SakisProHD Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Γεια σας insomniacs.Έχω ακούσει κατά καιρούς να λέγονται διάφορα περί ανάπτυξης παιχνιδιών σε έτοιμες game engines (Unity,UDK) και λένε ότι δεν μαθαίνεις σχεδόν τίποτα με αυτές και είναι για παιδάκια και μόνο με OpenGL/DirectX και C++ μαθαίνεις.Ισχύει αυτό;Δηλαδή αν κάτσω και φτιάξω ένα παιχνίδι σε Unity ας πούμε δεν θα το εκτιμήσει κάποιος και τόσο,επειδή είναι φτιαγμένο σε game engine;
sonyxp Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Γεια σας insomniacs.Έχω ακούσει κατά καιρούς να λέγονται διάφορα περί 1)ανάπτυξης παιχνιδιών σε έτοιμες game engines (Unity,UDK) και λένε ότι δεν μαθαίνεις σχεδόν τίποτα με αυτές και είναι για παιδάκια και μόνο με 2)OpenGL/DirectX και C++ μαθαίνεις. 3)Ισχύει αυτό;Δηλαδή αν κάτσω και φτιάξω ένα παιχνίδι σε Unity ας πούμε δεν θα το εκτιμήσει κάποιος και τόσο,επειδή είναι φτιαγμένο σε game engine; 1) Η αλήθεια είναι ότι καμιά φορά το παρατραβάμε και σκεφτόμαστε τέρμα επαγγελματικά ενώ δεν ξέρουμε πόσο κάνει 1+1, θέλω να πω ότι επειδή οι μηχανές αυτές φαίνονται εύκολες έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είμαστε τίποτα γατάκια. Οι μηχανές αυτές κάνουν πολλά πράγματα που δεν μπορεί να τα κάνει ένα παιδάκι. 2) Κάποιος θα επιλέξει την OpenGL/Dx αν τον καίει η ταχύτητα εκτέλεσης, μπορεί να κάνει πάρα πολλά σε θέμα γραφικών ΑΛΛΑ πλέον σήμερα είναι βλακώδες κάποιος να φτιάχνει παιχνίδι σε OpenGL/Dx (κομμάτια όμως χρησιμοποιούνται σε μηχανές παιχνιδιών unity, udk, κλπ) 3) Δεν ισχύει καθόλου αυτό, το έχω πει και άλλη φορά, αυτό που πουλάει είναι το brand name, αν εσύ καταφέρεις και το προωθήσεις τότε τον κόσμο δεν τον νοιάζει. Όσο έχω ασχοληθεί, θα σου πω τα δυνατά σημεία των μηχανών Unity, UDK, Cryengine Unity3D - Το καλύτερο Game Engine για την δημιουργία παιχνιδιών για Smartphones & Tablets, επειδή δεν έχει τόσο δυνατό rendering δεν υπάρχει ιδιαίτερη προτίμηση για PC & Console Games, παρόλα αυτά όμως έχει πολύ θετικά στοιχεία όπως ότι τα Scripts τρέχουν πιο γρήγορα σε σχέση με το UDK. (ο κόσμος όμως νοιάζεται για τα γραφικά) UDK - Το καλύτερο rendering, βγάζει καλά γραφικά, το χρησιμοποιούν για να φτιάξουν παιχνίδια για PC & Consoles, όσον αφορά τα Smartphones δεν θεωρείτε καν αντίπαλος, έχει αποτύχει. Cryengine - Δεν ξέρω τι ρόλο βαράει, κανείς δεν το χρησιμοποιεί για Mobile Games (μιας και το Unity έχει κατακτήσει τον κόσμο) και για παιχνίδια για PC & Consoles δεν έχω δει κάτι "καλό". Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για αυτό.
georgemarios Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Επειδη εχει ξαναματαρωτηθει ατελειωτες φορες Ακομα και αν ξεκινησεις με τα πιο low-level εργαλεια/γλωσσες, ακομα και με assembly απευθειας στους drivers, παλι θα καταληξεις να φτιαξεις καποιας μορφης engine/framework για να στησεις το παιχνιδι σου. Και ΔΕΝ θα ειναι το ιδιο επεκτασιμο (εχουν ασχοληθει πολυυυυ καιρο να σχεδιαζουν τις μηχανες τους ωστε να ειναι σωστα δομημενες και επεκτασιμες), ΔΕΝ θα εχει καλυτερα γραφικα (εχουν ηδη απασχολησει γκουρου για να κανουν πολυ καλα γραφικα) και ΔΕΝ θα εχει καλυτερη αποδοση (εχουν ηδη ...... you get da point) Ο μονος λογος για να θες να φτιαξεις μια μηχανη/framework from scratch, ειναι να μη σε καλυπτουν οι ηδη υπαρχουσες. ΔΕΝ ειναι θεμα χρηματων, αλλωστε ποσες εργατοωρες σκοπευεις να ξοδεψεις υλοποιοντας απο την αρχη; Αν φτιαξεις ενα γαματο/διασκεδαστικο παιχνιδι σε game engine, εσυ τι λες; Θα το εκτιμησουν ή όχι; Ακουω συνεχεια κοσμο να το υποτιμα, λενε "το βρηκε ετοιμο, χρησιμοποιησε engine". Ου γαρ οιδασι........ Φτιαξε ενα παιχνιδι σε Unity και προσπαθησε να βρεις ατομο διατεθειμενο να δωσει εστω και μισο ευρω για να το παιξει. I DOUBLE DARE YOU MOTHERF*CKER! Ακομα και με το engine, απαιτειται πολυ ταλεντο, σκληρη δουλεια και εμπνευση για να γινει ενα επιτυχημενο παιχνιδι. Και τελευταιο, επειδη εχω ακουσει και το επιχειρημα "ναι, αλλα θελω να μαθω ωστε να ασχοληθω επαγγελματικα". Δεν ειναι λαθος σκεπτικο. Αλλα, να ξερετε, καθε εταιρια ειτε χρησιμοποιει καποια μηχανη ηδη, ειτε εχει φτιαξει/φτιαχνει τη δικια της. Αρα, ειναι σημαντικο να μαθετε να χρησιμποιειτε μηχανες και ακομα περισσοτερο να τις επεκτεινετε (plugins etc). Για να φτιαξει καποιος καλες μηχανες, πρεπει πρωτα να εχει εμπειρια στη χρηση μηχανων. Όλα αυτα μετα λογου γνωσεως, δουλευω στο χωρο.
gon1332 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2014 Γνώμη μου σαν gamer.. Πραγματικά δε θα με ένοιαζε αν το Batman Arkham Asylum ήταν γραμμένο σε Unity. Έχουν βγει πολλές παιχνιδάρες σε Unity (Cognition). Αυτό που μετράει είναι η φαντασία και η πρωτοπορία εν μέρει. Έχεις πχ το Unity, σου προσφέρει κάποια πράγματα έτοιμα, άρα πάλεψε να βελτιώσεις την δημιουργηκότητά σου! 1
Erevis Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Game engine χρησιμοποιείς αν θες να φτιάξεις παιχνίδι. Game development μαθαίνεις αν σ'ενδιαφέρει να δουλέψεις σε κάποια εταιρία του κλάδου ή σε συναρπάσει σαν ιδέα γενικότερα. Απλά τα πράγματα.
georgemarios Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Game development πρεπει να μαθεις ετσι και αλλιως, καμια μηχανη δεν εχει ενα κουμπι "Click to create awesome game". Ενα παιχνιδι ειναι πολυδιαστατο, ειναι η πιο περιπλοκη και απαιτητικη μορφη software. Και κυριως θελει πολυ problem-solving thinking. 1
Erevis Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Με τον όρο game development δεν εννοώ να μάθεις να γράφεις scripts, γιατι game developers θεωρούνται και ο artists, ο game designers και όλοι όσοι ασχολούνται με την ανάπτυξη ενός game γενικότερα. Εννοώ το να μάθεις τα low-level πράγματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη παιχνιδιών από προγραμματιστικής άποψης.
Alchemist` Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Γεια σας insomniacs.Έχω ακούσει κατά καιρούς να λέγονται διάφορα περί ανάπτυξης παιχνιδιών σε έτοιμες game engines (Unity,UDK) και λένε ότι δεν μαθαίνεις σχεδόν τίποτα με αυτές και είναι για παιδάκια και μόνο με OpenGL/DirectX και C++ μαθαίνεις.Ισχύει αυτό;Δηλαδή αν κάτσω και φτιάξω ένα παιχνίδι σε Unity ας πούμε δεν θα το εκτιμήσει κάποιος και τόσο,επειδή είναι φτιαγμένο σε game engine; Άλλα λόγια να αγαπιώμαστε... Μια χαρά μαθαίνεις, απλά σου δημιουργούν το εξής σοβαρότατο πρόβλημα: Συνηθίζεις τις ευκολίες που παρέχει και τον τρόπο που λειτουργεί η εκάστοτε engine την οποία δουλεύεις. Άν πας να μάθεις ή να δημιουργήσεις κάτι στην συνέχεια με μία άλλη γλώσσα θα εκνευριστείς απίστευτα με το ότι πρέπει να ξαναεφεύρεις τον τροχό για πληθώρα ζητημάτων και είναι τρομερά δύσκολο να βγείς από αυτό το mindset που έχεις αποκτήσει. Το θέμα είναι το ποιά είναι η μεγαλύτερή σου αγάπη... Ο προγραμματισμός γενικότερα ή τα video games? Αν είναι ο προγραμματισμός τότε καλό θα ήταν να ξεκινήσεις με κάποια γλώσσα προγραμματισμού από το 0. Αν πάλι βλέπεις τον προγραμματισμό σαν ένα μέσο για να μεταφέρεις, μέσω ενός παιχνιδιού που θα αναπτύξεις, μια "εμπειρία" στους χρήστες, τότε θες μια engine. Γλυτώνεις απίστευτο χρόνο, εργασία και χρήμα για να φτάσεις απευθείας στον τελικό σου στόχο. 2
sonyxp Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2014 Άλλα λόγια να αγαπιώμαστε... Μια χαρά μαθαίνεις, απλά σου δημιουργούν το εξής σοβαρότατο πρόβλημα: Συνηθίζεις τις ευκολίες που παρέχει και τον τρόπο που λειτουργεί η εκάστοτε engine την οποία δουλεύεις. Άν πας να μάθεις ή να δημιουργήσεις κάτι στην συνέχεια με μία άλλη γλώσσα θα εκνευριστείς απίστευτα με το ότι πρέπει να ξαναεφεύρεις τον τροχό για πληθώρα ζητημάτων και είναι τρομερά δύσκολο να βγείς από αυτό το mindset που έχεις αποκτήσει. Το θέμα είναι το ποιά είναι η μεγαλύτερή σου αγάπη... Ο προγραμματισμός γενικότερα ή τα video games? Αν είναι ο προγραμματισμός τότε καλό θα ήταν να ξεκινήσεις με κάποια γλώσσα προγραμματισμού από το 0. Αν πάλι βλέπεις τον προγραμματισμό σαν ένα μέσο για να μεταφέρεις, μέσω ενός παιχνιδιού που θα αναπτύξεις, μια "εμπειρία" στους χρήστες, τότε θες μια engine. Γλυτώνεις απίστευτο χρόνο, εργασία και χρήμα για να φτάσεις απευθείας στον τελικό σου στόχο. Ναι, όταν έχεις έτοιμα κάποια πράγματα απλά χαλαρώνεις... αν ξαφνικά σε πάρουν στην Rockstart και σου αναθέσουν να φτιάξεις ένα Collision system τότε δεν θα ξέρεις από που να αρχίσεις. Αλλά εντάξει... ειδικά το game developing είναι κάτι πολύ δύσκολο και δεν μπορείς να προετοιμαστείς σπίτι σου γιατί στο τέλος όταν πας σε μια εταιρία μπορεί να σου πουν να το κάνεις εντελώς διαφορετικά.
TechBossGR Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2014 Γεια σας και από εμένα παιδιά,για να μην ανοίξω νέο θέμα θα ήθελα τι γνώμη σας για το αν αξίζει να κάτσει κάποιο αρχάριος και να αφιερώσει χρόνο και να φτιάξει ένα παιχνίδι στην Unity3D για παράδειγμα;Ή θα ήταν καλύτερο να αρχίσει με DirectX,SDL,Allegro και να φτιάξει κάνα pong ώστε να μάθει τι σημαίνει πραγματικό game development;Βασικά προς mobile στοχεύω μιας και εκεί φαίνεται να έχει μέλλον το indie game development γιατί σε PC θέλει ΠΟΛΥ περισσότερο δουλειά για να βγει κάτι καλό και αγαπητό προς το κοινό.
georgemarios Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 10 Ιανουαρίου 2014 Κοιτα, ότι χρονο αφιερωσεις, χαμενος δε παει ποτε σε αυτα τα πραγματα. Δοκιμασε να κανεις μια τριλιζα ή ενα pong σε C++/OpenGL, η διαδικασια και το ψαξιμο θα σου δωσουν ανεκτιμητη εμπειρια.
sonyxp Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Αφού σε ενδιαφέρει το Mobile δεν έχεις επιλογή, Unity3D μόνο αν θες κάποιο Engine. Το θεωρώ "χαζό" να πας χαμηλά σε OpenGL/Dx (αν και όποιος ξέρει αυτά είναι σε άλλο επίπεδο με κάποιον που ξέρει Unity)
vacilis Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Αφού σε ενδιαφέρει το Mobile δεν έχεις επιλογή, Unity3D μόνο αν θες κάποιο Engine. Το θεωρώ "χαζό" να πας χαμηλά σε OpenGL/Dx (αν και όποιος ξέρει αυτά είναι σε άλλο επίπεδο με κάποιον που ξέρει Unity) υπάρχουν πολλές επιλογες για game development σε mobile. Γεια σας insomniacs.Έχω ακούσει κατά καιρούς να λέγονται διάφορα περί ανάπτυξης παιχνιδιών σε έτοιμες game engines (Unity,UDK) και λένε ότι δεν μαθαίνεις σχεδόν τίποτα με αυτές και είναι για παιδάκια και μόνο με OpenGL/DirectX και C++ μαθαίνεις.Ισχύει αυτό;Δηλαδή αν κάτσω και φτιάξω ένα παιχνίδι σε Unity ας πούμε δεν θα το εκτιμήσει κάποιος και τόσο,επειδή είναι φτιαγμένο σε game engine; Τον gamer δεν τον ενδιαφέρει το τεχνικό μέρος του παιχνιδιου, μονο τα γραφικα και το gameplay. Τα περισσότερα γνωστά παιχνίδια εχουν φτιαχτει σε engines...καμια εταιρια δεν θα κατσει να φτιάχνει καθε νεο game απο το 0. Ετσι και αλλιως η engine εχει πολλα πλεονεκτήματα και τελειώνεις το παιχνίδι πιο γρηγορα και μπορεις να το τεσταρεις συνέχεια.. Οι πιο γνωσες game engines ειναι το UDK, SourceSKD, CryEngine και Unity3D Τα περισσότερα παιχνιδια στο steam εχουν φτιαχτεί με αυτές τις engines. Ωστοσο, αν δεν μπορεις να κατανοήσεις πως λειτουργεί μια engine δεν μπορείς να κατασκευάσεις τίποτα.
georgemarios Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Δημοσ. 11 Ιανουαρίου 2014 Ειναι σιγουρο πως καθε παιχνιδι που υπαρχει στο εμποριο, εχει φτιαχτει πανω σε καποια μηχανη. Το αν αυτη η μηχανη ηταν 3rd party ή υλοποιηθηκε απο τον ιδιο τον κατασκευαστη του παιχνιδιου ειναι ενα αλλο ερωτημα. Για να κατασκευασεις μια καλη μηχανη, εκτος απο γνωσεις προγραμματισμου, πρεπει να εχεις ηδη υπαρξει χρηστης αλλων μηχανων. Άλλωστε υποτιθεται φτιαχνεις δικια σου μηχανη επειδη οι αλλες δεν ικανοποιουν τις αναγκες σου σε μεγαλο βαθμο. Αντιθετα αν τις ικανοποιουν αλλα εχουν ελλειψεις, ειναι λογικοτερο να προσπαθησεις να τις επεκτεινεις μεσω plugins ή εργαλειων, και αυτο αν θες τη γνωμη μου ειναι πολυ σημαντικοτερο προσον για να σε παρει καποιος στην εταιρια του, ακριβως επειδη και αυτος εχει ΗΔΗ καποια μηχανη και θελει ατομα να δουλεψουν πανω της. Ολοι εχουμε υπαρξει μικροι και ολοι ονειρευτηκαμε να κανουμε τη δικια μας μηχαναρα απο το μηδεν. Προσπαθησα πολλες φορες, δεν τα καταφερα ποτε ουτε στο 10% και δεν θεωρω καμια απο αυτες τις αποπειρες χασιμο χρονου. Θεωρω την εμεπιρια πολυτιμη αλλα δεν μπρω να το προτεινω γιατι το τιμημα σε κοπο/χρονο ειναι τεραστιο. Φτιαξε ενα pong σε c++/opengl. Νοιωσε χαρουμενος που ξεπερασες τα προβληματα που παρουσιαστηκαν οσο εφτιαχνες το πρωτογονο αυτο μπαλακι. Μετα φτιαξε ενα pong στο unity. Νοιωσε παλι χαρουμενος που το εκανες μεσα στο 10% του χρονου, μαζι με particle explosions και sound effects και GUI και που με το ιδιο προγραμμα παιζεις και σε android και σε web και σε desktop και οτι άλλο υποστηριζει. Ξερω πως τα γραφομενα μου ακουγονται αντικρουωμενα και παραλλογα, και ξερω πως οι περισσοτεροι απο εσας που τα διαβαζετε τα βρισκετε απολυτως λογικα γιατι τα εχετε βιωσει (οχι απαραιτητα για παιχνιδια).
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα