Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τα δεδομένα που έχουμε είναι τα εξής:

 

Τετράγωνος θάλαμος, με θύρωμα ανοίγματος 1,5 μ. στα αριστερά του θαλάμου και όχι έκκεντρα, όπως στους προηγούμενους θαλάμους, συνολικών διαστάσεων 4,5 x 4,5 που σημαίνει ότι αριστερά του θυρώματος υπάρχει ένα περιθώριο περί το ένα μέτρο, όπως το κόβω με την φωτογραφική κλίμακα. 1,5 το θύρωμα + 1 το περιθώριο = 2,5 μέτρα. Έχουμε άλλα δύο μέτρα προς τα δεξιά συνεπώς. Που κάνω λάθος?

 

Που το λέει ότι αυτό το θύρωμα είναι έκκεντρο ;  :unsure:

 

Τέσπα , η αστεία αναφορά της κλίμακας δεν πήγαινε σ΄εσένα

αλλά γενικά  για τους υπολογισμούς ...

 

 

 

 

Μ΄αρέσει που έκανες και υπολογισμούς ... :P

Η φώτο τα λέει όλα ...

Το τρίτο θύρωμα είπαν ότι έχει άνοιγμα 1,50 μέτρο ...

Το φάρδος του προθάλαμου είναι 4,50 μέτρα ...

Τουλάχιστον μια ρόδα ακόμα θα δούμε ... B)

 

attachicon.gifamf.jpg

 

 

 

 

 

Να πω και γω τη γνώμη μου. Δε ξέρω αν έχει κλειδωθεί οριστικά και αμετάκλητα η χρονολόγηση γιατί δεν το παρακολουθώ το θέμα της ανασκαφής τελευταία παρά μόνο ελάχιστα, πάντως η τεχνοτροπία του ψηφιδωτού, όπως παρατήρησαν και άλλοι μια ματιά που έριξα στις τελευταίες σελίδες (οι μορφές, η κίνηση, η απεικόνιση του χώρου κλπ), μόνο 4ο αιώνα π.Χ. δε δείχνουν. Προσωπικά δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Από εκεί και πέρα, ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του.

 

 

 

Δύο πράγματα, όμως, ξεκαθαρίζουν με την ανακάλυψη του ψηφιδωτού. «Το πρώτο είναι ότι πρόκειται για τάφο, γιατί έχουμε ταφική εικονογραφία (σ.σ.: Ερμής, ψυχοπομπός). Το δεύτερο αφορά τη χρονολόγηση. Διότι έχει πολλά κοινά στοιχεία με τα μωσαϊκά των οικιών της Πέλλας, που χρονολογούνται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. κι έχουν δημιουργηθεί από ολόκληρα βότσαλα», μας λέει ο Πάνος Βαλαβάνης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Και το χαρακτηρίζει «έργο υψηλής αισθητικής».

 

http://www.efsyn.gr/?p=243166&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=%25ce%25b5%25cf%2581%25ce%25bc%25ce%25ae%25cf%2582-%25ce%25ad%25ce%25bd%25ce%25b1%25cf%2582-%25ce%25b1%25cf%2580%25cf%258c-%25ce%25bc%25ce%25b7%25cf%2587%25ce%25b1%25ce%25bd%25ce%25ae%25cf%2582-%25ce%25b8%25ce%25b5%25cf%258c%25cf%2582-%25ce%25b3%25ce%25b9%25ce%25b1-%25cf%2584%25ce%25b7%25ce%25bd-%25ce%25b1%25ce%25bc-3

 

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Έχει και σαραντάποντη φωτογραφική κλίμακα στη κορυφή της φώτο ...

Για τις μετρήσεις  ... ;)

 

Ο χώρος έχει πλάτος 4,5m.

To πλαίσιο θα καταλαμβάνει αμφοτέρωθεν 0,60+0,60= 1,2m.

Επομένως η παράσταση έχει πλάτος 4,5-1,2= 3,3m.

Από αυτό βλέπουμε περ. 2,2m.

Το μέσον της παράστασης πρέπει να είναι το κεφάλι του στραμμένου προς τον θεατή αλόγου.

Επομένως μένουν να αποκαλυφθούν περ. 1,1m που θα είναι 0,20m αριστερά και 0,90m δεξιά.

90 πόντοι πίσω από τον ηνίοχο είναι μεγάλος χώρος, όσο περίπου καταλαμβάνει ο Ερμής που βλέπουμε (με τα πόδια).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θεωρώ πως το παρόν ψηφιδωτό επιβεβαιώνει την χρονολόγηση της Δεκαοχτούρη. Όχι γιατί ξέρω να κρίνω. Απλά...

 

Αν δεν ήταν σημάδι της εποχής που λέει, θα είχε πέσει άγριο κράξιμο από πάρα πολλούς!!!

Μπορεί ο καλλιτέχνης να ήταν μπροστά από την εποχή του. Αυτό που βλέπω, πάντως, στις φωτογραφίες, είναι!

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το δεύτερο αφορά τη  Διότι έχει πολλά κοινά στοιχεία με τα μωσαϊκά των οικιών της Πέλλας, που χρονολογούνται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. κι έχουν δημιουργηθεί από ολόκληρα βότσαλα», μας λέει ο Πάνος Βαλαβάνης, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Και το χαρακτηρίζει «έργο υψηλής αισθητικής».

Εκείνα είναι πολύ πιο επίπεδα, πιο απλοϊκά, μονοδιάστατα, λες και τα χωρίζουν αιώνες καλλιτεχνικής εξέλιξης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Που το λέει ότι αυτό το θύρωμα είναι έκκεντρο ;  :unsure:

 

Το αντίθετο λέω:

 

Ο τρίτος θάλαμος είχε βρεθεί με λιγότερη επιχωμάτωση από τους άλλους δυο. Οι τοίχοι έχουν μαρμάρινη επικάλυψη, όπως και στους άλλους δυο θαλάμους. Η θολωτή οροφή βρέθηκε με αρκετές ρωγμές αλλά και με καταπόνηση στους τοίχους. Αντίθετα με τους άλλους θαλάμους που έχουν ορθογώνια διατομή, ο τρίτος θάλαμος είναι τετράγωνος, με διαστάσεις 4,5 μ. x 4,5 μ.[8]. Στο βάθος του τρίτου θαλάμου υπάρχει μαρμάρινο θύρωμα με άνοιγμα 1,50 μ., που οδηγεί στον τέταρτο θάλαμο[5]. Σημειώνεται ότι το τέταρτο θύρωμα δε βρίσκεται στο κέντρο του τοίχου, σε θέση συμμετρίας, και έχει διαφορετικό ύψος (αρκετά χαμηλότερα) από τα προηγούμενα θυρώματα. 

 

Το θύρωμα δεν βρίσκεται σε συνέχεια του διαδρόμου που μας οδήγησε εδώ, αλλά αριστερά του θαλάμου όπως βλέπουμε το ψηφιδωτό.

 

Κοινώς από δεξιά έχουμε περισσότερο χώρο απ' ότι αριστερά και συνεπώς αρκετό χώρο για μια ολοκληρωμένη αναπαράσταση.

 

Πιθανότατα κάπου εδώ τελειώνει ο τεχνητός τύμβος και ξεκινάει ο φυσικός.

 

Κάτι σαν σπηλιά δηλαδή, η οποία υποχρέωσε τους κατασκευαστές να διαμορφώσουν τον τρίτο θάλαμο με περιορισμούς. Ο τετράγωνος θάλαμος, αντί για ορθογώνιο που παρατηρούμε στους δύο προηγούμενους, το αρκετά χαμηλότερο θύρωμα, οι συνθήκες σπηλαίου που συναντήσαμε όταν μπήκαμε μέσα στον τρίτο, όλα τα παραπάνω συνιστούν την ύπαρξη φυσικού θαλάμου/θαλάμων στη συνέχεια IMHO

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί ο καλλιτέχνης να ήταν μπροστά από την εποχή του. Αυτό που βλέπω, πάντως, στις φωτογραφίες, είναι!

 

 

Ισως δεν έχουμε ακόμη καθαρή εικόνα για την γραπτή τέχνη της εποχής και οι ανακαλύψεις αυτές την αποκαθιστούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 «Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης εντάσσεται με ασφάλεια στο καλλιτεχνικό περιβάλλον των τελευταίων χρόνων του 4ου αι. π.Χ» εκτιμά η καθηγήτρια κ. Ασημακοπούλου – Ατζακά.

Εδώ

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το αντίθετο λέω:

 

 

Το θύρωμα δεν βρίσκεται σε συνέχεια του διαδρόμου που μας οδήγησε εδώ, αλλά αριστερά του θαλάμου όπως βλέπουμε το ψηφιδωτό.

 

Κοινώς από δεξιά έχουμε περισσότερο χώρο απ' ότι αριστερά και συνεπώς αρκετό χώρο για μια ολοκληρωμένη αναπαράσταση

 

Δεν είσαι στο τέταρτο θύρωμα ... στο τρίτο είσαι ... ή έχω μπερδευτεί ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είσαι στο τέταρτο θύρωμα ... στο τρίτο είσαι ... ή έχω μπερδευτεί ...

 

Μπλέξαμε τα μπούτια μας με τα θυρώματα :D

 

Ίσως να έχω μπερδευτεί εγώ βασικά και να είμαστε στο τρίτο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το κάναλι αντ1 μόλις μετέδωσε πως βρήκε μία παλιά συνέντευξη (2 ετών) όπου η περιστέρη αποκαλύπτει σε ένα γαλλικό μέσο πως έχει εντοπίσει τον τάφο της ρωξάνης. δεν ξέρω για την αξιοπιστία του όμως.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πέρα απο τον Μέγα Αλέξανδρο.. Ποιόν/ποιά θα θέλατε να βρούμε μέσα και γιατί;

 

Ποιο πρόσωπο (εκτός Φιλίππου) έρχεται 2ο σε σπουδαιότητα;

..


Νέα εκπομπή την Τετάρτη για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη από τη Zougla TV

 

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου στις 14.30  στο στούντιο θα βρίσκονται αρχαιολόγοι, ιστορικοί και συγγραφείς ενώ θα γίνουν συνδέσεις με διακεκριμένους ερευνητές του εξωτερικού. Επίσης θα προβληθεί συνέντευξη που έδωσε στο zougla.gr η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη.

Παράλληλα θα αποκαλυφθούν νέα σχέδια του λόφου Καστά τα οποία έχουν φτιάξει αρχιτέκτονες και ζωγράφοι, σύμφωνα με τη σεισμική τομογραφία που έχει γίνει στο παρελθόν.

 

http://www.zougla.gr/amfipoli/article/nea-ekpompi-tin-tetarti-gia-tis-anaskafes-stin-amfipoli-apo-ti-zougla-tv

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

το κάναλι αντ1 μόλις μετέδωσε πως βρήκε μία παλιά συνέντευξη (2 ετών) όπου η περιστέρη αποκαλύπτει σε ένα γαλλικό μέσο πως έχει εντοπίσει τον τάφο της ρωξάνης. δεν ξέρω για την αξιοπιστία του όμως.

 

Δεν αποκλείεται. Εξάλλου και ο Λαζαρίδης την Ρωξάνη αναζητούσε στην περιοχή μαζί με τον γιο της και η Περιστέρη ήταν μαθήτρια του.

 

Τώρα βέβαια αν πηγαίνουν για τη Ρωξάνη και ανακαλύψουν κάτι μεγαλύτερο αυτό είναι άλλο θέμα.

 

Το περίεργο είναι η σιγουριά του Λαζαρίδη ότι στην περιοχή ήταν θαμμένοι η Ρωξάνη και ο μικρός Αλέξανδρος, χωρίς να υπάρχουν ιστορικές πηγές που να το αναφέρουν (ή μήπως όχι?)

 

Μάλιστα ο Λαζαρίδης δεν έδειξε να πτοείται ύστερα και από τις ανακαλύψεις του Ανδρόνικου

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπλέξαμε τα μπούτια μας με τα θυρώματα :D

 

Ίσως να έχω μπερδευτεί εγώ βασικά και να είμαστε στο τρίτο...

Αυτό το θύρωμα είναι στην μέση και όχι έκκεντρο.

 

Το έκκεντρο προς τα αριστερά είναι στο επόμενο δωμάτιο(του πίκατσου) και είναι ακόμα τίγκα στο χώμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ή ίσως επειδή ήταν μπροστά από την εποχή του, κατάλαβε ότι όταν πας εκστρατεία, το να καλλιεργηθεί αποικία ψειρας, είναι από τα πρώτα πράματα που θα τυραννανε το στράτευμα του, γιαυτό και οι Ρωμαίοι το αντέγραψαν, όπως είναι πλέον πρακτική σε όλους τους στρατός και όχι για να γυαλιζουν κ τα πρόσωπα....

Aν ισχυε αυτο που λες θα ξυριζε και το κεφαλι του τοτε.Αλλος.

Λογικό, αφού δεν έχει ξαναβρεθεί σε ψηφιδωτό η παραπάνω αναπαράσταση

 

για την τεχνικη μιλαει,οχι για αυτο που απεικονιζει.Απο τεχνικη ειναι λες και εχει γινει τον μεσαιωνα απο κανεναν χωρικο..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...