Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Χμμ, τα ραντάρ που είχαν αναπτύξει οι άγγλοι στον Β' παγκόσμιο, για να εντοπίζουν τα γερμανικά αεροπλάνα, πως ακριβώς δουλεύανε?

Έστελνε σήμα το ραντάρ, το λάμβανε το γερμανικό αεροσκάφος, και απαντούσε?

 

Seriously?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Radar

 

Το άλλο που περιγράφεις, GPS λέγεται, όχι ραντάρ.

Δεν είπα ότι πάντα στέλνουν σήμα προς απάντηση, έλεος.

Και ούτε είχαν παγκόσμια εμβέλεια τα αγγλικά ραντάρ, seriously.

 

Όσο για το GPS μπορεί να ακούγεται το ίδιο, αλλά δεν είναι

Διάβασε εδώ κάπως τα εξηγεί, αν ξέρεις αγγλικά φυσικά

http://www.theguardian.com/world/2014/mar/10/malaysia-airlines-plane-mystery-disappear-off-radar

  • Απαντ. 273
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

http://www.wired.com/autopia/2014/03/mh370-electrical-fire/

 

Επιτέλους και μια λογική ανάλυση!

 

Κάποιος ειδικός σε αυτά είχε αναφέρει σε δελτίο ειδήσεων το ενεδχόμενο φωτιάς στα ηλελκτρολογικά αλλά είχε πει ότι δεν είναι πιθανό σενάριο καθώς το αεροπλάνο έχει συστήματα που μπορούν να εκπέμψουν σήμα κιδνύνου (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων) και χωρίς τα ηλεκτρικά του, από αυτόνομα συστήματα με μπαταρίες.

Δημοσ.

Δεν είπα ότι πάντα στέλνουν σήμα προς απάντηση, έλεος.

Και ούτε είχαν παγκόσμια εμβέλεια τα αγγλικά ραντάρ, seriously.

 

Όσο για το GPS μπορεί να ακούγεται το ίδιο, αλλά δεν είναι

Διάβασε εδώ κάπως τα εξηγεί, αν ξέρεις αγγλικά φυσικά

http://www.theguardian.com/world/2014/mar/10/malaysia-airlines-plane-mystery-disappear-off-radar

 

Αν μπορέσεις να βρεις που ακριβώς είπα οτι τα ραντάρ (αγγλικά και μη) έχουν παγκόσμια εμβέλεια, βρες το και παράθεσέ το. Αν δεν το κάνεις πάει να πει οτι αυτό είναι δικό σου συμπέρασμα, όχι δικό μου.

 

Όσο για τα άλλα (και για το link του guardian που παραθέτεις).

 

Ραντάρ υπάρχουν πολλά. Ραντάρ είναι και το πιστόλι που σε σημαδεύει ο τροχαίος για να δει αν τρέχεις, ραντάρ είναι και τα parking sensors που έχουν τα μοντέρνα αυτοκίνητα, ραντάρ είναι και τα υπέρυθρα "ματάκια" των συναγερμών. Ακόμα και το laser που χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε αποστάσεις, ένα είδος radar είναι.

Ραντάρ όμως με την αυστηρή έννοια της λέξης, είναι οι συσκευές εκείνες που χρησιμοποιούν ραδιοκύματα (ή μικροκύματα) για να εντοπίζουν την θέση την ταχύτητα και την κατεύθυνση διάφορων αντικειμένων (στην προκειμένη, αεροσκάφη). Άρα (και με βάση την απλή λογική) είτε το αεροπλάνο έχει transponder (είτε όχι), το ραντάρ θα το εντοπίσει. Χωρίς το transponder θα φαίνεται το "ίχνος" του στο ραντάρ (και ο χειριστής του ραντάρ θα το θεωρήσει ως UFO - unidentified flying object- μέχρι να γίνει αναγνώριση μέσω ασυρμάτου). Με το transponder ενεργοποιημένο, ο χειριστής του ραντάρ θα έχει τις έξτρα πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να αναγνωρίσει ποια ακριβώς πτήση βλέπει στο ραντάρ. 

Άρα άλλο σύστημα το ραντάρ , άλλο το σύστημα αναγνώρισης.

 

Όσον αφορά το 2ο είδος ραντάρ (!!!) που περιγράφεις, (όχι εσύ βασικά, αλλά αυτός που παπαγαλίζεις απο το link του guardian), ραντάρ (τόσο με την αυστηρή έννοια που περιέγραψα πιο πάνω, όσο και με πιο χαλαρές διατυπώσεις) ΔΕΝ είναι. Θες να το πεις GPS? (global Positioning System) ναι, θες να το πεις tracking device? πάλι ναι. Ραντάρ πάντως δεν το λες. Όπως δεν λες ραντάρ το triangulation που κάνουν τα cells των παρόχων κινητής τηλεφωνίας για να εντοπίζουν την θέση του εκάστοτε κινητού.   Και μία μικρή διόρθωση πάνω στο 2ο "ραντάρ" που περιγράφεις. Καταρχήν το αεροπλάνο απο μόνο του δεν μπορεί να γνωρίζει την θέση που βρίσκεται. Την θέση (συντεταγμένες) λοιπόν την πέρνει απο τους GPS δορυφόρους, απο εκεί και πέρα, στέλνει τις συντεταγμένες αυτές σε κάποιον δορυφόρο προκειμένου να κάνει γνωστή την θέση του σε σημεία οπου ο εντοπισμός με ραντάρ δεν είναι εφικτός.

Με πολύ απλά λογάκια (για να το καταλάβουνε όλοι) , φαντάσου έναν φίλο σου που ξεκινάει απο Αθήνα για να ανέβει Θεσ/νίκη. Κάθε 5 λεπτά σε πέρνει τηλέφωνο και σου λέει, τώρα είμαι κρυονέρι, τώρα μαλακάσα, τώρα λαμία κ.ο.κ. Εσύ κάθεσαι σε ένα γραφείο, έχεις και έναν χάρτη μπροστά σου και κάθε φορά που σε πέρνει τηλ. ο φίλος σου και σου λέει που είναι, βάζεις με έναν μαρκαδόρο μια κουκίδα στον χάρτη στο σημείο που σου είπε οτι είναι. Χοντρικά κάπως έτσι δουλεύει και το σύστημα με τον δορυφόρο. Tracking system θα το έλεγε κάποιος, ραντάρ όμως όχι.

Δημοσ.

1η εικονα: Δευτερευον ρανταρ. Ενημερωνεται μονο αν ειναι ανοιχτος ο transponder του αεροπλανου.

2η εικονα: Πρωτευον ρανταρ. Ειτε ειναι κλειστος ο transponder, ειτε οχι, βλεπει οτιδηποτε πεταει απο ενα συγκεκριμενο υψος και πανω, στην περιοχη καλυψης του.

3η εικονα: Το αεροπλανο στελνει ενα 'keep-alive" ping σε δορυφορο ακομα κι αν εχουν απενεργοποιηθει ολα τα συστηματα επικοινωνιας. Ο δορυφορος ΔΕΝ μπορει να εντοπισει την ακριβη θεση του αεροπλανου για λογους που δεν ειναι της παρουσης (εξ'ου και τα 2 πιθανα arc που εχει δωσει η inmarsat βαση των συγκεκριμενων ping. Τα οποια κατα πασα πιθανοτητα ειναι και αυτα λαθος καθως δεν γνωριζουν το υψος που πεταγε. Εκτος αν το γνωριζουν και δεν μας το λενε). Οπως και να εχει, ΚΑΜΙΑ σχεση με gps ή tracking.

2014-03-14-communication-artboard_1.png

  • Like 2
Δημοσ.

Αν μπορέσεις να βρεις που ακριβώς είπα οτι τα ραντάρ (αγγλικά και μη) έχουν παγκόσμια εμβέλεια, βρες το και παράθεσέ το. Αν δεν το κάνεις πάει να πει οτι αυτό είναι δικό σου συμπέρασμα, όχι δικό μου.

 

Όσο για τα άλλα (και για το link του guardian που παραθέτεις).

 

Ραντάρ υπάρχουν πολλά. Ραντάρ είναι και το πιστόλι που σε σημαδεύει ο τροχαίος για να δει αν τρέχεις, ραντάρ είναι και τα parking sensors που έχουν τα μοντέρνα αυτοκίνητα, ραντάρ είναι και τα υπέρυθρα "ματάκια" των συναγερμών. Ακόμα και το laser που χρησιμοποιούμε για να μετρήσουμε αποστάσεις, ένα είδος radar είναι.

Ραντάρ όμως με την αυστηρή έννοια της λέξης, είναι οι συσκευές εκείνες που χρησιμοποιούν ραδιοκύματα (ή μικροκύματα) για να εντοπίζουν την θέση την ταχύτητα και την κατεύθυνση διάφορων αντικειμένων (στην προκειμένη, αεροσκάφη). Άρα (και με βάση την απλή λογική) είτε το αεροπλάνο έχει transponder (είτε όχι), το ραντάρ θα το εντοπίσει. Χωρίς το transponder θα φαίνεται το "ίχνος" του στο ραντάρ (και ο χειριστής του ραντάρ θα το θεωρήσει ως UFO - unidentified flying object- μέχρι να γίνει αναγνώριση μέσω ασυρμάτου). Με το transponder ενεργοποιημένο, ο χειριστής του ραντάρ θα έχει τις έξτρα πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να αναγνωρίσει ποια ακριβώς πτήση βλέπει στο ραντάρ. 

Άρα άλλο σύστημα το ραντάρ , άλλο το σύστημα αναγνώρισης.

 

Όσον αφορά το 2ο είδος ραντάρ (!!!) που περιγράφεις, (όχι εσύ βασικά, αλλά αυτός που παπαγαλίζεις απο το link του guardian), ραντάρ (τόσο με την αυστηρή έννοια που περιέγραψα πιο πάνω, όσο και με πιο χαλαρές διατυπώσεις) ΔΕΝ είναι. Θες να το πεις GPS? (global Positioning System) ναι, θες να το πεις tracking device? πάλι ναι. Ραντάρ πάντως δεν το λες. Όπως δεν λες ραντάρ το triangulation που κάνουν τα cells των παρόχων κινητής τηλεφωνίας για να εντοπίζουν την θέση του εκάστοτε κινητού.   Και μία μικρή διόρθωση πάνω στο 2ο "ραντάρ" που περιγράφεις. Καταρχήν το αεροπλάνο απο μόνο του δεν μπορεί να γνωρίζει την θέση που βρίσκεται. Την θέση (συντεταγμένες) λοιπόν την πέρνει απο τους GPS δορυφόρους, απο εκεί και πέρα, στέλνει τις συντεταγμένες αυτές σε κάποιον δορυφόρο προκειμένου να κάνει γνωστή την θέση του σε σημεία οπου ο εντοπισμός με ραντάρ δεν είναι εφικτός.

Με πολύ απλά λογάκια (για να το καταλάβουνε όλοι) , φαντάσου έναν φίλο σου που ξεκινάει απο Αθήνα για να ανέβει Θεσ/νίκη. Κάθε 5 λεπτά σε πέρνει τηλέφωνο και σου λέει, τώρα είμαι κρυονέρι, τώρα μαλακάσα, τώρα λαμία κ.ο.κ. Εσύ κάθεσαι σε ένα γραφείο, έχεις και έναν χάρτη μπροστά σου και κάθε φορά που σε πέρνει τηλ. ο φίλος σου και σου λέει που είναι, βάζεις με έναν μαρκαδόρο μια κουκίδα στον χάρτη στο σημείο που σου είπε οτι είναι. Χοντρικά κάπως έτσι δουλεύει και το σύστημα με τον δορυφόρο. Tracking system θα το έλεγε κάποιος, ραντάρ όμως όχι.

 

Συμφωνω σε ολα εκτος αυτου. Ειναι πολυ πιο δυσκολο να στειλει πισω σε δορυφορο το σημα του ενα αεροπλαο, τη στιγμη που 

α: κινειται (και με πολλα χιλιομετρα και αναταραξεις)

β: απεχει μονο 5χιλ μετρα απο τη γη, αλλα απεχει 180χιλ μετρα απο τον πιο χαμηλο δορυφορο (σε περιπτωση που ειναι ακριβως απο πανω του ο δορυφορος, αλλιως αυξανεται η αποσταση)

γ: η συχνοτητα εκπομπης ειναι σχετικα υψηλη που σημαινει μεγαλη κατευθυντικοτητα.

 

Σε γενικες γραμμες, θεωρω οτι ναι μεν λαμβανει και τριγωνομετρα τη θεση του (οπως ολα τα gps, αλλα τα δεδομενα τα στελνει πισω στη γη.

Δημοσ.

3η εικονα: Το αεροπλανο στελνει ενα 'keep-alive" ping σε δορυφορο ακομα κι αν εχουν απενεργοποιηθει ολα τα συστηματα επικοινωνιας. Ο δορυφορος ΔΕΝ μπορει να εντοπισει την ακριβη θεση του αεροπλανου για λογους που δεν ειναι της παρουσης (εξ'ου και τα 2 πιθανα arc που εχει δωσει η immarsat βαση των συγκεκριμενων ping. Τα οποια κατα πασα πιθανοτητα ειναι και αυτα λαθος καθως δεν γνωριζουν το υψος που πεταγε. Εκτος αν το γνωριζουν και δεν μας το λενε). Οπως και να εχει, ΚΑΜΙΑ σχεση με gps ή tracking.

 

 

To keep-alive ping, τι ακριβώς κάνει, γνωρίζεις? Εννοώ στέλνει απλά ένα απλό σήμα " εκπέμπω άρα υπάρχω..." ή στέλνει και το που βρίσκεται? Εάν γίνεται το πρώτο, δεν υπάρχει tracking, αν γίνεται το δεύτερο υπάρχει. Και εάν δεν έχει σχέση με gps ή tracking (αν δεν στέλνει συντεταγμένες) , τότε δεν έχει καμία απολύτως σχέση και με ραντάρ, δεν συμφωνείς?

Δημοσ.

To keep-alive ping, τι ακριβώς κάνει, γνωρίζεις? Εννοώ στέλνει απλά ένα απλό σήμα " εκπέμπω άρα υπάρχω..." ή στέλνει και το που βρίσκεται? Εάν γίνεται το πρώτο, δεν υπάρχει tracking, αν γίνεται το δεύτερο υπάρχει. Και εάν δεν έχει σχέση με gps ή tracking (αν δεν στέλνει συντεταγμένες) , τότε δεν έχει καμία απολύτως σχέση και με ραντάρ, δεν συμφωνείς?

Στη συγκεκριμενη περιπτωση αυτου του αερπλανου το keep-alive ping δε στελνει καμια πληροφορια περαν του οτι "υπαρχω". Ο λογος ειναι οτι η malaysian airlines δεν εχει εγγραφει στην υπηρεσια της inmarsat , αρα δεν υπηρχε tracking. Παρ'ολα αυτα, επειδη το συστημα ειναι embedded στα περισσοτερα αεροπλανα (ωστε να υπαρχει το option εγγραφης στην καθε εταιρειεα), τα keep-alive pings φευγανε προς τους δορυφορους της inmarsat, κι ετσι η μονη πληροφορια που υπαρχει ειναι οτι για Χ χρονικο διαστημα λαμβαναμε keep-alive pings απο το αεροπλανο.

Στη συνεχεια προσπαθησαν να υπολογισουν πιθανες θεσεις του αεροπλανου, αλλα αυτο ειναι σχεδον απιθανο να το καταφερουν εαν δεν γνωριζουν το υψος στο οποιο πεταγε.

 

Προφανως και δεν ειναι ρανταρ το συγκεκριμενο συστημα.

  • Like 1
Δημοσ.

Συμφωνω σε ολα εκτος αυτου. Ειναι πολυ πιο δυσκολο να στειλει πισω σε δορυφορο το σημα του ενα αεροπλαο, τη στιγμη που 

α: κινειται (και με πολλα χιλιομετρα και αναταραξεις)

β: απεχει μονο 5χιλ μετρα απο τη γη, αλλα απεχει 180χιλ μετρα απο τον πιο χαμηλο δορυφορο (σε περιπτωση που ειναι ακριβως απο πανω του ο δορυφορος, αλλιως αυξανεται η αποσταση)

γ: η συχνοτητα εκπομπης ειναι σχετικα υψηλη που σημαινει μεγαλη κατευθυντικοτητα.

 

Σε γενικες γραμμες, θεωρω οτι ναι μεν λαμβανει και τριγωνομετρα τη θεση του (οπως ολα τα gps, αλλα τα δεδομενα τα στελνει πισω στη γη.

 

Κάπου σε έχασα φίλε μου. Καταρχήν το στίγμα του GPS δεν θα τον πάρεις απο έναν δορυφόρο, θες τουλάχιστον 3. Το ύψος και η ταχύτητα δεν επιρρεάζουν σε κάτι το GPS , εξ'όσων γνωρίζω το GPS δουλεύει σε όλα τα υψόμετρα, αρκεί φυσικά να έχεις "οπτική" επαφή με τους δορυφόρους. Μπορεί και να μην καταλαβαίνω τι θες να πεις, αν θες να το εξηγήσεις καλύτερα.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...