Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ύψος 2.23cm οι κοπελιές.

Μπορούσαν να κάνουν τη πλατφόρμα που στέκονται να είναι πιο ψηλή ώστε να είναι και κοντύτερες.

 

 

Ή απλά θέλαν να επιδείξουν πως το όνομα τους δεν το κέρδισαν τυχαία, Μακεδνός = ψηλός άνθρωπος.

Η Καρυατιδες στο Ερεχθειο εχουν 2.30 υψος..

 

..

 

Απο την αρχη το λεγαμε οτι το χωμα υπηρχε λογω σφραγισης του ταφου και αρχιζανε το κραξιμο οι περισσοτεροι εδω μεσα..

 

Λεγανε και για τα χερια και το προσωπο στις Καρυατιδες και για τις τρυπες στους τοιχους..

 

Εγω κατι περιεργο δεν βλεπω εκτος απο τα κεφαλια των Σφιγγων που ειναι μπροστα μπροστα..

 

Και το ελεγε και το υπουργειο οτι πιθανοτατα δεν εχει συληθει, και ακουγανε ολοι τους π@π@ρες αρχαιολογους που απο τη ζηλια τους μειωνανε την αξια του ευρηματος λεγοντας οτι ειναι συλημενος, και μαλιστα δεν αφηνανε καμια πιθανοτητα να μην ειναι..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτό με τα πέλματα είναι pseudoscience

 

ως ένα σημείο αληθεύει.

 

αλλά οι ονομασίες δεν είναι απόλυτες,και επίσης το σχέδιο είναι κομμένο να δείχνει λίγους τύπους ενώ υπάρχουν περισσότεροι.

τώρα εγώ έχω δει π.χ. πόδια "Αιγυπτιακά" σε ανθρώπους που δεν είναι από την Αίγυπτο,πχ Ασσύριους.

Πάντως τα αρχαία αγάλματα τα Ελληνικά αν τα παρατηρήσεις όλα τέτοια πόδια έχουν. Από κει βγήκαν και οι ονομασίες ας μάθει ο κόσμος: επειδή κάποια συγκεκριμένα σχέδια φαίνεται να είναι πιο συνηθισμένα σε κάποιους από ότι σε κάποιους άλλους.

 

π.χ. μπορεί και ένας Σάξονας να τύχει να έχει "Ελληνικό" πόδι. αλλά θα είναι σπάνιο.

 

 

για την ιστορία πάντως,το δικό μου είναι Ελληνικό,της αδερφής μου Ρωμαικό.

αλλά εγώ έχω την συνηθισμένη "average European" μύτη,ενώ η αδελφή μου την Ελληνική,που είναι μια ευθεία απ το μέτωπο ως την άκρη χωρίς καμπύλη ή κοκκαλάκι.

:mellow:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο με τα ποδια εχει μια βαση, αν και δεν εχουν γινει ερευνες πανω σε αυτα..

 

Σχεδον ολα τα ελληνικα αγαλματα παντως ειχαν αυτο το χαρακτηριστικο μακρυτερο δαχτυλο.. Προεβαλαν οι αρχαιοι Ελληνες την διαφορετικοτητα τους και κοιταζαν τις λεπτομεριες..

 

Για πλακα το εβαλα παντως, μην αρχισουμε :P

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης αν δειτε καλυτερα το σκιτσο, ο διαδρομος (μαρμαρινο περβαζι στο παταρι) στα αριστερα, συνεχιζει και στο 3ο δωματιο..

 

Αυτο σημαινει λογικα οτι υπαρχει κι αλλη τρύπα επομένως και 4ο δωμάτιο..

 

Η κατασκευη του εγινε ωστε να ριχνουν χωμα, να σφραγιζουν τα δωματια και να βγαινουν με ασφαλεια..

 

Πολύ σωστή παρατήρηση για τη συνέχεια, αλλά το "πατάρι" μάλλον είναι τμήμα οροφής που κατέρρευσε. Δε δικαιολογείται αλλιώς η διακόσμηση στο κάτω μέρος του (που ήταν το ταβάνι για τον επισκέπτη). H King σε όσα έγραψε το ΣΚ (τα λίνκ τα έκανε χτες κάποιος φίλος) λέει ότι τα χώματα και οι τοίχοι σφραγισης μπορεί και να μπήκαν για στατικούς λόγους, επειδή το μνημείο άρχιζε να διαταράσσεται.

 

http://phdiva.blogspot.gr/

 

Υποστηρίζει επίσης ελληνιστική περίοδο, ίσως Ηφαιστίωνα αφού ο Αλέξανδρος τελικά πήγε Αλεξάνδρεια και αναφέρει ότι στο Βρετανικό Μουσείο αγαπούν Παλαγγιά, γιατί είναι από τις λίγες Ελληνίδες που υποστηρίζουν ότι τα ελγίνεια καλό είναι να μείνουν εκεί που είναι. Λέει ακόμη ότι δεν έχουν σχολιαστεί αρκετά τα σκαλοπάτια της εισόδου, πολύ ιδιαίτερο στοιχείο (τον λίθο πριν τις σφίγγες επίσης που τον πάτε;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ σωστή παρατήρηση για τη συνέχεια, αλλά το "πατάρι" μάλλον είναι τμήμα οροφής που κατέρρευσε. Δε δικαιολογείται αλλιώς η διακόσμηση στο κάτω μέρος του (που ήταν το ταβάνι για τον επισκέπτη).

 

 

Εγω τον διαδρομο απο μαρμαρο τον εχω στο μυαλο μου ως ξεχωριστο κομματι, πανω απο την οροφη στα αριστερα..

 

Οι ροδακες και η διακοσμιση ειναι στην οροφη του "κατω οροφου" του ταφου οπου καποιο μερος της εχει καταρρευσει.. Ετσι νομιζω..

 

Ο διαδρομος για τις αναγκες της σφραγισης του ταφου με χωμα ηταν κρυφος πανω απο το ταβανι και νοητα στο υψος των σφιγγων και πανω απο τα κεφαλια των Καρυατιδων (2.30m) στα αριστερα..

 

Στο 2ο δωματιο υπαρχει φωτο που τον δειχνει ακεραιο και στο βαθος ειναι η τρυπα που φαινεται το 3ο δωματιο (πικατσου) και στο σημερινο σκιτσο βλεπουμε ο διαδρομος να συνεχιζει..

 

Επισης αν δειτε, η πλακα (η οτι επεσε απο πανω) ξυρισε το κεφαλι της Καρυατιδας και το ποδι της το οποιο ηταν πιο εξω..

 

image.ashx?fid=1505360

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η υπόθεση έχει πολύ ψωμί και κάτι μου λέει ότι τα σενάρια που λέγονται κατά καιρούς δεν είναι απίθανο να ισχύουν πολλά μαζί.

 

Δηλαδή, έστω ότι τα πατάρια και οι τρύπες έγιναν για την σφράγιση του τάφου. Τι εμποδίζει τον μετέπειτα τυμβορείχο να διανύσει ανέχλότητος τον τάφο κινούμενος στα πατάρια και να φτάσει στον τελικό θάλαμα και να τον κλέψει; Επίσης, άμα ήθελαν να σφραγίουν τον τάφο γιατί δεν έβαλαν χώμα και στα πατάρια; Ίσως όχι μέχρι τέρμα πάνω, θα ήταν δύσκολο να μην αφήνανε πχ 5 πόντους, αλλα γιατί τόσο άδεια πια;

 

Για μένα η επικρατέστερη θεωρεία όπως βλέπω τα πράγματα, αν και με πολλά κενά, είναι ότι σφραγίστηκε σε μεταγενέστερο χρόνο είτε γιατί μπένανε και κάνανε ζημιές και κλεβανε(κεφάλια σφιγγών, χέρια καρυάτιδων κλπ) είτε γιατί άρχισε να εμφανίζει σημάδια κατάρευσης, είτε και για τους δύο λόγους. Γιαυτό άλλωστε δεν υπάρχουν τα χέρια των αγαλμάτων και το πρόσωπο γιατί τα πήραν.

 

Άμα είχε σφραγιστεί αμέσως μετά την κατασκευή του, τότε ό,τι έσπαγε από φυσικά αίτια(βάρος οροφής-διάβρωση) θα το βρίσκανε ακριβώς στο σημείο που έσπασε συγκρατημένο από το χώμα, και όχι στα χαμηλά σημεία που βρήκανε μόνο κάτι θραύσματα από δάχτυλα.Άρα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι δεν σφραγίστηκε εξαρχής.

 

Επίσης αυτό το κείμενο που μπήκε πριν και λέει ότι το χώμα είναι καθαρό και όχι ποταμίσιο, μου φαίνεται καλοστεκούμενο παρότι δεν είμαι ειδικός. Οπότε πάλι καταλήγουμε στο ότι τα χώματα είναι όντως από σφράγισμα.

 

Αλλά τα πατάρια θεωρώ εντελώς απίθανο να μην αποτελούν κομμάτι της αρχικής κατασκευής. Σιγά μην καθόντουσαν να φτιάξουν πατάρια για να βάλουν το χώμα μέσα. Το οποίο χώμα δεν βλέπω λόγο να χρειαζόντουσαν πατάρια για να το ρίξουν. Οπότε την λειτουργεία των παταριών την θεωρώ ακόμα μυστήριο. Διότι φτιάχτηκαν εξαρχής, αλλά γιατί;

 

 

 

Επίσης, έχω αιγυπτιορωμαικό αλλά είμαι απευθείας απόγονος του περικλή, δεν το διαπραγματεύομαι :lol:


ps, αυτές οι κωλοφωτογραφίες του τελευταίου θαλάμου τι σκατά τις έβαλαν; Για να τις βάλει ο κόσμος για άβαταρ ή τις τράβηξαν με τις μιας χρήσης με φιλμ που πουλάγανε στα νησιά; Ήμαρτον, μια πιο ευρεία εικόνα δεν μπορούσαν να βάλουν

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν διαφωνώ πουθενά μαζί σου εκτός από το σημείο που λες ότι πήραν το πρόσωπο.

Το πρόσωπο βρέθηκε.Δεν το είδες στην φωτο?

 

Όντως με τα πατάρια δεν έχω καταλάβει και εγώ τι παίζει...

Θα το μάθουμε στο τέλος λογικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν διαφωνώ πουθενά μαζί σου εκτός από το σημείο που λες ότι πήραν το πρόσωπο.

Το πρόσωπο βρέθηκε.Δεν το είδες στην φωτο?

 

Όντως με τα πατάρια δεν έχω καταλάβει και εγώ τι παίζει...

Θα το μάθουμε στο τέλος λογικά.

Σε ποια φωτο βλέπουμε το πρόσωπο;  :huh:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόσωπο βρέθηκε.Δεν το είδες στην φωτο?

 

Δεν υπάρχει τέτοια φώτο μέχρι στιγμής.

Προσοχή: στις 11/9 είπαν πως βρέθηκαν τμήματα του προσώπου και της πόλου (καπέλου) της καρυάτιδας και αποδόθηκαν στο γλυπτό (με ό,τι αυτό σημαίνει).

Τμήμα μπορεί να είναι μισό αφτί ή κομμάτι από το μέτωπο.

Απλώς για να ακριβολογούμε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως με τα πατάρια δεν έχω καταλάβει και εγώ τι παίζει...

Θα το μάθουμε στο τέλος λογικά.

Αφήστε το πατάρι -που εξ άλλου μόλις που αχνοφαίνεται - στο σχέδιο του 3ου χώρου και που θα μπορούσε να είναι σχεδιαστική υπόθεση του αρχιτέκτονα και πείτε μου τι γίνεται με την ΤΡΥΠΑ ΣΤΟΝ ΘΟΛΟ του 4ου τοίχου που ενώ απεικονίζεται ολοκάθαρα στο σκαρίφημα, η ανακοίνωση ΔΕ ΛΕΕΙ ΚΟΥΒΕΝΤΑ!

Επίσης πού είναι στο σκαρίφημα το μαρμάρινο θύρωμα, ανοίγματος 0,96 μ., στο βόρειο τοίχο του. (Φωτο 8);

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...