Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημητρα μπραβο παντως για τις φωτο.. Οντως μεγαλη ομοιοτητα και το κοψιμο των μαρμαρων και οι Καρυατιδες με αυτα στη Πομπηια..

 

Πιστευεις υπαρχει καποια συνδεση/επιρροη;

 

Δεν εχω διαβασει την ιστορια της Πομπηιας και αν συμμετεχει καθολου ο Μεγας Αλεξανδρος ή η Μακεδονια γενικα σε αυτη..

 

Ο Δινοκρατης επιρροες απο Πομπηια ισως;

η Ρώμη όπως και αργότερα το Βυζάντιο και την σκυτάλη αυτών την παίρνει η Δύση, έχουν όλες ανέκαθεν σχέση με την Κλασική Ελλάδα. Δέχονται επιρροές...παίρνουν πρότυπα, τα υιοθετούν και τα εντάσσουν στη δικιά τους καλλιτεχνική πορεία. 

 

Δεν πιστεύω ότι μπορεί τόσο εύκολα να αποδοθεί η ταύτιση του μνημείο στον αρχιτέκτονα. Έχουμε πολλά να δούμε από το μνημείο αυτό. Ο κασμάς θα μας καταπλήξει. Ευελπιστώ να μην έχουμε ισχυρές κατακρημνίσεις στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο. 

 

υπομονή παίδες, η επιστήμη η ίδια της αρχαιολογίας το επιτάσσει 

Δεν μιλησα για τωρα οτι τον βρηκαν, ΟΤΑΝ τον βρουν απλα τον γκρεμιζουν ? αυτο μονο.  :-)

Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί ο αρχαιολόγος να ναι 100% σίγουρος ότι έχει φτάσει στο τέλος και το τέλος μάλιστα δίνει τον τελικό νεκρικό θάλαμο; ίσως στους αριστερούς και δεξιούς χώρους να ανοίγονται και άλλα δωμάτια-χώροι. Άραγε έχουμε έναν νεκρικό θάλαμο ή περισσοτέρους του ενός; αν έχει οικοδομηθεί για έναν όλο αυτό το μνημειακό οικοδόμημα πχ για τον Νέαρχο, ομοίως δεν θα είχαν πράξει και για αντίστοιχους ή ακόμα πιο μνημειακό για ακόμα πιο ισχυρούς; 

Και τι γίνεται αν τα ιστορικά κείμενα αποσιωπούν κάτι, εσκεμμένα, πάντα; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Σε περιπτωση που βρεθουν μπροστα απο τον τελικο τοιχο που απο πισω (λογικα) θα βρισκεται ο ''νεκρος'' και ο τοιχος δεν εχει υποστει 

 

ζημιες και ειναι ανεπαφος και σφραγισμενος , οι αρχαιολογοι απλα τον γκρεμιζουν ή ακολουθειται καποια αλλη διαδικασια ?  :-)

 

Όπως είχαν αναφέρει και για τον αρχικό τοίχο από πορόλιθο, κόβουν τον τοίχο σε κομμάτια τα οποία τα αριθμούν, γίνεται κάποιου είδους τεκμηρίωση (δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουν σε αυτό το βήμα) και απομακρύνονται τα κομμάτια τα οποία φυλάσσονται κάπου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι σφίγγες της Αμφίπολης διαφέρουν από τις αρχαϊκές που είχαν χρησιμοποιηθεί ακόμα και στην Θάσο.

 

Απ' όσες έχω δει, είναι πανομοιότυπες με τις Ελληνικές σφίγγες στην Μέμφιδα (Περίοδος Πτολεμαίου Α')

το αρχαϊκό δεν είναι Ελληνικό; εκτός και αν εννοείς το Ελληνιστικό πρότυπο. σαφώς ανά τους αιώνες, μη σου πω ανα τέταρτο αιώνα έχουμε διάφορα στυλιστικά χαρακτηριστικά, Με συγκρίσεις αποκλίσεις καταλήγουμε σε χρονολόγηση. Φυσικά και δεν είναι παγιωμένη εκτός και αν οριοθετείται από τον περιβάλλοντα χώρο του σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Χοντρικά όλα αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παράδειγμα τυχαίο 

 

Αθηνά Velletri 

 

Προτεταμένο δεξί χέρι - aka άνοιγμα στον χώρο που λες.... τελευταία δεκαετία 5ου αι. π. Χ 

Το 490-480 έχουμε το ορόσημο της τέχνης το Παιδί του Κριτία...

έχουμε το πρώτο σπάσιμο της μορφής, το λεγόμενο contra posto.... το κεφάλι δεν κοιτάει ευθεία, έχει ένα ελαφρύ λύγισμα

το παιδί τα σπάει, μια σταλιά σκατό 

Σαφέστατα.

Mα δεν έγραψα οτι δεν υπήρχαν. Απλά σκέφτομαι μήπως επειδή η έξαρση του ανοίγματος στο χώρο, παρατηρείται κατά τη μέση Ελληνιστική, έχει κάποια σχέση. Μη ξεχνάμε οτι εδω μιλάμε για Καρυάτιδες :-)

Aπλωμένα χέρια (οπως υποθέτουν οι αρχαιολόγοι στην ανασκαφή), ρόλος φύλακα? Τροφή για σκέψη.

 

Πιστευεις υπαρχει καποια συνδεση/επιρροη;

 

 

Και μόνο το γεγονός οτι το ψηφιδωτό "η μάχη της Ισσού" βρέθηκε στη Πομπηία (αντίγραφο Ελληνικού έργου...υπάρχουν και φήμες οτι εκλάπει απ τους Ρωμαίους και ήταν έργο του Λύσσιπου) μπορεί να σου πει 2-3 πραγματάκια :-)

 

 

 

Issos.jpg

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως είχαν αναφέρει και για τον αρχικό τοίχο από πορόλιθο, κόβουν τον τοίχο σε κομμάτια τα οποία τα αριθμούν, γίνεται κάποιου είδους τεκμηρίωση (δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουν σε αυτό το βήμα) και απομακρύνονται τα κομμάτια τα οποία φυλάσσονται κάπου.

ε ναι δεν θα φέρουν μπουλντόζα. Θα πράξουν ομοίως με τους προηγούμενος διαφραγματικούς τοίχους...έχει ψωμί πάντως το μνημείο

Σαφέστατα.

Mα δεν έγραψα οτι δεν υπήρχαν. Απλά σκέφτομαι μήπως επειδή η έξαρση του ανοίγματος στο χώρο, παρατηρείται κατά τη μέση Ελληνιστική, έχει κάποια σχέση. Μη ξεχνάμε οτι εδω μιλάμε για Καρυάτιδες :-)

Aπλωμένα χέρια (οπως υποθέτουν οι αρχαιολόγοι στην ανασκαφή), ρόλος φύλακα? Τροφή για σκέψη.

Μα δεν παρατηρείται κατά τη μέση Ελληνιστική εποχή, έχει παρατηρηθεί και παλαιότερα, για αυτό σου έδωσα και το παράδειγμα της αρχαικής περιόδου.

 

απλωμένα χέρια;;;;;;;;;;;;; τι μου θύμησες!!! σωρεία βιβλιογραφίας 

 

ο Θεός του Αρτεμισίου: Ποσειδώνας ή Δίας;;;;;; καρά απλωμένο χέρι!!!! κρατούσε κεραυνό ή τρίαινα; 

 

2012-08-21130559.jpg

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν αύριο πρωί πρωί περιμένουμε νέο δελτίο έτσι?

Μακάρι να νιώσουμε παρόμοια συγκίνηση και ανατριχίλα με τη προηγουμενη Κυριακή :-)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλη ερωτηση…….

 

Γνωριζεται αν εχει χρησιμοποιηθει scanner υπερηχων ή ακομα και υπερυθρων  για να δουν σε τι βαθος εκτεινεται ο τυμβος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλη ερωτηση…….

 

Γνωριζεται αν εχει χρησιμοποιηθει scanner υπερηχων ή ακομα και υπερυθρων  για να δουν σε τι βαθος εκτεινεται ο τυμβος.

Καλέ εδώ δεν έχουμε ενημέρωση για κάνα νομισματάκι, για κάνα οστρακάκι, για κάνα μεταλλικό αντικείμενο λες να μας έλεγαν για τη χρήση γεωφυσικών τεχνολογιών; 

 

Αστειάκι, μου φαίνεται πιο εύκολο να μιλήσουν για τις θετικές επιστήμες παρά για τα κινητά ευρήματα που ήρθαν στο φως. Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάτι, αλλά σίγουρα θα έχουν χρησιμοποιήσει. Μάλιστα το ΑΠΘ έστειλε επιστολή στην κα Περιστέρη για να συνδράμει και αυτό με την αποστολή θετικών ερευνητών, για αποτυπώσεις, μετρήσεις κα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Aναφέρομαι στον "απλό ρυθμό" της πρώιμης Ελληνιστικής σε σχέση με το άνοιγμα στο χώρο της μέσης Δήμητρα.

ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ οτι αναφερόμαστε σε πρώιμη Ελληνιστική, γιαυτο δε βάζω παλαιότερα έργα.

Για να μην κουραζόμαστε και να καταλάβεις και εσύ τι εννοώ τσέκαρε Κοκκορου Αλευρά "Τέχνη της Αρχαίας Ελλάδας", Κεφάλαιο Πρώιμη Ελληνιστική Πλαστική και λάβε πάλι υπόψη σου οτι αναφέρομαι καθαρά σε Καρυάτιδες. Αν ήταν οτιδήποτε άλλο δε θα έβαζε αυτην την υπόθεση στη μέση :-)

Επεξ/σία από Cossutius.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ελληνιστική πλαστική σύμφωνα με το μοντέλο του Krahmer, δεν έχει βρεθεί ακόμα καλύτερο μοντέλο στιλιστικής εξέλιξης ώστε να το ανατρέψει, υιοθετήθηκε η τριμερής διάταξη των περιόδων Πρώιμη (300-230π.Χ) Ώριμη (230-150π.Χ) και Υστερη (150-30π.Χ)
Για την πρώτη έχει υιοθετηθεί η 'έννοια της κλειστής φόρμας', δλδ η μορφή χαρακτηρίζεται από μια εσωστρέφεια, κλείνεται στον εαυτό της σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο. 
η Τέχνη της δεύτερης, χαρακτηρίζεται από το "εκφραστικό-δραματικό στυλ" παράδειγμα, δυναμικότητα-ορμητικότητα των μορφών= Νίκη Σαμοθράκης.
και η τρίτη διαθέτει αποκλίνουσες τάσεις, δλδ έχουμε και εξέλιξη αλλά και οπισθοδρομικές τάσεις 


p.s αυστηρό, δαιδαλικό ρυθμό γνωστά αλλά απλός ρυθμός στην ελληνιστική περίοδο, τσουκου. Έχουμε την τέχνη στο ζενίθ της, έχουν πλέον αποκρυσταλλωθεί τα πάθος, τα ψυχικά βιώματα..πρότυπα τις Παλαιολόγειας αναγέννησης. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ε ναι δεν θα φέρουν μπουλντόζα. Θα πράξουν ομοίως με τους προηγούμενος διαφραγματικούς τοίχους...έχει ψωμί πάντως το μνημείο

Μα δεν παρατηρείται κατά τη μέση Ελληνιστική εποχή, έχει παρατηρηθεί και παλαιότερα, για αυτό σου έδωσα και το παράδειγμα της αρχαικής περιόδου.

απλωμένα χέρια;;;;;;;;;;;;; τι μου θύμησες!!! σωρεία βιβλιογραφίας

ο Θεός του Αρτεμισίου: Ποσειδώνας ή Δίας;;;;;; καρά απλωμένο χέρι!!!! κρατούσε κεραυνό ή τρίαινα; 2012-08-21130559.jpg

Η φάτσα Ποσειδώνας μου κάνει. Χώρια που μικροτσούτσουνος λογικό να κρυφτεί στη θάλασσα, ο Δίας θυληκιά γάτα δεν άφησε και η Ήρα το κόλλημα κόλλημα, παρά το κέρατο, προικισμένος θα ήταν ο ......ης..

:P

 

Αλήθεια σοβαρή απορία τώρα, γιατί τους κάναν μικροτσούτσουνους;

Αυξήθηκαν τα προσόντα μας με το πέρασμα των αιώνων; Σαν το μπόι και τον μέσο όρο ζωής ένα πράγμα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δεχτούμε βέβαια αυτό που έχει ειπωθεί εως τώρα, οτι ειναι δηλαδή μνημείο που κατασκευάστηκε περίπου το 300 π.Χ. μιλάμε για πρώιμη Ελληνιστική εποχή, όπου τα κέντρα μαρμαροτεχνίας και τα μεγάλα Αθηναικά εργαστήρια, έχουν μετακομίσει προς Ανατολία και νησιά (Δήλος, Ρόδος, Πάρος κτλ) και διατηρείτε ακόμα το συντηρητικό κλασικό στυλ. Όμως, τα απλωμένα χέρια των Καρυάτιδων (αν τελικά αποδειχθεί οτι ειναι όντως απλωμένα) και το υποτιθέμενο "κράτημα του φορέματος" τους, θα μπορούσαν να αποτελούν μια περίπτωση "βρεφικης" τάσης ανοίγματος της μορφής στον χώρο, σα ίσα οι μορφές αρχαϊζουν δες Παλλαγιά -----> «Το κλειδί είναι οι Καρυάτιδες» λέει η καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Όλγα Παλαγγιά. «Κλειδώνουν τη χρονολόγηση του μνημείου στη ρωμαϊκή εποχή και όχι νωρίτερα από τον 1ο αι. π.Χ. Είναι αρχαϊστικές, δηλαδή φορούν λοξό ιμάτιο, όπως οι αρχαϊκές κόρες, αλλά το κεφάλι τους μοιάζει κλασικό, λες και το έχει φτιάξει ο Πραξιτέλης. Πρόκειται για μια σύνθεση που συνηθιζόταν στα ρωμαϊκά χρόνια από την αγάπη για το παρελθόν. Δεν υπάρχουν αντίστοιχες σε ταφικά μνημεία. Εκείνες του τάφου στο Σβεστάρι της Βουλγαρίας δεν έχουν καμία σχέση στιλιστικά. Πρόκειται για χορεύτριες».}

κάτι που βλέπουμε περισσότερο στη μέση Ελληνιστική περίοδο με κεφαλές στραμμένες προς τα δεξιά κ.ο.κ.


Η φάτσα Ποσειδώνας μου κάνει. Χώρια που μικροτσούτσουνος λογικό να κρυφτεί στη θάλασσα, ο Δίας θυληκιά γάτα δεν άφησε και η Ήρα το κόλλημα κόλλημα, παρά το κέρατο, προικισμένος θα ήταν ο ......ης..
:P

Αλήθεια σοβαρή απορία τώρα, γιατί τους κάναν μικροτσούτσουνους;
Αυξήθηκαν τα προσόντα μας με το πέρασμα των αιώνων; Σαν το μπόι και τον μέσο όρο ζωής ένα πράγμα;

έχω λιώσει στα γέλια με την απορία! τρολολ! 


άντε καληνύχτα παίδες!!! εύχομαι αύριο να ανατριχιάσει κάθε μόριο του σώματός σας !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τίθεται θέμα αμφιβολίας πάντως για τον "απλό ρυθμό", σελιδα 272, 2η παράγραφος στο προαναφερομενο βιβλιο...Η Αλευρά το γράφει όχι εγω :P

 

edit- Έχεις pm.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν τίθεται θέμα αμφιβολίας πάντως για τον "απλό ρυθμό", σελιδα 272, 2η παράγραφος στο προαναφερομενο βιβλιο...Η Αλευρά το γράφει όχι εγω :P

σκαναρε κ στειλε σελιδα να το κοιταξω.
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλήθεια σοβαρή απορία τώρα, γιατί τους κάναν μικροτσούτσουνους;

Αυξήθηκαν τα προσόντα μας με το πέρασμα των αιώνων; Σαν το μπόι και τον μέσο όρο ζωής ένα πράγμα;

 

Γιατί οι αρχαίοι δεν είχαν το κόμπλεξ και ήθελαν να απεικονίζουν το ανθρώπινο σώμα όπως είναι με την καλύτερη τελειότητα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...