Προς το περιεχόμενο

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

μια σουμα απο τα γνωστα, οτι μεταφερθημαν με προσοχη τα κουκκαλα για μελετη, οτι θα παρει εως 3 μηνες για το dna, για την οδοντοστοιχια και μετα ελεγαν για το ποιος μπορει να ειναι :P

  • Like 4
Δημοσ.

Γιατί ψάχνουμε απαντήσεις από θρησκευτικές πηγές και συναξάρια όταν υπάρχουν τόσες πολλές ιστορικές αναφορές; Σας παραθέτω το απόσπασμα από τα "Γεωγραφικά" του Στράβωνα ο οποίος περιγράφει με εντυπωσιακή ακρίβεια την πόλη της Αλεξάνδρειας και το πού βρισκόταν ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου. 

 

The shape of the area of the city is like a chlamys; the long sides of it are those that are washed by the two waters, having a diameter of about thirty stadia, and the short sides are the isthmuses, each being seven or eight stadia wide and pinched in on one side by the sea and on the other by the lake.The city as a whole is intersected by streets practicable for horse-riding and chariot-driving, and by two that are very broad, extending to more than a plethrum in breadth, which cut one another into two sections and at right angles.And the city contains most beautiful public precincts and also the royal palaces, which constitute one-fourth or even one-third of the whole circuit of the city; for just as each of the kings, from love of splendour, was wont to add some adornment to the public monuments, so also he would invest himself at his own expense with a residence, in addition to those 
already built, so that now, to quote the words of the poet, "there is building upon building." All, however, are connected with one another and the harbour, even those that lie outside the harbour. The Museum is also a part of the royal palaces; it has a public walk, an Exedra with seats, and a large house, in which is the common mess-hall of the men of learning who share the Museum. This group of men not only hold property in common, but also have a priest in charge of the Museum, who formerly was appointed by the kings, but is now appointed by Caesar. The Sema also, as it is called, is a part of the royal palaces. This was the enclosure which contained the burial-places of the kings and that of Alexander; for Ptolemy, the son of Lagus, forestalled Perdiccas by taking the body away from him when he was bringing it down from Babylon and was turning aside towards Aegypt, moved by greed and a desire to make that country his own.Furthermore, 
Perdiccas lost his life, having been slain by his soldiers at the time when Ptolemy attacked him and hemmed him up in a desert island. So Perdiccas was killed, having been transfixed by his soldiers' sarissae when they attacked him; but the kings who were with him, both Aridaeus and the children of Alexander, and also Rhoxanê, Alexander's wife, departed for Macedonia; and the body of Alexander was carried off by Ptolemy and given sepulture in Alexandria, where it still now lies — not, however, in the same sarcophagus as before, for the present one is made of glass, whereas the one wherein Ptolemy laid it was made of gold. The latter was plundered by the Ptolemy nicknamed "Cocces" and "Pareisactus," who came over from Syria but was immediately expelled, so that his plunder proved unprofitable to him.

 

Ο Στράβων μας πληροφορεί ακόμα ότι ο Πτολεμαίος κράτησε το πτώμα του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια όπου και το έθαψε ενώ έστειλε τη Ρωξάνη και το γιο του στη Μακεδονία. 

Δημοσ.

Αντίγραφο από τα πρωτότυπα τα οποία πρωτότυπα είναι διαφορετικά από τα πρωτότυπα της καθολικής εκκλησίας, τα οποία πρωτότυπα γράφτηκαν την εποχή που υπήρχε μόνο μια εκκλησία.

Έχω γελάσει πολύ απόψε με τα μαργαριτάρια σου, συνέχισε.

 

Μην ψάχνεις τζαμπέ επιχειρήματα για να κατηγορήσεις θρησκευτικές πηγές. Πες απλά οτι δεν αποδέχεσαι οτιδήποτε θρησκευτικό ή εκκλησιαστικό να τελειώνουμε. Και επειδή μιλάς χωρίς να ξέρεις. Οι διαθήκες είναι χωρισμένες σε βιβλία, υπάρχουν πολλά βιβλία, αυτά που θεωρούνται από τους θεολόγους "κανονικά" με βάση κάποια κριτήρια της εκκλησίας τα αποδέχονται οι ορθόδοξοι, μερικά από τα κανονικά συν κάποια άλλα τα αποδέχονται οι καθολικοί, υπάρχουν και οι ιεχοβάδες καθώς και κάποιες αιρέσεις που αποδέχονται μερικά από τα προηγούμενα συν κάποια άλλα, υπάρχει και ένα σύνολο βιβλίων που είναι τα απόκρυφα ευαγγέλια τα οποία δεν τα αποδέχεται κανένας.

Θέμα λοιπόν "αντιγράφου από το πρωτότυπο που άλλα είναι γραμμένα για τους καθολικούς και άλλα για τους ορθόδοξους" δεν υπάρχει. Υπάρχουν διαφορετικά βιβλία μερικά από τα οποία έχουν κοινή αποδοχή μεταξύ των 2 δογμάτων χωρίς να γράφονται διαφορετικά πράγματα. Το αντίγραφο πρέπει πάντα να είναι όπως το πρωτότυπο, αν υπάρξει παραλλαγή τότε γίνεται εσκεμμένα κυρίως από αιρέσεις για να περάσουν τα δικά τους.

Δημοσ.

Μην ψάχνεις τζαμπέ επιχειρήματα για να κατηγορήσεις θρησκευτικές πηγές. Πες απλά οτι δεν αποδέχεσαι οτιδήποτε θρησκευτικό ή εκκλησιαστικό να τελειώνουμε. Και επειδή μιλάς χωρίς να ξέρεις. Οι διαθήκες είναι χωρισμένες σε βιβλία, υπάρχουν πολλά βιβλία, αυτά που θεωρούνται από τους θεολόγους "κανονικά" με βάση κάποια κριτήρια της εκκλησίας τα αποδέχονται οι ορθόδοξοι, μερικά από τα κανονικά συν κάποια άλλα τα αποδέχονται οι καθολικοί, υπάρχουν και οι ιεχοβάδες καθώς και κάποιες αιρέσεις που αποδέχονται μερικά από τα προηγούμενα συν κάποια άλλα, υπάρχει και ένα σύνολο βιβλίων που είναι τα απόκρυφα ευαγγέλια τα οποία δεν τα αποδέχεται κανένας.

Θέμα λοιπόν "αντιγράφου από το πρωτότυπο που άλλα είναι γραμμένα για τους καθολικούς και άλλα για τους ορθόδοξους" δεν υπάρχει. Υπάρχουν διαφορετικά βιβλία μερικά από τα οποία έχουν κοινή αποδοχή μεταξύ των 2 δογμάτων χωρίς να γράφονται διαφορετικά πράγματα. Το αντίγραφο πρέπει πάντα να είναι όπως το πρωτότυπο, αν υπάρξει παραλλαγή τότε γίνεται εσκεμμένα κυρίως από αιρέσεις για να περάσουν τα δικά τους.

Τι σχέση έχει το τι πιστεύω ή δεν πιστεύω εγώ με την αντικειμενικότητα των πηγών.

Και τι σχέση έχει το σχίσμα των Εκκλησιών και την βιογραφία του Σισώη και αν επισκέφτηκε πράγματι τον μεγαλέξανδρο.

Τι σχέση έχουν οι αιρέσεις και τα απόκρυφα ευαγγέλια.

 

Ένα κι ένα κανουν δύο. Αν υπήρχε κάποια πηγή που να αναφέρει επίσκεψη Σισώη θα γραφόταν πχ "όπως μας ενημερώνει ο τάδε και ο δείνα στο χ βιβλίο παράγραφος 1 κτλ κτλ ο Σισώης έκανε αυτό και εκείνο" . Ή σύμφωνα με αγιογραφίες του 6ου αι, του 7ου, 8ου κτλ αιώνα βλέπουμε την περιγραφή της επίσκεψης.

Αντίθετα έχουμε ένα συναξάρι που συμβαδίζει με το αντίστοιχο των καθολικών εκτός της επισκέψεως, οι οποίοι καθολικοί και μη βγαίνουν και δηλώνουν ότι οι πρώτες εικόνες της επίσκεψης δημιουργήθηκαν μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης και επίσημα η ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει βγει ποτέ να πάρει μέρος και να τους διαψεύσει, κάτι που συχνότατα κάνει για άλλα θέματα.

Ή η ορθόδοξη εκκλησία τον έχει τελείως γραμμένο και χεσμένο και τον Σισώη και τον μεγαλέξανδρο, ή απλά δεν λέει τίποτα γιατί ξέρει ότι θα την διαψεύσουν και γελοιοποιηθεί παταγωδώς. Και άσε τους πιστούς να διαβάζουν συναξάρια, η δουλειά της μια χαρά γίνεται.

Δημοσ.

Παιδιά συγγνώμη, δεν ξέρετε τίποτα άλλο από το να τσακώνεστε;

Η νομίζετε ότι όσοι μπαίνουν εδώ για να ενημερωθούν ή να διαβάσουν κάτι έχουν όρεξη να διαβάζουν σελίδες επί σελίδων για το αν το συναξάρι είναι πριν την Αλωση ή το καθολικό συναξάρι συμφωνεί με το ορθόδοξο;

Ελεος πια.

Πείτε τη γνώμη σας όμορφα κι ωραία και μην προσπαθείτε να την επιβάλλετε (αυτό προς αμφότερους).

Εχουμε ψηφιδωτό, σπασμένες σφίγγες, κιβωτιόσχημο με τρύπα, ηρώο που αναζητά ήρωα, ένα σωρό λεπτομέρειες και τρωγόμαστε μεταξύ μας.

Αν είναι ο Αλέξανδρος ή όχι δεν μπορούμε να το απαντήσουμε ούτε να το εικάσουμε γιατί ούτε επαρκή ενημέρωση έχουμε ούτε την βαθιά ιστορική γνώση, οπότε γιατί ανάβουν τα αίματα;

Ιστορικές πηγές εμείς να αμφισβητήσουμε δεν είμαστε ικανοί, ούτε όμως να αποκλείσουμε την ελάχιστη πιθανότητα να συνδέεται πιο άμεσα με τον Αλέξανδρο με κάποιο τρόπο. Ηδη η Αλευρά και η Παλιαδέλη δεν τον απέκλεισαν ευθέως. Μέχρι εκεί όμως. Οχι ντε και καλά να φαντασιωνόμαστε και να μιλάμε 24 ώρες το 24ωρο για Αλέξανδρο.

Αυτό που έιπε η Παλαγγιά για τις διάφορες φάσεις είναι πολύ ενδιαφέρον, ασχετά με το αν είναι οι φάσεις όπως τις τοποθετεί αυτή ή όχι.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

http://youtu.be/sxGut5CxxbI

 

- 0:10 Δεν έχουν σταλεί ακόμα τα οστά σε εργαστήριο.

 

- 0:39 η Μενδώνη για κάποιο λόγο αδειάζει τη Περιστέρη..

 

- 1:30 τα οστά της λεκάνης υπάρχουν αλλά είναι σπασμένα (θα βρούν το φύλο αλλά μπορεί να αργήσει λίγο παραπάνω)

 

- 1:46 ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΥΣΗ 100%

 

- 1:54 Δεν σχολιάζει αν ειναι ο Αλέξανδρος ή ο Ηφαιστίωνας ο νεκρός και λέει οτι υπάρχουν πολλές αναφορές για το που ειναι θαμμένος ο Αλέξανδρος αλλά ολες είναι απο ιστορικούς ΠΟΛΥ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ

 

__________________________

 

16a35s7.jpg

 

Αυτό που έχω κυκλώσει ως επιτύμβια στήλη, μάλλον είναι κούτα με εργαλεία http://www.yppo.gr/images/l_15339.jpg.. ΟΜΩΣ, δειτε στο σχεδιο στα δεξια, υπαρχει μαρμαρο ΕΠΙΤΥΜΒΙΑ ΣΤΗΛΗ ισως, ακριβως πανω απο τον οριζοντιο πωρόλιθο! Στις εικόνες όμως δεν το βλέπουμε πουθενά!! Εύρημα που το αφαίρεσαν για συντήρηση???

Επεξ/σία από Swimmer21
  • Like 4
Δημοσ.

Πάντως, παρά το ότι θέλω να βρεθεί ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου επιτέλους, θα είναι λίγο ξεφτίλα να είναι τόσο ρημαγμένος και βεβηλωμένος ο τάφος ενός τέτοιου επιφανούς ανδρός, που θα 'λεγαν και οι αρχαίοι.

Δημοσ.
Δείτε σκίτσο που επιχειρεί να τον αναπαραστήσει – Στα εργαστήρια θα αποκαλυφθεί το μυστικό του σκελετού - Το λόγο παίρνουν τώρα οι γενετιστές και το DNAΣτους ειδικούς ερευνητές, βιολόγους και γενετιστές, περνάει τώρα η σκυτάλη των ερευνών για το μεγάλο μυστήριο που κρύβει ο Τύμβος της Αμφίπολης.

 


Στους μήνες που προηγήθηκαν οι αρχαιολόγοι κατάφεραν να αποκαλύψουν όλα όσα είχε να δείξει ο τάφος, αναζήτησαν και τελικά βρήκαν και τον σκελετό του “ενοίκου”, αλλά και όσα στοιχεία είχαν μείνει και τα οποία μπορούν να συνδράμουν στον εντοπισμό της ταυτότητας του νεκρού του τάφου αλλά και τη χρονολόγηση του τύμβου. Τώρα, το λόγο έχουν τα ειδικά εργαστήρια. Και οι καλλιτέχνες που επιχειρούν να αναπαραστήσουν τη μορφή του νεκρού.

 
 
Replay
Share
Powered by
Report an issue
 
 
Με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις ειδικών παλαιοανθρωπολόγων, ειδικών οδοντιάτρων και με τη συνδρομή ειδικών σε αναπαραστήσεις και σκιτσογραφίες, ήδη επιχειρήθηκε μια πρώτη προσέγγιση, ένα πρώτο σκίτσο του νεκρού συνοδευόμενο από τα πιθανά σενάρια για το παρουσιαστικό του.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα”, που δημοσιεύει τα σχετικά σκίτσα, ο νεκρός της Αμφίπολης είχε μέτριο ανάστημα, έως 1,65 μέτρα, λευκό δέρμα και καστανά ή κόκκινα μαλλιά.

Επισήμως βέβαια το κατά πόσον αυτό το σενάριο ευσταθεί θα μπορούμε να το μάθουμε σε περίπου έξι μήνες! Κι αυτό γιατί τόσος χρόνος θα χρειαστεί ωσότου τα ειδικά εργαστήρια DNA στο Μάντσεστερ της Αγγλίας μπορέσουν να καταλήξουν στο ποιος είναι ο νεκρός στην Αμφίπολη. Κλειδί γι' αυτό θα αποτελέσει η σύγκριση γενετικού υλικού από τους τάφους της Βεργίνας, αλλά και από αντίστοιχο υλικό από τράπεζες δεδομένων στην Αίγυπτο και σε χώρες της Ασίας.

dead0.jpg
Πηγή: Τα Νέα

dead00.jpg
Πηγή: Τα Νέα 

Ηδη, από τον περασμένου Αύγουστο, έχει σταλεί στο Ινστιτούτο Γενετικής και Βιοτεχνολογίας του Μάντσεστερ γενετικό υλικό από τον τάφο ΙΙ του Φιλίππου και από τον τάφο του Πρίγκιπα στη Βεργίνα, ενώ σημαντική μπορεί να είναι και η προσπάθεια αποκρυπτογράφησης του σκελετού που βρέθηκε στον τύμβο Καστά, αν σταλεί γενετικό υλικό του.

«Αν αποδειχθεί ότι υπάρχει συγγενική σχέση των νεκρών της Βεργίνας με αυτόν της Αμφίπολης θα περιοριστεί ο κατάλογος των υποψηφίων ''ενοίκων'' του τύμβου Καστά», δήλωσε στην εφημερίδα «Εθνος» ο ανθρωπολόγος και μέλος της Ομάδας Ανθρωπολογικών Ερευνών Θόδωρος Αντίκας, προσθέτοντας ότι τα αποτελέσματα θα είναι γνωστά σε περίπου έξι μήνες.

Το κατά πόσον οι απαντήσεις που δίνουν αυτές οι έρευνες είναι ορθές, το απέδειξε το λεγόμενο “Πείραμα του Μάντσεστερ”! “Στις αρχές του 2013 βρέθηκαν τα οστά του βασιλιά της Αγγλίας Ριχάρδου Γ' σε πάρκινγκ του Λονδίνου και πολύ σύντομα μέσω τράπεζας δεδομένων εντοπίστηκε συγγενής του στην Αυστραλία”...
 
  • Like 3
Δημοσ.

Καλη Aνοιξη-Kαλοκαιρι δηλαδη.......

 

Λογικο ειναι.

 

 

Βtw, εδω ειναι και ο Φιλιππος Β μετα την αναπλαση του προσωπου του.

 

PROSOPO_AMFIPOLH_FILIPPOS.jpg

  • Like 4
Δημοσ.

Αν δεν είναι μπούρδα οι πληροφορίες της εφημερίδας, θα κλάψουν αρκετοί που ήλπιζαν για μεγαλέξανδρους :D

 

Με 1.65 ύψος, ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα..

 

 

Ο ΜΑ γυρω στο 1.60 με 1.70  απο οτι γραφουνε.....

 

Ο γιός του 

Alexander the Great , facial reconstruction at age 33

 

Alexander_the_Great_facial_reconstructio

 

 

 

Σαν τον Μεσσι φερνει λιγο..... :-D :-D :-D

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...