Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το "γιατί όχι" δεν ακούγεται κάπως μη επιστημονικό;

 

Υπάρχει δείγμα από Σφίγγες ή Λέοντες τέτοιου τύπου σε κάποιο ρωμαικό μνημείο;

Δεν αποκλείεται βέβαια... γιατί γενικά οι ρωμαίοι ήταν ανοιχτοί σε επιρροές από άλλους λαούς.

 

Καρυάτιδες έχω δει στη Ρώμη, όπως και πολλά αρχαιοελληνικού τύπου αγάλματα (κυρίως από θεούς).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Cossutius, εσύ θα έπρεπε να ξέρεις περι Ρωμαίων! :P

Για όργια σου κάνω και ανάλυση αν θες. Για τέχνη και συγκεκριμένα γλυπτική είμαι λίγο αδιάβαστος και βαριέμαι να ασχοληθώ τώρα :P

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "γιατί όχι" δεν ακούγεται κάπως μη επιστημονικό;

 

Υπάρχει δείγμα από Σφίγγες ή Λέοντες τέτοιου τύπου σε κάποιο ρωμαικό μνημείο;

Δεν αποκλείεται βέβαια... γιατί γενικά οι ρωμαίοι ήταν ανοιχτοί σε επιρροές από άλλους λαούς.

 

Καρυάτιδες έχω δει στη Ρώμη, όπως και πολλά αρχαιοελληνικού τύπου αγάλματα (κυρίως από θεούς).

Εικασίες δεν κάνετε; Από την στιγμή που η χρονολογική τεκμηρίωση δεν έχει δοθεί με σαφήνεια, όλα παίζουν. 

ο Κλασικισμός επιβιώνει και τη βυζαντινή περίοδο, Παλαιολόγεια αναγέννηση, υστεροβυζαντινή περίοδος. Έπειτα περνάει στη Δυτική Αναγέννηση και μπλα μπλα μπλα  

 

 

Χαρακτικό του Stuart, πρόκειται για έναν περιηγητή του 18ου αι. π.Χ. Κατά την περιήγησή του στη πόλη της Θεσσαλονίκης, στην πλατεία Αριστοτέλους είδε και αποτύπωσε τις λεγόμενες "Incantadas" στην Εβραΐκή Συνοικία 

Τα γνωστά "Ελγίνεια της Θεσσαλονίκης" ... βρίσκονται και αυτά στο Λούβρο...

2010061800275-preview.jpg

magemenes.jpg

Στον τάφο της Αμφίπολης δεν έχουμε ολόγλυφες όπως γνωρίζαμε...ολόγλυφη ουσιαστικά ορατή από όλες τις πλευρές...

Εδώ, δλδ στην Αμφίπολη, έχουμε ημίγλυφες, δλδ η πίσω όψη βλέπει στο τοιχίο...

 

το fresco του τάφου της Αμφίπολης που μιμείται τέχνη της ορθομαρμάρωσης μου θύμισε Πομπηιανό Στυλ....

 

1ο Πομπηιανό Στυλ (sorry Unabomber για την ανάλυση)

v2GlL7m.jpg

 

 

 

 

 

Μιας και μιλάμε για γλυπτική, σήμερα απεβίωσε ο Γεώργιος Δεσπίνης (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=91850), ένας από τους κορυφαίους αρχαιολόγους μελετητές της αρχαιοελληνικής γλυπτικής. 

 

αλλά ξέχασα εσάς σας ενδιαφέρουν μόνο οι ταυτίσεις και όχι αυτοί που τα φέρνουν στο φως. 

Για όργια σου κάνω και ανάλυση αν θες. Για τέχνη και συγκεκριμένα γλυπτική είμαι λίγο αδιάβαστος και βαριέμαι να ασχοληθώ τώρα :P

Οι ΧΧΧ κατα-στάσεις αποτυπώνονται ήδη στην Κεραμική της Κλασικής εποχής 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χρησιμοποιούσαν συχνά οι Ρωμαίοι τις Σφίγγες στα ταφικά μνημεία τους;

 

Δεν θα το έλεγα συχνά, αλλά χρησιμοποιούσαν και αυτοί σφίγγες σε ταφικά μνημεία τους. Όμως στην περίπτωση της Αμφίπολης έχουμε να κάνουμε με Ελληνικές Σφίγγες και όχι με Ρωμαϊκές. 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Camulodunum#mediaviewer/File:Colchester_sphinx.jpg

 

Ή τις Καρυάτιδες? Και εγω απο περιέργεια ρωτάω, δε γνωρίζω.

 

 

Σε κάποιες περιπτώσεις πλούσιοι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν Καρυάτιδες. Το επιχείρημα της Παλαγγια είναι αρκετά καλό. 

 

Το πρόσωπο της Καρυάτιδας περισσότερο φέρει προς τις Καρυάτιδες Ρωμαϊκής περιόδου. 

post-72027-0-81228800-1410643937_thumb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με 2 βιβλία που άνοιξα πάντως, αποκλείω εντελώς τη περίπτωση Ρωμαικού τάφου. Δεν αποκλείω όμως προσθήκες (που δεν έχουμε δει ακόμα), αλλά όχι Σφίγγες και τις συγκεκριμένες Καρυάτιδες.

 

Το μνημείο κλασικίζει έντονα.

 

Αν δεχτούμε βέβαια αυτό που έχει ειπωθεί εως τώρα, οτι ειναι  δηλαδή μνημείο που κατασκευάστηκε περίπου το 300 π.Χ. μιλάμε για πρώιμη Ελληνιστική εποχή, όπου τα κέντρα μαρμαροτεχνίας και τα μεγάλα Αθηναικά εργαστήρια, έχουν μετακομίσει προς Ανατολία και νησιά  (Δήλος, Ρόδος, Πάρος κτλ) και διατηρείτε ακόμα το συντηρητικό κλασικό στυλ.

Όμως, τα απλωμένα χέρια των Καρυάτιδων (αν τελικά αποδειχθεί οτι ειναι όντως απλωμένα) και το υποτιθέμενο "κράτημα του φορέματος" τους,  θα μπορούσαν να αποτελούν μια περίπτωση "βρεφικης" τάσης ανοίγματος της μορφής στον χώρο, κάτι που βλέπουμε περισσότερο στη μέση Ελληνιστική περίοδο με κεφαλές στραμμένες προς τα δεξιά κ.ο.κ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πρέπει να 'μαστε επιφυλακτική με τις χρονολογήσεις του μνημείου έως ότου δοθούν και άλλα τεκμήρια, είτε αρχιτεκτονικά ή πλαστικά είτε κινητά-μικροτεχνία (αμήν). 

Πρέπει λίγο να μαστε προσεκτικοί στα επίθετα, άλλο κλασικίζει και άλλο κλασικό. Κλασικίζει όταν μιμείται κλασικά πρότυπα. Ουσιαστικά έχουμε αναβίωση κλασικών προτύπων.


Δεν θα το έλεγα συχνά, αλλά χρησιμοποιούσαν και αυτοί σφίγγες σε ταφικά μνημεία τους. Όμως στην περίπτωση της Αμφίπολης έχουμε να κάνουμε με Ελληνικές Σφίγγες και όχι με Ρωμαϊκές. 

 

Οι σφίγγες αρχαϊζουν, Ελληνικότατες βέρες!

 

Παρομοίως, στη Κορυφή επιτύμβιας στήλης στο Άργος Ορεστικό έχουμε αυτό, 5ος αι. π.Χ
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=215726
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κλασικίζει όταν μιμείται κλασικά πρότυπα.

 

Σωστά το έγραψα λοιπόν. Αυτό ακριβως εννούσα. Οι Καρυάτιδες ειναι κλασικό πρότυπο.

 

Κατα τα άλλα, στο ΑΝ είμαστε όλοι. Τίποτε δεν ειναι σίγουρο οπότε συνεχίζουμε τις υποθέσεις ρίχνοντας γνώσεις :P :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε περιπτωση που βρεθουν μπροστα απο τον τελικο τοιχο που απο πισω (λογικα) θα βρισκεται ο ''νεκρος'' και ο τοιχος δεν εχει υποστει 

 

ζημιες και ειναι ανεπαφος και σφραγισμενος , οι αρχαιολογοι απλα τον γκρεμιζουν ή ακολουθειται καποια αλλη διαδικασια ?  :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με 2 βιβλία που άνοιξα πάντως, αποκλείω εντελώς τη περίπτωση Ρωμαικού τάφου. Δεν αποκλείω όμως προσθήκες (που δεν έχουμε δει ακόμα), αλλά όχι Σφίγγες και τις συγκεκριμένες Καρυάτιδες.

 

Το μνημείο κλασικίζει έντονα.

 

Αν δεχτούμε βέβαια αυτό που έχει ειπωθεί εως τώρα, οτι ειναι  δηλαδή μνημείο που κατασκευάστηκε περίπου το 300 π.Χ. μιλάμε για πρώιμη Ελληνιστική εποχή, όπου τα κέντρα μαρμαροτεχνίας και τα μεγάλα Αθηναικά εργαστήρια, έχουν μετακομίσει προς Ανατολία και νησιά  (Δήλος, Ρόδος, Πάρος κτλ) και διατηρείτε ακόμα το συντηρητικό κλασικό στυλ.

Όμως, τα απλωμένα χέρια των Καρυάτιδων (αν τελικά αποδειχθεί οτι ειναι όντως απλωμένα) και το υποτιθέμενο "κράτημα του φορέματος" τους,  θα μπορούσαν να αποτελούν μια περίπτωση "βρεφικης" τάσης ανοίγματος της μορφής στον χώρο, κάτι που βλέπουμε περισσότερο στη μέση Ελληνιστική περίοδο με κεφαλές στραμμένες προς τα δεξιά κ.ο.κ.

 

Με 2 βιβλία που άνοιξα πάντως, αποκλείω εντελώς τη περίπτωση Ρωμαικού τάφου. Δεν αποκλείω όμως προσθήκες (που δεν έχουμε δει ακόμα), αλλά όχι Σφίγγες και τις συγκεκριμένες Καρυάτιδες.

 

Το μνημείο κλασικίζει έντονα.

 

Αν δεχτούμε βέβαια αυτό που έχει ειπωθεί εως τώρα, οτι ειναι  δηλαδή μνημείο που κατασκευάστηκε περίπου το 300 π.Χ. μιλάμε για πρώιμη Ελληνιστική εποχή, όπου τα κέντρα μαρμαροτεχνίας και τα μεγάλα Αθηναικά εργαστήρια, έχουν μετακομίσει προς Ανατολία και νησιά  (Δήλος, Ρόδος, Πάρος κτλ) και διατηρείτε ακόμα το συντηρητικό κλασικό στυλ.

Όμως, τα απλωμένα χέρια των Καρυάτιδων (αν τελικά αποδειχθεί οτι ειναι όντως απλωμένα) και το υποτιθέμενο "κράτημα του φορέματος" τους,  θα μπορούσαν να αποτελούν μια περίπτωση "βρεφικης" τάσης ανοίγματος της μορφής στον χώρο, κάτι που βλέπουμε περισσότερο στη μέση Ελληνιστική περίοδο με κεφαλές στραμμένες προς τα δεξιά κ.ο.κ.

Παράδειγμα τυχαίο 

 

Αθηνά Velletri 

 

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%92%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85

 

Προτεταμένο δεξί χέρι - aka άνοιγμα στον χώρο που λες.... τελευταία δεκαετία 5ου αι. π. Χ 

Το 490-480 έχουμε το ορόσημο της τέχνης το Παιδί του Κριτία...

έχουμε το πρώτο σπάσιμο της μορφής, το λεγόμενο contra posto.... το κεφάλι δεν κοιτάει ευθεία, έχει ένα ελαφρύ λύγισμα

το παιδί τα σπάει, μια σταλιά σκατό 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημητρα μπραβο παντως για τις φωτο.. Οντως μεγαλη ομοιοτητα και το κοψιμο των μαρμαρων και οι Καρυατιδες με αυτα στη Πομπηια..

 

Πιστευεις υπαρχει καποια συνδεση/επιρροη;

 

Δεν εχω διαβασει την ιστορια της Πομπηιας και αν συμμετεχει καθολου ο Μεγας Αλεξανδρος ή η Μακεδονια γενικα σε αυτη..

 

Ο Δινοκρατης επιρροες απο Πομπηια ισως;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε περιπτωση που βρεθουν μπροστα απο τον τελικο τοιχο που απο πισω (λογικα) θα βρισκεται ο ''νεκρος'' και ο τοιχος δεν εχει υποστει 

 

ζημιες και ειναι ανεπαφος και σφραγισμενος , οι αρχαιολογοι απλα τον γκρεμιζουν ή ακολουθειται καποια αλλη διαδικασια ?  :-)

Λες να ναι σε φάση να προδικάσουν ότι βρέθηκαν επι-τέλους στο τέλος; Ίδωμεν...κάτσε να φτάσουμε...

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λες να ναι σε φάση να προδικάσουν ότι βρέθηκαν επι-τέλους στο τέλος; Ίδωμεν...κάτσε να φτάσουμε...

 

 

Δεν μιλησα για τωρα οτι τον βρηκαν, ΟΤΑΝ τον βρουν απλα τον γκρεμιζουν ? αυτο μονο.  :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παρομοίως, στη Κορυφή επιτύμβιας στήλης στο Άργος Ορεστικό έχουμε αυτό, 5ος αι. π.Χ

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=215726

 

 

Οι σφίγγες της Αμφίπολης διαφέρουν από τις αρχαϊκές που είχαν χρησιμοποιηθεί ακόμα και στην Θάσο.

 

Απ' όσες έχω δει, είναι πανομοιότυπες με τις Ελληνικές σφίγγες στην Μέμφιδα (Περίοδος Πτολεμαίου Α')

post-72027-0-25162100-1410645555_thumb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...