Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

H C++ πολλαπλασιασε την δημοτικοτητα της με την αποδοχη της απο την MS και ειδικοτερα μεσω του MFC, το οποιο απο τα μεσα της δεκαετιας του 90 σχεδον μονοπωλησε την αναπτυξη front ends.  Εκεινη την εποχη, σε πληρορορω εκ πειρας. ανοιγες τους κυριακατικους NY TIMES και στα classifieds εβρισκες πανω απο τεσσερεις σελιδες γεματες με δουλειες για VISUAL C++ και τις σχετικες τεχνολογιες οπως ATL/ ACTIVEX/ COM / DCOM κλπ...  Αυτο το momentum δεν κρατησε για πολυ ομως... Δεν περασαν μερικα χρονια,  και τα σημαντικοτατα περιοδικα C++ Report και  C/C++ users Journal διεκοψαν την εκδοση τους, τα βιβλιοπωλεια γεμισαν με βιβλια σχετικα με Java, .NET. Javascript κλπ, ενω ελαχιστα καινουργια βιβλιογραφια γραφονταν για C++...  Η πολυπλοκοτητα της γλωσσας, σε συνδιασμο με μια πολυ δυσκινητη commitee που αποφασιζει για την εξελιξη της, το περιορισμενο ευρος του Standard Library, η αδυναμια των compilers να ειναι fully complied με το standard ειναι λιγοι μονο απο τις αιτιες που αναχαιτησαν την πορεια της C++...

 

οσον αφορα το spoiler

 

δεν δείχνει να έχει" => πού και πώς (δεν) το δείχνει?

Σε καποιον που χρησιμοποιει την γλωσσα απο το 1990, εχει παραβρεθει εφτα φορες στο C++ convention στο Σιλικον Βαλλευ, και εχει γραψει χιλιαδες γραμμες κωδικα σε αυτη...

"την αναμενόμενη" => από ποιόν? και ποιά είναι αυτή η αναμενόμενη?

 

Αναμενομενη απο

  •  καταστευαστη της γλωσσας
  • Compile implementors
  • C++ developers

Αναμενομενη εξελιξη:

General Programming Language με ολοενα αυξανομενη διεισδυση στο Web, Financial και Scientific programming

 

"δεδομένης της πολυπλοκότητας" => κατ' απόλυτη τιμή ή σε σχέση με την 03? ποιά είναι αυτή η πολυπλοκότητα?

Η πολυπλοκοτητα αποφασιζεται σε σχεση με τον αναταγωνισμο. Συνεκρινε μου το boost DateTime με το python datetime και ειμαι σιγουρος οτι θα καταλαβεις...

"δεν γνωρίζω κανέναν" => ok, that settles it then

You better believe it...

 

"για να κάνει build ένα web project" => ούτε και γω γνωρίζω κανέναν που πάει για ψάρεμα με δίκαννο

 

Σε ενα κοσμο που αποτελειται μονο απο θαλασσα, μαλλον το δικαννο δεν ειναι απαραιτητο σαν οπλο..

 

 

 

 

 

 

 

 
  • Απαντ. 40
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Όλα αυτά που λες, πέραν του ότι ακολουθούν τη γραμμή πολύ μπλα μπλα και λίγη ουσία, είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που έλεγες πριν.

 

To MFC προφανώς και σχεδόν μονοπώλησε την ανάπτυξη frontends αφού ήταν το μοναδικό framework το οποίο είχε built-in support από τον designer του visual studio (εξάλλου εκείνη την εποχή αυτή ήταν πρακτικά και η μόνη σου επιλογή για να δουλέψεις με designer), αλλά αυτό έγινε σχεδόν 15 χρόνια μετά από τη χρονική στιγμή που είπες στην αρχή. Επιπλέον δε νομίζω ότι "όλα τα industries" (που είπες πριν) και "οι Windows GUI εφαρμογές" (που είπες τώρα) είναι το ίδιο πράγμα. Καταλαβαίνεις.

 

Τώρα για τα υπόλοιπα παραδέχεσαι ξεκάθαρα ότι λες "δεν δείχνει" και εννοείς "δε μου φαίνεται", για την αναμενόμενη εξέλιξη πάλι αραδιάζεις πράγματα χωρίς καμία πηγή και μάλιστα το κάνεις αυτό (και) εκ μέρους του Stroustrup ενώ ο ίδιος έχει μια αρκετά διαφορετική άποψη από αυτή που του αποδίδεις, μιλάς για πολυπλοκότητα γλώσσας και μετά το γυρνάς στο (άσχετο) θέμα της σύγκρισης συγκεκριμένων libraries και απαντάς στην κριτική μου πως το παράδειγμα που επέλεξες ήταν τόσο άδικο που θα μπορούσε να θεωρηθεί στημένο με ακόμα περισσότερες απόλυτες απόψεις (μόνο θάλασσα? really? το μόνο πράγμα που υπάρχει στον κόσμο είναι web apps?).

 

Αυτά και δεν έχω σκοπό να ασχοληθώ περισσότερο.

  • Like 1
Δημοσ.

 

Ρε συ, όλα τα λεφτά είναι στην ερώτηση "τι προϊόν εννοείς?". Δηλαδή (τυχαίο) τα games όλου του πλανήτη που είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό C++ δεν είναι προϊόντα; Το Facebook δεν είναι προϊόν; To Sublime δεν είναι προϊόν;

 

Καταλαβαίνω τι θες να πεις και σε κάποιο βαθμό συμφωνώ, αλλά δε συμφωνώ με τον τρόπο που το θέτεις. Ας μην υπεργενικεύουμε.

 

 

Η C++ ποτέ δεν ήταν ανταγωνιστής του .net, ούτε και την ενδιέφερε το τι κάνει η MS μ' αυτό. Άρα ποιό είναι το παιχνίδι που χάθηκε;

 

Edit: for future reference, τα likes του erevis και του gon έγιναν πριν προσθέσω τις παραθέσεις του timon. Λεπτομέρεια αλλά το λέω για να μη βάζω λόγια σε κανενός το στόμα.

 

Συμφωνώ απόλυτα.

Δημοσ.

To MFC προφανώς και σχεδόν μονοπώλησε την ανάπτυξη frontends αφού ήταν το

μοναδικό framework το οποίο είχε built-in support από τον designer του visual

studio (εξάλλου εκείνη την εποχή αυτή ήταν πρακτικά και η μόνη σου επιλογή για

να δουλέψεις με designer), αλλά αυτό έγινε σχεδόν 15 χρόνια μετά από τη

χρονική στιγμή που είπες στην αρχή.

To MFC εγινε introduced το 1992, πριν 22 χρονια δηλαδη... Απο που συναγεις εσυ

τα 15 χρονια μετα την χρονικη στιγμη που ειπα?

 

και μετά το γυρνάς στο (άσχετο) θέμα της σύγκρισης συγκεκριμένων

libraries

Ασφαλως και οι υπαρχοντες libs ειναι σημαντικοτατος παραγωντας για την

αξιολογηση μιας γλωσσας, η οποια δεν πρεπει να κρινεται με ακαδημαικα αλλα με

πρακτικα κριτηρια. Καθε γλωσσα καθως ωριμαζει επεκτεινει τις δυνατοτητες της οχι

μονο οσον αφορα την συνταξη της, αλλα και επεκτεινωντας το Standard Library.

Συγκρινωντας την C++ με τις αλλες γλωσσες, ειναι νομιζω ευκολη διαπιστωση το οτι

καθαρα μεινει πισω σε αυτον το τομεα. Δες και εδω http://pocoproject.org/blog/?p=57

 

 

Εχωντας πει αυτα, δεν σημαινει φυσικα οτι η C++ θα εξαφανιστει τα επομενα

χρονια, ουτε οτι θα ειναι αδυνατον να βρει καποιος σχετικη θεση εργασιας.

Προσωπικα παντως, αν και ακομη την χρησιμοποιω σε καποια components των

συστηματων που γραφω, προτιμω να εστιασω την προσοχη μου σε πιο μοντερνες

τεχνολογιες που δειχνουν να εχουν καλυτερες προοπτικες. Αυτο το τελευταιο, η

ικανοτητα δηλαδη, να διαλεξεις τις τεχνολογιες που εχουν μεγαλυτερες πιθανοτητες

να επικρατησουν, δεν ειναι απλα μια γνωμη, αλλα μια τοποθετηση η οποια σε βαθος

χρονου, επηρεαζει και καθοριζει την εξελιξη σου σαν developer....

Δημοσ.

Αυτο το τελευταιο, η

ικανοτητα δηλαδη, να διαλεξεις τις τεχνολογιες που εχουν μεγαλυτερες πιθανοτητες

να επικρατησουν, δεν ειναι απλα μια γνωμη, αλλα μια τοποθετηση η οποια σε βαθος

χρονου, επηρεαζει και καθοριζει την εξελιξη σου σαν developer....

 

σαν developer όμως που;

H C/C++ στοχεύει σε system developing. Υπάρχει κάτι άλλο που τείνει να τις αντικαταστήσει σ' αυτόν τον τομέα;

 

Για τα web apps το θέμα είναι τελειωμένο. Έχουμε πήξει στα scripts και τα frameworks. Δεν υπάρχει και δε νοείται να υπάρχει γυρισμός. Έτσι κι αλλιώς έπρεπε να βγουν αυτά τα εργαλεία.

  • Like 1
Δημοσ.

σαν developer όμως που; H C/C++ στοχεύει σε system developing. Υπάρχει κάτι

άλλο που τείνει να τις αντικαταστήσει σ' αυτόν τον τομέα;

 

Για τα web apps το θέμα είναι τελειωμένο. Έχουμε πήξει στα scripts και τα

frameworks. Δεν υπάρχει και δε νοείται να υπάρχει γυρισμός. Έτσι κι αλλιώς

έπρεπε να βγουν αυτά τα εργαλεία.

Το σχολιο σου ειναι πετυχημενο.

 

Στο system programming, η C/C++ θα ειναι φυσικα κυριαρχες για οσο καιρο ακομα τα

λειτουργικα θα συνεχισουν να γραφονται σε C. Περαν αυτου, με το περασμα του

χρονου, το ποσοστο του κωδικα που θα γραφεται σε C/C++ θα μικραινει σταδιακα,

καθως οι αναγκες για εφαρμογες υψηλοτερου επιπεδου θα γινεται ολο και

μεγαλυτερη, ενω οι αναγκες στο system level θα παραμενουν σχετικα οι ιδιες.

 

Περαν απο καθαρα web development, σε τομεις οπως enterprise, financial και

scientific programming, artificial intelligence, η C++ εχει καθαρα χασει την

μαχη. Για παραδειγμα σχεδον ολη η ερευνα στο bioinformatics γινεται σε python

και perl, οι παραδοσιακες enterprise apps σε J2EE η .NET με web front ends, τα

Real Time systems εχουν στραφει σε functional γλωσσες οπως Erlang haskell κλπ,

οι διαφορες DSL χρησιμοποιουν ruby, #!/usr/bin/python, Groovy κλπ..

  • Like 1
Δημοσ.

Link or it didn't happen.

Κάποια πράγματα είναι μαθήματα ζωής, δεν θα κάτσει ο άλλος να σου το αποδείξει.... είναι θέμα σου αν θα το δεχτείς. :)

 

Άλλωστε και λινκς να σου δώσει, πόσο αξιόπιστο θα είναι το site?...

Δημοσ.

Μια ενδιαφέρουσα, νέα (νομίζω εμφανίστηκε το 2009-2010), με χρήσιμα χαρακτηριστικά (π.χ. concurrency), λιτή (όχι πολλοί παραδειγματισμοί), γενικής χρήσεως (ίσως μια "νέα C") είναι η Go. Υπάρχει για πολλές πλατφόρμες και μπορείς να βρεις αρκετές πηγές -παρ' όλο το "νεαρό της ηλικίας της".  Στηρίζεται δε σε πολύ σημαντικές γλώσσες: Pascal, Oberon, Module (από την Wirthian γενιά), C, Limbo (από τo Plan 9) και Python.

Υπάρχει και άλλος λόγος: πιστεύω, είναι χρήσιμο, δοθείσης της ηλικίας σου, να μπεις σε εκείνη την (πρώτη) γενεά προγραμματιστών που κατέχει μια νέα γλώσσα με (όπως φαίνεται) πολλά υποσχόμενο μέλλον.

 

Από εκεί και πέρα, γλώσσες με ενδιαφέρον (δίχως να είναι "ακαδημαϊκές) υπάρχουν αρκετές. Θα ξεχώριζα την Haskell για το γεγονός ότι έχει αμιγώς έναν παραδειγματισμό (functional) -για εμένα αυτό είναι πιό πολύ πλεονέκτημα, παρά μεινέκτημα για τους λόγους που αναφέρονται στην σελίδα της γλώσσας. Επίσης, επιχειρήματα για αυτό, μπορεί να βρει κάποιος και αυτό το άρθρο που αφορά τον package manager του NixOS (μια ιδιαίτερη Linux διανομή), ο οποίος λειτουργεί αμιγώς με συναρτησιακό τρόπο (και που φυσικά, χρησιμοποιεί αρκετά την Haskell).

Υπάρχει εδώ και, περίπου, 25 χρόνια, συνεπώς μπορείς να βρεις πληθώρα εργαλείων και αναφορών. 

 

Tέλος, να πω -μιας και το ανέφερες στο εναρκτήριο μήνυμά σου- ότι η FreePascal σε συνδυασμό με το Lazarus IDE, αποτελεί μια εξαιρετική λύση.

 

Y.Γ. Πάντως, σε γενικές γραμμές ισχύει κάτι που ανέφεραν αρκετοί στο νήμα: hominem unius libri timeo -όπως θα έλεγε και ο Τ. Aquinas (με την προσαρμογή: βιβλίο <---> γλώσσα προγραμματισμού) :P

Δημοσ.

+Like για Lazarus/FPC. Και για Haskell.

 

Αλλά για το Λατινικό, ρίξε και μια μετάφραση να μην ψαχνόμαστε! B)

Έχεις δίκαιο! Σημαίνει: "φοβού τον άνθρωπο του ενός βιβλίου" :P

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...