Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

http://www.insomnia.gr/topic/496650-%CE%B2%CF%81%CE%AD%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CF%8C%CF%87%CE%B9/page-167

εδώ είστε για το ποιός μίλησε για την τεχνοτροπία των καρυάτιδων. μόνο τυχαίος δεν είναι ο κύριος Βαλαβάνης

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε όχι και ανίδεος..

Βασικά είπε ότι τα εργαστήρια και οι δημιουργοί έργων τέχνης της κλασσικής Αθήνας ήταν τάξεις ανώτεροι άλλων προηγούμενων και μεταγενέστερων.

 

Και εγώ αυτό άκουσα. Επειδή οι περισσότεροι όταν ακούμε για καρυάτιδα σκεφτόμαστε αυτές τις κλασσικές που γνωρίζουμε απ' την ακρόπολη. Ο αρχαιολόγος είπε να μην μπερδεύουμε τις καρυάτιδες στον τάφο της Αμφίπολης με αυτές που είναι κατασκευασμένες στα αττικά εργαστήρια τα οποία ήταν τα καλύτερα τότε.

 

 

Πάντως η απίστευτη ανατριχίλα που ένιωσα βλέποντας Κυριακή πρωί τη Καρυάτιδα, είναι απερίγραπτο συναίσθημα. Συγκίνηση? Θαυμασμός? Δε ξέρω πως να το περιγράψω αλλά νομίζω οτι οι περισσότεροι που έχουν έστω και λίγο ασχοληθεί, όχι με την αρχαιολογία αλλά έστω λιγο με την τέχνη, μπορούν να με καταλάβουν.

Όσο για τους αρχαιολόγους? Πολλοι κάνουν τους αδιάφορους. Αλλά ξέρω οτι τους τρώει το "γιατί να μην είμαι εγώ εκε

 

Εγώ ένιωσα τώρα το απόγευμα ανατριχίλα που γύρισα απέξω άνοιξα το pc και μπήκα να δώ τα νέα απο το web.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βάση των εως τωρα εκτιμήσεων ο τάφος ειναι φτιαγμένος απο τον Δεινοκράτη. Ο συγκεκριμένος ήταν ένας απο τους καλύτερους αρχιτέκτοντες της Ελληνιστικής εποχής.

Αλλά ανεξάρτητα με αυτό.

Μόνο ως ανίδεο μπορώ να χαρακτηρίσω κάποιον που θα κάτσει να κάνει σύγκριση χωρις να έχει ολόκληρο το γλυπτό (2 μέρες πριν δεν ειχαμε "ολοσωμες" τις φωτό και μόνο απο φωτογραφία. Όχι απλά ανίδεο αλλά τρολάρει κιόλας επικίνδυνα χωρις λογο.   (σίγουρα το έθεσε έτσι όπως το γράφεις? )

Δήμητρα δεν έχουν βάλει Κάσσανδρο και μπαμπά μέσα...δε παίζω :P

Μην τα λες σε μένα, δεν τον "υπερασπίστηκα" εγώ! :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

είναι λάθος να συγκρίνουμε έργα επαρχιακών εργαστηρίων -όπως είναι τα εργαστήρια της Μακεδονίας- με τα αττικά εργαστήρια. Και μάλιστα, με τα αττικά εργαστήρια του 5ου. π.Χ. αιώνα –τα κορυφαία.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία «χονδρική» δουλειά. Οι επιφάνειες των γλυπτών καλύπτονταν με χρώμα. Επίσης, τα γλυπτά αυτά δεν ήταν ορατά και ο γλύπτης μπορούσε, κατά το κοινώς λεγόμενο, να τα «ξεπετάξει». Το βασικό είναι ότι, πρόκειται για ένα επαρχιακό εργαστήριο, άρα όχι για μεγάλους καλλιτέχνες, οι οποίοι και απέδωσαν με τον τρόπο που απέδωσαν τις μορφές των Καρυάτιδων

 

 

Κάτι δε πάει καλάμε τη συγκεκριμένη δήλωση. Ειτε δε την έχουν απομαγνητοφωνήσει σωστά, είτε ο Βαλαβάνης έχει μπερδευτεί.

Αρχικά το μεγαλύτερο λάθος ενός αρχαιολόγου ειναι να κρίνει και να θεωρεί δεδομένα πράγματα, πριν δει κάτι απο κοντά. Ειναι must αυτο.

Απο που και ως που θεωρει δεδομένο (χωρίς μάλιστα να έχει δει το υπόλοιπο μέρος των Καρυάτιδων) τέτοια πράγματα. οτι ειναι φτιαγμένα σε "επαρχιακό" εργαστηριο? Ποιο ειναι το επαρχιακό? Η Αμφιπολη εκεινη την εποχή ήταν κάτι σαν Αθήνα!!!

Δεύτερον απ τη μια λέει οτι ειναι λάθος να κάνουμε συγκρίσεις αλλά απ την άλλη συγκρίνει ξεκάθαρα και μάλιστα μέσω φωτό.

 

Η δήλωση αυτη ειναι υπερφάουλ. Μάλλον κάτι άλλο θα έλεγε ο άνθρωπος και αλλιώς το περάσανε,

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ παιδιά...Βρέθηκε το πρόβλημα.

Πηγή δημοσίευσης υποτιθέμενων δηλώσεων Βαλαβάνη

thetoc.gr. 9/9/2014

 

Και εδω η συνέντευξη από τον Ε.Τ.

http://www.e-typos.com/Post.aspx?id=57622&title=%CE%9F%20%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82%20%CE%A0.%20%CE%92%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B7%CF%82%20%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD%20%CE%95.%CE%A4.%3A%20%CE%98%CE%B1%20%CE%B2%CF%81%CE%B5%CE%B8%CE%BF%CF%8D%CE%BD%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1%20%CE%B3%CE%BB%CF%85%CF%80%CF%84%CE%AC%20%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD%20%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%AF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7

 

Έκανε μπαμ το πράμα...τόσο φάουλ να ειναι ο καθηγητής? Δεν έπαιζε!!!

Απορώ που το εμπέδωσες ότι είναι υποτιθέμενες οι δηλώσεις ή ότι ο κος Βαλαβάνης (ή δρ, δεν ξέρω πως θέλουν να τον αποκαλούν) έχει μιλήσει μόνο μια φορά και έχει ερωτηθεί μόνο από έναν δημοσιογράφο. Γιατί με ένα γρήγορο ψάξιμο, βρίσκω τουλάχιστον 3 μικρές του συνεντεύξεις πάνω στο θέμα από διαφορετικούς δημοσιογράφους. Και σε παρόμοιες ερωτήσεις, τα ίδια λέει, ότι δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα στις καρυάτιδες της κλασσικής Αθήνας γιατί δημιουργήθηκαν από μη επαρχιακά εργαστήρια, επειδή είναι ορατές και όχι για να κρυφτούν σε έναν τάφο άρα μεγαλύτερη προσοχή στη δουλειά που έγινε, κτλ

 

Δεν λέει και τίποτα το παράλογο, μια χαρά τα λέει.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οκ παιδιά...Βρέθηκε το πρόβλημα.

Πηγή δημοσίευσης υποτιθέμενων δηλώσεων Βαλαβάνη

thetoc.gr. 9/9/2014

 

Και εδω η συνέντευξη από τον Ε.Τ.

http://www.e-typos.com/Post.aspx?id=57622&title=%25CE%259F%2520%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B8%25CE%25B7%25CE%25B3%25CE%25B7%25CF%2584%25CE%25AE%25CF%2582%2520%25CE%25A0.%2520%25CE%2592%25CE%25B1%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25B2%25CE%25AC%25CE%25BD%25CE%25B7%25CF%2582%2520%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CE%25BD%2520%25CE%2595.%25CE%25A4.%253A%2520%25CE%2598%25CE%25B1%2520%25CE%25B2%25CF%2581%25CE%25B5%25CE%25B8%25CE%25BF%25CF%258D%25CE%25BD%2520%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9%2520%25CE%25AC%25CE%25BB%25CE%25BB%25CE%25B1%2520%25CE%25B3%25CE%25BB%25CF%2585%25CF%2580%25CF%2584%25CE%25AC%2520%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7%25CE%25BD%2520%25CE%2591%25CE%25BC%25CF%2586%25CE%25AF%25CF%2580%25CE%25BF%25CE%25BB%25CE%25B7

 

Έκανε μπαμ το πράμα...τόσο φάουλ να ειναι ο καθηγητής? Δεν έπαιζε!!!

Είναι 2 διαφορετικές συνεντεύξεις όμως. Τις παραπάνω δηλώσεις τις έχει όντως κάνει, εκτός εξαιρετικού απροόπτου. http://www.thetoc.gr/politismos/article/amfipoli-o-tafos-anikei-se-andra-apo-tin-auli-tou-m-aleksandrou

Πάντως από αυτά που λέει δε καταλαβαίνω ότι οι Καρυάτιδες είναι και για πέταμα... :Ρ απλά σε σύγκριση με αυτές της Ακρόπολης είναι σαφώς μικρότερης αξίας.

 

Να προσθέσω εδώ ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής είναι διεθνώς καταξιωμένος και από τους πιο γνωστούς Ελληνες του χώρου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι 2 διαφορετικές συνεντεύξεις όμως. Τις παραπάνω δηλώσεις τις έχει όντως κάνει, εκτός εξαιρετικού απροόπτου. http://www.thetoc.gr/politismos/article/amfipoli-o-tafos-anikei-se-andra-apo-tin-auli-tou-m-aleksandrou

Πάντως από αυτά που λέει δε καταλαβαίνω ότι οι Καρυάτιδες είναι και για πέταμα... :Ρ απλά σε σύγκριση με αυτές της Ακρόπολης είναι σαφώς μικρότερης αξίας.

 

Να προσθέσω εδώ ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής είναι διεθνώς καταξιωμένος και από τους πιο γνωστούς Ελληνες του χώρου.

Έλα γιατί ανίδεο τον βγάλαμε..

Τι άλλο ακόμα..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω απ την άλλη θεωρώ πολύ σημαντικό το ότι η αρχαιότερη επιγραφή ήταν Ελληνική. Ανακαλύφθηκε στην Ικλαίνα Μεσσηνίας από τον Κοσμόπουλο. Σίγουρα δεν ειναι επιπέδου Βεργίνας αλλά δείχνει το πόσο "παλιοί" είμαστε.

 

Φήμες λένε ότι έχουν ήδη βρεθεί κομμάτια. Το σίγουρο ειναι οτι δεν ακουμπούσαν στο επιστήλιο. Λες να ειχαν το χέρι σηκωμένο κάθετα χωρίς να ακουμπάνε? Επίσης θα ηταν κάτι πρωτότυπο και σημαντικό.

 

Cossutius., on 11 Sept 2014 - 6:53 PM, said:snapback.png

Το δελτίο τυπου αυτό ακριβώς λέει.

Μπορεί να μη σημαίνει τίποτε, μπορεί να σημαίνει και πολλά.

Απλά λέω ότι δεν απαιτούνται "σύνδεσμοι μολυβδοχόησης, ούτε επεξεργασία της κάτω επιφάνειας του επιστυλίου" για να στηρίξουν τα χέρια το επιστύλιο, μια και η βασική στήριξή του γίνεται από τον κορμό των Καρυάτιδων. Με αυτό το σκεπτικό, φυσικά, ίσως να μην υπάρχει λόγος για δευτερεύσα στήριξη μέσω των χεριών.

 

Είμαι περίεργος να δω αν τελικά "χορεύουν".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδη ακριβως ειναι ο συγκεκριμένος (και εγω τον έχω σε εκτίμηση), δε πιστευω οτι θα έμπαινε ποτέ στη διαδικασία να κρίνει και θεωρήσει και ως δεδομένα κάποια πράγματα στηριζόμενος σε μια φωτογραφία έχοντας δει μόνο το 1/5 του έργου.

 

Θεωρώ σχεδόν σίγουρο πως είτε η συνέντευξη ειναι μούφα, είτε έχουν περαστει λανθασμένα κάποια πράγματα. Και ειδικά το συγκεκριμένο σάιτ δε το θεωρω και το πλέον αξιόπιστο.

 

Το κείμενο που παρατέθηκε έχει πολλά φάουλ από μόνο του και πιστεύω οτι και ο ίδιος αν το έβλεπε θα συμφωνουσε.

 

Νωρίτερα έγραψα 2 βασικότατα επιχειρήματα και ακόμα ένα που προσθέτω.

1. Η Αμφίπολη την εποχή που εικάζεται οτι φτιάχτηκε ο τάφος ειναι τεράστιο κέντρο με πολλούς πασίγνωστους να πηγαίνουν εκει.

2. Η Αθήνα έχει χάσει την αίγλη της (δεν ειναι τυχαίο οτι κατά την Ελληνιστική εποχή έχουμε πολύ περισσότερα μεγάλα έργα προς τα Βόρεια και ελάχιστα στην Αθήνα (καταρρίπτεται άμεσα το επιχείρημα της...Αθηναϊκής σχολής. Οι Αθηναίοι πάνε προς τα πάνω διότι εκεί παίζουν τα φράγκα τώρα :-) )

3. Δεν κρίνεις ένα έργο απο μια φωτογραφία και μάλιστα έχοντας δει μόνο το πρόσωπο της μιας Καρυάτιδας.

Δηλαδή αν αύριο βρεθει επιγραφή του Φειδία (που λέει ο λόγος) τι θα πει?

 

Κάτι βρωμάει έντονα εδω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο λόγος που Αθηναίοι τεχνίτες αναγκάζονται να αναζητήσουν δουλειά προς το τέλος του 4ου αιώνα π.Χ. εκτός Αθήνας είναι γιατί ο κυβερνήτης της Αθήνας Δημήτριος Φαληρέας απαγορεύει την δημιουργία πολυτελών ταφικών μνημείων στα νεκροταφεία της πόλης. (τον αγαπώ τον Φαληρέα γιατί η ύλη για την ελληνιστική πλαστική θα ήταν ατελείωτη, μας φτάνουν τα ρωμαϊκά αντίγραφα)

 

Τεχνοτροπικά μπορείς να κρίνεις κι απο μια φωτογραφία. Σίγουρα θέλει προσοχή και αν είναι να κάνεις μια εργασία θα την δεις από κοντά αλλά φαίνεται αν ένα έργο είναι πιο χροντροκομμένο ή πιο εκλεπτυσμένο. Προσωπικά δεν δηλώνω ειδικός στην κλασική πλαστική μιας και έχω ασχοληθεί με προϊστορική αρχαιολογία περισσότερο.

 

Ο Βαλαβάνης ποτέ δεν λέει κάτι έτσι για να το πει. Φυσικά όλοι κάνουν λάθη.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...