Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα στο μυαλό μου σχετικά με τα ιδιόκτητα δίκτυα ADSL & VDSL  και ζητάω τις γνώσεις σας.

 

Καταρχάς,τι εννοούμε με τον όρο ιδιόκτητο δίκτυο?Σημαίνει πως ο εκάστοτε πάροχος έχει σκάψει και έχει εγκαταστήσει δικό του δίκτυο?Αν ναι ποιοι είναι αυτοί οι πάροχοι?

 

Δεύτερο,υπάρχει διαφορά μεταξύ των παρόχων ή είναι όλα θέματα marketing?Π.χ. στο σπίτι που μένω υπάρχει περίπτωση να δω διαφορά στην ποιότητα της υπηρεσίας αν επιλέξω ανάμεσα σε forthnet ή wind(τυχαία παραδείγματα)?Αν υπάρχει διαφορά από τι εξαρτάται?

 

 

Δημοσ.

Ιδιόκτητο δίκτυο σημαίνει ότι ο πάροχος έχει δικές τους οπτικές ίνες που συνδέονται με τα ΑΚ του ΟΤΕ και έτσι φτιάχνει το δίκτυό του. Μετά το ΑΚ, βέβαια, φτάνει στο χώρο του συνδρομητή μέσω του χάλκινου δικτύου του ΟΤΕ.

 

Υπάρχει διαφορά μεταξύ παρόχων γιατί καθένας έχει διαφορετικές προδιαγραφές σύνδεσης (πχ καθένας δίνει διαφορετικό snr, με αποτέλεσμα να η ίδια γραμμή να έχει διαφορετική ταχύτητα από πάροχο σε πάροχο). Πάντως, το θέμα της ποιότητας υπηρεσίας είναι τεράστιο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Δημοσ.

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα στο μυαλό μου σχετικά με τα ιδιόκτητα δίκτυα ADSL & VDSL  και ζητάω τις γνώσεις σας.

 

Καταρχάς,τι εννοούμε με τον όρο ιδιόκτητο δίκτυο?Σημαίνει πως ο εκάστοτε πάροχος έχει σκάψει και έχει εγκαταστήσει δικό του δίκτυο?Αν ναι ποιοι είναι αυτοί οι πάροχοι?

 

Δεύτερο,υπάρχει διαφορά μεταξύ των παρόχων ή είναι όλα θέματα marketing?Π.χ. στο σπίτι που μένω υπάρχει περίπτωση να δω διαφορά στην ποιότητα της υπηρεσίας αν επιλέξω ανάμεσα σε forthnet ή wind(τυχαία παραδείγματα)?Αν υπάρχει διαφορά από τι εξαρτάται?

 

Οχι δεν ειναι ακριβως "ιδιόκτητο δίκτυο", ουσιαστικα ειναι ενας ορος που σημαινει οτι, ο παροχος σε κάποια περιοχή μπορεί να σου παρεχει υπηρεσιες πανω σε αδεσμοποιητο βρόχο(που κατά 99% ανήκε στον οτε αλλα τώρα ονομάζετε "αδεσμοποιητος βροχος")

 

Αυτο που  υποχρεούται να εχει ο παροχος ειναι ιδιωτικός εξοπλισμός στο τοπικό σου Α/Κ, οπου και χωρίζονται πλεον οι υπηρεσίες, φεύγει απο τον έλεγχο του οτε και αναλαμβάνει ο καθε παροχος.

 

Υπάρχει διαφορα στην ποιότητα, και στην παροχή των υπηρεσιών ιντερνετ και τηλεφωνίας, πχ κάποιοι φορτώνουν τον κομβο και τις ωρες αιχμής οι ταχύτητες ειναι για κλάματα ή καποιοι δίνουν ip τηλεφωνεία (με οτι αυτό συνεπάγεται)

Δημοσ.

Υπάρχει κάποιος τρόπος να ξέρουμε ποιος είναι ποιοτικός πάροχος και ποιος όχι.Καταλαβαίνω πχ ότι η cyta μπορεί να έχει καλύτερη ποιότητα internet γιατί η τηλεφωνία είναι voip(οπότε σύμφωνα με τον φίλο από πάνω δεν φορτώνει τον κόμβο)θυσιάζοντας την ποιότητα στις υπηρεσίες φωνής.

 

Ουσιαστικά οι πληροφορίες που μας έρχονται είναι συγκεχυμένες και πιστεύω ότι ο περισσότερος κόσμος πάει στα τυφλά.Δεν υπάρχει τρόπος να ξέρουμε ποιοι πάροχοι προσφέρουν τι?

 

Πχ η forthnet έχει καλύτερες ταχύτητες επειδή έχει χαμηλό snr με πιθανό κόστος κάποιες αποσυνδέσεις(τυχαία παραδείγματα),η wind αυτό,η HOL το άλλο και πάει λέγοντας. 

Δημοσ.

Τα στοιχεία που ζητάς δεν αναγράφονται σε κάποιο site ή κατάλογο ή αλλού αλλά προκύπτουν από όσα καταγράφονται στα fora σχετικά με το θέμα αυτό. Και δεν αναφέρομαι, βέβαια, στις προσωπικές απόψεις και κρίσεις κάθε συνδρομητή, οι οποίες μπορεί να επηρεάζονται από ένα σωρό άλλους παράγοντες, πιιθανά και άσχετους με την ουσία του θέματος, αλλά στα πραγματικά στοιχεία που προκύπτουν από την καθημερινή χρήση και εμπειρία κάθε συνδρομητή.

 

Είναι γεγονός, πάντως, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συνδρομητών δεν ασχολείται με την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει κάθε πάροχος. Έχω φίλο ο οποίος έχει περάσει από όλους τους παρόχους και αν την ρωτήσεις σε ποιον είναι σήμερα δεν ξέρει να σου απαντήσει γιατί κάθε φορά που θα του τηλεφωνήσει μια κοπέλα, για να του προτείνει ένα οποιοδήποτε πακέτο, θα το δεχτεί χωρίς δεύτερη συζήτηση, έστω και αν είναι χειρότερο από αυτό που έχει.

 

Αλλά το ίδιο δεν συμβαίνει, άλλωστε, και με όλα όσα μας απασχολούν στην καθημερινότητά μας (αυτ/το, τηλεόραση, ηχοσύστημα κλπ);

Δημοσ.

Υπάρχει κάποιος τρόπος να ξέρουμε ποιος είναι ποιοτικός πάροχος και ποιος όχι.Καταλαβαίνω πχ ότι η cyta μπορεί να έχει καλύτερη ποιότητα internet γιατί η τηλεφωνία είναι voip(οπότε σύμφωνα με τον φίλο από πάνω δεν φορτώνει τον κόμβο)θυσιάζοντας την ποιότητα στις υπηρεσίες φωνής.

 

Ουσιαστικά οι πληροφορίες που μας έρχονται είναι συγκεχυμένες και πιστεύω ότι ο περισσότερος κόσμος πάει στα τυφλά.Δεν υπάρχει τρόπος να ξέρουμε ποιοι πάροχοι προσφέρουν τι?

 

Πχ η forthnet έχει καλύτερες ταχύτητες επειδή έχει χαμηλό snr με πιθανό κόστος κάποιες αποσυνδέσεις(τυχαία παραδείγματα),η wind αυτό,η HOL το άλλο και πάει λέγοντας. 

Μεγάλο θέμα ανοίγεις τώρα με το "ποιοτικός πάροχος". Μονολεκτικά θα έλεγα ΟΤΕ, που το πληρώνεις ανάλογα.

Σε καλές γραμμές όμως, πάνω-κάτω η συμπεριφορά του DSL σήματος είναι ίδια σε όλους και μικροδιαφορές υπάρχουν λόγω διαφορετικού profile ανά περίσταση.

 

Κάθε φυσική γραμμή (καλώδιο χαλκού) και σύνδεδη είναι μοναδική με τα δικά της χαρακτηριστικά.

Υπό συνθήκες 2 ζευγάρια χαλκού, ερχόμενα από το ίδιο αστικό κέντρο στο ίδιο διαμέρισμα, μπορεί να έχουν διαφορετική συμπεριφορά, ιδιαίτερα σε σχέση με την απόσταση.

Ρόλο επίσης παίζει πόσο φορτωμένο είναι το DSLAM του κάθε παρόχου και το bandwith που είναι διαθέσιμο στους χρήστες.

Τέλος σημαντικό ρόλο παίζει και η εξυπηρέτηση του τελικού χρήστη και η αμεσότητα στην επίλυση των πιθανών προβλημάτων.

Δημοσ.

Τα στοιχεία που ζητάς δεν αναγράφονται σε κάποιο site ή κατάλογο ή αλλού αλλά προκύπτουν από όσα καταγράφονται στα fora σχετικά με το θέμα αυτό. Και δεν αναφέρομαι, βέβαια, στις προσωπικές απόψεις και κρίσεις κάθε συνδρομητή, οι οποίες μπορεί να επηρεάζονται από ένα σωρό άλλους παράγοντες, πιιθανά και άσχετους με την ουσία του θέματος, αλλά στα πραγματικά στοιχεία που προκύπτουν από την καθημερινή χρήση και εμπειρία κάθε συνδρομητή.

 

Είναι γεγονός, πάντως, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συνδρομητών δεν ασχολείται με την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει κάθε πάροχος. Έχω φίλο ο οποίος έχει περάσει από όλους τους παρόχους και αν την ρωτήσεις σε ποιον είναι σήμερα δεν ξέρει να σου απαντήσει γιατί κάθε φορά που θα του τηλεφωνήσει μια κοπέλα, για να του προτείνει ένα οποιοδήποτε πακέτο, θα το δεχτεί χωρίς δεύτερη συζήτηση, έστω και αν είναι χειρότερο από αυτό που έχει.

 

Αλλά το ίδιο δεν συμβαίνει, άλλωστε, και με όλα όσα μας απασχολούν στην καθημερινότητά μας (αυτ/το, τηλεόραση, ηχοσύστημα κλπ);

Οχι γτ πχ όταν είναι να αγοράσω ένα προιόν πχ τηλεόραση ,ξέρω τα + και τα - ,έχω συγκεκριμένες τεχνολογικές πληροφορίες και κριτικές και ξέρω τι θα αγοράσω.

 

Στην υπηρεσία τα πράγματα είναι διαφορετικά γτ υπάρχει σύγχυση στις πληροφορίες που έχουμε.

Μεγάλο θέμα ανοίγεις τώρα με το "ποιοτικός πάροχος". Μονολεκτικά θα έλεγα ΟΤΕ, που το πληρώνεις ανάλογα.

Σε καλές γραμμές όμως, πάνω-κάτω η συμπεριφορά του DSL σήματος είναι ίδια σε όλους και μικροδιαφορές υπάρχουν λόγω διαφορετικού profile ανά περίσταση.

 

Κάθε φυσική γραμμή (καλώδιο χαλκού) και σύνδεδη είναι μοναδική με τα δικά της χαρακτηριστικά.

Υπό συνθήκες 2 ζευγάρια χαλκού, ερχόμενα από το ίδιο αστικό κέντρο στο ίδιο διαμέρισμα, μπορεί να έχουν διαφορετική συμπεριφορά, ιδιαίτερα σε σχέση με την απόσταση.

Ρόλο επίσης παίζει πόσο φορτωμένο είναι το DSLAM του κάθε παρόχου και το bandwith που είναι διαθέσιμο στους χρήστες.

Τέλος σημαντικό ρόλο παίζει και η εξυπηρέτηση του τελικού χρήστη και η αμεσότητα στην επίλυση των πιθανών προβλημάτων.

Συγνώμη αλλά μάλλον ξεχασα να αναφέρω ότι οι ερωτήσεις μου αφορούν τους εναλλακτικούς παρόχους.

 

Συμφωνώ και καταλαβαίνω όλα τα παραπάνω αλλά πλέον ,μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι προσφέρει ο κάθε πάροχος συνολικά ώστε να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα?

Δημοσ.

Συμφωνώ και καταλαβαίνω όλα τα παραπάνω αλλά πλέον ,μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας, δεν μπορούμε να ξέρουμε τι προσφέρει ο κάθε πάροχος συνολικά ώστε να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα?

Αυτό είναι λίγο σχετικό.

Π.χ. εγώ έχω HOL χρόνια τώρα και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, με μηδενικά προβλήματα και την μια φορά που αντιμετώπισα θέμα, ήταν άμεση η ανταπόκριση.

Όμως υπάρχουν πάρα πολλοί άλλοι με διάφορα μικρά ή μεγάλα προβλήματα και με παράπονα στην εξυπηρέτηση.

 

Μπορεί στο δικό μου κέντρο να είμαστε λίγοι ενεργοί χρήστες στη HOL και στο διπλανό να υπάρχει κορεσμός και να έχουν μειωμένη απόδοση.

Υπάρχουν μεγάλοι δήμοι (π.χ. Περιστέρι) που το δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και με μεγάλες αποστάσεις. Το πλεονέκτημα της Forthnet με το χαμηλό SNR που έχει στις περισσότερες περιοχές, εδώ να δημιουργεί προβλήματα στους χρήστες

 

Αλήθεια είναι ότι μπαίνοντας σε κάποιο τεχνολογικό φόρουμ, παίρνουμε μια ιδέα τι παίζει, αλλά από την άλλη ανοίγονται θέματα μόνο στα προβλήματα.

Όταν αυτά δεν υπάρχουν σχεδόν κανείς δεν βγαίνει να γράψει.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...