Προς το περιεχόμενο

Περί Full HD


Προτεινόμενες αναρτήσεις

α) Έχω την βιντεοκάμερα Canon HF200. Στο εγχειρίδιο οδηγιών γράφει ότι κάνει λήψη σε 25p και οι καταστάσεις εγγραφής της είναι: MXP  Υψηλή ποιότητα στα 24Mbps, FXP Υψηλή ποιότητα στα 17Mbps, και άλλες 3 μικρότερες. Στην πρώτη ποιότητα που έχω πάντα, είναι Full HD;

β) Θέλω να αγοράσω φωτογραφική μηχανή DSLR με Full HD λήψη βίντεο. Σκέφτομαι για την

1) Canon 650D. Στο εγχειρίδιο οδηγιών(το κατέβασα) γράφει ότι κάνει λήψη Full HD 1920 Χ 1080 σε 25ρ με μέγεθος αρχείου 330 MB/min. Σε σχέση με την βιντεοκάμερα (330 MB/min : 60 = 5,5 MB/sec X 8 = 44Mbps [σωστοί οι υπολογισμοί μου;]) έχει διαφορά στη λήψη δεδομένων.

2) Την Nikon D5200. Στο εγχειρίδιο οδηγιών(το κατέβασα) γράφει ότι κάνει λήψη Full HD 1920 Χ 1080 σε 50i και σε 25ρ με μέγιστος ρυθμός μετάδοσης bit (Mbps) στην υψηλή ποιότητα 24Mbps. Δηλαδή μοιάζει με την βιντεοκάμερά μου.

[Εκεί που κόλλησα πιο πολύ ήταν όταν διάβασα το εγχειρίδιο οδηγιών(το κατέβασα) για την D5300. Γράφει ότι κάνει λήψη Full HD 1920 Χ 1080 σε 50ρ και σε 25ρ. Στις τεχνικές προδιαγραφές αναφέρει προοδευτικό το 50ρ και  25ρ.]

Τι είναι τελικά το Full HD 1920 Χ 1080; Σε πόσα καρέ είναι το προοδευτικό; Πόσα δεδομένα γράφονται ανά δευτερόλεπτο;

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το 50i γράφει 50 fields (μισά frames ας πούμε) τα οποία αναπαράγονται με 50fields per second δηλ. 25 frames per sec αφού κάθε frame περιέχει 2 fields. Το αποτέλεσμα είναι πιο smooth αλλά έχει αυτή την αίσθηση του ρεπορτάζ, την λεγόμενη "βιντεήλα" επειδή το σύστημα με τα fields στην λήψη εμφανίστηκε με τις πρώτες βιντεοκάμερες οι οποίες είχαν σχετικά άθλια ποιότητα (όχι μόνο λόγω fields). Έτσι το interlace (fields mode) απέκτησε κακή φήμη.

Η αλήθεια έχει να κάνει με το τι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε.

Το ποδόσφαιρο π.χ. μας φαίνεται "ντοκυμαντερίστικο" όταν το βλέπεις σε progresive (frames mode) γιατί μοιάζει με τα πλάνα που πιθανόν έχουμε δει από αγώνες που κινηματογραφήθηκαν με film (που φυσικά τραβούσε frames). Το έχουμε συνηθίσει σε interlace.

Στις ταινίες όμως έχουμε συνηθίσει frames και τουλάχιστον στους μεγαλύτερους το HFR δείχνει "φθηνό".

Το μέλλον δείχνει ότι το interlace πάει στον παράδεισο και αντικαθίσταται από το High Frame Rate (λήψη 48 ή 50 αληθινών frames ανά sec και φυσικά προβολή στην ίδια ταχύτητα) όταν υπάρχει ανάγκη. Ακόμα όμως και με αυτή την τεχνική (HFR) τα καρέ που συλλαμβάνει η κάμερα είναι πιο "νετ" απ' τα 25άρια (you know that) αφού χρησιμοποιείται μεγαλύτερη ταχύτητα λήψης. Με τα κατάλληλα φίλτρα και γνώση του θέματος (θα) μπορείς να "φέρεις" την εικόνα σου στα επίπεδα του motion blur που θες.

 

To 50p είναι το HFR αν το αναπαράγεις με 50fps ή το slow motion αν το αναπαράγεις με 25fps.

 

Δεν σου απάντησα για τα συγκεκριμένα μοντέλα γιατί δεν τα ξέρω αλλά ελπίζω να βοήθησα "γενικότερα".

Κοινώς, μακριά απ' το interlace. Το μεγάλο bitrate είναι σαφώς προτιμότερο (και "βαρύτερο) αλλά δεν θα δεις την διαφορά του σε κάθε περίπτωση. Παίζουν τόσα πράγματα ρόλο... φακοί, αισθητήρες κλπ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ CheOnWeb.

Προείνεις 25 ή 50p. Σε τηλεόραση Full HD θα μπορούν να αναπαραχθούν τα 50ρ;

Τα 50ρ στην καταγραφή και την αναπαραγωγή δεν είναι καλύτερα από τα 25ρ;

θέλει ειδικό πρόγραμμα αναπαραγωγής για το 50ρ στους υπολογιστές;

Αφού το 50ρ είναι πιο νέο δεν είναι και καλύτερο από το 25ρ (πάντα με τουςς ίδιους φακούς και αισθητήρες);

 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρτάται τι θέλεις. Δεν υπάρχει νέο και παλιό. Αυτό που έχουμε συνηθίσει σαν φυσικό είναι τα 25. Αλλά από την στιγμή που υπάρχει η επιλογή, είναι στο χέρι μας πώς θα την χρησιμοποιήσουμε. Είναι σαν να ρυθμίζεις την ταχύτητα στην φωτογραφία. Η διαφορά στην κινοούμενη εικόνα είναι ότι χρειάζεσαι πολύ "βαρύτερο" εξοπλισμό (στην ηλεκτρονική εικόνα πολύ γρηγορότερο και ισχυρότερο hardware). Οπότε οι επιλογές είναι περιορισμένες. Μέχρι τα 120fps (κάθε εικόνα δηλαδή φωτογραφημένη με ταχύτητα 1/120sec) τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα σήμερα, ανάλογα με το resolution που τραβάς. Τώρα στην επιλογή 25/50, θα έλεγα 25, μέχρι να καταλάβεις πώς συμπεριφέρεται το υλικό σου στα edit software και στα media players.

Αν θες για παράδειγμα να φωτογραφίσεις έναν άνθρωπο που περπατάει και να δώσεις την αίσθηση της κίνησης, δεν θα χρησιμοποιήσεις χαμηλότερη ταχύτητα για να έχεις το επιθυμητό motion blur? Η αν θες την αίσθηση μιας παγωμένης στιγμής, δεν θα βάλεις μεγάλη ταχύτητα για να πετύχεις το "νετ" freeze? Το ίδιο και στο βίντεο. Μικρή ταχύτητα, περισσότερο motion blur (πιο "φυσικό" για τους περισσότερους), μεγάλη ταχύτητα, λιγότερο motion blur.

 

Η αναπαραγωγή 50fps εξαρτάται από την ισχύ του media player/computer.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

CheOnWeb με κάλυψες πλήρως, σε ευχαριστώ πολύ.

α) Οπότε η Nikon D5200 είναι πολύ καλύ και με 200 ευρώ λιγότερα από την Nikon D5300 (σώμα).

β) Το ίδιο είναι και η Canon 650D (με την παραπάνω) και με την Canon 700D ή με κάποιο νέο μοντέλο της που ίσως να έχει το HFR. Κι εδώ το κόστος θα είναι περίπου 150ευρώ λιγότερα.

γ) Άρα μπορώ να διαθέσω περισσότερεα για να πάρω καλύτερο φακό.

[Σύμφωνα με τα παραπάνω σε τηλεόραση Full HD θα μπορούν να αναπαραχθούν τα 50ρ απροβλημάτιστά; Μπορεί να δείχνει 50 πλήρες καρέ το δευτερόλεπτο μία τηλεόραση ή θέλει "ειδικές" τηλεοράσεις;]

Σε ευχαριστώ και πάλι CheOnWeb. Να είσαι πάντα καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις κάμερες δεν θα βρεις το HFR σαν χαρακτηριστικό. Ή θα λέει slow motion ή up to τάδε frames. HFR μπορείς να το ονομάσεις όταν το αναπαράγεις στην ίδια υφηλή ταχύτητα. Επισήμως το HFR είναι τα 48fps που έχουν γυριστεί/δημιουργηθεί οι καινούργιες 3D ταινίες (με έντονη δράση) και παίζονται φυσικά στα 48 σε ορισμένες αίθουσες.

 

Το να διαθέσεις παραπάνω για φακό είναι πάντα μια καλή ιδέα.

 

Το αν θα αναπαραχθούν τα 50p εξαρτάται από τον player που θα τα παίξει (τα περισσότερα computer δεν έχουν πρόβλημα και τα media players σαν το WD Live ας πούμε, επίσης. Για τις τηλεοράσεις δεν το έχω τσεκάρει αλλά γενικότερα τα 50fps τα θεωρώ ακόμα μια ειδική περίπτωση. Το πιθανότερο είναι οι TV να μην παίζουν πραγματικό 50p αλλά επίσης το πιθανότερο είναι να μην καταλάβεις τίποτα. Οπότε μην σκας με τα 50p. Διάλεξε φακό και σώμα και θα είσαι μια χαρά. Από 'κει και πέρα αρχίζει ο πειραματισμός. Καλές λήψεις και ό,τι χρειαστείς, εδώ είμαστε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...