Προς το περιεχόμενο

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ναι βλακεια αυτο.. δεν μπορω να ψηφισω..

 

Μπραβο στον admin που το εβαλε παντως, αν μπορει να ξεπερασει τις τεχνικες δυσκολιες για να ψηφισουμε και στις υπολοιπες ακομα καλυτερα!

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ένα πολύ καλό site για νέα για την Αμφίπολη είναι http://www.amfipoli-news.com. Έχει και 3D αναπαράσταση του τύμβου πολλή καλή φάση! http://www.amfipoli-news.com/3dmap.php

από την σελίδα που παρέθεσες

 

Μπορεί ένα βιβλίο γραμμένο πριν από 73 ολόκληρα χρόνια να κρύβει την λύση του μυστηρίου της Αμφίπολης;

 

Το βιβλίο “The lion monument of Amphipolis”, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις του φημισμένου πανεπιστημίου Χάρβαρντ τον Νοέμβριο του 1941, ήταν αφιερωμένο στον Λέοντα της Αμφίπολης, το εμβληματικό γλυπτό που βρέθηκε στην περιοχή, και περιγράφει τη σημασία του και το ιστορικό υπόβαθρο πίσω από την κατασκευή του.

 

Σύμφωνα με τη μελέτη του Χάρβαρντ, η Αμφίπολη ήταν πιθανότατα το σημείο όπου ετάφη ο Λαομέδων, στρατηγός και στενός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Δεδομένου ότι η επικρατούσα άποψη αυτή τη στιγμή είναι ότι στον μεγαλοπρεπή τύμβο της Αμφίπολης είναι θαμμένο κάποιο πρόσωπο που σχετίζεται με τον Μέγα Αλέξανδρο, δηλαδή κάποιος συγγενής ή στρατηγός του, η θεωρία αυτή μοιάζει να έχει βάση.

 

Ποιος ήταν λοιπόν ο Λαομέδων; Όχι βέβαια ο πιο γνωστός Λαομέδων, ένας από τους βασιλείς της Τροίας που, σύμφωνα με το μύθο, σκοτώθηκε από τα βέλη του Ηρακλή όταν αθέτησε την υπόσχεσή του προς αυτόν. Πρόκειται για τον Λαομέδοντα τον Μυτιληναίο, ο οποίος χάρη στη γνώση του της περσικής γλώσσας ήταν διερμηνέας και επιστάτης των αιχμαλώτων κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

Σύμφωνα με τον ιστορικό Διογένη τον Λαέρτιο, ο Λαομέδων είχε εξοριστεί από τον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά επανέκαμψε όταν ο ενθρονίστηκε στο Βασίλειο της Μακεδονίας ο Μέγας Αλέξανδρος, όπου και τον υπηρέτησε στις εκστρατείες του. Μετά το θάνατο του μεγάλου στρατηλάτη, ο Λαομέδων ανέλαβε τη σατραπεία της Συρίας, όμως ένα χρόνο αργότερα εκδιώχθηκε από τον Νικάνορα και κατέφυγε στην Καρία, όπου ο Αλκέτας του Ορόντου, σύμφωνα με τη μαρτυρία του ιστορικού Ιουστίνου, του παραχώρησε την Αμφίπολη – εξ ου και η σχέση του Λαομέδοντα με την περιοχή, που θα μπορούσε να αποτελέσει ένδειξη για τη λύση του μυστηρίου...

 

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες από τον χώρο της ανασκαφής, φαίνεται να εντοπίστηκαν (με ειδικό εξοπλισμό) μεγάλες ποσότητες χρυσού και κτερισμάτων στον κυρίως τάφο του Τύμβου Καστά. Το "σκανάρισμα" του τύμβου δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα καθώς η γεωμορφία του εφάφους δεν είναι ιδανική, όμως ίσως αν επαναληφθεί και από διαφορετική οπτική γωνία να μπορέσει να κλείσει τα στόματα όσων μιλούν περί τυμβωρυχίας στον τάφο της Αμφίπολης.

 

Το amfipoli news θα σας κρατάει ενήμερους για όλες τις εξελίξεις.

 

Δημοσ.

Απ΄ότι κατάλαβα προστέθηκε νέα ψηφοφορία αλλά εφόσον έχουμε ψηφίσει στη μια, δε μας δινει δυνατότητα για τις υπόλοιπες :-)

 

Ναι βλακεια αυτο.. δεν μπορω να ψηφισω..

 

Μπραβο στον admin που το εβαλε παντως, αν μπορει να ξεπερασει τις τεχνικες δυσκολιες για να ψηφισουμε και στις υπολοιπες ακομα καλυτερα!

 

Ενημέρωσα τον luci για το πρόβλημα, ελπίζω να μπορεί να γίνει κάτι γιατί είναι κρίμα.

Δημοσ.

eikona2.jpg

 

 

 

Τρισδιάστατη απόδοση της εκτιμώμενης επιφάνειας του φυσικού εδάφους (γεωλογικού υποβάθρου) και άλλων δομών στο εσωτερικό του λόφου Καστά, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της σεισμικής τομογραφικής έρευνας. Η θέση του περιβόλου και της εισόδου της σήραγγας προέρχονται από δορυφορικές εικόνες και φωτογραφίες που έχουν εμφανιστεί στον Τύπο κατά το διάστημα 2012-2014

  • Like 1
Δημοσ.

Τρισδιάστατη απόδοση της εκτιμώμενης επιφάνειας του φυσικού εδάφους (γεωλογικού υποβάθρου) και άλλων δομών στο εσωτερικό του λόφου Καστά, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της σεισμικής τομογραφικής έρευνας. Η θέση του περιβόλου και της εισόδου της σήραγγας προέρχονται από δορυφορικές εικόνες και φωτογραφίες που έχουν εμφανιστεί στον Τύπο κατά το διάστημα 2012-2014

από που το πήρες, δε λες....

Δημοσ.

 

Τρισδιάστατη απόδοση της εκτιμώμενης επιφάνειας του φυσικού εδάφους (γεωλογικού υποβάθρου) και άλλων δομών στο εσωτερικό του λόφου Καστά, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της σεισμικής τομογραφικής έρευνας. Η θέση του περιβόλου και της εισόδου της σήραγγας προέρχονται από δορυφορικές εικόνες και φωτογραφίες που έχουν εμφανιστεί στον Τύπο κατά το διάστημα 2012-2014

από που το πήρες, δε λες....

Ωπα, το ξεχασα...... Sorry.... :)

 

http://www.protothema.gr/culture/article/415591/amfipoli-mnimeio-mesa-sto-mnimeio/  

 

sent from my iPad Air using Insomnia

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αμφίπολη: Μακεδονικός τάφος σε δύο επίπεδα

 

Πρώτη φορά μακεδονικός τάφος σε δύο επίπεδα. Οι θάλαμοι των μακεδονικών τάφων είναι όλοι στο ίδιο επίπεδο και όλοι χτισμένοι. Ο καθηγητής Π. Βαλαβάνης στο http://www.thetoc.gr/politismos/article/amfipoli-makedonikos-tafos-se-duo-epipeda

 

(...) Το ότι, από τον τρίτο προς τον τέταρτο χώρο πιθανώς υπάρχει ράμπα ή σκάλα, αυτό ναι, θα μπορούσε να μας οδηγήσει στην υπόθεση ότι, αφετηρία για την κατασκευή του τάφου ήταν κάτι φυσικό, που διαμορφώθηκε σε ταφικό θάλαμο ή ότι υπήρχε κάτι άλλο σε αυτό το βάθος, με το οποίο έπρεπε να σχετιστεί ο ταφικός θάλαμος. Αυτή είναι μία σοβαρή ένδειξη αλλά θα δούμε».

 

Μακεδονικοί τάφοι: Μέχρι τώρα στο ίδιο επίπεδο

«Η μέχρι τώρα εμπειρία των μακεδονικών τάφων έχει δείξει ότι όλοι οι θάλαμοι (και προθάλαμοι) βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο. Και είναι όλοι χτισμένοι. Η κατασκευή εξελίσσεται από κάτω προς τα επάνω και από τον τελευταίο –τον κυρίως ταφικό θάλαμο- προς τον προθάλαμο.

 

Το γεγονός ότι εδώ έχουμε την εις βάθος κατεύθυνση του τετάρτου θαλάμου μας υποψιάζει ότι, η αφετηρία θα μπορούσε να έχει γίνει από κάτι προϋπάρχον. Το οποίο έπρεπε να "ανέβει" ψηλότερα, έτσι ώστε η έξοδος να είναι στο επίπεδο του εδάφους. Βεβαίως όλα θα μπορούσαν να έχουν γίνει και από λόγους μεγαλύτερης προστασίας του μνημείου από την τυμβωρυχία, κάτι για το οποίο ήταν ιδιαιτέρως υποψιασμένοι οι κατασκευαστές του τάφου».

 

«Επικοινωνία» με τις παλαιότερες ταφές του λόφου

«Οχι, δεν φαίνεται να επικοινωνούσαν εσωτερικά. «Πρακτική» σχέση δεν πρέπει να υπάρχει. Είναι όμως πιθανό αυτοί που στο τέλος του 4ου αιώνα π.Χ. έφτιαξαν τον τύμβο να "έπεσαν" σε κάποια παλαιότερη ταφή. Οι αρχαίοι έδειχναν εν γένει σεβασμό στις παλαιότερες ταφές. Εάν ένα νέο, μεγάλο έργο εμποδιζόταν από μια παλαιότερη ταφή, δεν την κατέστρεφαν, την σέβονταν, μετακινώντας τα οστά του "παλιού" νεκρού.

Ο τόπος έχει μια "ταφική δυναμική", που, όπως έχουμε πει, σχετίζεται κυρίως, με τη θέση του. Με το γεγονός ότι, βρίσκεται σε επίκαιρο σημείο διασταύρωσης οδών (χερσαίων, ποταμίων, θαλασσίων κ.ά.). Με το γεγονός δηλαδή ότι, είναι ένας τηλεφανής χώρος. Συνεπώς, ένα σημείο που "βοηθά" τους επιγιγνομένους να θυμούνται τους νεκρούς τους».

 

Αλλο σημείο εισόδου;

«Μόνο εάν γίνει μία εγκάρσια σχεδιαστική τομή στον τύμβο θα κατανοήσουμε τη σχέση των ταφών Λαζαρίδη με το νεότερο οικοδόμημα, τον τάφο ο οποίος ανασκάπτεται τώρα. Έχω την αίσθηση -από μία πολύ "εξωτερική οπτική"- ότι ο εν λόγω τάφος βρίσκεται πολύ βαθύτερα από τις αρχαϊκές και κλασικές ταφές, οι οποίες φαίνεται ότι βρίσκονταν πιο ψηλά, κοντά στην επιφάνεια του προϋπάρχοντος φυσικού λόφου».

Τοιχογραφίες μόνο στον κυρίως ταφικό θάλαμο;

«Οχι, τοιχογραφίες έχουμε και στις προσόψεις. Θυμίζω τον λεγόμενο "τάφο της Κρίσεως", στα Λευκάδια, κοντά στη Νάουσα, που αναπαριστά τον νεκρό σε μία καταπληκτική ζωγραφική παράσταση, όρθιο, ανάμεσα στους τρεις κριτές του Αδη. Αρα, και οι προσόψεις και οι προθάλαμοι και οι ταφικοί θάλαμοι των μακεδονικών τάφων ήταν χώροι στους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει τοιχογραφικός διάκοσμος. Μέχρι τώρα, τα λίγα που έχουμε βρει στον Καστά είναι τα κυμάτια των επικράνων, οι ρόδακες και οι ολοκόκκινες ζωγραφισμένες επιφάνειες. Παραστάσεις δεν έχουν βρεθεί ακόμη».

Πιθανότητα κατασκευής σε διαφορετικές χρονικές φάσεις

«Υπάρχει ενιαία αντίληψη διαμόρφωσης των εσωτερικών χώρων. Είναι τέτοια η σύνδεση των μερών, της τοιχοδομίας των θαλάμων, του ενός με τον άλλο, ώστε δεν υπάρχει περιθώριο για υποθέσεις περί δύο φάσεων κατασκευής».

Τι αγνοούσαμε για τους μακεδονικούς τάφους

Ο ακέραιος περίβολος

«Κατ’ αρχάς, το μέγεθος του τύμβου -παρ' όλο που οι τύμβοι των άλλων μακεδονικών τάφων δεν έχουν σωθεί ακέραιοι. Επειδή είναι χωμάτινοι, φθείρονται εύκολα από καιρικές συνθήκες, πάροδο χρόνου, γεωργικές εργασίες κ.ά. Ομως, η ύπαρξη του ακέραιου περιβόλου μας βοήθησε να κατανοήσουμε για πρώτη φορά, τα μεγέθη των ταφικών τύμβων.

Οπως και η ύπαρξη του Λέοντος, στην κορυφή. Τέτοιου τύπου γλυπτά, όπως ο Λέων, θα πρέπει να έστεφαν και άλλους μακεδονικούς τάφους, όπου όμως δεν υπήρξε δυνατότητα να επισημανθούν».

Ο αριθμός των γλυπτών

«Το επόμενο σημείο πρωτοτυπίας είναι ο μεγάλος αριθμός του γλυπτού διακόσμου. Δεν το είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Ελάχιστα γλυπτά έχουν βρεθεί σε μακεδονικούς τάφους, όπως η ανάγλυφη ζωφόρος και οι μετόπες του τάφου των Λευκαδίων, που προαναφέραμε. Αυτός ο αριθμός γλυπτών είναι πρωτόγνωρος».

Μεγάλος αριθμός χώρων - θαλάμων

«Επίσης, ο μεγάλος αριθμός προθαλάμων. Ενώ είχαμε συνηθίσει στο "ένα-δύο", προθάλαμος/θάλαμος, τώρα έχουμε μία κατά μήκος ανάπτυξη. Πιθανώς, το μεγάλο μήκος ανάπτυξης των διαδοχικών θαλάμων έχει να κάνει και με την "ανάγκη" (από τη στιγμή που αναφερθήκαμε στο βάθος του ταφικού θαλάμου και στη σχέση του με την επιφάνεια), να βγει η είσοδος, από έναν ταφικό θάλαμο που ήταν αρκετά μέσα, στην περιφέρεια του τύμβου. Βεβαίως, αυτό θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί πολύ ευκολότερα και φθηνότερα με έναν πολύ μακρύ "δρόμο" είσόδου».

Η κατά μήκος «διήγηση»

«Αυτή η επιλογή μας οδηγεί σε μιαν άλλη υπόθεση: Μήπως η ύπαρξη των πολλών, διαδοχικών ταφικών θαλάμων είχε να κάνει με την ανάγκη τίμησης του νεκρού και με την τοποθέτηση γλυπτών και άλλων στοιχείων, τα οποία έπρεπε να αναπτυχθούν σε μία κατά μήκος "διήγηση"».«... Όταν οι αρχιτεκτονικές μορφές δεν ερμηνεύονται από εμφανείς πρακτικούς λόγους, τότε ψάχνουμε για συμβολικούς ...»

Επεξ/σία από Θρόνα
Δημοσ.

ωραιότατο σχόλιο από το empedotimos.blogspot.gr

 

Υπόθεση εργασίας (στην κατεύθυνση ότι ο τάφος παραμένει ασύλητος): Ο τάφος επιχωματώθηκε μέχρι και τον τρίτο θάλαμο αμέσως μετά την κατασκευή του και σφραγίστηκε με τους δύο σφραγιστικούς τοίχους. Για να γίνει αυτό τεχνικά εκείνη την εποχή, απαιτήθηκε συγκεκριμένη μεθοδολογία, η οποία ίσως ερμηνεύει αρκετά από τα έως τώρα ανασκαφικά ευρήματα.

1. Προφανώς, ο πρώτος θάλαμος που έπρεπε να επιχωματωθεί ήταν ο τρίτος, ο βαθύτερος. Ωστόσο, ο θάλαμος αυτός φέρει είσοδο με θυρόφυλλα που, προσοχή, ανοίγουν προς τα μέσα. Πώς λοιπόν θα γινόταν η επιχωμάτωση του θαλάμου αυτού, με κλειστή την θύρα; Δεν γίνεται να ρίχνουν χώμα και τα θυρόφυλλα να είναι ανοιχτά, τουλάχιστον από ένα ύψος επιχωμάτωσης και μετά. Επομένως, κλείνουν τα θυρόφυλλα, και γεμίζουν το θάλαμο με χώμα από πάνω, ακριβώς από την οπή του τρίτου τοίχου, η οποία δεν έγινε από τυμβωρύχους, αλλά από το συνεργείο της σκόπιμης επιχωμάτωσης. Σημαντικό στοιχείο που συνηγορεί σε αυτή την εκδοχή, είναι η μαρμάρινη “ράμπα”, που βρέθηκε στην αριστερή πλευρά να “γεφυρώνει” στο ύψος της οπής τον δεύτερο με τον τρίτο τοίχο, και για την σκοπιμότητα της οποίας δεν έχει κανείς αναρωτηθεί έως τώρα. Αρχιτεκτονικά, δεν μπορεί να υποστηριχτεί με κανέναν τρόπο η ύπαρξή της. Ο ρόλος της ίσως ήταν εργαλειακός. Λειτούργησε δηλαδή ως αρχαία “σκαλωσιά” για τη μεταφορά και απόθεση του χώματος, μέσω της οπής του τρίτου τοίχου, στον τρίτο θάλαμο. Αυτή ακριβώς η πλήρωση με χώμα από το άνοιγμα του τρίτου τοίχου, εξηγεί και την κλίση του χώματος από νότο προς βορρά. Αφού γέμισαν με χώμα το πρόσθετο βάθος του τρίτου θαλάμου, έκλεισαν την πόρτα και συνέχισαν την επιχωμάτωση από την οπή (μεταφέροντας το χώμα πάνω στην ράμπα) με αποτέλεσμα το χώμα στον τρίτο θάλαμο να έχει πολύ μεγαλύτερο ύψος εγγύτερα στον τοίχο από τον οποίο το έριχναν. Θα ήταν δύσκολο να γεμίσουν εξίσου καλά την απομακρυσμένη βόρεια περιοχή του θαλάμου.

2. Ακολούθως, γέμισαν με ευκολία τον δεύτερο θάλαμο με χώμα, αφού είχαν πλήρη δυνατότητα και απροβλημάτιστη πρόσβαση γιατί ήταν ανοιχτός στην πύλη των Καρυατίδων. Γέμιζαν και έχτιζαν το σφραγιστικό τοίχο. Το τελευταίο χώμα θα συμπληρώθηκε μάλλον πριν μπει η τελευταία σειρά της σφράγισης.

3. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε και για τον πρώτο θάλαμο, με τελική πράξη την σφράγιση μπροστά από τις σφίγγες.

Οι οπές στους τοίχους σφράγισης, προέρχονται μάλλον από απόπειρες τυμβωρυχίας, και δεν έχουν σχέση με την οπή στον τρίτο τοίχο ο οποίος αποτελεί κανονικό δομικό και αρχιτεκτονικό τμήμα του μνημείου.

Συνοψίζοντας, πρέπει να διακρίνουμε τον τρίτο τοίχο και την οπή του από τους άλλους δύο τοίχους, τους σφραγιστικούς. Επίσης, πρέπει να αξιολογήσουμε τη σημασία της μαρμάρινης ράμπας. Και πρέπει να αξιολογήσουμε τη σημασία στην επιχωμάτωση του ανοίγματος των θυρόφυλλων προς τα μέσα. Τέλος, σε ό,τι αφορά στη θραύση των θυρόφυλλων, προσωπικά θεωρώ πώς οφείλεται σε φυσικά αίτια και όχι σε ανθρώπινη παρέμβαση. Ένα μαρμάρινο κινητό θυρόφυλλο είναι εξαιρετικά επισφαλής και ευαίσθητη κατασκευή, που είναι εκτεθειμένη σε ποικίλες και περίπλοκες τάσεις και είναι πολύ πιο εύθραυστη από τους πεσσούς και το επιστήλιο, το οποίο, άλλωστε, υποστηρίζεται από τα φύλλα και ασκεί τάσεις επάνω τους.

Δημοσ.

Πολύ ενδιαφέρουσα η πληροφορία με τα θυρόφυλλα που κλείνουν προς τα μέσα.

Οπότε αποκλείεται η πιθανότητα μη φυσικής επιχωμάτωσης μετά την ολοκληρωση της κατασκευής και χωρίς χρήση της οπής.

Παραμένουν ζωντανές οι πιθανότητες:

α) Φυσικής προέλευσης της άμμου.
β) Επιχωμάτωσης κατά την διαρκεια της κατασκευής.
γ) Επιχωμάτωσης μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής με χρήση της οπής που δεν μπήκαν στον κόπο να κλείσουν μετά.

 

Άλλες πιθανότερες και άλλες απίθανες ανάλογα με την γνώμη του καθενός, καμία όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί 100%.

  • Like 1
Δημοσ.

Σχετικά με την ψηφοφορία:

 

Προσπάθησα να το κάνω να μπορούν να ψηφίσουν στις 2 επιπλέον ερωτήσεις όσοι έχουν ψηφίσει στην πρώτη, αλλά πήρα τις μπάλες μου.

Η μόνη λύση είναι να ξαναρχίσει απ' την αρχή όλη η ψηφοφορία και να χαθούν όλες οι ψήφοι, είτε κρατώντας την αρχική ερώτηση, είτε σβήνοντάς τη.

 

Ή προφανώς να μείνει όπως είναι και να μπορούν να ψηφίσουν μόνο όσοι δεν ψήφισαν εξ' αρχής.

Δημοσ.

Να ξαναρχισει η ψηφοφορια απο την αρχη.

Λογικα οι περισσοτεροι που ειχαν ψηφισει χωρις τις 2 επιπλεον ερωτησεις θα συμφωνουν σε αυτο.

Δημοσ.

Προτείνω να γίνουν προτάσεις ως προς τα τελικά ερωτήματα και να υπάρξει ψηφοφορία από την αρχή,η οποία θ είναι και τελική.

Δημοσ.

@luci

 

Να υπαρξει η ψηφοφορια απο την αρχη αλλα να βαλεις χειροκινητα τα μεχρι τωρα ποσοστα, γινεται?

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...