madsc Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Οι προδιαγραφές έκαστου λαδιού (πόσο καλά λιπαίνει το κάθε τι) τί σχέση έχουν με το viscosity (ιξώδες) του; /sc
igoods Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Οτι ναναι 5w-20 παντελώς άσχετος fyi...η Αμερική (ας πούμε οι Ηνωμένες πολιτίες),εκτείνεται απο Ντακότα έως Τέξας.Πιο πάνω πιάνεις Καναδά,πιο κάτω πιάνεις Μεξικό,με ότι αυτό συνεπάγεται απο άποψη κλιματολογικών συνθηκών.Αμφότεροι βάζουν τα λάδια που προτείνει ο κατασκευαστής,απο το 1:1 μεταφρασμένο βιβλιαράκι... 5-20?..οκ..προφανως το λαδακι οταν ζεσταθει το μοτερ και στις τσιτες γινεται πολυ ωραιος καπνουλης για την επιστροφη του λαδιου στην εισαγωγη...Το αν ειμαι παντελως ασχετος η οχι ΑΣΕ να το κρινει κανας αλλος δασκαλε.Δεν σου ζητησα να μου δειξεις τους χαρτες με τις κλιματολογικες συνθηκες ουτε να μου πεις τι λαδι προτεινει ο κατασκευαστης σε καθε χωρα.Σου ειπα κατα την γνωμη μου οτι δεν ταιριαζει για ολες τις χωρες γιατι ολοι χρησιμοποιουν τον ιδιο "οδηγο χρησης" ...το αν ειναι καλο το 0-30 που προτεινουν και για gti golf ρωτα τους ιδιοκτητες του και το ποσο τους ρουφαει οταν γινεται νερακι στους 100 βαθμους.
nickolas Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Ένα λάδι έχει πολλές προδιαγραφές μια από τις οποίες είναι και το ιξώδες. Στο ταμπελάκι του λιπαντικού ή στο site της εταιρείας θα δεις πολλές άλλες. Τελικά όμως όλες αυτές οι πληροφορίες (εκτός από το ιξώδες) είναι άχρηστες μιας και το μόνο που μετράει είναι τι εγκρίσεις έχει το λιπαντικό. Για παράδειγμα η Opel για να δώσει την Dexos έγκριση βάζει το λιπαντικό σε περισσότερες από 10 δοκιμασίες μία από τις οποίες κρατάει 400 ώρες! Αυτό που όλοι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι δεν ψάχνουμε "καλό" λιπαντικό αλλά ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ λιπαντικό για το μοτέρ μας. Άλλα μοτέρ πχ. έχουν φτιαχτεί για 0W-20 ή 5W-20, άλλα θέλουν 0W-40. Άλλα θέλουν ACEA A1 και άλλα ACEA A3 κ.οκ. Ο κατασκευαστής στο βιβλιάρακι αναφέρει τι λιπαντικό να βάλεις. Κανείς άλλος δεν ξέρει γιατί κανείς άλλος δεν έχει κάνει δοκιμές στο μοτέρ...εκτός και αν έχει την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
Tenshi Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2014 5-20?..οκ..προφανως το λαδακι οταν ζεσταθει το μοτερ και στις τσιτες γινεται πολυ ωραιος καπνουλης για την επιστροφη του λαδιου στην εισαγωγη...Το αν ειμαι παντελως ασχετος η οχι ΑΣΕ να το κρινει κανας αλλος δασκαλε.Δεν σου ζητησα να μου δειξεις τους χαρτες με τις κλιματολογικες συνθηκες ουτε να μου πεις τι λαδι προτεινει ο κατασκευαστης σε καθε χωρα.Σου ειπα κατα την γνωμη μου οτι δεν ταιριαζει για ολες τις χωρες γιατι ολοι χρησιμοποιουν τον ιδιο "οδηγο χρησης" ...το αν ειναι καλο το 0-30 που προτεινουν και για gti golf ρωτα τους ιδιοκτητες του και το ποσο τους ρουφαει οταν γινεται νερακι στους 100 βαθμους. Οξύμωρο!Απο την μία αναφέρεις τον προβληματισμό σου σχετικά με τις προδιαγραφές των λαδιών,συναρτήσει πάντα με την χώρα κατασκευής ή που εκδόθηκε το μάνουαλ και απο την άλλη ρίχνεις άκυρο σε μια χώρα που εκτείνεται σε 4 time zones,με θερμοκρασίες που παίζουν απο -10 έως +20,την ίδια μέρα,αλλα σε διαφορετικά σημεία.Αποφάσισε,γιατί πλέον αντιφάσκεις. Οι οδηγοί των Golf (χωρίς να περιοριζόμαστε στα συγκεκριμένα οχήματα) όπως και εσύ,δέν αντιλαμβάνεστε το αυτονόητο.Οποιοδήποτε κινητήρα τον δουλέψεις εκτός προδιαγραφών -aka στην "τσίτα",θα έχει φθορές.Ναι θα κάψει λάδια,ναι θα ψάχνεις για G12,ναί θα πάρεις τον σαλίγκαρο στο χέρι...αν πρώτα δέν ανοίξει το i/c σάν τριαντάφυλλο.Ότι έρθει πρώτο,ανάλογα πόσο γκαντέμης είσαι.Οπότε πρίν κληθούν οι ιδιοκτήτες Golf GTI να απαντήσουν στο ερώτημα "πόσο ρουφάει", ας τιμήσουν τα παντελόνια τους αναφέροντας πόσο γύλοι ήταν όταν οδηγούσαν. Κλείνοντας,ποτέ δέν δήλωσα ειδήμων.Σίγουρα όμως δέν πρόκειται να αναθεωρήσω τα αυτονόητα, για τον όποιο πνευματώδη πιστεύει οτι ο ήλιος δέν βγαίνει απο την Ανατολή... 1
NickTG Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Η τσιτα δεν είναι εκτός προδιαγραφων. Υπάρχει ο κοφτης για αυτή τη δουλειά. Εφόσον κάνεις σωστό ζεσταμα και κρύωμα μετά και φυσικά υπάρχει σωστή συντήρηση πας όπως θες. 1
Timour21 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Η τσιτα δεν είναι εκτός προδιαγραφων. Υπάρχει ο κοφτης για αυτή τη δουλειά. Εφόσον κάνεις σωστό ζεσταμα και κρύωμα μετά και φυσικά υπάρχει σωστή συντήρηση πας όπως θες. Καλή φάση ο κόφτης, αλλά δεν είναι πανάκεια. Ψάχνω να βρώ ένα άρθρο με μια αμερικανοηλίθια που είχε πάει Γαλλία και νοίκιασε αυτοκίνητο (manual) και το πήγε με κόφτες πρώτης κανα 150άρι χιλιόμετρα (νομίζοντας πως όλα τα κάρα του πλανήτη είναι αυτόματα), πριν το κάψει. Αν το βρώ θα επανέλθω. Edit: Η μνήμη μου κάνει "νερά" , στην ουγγαρία τελικά συνέβη, με γαλλικό αυτοκίνητο http://g35driver.com/forums/picture-share/93192-220kms-1st-gear-citroen.html http://www.diynot.com/forums/viewtopic.php?t=36998
NickTG Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Η ιστορία βέβαια μπάζει λίγο. Ακόμα και έτσι μάλλον το σύστημα ψυξης φταίει το οποίο είναι φτιαγμένο με τη λογική της στοιχειώδης εξυπνάδας απο την πλευρά του χρήστη. Και πάλι βέβαια αυτό δεν είναι χρήση στην τσιτα αλλά ηλίθια χρήση.
Timour21 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Μπορεί να είναι urbanιά δεν λέω, τα 220 χλμ που κατάφερε να διανύσει (εάν όντως συνέβη) μου φαίνονται υπερβολικά πολλά. Αμφιβάλλω αν το δικό μου με κόφτη πρώτης θα κατάφερνε να βγάλει έστω 30. Πριν αρχίσει βέβαια να τυλίγεται στις φλόγες, το κοντέρ θα έχει κοκκινήσει (τα PSA έχουν ένα τεράστιο κόκκινο STOP λαμπάκι - που σε καλεί να το σταματήσεις εάν και εφόσον κάτι δεν πάει καλά), αλλά αν το αγνοήσεις, θεωρώ οτι το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο σε όλα τα αυτοκίνητα, και είναι αυτό που βλέπεις στις παραπάνω φωτογραφίες. Ο κόφτης είναι για να σε κόψει μια, δύο, τρείς συνεχόμενες, μπας και φιλοτιμηθείς και αλλάξεις καμια ταχύτητα, αν το αγνοείς και συνεχίζεις και το πιέζεις, ξεφεύγεις απο τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου και εισέρχεσαι στον κόσμο της βλακείας. Και συμφωνώ, αν δεν είσαι ηλίθιος, παρακολουθείς πάντα τις θερμοκρασίες νερού/λαδιού, και αν βλέπεις να ανεβαίνουν αφήνεις γκάζι για να τις ρίξεις.
nickolas Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Οι απαντήσεις σε όλα είναι στο μάνιουαλ. Τα περισσότερα καινούργια έχουν ηλεκτρικό ανεμιστήρα και έχουν όριο στο με πόσες στροφές μπορούν να πάνε συνεχόμενα με 1η-2α ώστε να μην υπερθερμανθούν. Το δικό μου για παράδειγμα λέει να μην το έχω συνεχόμενα πάνω από τις 4.000σαλ με 1η/2α. Κατά τα άλλα λέει πως μπορεί να έχει συνεχόμενα 6200σαλ. (ο κόφτης είναι 6500σαλ.)
igoods Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2014 Οξύμωρο!Απο την μία αναφέρεις τον προβληματισμό σου σχετικά με τις προδιαγραφές των λαδιών,συναρτήσει πάντα με την χώρα κατασκευής ή που εκδόθηκε το μάνουαλ και απο την άλλη ρίχνεις άκυρο σε μια χώρα που εκτείνεται σε 4 time zones,με θερμοκρασίες που παίζουν απο -10 έως +20,την ίδια μέρα,αλλα σε διαφορετικά σημεία.Αποφάσισε,γιατί πλέον αντιφάσκεις. Οι οδηγοί των Golf (χωρίς να περιοριζόμαστε στα συγκεκριμένα οχήματα) όπως και εσύ,δέν αντιλαμβάνεστε το αυτονόητο.Οποιοδήποτε κινητήρα τον δουλέψεις εκτός προδιαγραφών -aka στην "τσίτα",θα έχει φθορές.Ναι θα κάψει λάδια,ναι θα ψάχνεις για G12,ναί θα πάρεις τον σαλίγκαρο στο χέρι...αν πρώτα δέν ανοίξει το i/c σάν τριαντάφυλλο.Ότι έρθει πρώτο,ανάλογα πόσο γκαντέμης είσαι.Οπότε πρίν κληθούν οι ιδιοκτήτες Golf GTI να απαντήσουν στο ερώτημα "πόσο ρουφάει", ας τιμήσουν τα παντελόνια τους αναφέροντας πόσο γύλοι ήταν όταν οδηγούσαν. Κλείνοντας,ποτέ δέν δήλωσα ειδήμων.Σίγουρα όμως δέν πρόκειται να αναθεωρήσω τα αυτονόητα, για τον όποιο πνευματώδη πιστεύει οτι ο ήλιος δέν βγαίνει απο την Ανατολή... Τι σχεση εχει εαν ενα λαδι πχ ειναι vw aproved με το βιβλιαρακι και την χωρα κατασκευης?...Δηλαδη αν ο κατασκευαστης στο βιβλιαρακι λεει 0-30 ,στην αγορα vw approved θα βρεις μονο 0-30 και οχι 15-50 πχ?..Εκτος και αν κατι δεν καταλαβα καλα.Δεν μιλαω για εκτος προδιαγραφων..μιλαω για ΜΑΜΑ αυτοκινητο και αν δεν βαζεις 0-30 ΟΧΙ δεν θα καψει λαδι ,τουλαχιστον στο αμαξι που εχουμε σαν παραδειγμα.Το παραφλου που κολαει με τις τσιτες? :/...σε μαμα αυτοκινητο να τα φτυσει η τουρμπινα λιγο δυσκολο,εκτος και αν ειναι κατι κατασκευαστικο,το i/c τι ειναι? intercooler?..
Tenshi Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 Τι σχεση εχει εαν ενα λαδι πχ ειναι vw aproved με το βιβλιαρακι και την χωρα κατασκευης? ...Δηλαδη αν ο κατασκευαστης στο βιβλιαρακι λεει 0-30 ,στην αγορα vw approved θα βρεις μονο 0-30 και οχι 15-50 πχ?..Εκτος και αν κατι δεν καταλαβα καλα. Δεν μιλαω για εκτος προδιαγραφων..μιλαω για ΜΑΜΑ αυτοκινητο και αν δεν βαζεις 0-30 ΟΧΙ δεν θα καψει λαδι ,τουλαχιστον στο αμαξι που εχουμε σαν παραδειγμα. Απο το ανωτέρω κείμενο,που είναι full ασυναρτησίες,κρατώ τις τελευταίες δύο γραμμές. Στo Polo 9n (MY2004,101ps,1400cc,n/a) γίνεται χρήση ακριβώς των ίδιων λαδιών που μπαίνουν και στο Golf GTI,δηλαδή 5w-30. Δύο απανωτές αλλαγές λαδιών γίνανε σε μάστορα "νίντζα",που προτιμούσε να βάζει πιο χοντρό λάδι (10w-40).Σε διάστημα λιγότερο των 9 μηνών,ο κινητήρας εξαΰλωσε 6~7lt λαδιού και η μέση κατανάλωση εκτοξεύτηκε στα 11lt/100. Η τρίτη αλλαγή έγινε παρουσία μου,με λάδια που εγώ προμήθευσα (5w-30).Έχουν περάσει 6 χρόνια απο τότε,ο συγκεκριμένος μάστορας έχασε παραπάνω απο έναν πελάτη και πέρα του προγραμματισμένου σέρβις,δέν με απασχόλησε ξανα το θέμα λίπανση.Γιατί;Γιατί η στάθμη δέν έπεφτε,so simple.
nickolas Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 lol! Σε γενικές γραμμές ένα "συνθετικό" 5W-30 δεν εξατμίζεται τόσο εύκολα όσο ένα παλαιότερης τεχνολογίας ημισυνθετικό 10W-40. Πρέπει να αναλογιστείτε ότι μπορεί η θερμοκρασία λαδιού να είναι πχ. 100C αλλά το λάδι στην πορεία του μέσα στον κινητήρα τσουρουφλίζεται ειδικά όταν πέφτει πάνω στα πιστόνια που έχουν θερμοκρασία πολλές εκατοντάδες βαθμούς κελσίου. Στο άλλο θέμα, ο κάθε κατασκευαστής έχει διαφορετικές προδιαγραφές ανάλογα με το μοντέλο. Πρέπει να βρεις λάδι που να πληρεί την προδιαγραφή που λέει το βιβλίο οδηγιών σου. Για την Opel που γνωρίζω στην Ελλάδα ζητάει Dexos 2 πρακτικά για όλα τα μοντέλα παραγωγής της τελευταίας 10ετίας και το προτείνει και για πολλά παλαιότερα. Αυτό τελικά σε περιορίζει και στα ιξώδη μιας και δεν υπάρχει 15W-50 λάδι που να έχει Dexos 2. Όπως φαίνεται και στο λινκ είναι μόνο 0w και 5w λάδια, 30άρια και 40άρια.
igoods Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2014 Απο το ανωτέρω κείμενο,που είναι full ασυναρτησίες,κρατώ τις τελευταίες δύο γραμμές. Στo Polo 9n (MY2004,101ps,1400cc,n/a) γίνεται χρήση ακριβώς των ίδιων λαδιών που μπαίνουν και στο Golf GTI,δηλαδή 5w-30. Δύο απανωτές αλλαγές λαδιών γίνανε σε μάστορα "νίντζα",που προτιμούσε να βάζει πιο χοντρό λάδι (10w-40).Σε διάστημα λιγότερο των 9 μηνών,ο κινητήρας εξαΰλωσε 6~7lt λαδιού και η μέση κατανάλωση εκτοξεύτηκε στα 11lt/100. Η τρίτη αλλαγή έγινε παρουσία μου,με λάδια που εγώ προμήθευσα (5w-30).Έχουν περάσει 6 χρόνια απο τότε,ο συγκεκριμένος μάστορας έχασε παραπάνω απο έναν πελάτη και πέρα του προγραμματισμένου σέρβις,δέν με απασχόλησε ξανα το θέμα λίπανση.Γιατί;Γιατί η στάθμη δέν έπεφτε,so simple. το οτι ειναι ασυναρτησιες ειναι γνωμη σου .(εγω το παιρνω σαν να μην απαντησες απλα) θες να μου πεις οτι εκαιγε το 10-40 και δεν εκαιγε το 5-30?..μιλωντας για ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ εννοειται και τα δυο...Ειναι απλα ΑΔΥΝΑΤΟΝ για ευνοητους φυσικους λογους...Εκτος και αν μιλαμε για κανενα 10-40 που το παραγει ο μαστρο μητσος σε καμια γωνια στην αθηνα ξερω γω..Αλλα εαν μιλαμε για σοβαρες εταιριες απλα ειναι αδυνατον οπως ξανα ειπα.
Tenshi Δημοσ. 1 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 1 Μαρτίου 2014 το οτι ειναι ασυναρτησιες ειναι γνωμη σου .(εγω το παιρνω σαν να μην απαντησες απλα) Να απαντήσω πάνω σε τί;Βλέπω προτάσεις που δέν βγάζουν νόημα,δομημένες με ασύνδετες μεταξύ τους λέξεις.Τι υποτίθεται οτι πρέπει να καταλάβω;Ξεκίνησες στο μήνυμα #21 "καλα αυτο με το βιβλιο συντηρησης προσωπικα πιστευω οτι δεν ειναι παντα σωστο" για να καταλήξεις στο όλα/κάποια vw approved λάδια κάνουν δουλειά,μόνο και μόνο επειδή υφίστανται σάν προϊόντα,ασχέτως αν δέν αναφέρονται στον οδηγό χρήσης; θες να μου πεις οτι εκαιγε το 10-40 και δεν εκαιγε το 5-30?..μιλωντας για ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ εννοειται και τα δυο...Ειναι απλα ΑΔΥΝΑΤΟΝ για ευνοητους φυσικους λογους...Εκτος και αν μιλαμε για κανενα 10-40 που το παραγει ο μαστρο μητσος σε καμια γωνια στην αθηνα ξερω γω..Αλλα εαν μιλαμε για σοβαρες εταιριες απλα ειναι αδυνατον οπως ξανα ειπα. Στην αγορά λοιπόν βρίσκεις 10w-40 ως επι το πλείστων ημί-συνθετικά.Τα 10w-40 synthetic είναι εξειδικευμένα λάδια (long life/high mileage),δέν είναι διαδεδομένα και παρεμπιπτόντως,έχουν σχεδόν την ίδια τιμή με τα 5w-30 synthetic,τα οποία ούτως ή άλλως έπρεπε να μπούν στον κινητήρα.Υπο το πρίσμα των ανωτέρω,το να προτείνεις να μπούν λάδια εκτός προδιαγραφών,είναι παράλογο και ανόητο.Απο τα συμφραζόμενα φαντάζομαι αντιλήφθηκες οτι μπήκαν ημισυνθετικά (BP Visco 3000) Δράττοντας την ευκαιρία,δέν ανέφερες τους ευνόητους φυσικούς λόγους,οι οποίοι καθιστούν "απλά αδύνατη" την εξάτμιση του πιο χοντρού λαδιού και γενικότερα με ποιά ιδιότητα κρίνεις με τόση σιγουριά τις επιλογές μιας Χ εταιρίας, που έχει ρίξει μερικά εκατομμύρια σε μελέτη πρίν βγάλει το τελικό προϊόν στην αγορά.Αν μιλάς με την ιδιότητα του μηχανικού,είσαι απλά (ακόμα) ένας κακός επαγγελματίας.Επειδή όμως βλέπω οτι εκφέρεις >προσωπική< άποψη,χωρίς κάτι μεμπτό για να την στηρίξεις,εκτιμώ οτι είσαι ακόμα ένας συνδρομητής max power-και-δεν-συμμαζεύεται έχοντας μια γενική εικόνα απο (επίσης) αυθαίρετες γνώμες τρίτων που έχεις ακούσει δεξιά και αριστερά Μια στιγμή να επαναδιατυπώσω λοιπόν: Δέν γράφεις ασυναρτησίες,απλά επιδίδεσαι σε ένα παραλήρημα μπουρδολογίας και ημιμάθειας.
nickolas Δημοσ. 1 Μαρτίου 2014 Δημοσ. 1 Μαρτίου 2014 igoods δεν είναι όλα τα συνθετικά το ίδιο. Άλλωστε πρόσεξε ότι στο προηγούμενο ποστ μου έβαλα τη λέξη σε εισαγωγικά μιας και σαν όρος είναι αυθαίρετος (κανένα από τα ευρείας χρήσης "συνθετικά" δεν είναι κυριολεκτικά 100% συνθετικό) Επίσης δεν είναι όλες οι VW προδιαγραφές το ίδιο. Κάποιες είναι πολύ απλές και υπάρχουν από το '90, οι πιο πρόσφατες όμως που θέλουν και τα νεότερα VW είναι αρκετά απαιτητικές. Για αυτό επαναλαμβάνω, ανοίγουμε το βιβλιαράκι μας και ψάχνουμε λιπαντικό με βάση τις προδιαγραφές που αναγράφονται (ή νεότερες εφόσον ξέρουμε ότι είναι συμβατές προς τα πίσω αν έχουμε πιο παλαιό αυτοκίνητο).
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα