Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

για την τεχνικη μιλαει,οχι για αυτο που απεικονιζει.Απο τεχνικη ειναι λες και εχει γινει τον μεσαιωνα απο κανεναν χωρικο..

 

Το ακριβώς αντίθετο λέει:

 

Μπορεί ο καλλιτέχνης να ήταν μπροστά από την εποχή του. Αυτό που βλέπω, πάντως, στις φωτογραφίες, είναι!

 

Ότι έχει τρομερή τεχνική δηλαδή, η οποία δεν συμβαδίζει με τα έργα αντίστοιχης χρονολόγησης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 «Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης εντάσσεται με ασφάλεια στο καλλιτεχνικό περιβάλλον των τελευταίων χρόνων του 4ου αι. π.Χ» εκτιμά η καθηγήτρια κ. Ασημακοπούλου – Ατζακά.

Εδώ

και ίσως αρχές 3ου, όχι παρακάτω. 

Οι φωτογραφίες το αδικόυν πραγματικά είναι σαφέστατα καλύτερο και τεχνοτροπικά από τα βοτσαλωτά δάπεδα των ψηφιδωτών της Πέλλας. Πρέπει όμως να έχει και ψηφίδες από υαλόμαζα, νομίζω τέτοιες σε λεπτομέρειες χαρακτηριστικών αλλά αν δεν το δεις από καλύτερες φωτογραφίες δεν μπορείς να μιλήσεις με σιγουριά. Εξαιρετικό από κάθε άποψη. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σύμφωνα με πηγές που διέρευσαν πιθανώς έχει αποκαλυφθεί η Περσεφόνη δίπλα στον γενειοφόρο. Πηγή το blog της Dorothy.

Ε θα ξέρουμε λογικά τη Πέμπτη. Πιθανόν να γνωρίζει προσωπικά κάποιον στην ανασκαφή ή την ίδια την κ. Καίτη.

Και αν επιβεβαιωθεί, άρχισαν τα όργανα πάλι :-) Θα θαυμάσουμε, θα ανατριχιάσουμε αλλά πάλι δε θα ξέρουμε ποιος ειναι μέσα :-) :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, απλά αφήνει να εννοηθεί οτι αρκετοί στην ανασκαφή μπορεί να διαρρέουν πληροφορίες. Βέβαια τη στιγμή που υπήρξαν διαρροές τον Αύγουστο και πήγε και ο Σαμαράς εκεί και τα σχετικά θα έπρεπε να έχουν δημοσιεύσει αυτά που έχουν βρεί. Πάντως το σίγουρο είναι οτι τα χωριά εκεί θα ανθήσουν και η Αμφίπολη σαν περιοχή θα ανέβει πολύ, ίσως αντίστοιχα ή και περισσότερο απο την Βεργίνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάντως η τεχνοτροπία του ψηφιδωτού, όπως παρατήρησαν και άλλοι μια ματιά που έριξα στις τελευταίες σελίδες (οι μορφές, η κίνηση, η απεικόνιση του χώρου κλπ), μόνο 4ο αιώνα π.Χ. δε δείχνουν. Προσωπικά δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Από εκεί και πέρα, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.

τι εννοείς; μήπως σου θυμίζουν αγια σοφιά, μονή δαφνιου, ή καρίι τζαμι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ακριβώς αντίθετο λέει:

 

 

 

Ότι έχει τρομερή τεχνική δηλαδή, η οποία δεν συμβαδίζει με τα έργα αντίστοιχης χρονολόγησης

 

μονο ως ειρωνικο θα μπορουσα να το παρω.

Που την ειδες την τεχνικη?Ειναι επιπεδου λιγο πανω απο παιδικη ζωγραφια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μονο ως ειρωνικο θα μπορουσα να το παρω.

Που την ειδες την τεχνικη?Ειναι επιπεδου λιγο πανω απο παιδικη ζωγραφια.

 

Διαφωνώ, αλλά ακόμη κι έτσι- επίπεδο παιδικής ζωγραφιάς 

 Μου πήρε τέσσερα χρόνια για να ζωγραφίσω σαν τον Ραφαήλ, αλλά μια ζωή για να ζωγραφίσω σαν παιδί.Πάμπλο Πικάσο

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μονο ως ειρωνικο θα μπορουσα να το παρω.

Που την ειδες την τεχνικη?Ειναι επιπεδου λιγο πανω απο παιδικη ζωγραφια.

Έλεος ρε συ με την τεχνοκριτική σου! Πιο ειδικοί από σένα πάντως έχουν καλύτερη εως διθυραμβική γνώμη:

 

Εντυπωσιακό, μοναδικό, ανεπανάληπτο, με εκπληκτική προοπτική και καλοδουλεμένο βάθος. Ετσι περιγράφει το ψηφιδωτό του δαπέδου στον χώρο πίσω από τις Καρυάτιδες, στο μνημείο της Αμφίπολης, ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ Μιλτιάδης Παπανικολάου.

newego_LARGE_t_420_54409534_type12713.jp
Ο καθηγητής Μιλτιάδης Παπανικολάου

«Βλέποντας τις λεπτομέρειες των δύο αλόγων, θέλω να πω ότι με εντυπωσιάζει η πρωτοπορία τους. Το ένα από τα δύο λευκά άλογα είναι πιο μπροστά, το άλλο στέκει ελαφρά πιο πίσω, ο καλλιτέχνης δηλαδή μελέτησε και απέδωσε με σχολαστικότητα το βάθος. Δεν πρόκειται για ένα άρμα σε λανθάνουσα κίνηση, αλλά με πολύ ξεκάθαρη κίνηση προς τα μπροστά, η τρίτη διάσταση δηλαδή αποδίδεται πολύ δυνατά, κάτι που το βλέπουμε μετά τον 15ο αιώνα, στην εποχή της Αναγέννησης», είπε στο «Εθνος».

Για τον κ. Παπανικολάου, «ο καλλιτέχνης είναι ένας σπουδαίος ζωγράφος, άσχετα που οι αρχαιολόγοι τον αποκαλούν ως ψηφοθέτη. Για μένα το δάπεδο σχεδίασε ένας καλλιτέχνης πρώτης γραμμής, ο πιο σπουδαίος της εποχής του, ένας ζωγράφος που διέθετε σοφία και μαεστρία, που ήξερε να χρησιμοποιεί τα χρώματα, να αποδίδει εκπληκτικά τις λεπτομέρειες, μάλιστα εύχομαι να έχει φιλοτεχνήσει και τους τοίχους και να βρεθούν τοιχογραφίες».

Αναμένοντας, όπως εξηγεί, τον καθαρισμό και τη συντήρηση για την πλήρη αποκάλυψη του δαπέδου, ο καθηγητής του ΑΠΘ εστιάζει στη μορφή του Ερμή, για την οποία λέει ότι μοιάζει με «αναγεννησιακού τύπου, πολύ ζωντανή, λες και θα μιλήσει». Ο ίδιος αναφέρεται και στις Καρυάτιδες και αναφέρει ότι είναι από τα πλέον εντυπωσιακά ευρήματα που έχουν βρεθεί σε τάφο. «Ο τρόπος που ο γλύπτης απέδωσε το κεφάλι της Καρυάτιδας, με αυτή την αίσθηση του αποτρόπαιου, που θυμίζει τον Πικάσο, είναι εντυπωσιακός πραγματικά. Το βλέμμα τους κόβει την ανάσα, είναι σαν να αποτρέπουν κάποιον ανεπιθύμητο να προχωρήσει, δεν είναι όμορφες κοπέλες, όπως έχουμε συνηθίσει τις Καρυάτιδες, τις κοιτά κανείς και νιώθει ότι φωνάζουν: ως εδώ και μη παρέκει», μας είπε ο κ. Παπανικολάου.http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=64078576

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μονο ως ειρωνικο θα μπορουσα να το παρω.

Που την ειδες την τεχνικη?Ειναι επιπεδου λιγο πανω απο παιδικη ζωγραφια.

 

Μια χαρά είναι οι ζωγραφιές και τα ψηφιδωτά, αν λάβουμε υπόψη την φθορά απ' τον χρόνο και την δυσκολία που είχαν εκείνη την εποχή για να τα κατασκευάσουν. Αν δεις το ψηφιδωτό από μια ποιο μακρινή ματιά και όχι κοντινή φαίνεται καλύτερα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλό σχέδιο..

 

Bz7vpFnIYAALPn9.jpg:large

 

Υπαρχει περιπτωση να ειναι στο ψηφιδωτο 2 αρματα με 1 αλογο το καθενα και 1 ατομο στο κάθε άρμα..?

 

Ο γενειοφορος δηλαδη να ειναι στο βαθος του ψηφιδωτου, και μπροστα να ειναι το 2ο προσωπο που δεν εχουμε δει και να τρεχουνε διπλα διπλα..

 

Ισως ο Μεγας Αλεξανδρος με τον πατερα του ?

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως μέχρι τώρα ο τάφος μας κάνει τρελό "show off" δείχνοντας πόσο εξελιγμένοι ήταν σε τομείς που όσο προχωρά η ανασκαφή βλέπουμε, και ανάλογα το δωμάτιο... Αρχιτεκτονική --> γλυπτική --> ζωγραφική/γλυπτική --> τι άλλο μετά?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έλεος ρε συ με την τεχνοκριτική σου! Πιο ειδικοί από σένα πάντως έχουν καλύτερη εως διθυραμβική γνώμη:

 

Εντυπωσιακό, μοναδικό, ανεπανάληπτο, με εκπληκτική προοπτική και καλοδουλεμένο βάθος. Ετσι περιγράφει το ψηφιδωτό του δαπέδου στον χώρο πίσω από τις Καρυάτιδες, στο μνημείο της Αμφίπολης, ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ Μιλτιάδης Παπανικολάου.

newego_LARGE_t_420_54409534_type12713.jp
Ο καθηγητής Μιλτιάδης Παπανικολάου

«Βλέποντας τις λεπτομέρειες των δύο αλόγων, θέλω να πω ότι με εντυπωσιάζει η πρωτοπορία τους. Το ένα από τα δύο λευκά άλογα είναι πιο μπροστά, το άλλο στέκει ελαφρά πιο πίσω, ο καλλιτέχνης δηλαδή μελέτησε και απέδωσε με σχολαστικότητα το βάθος. Δεν πρόκειται για ένα άρμα σε λανθάνουσα κίνηση, αλλά με πολύ ξεκάθαρη κίνηση προς τα μπροστά, η τρίτη διάσταση δηλαδή αποδίδεται πολύ δυνατά, κάτι που το βλέπουμε μετά τον 15ο αιώνα, στην εποχή της Αναγέννησης», είπε στο «Εθνος».

Για τον κ. Παπανικολάου, «ο καλλιτέχνης είναι ένας σπουδαίος ζωγράφος, άσχετα που οι αρχαιολόγοι τον αποκαλούν ως ψηφοθέτη. Για μένα το δάπεδο σχεδίασε ένας καλλιτέχνης πρώτης γραμμής, ο πιο σπουδαίος της εποχής του, ένας ζωγράφος που διέθετε σοφία και μαεστρία, που ήξερε να χρησιμοποιεί τα χρώματα, να αποδίδει εκπληκτικά τις λεπτομέρειες, μάλιστα εύχομαι να έχει φιλοτεχνήσει και τους τοίχους και να βρεθούν τοιχογραφίες».

Αναμένοντας, όπως εξηγεί, τον καθαρισμό και τη συντήρηση για την πλήρη αποκάλυψη του δαπέδου, ο καθηγητής του ΑΠΘ εστιάζει στη μορφή του Ερμή, για την οποία λέει ότι μοιάζει με «αναγεννησιακού τύπου, πολύ ζωντανή, λες και θα μιλήσει». Ο ίδιος αναφέρεται και στις Καρυάτιδες και αναφέρει ότι είναι από τα πλέον εντυπωσιακά ευρήματα που έχουν βρεθεί σε τάφο. «Ο τρόπος που ο γλύπτης απέδωσε το κεφάλι της Καρυάτιδας, με αυτή την αίσθηση του αποτρόπαιου, που θυμίζει τον Πικάσο, είναι εντυπωσιακός πραγματικά. Το βλέμμα τους κόβει την ανάσα, είναι σαν να αποτρέπουν κάποιον ανεπιθύμητο να προχωρήσει, δεν είναι όμορφες κοπέλες, όπως έχουμε συνηθίσει τις Καρυάτιδες, τις κοιτά κανείς και νιώθει ότι φωνάζουν: ως εδώ και μη παρέκει», μας είπε ο κ. Παπανικολάου.http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22784&subid=2&pubid=64078576

Ακριβώς!!! Θυμίζει ζωγραφικό πίνακα νεότερων χρόνων. Η αίσθηση του βάθους, οι σκιές, οι όγκοι, όλα μοναδικά! Γι' αυτό και αδυνατώ να πιστέψω ότι μιλάμε για 4ο προς 3ο αιώνα π.Χ. Μου φαίνεται απίστευτο!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...