Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

αλγοριθμική σκέψη  τι ακριβώς δηλαδή να μάθω πάνω σ αυτό?

 

Αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται κυρίως με την εξάσκηση. Η αλγοριθμική σκέψη είναι τελείως διαφορετική από αυτή που χρησιμοποιούμε καθημερινά στη ζωή (εκτός εξαιρέσεων) και το ζουμί είναι πρώτα απ' όλα να μάθεις να αφήνεις τελείως απέξω το πως λειτουργείς "εκτός υπολογιστή" και στη συνέχεια να αναπτύξεις την ικανότητά σου να λειτουργείς με τους κανόνες αυτού του τελείως διαφορετικού κόσμου.

 

Παράδειγμα. Αν σου ζητήσω να μου βάλεις τους παρακάτω αριθμούς στη σειρά δε θα σου πάρει πάνω από λίγα δευτερόλεπτα:

 

6, 3, 9, 2, 4

 

Αν σου ζητήσω να μου εξηγήσεις πώς το έκανες όμως με "αλγοριθμικά στάνταρ" θα χρειαστεί να συζητήσουμε κανα εικοσάλεπτο για να φτάσουμε σε μια περιγραφή που να μπορεί να μεταφραστεί σε πρόγραμμα.

 

Άλλο παράδειγμα. Έχεις ένα παιδάκι που μόλις έχει μάθει την αλφαβήτα, οπότε ξέρει ότι το Α είναι πριν το Β αλλά μέχρι εκεί. Του δίνεις ένα τηλεφωνικό κατάλογο (δεν έχει ξαναδεί). Αλγοριθμική λογική είναι να εξηγήσεις στο παιδάκι πώς θα βρει μέσα στον κατάλογο το τηλέφωνο του Μπάμπη Παπατρέχα.

  • Like 1
  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Διαβασα αρκετα μηνυματα στο τοπικ.

 

Σπουδαζω σε ΤΕΙ Μηχανικος Πληροφορικης.

Και σε ΙΕΚ Τεχνικος Η/Υ.

 

Περισσοτερα παιδια εχουν δικιο για οσα λενε για τους τεχνικους Η/Υ. Αλλα περα απο αυτα ομως ειναι και οι καθηγητες. π.χ. σε μας, μας κανουν πολυ ενδιαφεροντα μαθηματα, και μας πηγαινουν καθε μερα ενα βημα πιο πανω. Μας εξηγουν τι κανει το καθε τι πανω στην μητρικη. Πως θα πρεπει να υλοποιηθει ενα σωστο δικτυο, τι πρεπει να προσεξουμε τι απαιτησεις θα δημιουργηθουν στο μελλον, δεν βασιζονται δηλαδη μονο σ αυτα που πρεπει να διδαχθουν βαση υλης.

 

Τωρα οσον αφορα τον προγραμματισμο. Θα σου πω ενα τροπο ωστε να μαθεις να προγραμματιζεις σωστα. 

 

Οταν λενε τα παιδια λογικη σκεψη εννοουν να καταλαβαινεις τι ζηταει ο αλλος απο ενα προγραμμα. πχ ενας πελατης θελει να κατωχωρει τα κερδη του καθε μηνα, και να βγαζει το μεσο ορο 2 ετων.

 

Αυτο πρωτα θα το δουλεψεις στο μυαλο σου. Να δεις τι ζηταει η ασκηση τι πρεπει να γινει και πως πρεπει να γινει. Θα πρεπει στην αρχη να κατσεις να διαβαζεις σωστα αυτα που θελει ο πελατης. Μετα εσυ να παιρνεις ενα χαρτι και ενα στυλο και να γραφεις τι πρεπει να γινει βημα βημα. 

 

Να ξερεις οτι ο προγραμματισμος θελει πολυ σχολαστικοτητα.

 

Ας με διορθωσουν τα παιδια αν τα λεω λαθος.

Δημοσ.

Ένας τρόπος για να πάρεις μια αρκετά καλή γεύση της αλγοριθμικής σκέψης είναι να διαβάσεις περί flowcharts (διαγράμματα ροής).

 

Στο παραπάνω link έχει ως παράδειγμα ένα flowchart για την είσοδο ενός αριθμού N και κατόπιν τον υπολογισμό και την εκτύπωση του παραγοντικού (factorial) αυτού του αριθμού (το λέει F). Το Μ είναι μια ενδιάμεση μεταβλητή με την οποία αφενός ελέγχει πόσοι πολλαπλασιασμοί γίνονται, και αφετέρου αναπαριστάνει σε κάθε επανάληψη τον 2ο όρο του πολλαπλασιασμού.

 

FlowchartExample.png

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...