Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

«Είναι οι κυρίες, Αθηναίες αρχόντισσες, κορίτσια που πηγαίνουν στον τάφο του ιδρυτή της πόλης με τις φιάλες και τον τιμούν. Γιατί κάτω από το Ερέχθειο είναι ο τάφος του Κέκροπα. Οι αρχαίες Αθηναίες μπορεί να μην είχαν ψήφο και να μη μετείχαν στην Πνύκα, οι γυναίκες ούτως ή άλλως, δεν είχαν ψήφο ούτε στη Γαλλία το 1910, αλλά είχαν κατά κάποιον τρόπο τον πλήρη έλεγχο σχεδόν των τιμών προς τους νεκρούς.

Η γυναίκα είναι ο θεματοφύλακας των παραδόσεων της οικογένειας. Ο άντρας είναι στην αγορά και ασχολείται με το μέλλον, την πολιτική και τους πολέμους. Η γυναίκα είναι η μνήμη της φυλής. Οι αθηναϊκές Καρυάτιδες δεν είναι απλά ένα ντεκόρ για να υπάρχει, ένα ζωντανό είδος κολόνας. Συμβολίζουν τον θάνατο και τον τάφο, διότι κρατούν φιάλες, δηλαδή σκεύη που χρησιμοποιούνται μόνο στην απότιση τιμών στους νεκρούς. Τα χέρια των γλυπτών στην Αθήνα είναι κομμένα όλα και δεν θα μαθαίναμε ποτέ τι κρατούσαν.

Αλλά στη βίλα Αντριάνα (το καλοκαιρινό ανάκτορο του φιλέλληνα Αδριανού έξω από τη Ρώμη) σώζονται τα πιστά αντίγραφα των αθηναϊκών Καρυάτιδων».

Σύμφωνα με τη διεπιστημονική που ανασκάπτει  τον ταφικό τύμβο της Αμφίπολης οι δύο εντυπωσιακές Καρυάτιδες που αποκαλύφθηκαν πριν από μία εβδομάδα έτειναν η μία το χέρι της στην άλλη αποτρέποντας συμβολικά την είσοδο στον χώρο.

«Είναι μια ενδιαφέρουσα πιθανότητα», σχολιάζει ο Μ. Κορρές, «η οποία θα εξεταστεί και ενδεχομένως θα επιβεβαιωθεί ή δεν θα επιβεβαιωθεί όταν και αν βρεθούν τα χέρια των δύο γλυπτών».

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Με 2 βιβλία που άνοιξα πάντως, αποκλείω εντελώς τη περίπτωση Ρωμαικού τάφου. Δεν αποκλείω όμως προσθήκες (που δεν έχουμε δει ακόμα), αλλά όχι Σφίγγες και τις συγκεκριμένες Καρυάτιδες.

 

Το μνημείο κλασικίζει έντονα.

 

Αν δεχτούμε βέβαια αυτό που έχει ειπωθεί εως τώρα, οτι ειναι  δηλαδή μνημείο που κατασκευάστηκε περίπου το 300 π.Χ. μιλάμε για πρώιμη Ελληνιστική εποχή, όπου τα κέντρα μαρμαροτεχνίας και τα μεγάλα Αθηναικά εργαστήρια, έχουν μετακομίσει προς Ανατολία και νησιά  (Δήλος, Ρόδος, Πάρος κτλ) και διατηρείτε ακόμα το συντηρητικό κλασικό στυλ.

Όμως, τα απλωμένα χέρια των Καρυάτιδων (αν τελικά αποδειχθεί οτι ειναι όντως απλωμένα) και το υποτιθέμενο "κράτημα του φορέματος" τους,  θα μπορούσαν να αποτελούν μια περίπτωση "βρεφικης" τάσης ανοίγματος της μορφής στον χώρο, μιλάς για πρώιμη Ελληνιστική, δεν ισχύσει στην πρώιμη Ελληνιστική αυτό κάτι που βλέπουμε περισσότερο στη μέση Ελληνιστική περίοδο με κεφαλές στραμμένες προς τα δεξιά κ.ο.κ.

Η ελληνιστική πλαστική σύμφωνα με το μοντέλο του Krahmer, δεν έχει βρεθεί ακόμα καλύτερο μοντέλο στιλιστικής εξέλιξης ώστε να το ανατρέψει, υιοθετήθηκε η τριμερής διάταξη των περιόδων Πρώιμη (300-230π.Χ) Ώριμη (230-150π.Χ) και Υστερη (150-30π.Χ)

Για την πρώτη έχει υιοθετηθεί η 'έννοια της κλειστής φόρμας', δλδ η μορφή χαρακτηρίζεται από μια εσωστρέφεια, κλείνεται στον εαυτό της σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο. 

Το λέει και η Αλευρά.... κατά την διάρκεια του 3ου αι. πχ έχουμε την εχθρική προς τα έξω τάση ανοίγματος της μορφής. 

 

δεν νομίζω να κατεβαίνει τόσο χαμηλά χρονολογικά ώστε να μπει σε ώριμη Ελληνιστική. Με τπτ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το λέει και η Αλευρά.... κατά την διάρκεια του 3ου αι. πχ έχουμε την εχθρική προς τα έξω τάση ανοίγματος της μορφής. 

 

δεν νομίζω να κατεβαίνει τόσο χαμηλά χρονολογικά ώστε να μπει σε ώριμη Ελληνιστική. Με τπτ.

 

Εκει ειναι το περίεργο. Πως η Αλευρά λέει πως στη διάρκεια του 3ου αι. π.Χ. η εχθρική αυτή τάση θα υποχωρήσει σιγά σιγά.

Η μεγαλυτερη διάρκεια ομως του 3ου αιώνα περιέχει την πρώιμη Ελληνιστική. Αν δεχτούμε (υποθετικά πάντα) την εικασία πως το μνημείο έχει φτιαχτεί περίπου στο 300π.Χ. έχουμε πολλές πιθανότητες να βρισκόμαστε σε αυτή τη φάση ανοίγματος.

 

Ως σκέψη ειναι καθαρά υποθετική με πολλά Αν αλλά νομίζω οτι έχει μια βάση.

Θα δουμε μωρέ..Κουβέντα να γινεται.

Ωραία σκέψη του υπερτεράστιου Κορρέ.

Εικασία κάνει ο άνθρωπος, έχει καλή βάση, τα λέει και τα εξηγεί σωστά χωρίς ύφος, χωρις καμία σιγουριά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Γιατί του απαντάς?? Γιατί? Ας τον να λέει οτι τα αγάλματα το έχουν μικρό. Κάθεσαι και ανοίγεις διάλογο τωρα.

 

 

Δυστυχώς δεν έχουμε δελτίο τυπου σημερα απ ότι φαινεται. Μας κακόμαθαν :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκει ειναι το περίεργο. Πως η Αλευρά λέει πως στη διάρκεια του 3ου αι. π.Χ. η εχθρική αυτή τάση θα υποχωρήσει σιγά σιγά.

Η μεγαλυτερη διάρκεια ομως του 3ου αιώνα περιέχει την πρώιμη Ελληνιστική. Αν δεχτούμε (υποθετικά πάντα) την εικασία πως το μνημείο έχει φτιαχτεί περίπου στο 300π.Χ. έχουμε πολλές πιθανότητες να βρισκόμαστε σε αυτή τη φάση ανοίγματος.

 

Ως σκέψη ειναι καθαρά υποθετική με πολλά Αν αλλά νομίζω οτι έχει μια βάση.

Θα δουμε μωρέ..Κουβέντα να γινεται.

Ωραία σκέψη του υπερτεράστιου Κορρέ.

Εικασία κάνει ο άνθρωπος, έχει καλή βάση, τα λέει και τα εξηγεί σωστά χωρίς ύφος, χωρις καμία σιγουριά.

Η υπόθεσή σου είναι αδύναμη .το 230πΧ μπαίνουμε στο ώριμο στυλ που χαρακτηρίζεται με την εξωστρέφεια και κυρίως με το εκφραστικό δραματικό στυλ. όπου ώριμη έχουμε τη Νίκη της Σαμοθράκης.

 

Τόσο με εξέλιξη όσο και οπισθοδρομική τάση χαρακτηρίζεται η τρίτη. 

 

Η Παλλαγιά έδωσε μια νότα. Πραγματικά το κεφάλι θυμίζει Πραξιτέλη ενώ το υπόλοιπο σώμα αρχαϊζει 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπική υπόθεση. Τα εσωτερικά ίσως, όπως ειναι το δεξί χέρι της Παλλάδας.

Τα εσωτερικά σε καμία περίπτωση να προβάλουν μπροστά.

 

Περίεργο. Μολις μου είπαν οτι θα βγει ανακοίνωση σήμερα (όχι οτι ειναι κανας υπουργός αυτός που το ψιθύρισε αλλά υποστήριξε οτι υπάρχει μεγάλη αναμονή για τη σημερινή ημέρα)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε περίπτωση που η Παλαγγιά και όσοι συμφωνούν μαζί της αποδειχθεί σωστή το κάζο θα είναι τεράστιο μετά από τόση σιγουριά στη χρονολόγηση του μνημείου στα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. Δεν έχουν πει και τπτ για κεραμική που μάλλον θα είναι πιο αξιόπιστη στη χρονολόγηση, ας ελπίσουμε η σημερινή ανακοίνωση να ξεθολώσει το τοπίο αφού κάναμε που κάναμε την ανασκαφή reality. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπική υπόθεση. Τα εσωτερικά ίσως, όπως ειναι το δεξί χέρι της Παλλάδας.

Τα εσωτερικά σε καμία περίπτωση να προβάλουν μπροστά.

 

Περίεργο. Μολις μου είπαν οτι θα βγει ανακοίνωση σήμερα (όχι οτι ειναι κανας υπουργός αυτός που το ψιθύρισε αλλά υποστήριξε οτι υπάρχει μεγάλη αναμονή για τη σημερινή ημέρα)

Εχεις ακρες η ειναι σχετικο με το επαγγελμα σου;

 

Κατι μου λεει οτι το σημερινο δελτιο τυπου θα ειναι κανα κιονοκρανο στην εισοδο προς επομενο δωματιο..

 

Ελπιζω να μας δειξουν τα επιστυλια τουλαχιστον

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μήπως έχουν βρει κάποια ευρήματα/κτερισματα/αναθηματα,σαν το δαχτυλίδι που έβαλα σε προηγούμενο χρόνο και από τη τεχνοτροπία τους, τοποθέτησαν το μνημείο εκεί, χρονικά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωρεία συζητήσεων, αντίστοιχα με τον θεό του Αρτεμισίου, θα προκύψει...ήταν ή όχι προτεταμένα τα χέρια...

Προ... όχι!

 

Για το ύψος των κοριτσιών τί έχουμε;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...