BritGreek Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Έχουμε την εξής απορία. Οι κινητήρες βενζίνης, με σωστή συντήρηση, για πόσα περίπου χιλιόμετρα μπορούν να αντέξουν, χωρίς να χρειάζονται ρεκτιφιέ; Oδηγώ ένα Getz 1.4, το οποίο αισίως πλησιάζει τις 90.000 χιλιόμετρα, τα οποιά έγιναν πολύ σύντομα από άποψη χρόνου, ενώ δεν έχει φθορές (μηδέν βλάβες) και συντηρείται επιμελώς. Επειδή όμως κάνω περίπου 40000 χιλιόμετρα το χρόνο, κάναμε μια συζήτηση με φίλους, πολλοί από τους οποίους υποστήριζαν ότι μετά τα 150000 πρέπει να το αλλάξω γιατί θα αρχίσει να ζητάει λόγω φυσιολογικής φθοράς. Δεν είναι σχετικό αυτό; Έτυχε στην παρέα να υπάρχει και σπουδαστής μηχανικός, ο οποίος υποστήριζε ότι αυτό ισχύει περισσότερο για κινητήρες μικρού κυβισμού, υποστηρίζοντας πχ ότι ένα Matiz 800cc με 100000 έχει κατά πάσα πιθανότητα φάει τα ψωμιά του και αρχίζει να καταναλώνει πολλή βενζίνη, επειδή έχει πέσει ο κινητήρας του.
paylidis Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Έχουμε την εξής απορία. Οι κινητήρες βενζίνης, με σωστή συντήρηση, για πόσα περίπου χιλιόμετρα μπορούν να αντέξουν, χωρίς να χρειάζονται ρεκτιφιέ; Oδηγώ ένα Getz 1.4, το οποίο αισίως πλησιάζει τις 90.000 χιλιόμετρα, τα οποιά έγιναν πολύ σύντομα από άποψη χρόνου, ενώ δεν έχει φθορές (μηδέν βλάβες) και συντηρείται επιμελώς. Επειδή όμως κάνω περίπου 40000 χιλιόμετρα το χρόνο, κάναμε μια συζήτηση με φίλους, πολλοί από τους οποίους υποστήριζαν ότι μετά τα 150000 πρέπει να το αλλάξω γιατί θα αρχίσει να ζητάει λόγω φυσιολογικής φθοράς. Δεν είναι σχετικό αυτό; Έτυχε στην παρέα να υπάρχει και σπουδαστής μηχανικός, ο οποίος υποστήριζε ότι αυτό ισχύει περισσότερο για κινητήρες μικρού κυβισμού, υποστηρίζοντας πχ ότι ένα Matiz 800cc με 100000 έχει κατά πάσα πιθανότητα φάει τα ψωμιά του και αρχίζει να καταναλώνει πολλή βενζίνη, επειδή έχει πέσει ο κινητήρας του. νομίζω οτι στατιστικά βγάζεις άνετα 200.000, ισχυει βεβαια οτι οσο μικρότερος ειναι και οσο παραπάνω ζόρια τρώει τόσο λιγότερα τα ψωμία του... εχω δει civic 1.2 δεκαετίας 70 με 509.000 (απο βιβλιο σερβις, το κοντερ ειχε μηδενίσει 5 φορές)... 5
Hyphen Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 νομίζω οτι στατιστικά βγάζεις άνετα 200.000, ισχυει βεβαια οτι οσο μικρότερος ειναι και οσο παραπάνω ζόρια τρώει τόσο λιγότερα τα ψωμία του... εχω δει civic 1.2 δεκαετίας 70 με 509.000 (απο βιβλιο σερβις, το κοντερ ειχε μηδενίσει 5 φορές)... +1 σε αυτα τα κυβικα καμια 200000 αν ειναι τυχερουλης! φαντασου στα mercedes κανουν απο 500.000 μεχρι και 800.000 αναλογα τον κυβισμο. 1
lupo2109 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Vw lupo 1.4 βενζινη μου βγαλε 240.000 και octavia 2.0 tdi 760.000 με σκισιμο αρκετο και κακη συντηρηση προς το τελος. 1
Hyphen Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 17 Δεκεμβρίου 2013 Το octavia diesel...ειναι σκυλια αυτα γιαυτο τα περισσοτερα ταξι ειναι octavia. Το lupo μια χαρα τα πηγε
lupo2109 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Τωρα πλεον κατοχος νεου lupo 1.4 αλλα ακρως αντιθετη χρηση και αντιμετωπιση.Πλεον το συνθημα ειναι drive it like you hate it!!!Και μπορω να πω εχει πολυ πλακα χαχαχαχα
elvisjedi Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 δεν νομιζω οτι υπαρχει γενικος καννονας, τουλαχιστον για τα συγχρονα αυτοκινητα που πλεον οι διαφορες απο εταιρεια σε εταιρεια δεν ειναι τοσο τεραστιες οσο πριν απο 15 -20 χρονια... και μερικα παραδειγματα απο οικογενεια-φιλους fiat punto του 04 αγοραστηκε καινουριο τα προβληματα ξεκινησαν στα 35.000χλμ (βασεις μηχανης,σασμαν,εγκεφαλος) peugeot 306 του 2001 στις 155.000 φλαντζα ενω ειχαν προηγηθει παρα πολλα ηλεκτρολογικα προβληματα opel vectra 1989 510.000 μια αλλαγη σασμαν και αναλωσιμα (κινειται ακομα κανονικα) opel vectra 2004 αλλαγη κινητηρα στις 230.000 λογω νοθευμενης βενζινης (με τον δευτερο κινητηρα εχει φτασει 540.000) Toyota corolla 1994 πουληθηκε πριν 4 μηνες με 440.000 χωρις καννενα προβλημα με αλλαγες μονο σε αναλωσιμα! vw golf 1992 330.000 με αλλαγες μονο σε αναλωσιμα opel corsa 1994 290.000 αλλαγες μονο σε αναλωσιμα vw jetta 2007 στις 165.000 κοπηκε ο ιμαντας (γνησιος με 12.000χλμ!) τεραστια ζημια, αλλαχτηκε τελικα το μοτερ με μεταχειρισμενο hyundai atos 1998 260.000 κακη χρηση, μετρια συντηρηση σκυλι μαυρο μεχρι σημερα γενικα το συμπερασμα που εχουμε καταληξει απο τον κυκλο μου ειναι οτι τα παλιοτερα ηταν πιο "σκυλια" ενω τα πιο καινουρια ταλαιπωρουν αρκετα τους ιδιοκτητες τους μετα απο καποια χλμ 4
lupo2109 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Ετσι κ αλλιως.Πλεον θελουν να βγαλουν πολλα απο αναλωσιμα και τα βγαζουν ζημιαρικα.Δεν εχει καμια σχεση το ascona που ειχε καποτε ο πατερας μου με ενα νεο opel.του σκυλιου του πιναμε το αιμα απο παλια και τα φτυσε το 2003 με καπου στα 5000000 χλμ νομιζω.Γιατι ειχε κολλησει στο 999.999 99 χαχαχαχαχαχα Λιγα συνεχιζουν την παραδοση πλεον
Alchemist` Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 18 Δεκεμβρίου 2013 Δεν υπάρχει standard νούμερο ούτε μπορεί να γίνει προσέγγιση καθώς έχεις πολλές μεταβλητές στην εξίσωση. Οι κύριες πάντως είναι οι ακόλουθες: 1) Ηλικία οχήματος. Τα αυτόκινητα κάποτε κατασκευάζονταν με σκοπό την αντοχή και κάθε εταιρία περηφανευόταν για την ποιότητα κατασκευής. Τα σημερινά αυτοκίνητα (2000+) έχουν όλα ημερομηνία λήξης. 2) Εταιρία κατασκευής. Άλλα μέταλλα χρησιμοποιούσαν στον κινητήρα τους οι ιάπωνες, άλλα οι γερμανοί κτλ. Βλέπεις κάτι παλιά toyota/honda να μην έχουν τίποτα 30 χρόνια μετά λόγου χάρη. Δεν ισχύει αυτό όμως για μεταγενέστερα αυτοκίνητα, εκεί πας στο (1). 3) Από εκεί και πέρα, πας στο "σε τι κομμάτι έχεις πέσει". Μπορεί να υπάρχει κάποια αστοχία υλικού, μπορεί να έχεις τύχει και σε golden sample. You never know. 4) Συντήρηση και οδηγός οχήματος. Κύριο στοιχείο εδώ είναι η συχνή αλλαγή λαδιών (μιλώντας μεμονομένα για τον κινητήρα). Αν τηρείται αυτή η συνθήκη, ακόμη και κανίβαλος να είναι ο οδηγός το αυτοκίνητο δεν έχει κανένα πρόβλημα. Μέχρι και τον κόφτη, το αυτοκίνητο λειτουργεί μέσα στα προβλεπόμενα/αναμενόμενα πλαίσια. - Φιλική συμβουλή: ΠΟΤΕ ΜΗΝ τηρείτε τα σέρβις που γράφει το βιβλίο του αυτοκινήτου. ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΝΩΡΙΤΕΡΑ από τα ενδεικτικά χιλιόμετρα. Τα χιλιόμετρα/διαστήματα των σέρβις αυτών είναι οριακά, ώστε ακριβώς να παθαίνει φθορά το αυτοκίνητο προκειμένου να πληρώνετε ανταλλακτικά κτλπ. Επιπροσθέτως ΜΗΝ ξεχνάτε ότι στα σέρβις/συντήρηση δεν υπάρχει μόνο χιλιομετρικό όριο αλλά ΚΑΙ χρονικό. Αν π.χ. δεν έχει κινηθεί το αυτοκίνητο για 1 χρόνο, σαφώς και θα αλλάξεις λάδι πριν το χρησιμοποιήσεις ακόμη και αν δεν προχώρησε ούτε μέτρο. Το λάδι οξειδώνεται και χάνει την λιπαντική του ικανότητα. Αυτά όλα αφορούν ΜΟΝΟ τον κινητήρα. Το αυτοκίνητο αποτελείτε προφανώς από πολλά άλλα μέρη που με την πάροδο του χρόνου και χιλιομέτρων φθήρονται. Αν είναι καλοσυντηρημένο, προσωπικά πιστεύω πως δεν υφίσταται κάποιο όριο για την καλή λειτουργία του ούτε και τίθεται θέμα αξιοπιστίας. Αν λοιπόν στην τελική το πρόσεχες το αυτοκινητό επ' ουδενί λόγο μην το αλλάξεις, όχι στα 150.000, αλλά ούτε και στα 300.000χλμ. εκτός αν αυτό θες να το κάνεις για άλλους λόγους. Υ.Γ. Επειδή προσωπικά έχω παλιό αυτοκίνητο (ένα 2λιτρο celica του 1991 με 203.000χλμ) τα τραβάω αυτά από πρώτο χέρι. Του πίνω το αίμα κάθε μέρα αλλά αλλάζω λάδια συχνά (κάθε 4-5 χιλιάδες χλμ) και βάζω λεπτά λάδια (10-40) για καλύτερη λίπανση. Το αυτοκίνητο δεν καίει σταγόνα λάδι και ο κινητήρας δουλεύει εξαιρετικά. Το μεγάλο κόστος έρχεται όχι από τον κινητήρα αλλά από λοιπά παρελκόμενα, κυρίως πλαστικά/κολάρα/σωλήνες, τα οποία με την πάροδο του χρόνου στρεβλώνουν και σαπίζουν. Καλή λύση είναι ο συχνός ψεκασμός τους με σπρει σιλικόνης (όχι αυτά για το γυάλισμα του ταμπλό, σπρει σιλικόνης για λίπανση.). Αν τα τηρεί κανείς αυτά, το μόνο που έχει να αντιμετωπίσει είναι τα αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου (π.χ. τακάκια, λάστιχα κτλ) ως κόστος χρήσης-κατοχής-συντήρησης. Υ.Γ.2. Ο κυβισμός του αυτοκινήτου δεν πιστεύω ότι έχει κάποια σχέση με το θέμα. Απλά στην περίπτωση που ανέφερες (getz) αλλά και άλλες παρόμοιες (μικρά αυτοκίνητα πόλης, π.χ. seicento, matiz ...) το ίδιο το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί με γνώμονα το μικρό κόστος. Οπότε και τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του δεν είναι και ότι το καλύτερο, γι' αυτό πιθανώς έχει και μικρότερο χρόνο ζωής. 2 1
ermis1964 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 25 Δεκεμβρίου 2013 Ο μηχανικός πού αναφέρει ο BritGreek,μάλλον είναι άσχετος μέ τό θέμα τών κινητήρων.Τά περί διάρκειας ζωής τών κινητήρων είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων.Από προσωπικές εμπειρίες,δέν έχω διαπιστώσει,πώς κινητήρας μέ 100.000 χλμ,εχει φτάσει στό όριο ζωής του.Ενδεικτικά αναφέρω κάποια βιώματα.1)Nissan Datsun 100A-FII τού 1978,o 1000αρης κινητήρας αντικατεστάθη στά 200.000 χλμ,λόγω αναβάθμιση τού οχήματος μέ 1400αρη μέ τόν οποίο έκανε τό όχημα 450.000 χλμ.Πουλήθηκε τό όχημα τό 2006,σέ πλήρη λειτουργία.2)Nissan Primera 1.600 του 1992,πουλήθηκε μέ 480.000 χλμ,.3)Nissan Primera 1600 τού 1995,πουλήθηκε μέ 185.000 χλμ,.4)Nissan Almera 1.400 τού 1996,έκανε 985.000 χλμ μέ μιά αλλαγή φλάντζας καπακιού κινητήρα στά 850.000 χλμ.Δόθηκε απόσυρση τό 2010.5)Honda Civic ESi 1.600 τού 1994,πουλήθηκε μέ 340.000 χλμ. Τά αυτοκίνητα πού αναφέρω ήταν τής οικογένειας Σέ όλες τίς περιπτώσεις πού αναφέρω οι κινητήρες δέν παρουσίασαν κανένα πρόβλημα.Τά σέρβις δέν τηρούνταν μέ σχολαστική ακρίβεια.Αυτο πού γινόταν σχολαστικά ήταν οι αλλαγές λαδιών,κάθε 10.000 χλμ μέ συνθετικά λάδια 0W-40 καί 5W-40Στο Nissan Datsun 100A-FII,οι αλλαγές λαδιών γίνονταν κάθε 2.500 χλμ στόν 1000αρη κινητήρα μέ απλά λάδια 15W-50.Οταν μπήκε ο 1400αρης,αλλάζονταν κάθε 10.000 χλμ καί σέ αυτό.
elvisjedi Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2013 ο μονος κινητηρας που τερματιζει στα 100.000κμ αποδεδειγμένα ειναι της πρωτης γενιας smart (600cc) γυρω στις 100.000 (+- 10.000) χρειαζεται rebuild (με κόστος απο 500-1500€) 2
giwrgos_k91 Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 26 Δεκεμβρίου 2013 Φιλε εχω σε συντηρηση αρκετα Getz και ολα με πανω απο 150.000 χιλιομετρα. Δεν εχεις κανενα προβλημα, αμα στις 150χιλιαδες ηταν να πεταμε τα αυτοκινητα, μονο 5ετιας θα κυκλοφορουσαν. Ολα ειναι καθαρα θεμα συντηρησης. Αυτο που εχω καταλαβει παντως, ειναι οτι πλεον τα κατασκευαζουν με ενα οριο κοντα στις 300χιλιαδες. Να κραταει ενα αυτοκινητο κατα μεσω ορο γυρω στα 15 χρονια.
liopyr Δημοσ. 31 Δεκεμβρίου 2013 Δημοσ. 31 Δεκεμβρίου 2013 Έτυχε στην παρέα να υπάρχει και σπουδαστής μηχανικός, ο οποίος υποστήριζε ότι αυτό ισχύει περισσότερο για κινητήρες μικρού κυβισμού, υποστηρίζοντας πχ ότι ένα Matiz 800cc με 100000 έχει κατά πάσα πιθανότητα φάει τα ψωμιά του και αρχίζει να καταναλώνει πολλή βενζίνη, επειδή έχει πέσει ο κινητήρας του. Δεν έχουν σχέση τα κυβικά, καμία όμως. Επίσης, ένας κινητήρας που "πέφτει", αρχίζει να τσιμπάει λάδι επειδή φαγώνονται τα ελατήρια, όχι παραπάνω βενζίνη. Αν ένα αμάξι καίει παραπάνω βενζίνη μπορεί να έχει άλλα προβλήματα που μπορούν να λυθούν σε ένα τυπικό service. Btw, κάτοχος starlet 95' με ~200k km, σκέφτομαι να μην το αλλάξω ποτέ. 2
ΒουρΝ Δημοσ. 23 Φεβρουαρίου 2021 Δημοσ. 23 Φεβρουαρίου 2021 Βλεπω κατι alpha romeo με 220-250 χιλιαδες χιλιομετρα https://www.car.gr/classifieds/cars/view/31512806-alfa-romeo-mito και τα πουλανε απο 5000 μεχρι 8000 ευρω και απορω τοσα καλα ειναι που θα παει θα δωσει ο αλλος τοσα λεφτα και δεν θα τον νοιαξουν τοσα πολλα χιλιομετρα?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα