Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

* Θεωρείτε ότι το μνημείο είναι συλημένο;

Ναι, είναι συλημένο, διότι τα φτερά των Σφιγγών έχουν καταστραφεί και λείπουν τα κεφάλια τους. Επίσης έχει καταστραφεί το κεφάλι της μίας Καρυάτιδας. Όλες οι ζημιές έγιναν από χέρι ανθρώπου.

* Αρχαιοκάπηλων, όπως έχει γραφτεί;

Δε νομίζω ότι είναι από αρχαιοκάπηλους. Γνωρίζουμε ότι η Αμφίπολη καταστράφηκε από μεγάλη επιδρομή Θρακών τον 1ο αιώνα π.Χ. Θα άξιζε τον κόπο να ανιχνευτεί εάν το μνημείο αυτό καταστράφηκε από τους Θράκες τότε, γι' αυτό και στη συνέχεια σφραγίστηκε από τους Ρωμαίους. Πιστεύω ότι τα πρόπυλα μαρτυρούν πως το μνημείο αρχικά σχεδιάστηκε για να είναι προσβάσιμο στους επισκέπτες.

 

Αυτό που υποστηρίζει πάντως έχει μία βάση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτό που λέω - αν πράγματι  δ ε ν  ε ί μ α σ τ ε  Β.  Κ ο ρ έ α   - είναι οτι δεν πρέπει να δαιμονοποιείται ή να εξυμνείται η επιστημονική άποψη ανάλογα με το πως ταιριάζει με τα ιδεολογήματά μας.

 

 

«Υψώνουμε ένα τείχος και λέμε: οι επιστημονικές απόψεις δεν στοχοποιούνται, δεν λογοκρίνονται» με αφορμή την «αιρετική» διατύπωση της κυρίας ΄Ολγας Παλαγγιά ότι το μνημείο της Αμφίπολης δεν είναι μακεδονικών αλλά ρωμαϊκών χρόνων που βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα.

 

http://www.thetoc.gr/politismos/article/i-amfipoli-oi-anaskafes-kai-i-politiki-ekmetalleusi

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ που θα ήθελαν να είναι εκεί, πρέπει να απαξιώσουν την δουλειά κάποιου άλλου για να αισθάνονται "άνετα".

 

Δεν μπορεί να λέει η Παλαγγιά (ενώ η ανασκαφή δεν ήταν ούτε στην μέση) πως το παλάτι του Μενέλαου είναι σημαντικότερο από την Αμφίπολη. Που το ξέρει;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ που θα ήθελαν να είναι εκεί, πρέπει να απαξιώσουν την δουλειά κάποιου άλλου για να αισθάνονται "άνετα".

 

Δεν μπορεί να λέει η Παλαγγιά (ενώ η ανασκαφή δεν ήταν ούτε στην μέση) πως το παλάτι του Μενέλαου είναι σημαντικότερο από την Αμφίπολη. Που το ξέρει;

Ό,τι θέλει μπορεί να λέει, δε γίναμε Κορέα (ακόμα). Συντάσσομαι απόλυτα με τους 140 ως προς το ζήτημα που θίγει η επιστολή τους. Ο εκφασισμός της κοινωνίας συνεχίζεται.

 

1527: Το υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, δημιούργησε έναν νέο τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό, στον οποίο οι πολίτες καλούνται να καταγγείλουν όσους εκφράζουν απόψεις σχετικά με την ανασκαφή της Αμφίπολης, αντίθετες από εκείνες των κ. Περιστέρη, Μενδώνη, Παναγιωταρέα, όπως η παλαιότητα του μνημείου, η σύλησή του ή μη κ.α. Μη μείνετε αμέτοχοι στον αγώνα κατά της προσπάθειας υποβάθμισης της σημαντικότητας ή ακόμα και της Ελληνικότητας του μνημείου. Τηλεφωνήστε τώρα στο 1527, καταγγείλετε ανώνυμα και με ασφάλεια και λάβετε μέρος στη κλήρωση για ένα iPhone 6! Οι πολίτες μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιούν τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία καταγγελιών στη διεύθυνση http://www.yppo.gr/6/rouf.jsp.

Επεξ/σία από kirileman
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την εγκυρότερη πληροφόρηση για τα ευρήματα στην Αμφίπολη μπορούν να δώσουν μόνο όσοι εμπλέκονται στην ανασκαφή και γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες. Τώρα αν ο καθένας είτε είναι αρχαιολόγος ,ιστορικός, καθηγητής πανεπιστημίου,. . . κλπ θέλει να πει κάτι μόνο από τα δημοσιεύματα (και  δεν δημοσιεύονται όλες οι λεπτομέρειες) ή από υποθέσεις ή από φωτογραφίες μπορεί να το κάνει αλλά  για μένα θα είναι μη έγκυρο και αναξιόπιστο.

Με το κείμενο οι 140 εξέθεσαν  περισσότερο την κ. Παλαγγιά -το κείμενο γράφτηκε μετά την ανακάλυψη της πόρτας -θα μπορούσε να αναγνωρίσει το λάθος της ή την βιασύνη της.

Οσο για την ποινικοποίηση  και  στοχοποίηση της επιστημονικής άποψης είναι υπερβολή .Είπε την άποψή της -δεν την συνέλαβε κανείς,ούτε της απαγορεύτηκε,ούτε λογοκρίθηκε-.Στο στόχαστρο μπήκε από μόνη της -όταν βγαίνεις στα κανάλια και τις εφημερίδες και αμφισβητείς χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση,επιτίθεσαι στην συνάδελφό σου και υπεύθυνη της ανασκαφής,τι ακριβώς περίμενες να γίνει;

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που λέω - αν πράγματι δ ε ν ε ί μ α σ τ ε Β. Κ ο ρ έ α - είναι οτι δεν πρέπει να δαιμονοποιείται ή να εξυμνείται η επιστημονική άποψη ανάλογα με το πως ταιριάζει με τα ιδεολογήματά μας.

 

 

«Υψώνουμε ένα τείχος και λέμε: οι επιστημονικές απόψεις δεν στοχοποιούνται, δεν λογοκρίνονται» με αφορμή την «αιρετική» διατύπωση της κυρίας ΄Ολγας Παλαγγιά ότι το μνημείο της Αμφίπολης δεν είναι μακεδονικών αλλά ρωμαϊκών χρόνων που βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα.

 

http://www.thetoc.gr/politismos/article/i-amfipoli-oi-anaskafes-kai-i-politiki-ekmetalleusi

υψωνουμε ένα τοίχος μπλα μπλα μπλα, που ήταν όλοι αυτοί οι "αρχαιολόγοι" όταν ο σύλλογος τους ξεφτιλιζε την Περιστέρη; θέλει η πουτανα να κρυφτεί αλλά η χαρά δε την αφήνει...

Εάν η Παλαγγιά απειληθηκε από κάποιον(πράγμα που δε πιστεύω) θα έπρεπε να απευθυνθεί στους καθυλην αρμόδιους.

Εάν πάλι ξεφτιλιστηκε με τις ηλιθιότητες και το καθυστερημενο της ύφος στα κανάλια, ας πρόσεχε. Η δημόσια προβολή, ένα γράμμα απέχει από την προσβολή.

Επίσης το να μιλάς για ελευθερία λόγου, ενώ παράλληλα απαγορεύεις την κριτική,πάνω στην κριτική, ε συγγνώμη αλλά μιλάμε για φασισμό.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δύο κρατικοδίαιτες (Παλαγγιά & Περιστέρη) τσακώθηκαν μεταξύ τους και μετά μαζευτήκαν άλλοι 140 κρατικοδίαιτοι για να υπερασπίσουν (έμμεσα) την μία από τις δύο.

 

Το θέμα είναι ότι όλοι αυτοί όσον αφορά τις ανασκαφές και τις μελέτες τους, τρώνε από το ίδιο πιάτο, το χρήμα είναι συγκεκριμένο και συνεχώς όλο και μειώνετε και όταν ένα "χοντρό περιστέρι" φάει το μισό φαΐ οι υπόλοιποι 140+1 θα πεινάσουν.

 

Σκοπιμότητα υπάρχει, όπως και πρωθυπουργική εύνοια. Τα περί ελευθερίας του λόγου είναι κουραφέξαλα. Στην Ελλάδα, ακόμη και ο κάθε τιποτένιος παίρνει μικρόφωνο και τηλεοπτικό βήμα για λίγα λεπτά. Στην εποχή μας δεν μπορεί να γίνει λογοκρισία με twiter, fb κτλπ.

Επεξ/σία από nickelodeon
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είπε την άποψή της -δεν την συνέλαβε κανείς,ούτε της απαγορεύτηκε,ούτε λογοκρίθηκε-.Στο στόχαστρο μπήκε από μόνη της -όταν βγαίνεις στα κανάλια και τις εφημερίδες και αμφισβητείς χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση,επιτίθεσαι στην συνάδελφό σου και υπεύθυνη της ανασκαφής,τι ακριβώς περίμενες να γίνει;

Φυσικά και περιλάμβανε επιχειρήματα και τεκμηρίωση η αρχική της τοποθέτηση. Είπε ότι δεν έχουν βρεθεί θυρώματα, άρα ήταν επισκέψιμο ενώ οι Μακεδονικοί τάφοι ήταν σφραγισμένοι, είπε ότι δεν υπάρχει τεκμηρίωση για το ότι αρχιτέκτονας είναι ο Δεινοκράτης, είπε και άλλα στη συνέχεια. Η επίθεση στην Περιστέρη, διότι όντως επιτέθηκε, είχε πολιτική χροιά, αφού άφησε ξεκάθαρες αιχμές ότι τα αίτια της βιασύνης να βαφτιστεί ο τάφος μακεδονικός είναι πολιτικά.

 

Στη συνέχεια είχαμε τη γνωστή προσωπική επίθεση και δημόσια διαπόμπευσή της από την Περιστέρη για τα "5 λεπτά τηλεθέασης", για το ότι οι αντίθετες απόψεις "προσβάλλουν την ανασκαφή αλλά και τον τόπο!" (λες και αν αποδειχθεί ρωμαίικό, μειώνεται η αξία του μνημείου και εκτός αυτού, θα έχουμε νέα μνημόνιο)!

 

Με άλλα λόγια, η διαμάχη είναι ξεκάθαρα πολιτική, από τη μία έχουμε μια αριστερίζουσα αμφισβήτηση και καχυποψία, από την άλλη έχουμε μια κλασσική δεξιά ρητορική περί στήριξης της χώρας με κάθε τρόπο και μέσο και περί ανθελλήνων που επιθυμούν να βλάψουν τον τόπο μπλα μπλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ό,τι θέλει μπορεί να λέει, δε γίναμε Κορέα (ακόμα). Συντάσσομαι απόλυτα με τους 140 ως προς το ζήτημα που θίγει η επιστολή τους. Ο εκφασισμός της κοινωνίας συνεχίζεται.

 

1527: Το υπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, δημιούργησε έναν νέο τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό, στον οποίο οι πολίτες καλούνται να καταγγείλουν όσους εκφράζουν απόψεις σχετικά με την ανασκαφή της Αμφίπολης, αντίθετες από εκείνες των κ. Περιστέρη, Μενδώνη, Παναγιωταρέα, όπως η παλαιότητα του μνημείου, η σύλησή του ή μη κ.α. Μη μείνετε αμέτοχοι στον αγώνα κατά της προσπάθειας υποβάθμισης της σημαντικότητας ή ακόμα και της Ελληνικότητας του μνημείου. Τηλεφωνήστε τώρα στο 1527, καταγγείλετε ανώνυμα και με ασφάλεια και λάβετε μέρος στη κλήρωση για ένα iPhone 6! Οι πολίτες μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιούν τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία καταγγελιών στη διεύθυνση http://www.yppo.gr/6/rouf.jsp.

Και πολύ καλά κάνει. Όταν απαντά ο άλλος όμως, γιατι να το θεωρεί πόλεμο;

 

Κάποια έλεγε για παράδειγμα πως έχουν βάλει μπουλντόζες και κάνανε ζημιές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιλε κιριλεμαν, η Παλαγγιά ήταν λαλιστατη αλλά μόλις αποδείχτηκε ότι έκανε λάθος, προτίμησε να κρυφτεί, μετά ανέλαβαν οι "φίλοι" και Σύντροφοι, "κλασσικια" φασιζουσα νοοτροπία που η αριστεροί θα έπρεπε να αποφεύγουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Με άλλα λόγια, η διαμάχη είναι ξεκάθαρα πολιτική, από τη μία έχουμε μια αριστερίζουσα αμφισβήτηση και καχυποψία, από την άλλη έχουμε μια κλασσική δεξιά ρητορική περί στήριξης της χώρας με κάθε τρόπο και μέσο και περί ανθελλήνων που επιθυμούν να βλάψουν τον τόπο μπλα μπλα.

 

 

 

Δεν γνωρίζω και δεν με ενδιαφέρουν οι πολιτικές πεποιθήσεις της κ. Παλαγγιά και της κ.Περιστερη. Στο θέμα αυτό της αντιμετωπίζω σαν επιστήμονες.Τον πρώτο λόγο για την ανασκαφή έχει η υπεύθυνος της ανασκαφής.Θα περίμενε κανείς από τους υπόλοιπους είτε είναι αρχαιολόγοι,είτε ιστορικοί να κάνουν ΥΠΟΜΟΝΗ μέχρι να δοθούν τα στοιχεία ,τα ευρήματα τέλος πάντων και μετά μπορεί να γίνει και συζήτηση και αμφισβήτηση αυτών

Για τον Δεινοκράτη η Περιστέρη ήταν απόλυτη ,άρα έχει κάποια στοιχεία υποθέτω.Η ανακάλυψη του μνημείου είναι έτσι κι αλλιώς τεράστια για ποιόν λόγο να εκτεθεί.

Από το κείμενο των 140-

Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού. Δεν επιζητούμε την απόλυτη αλήθεια, χτίζουμε πάνω στα ερωτήματα.

Θεωρώ ότι το ζητούμενο είναι η αλήθεια.Μπορούμε βέβαια -όπως καλή ώρα στο ινσόμνια- να βγάλουμε πόρισμα μετά από εξαντλητική αναζήτηση,αμφισβήτηση και αναστοχασμό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...