MoviemakerGr Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Τον αδικείς άθελα σου μην ξέροντας φυσικά οτι αυτή η συζήτηση άνοιξε σε ένα πιο "οικογενειακό" τοπικ και επειδή ξεφύγαμε (ως συνήθως) οι mods το ανεξαρτητοποιησαν .. δεν είναι η διάθεση που φαίνεται ..
Dr.Fuzzy Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Δυστυχώς, λόγο των επιλογών της Apple για αρχιτεκτονικές επεξεργαστών έμεινε πίσω η πλατφόρμα από εξειδικευμένες εφαρμογές μηχανικών και μικρά καλούδια. Δυστυχώς έτσι είναι. Για παράδειγμα εργαλεία για VLSI design (Cadence, Synopsys, Mentor, Xilinx, κλπ) σε MacOS δεν υπάρχει τίποτα (πολύ εξειδικευμένο δε διαφωνώ). Η πλάκα είναι ότι τα περισσότερα πρώτα ξεκίνησαν σε Unix πλατφόρμες και μετά σε Windows. Μέχρι και σήμερα υποστηρίζονται σε Unix, Linux και Windows αλλά MacOS όχι...πράγμα αστείο διότι το να γίνουν port σε MacOS αφού υπάρχουν σε Unix/Linux, είναι σχετικά εύκολο. Έτσι αναγκαστικά αν θέλω να χρησιμοποιήσω το Mac μου (και όχι κάποιο PC με Linux...όχι Windows ποτέ, είμαι κάθετος!) έχω ένα virtual machine με Linux στημένο με τα εργαλεία και τα σηκώνω με ssh μέσα στο MacOS... Ελπίζω σε κάποια φάση στο μέλλον να αποφασίσουν να τα υποστηρίξουν και σε MacOS... 1
marios_geo Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2013 Η γνωμη μου ειναι οτι photos+videos το mac os ειναι μονοδρομος. Αυτή τη @#$%^&* που αναπαράγουν όλοι δεν την κατάλαβα. Ποιο είναι αυτό το πρόγραμμα που υπάρχει μόνο ή δουλεύει καλύτερα στο mac θα μας πεις; 1
Timonkaipumpa Δημοσ. 24 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 24 Οκτωβρίου 2013 Δυστυχώς έτσι είναι. Για παράδειγμα εργαλεία για VLSI design (Cadence, Synopsys, Mentor, Xilinx, κλπ) σε MacOS δεν υπάρχει τίποτα (πολύ εξειδικευμένο δε διαφωνώ). Η πλάκα είναι ότι τα περισσότερα πρώτα ξεκίνησαν σε Unix πλατφόρμες και μετά σε Windows. Μέχρι και σήμερα υποστηρίζονται σε Unix, Linux και Windows αλλά MacOS όχι...πράγμα αστείο διότι το να γίνουν port σε MacOS αφού υπάρχουν σε Unix/Linux, είναι σχετικά εύκολο. Έτσι αναγκαστικά αν θέλω να χρησιμοποιήσω το Mac μου (και όχι κάποιο PC με Linux...όχι Windows ποτέ, είμαι κάθετος!) έχω ένα virtual machine με Linux στημένο με τα εργαλεία και τα σηκώνω με ssh μέσα στο MacOS... Ελπίζω σε κάποια φάση στο μέλλον να αποφασίσουν να τα υποστηρίξουν και σε MacOS... Το πολύ αστείο είναι ότι το ίδιο ψιλο-ισχύει και στο audio... Όπου το MAC OS είναι ασφαλώς καλύτερο από Linux και Windows. Μακράν. Anyway... αυτό που όντως λείπει από το MAC είναι να ενσωματώσουν κάποιο package manager για repos από users όπως το aur. Εάν το κάνουν αυτό τότε πραγματικά θα είναι μακράν το καλύτερο Λ.Σ. 1
haHa Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Κάτσε δες την αρχιτεκτονική kernel του ενός (UNIX) και του άλλου (NT), δες τι προβλήματα και περιορισμούς εισάγει το registry, δες τα filesystems, και άλλα πολλά και θα καταλάβεις ότι σε καμία περίπτωση τα Windows γενικά δεν είναι καλύτερο λειτουργικό απλά είναι (δυστυχώς) ευρέως γνωστό, έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και το ξέρουν και οι πέτρες (αυτό δεν το κάνει καλό). Κοινώς, είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα σε μάθημα μάρκετινγκ, πως δηλαδή ένα μέτριο προϊόν μπορεί να χρίζει πολύ μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά σε σχέση με άλλα πολύ καλύτερα προϊόντα. Το mac os x εχει αντιστοιχα σημαντικες ελλειψεις σε σχεση με τα windows: τι μιλαμε για τους ελλειπεστατους και προβληματικους drivers, τι μιλαμε για apis κλπ που δεν το αφηνουν να εκμεταλλευτει στο επακρο το hardware οπως τα windows. Εχεις πχ αγορασει εναν mac pro και αποφασιζεις να του βαλεις ssd. Σε mac os x δεν μπορεις να εχεις native TRIM χωρις μεσοβεζικες λυσεις που δεν υποστηριζονται(trim enabler κλπ). Οποτε καταληγεις να εχεις χειροτερες επιδοσεις με το περασμα του χρονου αν θελεις να μην εχεις unsuported software που θα χειριζεται τα data σου. Αντιστοιχα, στο θεμα των γραφικων (τι μιλαμε για παιχνιδια, τι για επαγγελματικες εφαρμογες) δεν υπαρχουν τα αντιστοιχα api κλπ για να εκμεταλλευτουν στο επακρο την καρτα γραφικων. To DirectX ειναι κατα γεικη ομολογια πιο "advanced" απο το opengl, το οποιο opengl δεν υποστηριζοταν στο mac os x τοσο καλα οσο στα windows. Θα δεις οτι παιχνιδα , επαγγελματικες cad εφαρμογες ειναι συνηθως πιο αργα (ως πολυ πιο αργα) σε mac os x , λογω οτι δεν εκμεταλλεεται το hardware οπως τα windows. Και αυτος ειναι ο λογος που πολλες επαγγελματικες εφαρμογες cad βγαινουν μονο για windows και οχι για mac os x.
belkin Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Μέλος Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Το mac os x εχει αντιστοιχα σημαντικες ελλειψεις σε σχεση με τα windows: τι μιλαμε για τους ελλειπεστατους και προβληματικους drivers, τι μιλαμε για apis κλπ που δεν το αφηνουν να εκμεταλλευτει στο επακρο το hardware οπως τα windows. Εχεις πχ αγορασει εναν mac pro και αποφασιζεις να του βαλεις ssd. Σε mac os x δεν μπορεις να εχεις native TRIM χωρις μεσοβεζικες λυσεις που δεν υποστηριζονται(trim enabler κλπ). Οποτε καταληγεις να εχεις χειροτερες επιδοσεις με το περασμα του χρονου αν θελεις να μην εχεις unsuported software που θα χειριζεται τα data σου. Αντιστοιχα, στο θεμα των γραφικων (τι μιλαμε για παιχνιδια, τι για επαγγελματικες εφαρμογες) δεν υπαρχουν τα αντιστοιχα api κλπ για να εκμεταλλευτουν στο επακρο την καρτα γραφικων. To DirectX ειναι κατα γεικη ομολογια πιο "advanced" απο το opengl, το οποιο opengl δεν υποστηριζοταν στο mac os x τοσο καλα οσο στα windows. Θα δεις οτι παιχνιδα , επαγγελματικες cad εφαρμογες ειναι συνηθως πιο αργα (ως πολυ πιο αργα) σε mac os x , λογω οτι δεν εκμεταλλεεται το hardware οπως τα windows. Και αυτος ειναι ο λογος που πολλες επαγγελματικες εφαρμογες cad βγαινουν μονο για windows και οχι για mac os x. τα ειπες οπως ειναι, απλα μερικοι βλεπουν μονο τα φρου φρου και τα αρωματα του mac os πχ ποιο ωραια εικονιδια η αλλοι ειναι κολλημενοι λες και εχουν μετοχες στην apple. εμας σαν τελικους καταναλωτες μας συμφερει ολα τα λειτουργικα να ειναι στο ιδιο επιπεδο για να μπορουμε να εχουμε επιλογη αλλα για να φτασει το macos τα windows εχει πολυ ακομα 1
Dr.Fuzzy Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Το mac os x εχει αντιστοιχα σημαντικες ελλειψεις σε σχεση με τα windows: τι μιλαμε για τους ελλειπεστατους και προβληματικους drivers, τι μιλαμε για apis κλπ που δεν το αφηνουν να εκμεταλλευτει στο επακρο το hardware οπως τα windows. Εχεις πχ αγορασει εναν mac pro και αποφασιζεις να του βαλεις ssd. Σε mac os x δεν μπορεις να εχεις native TRIM χωρις μεσοβεζικες λυσεις που δεν υποστηριζονται(trim enabler κλπ). Οποτε καταληγεις να εχεις χειροτερες επιδοσεις με το περασμα του χρονου αν θελεις να μην εχεις unsuported software που θα χειριζεται τα data σου. Αντιστοιχα, στο θεμα των γραφικων (τι μιλαμε για παιχνιδια, τι για επαγγελματικες εφαρμογες) δεν υπαρχουν τα αντιστοιχα api κλπ για να εκμεταλλευτουν στο επακρο την καρτα γραφικων. To DirectX ειναι κατα γεικη ομολογια πιο "advanced" απο το opengl, το οποιο opengl δεν υποστηριζοταν στο mac os x τοσο καλα οσο στα windows. Θα δεις οτι παιχνιδα , επαγγελματικες cad εφαρμογες ειναι συνηθως πιο αργα (ως πολυ πιο αργα) σε mac os x , λογω οτι δεν εκμεταλλεεται το hardware οπως τα windows. Και αυτος ειναι ο λογος που πολλες επαγγελματικες εφαρμογες cad βγαινουν μονο για windows και οχι για mac os x. Το MATLAB είναι πολύ πιο γρήγορo σε MacOS και Linux...ένα παράδειγμα. Το registry εισάγει ένα κάρο προβλήματα, το απαράδεκτο αρχαίο filesystem, μη native networking, μη portable apps...και πολλά άλλα που μπορώ να γράψω άρθρο ολόκληρο. Μπορούμε να συζητάμε για ώρες, καμία σχέση με funboyσμο. Χρησιμοποιώ Unix/Linux πολλά χρόνια και MacOS τελευταία (και προσωπικά για μένα είναι ένα καλλωπισμένο Unix και τίποτα παραπάνω) και τα προβλήματα και οι περιορισμοί που έχουν τα Windows (δε μιλάω για να παίζεις παιχνίδια!) είναι ορατά και πασίγνωστα σε όποιον γνωρίζει 5 πράγματα σε πιο low-level επίπεδο. APIs...opengl, opencl, cuda, opencv...προσωπικά βρίσκω το DirectX απάλευτο! Ποια είναι τα επαγγελματικά CAD που δεν υπάρχουν σε Unix/Linux (να σου θυμίσω ότι από εκεί ξεκίνησαν! Βλέπε Sun/Solaris, Silicon Graphics, HP/UX, κλπ); Σε MacOS ναι όντως και το ανάφερα παραπάνω, αλλά αυτό είναι θέμα αγοράς (ζήτησης) και όχι δυνατοτήτων λειτουργικού (δεν θα υπήρχαν ούτε σε Unix/Linux τότε!). Καλό είναι να το ψάχνουμε λίγο...
haHa Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Το MATLAB είναι πολύ πιο γρήγορo σε MacOS και Linux...ένα παράδειγμα. Το registry εισάγει ένα κάρο προβλήματα, το απαράδεκτο αρχαίο filesystem, μη native networking, μη portable apps...και πολλά άλλα που μπορώ να γράψω άρθρο ολόκληρο. Μπορούμε να συζητάμε για ώρες, καμία σχέση με funboyσμο. Χρησιμοποιώ Unix/Linux πολλά χρόνια και MacOS τελευταία (και προσωπικά για μένα είναι ένα καλλωπισμένο Unix και τίποτα παραπάνω) και τα προβλήματα και οι περιορισμοί που έχουν τα Windows (δε μιλάω για να παίζεις παιχνίδια!) είναι ορατά και πασίγνωστα σε όποιον γνωρίζει 5 πράγματα σε πιο low-level επίπεδο. APIs...opengl, opencl, cuda, opencv...προσωπικά βρίσκω το DirectX απάλευτο! Ποια είναι τα επαγγελματικά CAD που δεν υπάρχουν σε Unix/Linux (να σου θυμίσω ότι από εκεί ξεκίνησαν! Βλέπε Sun/Solaris, Silicon Graphics, HP/UX, κλπ); Σε MacOS ναι όντως και το ανάφερα παραπάνω, αλλά αυτό είναι θέμα αγοράς (ζήτησης) και όχι δυνατοτήτων λειτουργικού (δεν θα υπήρχαν ούτε σε Unix/Linux τότε!). Καλό είναι να το ψάχνουμε λίγο... (δεν παιζει ιδιαιτερη διαφορα στις επιδοσεις σε MATLAB μεταξυ win/mac os x, ποσο μαλλον "πολυ πιο γρηγορο" οπως ειπες. Mαλιστα, ειδικα στο προσφατο παρελθον, η MATLAB ετρεχε αισθητα πιο γρηγορα σε windows απο οτι σε mac osx, το αντιθετο απο την ανακριβεια που ειπες: http://www.macresearch.org/matlab-and-os-x http://blogs.mathworks.com/community/2009/08/31/pouncing-on-snow-leopard/#comment-6446 http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=110534 http://www.ericbattenberg.com/matlab_speed.html Παρομοια θεματα και στο Mathematica http://mathematica.stackexchange.com/questions/29809/mathematica-performance-on-mac ) Τα επαγγελματικα cad ειναι πολυ πιο διαδεδομενα σε windows και συνηθως με πολυ καλυτερες επιδοσεις απο οτι σε mac os x. Τωρα αν εσυ νομιζεις οτι ενας επαγγελματιας Πολιτικος Μηχανικος ή Αρχιτεκτονας τρεχει επαγγελματικα CAD σε Sun/Solaris, SGI, ειναι δικο σου θεμα. Εσυ μπορει να βρισκεις απαλευτο το directx, αλλα οι developers οχι και για αυτο το προτιμουν συνηθως για το παιχνιδια στα Windows. Oσο αναφορα το opengl, γνωριζεις οτι τοσο καιρο το mac os x ηταν αισθητα πισω στην υποστηριξη του σε σχεση με windows, ετσι; Για το cuda ουτε συζητηση το ποσο περισσοτερες εφαρμογες το εκμεταλλευονται σε windows απο τι σε mac os x. Mπορουμε να συζηταμε για ωρες οπως ειπες, χωρις fanboyism, αλλα η αγορα θα σε διαψευδει: τα windows δεν ειναι τυχαια η προτιμητεα πλατφορμα των επαγγελματιων και των εταιριων.
Gtr34 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δεν μπορεί να σου απαντήσει κάποιος με ασφάλεια ποιο είναι καλύτερο λειτουργικό, θα πρέπει να βάλεις κάτω τις ανάγκες και απαιτήσεις σου και να επιλέξεις αυτό που τις ικανοποιεί.
Dr.Fuzzy Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 (δεν παιζει ιδιαιτερη διαφορα στις επιδοσεις σε MATLAB μεταξυ win/mac os x, ποσο μαλλον "πολυ πιο γρηγορο" οπως ειπες.) Τα επαγγελματικα cad ειναι πολυ πιο διαδεδομενα σε windows και συνηθως με πολυ καλυτερες επιδοσεις απο οτι σε mac os x. Τωρα αν εσυ νομιζεις οτι ενας επαγγελματιας Πολιτικος Μηχανικος ή Αρχιτεκτονας τρεχει επαγγελματικα CAD σε Sun/Solaris, SGI, ειναι δικο σου θεμα. Εσυ μπορει να βρισκεις απαλευτο το directx, αλλα οι developers οχι και για αυτο το προτιμουν συνηθως για το παιχνιδια στα Windows. Oσο αναφορα το opengl, γνωριζεις οτι τοσο καιρο το mac os x ηταν αισθητα πισω στην υποστηριξη του σε σχεση με windows, ετσι; Για το cuda ουτε συζητηση το ποσο περισσοτερες εφαρμογες το εκμεταλλευονται σε windows απο τι σε mac os x. Mπορουμε να συζηταμε για ωρες οπως ειπες, χωρις fanboyism, αλλα η αγορα θα σε διαψευδει: τα windows δεν ειναι τυχαια η προτιμητεα πλατφορμα των επαγγελματιων και των εταιριων. Τα επαγγελματικά CAD και EDA δεν είναι μόνο των πολιτικών μηχανικών (πχ., skada, archicad) αλλά και των ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανικών υπολογιστών, μηχανολόγων μηχανικών κλπ και εκεί όλα ξεκινάνε από Unix και μετά πάνε σε Windows. Επειδή δε είμαι σε αυτό το χώρο αν θες μπορώ να δώσω και λίστα με τα CAD/EDA. H cuda δουλεύει το ίδιο καλά, αν μιλάμε για τον ίδιο driver (δεν έχει να κάνει με το λειτουργικό). H opengl το ίδιο. To api είναι ίδιο! Οι developers προτιμούν παιχνίδια στα windows γιατί τα windows ξέρουν και οι πέτρες (μερίδιο αγοράς!). Την αγορά τη γνωρίζω οπότε δε θα με διαψεύσει, όπως γνωρίζω και την αρχιτεκτονική πίσω από το Unix και τα Windows και μπορώ να κρίνω ποιο είναι 'καλύτερο λειτουργικό'. Καλύτερο λειτουργικό δεν σημαίνει και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά πάντα, εδώ είναι το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι! Αναγνωρίζω μια επιτυχία στα Windows και αυτή είναι ότι με ένα μέτριο έως κακό λειτουργικό σε σχέση με άλλα, αλλά με πολύ καλό marketing έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Όπως είπα ένα πολύ καλό κεφάλαιο σε μάθημα marketing. Φυσικά...το σκηνικό αυτό σιγά σιγά αλλάζει...και η αλήθεια θα λάμψει στο τέλος..χαχαχα!!!
Gtr34 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Με το συμπαθειο, μακάρι να μην αλλάξει ποτέ το σκηνικό γιατί αν είναι να δίνουμε 1000+ ευρώ για να παίξουμε ένα παιχνίδι η να σερφαρουμε ζήτω που καήκαμε !
haHa Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Τα επαγγελματικά CAD και EDA δεν είναι μόνο των πολιτικών μηχανικών (πχ., skada, archicad) αλλά και των ηλεκτρολόγων μηχανικών, μηχανικών υπολογιστών, μηχανολόγων μηχανικών κλπ και εκεί όλα ξεκινάνε από Unix και μετά πάνε σε Windows. Επειδή δε είμαι σε αυτό το χώρο αν θες μπορώ να δώσω και λίστα με τα CAD/EDA. H cuda δουλεύει το ίδιο καλά, αν μιλάμε για τον ίδιο driver (δεν έχει να κάνει με το λειτουργικό). H opengl το ίδιο. To api είναι ίδιο! Oπως φαινεται , εχεις σοβαρες ελλειψεις στις πληροφοριες, για αυτο γραφεις αυτες τις ανακριβειες. Ενδεικτικα η ανεπαρκης υποστηριξη του opengl στο mac os x σε σχεση με τα windows: The sad state of OpenGL on MacOS X Outdated OpenGL support: Did MacOS X ever have up-to-date OpenGL support? With MacOS X 10.7 Lion OpenGL 3.2 support was added to Apples operating system. Till then only OpenGL 2.1 was available. Currently, 4.2 is the latest version and already supported by Linux and Windows – -------------- Οι developers προτιμούν παιχνίδια στα windows γιατί τα windows ξέρουν και οι πέτρες (μερίδιο αγοράς!). Δεν καταλαβες τι εγραψα. Δεν ειπα οτι οι developers απλα προτιμουν τα windows για παιχνιδα, αλλα οτι συνηθως προτιμουν το directx(αντι για το opengl) οταν φτιαχνουν παιχνιδια για windows . Kαι σκεψου οτι προτιμουν directx απο το opengl, παρολο που το opengl εχει αισθητα καλυτερη υποστηριξη σε windows απο οτι σε mac os x. Εσυ μπορει να βρισκεις απαλευτο το directx, αλλα οι developers οχι και για αυτο το προτιμουν συνηθως για το παιχνιδια στα Windows.
iMarilina Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Με το συμπαθειο, μακάρι να μην αλλάξει ποτέ το σκηνικό γιατί αν είναι να δίνουμε 1000+ ευρώ για να παίξουμε ένα παιχνίδι η να σερφαρουμε ζήτω που καήκαμε ! Καλά ποτέ δε θ'αλλάξει το σκηνικό σε σημείο που δε θαχεις επιλογές. Δεν υφίσταται αυτό. (μόνο αυτά κάνεις με τον υπολογιστή? Βουρ για windows χαχα)
Gtr34 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 (μόνο αυτά κάνεις με τον υπολογιστή? Βουρ για windows χαχα) Όχι βέβαια
Dr.Fuzzy Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2013 Oπως φαινεται , εχεις σοβαρες ελλειψεις στις πληροφοριες, για αυτο γραφεις αυτες τις ανακριβειες. Ενδεικτικα η ανεπαρκης υποστηριξη του opengl στο mac os x σε σχεση με τα windows: The sad state of OpenGL on MacOS X -------------- Δεν καταλαβες τι εγραψα. Δεν ειπα οτι οι developers απλα προτιμουν τα windows για παιχνιδα, αλλα οτι συνηθως προτιμουν το directx(αντι για το opengl) οταν φτιαχνουν παιχνιδια για windows . Kαι σκεψου οτι προτιμουν directx απο το opengl, παρολο που το opengl εχει αισθητα καλυτερη υποστηριξη σε windows απο οτι σε mac os x. Άλλο είπα, άλλο κατάλαβες, εξού και το λινκ και οι παραθέσεις που κάνεις...το τι γνώσεις έχει ο καθένας που συμμετέχει στο νήμα... ανάφερα αρχιτεκτονική σε χαμηλότερο επίπεδο, έθιξα το θέμα registry...και δεν είδα κανένα τεχνικό σχόλιο παρά άκυρα μεμονωμένα παραδείγματα...σεβαστό εφόσον δεν γνωρίζει κάποιος. Anyway, τα παρακάτω θα σου δώσουν μια ιδέα αναφορικά με την opengl, directx, τι πραγματικά σημαίνει συμβαίνει (drivers! όπως είπα πριν και όχι OS limitation): http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX http://www.extremetech.com/gaming/167541-making-sense-of-the-steam-box-windows-vs-linux-opengl-vs-direct3d-and-the-impact-of-support-from-amd-nvidia 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις