για 100άρα (π.χ. επαρκής μεταβλητός χρονισμός) απλά θα έχετε λίγο αυξημένη ροπή σε σχέση με την 95 χωρίς να μπορεί το όχημα σας να εκμεταλλευτεί πλήρως την 100άρα.

 

Θα πει κάποιος, μας σιγά τα ωά τώρα ρε mad, για 3-4 μοίρες διαφορά ανά κύκλο που χάνω σε απόδοση.

Και όμως για ένα όχημα που δουλεύει στις 4.000 RPM (στροφές ανά λεπτό) υπολογίστε πόσοι χαμένοι κύκλοι είναι ανά λεπτό. Σε 1 ώρα συνολικής οδήγησης; ;)

 

Το αν δικαιολογεί η διαφορά που θα δει στην πράξη το κόστος της λοιπόν, ας το κρίνει έκαστος οδηγός δοκιμάζοντας.

 

 

/sc

  • Like 1
Δημοσ.
1.

Θεωρητικά θα πάρουμε την max απόδοση από το καύσιμο μας όταν η έκρηξη ξεκινήσει τη στιγμή που το πιστόνι βρίσκεται στο TDC (top dead center) άρα η μπιέλα θα βρίσκεται σε ευθεία από κάτω του δηλ στις 0 μοίρες γωνία. Επειδή η βενζίνα έχει καθυστερημένο flame front (και αργή και πανάκριβη η άτιμη) ο σπινθήρας σε βενζινοκινητήρες δίνεται συνήθως στις -11 μοίρες της μπιέλας από το TDC ώστε η έκρηξη να ξεκινήσει στις 0 μοίρες. Όσο ανεβαίνουν τα οκτάνια στο καύσιμο και οι συνθήκες του μοτέρ γίνονται ιδανικές (π.χ. θερμοκρασία/ κατάσταση καυσίμου, θερμοκρασία θαλάμου καύσης) ο χρονισμός αυτός μπορεί να μεταβληθεί και η ανάφλεξη να γίνεται πιο κοντά στις 0 μοίρες για καλύτερη απόδοση.

Για παράδειγμα σε καθαρό υδρογόνο (135 οκτάνια) η ιδανική ανάφλεξη θα ήταν πάνω στο TDC ( 0 μοίρες ).

 

 

2.[ (14 μόρια υδρογόνου η 100άρα, έναντι των 12 της 95άρας) ]

 

3.

Θα πει κάποιος, μας σιγά τα ωά τώρα ρε mad, για 3-4 μοίρες διαφορά ανά κύκλο που χάνω σε απόδοση.

Και όμως για ένα όχημα που δουλεύει στις 4.000 RPM (στροφές ανά λεπτό) υπολογίστε πόσοι χαμένοι κύκλοι είναι ανά λεπτό. Σε 1 ώρα συνολικής οδήγησης; ;)

/sc

 

Από που προκείπτει το 1. το 2. και ποιοί κύκλοι χάνονται στο 3 ; :wacko:

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Θα είστε σε θέση να αφήσετε σχόλιο αφού συνδεθείτε



Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...