Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

για το καλο μας και την προφυλαξη των απογονων τους οι αρχαιοι ελληνες εβαλαν το χωμα μεσα για να μην μπορεσει να μπει κανενας και να ικανοποιησει το καυχημα του να βρει τι κρυβεται εκει

Κι γιαυτό στη κορυφή του λόφου, έβαλαν ένα λιοντάρι Δέκα μέτρα ψηλό..

brain-damage_4by3.jpg

 

 

Βασικά τρολλερνεις αλλά νταξ, κάνω πώς τσιμπαω

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι ωρα ξεκινατε και πινεται τα τσιπουρα και τις τεκιλες?????

 

Σας χαλανε....... :devil: :devil: :devil:

 

Παιδιά χτυπάτε αναφορά στα λιακοπουλοtrol να κρατήσουμε το thread καθαρό. Αρκετά τους ανεχτήκαμε νομίζω.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ ξαναψήφισα. Έβαλα πάλι Κάσσανδρο. Στην σύληση έβαλα οτι συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες, αν και δεν αποκλείεται να συλήθηκε ολοκληρωτικά αλλά εύχομαι να μην κατάφεραν να φτάσουν μέχρι τον τελικό θάλαμο με τον νεκρό. Στο ερώτημα της προέλευσης της άμμου έβαλα "άλλο", είναι άλλο πράγμα η αιτιολογία για την οποία έβαλαν την άμμο στο εσωτερικό του τάφου και άλλο πράγμα η προέλευση της άμμου.

Για την προέλευση ακούσαμε διάφορα, οτι την πήραν κοντά από τον ποταμό εκεί, οτι μπορεί να εισέρευσε από μόνη της στο εσωτερικό από κάποια πλημμύρα ή έντονο καιρικό φαινόμενο. Δεν έχω άποψη από που μπορεί να προέρχεται η άμμος. Όσο για τους λόγους που μπορεί να την έβαλαν μέσα, πιστεύω περισσότερο για να αποτρέψουν την εισβολή τυμβώρυχων εντός, αλλά μπορεί να την έβαλαν και για την στατική ενίσχυση του μνημείου, οπότε μπορεί και να τοποθετήθηκε για δύο διαφορετικούς λόγους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Όσο για τους λόγους που μπορεί να την έβαλαν μέσα, πιστεύω περισσότερο για να αποτρέψουν την εισβολή τυμβώρυχων εντός, αλλά μπορεί να την έβαλαν και για την στατική ενίσχυση του μνημείου, οπότε μπορεί και να τοποθετήθηκε για δύο διαφορετικούς λόγους.

 

Είναι και τα 2 που λές, εφόσον βγάζουν μερικά εκατοστά άμμου και τοποθετούν αντίστοιχα υποστηλώματα.

 

Πάντως σε όλο το διαδίκτυο υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση αλλά και σαχλαμάρες, οπότε ότι διαβάζουμε θέλει να το εξακριβώνουμε κιόλας όσο αυτό είναι δυνατό, βλέπε τη φράση του Αντίπατρου Σιδώνιου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Ο σχεδιαστής-ζωγράφος Γεράσιμος Γερολυμάτος, ο οποίος είχε καταπλήξει τους πάντες με την πρώτη του σχεδιαστική απεικόνιση του τάφου, παρουσίασε στο προσωπικό του blog, peritexnisologos.blogspot.gr, νέα σχέδια αναπαράστασης της πύλης της Αμφίπολης και των Καρυάτιδων με βάση τα επίσημα στοιχεία των διαστάσεων που έχει δώσει η αρχαιολογική ομάδα και το ΥΠΠΟΑ.

Εκτός από τα εκπληκτικά συμπεράσματα στα οποία έχει καταλήξει για την πλήρη μαθηματική δομή του τάφου, αναφέρει και κάτι ακόμα που είναι αξιοπρόσεκτο. Σύμφωνα με την ανάλυση τουοι Καρυάτιδες ίσως κρατούσαν κάποιο στεφάνι με το όνομα του νεκρού που είναι θαμμένος. Αυτό το συνδέει και με τον σάλο που προκλήθηκε λίγες ημέρες μετά την αποκάλυψη των Καρυάτιδων , περί επιγραφών που βρέθηκαν και της έντονης αστυνόμευσης στην περιοχή . (Αξίζει να σημειωθεί πως οι Καρυάτιδες αποκαλύφθηκαν 8 Σεπτεμβρίου και ο σάλος περί επιγραφών έγινε στις 10 του Σεπτεμβρίου) .

Ο κ. Γερολυμάτος λέει πως δεν είναι απίθανο οι δύο Καρυάτιδες να κρατούσαν στεφάνι με το οποίο έδειχναν την δόξα του νεκρού. 

Αναλυτικά: 

"Η πιθανότητα να κρατούσαν κάτι είναι πολύ βάσιμη, διότι οι κινήσεις τους αποκλείεται να ήταν ανεξάρτητες, ως να επρόκειτο για δύο μορφές άσχετες μεταξύ τους που απλά βρέθηκαν πάνω σε δύο βάθρα κάνοντας η κάθε μια κάτι διαφορετικό. Πιστεύω ακράδαντα, από την καλλιτεχνική οπτική, πως ο γλύπτης χρησιμοποίησε τις δύο Καρυάτιδες με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμμετέχουν σε μια κοινή σύνθεση, σκοπός και αποκορύφωση της οποίας θα πρέπει να ήταν η μεταφορά της έντασης σε ένα κοινό σημείο αναφοράς και για τις δύο. Συγκεκριμένα σε αυτό που θα αποσκοπούσε η κίνηση τους, στην άκρη των χεριών τους, σε κάτι που κρατούσαν και οι δύο.

Και τι θα μπορούσε να είναι αυτό που κρατούσαν; Υποθέσεις μπορούν να γίνουν πολλές. Θα μπορούσαν να είναι διάφορα σύμβολα, όπως π,χ ένα σκήπτρο, μια δάδα, μια διακοσμητική κορδέλα, ακόμη και ένα ξίφος. Υπάρχει και η περίπτωση να κρατούσαν όχι ένα, αλλά δύο αντικείμενα, ένα η κάθε μια εξ αυτών, αλλά η γνώμη μου είναι πως ήταν κάτι κοινό. Και αυτό, για μένα, θα μπορούσε να είναι ένα στεφάνι δόξας! 

Ένα στεφάνι, ίσως από μάρμαρο, ή κάποιο άλλο ελαφρύ υλικό, ώστε να σηκώνεται από τα ένθετα χέρια τους. Και τι πιο ουσιαστικό από ένα στεφάνι δόξας και αθανασίας, με το οποίο οι Καρυάτιδες θα στεφάνωναν τον ένδοξο νεκρό, πριν αυτός περάσει από κάτω τους μεταφερόμενος μέσω της Ιωνικής Θύρας στον Άδη; Άλλωστε, οι Καρυάτιδες συμβολικά ανήκουν στο τμήμα αυτό του τάφου, που αντιπροσωπεύει ακόμα την ζωή, πριν το πέρασμα στον άλλο κόσμο και η επίγεια δόξα είναι μια υπόθεση των ζωντανών ανθρώπων. Μάλιστα, η ανθρώπινη ματαιοδοξία (από την οποία οπωσδήποτε θα έπασχε και ο ένδοξος νεκρός),θα απαιτούσε και την κατανόμαση του, ώστε να γίνει γνωστή η ταυτότητα του σε όποιον θα κατάφερνε ποτέ να φτάσει μέχρι εκεί. Σε μια τέτοια περίπτωση, το στεφάνι ίσως έφερε μια κορδέλα, ή κάτι άλλο πάνω στο οποίο θα υπήρχε κάποια μικρή επιγραφή. Στο σημείο αυτό, ας θυμηθεί ο αναγνώστης, πως κατά την διάρκεια της ανασκαφής μπροστά από τις Καρυάτιδες, κυκλοφόρησε μια φήμη για λίγες ώρες αναφορικά με την εύρεση «επιγραφών», που όμως διαψεύστηκε. Μπορεί να είναι έτσι, μπορεί και όχι"

 

http://parapolitika.gr/parapolitikablog/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82/%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%85%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%82

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

GaPQAVHs.jpg  tNhdpaDs.jpg

 

Του σχεδιαστή-ζωγράφου Γεράσιμου Γερολυμάτου.

Έχει ένα σημαντικό λάθος: Μαρμάρινη δίφυλλη πόρτα έχει το θύρωμα μετά τις Καρυάτιδες και όχι -όπως φαίνεται εδώ - κάποιο επόμενο άνοιγμα.

unnamed%2B(1).jpg

Άλλο πάλι λάθος εδώ: δείχνει τις Καρυάτιδες σαν κολώνες, ενώ είναι κολλημένες πάνω σε κολώνες!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει ένα σημαντικό λάθος: Μαρμάρινη δίφυλλη πόρτα έχει το θύρωμα μετά τις Καρυάτιδες και όχι -όπως φαίνεται εδώ - κάποιο επόμενο άνοιγμα.

 

Και το πάτωμα έχει πλάκες αντί για μωσαικό

νομιζω ειν πιο σωστη,αν και λειπει το στήριγμα της οροφής από πίσω τους

Τα χέρια τους όμως δεν είναι σωστά, βαστάνε το χιτώνα με τον καρπό αντί να τραβάνε το ύφασμα με τα δάχτυλα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η Αμφίπολη και ο Αλέξανδρος κεντρίζουν τους Γερμανούς

 

Το ενδιαφέρον των Γερμανών εστιάζεται στον Μέγα Αλέξανδρο και στην Ελληνιστική εποχή και όχι τόσο στην εποχή του σιδήρου τονίζουν δυο Γερμανίδες αρχαιολόγοι της Κρατικής Γερμανικής “Ενωσης Ερευνών που μελέτησαν τα ταφικά έθιμα στους τύμβους των Αιγών, ενώ παράλληλα θεωρούν ότι τα έως τώρα ευρήματα της Αμφίπολης είναι εντυπωσιακά.

 

“Εκτός ότι είναι σπουδαίο ,μοναδικό εύρημα και κάτι εξαιρετικό δεν μπορούμε να πούμε κάτι άλλο για την Αμφίπολη. Στη Γερμανία υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για τον Μέγα Αλέξανδρο. Εξάλλου δεν υπάρχει κανείς που να μην ξέρει γι αυτόν τον μεγάλο άνδρα” τονίζει η Δρ. Imma Kilian-Dirlmeier ενώ η Δρ. Andrea Brauning “ σημειώνει “Είναι φανταστικό είναι ωραίο αυτό που κάνουν οι συνάδελφοι μου στην Αμφίπολη, περιμένω τα αποτελέσματα. Η εποχή του σιδήρου είναι μια διαφορετική εποχή στην οποία οι τάφοι ήταν περισσότερο οικογενειακοί και κατά φύλο”.

 

Οι δυο Γερμανίδες περιέγραψαν σε διάλεξη που δόθηκε στο ΑΠΘ τις συνήθειες των αρχαίων Μακεδόνων κατά την ταφή γυναικών και ανδρών αφού μελέτησαν 400 τάφους που ανακαλύφθηκαν σε 52 τύμβους στη νεκρόπολη των Αιγών και αφορούν μια περίοδο από το 1100 έως το 700 πχ.

 

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης ΤV 100 τόνισαν :

“Στη γυναικεία ταφή δινόταν έμφαση στον στολισμό της κεφαλής της νεκρής ενώ μέσα στον τάφο τοποθετούσαν οι αρχαίοι Μακεδόνες πήλινα αγγεία και μεταλλικά αντικείμενα. Στο νεκρό άνδρα έβαζαν τον οπλισμό του και κυρίως ξίφη. Στην εποχή του σιδήρου οι ταφές δεν περιείχαν πολλά χρυσά κτερίσματα”.

 

Η ημερίδα “Ξίφος και σκούφος” ταφικά έθιμα στους τύμβους της Βεργίνας διοργανώθηκε από τον Τομέα Αρχαιολογίας του Α.Π.Θ. Οι δυο αρχαιολόγοι πραγματοποίησαν την μελέτη τους στο πλαίσιο ενός χρηματοδοτούμενου προγράμματος από την κρατική Γερμανική Ένωση Ερευνών (2008-20011).

 

Η Δρ. Imma Kilian-Dirlmeier είναι αρχαιολόγος με ειδίκευση στην Προϊστορική και Πρωτο-ιστορική Αρχαιολογία και επιστημονικής συνεργάτιδα στο Κεντρικό Ρωμαϊκό Αρχαιολογικό Μουσείο του Mainz ενώ διδάσκει στο πανεπιστήμιο του Siegen.

 

H Δρ. Andrea Brauning “είναι αρχαιολόγος με ειδίκευση στην εποχή του σιδήρου. Διευθύντρια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία της Βάδης/Βυτεμβέργης ενώ διδάσκει στα πανεπιστήμια Στουτγάρδης Φράιμπουργκ και Τίμπιγκεν.

 

 

&

 


Οταν η αρχαιολόγος Παλαγγιά έγραφε άρθρα για τύμβο προς τιμήν του Ηφαιστίωνα

 

Η αρχαιολόγος Ολγα Παλαγγιά που το τελευταίο διάστημα το όνομα της ακούγεται όχι για κάποια σημαντική ανακάλυψη, αλλά γιατί επιμένει πως ο τάφος της Αμφίπολης -χωρίς να έχει βρεθεί στον τόπο της ανασκαφής- είναι μνημείο ρωμαϊκό, σε αντίθεση με τα όσα υποστηρίζει η Κατερίνα Περιστέρη επικεφαλής των ερευνών.

 

Ωστόσο σε παλαιότερο άρθρο (1999) η Όλγα Παλαγγιά μιλά για τον τύμβο προς τιμήν του Ηφαιστίωνα που δεν φτιάχτηκε ποτέ, την επιβλητική πυρά του και κυρίως το τι μπορεί να βρουν οι αρχαιολόγοι εάν εντοπίσουν υπολείμματα αποτέφρωσης. Έτσι, ακόμη και εάν ο τάφος της Αμφίπολης έχει συληθεί, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα η τέφρα και ό,τι άλλο θα μπορούσε να έχει απομείνει ύστερα από την τελετουργική καύση, να βρεθεί στον τρίτο ή, ενδεχομένως, τον τέταρτο θάλαμο του μνημείου. Και, εξυπακούεται, ότι η «αξία» ενός τέτοιου ευρήματος θα ήταν ίση, αν όχι πολλαπλάσια των όποιων κινητών αντικειμένων.

 

Το άρθρο της κας Παλαγγιά με τίτλο «Η Πυρά του Ηφαιστίωνος και το βασιλικό κυνήγι του Αλεξάνδρου» θα μπορούσε να παρέχει επιπλέον επιχειρήματα υπέρ της θεωρίας ότι ο Τύμβος Καστά είναι αφιερωμένος στην αιώνια μνήμη του στρατηγού και επιστήθιου φίλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το εν λόγω κείμενο γράφτηκε από την κα Παλαγγιά το 1999 και συμπεριελήφθη στον τόμο «Μέγας Αλέξανδρος, στην πραγματικότητα και τη φαντασία», ο οποίος κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, φυσικά στα αγγλικά.

Οπως γράφει και το Πρώτο Θέμα στο άρθρο της η κυρία Παλαγγιά προσπαθεί να συνδέσει συμβολικά τις απεικονίσεις σκηνών κυνηγιού λεόντων με τις βλέψεις, τους ανταγωνισμούς κ.λπ των Εταίρων του Μεγάλου Αλεξάνδρου για τη διαδοχή στο θρόνο της αυτοκρατορίας. Καθώς όμως η Ελληνίδα αρχαιολόγος χρησιμοποιεί ως βασικό παράδειγμα τον Ηφαιστίωνα, την πολυθρύλητη πυρά του αλλά και τον μεγαλοπρεπή τύμβο που ο Μέγας Αλέξανδρος είχε παραγγείλει για χάρη του, αναπόφευκτα η Αμφίπολη παρεισφρέει στη διερεύνηση του ζητήματος -αν μη τι άλλο διότι ο τύμβος του Ηφαιστίωνα, εξ όσων γνωρίζουμε, δεν κατασκευάστηκε ποτέ. Εάν όμως, παρόλ' αυτά, έχει ανεγερθεί, ο Τύμβος Καστά θα του άρμοζε απολύτως. Και ας μην ξεχνάμε ότι στην κορυφή του λόφου δέσποζε ο επιβλητικός Λέων της Αμφιπόλεως.

 

Αποσπάσματα από το άρθρο της Ολγας Παλαγιά

 

«Ύστερα από τον θάνατο του Αλεξάνδρου, μια σειρά από μνημεία που τον απεικόνιζαν να κυνηγά ένα λιοντάρι συνοδευόμενος από έναν ή περισσότερους Εταίρους άρχισαν να εμφανίζονται στον κυρίως γεωγραφικό κορμό της ελληνικής επικράτειας».

»Το μοτίβο του κυνηγιού λεόντων χρησιμοποιήθηκε από τον Αλέξανδρο για να τιμήσει κάποιον οιονεί διάδοχό του. Ο Ηφαιστίων πέθανε στα Εκβάτανα το φθινόπωρο του 324 π.Χ. και την αποκομιδή του σώματός του ανέλαβε ο Περδίκκας και ο στρατός της Βαβυλώνας, προκειμένου να το θάψουν κατά τους επόμενους μήνες. Ενας ελληνικός λέων που βρέθηκε σε ανασκαφή στα Εκβάτανα (σημερινό Χαμαντάν του Ιράν) πιθανότατα αποτελεί ανάθημα για τον νεκρό Ηφαιστίωνα».

» Ο Αλέξανδρος πέθανε μόλις οκτώ μήνες μετά από τον φίλο του και λίγο μετά από την μεγαλοπρεπή, δημοσία δαπάνη, κηδεία του. Η αληθινή πυρά όπου κάηκε το σώμα του δεν θα πρέπει να συγχέεται με τον τύμβο που επρόκειτο να αφιερωθεί στον Ηφαιστίωνα. Παραπλανητικά ο Διόδωρος αποκαλεί ως 'πυρά' αυτό το έργο, το οποίο βρέθηκε ανάμεσα στα τελευταία σχέδια του Αλέξανδρου και απορρίφθηκε από τον Περδίκκα και το στρατό».

» Ο Αλέξανδρος είχε διατάξει να κατεδαφιστεί ένα τμήμα από τα τείχη της Βαβυλώνας, έτσι ώστε οι λιθόπλινθοι να χρησιμοποιηθούν για την ανέγερση μιας τεράστιας εξέδρας επί της οποίας θα τοποθετείτο η πυρά. Η ίδια η πυρά του Ηφαιστίωνα ήταν μια κοίλη κατασκευή, η οποία συντέθηκε αποκλειστικά με κορμούς φοινικόδεντρων που αφθονούσαν στη Βαβυλώνα. Το εξωτερικό της ήταν διακοσμημένο με πέντε ζωφόρους».

»Η τρίτη ζωφόρος παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για τις δικές μας έρευνες: Είναι διακοσμημένη με μια σκηνή κυνηγιού, με μια μεγάλη ποικιλία άγριων θηρίων. Αυτό το επίπεδο υπογράμμιζε την στενή σχέση του Ηφαιστίωνα με τον βασιλιά, μέσω της συμμετοχής του στο βασιλικό κυνήγι».

» Μακεδονικά και βαρβαρικά όπλα, χωρίς αμφιβολία αληθινά, σωρεύονταν στην κορυφή της πυράς και προορίζονταν να καούν μαζί με τον νεκρό. Σύμφωνα με τον Αιλιανό, χρυσά και αργυρά αντικείμενα ρίπτονταν στην πυρά και ο Διόδωρος αναφέρει αγαλματίδια του Ηφαιστίωνα φτιαγμένα από χρυσό ή ελεφαντοστούν κατά παραγγελία των Εταίρων, προκειμένου να ευχαριστήσουν τον Αλέξανδρο».

» Συμπερασματικά, η πυρά του Ηφαιστίωνος συνεπαγόταν την αποθέωση του ιδιοκτήτη της. Ο μόνιμος τάφος του, από την άλλη πλευρά, θα παρέπεμπε σε έναν οικιστή ήρωα, κατ' αναλογία με το Μαυσωλείο (του Μαυσώλου, ως δεύτερου ιδρυτή της Αλικαρνασσού), το οποίο ο Αλέξανδρος, κατά πάσα βεβαιότητα, θα είχε επισκεφτεί. Ο Αλέξανδρος παράγγειλε στον Κλεομένη να ανεγείρει δύο ηρώα προς τιμήν του Ηφαιστίωνος στην Αλεξάνδρεια -σε μια πόλη όπου το όνομα 'Ηφαιστίων' αναφερόταν υποχρεωτικά στα εμπορικά συμβόλαια που συνάπτονταν. Η εικονογραφία της πυράς υποδηλώνει ότι ο Αλέξανδρος αναγνώριζε το μερίδιο του Ηφαιστίωνα στην προσωπική του δύναμη και δόξα, όχι μόνο στο χθόνιο αλλά ακόμη και στο επουράνιο επίπεδο».

 

 

http://www.iefimerida.gr/news/173539/%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B9%CE%AC-%CE%AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B7%CF%86%CE%B1%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD%CE%B1

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...