madsc Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Το υδρόψυκτο σύστημα ψύξης που έχει κάθε αυτοκίνητο δεν αρκεί; Τί ρόλο ύπαρξης έχει τότε; Το ψυγείο της υδρόψυξης ψύχεται από τον αέρα όταν το όχημα κινείται. Η υδρόψυξη ψύχει μόνο τους θαλάμους καύσης, τίποτα άλλο από το αυτοκίνητο. Γι' αυτό το λόγο υπάρχει και το βεντιλατέρ,που μπαίνει σε αυτόματα σε λειτουργία όταν θερμοκρασία ξεκινάει την ανιούσα. ... Το βεντιλατέρ (ένας απλός ανεμιστήρας 12V) κάνει δουλειά για μερικά λεπτά, εκτός αν έχει 0-10C ambient. Δεν μπορεί να δημιουργήσει το ίδιο ρεύμα αέρα όπως αν πήγαινε το αυτοκίνητο με 120 klm/h και σίγουρα δεν μπορεί να ψύξει όλα τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Όλα τα εξαρτήματα/ανταλλακτικά ενός οχήματος έχουν εύρος θερμοκρασιών για να δουλέψουν εντός προδιαγραφών. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι κακό κάνει μακροπρόθεσμα η αυξημένη θερμοκρασία για παρατεταμένη ώρα. Για το όχημα, η μηχανή αναμένη σε στάση τόση ώρα παίζει να είναι το επόμενο χειρότερο από το να "σπας" 1η-2α με κρύο σαζμάν. Η κατανάλωση των μισού/ένα ευρώ σε στάση μιας ώρας είναι ασήμαντη μπροστά στα υπόλοιπα. Αν είσαστε σε κίνηση ή σταματημένοι και ακούσετε το βεντιλατέρ να ξεκινάει προχωρήστε ή σβήστε, τόσο απλό είναι. /sc 2
Tenshi Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Συγνώμη,άλλα αυτά είναι γενικολογίες. Αφενός δέν γνωρίζουμε τις τεχνικές πληροφορίες για ανεμιστήρα/ψυγείο ή τον όγκο αέρα που απαιτείται για την σωστή λειτουργία,αφετέρου ο χώρος της μηχανής δέν είναι pc case για να πούμε (μπακάλικα) οτι "αν τον χειμώνα έχουμε -20 C σε σχέση με το καλοκαίρι,το ίδιο θα ισχύει και μέσα στο engine bay". Μια χαρά θα ανάψει το βεντιλατέρ τον Δεκέμβρη αφού πρώτα κάνω 1 ώρα Αμπελόκηπους-Αιγάλεω,μια χαρά θα ανάψει το βεντιλατέρ όταν βγώ απο την εθνική και κάνω στάση στο πρώτο μαγαζί που θα βρώ. Τα περι προδιαγραφών λειτουργίας είναι επίσης σχετικά.Δέν βλέπω κάτι μεμπτό στο να πέσει η στάθμη του ψυκτικού ή του λαδιού κινητήρα.Και στις δύο περιπτώσεις μπορούμε να υποστηρίξουμε οτι το αυτοκίνητο "ταλαιπωρήθηκε", σε καμία περίπτωση όμως δέν επηρεάζεται η αξιοπιστία του αν γίνεται έλεγχος και πλήρωση όπου αυτό απαιτείται.
NT1G Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Οκ το καλοκαιρι σιγουρα ισχυει αυτο που λες....το χειμωνα? Ενδιαφερον... πως το εβγαλες αυτο το νουμερο? Τόσο έχω δει από το trip computer σε αμάξι με κινητήρα 1,4L όταν είναι σταματημένο.
lary7 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Σε 1.6 Golf 0.5-0.7lt/ωρα, σε αναγωγη 1ευρω την ωρα για να εχεις ομορφη ζεστουλα και μουσικη. Το καλοκαιρι με air condition παει 0.9-1 lt/ωρα.
madsc Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Συγνώμη,άλλα αυτά είναι γενικολογίες. Αφενός δέν γνωρίζουμε τις τεχνικές πληροφορίες για ανεμιστήρα/ψυγείο ή τον όγκο αέρα που απαιτείται για την σωστή λειτουργία,αφετέρου ο χώρος της μηχανής δέν είναι pc case για να πούμε (μπακάλικα) οτι "αν τον χειμώνα έχουμε -20 C σε σχέση με το καλοκαίρι,το ίδιο θα ισχύει και μέσα στο engine bay". Μια χαρά θα ανάψει το βεντιλατέρ τον Δεκέμβρη αφού πρώτα κάνω 1 ώρα Αμπελόκηπους-Αιγάλεω,μια χαρά θα ανάψει το βεντιλατέρ όταν βγώ απο την εθνική και κάνω στάση στο πρώτο μαγαζί που θα βρώ. Τα περι προδιαγραφών λειτουργίας είναι επίσης σχετικά.Δέν βλέπω κάτι μεμπτό στο να πέσει η στάθμη του ψυκτικού ή του λαδιού κινητήρα.Και στις δύο περιπτώσεις μπορούμε να υποστηρίξουμε οτι το αυτοκίνητο "ταλαιπωρήθηκε", σε καμία περίπτωση όμως δέν επηρεάζεται η αξιοπιστία του αν γίνεται έλεγχος και πλήρωση όπου αυτό απαιτείται. Οι "γενικολογίες" που έχουν βάση κ απόδειξη ονομάζονται κανόνες. Ο ανεμιστήρας του βεντιλατέρ σου λοιπόν δεν πρόκειται να μιμιθεί αέρα 120+ klm/h όσο και αν προσπαθήσει. Αν πιστεύεις διαφορετικά απόδειξε το, δικό σου είναι το αμάξι, εμείς κοντά δεν θα είμαστε. Για τα υπόλοιπα offtopic που γράφεις δεν θα σχολιάσω καν. Μόλις διαβάσεις κάτι παραπάνω από το user manual και μάθεις να συζητάς προσφέροντας στο thread ξαναμιλάμε. /sc
NT1G Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Πόση θερμότητα πρέπει να αφαιρέσεις στα 120 και πόση στο ρελαντί έχεις υπολογίσει; Γιατί δεν είναι η ίδια προφανώς.
Tenshi Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 5 Οκτωβρίου 2013 Οι "γενικολογίες" που έχουν βάση κ απόδειξη ονομάζονται κανόνες. Ο ανεμιστήρας του βεντιλατέρ σου λοιπόν δεν πρόκειται να μιμιθεί αέρα 120+ klm/h όσο και αν προσπαθήσει. Αν πιστεύεις διαφορετικά απόδειξε το, δικό σου είναι το αμάξι, εμείς κοντά δεν θα είμαστε. Για τα υπόλοιπα offtopic που γράφεις δεν θα σχολιάσω καν. Μόλις διαβάσεις κάτι παραπάνω από το user manual και μάθεις να συζητάς προσφέροντας στο thread ξαναμιλάμε. /sc Χαχ,είστε απολαυστικός κύριε. Διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας αναφέροντας "κανόνες", άλλα τίποτα το επίσημο ή χειροπιαστό;Ανταπαντώ παραθέτοντας το πλήρες manual του οχήματός μου,προ(σ)καλόντας σας να μου υποδείξετε την ύπαρξή τους.Εκτός και αν φυσικά η Ford είναι υπεράνω "κανόνων". Παρεμπιπτόντως,με πόσες στροφές περιστρέφεται ο ανεμιστήρας τους αυτοκινήτου σας,κύριε;Τι όγκο αέρα μπορεί να μεταφέρει και με τι απώλειες,όντας ακριβώς πάνω στις κυψέλες του ψυγείου και ποιος ο όγκος του αέρα που περνάει μέσα στο μηχανοστάσιο στην (αυθαίρετη) ταχύτητα των 120km/h; Εν κατακλείδι, υποκριτικό και παράλογο να "κατηγορούμαι" οτι δέν προσφέρω, απο κάποιον ο οποίος βγήκε off topic για να πεί επιβάλει την γνώμη του. Σε αυτό το σημείο αναμένω δύο πράγματα να συμβούν: α) Δημοσίευση απτών αναφορών για να στηρίξετε τα επιχειρήματά σας β) Διαγραφή αυτούσιου του συγκεκριμένου μηνύματος,όπως ακριβώς κανατε και πρίν μερικά χρόνια αναφορές σε ΠΛΑΙΣΙΟ,γαρ.
Joshua21 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 6 Οκτωβρίου 2013 Δεν με καταλαβατε παιδια, εννοω πληρως ακινησια. Πχ ειμαι πληρως ακινητοποιημενος για 1 ωρα, αλλα με αναμενη την μηχανη. Από προσωπική εμπειρία, octavia 1.6 8valve έδειξε στο οικονομόμετρο 0,6l/h και 1,1l/h με αναμμένο το A/C.
Joshua21 Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Το ψυγείο της υδρόψυξης ψύχεται από τον αέρα όταν το όχημα κινείται. Το ψυγείο της υδρόψυξης ψύχει το ψυκτικό υγρό ακόμα και όταν το όχημα δεν κινείται, ακόμα και όταν το βεντιλατέρ δεν είναι σε λειτουργία. Η κατασκευή του είναι τέτοια ώστε να αποβάλλει γρήγορα θερμότητα(κυψέλες, αλουμινένια πτερύγια κτλ). Η υδρόψυξη ψύχει μόνο τους θαλάμους καύσης, τίποτα άλλο από το αυτοκίνητο. Οι θάλαμοι καύσης είναι υπαίτιοι για την άνοδο της θερμοκρασίας όλου του κινητήρα. Εφόσον λοιπόν η υδρόψυξη ψύχει τους θαλάμους καύσης, κατ'επέκταση ψύχει ολόκληρο τον κινητήρα. Το βεντιλατέρ (ένας απλός ανεμιστήρας 12V) κάνει δουλειά για μερικά λεπτά, εκτός αν έχει 0-10C ambient. Δεν μπορεί να δημιουργήσει το ίδιο ρεύμα αέρα όπως αν πήγαινε το αυτοκίνητο με 120 klm/h και σίγουρα δεν μπορεί να ψύξει όλα τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Το βεντιλατέρ δεν είναι πάντα ηλεκτρικό, σε μερικές περιπτώσεις είναι μηχανικό. Πολλές φορές η φτερωτή είναι τερατώδης, το μοτέρ της πανίσχυρο, ακόμα μπορεί να δεις και δύο βεντιλατέρ. Επίσης δεν κάνει δουλειά για μερικά μόνο λεπτά όπως λες, αλλά για όσο λειτουργεί. Εφόσον βέβαια το όχημα είτε δεν κινείται είτε πηγαίνει με μικρή ταχύτητα, αν πηγαίνει με μεγάλη ταχύτητα δεν κάνει διαφορά, δεν αυξάνει τη ροή αέρα από το ψυγείο. Όσο για τα 120km/h που λες, φαντάζομαι πως με τέτοια ταχύτητα ναι, θα υπάρχει μεγαλύτερη ροή αέρα σε σχέση με τη ροή που μπορεί να δώσει το βεντιλατέρ όταν το όχημα είναι σταματημένο. Όμως για να κινηθεί ένα όχημα με 120km/h ο κινητήρας δουλεύει με μεγαλύτερο φορτίο, η θερμότητα που ελκύουν οι θάλαμοι καύσης είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με το ρελαντί. Σίγουρα πάντως οι κατασκευαστές οχημάτων τα έχουν προβλέψει όλα αυτά, έχουν λάβει υπόψη τους πως ένα όχημα και με 120 θα πηγαίνει, και με 150, και με 30, και σε μποτιλιάρισμα θα βρεθεί. Έτσι έχουν φτιάξει το σύστημα ψύξης του επαρκές για κάθε περίπτωση. Τώρα τα μέρη του οχήματος που ζεσταίνονται από την καύση του κινητήρα στο ρελαντί με το όχημα σταματημένο, αλλά δεν μπορεί να τα ψύξει το σύστημα ψύξης, δεν τα γνωρίζω. Θα έλεγα πως δεν υπάρχουν τέτοια μέρη. Όλα τα εξαρτήματα/ανταλλακτικά ενός οχήματος έχουν εύρος θερμοκρασιών για να δουλέψουν εντός προδιαγραφών. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι κακό κάνει μακροπρόθεσμα η αυξημένη θερμοκρασία για παρατεταμένη ώρα. Για όλα τα εξαρτήματα/ανταλλακτικά ενός οχήματος δεν θα το έλεγα, αλλά για πολλά από αυτά ισχύει. Για το όχημα, η μηχανή αναμένη σε στάση τόση ώρα παίζει να είναι το επόμενο χειρότερο από το να "σπας" 1η-2α με κρύο σαζμάν. Η κατανάλωση των μισού/ένα ευρώ σε στάση μιας ώρας είναι ασήμαντη μπροστά στα υπόλοιπα. Για μένα προσωπικά η μηχανή αναμμένη σε στάση ακόμα και για ώρες, δεν είναι καθόλου κακό. Αν είσαστε σε κίνηση ή σταματημένοι και ακούσετε το βεντιλατέρ να ξεκινάει προχωρήστε ή σβήστε, τόσο απλό είναι. Αν είναι Αυγουστιάτικο απόγευμα το δικό μου βεντιλατέρ δουλεύει ασταμάτητα, μια και το A/C σίγουρα θα το έχω στο φουλ. Εγώ προσωπικά για κανένα λόγο δεν πρόκειται να σβήσω τον κινητήρα, εκτός και αν δω ανεβασμένη θερμοκρασία στο όργανο μου.
madsc Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Χαχ,είστε απολαυστικός κύριε. Διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας αναφέροντας "κανόνες", άλλα τίποτα το επίσημο ή χειροπιαστό; ... Δικαίωμα σου να αναφέρεις την όποια γνώμη σου, με την οποία δεν συμφωνώ όμως, καθώς δεν έχει λογική. Αν πιστεύεις ότι ένα βεντιλατέρ (ανεμιστήρας) μπορεί να ψύξει ολόκληρο το αυτοκίνητο σου σε στάση όπως όταν κινείται πάλι δικαίωμα σου, αλλά δεν το έχεις αποδείξει και λογικό καθώς δεν στέκει. Αν ζητάς αποδείξεις για τα αυταπόδεικτα, αδυνατείς να συν+ζητήσεις και μπουρδουκλώνεσαι με manual και τεχνικούς όρους, τα τεχνικά fora δεν είναι για σένα. Η γνώμη σου είναι δικαίωμα σου, δικαίωμα σου δεν είναι σίγουρα, να ειρωνεύεσαι συνομιλητές που δεν γνωρίζεις, σε thread άλλου κιόλας και πόσο μάλλον συντονιστές του εν λόγω forum που σε φιλοξενούνε, εξ αυτού και η προσωρινή ποινή σου. Ο Joshua21 μια χαρά επιχειρήματα και τοποθέτηση έχει επί του παρόντος ας πούμε. Θέλουμε διαφορετικές γνώμες, οδηγούνε σε ασφαλή συμπεράσματα, οι "επιθέσεις" τον υπαίτιο σε αποκλεισμό. /sc
gdask Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Από όσους τα αυτοκίνητα έχουν ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού, έχει παρατηρήσει ποτέ κανείς τον δείκτη να ανεβαίνει πάνω από το "νορμαλ" ενώ το αμάξι δουλεύει στο ρελαντί? Εγώ πάντως όχι. Γενικά, ακόμα και αερόψυκτοι σωστά μελετημένοι κινητήρες μπορούν να δουλεύουν στο ρελαντί για ώρες χωρίς πρόβλημα. Για να μην αναφέρω κινητήρες πχ σε ηλεκτρογεννήτριες που είναι φτιαγμένοι να δουλεύουν μόνιμα έτσι.
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Moderators Δημοσ. 7 Οκτωβρίου 2013 Από όσους τα αυτοκίνητα έχουν ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού, έχει παρατηρήσει ποτέ κανείς τον δείκτη να ανεβαίνει πάνω από το "νορμαλ" ενώ το αμάξι δουλεύει στο ρελαντί? Εγώ πάντως όχι. Εδω σε φυσιολογικη χρηση (κινηση σε πολη χωρις πολλη κινηση, σε επαρχιακο δρομο, χαλαρα δηλαδη) εχω καπου 85-90°C. Σε μποτιλιαρισμα φτανει τους 100°C. Στην εθνικη μετα απο πολλη ωρα με αρκετα μεγαλη ταχυτητα πιανει και 115-120! Σε σκετο ρελαντι για ωωωρα δεν ξερω, δεν εχω φτασει ακομα να κατεβαινω στο αυτοκινητο για να ζεσταθω PS: Δεν εχω φυσικα ψυγειο λαδιου.
Timour21 Δημοσ. 8 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 8 Οκτωβρίου 2013 Δικαίωμα σου να αναφέρεις την όποια γνώμη σου, με την οποία δεν συμφωνώ όμως, καθώς δεν έχει λογική. Αν πιστεύεις ότι ένα βεντιλατέρ (ανεμιστήρας) μπορεί να ψύξει ολόκληρο το αυτοκίνητο σου σε στάση όπως όταν κινείται πάλι δικαίωμα σου, αλλά δεν το έχεις αποδείξει και λογικό καθώς δεν στέκει. Αν ζητάς αποδείξεις για τα αυταπόδεικτα, αδυνατείς να συν+ζητήσεις και μπουρδουκλώνεσαι με manual και τεχνικούς όρους, τα τεχνικά fora δεν είναι για σένα. Πως ακριβώς είναι αυταπόδεικτο οτι το βεντιλατέρ δεν κάνει εξίσου καλή δουλειά, με την ροή του αέρα στα 120χλμ? (τα οποία χλμ, δεν μας απασχολούν και τόσο γιατί δεν αναφέρεις τις υπόλοιπες συνθήκες). Διαφορετική θερμότητα θα παραχθεί με 120χλμ και 5000 στροφές, διαφορετική με 120χλμ και 3000 κ.ο.κ, διαφορετικά είναι τα 120χλμ σε ανηφόρα, διαφορετικά σε κατηφόρα, διαφορετικά μόνο με τον οδηγό και διαφορετικά με 5 άτομα και με βαλίτσες στο πορτπαγκάζ. Ενώ με το ρελαντί μιλάμε για περίπου 800 στροφές χωρίς φορτίο. Όπως πολύ σωστά είπε κάποιος ποιο πάνω, τα νερά του ψυγείου ψύχουν τον θάλαμο καύσης ο οποίος είναι 99% υπεύθυνος για την αύξηση της θερμοκρασίας στο μηχανοστάσιο. Και για να μιλήσουμε ποιο συγκεκριμένα, το αμάξι που οδηγώ εγώ (έχει και θερμοκρασία λαδιού), στο ρελαντί μπορεί να μείνει αρκετή ώρα ,έχει τύχει να περιμένω 1,5 ώρα κάπου με ανοιχτό το ράδιο και το a/c, και η θερμοκρασία τόσο του νερού (ο θερμοστάτης ενεργοποιείται στους 89) όσο και του λαδιού παραμένουν στους 90 βαθμούς. Στον δρόμο τώρα (εθνική ας πούμε) πάω με 120χλμ και 3000+ στροφές, και έχω 90 βαθμούς στο λάδι και περίπου 80 και κάτι λίγα στο νερό. Αν σταματήσω σε ένα πάρκινγκ στην εθνική, σβήσω το αμάξι και καπάκι ξαναγυρίσω το κλειδί (χωρίς να βάλω μπρος) για να πάρω πάλι μετρήσεις η θερμοκρασία νερού έχει ξεπεράσει τους 95 (το λάδι παραμένει στους 90) και ακούς τα μέταλλα του μοτέρ να διαστέλλονται (κάτι που προβλέπεται και απο τον κατασκευαστή). Αν αφήσω το αμάξι στο ρελαντί μια ώρα, (όπως περιέγραψα ποιο πάνω) σβήσω και ξαναπάρω μέτρηση, η θερμοκρασία θα μείνει στους 90 βαθμούς, δείχνοντας σε μένα τουλάχιστον οτι η καταπόνηση του μοτέρ είναι σαφώς μεγαλύτερη όταν το μοτέρ έχει φορτίο, απ'όταν δουλεύει χωρίς φορτίο στο ρελαντί.
lary7 Δημοσ. 8 Οκτωβρίου 2013 Δημοσ. 8 Οκτωβρίου 2013 Αδικα μαλωνετε. Η μηχανικη κανει θαυματα και ο καθε κατασκευαστης μπορει να κανει οτι θελει και να ψυξει οπως θελει, αρκει να ειναι μελετημενα. Στα ΙΧ που εχουν καλη σχεδιαση το βεντιλατερ μια χαρα ψυχει τα παντα αμα χρειαστει, ακομα και σε στροφες πανω απο το ρελαντι. Αντιστοιχα ενα λεωφορειο που εχει τον κινητηρα πισω δεν ψυχεται τιποτα απο φυσικη ροη, μονο μια φτερωτη υπαρχει που μηχανικα δινει αερα στο ψυγειο. Και αυτα τα τερατα των 450+ ιππων ψυχονται μια χαρα για πολλα χρονια μονο με αυτη την φτερωτη. Ακομα στο ρελαντι μπορει να μην ανεβαζει θερμοκρασιες ο κινητηρας αλλα καταπονηται αρκετα γιατι δεν εχει αρκετη πιεση το λαδι. Η σωστη λυπανση θελει να ανεβουν λιγο οι στροφες.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα