Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Παλαγγιά επιμένει ότι ο τάφος είναι Ρωμαϊκός και ότι φτιάχτηκε από Έλληνες με χρηματοδότηση Ρωμαίων http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26513&subid=2&pubid=113353950

 

Είχαν και τότε ΕΣΠΑ??? :P

 

Επιμένει πολύ αυτη πάντως. Πολύ σιγουριά.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

ύστερα από τις δηλώσεις περιστέρη , πιστεύω πως επιμένει τόσο πολύ περισσότερο από αντίδραση. συμφωνώ πάντως στο σημείο που λέει , πως πριν καλά καλά μπει η περιστέρη στο μνημείο ήξερε από "χθές" τον αρχιτέκτονα.  επίσης συμφωνώ πως ο μεγαλύτερος ντόρος έγινε για πολιτικούς σκοπούς αλλά αυτό δεν είναι αναγκαία κάτι κακό. επιχειρείται κάτι που δεν το κάναμε στο παρελθόν προκειμένου να στηρίξουμε τις θέσεις μας για τη μακεδονία. πάσει θυσία το θέμα για μας πρέπει να περάσει καθαρά σε ιστορικό επίπεδο και όχι σε πολιτικό που είναι τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν είναι πολυάνδριο, όπως υποστηρίζει η Παλαγγιά, ποιος ο λόγος να θαφτεί και να κρυφτεί με τόση επιμέλεια?

 

Και για ποιο λόγο οι Ρωμαίοι θα ξόδευαν μία περιουσία για να φτιάξουν ένα πολυάνδριο?


Πως εμφανίζεται τόσο σίγουροι χωρίς να έχει μελετήσει το μνημείο;

 

Προφανώς κάτι ξέρει. Όπως και να' χει, κάποιος μετά την ανασκαφή, θα πρέπει να σκίσει το πτυχίο του. 

 

Είτε η Περιστέρη, είτε η Παλαγγιά. Ίδωμεν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμφίπολη: Οι παγίδες που είχαν στήσει οι κατασκευαστές του τάφου στους τυμβωρύχους

 

 

''Λαμβάνοντας ως δεδομένο, λοιπόν, ότι ο τέταρτος θάλαμος είναι υπόγειος, και γνωρίζοντας ότι ο τρίτος θάλαμος είναι γεμάτος με χώμα, θεωρείται αδύνατο ο αρχαίος τυμβωρύχος να έσκαψε σε τέτοιο βάθος, μέχρι και έξι μέτρα, για να ψάξει για τη θύρα. Περιορίστηκε στο να κάνει την οπή των 15 εκ. και έφυγε.''

 
 
Επισης
 
Η σεισμική τομογραφία που είχαν κάνει την περίοδο 1998-99 τρεις γεωφυσικοί (Λάζαρος Πολυμενάκος, Σταύρος Παπαμαρινόπουλος, Αθανάσιος Λιόσης) και η αρχαιολόγος Χάιδω Κουκούλη-Χρυσανθάκη αποτυπώνει σκιές που προδιαθέτουν και για άλλα οικοδομήματα θαμμένα κάτω από τον λόφο.

tomografia--1.jpg
 
 
 
 
 
 
Plus
 
 
 
Βαλαβάνης για Αμφίπολη: «Ταφικός θάλαμος χωρίς πόρτα είναι παράλογο»

 

«Δεν περιμένουμε από τις Καρυάτιδες να χρονολογήσουμε τον τάφο. Τα γλυπτά είναι από τα πιο δύσκολα χρονολογήσιμα αρχαιολογικά ευρήματα. Πρέπει να καθαριστούν, να φωτογραφηθούν, να τις δουν οι ειδικοί, να ακουστούν διαφορετικές απόψεις» λέει στην ''Καθημερινή'' ο καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Πάνος Βαλαβάνης.

Δύο πράγματα, υποστηρίζει, πως παίζουν ρόλο. Το γεγονός ότι είναι αρχαϊστικές, έχουν δηλαδή στοιχεία παλιότερα από την εποχή τους, δυσκολεύει τη χρονολόγηση και ότι προέρχονται από ντόπιο εργαστήριο της περιοχής, του οποίου, όμως, δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε χρονολογήσει την παραγωγή του. «Οι τάφοι αυτοί δεν χρονολογούνται από τον γλυπτό τους διάκοσμο αλλά από τα κτερίσματα (εφόσον βρεθούν) και από την ίδια την ανασκαφή: το χώμα και τη στρωματογραφία».

Εξηγεί ακόμη ότι ο δημιουργός τους μπορεί να προέρχεται από κάποιο επαρχιακό εργαστήριο, αλλά να ήταν σημαντικός καλλιτέχνης της Μακεδονίας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ανήκε στους επίσημους γλύπτες της αυλής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Εκείνο πάντως που προβληματίζει τον κ. Βαλαβάνη, είναι ότι δεν έχει βρεθεί έως σήμερα καμία θύρα. «Ταφικός θάλαμος χωρίς πόρτα είναι παράλογο» λέει χαρακτηριστικά.

 

http://www.protothema.gr/culture/article/412778/valavanis-gia-amfipoli-tafikos-thalamos-horis-porta-einai-paralogo/

 

 

 

+ Για τον Cos που του αρεσουν αυτα.(μπορει να το γνωριζεις βεβαια Cos) :-D :-D :-D

 

https://archive.org/details/tombofalexanderd00clar

 
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αμφίπολη: Οι παγίδες που είχαν στήσει οι κατασκευαστές του τάφου στους τυμβωρύχους

 

 

''Λαμβάνοντας ως δεδομένο, λοιπόν, ότι ο τέταρτος θάλαμος είναι υπόγειος, και γνωρίζοντας ότι ο τρίτος θάλαμος είναι γεμάτος με χώμα, θεωρείται αδύνατο ο αρχαίος τυμβωρύχος να έσκαψε σε τέτοιο βάθος, μέχρι και έξι μέτρα, για να ψάξει για τη θύρα. Περιορίστηκε στο να κάνει την οπή των 15 εκ. και έφυγε.''

 
 
Επισης
 
Η σεισμική τομογραφία που είχαν κάνει την περίοδο 1998-99 τρεις γεωφυσικοί (Λάζαρος Πολυμενάκος, Σταύρος Παπαμαρινόπουλος, Αθανάσιος Λιόσης) και η αρχαιολόγος Χάιδω Κουκούλη-Χρυσανθάκη αποτυπώνει σκιές που προδιαθέτουν και για άλλα οικοδομήματα θαμμένα κάτω από τον λόφο.

 

tomografia--1.jpg

 

 
 
 
 
 
Plus
 
 
 
Βαλαβάνης για Αμφίπολη: «Ταφικός θάλαμος χωρίς πόρτα είναι παράλογο»

 

«Δεν περιμένουμε από τις Καρυάτιδες να χρονολογήσουμε τον τάφο. Τα γλυπτά είναι από τα πιο δύσκολα χρονολογήσιμα αρχαιολογικά ευρήματα. Πρέπει να καθαριστούν, να φωτογραφηθούν, να τις δουν οι ειδικοί, να ακουστούν διαφορετικές απόψεις» λέει στην ''Καθημερινή'' ο καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Πάνος Βαλαβάνης.

 

Δύο πράγματα, υποστηρίζει, πως παίζουν ρόλο. Το γεγονός ότι είναι αρχαϊστικές, έχουν δηλαδή στοιχεία παλιότερα από την εποχή τους, δυσκολεύει τη χρονολόγηση και ότι προέρχονται από ντόπιο εργαστήριο της περιοχής, του οποίου, όμως, δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε χρονολογήσει την παραγωγή του. «Οι τάφοι αυτοί δεν χρονολογούνται από τον γλυπτό τους διάκοσμο αλλά από τα κτερίσματα (εφόσον βρεθούν) και από την ίδια την ανασκαφή: το χώμα και τη στρωματογραφία».

 

Εξηγεί ακόμη ότι ο δημιουργός τους μπορεί να προέρχεται από κάποιο επαρχιακό εργαστήριο, αλλά να ήταν σημαντικός καλλιτέχνης της Μακεδονίας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ανήκε στους επίσημους γλύπτες της αυλής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Εκείνο πάντως που προβληματίζει τον κ. Βαλαβάνη, είναι ότι δεν έχει βρεθεί έως σήμερα καμία θύρα. «Ταφικός θάλαμος χωρίς πόρτα είναι παράλογο» λέει χαρακτηριστικά.

 

http://www.protothema.gr/culture/article/412778/valavanis-gia-amfipoli-tafikos-thalamos-horis-porta-einai-paralogo/

 

 

 

+ Για τον Cos που του αρεσουν αυτα.(μπορει να το γνωριζεις βεβαια Cos) :-D :-D :-D

 

https://archive.org/details/tombofalexanderd00clar

 

 

 

Θυμάστε που είπα οτι ο τάφος θα είναι ΚΑΙ λαβυρινθιακός... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν υπάρχει μια πολιτική εκμετάλλευση του μνημείου, αυτή σίγουρα δεν είναι ψηφοθηρικη.ας πούμε λοιπόν ότι το μνημείο είναι όντως των ρωμαικων χρόνων, η Περιστέρη έκανε λάθος και επειδή η κυβέρνηση ήθελε να φέρει σε δύσκολη θέση τους μαιμουδονες, έστρεψε όλα τα φώτα εκεί.

Η παλαγγια δεν μπορεί να δείξει κατανόηση και απλά να σιωπησει κάποιο καιρό και όταν έρθουν τα ευρήματα στο φως και αποδειχτεί το σφάλμα της Περιστέρη, να την κατακεραυνωσει;

Δε ξέρω για'μενα η επιμονή της και το κωλοχτυπημα στα μέσα, είναι πολύ περίεργο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε ξέρω για'μενα η επιμονή της και το κωλοχτυπημα στα μέσα, είναι πολύ περίεργο.

 

Τα ίδια δεν έκανε και με τη Βεργίνα? Μήπως απλά θέλει να πάρει το αίμα της πίσω?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετα το BBC, σημερα και το Bloomberg παρακαλω....  Well done Amphipolis !!!!!  :-D

 

Bloomberg: Οι Καρυάτιδες αναβιώνουν τις ελπίδες της Ελλάδας

 

Σύμφωνα με το εκτενές ρεπορτάζ του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, έπειτα από έξι χρόνια λιτότητας και σφίξιμο του ζωναριού, η Ελλάδα αναδύθηκε από τον τύμβο της Αμφίπολης και τουλάχιστον επανέφερε τα θέματα του πολιτισμού στην καθημερινή ατζέντα. Από εκείνη την ημέρα της ανακάλυψης ακόμα και ο Αντώνης Σαμαράς περιδιαβαίνει τον τύμβο.

Ο αρχαίος πολιτισμός της Ελλάδας επανέρχεται στο προσκήνιο και ουσιαστικά βγάζει στην επιφάνεια τους αρχαιολόγους και τα θέματα του πολιτισμού που έχουν υποστεί οικονομική καθίζηση λόγω της ύφεσης.

Η Λίνα Μενδώνη σημειώνει χαρακτηριστικά: «Δεν έχει σημασία ποιος είναι μέσα στον τύμβο. Η Αμφίπολη έχει ήδη νικήσει, καθώς είναι ένα πολύ σημαντικό μνημείο. Η κρίση άφησε τα χνάρια της στον τομέα του πολιτισμού, αλλά ο ελληνικός πολιτισμός πάντα τραβάει το ενδιαφέρον του κόσμου».

Η κρίση επέβαλε σκληρούς όρους, σημειώνει το άρθρο, έτσι κόπηκαν προϋπολογισμοί, μειώθηκε το προσωπικό φύλαξης των μουσείων, έτσι η τωρινή ανακάλυψη αναμένεται να έχει και ένα συγκεκριμένο οικονομικό όφελος για τη χώρα, πέραν της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Από το 2010 τα χρήματα προς τον πολιτισμό έχουν μειωθεί στο μισό, καθώς τα χρήματα πήγαν για να καλύψουν το χρηματοδοτικό κενό της Ελλάδας. Αλλά, παράλληλα, μείωσε και τη δραστηριότητα των δωρητών. Τώρα οι άνθρωποι του υπουργείου Πολιτισμού αναζητούν χρήματα από την ΕΕ για τα επόμενα έξι χρόνια. «Τα χρήματα για τον πολιτισμό δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μια αναγκαιότητα», αναφέρει η κ. Μενδώνη για να συμπληρώσει: «η επένδυση στον πολιτισμό είναι το όχημα για την οικονομία, καθώς δημιουργεί δουλειές και προσελκύει ιδιωτικές επενδύσεις».

 

Συμβαίνει παντού

Φυσικά δεν είναι μόνο η Ελλάδα που περιορίζει τους πόρους προς τον πολιτισμό, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει στη Γαλλία και στην Ιταλία. Ο Επαμεινώνδας Φαρμάκης, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων φιλανθρωπίας Elpis, σημειώνει: «Το πρώτο πράγμα σε μια κρίση που υφίσταται πίεση και περιορισμό είναι ο πολιτισμός».

Ο Αντώνης Σαμαράς, πρώην υπουργός πολιτισμού και ο ίδιος, ξέρει πως χρειάζεται να ακολουθήσει την ίδια σκληρή γραμμή στον προϋπολογισμό, παρά το γεγονός ότι η χώρα εξέρχεται από τη βαθειά κρίση. Ίσως αυτό το κενό στις επενδύσεις στον πολιτισμό, μπορούν να το καλύψουν οι ιδιώτες. Το παρελθόν δείχνει πως κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, όπως έγινε με τη Στοά του Αττάλου που είχε χρηματοδοτηθεί από την οικογένεια Ροκφέλερ πίσω στο 1950. Η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ιταλίας να φέρει μεγάλες εταιρείες κοντά στον πολιτισμό. Απλώς χρειάζεται προσοχή στην προβολή του επενδυτή, σημειώνει με νόημα η κ. Μενδώνη.

 

Χρήματα από τα μνημεία

Ο Στίβεν Μίλερ, καθηγητής κλασικών σπουδών στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, που είχε εργαστεί στην ανασκαφή της Νεμέας το 1973 λέει με τη σειρά του: «Πολλοί αρχαιολόγοι είναι αντίθετοι με το να έρχονται χρήματα μέσω των μνημείων. Το θεωρούν ντροπή». Κι όμως, το Μουσείο της Ακρόπολης έδειξε το δρόμο ότι μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, δίχως να χαθεί η ουσία του πολιτισμού.

Ο κ. Φαρμάκης συμπληρώνει: «Μακάρι να γίνει το ίδιο και στην Αμφίπολη. Δεν φαίνεται να υπάρχει ένα στρατηγικό πλάνο για την Αμφίπολη. Αν αυτό συνέβαινε στην Ιταλία, ήδη θα είχαν καταστρώσει πλάνα για την επόμενη ημέρα». Τουτέστιν ένα business plan με μακρά πνοή. «Αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα είναι ελπίδα. Η οικονομική κρίση μοιάζει ατέλειωτη. Στην Αμφίπολη είδαν την ελπίδα για κάτι καινούργιο και άφθαρτο που θα μπορούσε να αναγεννήσει την Ελλάδα», λέει ο κ. Φαρμάκης.

 

 
 
 
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε συ Cossutius (και όποιος άλλος), αν ήταν Ρωμαϊκό πολυανδρείο, δεν θα υπήρχαν εκτενείς αναφορές σε αυτό; Νομίζω οι Ρωμαία τα διατυμπάνιζαν αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε συ Cossutius (και όποιος άλλος), αν ήταν Ρωμαϊκό πολυανδρείο, δεν θα υπήρχαν εκτενείς αναφορές σε αυτό; Νομίζω οι Ρωμαία τα διατυμπάνιζαν αυτά.

 

Αν και Ρωμαίος δε τα πάω πολύ καλά με τη Ρωμαική τέχνη. Δεν νομίζω οτι τιθεται θέμα Ρωμαικού κτίσματος και ναι πιστεύω οτι θα έκανε μπαμ εξ αρχης αν ηταν. Δε ξέρω γιατι επιμένει τόσο αυτή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χρωματισα λιγο την τομογραφια του ταφου.. (1 απο τα 3 κυκλακια ειναι η εισοδος με τις Σφιγγες κατα τη γνωμη μου)

 

111.jpg

 

Πιστευω πως το 4ο δωματιο θα βρισκεται λιγο πριν το Η5

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα οι άνθρωποι του υπουργείου Πολιτισμού αναζητούν χρήματα από την ΕΕ για τα επόμενα έξι χρόνια. «Τα χρήματα για τον πολιτισμό δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μια αναγκαιότητα», αναφέρει η κ. Μενδώνη για να συμπληρώσει: «η επένδυση στον πολιτισμό είναι το όχημα για την οικονομία, καθώς δημιουργεί δουλειές και προσελκύει ιδιωτικές επενδύσεις».

 

ΤΟ ΞΕΡΑ...ΤΟ ΞΕΡΑ ΛΕΜΕ!!!!

Εντάξει...και καλά δεν υπάρχουν χρήματα για να κάνουμε εμεις την επένδυση ως δημοσιο και έχουμε ανάγκη τους ιδιώτες να καπιλευτούν αυτοι τα πάντα...

Οχι Αλέξανδρος αλλά και ο θρόνος του Δια θα βρεθεί τωρα...Ξενέρωσα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...