Προς το περιεχόμενο

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Cos, τσεκαρε εδω :   http://commons.wikim..._the_Great  :-D

 

duuuuude :-)

 

Μα το έχω βάλει πριν καμιά εκατοστη σελίδες.

 

sorry δε το χα δει, αλλά γαμάτο που τα ψάχνουμε και τα βρίσκουμε όλα.

 

Λοιπόν νέα αποστολή ειναι να βρω/βρούμε την αναφορά για μεταφορά της σορού (από θρησκευτικές πηγές)...:P :-) (καραγουστάρω...όσο περιμένουμε νέο δελτίο από Αμφίπολη μεριά, να χουμε να λέμε :-) )

  • Like 3
Δημοσ.

Τι γράφει το κείμενο αριστερά του οσίου;

Αυτό ίσως είναι μίνι πηγή.

ο όσιος προ του τάφου του μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

 

 

Ο Σισώης τον επισκέφτηκε και αφού αναλογιστηκε ότι τελικά ο άνθρωπος δεν είναι τπτ, αφού ακόμα κ ο μεγαλεξανδρος, ο μεγαλύτερος βασιλεύς κατάντησε ένας σωρός κόκαλα(χονδρικα). Θρηνησε κ έφυγε.

Τι γράφει το κείμενο αριστερά του οσίου;

Αυτό ίσως είναι μίνι πηγή.

ο όσιος προ του τάφου του μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

 

 

Ο Σισώης τον επισκέφτηκε και αφού αναλογιστηκε ότι τελικά ο άνθρωπος δεν είναι τπτ, αφού ακόμα κ ο μεγαλεξανδρος, ο μεγαλύτερος βασιλεύς κατάντησε ένας σωρός κόκαλα(χονδρικα). Θρηνησε κ έφυγε.

  • Like 1
Δημοσ.
Τι γράφει το κείμενο αριστερά του οσίου;

Αυτό ίσως είναι μίνι πηγή.

 

Βλέποντάς σε, τάφε, δειλιάζω στὴ θεωρία σου, καὶ χύνω δάκρυα ἀπὸ τὴν καρδιά μου, φέροντας στὸν νοῦ μου τὸ χρέος ποὺ τοῦ ὀφείλουμε ὅλοι. Πῶς καὶ ἐγὼ μέλλω νὰ διαβῶ τέτοιο τέλος; Αἴ, αἴ, θάνατε, ποιὸς μπορεῖ νὰ σοῦ ξεφύγῃ;

  • Like 1
Δημοσ.

Αμφίπολη: Οι Καρυάτιδες «δείχνουν» τέλος 4ου αιώνα π.Χ.

Σεβόμενη την εργασία των ανασκαφέων και επισημαίνοντας ότι, μόνον εκείνοι γνωρίζουν τα στοιχεία, η Θεοδοσία Στεφανίδου -Τιβερίου, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ. από τους πλέον επιφανείς αρχαιολόγους στην ειδίκευση της γλυπτικής, με πολύπλευρο ερευνητικό έργο και δημοσιεύσεις, μιλά στο TheTOC.gr.

Οι εκπλήξεις της πλήρους αποκάλυψης

«Σε σχέση με αυτά που είδαμε στην αρχή, δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς -βέβαια, κάποιοι ειδικοί βλέποντας το επάνω μέρος, ήταν σε θέση να εκτιμήσουν τι θα υπάρχει και κάτω- αλλά οπωσδήποτε, υπάρχουν κάποιες μικρές εκπλήξεις.

Προσωπικά με εκπλήσσει το κάτω μέρος όσον αφορά στην κίνηση. Παρότι οι Καρυάτιδες δεν έχουν καθαριστεί ακόμα, η μία δείχνει καλύτερα την κίνηση του κάτω μέρους του σώματος.

Η Κόρη εισχωρεί, έχει μία κίνηση, έναν «βηματισμό» που συνοδεύεται από τη βαθιά πτύχωση του λοξού ιματίου.

Είναι ένα στοιχείο που μπορώ να εκτιμήσω ως χρονολογικό. Οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης δείχνουν ότι είναι ακόμη στην κλασική παράδοση.

Επομένως, μπορούμε κάλλιστα να μείνουμε στο τέλος του 4ου αι.π.Χ. Όπως και το πρόσωπο, έτσι και το κάτω σώμα οδηγούν σε αυτή την εκτίμηση. Δεν είναι αρχαϊστικά έργα νεότερων εποχών, όπου θα περιμέναμε περισσότερη επιπεδότητα, αλλά έργα στη γραμμή της κλασικής παράδοσης».

Η σχέση των Καρυατίδων με το μνημείο

«Αυτό ούτως ή άλλως είναι γνωστό, άλλωστε, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα Καρυατίδων. Οι Καρυάτιδες σε κάθε περίπτωση βαστάζουν ή, δείχνουν να βαστάζουν το επιστύλιο. Με τη διαφορά ότι όταν υπάρχει πεσσός από πίσω, ο πεσσός είναι που φέρει το βάρος, η Καρυάτιδα δείχνει να φέρει το βάρος συμβολικά και μόνο …»

Καρυάτιδες: Μορφές υπηρετικές

«Αυτό είναι το θέμα, πώς δηλαδή, ερμηνεύεται η παρουσία των Καρυατίδων και νομίζω, εάν μου επιτρέπεται να πω, δεν έχει γίνει κατανοητός ο συμβολισμός. Δεν πρόκειται για μορφές που αποτρέπουν. Την αποτροπή κάνουν οι Σφίγγες. Τα αποτροπαϊκά χαρακτηριστικά βρίσκονται στις Σφίγγες.

Οι Καρυάτιδες έχουν ως ρόλο να υπηρετούν. Άλλοτε τη θεότητα, άλλοτε τον ήρωα και άλλοτε τον νεκρό. Είναι μορφές υπηρετικές. Το γνωρίζουμε και από τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου και από τις Καρυάτιδες της Ελευσίνας. Και στην προκειμένη περίπτωση, μπορώ να θεωρήσω ότι, ο συμβολισμός τους αναφέρεται στην ιερότητα του τάφου. Βρίσκονται στην υπηρεσία του «ενοίκου» και συμβολικά βαστάζουν το επιστύλιο. Γι αυτό και τα χέρια πρέπει να «διορθωθούν», να τοποθετηθούν στη σωστή θέση, λυγισμένα με την παλάμη προς τα επάνω.

 

Έργο Αθηναίων γλυπτών

«Την εποχή αυτή η Μακεδονία δεν είναι πια περιφέρεια σε ό,τι αφορά στην καλλιτεχνική γλώσσα. Είναι κέντρο -κέντρο ελληνιστικό. Βρισκόμαστε στην πρώτη ελληνιστική εποχή.

Στη δημιουργία της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία συνέδραμαν καλλιτέχνες από άλλες περιοχές, παλαιότερα από τα νησιά, αλλά ήδη από τις αρχές του 4ου αι. και εξής, οι καλλιτέχνες της Αττικής είναι αυτοί που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία.

Και ιδιαίτερα, στο τέλος του 4ου αι. όταν στην Αθήνα γίνεται μία τομή στη γλυπτική παραγωγή, δηλαδή όταν ο Δημήτριος ο Φαληρέας απαγορεύει την πολυτέλεια στα ταφικά μνημεία.

Είναι η εποχή κατά την οποία πολλοί καλλιτέχνες φεύγουν από την Αθήνα, διαχέονται σε όλον τον ελληνικό κόσμο, μεταξύ άλλων και στη Μακεδονία. Γνωρίζουμε την παρουσία Αθηναίων καλλιτεχνών στη Μακεδονία και από άλλα μνημεία.

Χωρίς τους Αθηναίους γλύπτες είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τη μεγάλη άνθιση της γλυπτικής στη Μακεδονία, ιδιαίτερα κατά το τέλος του 4ου αι. οπότε και εισρέουν χρήματα στη Μακεδονία από την Ασία.

Εδώ είναι πλέον, οι μεγάλοι, οι πλούσιοι παραγγελιοδότες. Επομένως, η παρουσία μεγάλων καλλιτεχνών από την Αθήνα δικαιολογείται. Η Μακεδονία έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να καλέσει Αθηναίους καλλιτέχνες κοντά της…»

  • Like 6
Δημοσ.

duuuuude :-)

 

sorry δε το χα δει, αλλά γαμάτο που τα ψάχνουμε και τα βρίσκουμε όλα.

 

Λοιπόν νέα αποστολή ειναι να βρω/βρούμε την αναφορά για μεταφορά της σορού (από θρησκευτικές πηγές)...:P :-) (καραγουστάρω...όσο περιμένουμε νέο δελτίο από Αμφίπολη μεριά, να χουμε να λέμε :-) )

στο Βυζάντιο, θεωρούσαν εαυτούς απογόνους των Ελλήνων και συνεχιστες της Ρώμης(τα περί τρίτης Ρώμης κλπ είναι πιπες ενός Ρώσου καλογερου). Ως εκ τούτου πίστευαν ότι ο κόσμος τους ανήκει και δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να μάθουν ή εξερευνησουν. Με εξαίρεση λοιπόν έναν καλογερο/οσιο/επισκοπο ή κάτι τέτοιο, που έκανε ταξίδια σαν νέος Παυσανίας, δεν ψάχνονταν ιδιαίτερα. Επίσης, η περιοχή της Αιγύπτου είναι πολύ ταραγμενη και η αυτοκρατορία πολεμάει συνέχεια, σε πολλά μέτωπα συνέχεια.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον με τον Σισώη, έγκειται στο ότι προσκύνησε τα οστά του Αλεξάνδρου και όχι τη μούμια του..

  • Like 1
Δημοσ.

Αμφίπολη: Οι Καρυάτιδες «δείχνουν» τέλος 4ου αιώνα π.Χ.

Σεβόμενη την εργασία των ανασκαφέων και επισημαίνοντας ότι, μόνον εκείνοι γνωρίζουν τα στοιχεία, η Θεοδοσία Στεφανίδου -Τιβερίου, καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Α.Π.Θ. από τους πλέον επιφανείς αρχαιολόγους στην ειδίκευση της γλυπτικής, με πολύπλευρο ερευνητικό έργο και δημοσιεύσεις, μιλά στο TheTOC.gr. Οι εκπλήξεις της πλήρους αποκάλυψης

«Σε σχέση με αυτά που είδαμε στην αρχή, δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα να πει κανείς -βέβαια, κάποιοι ειδικοί βλέποντας το επάνω μέρος, ήταν σε θέση να εκτιμήσουν τι θα υπάρχει και κάτω- αλλά οπωσδήποτε, υπάρχουν κάποιες μικρές εκπλήξεις.

Προσωπικά με εκπλήσσει το κάτω μέρος όσον αφορά στην κίνηση. Παρότι οι Καρυάτιδες δεν έχουν καθαριστεί ακόμα, η μία δείχνει καλύτερα την κίνηση του κάτω μέρους του σώματος.

Η Κόρη εισχωρεί, έχει μία κίνηση, έναν «βηματισμό» που συνοδεύεται από τη βαθιά πτύχωση του λοξού ιματίου.

Είναι ένα στοιχείο που μπορώ να εκτιμήσω ως χρονολογικό. Οι Καρυάτιδες της Αμφίπολης δείχνουν ότι είναι ακόμη στην κλασική παράδοση.

Επομένως, μπορούμε κάλλιστα να μείνουμε στο τέλος του 4ου αι.π.Χ. Όπως και το πρόσωπο, έτσι και το κάτω σώμα οδηγούν σε αυτή την εκτίμηση. Δεν είναι αρχαϊστικά έργα νεότερων εποχών, όπου θα περιμέναμε περισσότερη επιπεδότητα, αλλά έργα στη γραμμή της κλασικής παράδοσης». Η σχέση των Καρυατίδων με το μνημείο

«Αυτό ούτως ή άλλως είναι γνωστό, άλλωστε, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα Καρυατίδων. Οι Καρυάτιδες σε κάθε περίπτωση βαστάζουν ή, δείχνουν να βαστάζουν το επιστύλιο. Με τη διαφορά ότι όταν υπάρχει πεσσός από πίσω, ο πεσσός είναι που φέρει το βάρος, η Καρυάτιδα δείχνει να φέρει το βάρος συμβολικά και μόνο …» Καρυάτιδες: Μορφές υπηρετικές

«Αυτό είναι το θέμα, πώς δηλαδή, ερμηνεύεται η παρουσία των Καρυατίδων και νομίζω, εάν μου επιτρέπεται να πω, δεν έχει γίνει κατανοητός ο συμβολισμός. Δεν πρόκειται για μορφές που αποτρέπουν. Την αποτροπή κάνουν οι Σφίγγες. Τα αποτροπαϊκά χαρακτηριστικά βρίσκονται στις Σφίγγες.

Οι Καρυάτιδες έχουν ως ρόλο να υπηρετούν. Άλλοτε τη θεότητα, άλλοτε τον ήρωα και άλλοτε τον νεκρό. Είναι μορφές υπηρετικές. Το γνωρίζουμε και από τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου και από τις Καρυάτιδες της Ελευσίνας. Και στην προκειμένη περίπτωση, μπορώ να θεωρήσω ότι, ο συμβολισμός τους αναφέρεται στην ιερότητα του τάφου. Βρίσκονται στην υπηρεσία του «ενοίκου» και συμβολικά βαστάζουν το επιστύλιο. Γι αυτό και τα χέρια πρέπει να «διορθωθούν», να τοποθετηθούν στη σωστή θέση, λυγισμένα με την παλάμη προς τα επάνω.

Έργο Αθηναίων γλυπτών

«Την εποχή αυτή η Μακεδονία δεν είναι πια περιφέρεια σε ό,τι αφορά στην καλλιτεχνική γλώσσα. Είναι κέντρο -κέντρο ελληνιστικό. Βρισκόμαστε στην πρώτη ελληνιστική εποχή.

Στη δημιουργία της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία συνέδραμαν καλλιτέχνες από άλλες περιοχές, παλαιότερα από τα νησιά, αλλά ήδη από τις αρχές του 4ου αι. και εξής, οι καλλιτέχνες της Αττικής είναι αυτοί που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής γλώσσας στη Μακεδονία.

Και ιδιαίτερα, στο τέλος του 4ου αι. όταν στην Αθήνα γίνεται μία τομή στη γλυπτική παραγωγή, δηλαδή όταν ο Δημήτριος ο Φαληρέας απαγορεύει την πολυτέλεια στα ταφικά μνημεία.

Είναι η εποχή κατά την οποία πολλοί καλλιτέχνες φεύγουν από την Αθήνα, διαχέονται σε όλον τον ελληνικό κόσμο, μεταξύ άλλων και στη Μακεδονία. Γνωρίζουμε την παρουσία Αθηναίων καλλιτεχνών στη Μακεδονία και από άλλα μνημεία.

Χωρίς τους Αθηναίους γλύπτες είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τη μεγάλη άνθιση της γλυπτικής στη Μακεδονία, ιδιαίτερα κατά το τέλος του 4ου αι. οπότε και εισρέουν χρήματα στη Μακεδονία από την Ασία.

Εδώ είναι πλέον, οι μεγάλοι, οι πλούσιοι παραγγελιοδότες. Επομένως, η παρουσία μεγάλων καλλιτεχνών από την Αθήνα δικαιολογείται. Η Μακεδονία έχει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να καλέσει Αθηναίους καλλιτέχνες κοντά της…»

Πολυ καλο

Δημοσ.
Η πόρτα του τέταρτου θαλάμου 

Σε σχέση με την ύπαρξη τέταρτου θαλάμου, η κ.Μενδώνη αποκάλυψε τα εξής: «Πρόκειται για μια πόρτα που φαίνεται πως είναι μικρότερη από τις υπόλοιπες πύλες που βρέθηκαν και δείχνει ότι είναι ένα επίπεδο προς τα κάτω. Μόνο αυτές οι πληροφορίες υπάρχουν μέχρι στιγμής και καλύτερη εικόνα θα υπάρχει μόνο όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στο τρίτο θάλαμο».

«Αυτό που ξέρουμε» είπε η κ. Μενδώνη «είναι ότι φαίνεται πως πάει προς τα κάτω. Φαίνεται ότι είναι σε χαμηλότερο επίπεδο. Ο,τιδήποτε άλλο σας πω είναι σκέψεις και σενάρια που γίνονται από το ανασκαφικό επιτελίο. Υπάρχει πολύ δουλειά ακόμα να γίνει» κατέληξε η κ. Μενδώνη.

http://www.thetoc.gr/politismos/article/mendwni-gia-amfipoli-o-tetartos-thalamos-ena-epipedo-pros-ta-katw

Δημοσ.

Η αλήθεια είναι ότι χθες διάβαζα το νήμα, την ειδησεογραφια, τις έρευνες του ανδρονικου, του θεμελη κλπ καθώς επίσης και για την αρχαία πόλη που βρέθηκε κοντά το Μεσολόγγι κ η οποία είναι πάνω στη χάραξη της ιονιας οδού και σκεπτόμενος πόσα χρόνια χρειάστηκαν να έρθουν στο φως, να ταυτοποιθηουν, να συντηρηθουν κλπ, με έπιασε απελπισία.. Θα γράφουμε για πολλά χρόνια ακόμα, θα έχουμε παιδιά, άλλος θα βγει σε σύνταξη κ το μνημείο ακόμα θα ανασκαπτεται..

  • Like 1
Δημοσ.
Το εξαιρετικά ενδιαφέρον με τον Σισώη, έγκειται στο ότι προσκύνησε τα οστά του Αλεξάνδρου και όχι τη μούμια του..

 

Βέβαια αυτό μπορεί να ειναι η φαντασία του καλλιτέχνη που προβάλει τα οστά. Το γεγονός ειναι πως είδε τη σορό. Δε μας αναφέρει αν αυτή ηταν βέβαια μουμιοποιημένη. :-)

  • Like 1
Δημοσ.

Δεν υπάρχουν γραπτά στοιχεία για το πού είναι θαμμένος ο Μέγας Αλέξανδρος, αυτό είπα κι όχι ότι ο τάφος δεν ανήκει στον Μέγα Αλέξανδρο» διευκρίνισε το μεσημέρι της Δευτέρας ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, αναφερόμενος σε δηλώσεις που είχε κάνει νωρίτερα. 

Και πρόσθεσε: «Δεν απογοήτευσα κανέναν, ούτε ενθουσιάζω κανέναν. Η αρχαιολογική σκαπάνη θα πει ποιος είναι θαμμένος στον Τύμβο της Αμφίπολης κι όχι ο υπουργός Πολιτισμού».

Είπε επίσης, ότι συμφωνεί με την άποψη της γ.γ. Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία δήλωσε ότι «κανείς δεν πρέπει να μιλάει για την ταυτότητα του νεκρού».

 

Τάδε έφη Τασούλας.

Δημοσ.

Νομίζω ότι τα στοιχεία λένε ότι θαφτηκε στη Βασιλική νεκροπολη της Αλεξάνδρειας.

Όταν ρωτήθηκε ο Καίσαρας αν θέλει να επισκεφθεί και τους Πτολεμαίους, είπε ότι ήρθε να προσκυνησει έναν βασιλιά και όχι τους νεκρούς.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...