Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μπορεί όντως να είναι χαζομάρες όπως είπε ο φίλος πιο πάνω, αλλά σίγουρα έχουν ένα ενδιαφέρον και τα γράφει ωραία :-)

Συμφωνώ οτι έχει ενδιαφέρον γι αυτό και διαβάζω τι γράφει. Είναι πολύ ευφάνταστα, αλλά τι πειράζει; Μήπως θα τον ψηφίσουμε για πρωθυπουργό; Όσο οτι γράφει ωραία συμφωνώ, αλλά τα παραπάνω είναι δικιά μου διασκευή... :ph34r: :whistle:

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μπορεί όντως να είναι χαζομάρες όπως είπε ο φίλος πιο πάνω, αλλά σίγουρα έχουν ένα ενδιαφέρον και τα γράφει ωραία :-)

Εντελώς ανοησίες και μάλιστα πριν έχει εικόνα ολόκληρων των χώρων.

Αλίμονο αν πιστεύαμε όποιον τα λέει ή τα γράφει "ωραία". Αλίμονο!

Ο κυριούλης προφανώς πέρασε κατευθείαν από τις σφίγγες στην τελευταία τρύπα, προσπερνώντας τις Καρυάτιδες της λογικής.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πριν από λίγο μιλούσε κάποιος αρχαιολόγος στο ΣΚΑΪ, δυστυχώς δεν κράτησα το όνομά του.

 

Τον ρώτησαν διάφορα. Αυτά που κράτησα είναι η αναφορά του οτι αποκλείται ο τάφος να είναι του Μ. Αλεξάνδρου ή της Ρωξάνης και του γιού του. Είπε οτι για να κατασκευαστεί τέτοιο τεράστιο μνημείο εκείνη την εποχή ήθελε την άδεια του ανθρώπου που είχε το ανώτερο αξίωμα τότε και μετά τον Μ. Αλέξανδρο ο μόνος που υπήρξε ήταν ο Κάσσανδρος. Το πᾶθος που είχε ο Κάσσανδρος για να πάρει την διαδοχή δημιούργησε ένα απίστευτο μίσος εναντίον οποιουδήποτε στοιχείου ή μέλους που είχε σχέση με τον Μ. Αλέξανδρο και την οικογένειά του και δεν υπάρχει περίπτωση να φτιάχτηκε τέτοιο μνημείο για οποιονδήποτε είχε σχέση με τον Μ. Αλέξανδρο.

Επίσης ανέφερε και κάτι που μάλλον δεν κατάλαβα εγώ καλά, οτι ο ιστορικός που μας πληροφορεί καλύτερα για τον Μ Αλέξανδρο μετά τον θάνατό του, υπήρξε μετά από 500 χρόνια από τον θάνατό του. Ανέφερε και το όνομα ενός Ντράζεν ή Ντρόζεν, ξένου ιστορικού που μελέτησε περισσότερο από όλους τον Μ. Αλέξανδρο και τον μακεδονικό πολιτισμό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι εχουν ταλεντο σε αυτο.

Το προβλημα με αυτο ομως,ειναι οτι αποχαύνωσαν κόσμο και κοσμάκη,με κατι τετοιες μπαρουφες(βλεπε ομαδες Ε,Ζ,Η,Θ κοκ)

Ο κόσμος αποχαυνώνεται όταν δεν λειτουργεί η κρίση, η μνήμη. Η φαντασία -και η καλπάζουσα ακόμη -δεν έβλαψε κανένα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντελώς ανοησίες και μάλιστα πριν έχει εικόνα ολόκληρων των χώρων.

Αλίμονο αν πιστεύαμε όποιον τα λέει ή τα γράφει "ωραία". Αλίμονο!

Ο κυριούλης προφανώς πέρασε κατευθείαν από τις σφίγγες στην τελευταία τρύπα, προσπερνώντας τις Καρυάτιδες της λογικής.

Δεν είπα ότι τον πιστεύω ρε συ, είπα ότι έτσι όπως τα γράφει διαβάζονται, σαν μυθιστόρημα ας πούμε :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο κόσμος αποχαυνώνεται όταν δεν λειτουργεί η κρίση, η μνήμη. Η φαντασία -και η καλπάζουσα ακόμη -δεν έβλαψε κανένα.

Καλή η φαντασία για τη λογοτεχνία, τη μουσική, τη ζωγραφική γενικά την τέχνη. Άντε και για καμιά θεωρητική φυσική που ο φυσικός πρέπει να καλπάζει η φαντασία του για να μπορέσει να βρει εξηγήσεις σε διάφορα φαινόμενα. Στα πλαίσια της ιστορίας και της αρχαιολογίας, φαντασία δεν υπάρχει.

 

Όλο το κατεβατό που έγραψε θα έπρεπε να το στηρίξει πάνω σε άλλα ευρήματα, μύθους ήθη και έθιμα της εποχής, κτλ

Όχι βλέπουμε κάτι και αρχίζουμε από μόνοι μας να φανταζόμαστε το γιατί και πως και πότε συνέβη πλάθοντας ιστοριούλες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επίσης ανέφερε και κάτι που μάλλον δεν κατάλαβα εγώ καλά, οτι ο ιστορικός που μας πληροφορεί καλύτερα για τον Μ Αλέξανδρο μετά τον θάνατό του, υπήρξε μετά από 500 χρόνια από τον θάνατό του. Ανέφερε και το όνομα ενός Ντράζεν ή Ντρόζεν, ξένου ιστορικού που μελέτησε περισσότερο από όλους τον Μ. Αλέξανδρο και τον μακεδονικό πολιτισμό.

Μάλλον εννοούσε τον Ντρόυζεν

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B9%CF%8C%CF%87%CE%B1%CE%BD_%CE%93%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86_%CE%9D%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%85%CE%B6%CE%B5%CE%BD

Σε αυτόν ανήκει, νομίζω, ο χαρακτηρισμός "ελληνιστικός κόσμος" (Hellenismus).

 

Ο ιστορικός μάλλον είναι ο Αρριανός http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%91%CF%81%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμένα εδώ και μέρες μου μυρίζει.. Αντίπατρος.

Πατέρας του Κάσσανδρου,ορισθείς από τον Αλέξανδρο ως αντιβασιλέας της Μακεδονίας τον καιρό της εκστρατείας του Μεγάλου στην Περσία.

Πιστεύω έχει τα φόντα η περίπτωση του..

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλή η φαντασία για τη λογοτεχνία, τη μουσική, τη ζωγραφική γενικά την τέχνη. Άντε και για καμιά θεωρητική φυσική που ο φυσικός πρέπει να καλπάζει η φαντασία του για να μπορέσει να βρει εξηγήσεις σε διάφορα φαινόμενα. Στα πλαίσια της ιστορίας και της αρχαιολογίας, φαντασία δεν υπάρχει.

 

Όλο το κατεβατό που έγραψε θα έπρεπε να το στηρίξει πάνω σε άλλα ευρήματα, μύθους ήθη και έθιμα της εποχής, κτλ

Όχι βλέπουμε κάτι και αρχίζουμε από μόνοι μας να φανταζόμαστε το γιατί και πως και πότε συνέβη πλάθοντας ιστοριούλες.

Το στηρίζει αν διαβάσεις σε προηγούμενες του αναρτήσεις.

Δεν τον υπερασπίζομαι -δεν έχω λόγο. Εδώ όμως να σου θυμίσω οτι δεν είμαστε διαρκές επιστημονικό συνέδριο αρχαιολογίας. Αν εσύ έχεις άλλες φιλοδοξίες, αλλάζει. Εγώ (και μερικοί άλλοι εδωπέρα) διασκεδάζω δημιουργικά  χωρίς να παίρνω και πολύ στα σοβαρά τον εαυτό μου.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Στα πλαίσια της ιστορίας και της αρχαιολογίας, φαντασία δεν υπάρχει.

Να σου θυμίσω οτι η Γραμμική Β' στην οποία πρωτογράφηκε η ελλ. γλώσσα, αποκρυπτογραφήθηκε από έναν 'φαντασιόπληκτο' αρχιτέκτονα, τον Βέντρις και την φαντασιοπληξία της Τροίας την έκανε χειροπιαστή ένα άλλο ψώνιο, ο Σλίμαν.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Νεώτερα από τον μυστήριο Κυριούλη:

 

Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ- ΑΝΤΙ-ΠΕΡΣΙΚΟ ΑΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ;

 

Στις 7/9/2014 το ΥΠΠΟ ανακοινώνοντας τα νέα ευρήματα των ανασκαφών στην Αμφίπολη ανέφερε τα εξής (http://www.yppo.gr/2/g22.jsp?obj_id=58312):

«Οι καρυάτιδες έχουν πλούσιους βοστρύχους, που καλύπτουν τους ώμους τους, φέρουν ενώτια, και φορούν χειριδωτό χιτώνα. Το δεξί χέρι της μιας και το αριστερό της άλλης ήταν προτεταμμένα, ώστε με την κίνηση τους να αποτρέπουν συμβολικά εκείνους οι οποίοι θα επιχειρούσαν την είσοδο στον τάφο και ήταν ένθετα. Ακολουθείται, δηλαδή, η ίδια τεχνική, όπως στις κεφαλές και στα φτερά των Σφιγγών» Στην αρχή επικρατούσε η άποψη στα ΜΜΕ και μάλιστα από σχόλια αρχαιολόγων ότι δεν πρέπει να έκαναν αποτρεπτική κίνηση οι Καρυάτιδες αλλά μάλλον με τα χέρια τους συγκρατούσαν το επιστύλιο, όπως έχει παρατηρηθεί σε πολλές περιπτώσεις.

 

Σύμφωνα με την ψηφιακή αναπαράσταση του μνημείου που δημοσίευσε το ΥΠΠΟ στις 9/9/2014 (http://www.yppo.gr/2/g22.jsp?obj_id=58355) οι Καρυάτιδες φαίνεται ότι προτάσσουν τα χέρια τους ΠΛΑΓΙΩΣ κόβοντας έτσι την είσοδο στους εισβολείς του τάφου, ουσιαστικά αποτρέπουν με την έννοια του εμποδίζουν/κόβουν τον δρόμο  και όχι με την έννοια της συμβολικής κίνησης της αποτροπής που γίνεται με προτεταμένο το χέρι προς τα εμπρός.

 

Η παρακάτω φωτογραφία είναι μεγέθυνση  στο σημείο που βρίσκονται οι Καρυάτιδες :

 

Η παρουσία όμως τον Καρυάτιδων – πέρα από την μεταφυσική συμβολική τους σημασία που είδαμε στην ανάρτηση : http://www.empedotimos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html– πιθανόν να αναδύουν και ένα αντι-Περσικό άρωμα με την έννοια ότι παραπέμπουν με κάποιο τρόπο στην Περσία.

Όπως γνωρίζουμε οι Καρυάτιδες ήταν κόρες από τις Καρυές της Λακωνίας οι οποίες χόρευαν τον χορό του καλαθίσκου σε τελετές της Αρτέμιδος, φέροντας πάνω στο κεφάλι τους τον λεγόμενο κάλαθο.

 

Το περίεργο είναι  ότι οι Καρυάτιδες  χρησιμοποιήθηκαν αντί για κίονες σε πολλά οικοδομήματα, το γνωστότερο από όλα είναι το Ερέχθειο στην Ακρόπολη με τις γνωστές σε όλους μας Καρυάτιδες. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό ;

 

Την απάντηση μας δίδει ο Βιτρούβιος στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου του «Περί Αρχιτεκτονικής». Στην παράγραφο 5 εξηγεί ότι οι Καρυές κατά τους Περσικούς πολέμους μήδισαν και τάχθηκαν με τους Πέρσες. Μετά την νίκη των Ελλήνων επί των Περσών, οι Έλληνες ισοπέδωσαν τις Καρυές, σκότωσαν τους άνδρες και οδήγησαν τις γυναίκες στην δουλεία  «μην επιτρέποντας να βγάλουν τις  μακριές εσθήτες  και τα κοσμήματα που έφεραν ως μητέρες» και για να «διαπομπεύσουν αιώνια σε πραγματική δουλεία, τιμωρημένες με βαριά ατίμωση για την πολιτεία τους», οι αρχιτέκτονες της εποχής «έφτιαξαν για τα δημόσια κτήρια είδωλα των γυναικών εκείνων, που σηκώνουν φορτία, ώστε να μείνει στις επόμενες γενιές η μνήμη της τιμωρίας της πολιτείας των Καρυών». (Βιτρούβιος – Περί Αρχιτεκτονικής I 1.5)

 

Με άλλα λόγια οι Καρυάτιδες δεν αποτελούν στοιχεία διακόσμησης (όπως θεωρούμε εμείς την σημερινή εποχή) αλλά μέσον διαπόμπευσης, παρά το κάλλος που τις περιβάλλει.

 

Την ίδια τακτική ακολούθησαν και οι Λακεδαιμόνιοι με τους  Πέρσες όταν μετά την νίκη τους στις Πλαταιές  κατασκεύασαν την Περσική Στοά ως μνημείο νίκης όπου τοποθέτησαν αγάλματα των αιχμαλώτων τους ντυμένων με βαρβαρικές φορεσιές να υποστηρίζουν την οροφή ως μέσο διαπόμπευσης. (Βιτρούβιος – Περί Αρχιτεκτονικής I 1.6)

 

[Πηγή :Βιτρούβιος – Περί Αρχιτεκτονικής,  εκδόσεις Πλέθρον]

 

Την Περσική Στοά, η οποία δεν έχει βρεθεί, την αναφέρει και ο Παυσανίας στο ΙΙΙ 11.3.

 

Για τον ίδιο λόγο είναι και η παρουσία των Καρυάτιδων στον Θησαυρό  των Σιφνίων στους Δελφούς, όπου παρεμπιπτόντως  συνυπάρχουν  με Σφίγγες, η ζωφόρος του οποίου είναι συνεχής κατά το πρότυπο αυτής της  Περσέπολης και η εικονογραφία της ταιριάζει στον εορτασμό των Ελληνικών  νικών κατά των Περσών.

 

Στην παρακάτω φωτογραφία απεικονίζεται μια  γύψινη αναπαράσταση του Θησαυρού των Σιφνίων.

 

[Πηγή : «ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΕΛΦΩΝ – Ίδρυμα Λάτση, σελ.21]

 

Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στο Ερέχθειο το οποίο φτιάχτηκε (421-406) την εποχή που οι Αθηναίοι ήταν σε πόλεμο με τους Σπαρτιάτες,  στην διάρκεια της οποίας συνήφθη και  η πρώτη ειρηνευτική συμφωνία των Σπαρτιατών και των Περσών το καλοκαίρι του 412, και μάλιστα ανηγέρθη στον χώρο όπου υπήρχε ο αρχαϊκός ναός της Αθηνάς, ο οποίος κατεστράφη από τους Πέρσες, όταν αυτοί έκαψαν όλα τα ιερά της Ακρόπολης. Το γεγονός αυτό το γνώριζε καλά  ο Αλέξανδρος μιας και έκαψε την Περσέπολη ως εκδίκηση για την καταστροφή της Ακρόπολης από τον Ξέρξη (Αρριανός ΙΙΙ 18.1.12)

 

Παρόλα αυτά οι Καρυάτιδες συγκλονίζουν με το κάλλος τους και έχουν γίνει πρότυπο Ελληνικού Αρχιτεκτονικού Κάλλους στις μέρες μας, ενώ ουσιαστικά αποτελούν διαπόμπευση  όσων πρόδωσαν τους Έλληνες. Ακόμα όμως  και η διαπόμπευση εξεφράζετο μέσω του κάλλους!

 

Ένα σημείο που πρέπει να προσέξουμε είναι η κόμμωση των Καρυάτιδων, οι οποίες έχουν τα μαλλιά τους σε βοστρύχους που κρέμονται στο πίσω μέρος  του κεφαλιού τους.

 

 

Αυτή η κόμμωση δεν είναι Αθηναϊκή καθώς οι Αθηναϊκές κόρες είχαν τα μαλλιά τους σε βοστρύχους που έπεφταν στους ώμους τους και μπορούμε να τα δούμε στα αγάλματα των κανηφόρων και των αρρηφόρων, αλλά και στις Καρυάτιδες που βρέθηκαν στην Αμφίπολη.

 

Έτσι λοιπόν οι κόρες που ευρέθησαν στην Αμφίπολη, είναι Καρυάτιδες  μεν (δηλαδή Σπαρτιατικές  κόρες μιας  και  φέρουν τον κάλαθο στο κεφάλι τους  και στηρίζουν το επιστήλιο και όχι Αθηναϊκές κόρες μιας και αυτές ποτέ δεν χρησιμοποιούντο ως κίονες ούτε έφεραν τέτοιον κάλαθο στο κεφάλι τους)  όμως  φέρουν Αθηναϊκή κόμμωση μιας και φέρουν «πλούσιους βοστρύχους, που καλύπτουν τους ώμους τους».

 

Συνεπώς η παρουσία των Καρυάτιδων στον τάφο  συμβολίζει επίσης αυτούς που μήδισαν κατά τους Περσικούς πολέμους, που όμως μεταμελήθηκαν για την πράξη τους, Αυτή η μεταμέλεια υποδηλώνεται από την χρήση αθηναϊκής κόμμωσης στις Καρυάτιδες.

 

Αντι-Περσικό άρωμα αναδύει όμως και ο Λέων της Αμφίπολης, ο οποίος πέραν από το ότι είναι βασιλικό σύμβολο, στην περίπτωση των Περσικών Πολέμων συμβολίζει και τον Έλληνα στρατιώτη που πολέμησε τους Πέρσες και πέθανε, καθώς Λέων ονομάζετο  ο πρώτος νέος από τους Έλληνες  που έσφαξαν οι Πέρσες λόγω του ότι ήταν ο ωραιότερος!

 

«τν μν δ Τροιζηνίην, τς ρχε Πρηξνος, ατίκα αρέουσι πισπόμενοι ο βάρβαροι, κα πειτα τν πιβατέων ατς τν καλλιστεύοντα γαγόντες π τς πρρης τς νες σφαξαν, διαδέξιον ποιεύμενοι τν ελον τν λλήνων πρτον κα κάλλιστον. τ δ σφαγιασθέντι τούτ ονομα ν Λέων· τάχα δ ν τι κα το ονόματος παύροιτο» - Ηρόδοτος VII 180.

 

Έτσι λοιπόν θεωρώ ότι η παρουσία του εκεί αποτελεί και φόρο τιμής σε αυτούς που σκοτώθηκαν κατά τους Περσικούς πολέμους!

 

Η συνύπαρξη λοιπόν των (μεταμελημένων)  Καρυάτιδων και του Λέοντα είναι ένα ισχυρό σύμβολο της αντι-Περσικής προσέγγισης  του ταφικού μνημείου και   του νεκρού.

 

Αν ισχύουν αυτές οι υποθέσεις είναι εκπληκτικό το πως σε αυτό το ταφικό μνημείο συνδυάζονται Μακεδονικά, Αιγυπτιακά και Αντι-Περσικά στοιχεία, πράγμα που αρχίζει να περιορίζει τις επιλογές μας για την ταυτότητα του νεκρού.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το στηρίζει αν διαβάσεις σε προηγούμενες του αναρτήσεις.

Δεν τον υπερασπίζομαι -δεν έχω λόγο. Εδώ όμως να σου θυμίσω οτι δεν είμαστε διαρκές επιστημονικό συνέδριο αρχαιολογίας. Αν εσύ έχεις άλλες φιλοδοξίες, αλλάζει. Εγώ (και μερικοί άλλοι εδωπέρα) διασκεδάζω δημιουργικά  χωρίς να παίρνω και πολύ στα σοβαρά τον εαυτό μου.

Η λέξη κλειδί είναι το "προηγούμενές του αναρτήσεις". Αυτό δεν είναι στήριξη επιχειρημάτων, στήριξη δικής του σκοπιάς είναι.

Να σου θυμίσω οτι η Γραμμική Β' στην οποία πρωτογράφηκε η ελλ. γλώσσα, αποκρυπτογραφήθηκε από έναν 'φαντασιόπληκτο' αρχιτέκτονα, τον Βέντρις και την φαντασιοπληξία της Τροίας την έκανε χειροπιαστή ένα άλλο ψώνιο, ο Σλίμαν.

Και εγώ να σου υπενθυμίσω ότι η αποκρυπτογράφηση γλώσσας δεν έχει να κάνει με την αρχαιολογία, αλλά τη γλωσσολογία.

Και ο Σλίμαν δεν πήρε μια τσάπα πηγαίνοντας κάπου να σκάψει και ό,τι βγάλει, αν βγάλει, σε στοιχεία βασίστηκε να πάει να σκάψει εκεί που έσκαψε, ότι κάτι υπάρχει εκεί που διάλεξε. Πίστευε ότι αν βρει κάτι μεγάλο θα είναι η Τροία και είχε δίκιο, δεν φαντάστηκε το μέρος ξαφνικά. Κάτι παρόμοιο με τον λόφο εδώ, δεν βρήκαν έναν λόφο, α ωραίος που είναι, ας αρχίσουμε να σκάβουμε! Ήξεραν ότι κάτι υπάρχει εκεί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Νταν Μπράουν ωχριά μπροστά στον κυριούλη

συμφωνώ

 

Ωραία ολα αυτά που διαβάζουμε, μας έχουν στην τσίτα Αλλά η ξενερα θα είναι μεγάλη αμα δε βρούμε τίποτα

τίποτα δεν το λες... Εξ άλλου το ταξίδι ηταν ολα τα λεφτά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως τώρα έχουμε Μεγαλέξανδρο, άμαξα, Κασσανδρο, χρυσή Λάρνακα,επιγραφές,Ολυμπιάδα, Ρωξάνη, μικρό Αλέξανδρο, Σπαρτιάτες στρατιώτες, μικελ... Σούπερ το μνημείο δε λέω αλλά κατά βάθος όλοι κάτι περιμένουμε right?

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...