Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ενδιαφεροντα τα επιχειρηματα να ειναι ρωμαϊκο..

 

Αλλα πως στεκουν οι ροδακες, το ψηφιδωτο και οι ζωγραφιες πανω στους κιονες της Αμφιπολης να ειναι ιδια με της Βεργινας;

 

Επισης και το σχεδιο των μαρμαρων ειναι ιδιο οπως βλεπετε στις παρακατω εικονες (για τον Αλεξανδρο Δ που λεει δεν εχω αποψη δεν ξερω σε ποιον εχει αποδοθει ο ταφος):

 

5.JPG

 

6.jpg

 

Επισης δειτε ομοιοτητες..

 

Βασιλικος ταφος στη βεργινα:

Vergina_royal_tomb_-_fresco3.jpg

 

Στην Αμφιπολη:

eurimata-amfipoli-2.jpg

 

Προσωπικα περιμενω βασιλικο ταφο..

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφεροντα τα επιχειρηματα να ειναι ρωμαϊκο..

 

Αλλα πως στεκουν οι ροδακες, το ψηφιδωτο και οι ζωγραφιες πανω στους κιονες της Αμφιπολης να ειναι ιδια με της Βεργινας;

 

Επισης και το σχεδιο των μαρμαρων ειναι ιδιο οπως βλεπετε στις παρακατω εικονες (για τον Αλεξανδρο Δ που λεει δεν εχω αποψη δεν ξερω σε ποιον εχει αποδοθει ο ταφος):

Προσωπικα περιμενω βασιλικο ταφο..

 

Oι ρόδακες είναι διακοσμητικό στοιχείο που βρίσκεται σε όλη την Ελλάδα. Αν θυμάμαι καλά, η ταύτιση "οκτάφυλλος ρόδακας = βασιλικός τάφος", ξεκίνησε από κάποια Blogs. Δεν ισχύει!

 

Οκτάφυλλους ρόδακες βρίσκεις σε πάρα πολλούς Μακεδονικούς τάφους. 

 

http://collections.culture.gr/ItemPage.aspx?ObjectID=4348&MainKindID=11

Επισης δειτε ομοιοτητες..

 

Βασιλικος ταφος στη βεργινα:

Vergina_royal_tomb_-_fresco3.jpg

 

Στην Αμφιπολη:

eurimata-amfipoli-2.jpg

 

 

 

Και στις συγκεκριμένες φώτο, τα φαινόμενα απατούν. Αντιγράφω την εξήγηση της Κοτταρίδη που έδωσε παλαιότερα στο ίδιο ερώτημα.

 

"Αυτό που μοιάζει στις δύο φωτογραφίες είναι η γενική εικόνα του ιωνικού κυματίου, ωστόσο, όπως φαίνεται από τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στη δημασιότητα, υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές, κατ' αρχήν το προφίλ του ίδιου του κυματίου που δεν το βλέπετε βέβαια στη συγκεκριμένη φωτογραφία (της Αμφίπολης φαίνεται σε κάποια άλλη φωτογραφία του ίδιου επίκρανου από την πλάγια όψη του, των Αιγών είναι γνωστό), ωστόσο είναι πολύ σημαντικό για τη συσχέτιση, και επιπλέον η προσπάθεια για την "σκιαγραφία" δηλαδή την απόδοση με σκιάσεις της εντύπωσης του τρισδιάστατου που στην περίπτωση του τάφου των Αιγών είναι πολύ πιο αναπτυγμένη..."

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(...) Η προσπάθεια του αείμνηστου Δ. Λαζαρίδη σταμάτησε λίγα χρόνια αργότερα όταν η χούντα τον έπαυσε από προϊσταμενο της εφορίας αρχαιοτήτων . Οι συνεργάτες του πάντως πρόλαβαν να φωτογραφηθούν μέσα σε αυτούς τους τάφους όχι με το πινέλο στο χέρι αλλά ως...νεκροί έχοντας αναμεσά τους έναν πρόγονο τους.

 

http://www.seleo.gr/voreia-ellada/147325-otan-oi-katoikoi-tis-perioxis-paristanan-tou-nekroys-ston-tymvo-tis-amfipolis-kai-oi-arxaiokapiloi-ekanan-parti#.VBWMOnfehPM

palies_anaskafes_amfipoli_05.jpg


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.kathimerini.gr/783391/article/epikairothta/ellada/h-trela-me-thn-amfipolh

 

«Η αρχαιολογία συγκινεί την κοινή γνώμη γιατί προσφέρει την ψευδαίσθηση της επαφής με τα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος, που εμφανίζονται στα μάτια μας ως αναντίρρητα τεκμήρια της κυρίαρχης ιστορίας», τονίζει ο κ. Δημήτρης Πλάντζος, καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ομως αυτό που συμβαίνει στην Αμφίπολη «είναι κάτι διαφορετικό», καθώς το ενδιαφέρον του κοινού «δεν εστιάζεται στο να μάθουμε κάτι που δεν γνωρίζαμε για τη συγκεκριμένη περίοδο, αλλά στο πώς αυτό το νέο στοιχείο θα επηρεάσει την παρούσα κατάσταση. Συνδέεται, δηλαδή, η Αμφίπολη με τη σημερινή συγκυρία». Αυτή η σύνδεση καλλιεργήθηκε και από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού - «δηλώσεις που δημιουργούν την εντύπωση πως η εθνική ταυτότητα των σύγχρονων Ελλήνων, η εδαφική ακεραιότητα της χώρας ή ακόμα και η έξοδος από την κρίση εξαρτώνται από την ανεύρεση καταλοίπων ενός παρελθόντος, που συνηθίζουμε να αποκαλούμε ένδοξο».

 

Σύμφωνα με τον κ. Πλάντζο, το φαινόμενο της υπερβολικής έκθεσης είχε εν πολλοίς αποφευχθεί όταν ξεκίνησαν οι ανασκαφές στη Βεργίνα. Φυσικά, τότε «δεν υπήρχε Ιντερνετ, δεν υπήρχε αυτή η αίσθηση reality show», αλλά «πρέπει να αναγνωρίσουμε πως το προστάτεψε και ο Ανδρόνικος» και η ηγεσία της εποχής. Στο διάστημα που μεσολάβησε, «η εξέλιξη του μακεδονικού ζητήματος» οδήγησε στη γέννηση της «αρχαιολογίας της εθνικής ταυτότητας» και ενός «παράλληλου αφηγήματος περί πολιτισμικού αυτοχθονισμού», βασισμένου σε θεωρίες συνωμοσίας. Σήμερα, οι ανασκαφείς της Αμφίπολης είναι αναγκασμένοι να τροφοδοτούν τη «ζήτηση» για συνεχή ενημέρωση, αφού διαφορετικά κινδυνεύουν να κατηγορηθούν ότι αποσιωπούν στοιχεία.

 

Tο «φαινόμενο Αμφίπολη» δεν σχετίζεται αποκλειστικά με ζητήματα εθνικής ταυτότητας, υποστηρίζει από την πλευρά του ο κ. Παναγής Παναγιωτόπουλος, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Αντίθετα, προκύπτει και από «μια διαρκή και οικουμενική ανάγκη για το μνημειώδες», η οποία προφανώς οξύνεται σε περιόδους αμφισβήτησης των θεσμών.

 

Το μεγάλο στοίχημα σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, είναι η αναπόφευκτη «ενίσχυση του authority, που σε πλανητικό επίπεδο τροφοδοτεί το αίτημα για το μνημειώδες και αυξάνει τη ζήτηση για Ιστορία με κεφαλαίο Ι», να μην υλοποιηθεί με τον χειρότερο τρόπο, αλλά να «παραμείνει μέσα στο πλαίσιο των δημοκρατικών αρχών», καταλήγει ο καθηγητής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νέα:
 

Την Παρασκευή 12-9-2014 έγινε η είσοδος μελών της διεπιστημονικής ομάδας, στον τρίτο θάλαμο του μνημείου, από την υφιστάμενη οπή στον τοίχο του τρίτου διαφράγματος, προκειμένου να τεκμηριωθεί αρχαιολογικά η υφιστάμενη εικόνα του και να διαπιστωθεί η δομική κατάσταση του θαλάμου, ώστε να σχεδιαστούν τα αναγκαία μέτρα αντιστήριξης και υποστύλωσης. (φωτο 1, σχέδιο).
Από την επί τόπου παρατήρηση προέκυψαν τα ακόλουθα δεδομένα: Το ύψος του αμμώδους χώματος βρίσκεται χαμηλότερα από ότι στους προηγούμενους δυο χώρους. Επί των χωμάτων διαπιστώνονται αμμώδη φυσικά ιζήματα με απολιθώματα από όστρεα, που προέρχονται από το φυσικό έδαφος του λόφου Καστά. Σύμφωνα με τις γεωλογικές παρατηρήσεις φαίνεται ότι η επίχωση παραμένει αδιατάρακτη.
Εσωτερικά, η θόλος είναι κατασκευασμένη από πωρόλιθο, ακριβώς όπως και στους προηγούμενους θαλάμους.(φωτο 2,3)
Στους τρεις κατακόρυφους τοίχους-ανατολικό, δυτικό και βόρειο- στο ορατό μέρος, επαναλαμβάνεται η ίδια μορφή μαρμάρινης επικάλυψης, όπως και στους δυο προηγούμενους θαλάμους, με ορθοστάτες , στέψη και ιωνικό επιστύλιο. (φωτο 4,5)
Στο νότιο τοίχο -στο εμφανές μέρος του- δεξιά και αριστερά του θυρώματος, συνεχίζεται η μαρμάρινη επικάλυψη. Οι υπερκείμενοι πωρόλιθοι καλύπτονται με επίχρισμα κόκκινου χρώματος. (φωτο 6). Έχει καταπέσει το εσωτερικό τμήμα του υπέρθυρου.(φωτο 7).
Η θόλος του θαλάμου δείχνει να βρίσκεται σε κατάσταση οριακής ισορροπίας, (φωτο 8) με τους θολίτες στην περιοχή της στέψης να παρουσιάζουν άνοιγμα αρμών, σε ικανό βάθος, από την εσωτερική επιφάνειά της. Στο σύνολο σχεδόν των θολιτών παρατηρούνται ρηγματώσεις και επιπλέον σε εκτεταμένες περιοχές, εκατέρωθεν της στέψης, διαπιστώθηκε σημαντική απώλεια μάζας του υλικού. (φωτο 9)
Οι μαρμάρινοι ορθοστάτες περιμετρικά, στο ορατό τμήμα των κατακόρυφων τοίχων παρουσιάζουν συστηματικά αποκολλήσεις τεμαχίων τα οποία εντοπίστηκαν στην επιφάνεια της επίχωσης, φωτογραφήθηκαν, αριθμήθηκαν και περισυνελέγησαν.(φωτο 10). Οι αποκολλήσεις φαίνεται να είναι το αποτέλεσμα έντονης καταπόνησης, πιθανώς από τις μεγάλου ύψους επιχώσεις επί της θόλου. Συγκεκριμένα, το νότιο τμήμα του θαλάμου φορτίζεται από γαίες ύψους 2μ. περίπου, ενώ στο βόρειο τμήμα οι γαίες έχουν ύψος περί τα 12-13μ.
Τα ανωτέρω τεχνικά δεδομένα δεν επιτρέπουν την ασφαλή εκτέλεση εργασιών απομάκρυνσης χώματος από τον τρίτο θάλαμο, πριν ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας. Ειδικότερα, για την αντιστήριξη-υποστύλωση του θαλάμου, θα χρησιμοποιηθεί ισχυρότερη διάταξη από αυτή των δύο προηγούμενων θαλάμων. Θα περιλαμβάνει σύστημα οριζόντιων πλαισιωτών δοκών, κατά μήκος και πλάτος του θαλάμου, για την αντιστήριξη των κατακόρυφων τοίχων από τις γεωστατικές ωθήσεις. Για την στήριξη της θόλου θα χρησιμοποιηθούν μεταλλικές σωληνωτές δοκοί. Η απομάκρυνση του χώματος θα γίνεται τμηματικά, κατά περιοχές της επίχωσης, ώστε να καθίσταται εφικτή η ασφαλής προσαρμογή της έδρασης των αντιστηρίξεων.
Η εφαρμογή των μέτρων αντιστήριξης και υποστύλωσης, εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης στο χώρο και της απαίτησης ιδιαίτερης προσοχής, λόγω της δυσμενούς δομικής κατάστασης, θα απαιτήσουν αρκετές μέρες εργασίας.
Τέλος, συνεχίζονται οι εργασίες γεωμετρικής τεκμηρίωσης του μνημείου και του περιβάλλοντος χώρου του, ενώ ο Δήμος Αμφιπόλεως τοποθέτησε νυχτερινό φωτισμό και σύστημα ασφαλείας.

 

c4Bxagms.jpg 7DMYzTVs.jpg  EAYODoSs.jpg  vgIx9S3s.jpg  b0kLOv8s.jpg  Q1sqXf4s.jpg  tMxivpks.jpg  aDFDf45s.jpg  knK8QJxs.jpg

 

qT8LeWGs.jpg

  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά ποιον έχουνε βάλει να τραβάει τις φωτογραφίες. Μια λήψη λίγο πιο ευρεία να δούμε λίγο συνολικά τι γίνεται δεν μπορούσαν να βάλουν;

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γεια σου Πικατσου!! Φρεσκο τελικα ηταν που ξεφλουδισε..

 

Εχουμε και αλλη τρυπα ε; Ετσι βλεπω στο σχεδιο..

Καλά ποιον έχουνε βάλει να τραβάει τις φωτογραφίες. Μια λήψη λίγο πιο ευρεία να δούμε λίγο συνολικά τι γίνεται δεν μπορούσαν να βάλουν;

Ελα ντε.. -,-

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι φωτογραφίες είναι μέσα από την τρύπα που βλέπουμε.

 

Τίποτε συνταραχτικό σήμερα.


Ο πίκατσου είναι στο δωμάτιο από το οποίο είναι ι παραπάνω φωτογραφίες. Τον βλέπαμε μέσα από την τρύπα που βλέπουμε στο σχέδιο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...