Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστας Τασούλας ερωτηθείς για φήμες που ανεύθυνα κυκλοφορούν για ευρήματα στην ανασκαφή του λόφου Καστά στην Αμφίπολη, δήλωσε:

«Το ΥΠΠΟΑ και μόνον ενημερώνει τακτικά για την πορεία των ανασκαφικών εργασιών στο λόφο Καστά από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.

Έγκαιρα και υπεύθυνα πληροφορούμε για κάθε εύρημα που βρίσκεται και για την κατάστασή του.

Αντιλαμβάνεσθε συνεπώς ότι ενημερώνουμε για ό,τι βρίσκουμε. Δεν γίνεται να ενημερώνουμε και για ό,τι δεν βρίσκουμε !»

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Χαχα.. Ρε παιδες λιγο ξαπλωσα ο κακομοιρης και παραλιγο να βρεθει ο Μεγας Αλεξανδρος :P

Περα απο την πλακα, συνεχιζει να πιστευει κανεις οτι ο ταφος εχει συληθει;

Ή οι τυμβωρυχοι ηταν μεθυσμενοι και τους πεφτανε επιστυλια, κεφαλια, χερια και φτερα κατα την εξοδο;

Αν έχει συλληθεί κατά την αρχαιότητα, χέστηκαν για τα αγάλματα, τον χρυσό ψάχναν.

Αν έχει συλληθεί αργότερα, τότε θα έκλεβαν και τα αγάλματα. Και αυτό πάλι μόνο σε περίπτωση που είχαν ανοίξει μεγάλη και επιπλέον ασφαλή είσοδο. Γιατί αν ανοίχτηκε κανά λαγούμι όπως οι τρύπες που βρήκαν και λέγαν για συλλημένο πολλοί, που και πως να χωρέσουν από εκείνη την τρύπα αγάλματα βάρους τόνων;

 

Επίσης οι καρυάτιδες είναι κάτι σαν τα δοκάρια/κολώνες που στηρίζουν σπίτια. Τοίχους γκρεμίζεις ανετότατα, τις κολώνες όχι γιατί θα πέσει να σε πλακώσει. Για να μπει τυμβωρύχος και να κλέψει κολώνες τάφου ανενόχλητος, θα πρέπει να έχει πέσει πολύ δουλειά στήριξης τοιχωμάτων από μέρους του, κάτι παρόμοιο με αυτό που κάνουν στις ανασκαφές τώρα. Γι'αυτό πολλοί μίλησαν για συλλημένο ταλφο όταν είδαν να λείπει η φάτσα της μιας καρυάτιδας, θεωρώντας ότι ο τυμβωρύχος μην μπορώντας να την αφαιρέσει ολόκληρη, αφαίρεσε μόνο το πρόσωπό της.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

99% της νεολαίας τους μεγάλωσε σ αυτο το ψέμα και ξέρω ότι με το να έρθω σε αντιπαράθεση δε βγει κάτι. Αρκετοί μεγαλύτεροι σε ηλικία παραδέχονται ότι δεν έχουν σχέση Αλλά είναι ωραίο στην πρωτεύουσα της να έχουν αγάλματα μουσεία και λοιπές πίπες ώστε να έχει να βλέπει κάτι ο επισκέπτης. Δύσκολα θα παραδεχθούν ότι όλα είναι ψέμα. Δε θα αφήσουν τόσο εύκολα να καταρρεύσει όλο αυτό που χτίσανε. Τι θα πούνε στα παιδιά τους; Έτυχε να πάω στο αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης Στιπ. Στην είσοδο δεσπόζει μια πλάκα με Ελληνική γραφή η οποία θαρρώ είναι απ τη βυζαντινή περίοδο.

 

To 40% είναι Αλβανοί που έχουν μια καταπιεσμένη Αλβανική συνείδηση, οι υπόλοιποι είναι από χίλιες μάνες παιδιά όπως λένε στο χωριό μου, υπάρχουν και Έλληνες εκβουλγαρισμένοι και Βούλγαροι εξελληνισμένοι που εγκατέλειψαν την Ελλάδα λόγο εμφυλίου ή δικτατορίας καθώς γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι στην Καστοριά για παράδειγμα αν σε άκουγε Χωροφύλακας να μιλάς αυτήν την γλώσσα σε τσάκιζε στο ξύλο.

 

Για να δέσουν όλοι αυτοί σε ένα κράτος έπρεπε να τους βρούνε μια καινούρια ταυτότητα, όπως πάει ο Κινέζος, ο Έλληνας, ο Ισπανός στις ΗΠΑ και Αμερικανοποιείται και θυμάται την χώρα που τον γέννησε μόνο αν πάρει κάνα μετάλλιο στους ολυμπιακούς.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

 

To 40% είναι Αλβανοί που έχουν μια καταπιεσμένη Αλβανική συνείδηση, οι υπόλοιποι είναι από χίλιες μάνες παιδιά όπως λένε στο χωριό μου, υπάρχουν και Έλληνες εκβουλγαρισμένοι και Βούλγαροι εξελληνισμένοι που εγκατέλειψαν την Ελλάδα λόγο εμφυλίου ή δικτατορίας καθώς γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι στην Καστοριά για παράδειγμα αν σε άκουγε Χωροφύλακας να μιλάς αυτήν την γλώσσα σε τσάκιζε στο ξύλο.

 

Για να δέσουν όλοι αυτοί σε ένα κράτος έπρεπε να τους βρούνε μια καινούρια ταυτότητα, όπως πάει ο Κινέζος, ο Έλληνας, ο Ισπανός στις ΗΠΑ και Αμερικανοποιείται και θυμάται την χώρα που τον γέννησε μόνο αν πάρει κάνα μετάλλιο στους ολυμπιακούς.

 

 

εντάξει μωρέ όλα θα λυθούν, με τη μέθοδο αντεναουερ.

Πάμε στο θέμα μας όμως!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ξαναζωντανεύει το σπασμένο πρόσωπο της Καρυάτιδας

 


Το σενάριο που κυριαρχεί πλεον και με βάση τα τελευταία ευρήματα, το οποίο είναι γνωστό από χθες, είναι ότι έπεσε κομμάτι της οροφής και την χτύπησε στο πρόσωπο προκαλώντας το σπάσιμο του μαρμάρου. Το νέοι στοιχείο που προστέθηκε είναι ότι οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι είναι πολυ πιθανό να βρουν θραύσματα από το πρόσωπο και να επιχειρήσουν έτσι να το αποκαταστήσουν. Επίσης, θεωρούν πολύ πιθανό να βρουν και κομμάτια από την οροφή όταν θα μπορέσουν να δουν πιο μέσα.

Link

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δείτε τι λέει ο μυστήριος κυριούλης www.empedotimos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html για τον 3ο τοίχο (του Πίκατσου):

 

 
"(...) Κάνω  λοιπόν την υπόθεση ότι όλη η δομή του τάφου απεικονίζει την πορεία της ψυχής του νεκρού.
 
Το πρώτο συμβολικό σημείο είναι οι ακέφαλες Σφίγγες, οι οποίες αλληγορούν το γήινο κομμάτι της ψυχής, την άλογη ψυχή, μιας και αποτελούνται μόνο από το ζωώδες τμήμα τους, χωρίς φτερά προφανώς μιας και λείπει το ανθρώπινο κομμάτι (κεφάλι=λογική ψυχή) και χωρίς στήθος. Στήθος όμως που είχαν αλλά πια έπαψαν να χρησιμοποιούν, δηλαδή ο νεκρός όταν πέθανε,  εν ζωή είχε φτάσει σε τέτοια κατάσταση που δεν χρειαζόταν  πια  να  τρέφεται από τον κόσμο της γέννησης .
 
Το επόμενο συμβολικό σημείο είναι οι Καρυάτιδες. Αυτές όπως είπαμε έχουν να κάνουν με την  Αρτέμιδα, η οποία έχει άμεση σχέση με την Σελήνη, η οποία είναι και το όριο του κόσμου της γέννησης και του νοητού. Η  Άρτεμις όπως είναι γνωστό είχε σχέση και με τα Μικρά Μυστήρια τα οποία ήταν προπαρασκευή για τα Μεγάλα Μυστήρια της Ελευσίνας, στα δε Μικρά Προπύλαια της  Ελευσίνας υπήρχε μια παραλλαγή των Καρυάτιδων, η Κιστοφόρος Κόρη.
 
Άρα στο σημείο αυτό – δεύτερος διαφραγματικός τοίχος  – οι Καρυάτιδες δεν επιτρέπουν το πέρασμα στους ένσαρκους ανθρώπους, μιας και φυλάσσοντας τα όρια μεταξύ νοητού και αισθητού δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί σε κάποιον θνητό να περάσει. Δηλαδή ο θάλαμος αποτελεί τον ενδιάμεσο χώρο (μεταφυσικά καλούμενος αστρικός) μεταξύ αισθητού και νοητού. Για αυτό και έχουν  χρησιμοποιηθεί  ως φρουροί  αγάλματα  με ανθρώπινη μορφή, που είναι αυτό ακριβώς που έλειπε από τις Σφίγγες (κεφάλι=λογική ψυχή), διότι μόνο μια ψυχή (λογική) μπορεί να περάσει από εκεί.
 
Αν λοιπόν η υπόθεση  μου είναι σωστή, τότε ο επόμενος διαφραγματικός τοίχος (ΠΙΚΑΤΣΟΥ) θα αλληγορεί την μετάβαση στο νοητό, τον προορισμό της ψυχής του νεκρού , άρα πρέπει να κοσμείται από ηλιακά σύμβολα, μιας και ο  Ήλιος συμβολίζει το νοητό.
 
Ίσως εκεί λοιπόν να βρούμε τον Ήλιο της Βεργίνας.
 
Τάφος με τέτοιο συμβολισμό αρμόζει μόνο σε κάποιον που θεωρείται ότι αποθεώθηκε, στην περίπτωση δε που εξετάζουμε μόνο ένας Μακεδόνας θεωρήθηκε ως αποθεωμένος, ο Αλέξανδρος.
 
Άλλωστε όταν κατά την διάρκεια της εκστρατείας του στην Ασία ο Αλέξανδρος θυσίασε στο Αρτεμίσιο, και προσφέρθηκε να αποτελειώσει τον ναό της Αρτέμιδος, πήρε την απάντηση ότι «Δεν αρμόζει σε έναν θεό να ιδρύσει τον οίκο για την θεά» (Στράβων XIV 641). 
 
[Εδώ προσοχή : ο όρος αποθέωση στην Ελληνική σκέψη έχει την έννοια ότι η ψυχή δεν έχει ανάγκη πια να ενσαρκώνεται και συνεπώς  ζει πια με τους θεούς, σε καμία περίπτωση δεν υπονοείται ότι κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η ψυχή  έγινε θεός]

 
 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόσωπο της δεξιάς Καρυάτιδος που λείπει μήπως συμβολίζει την ανάγκη απεξάρτησης από τη Δεξιά του Κυρίου, τη μονομερή κατάργηση των μνημονίων και την υιοθέτηση πιο Αριστερών πολιτικών και αντιλήψεων για να μπορέσει ο επισκέπτης να προχωρήσει στην επόμενη αίθουσα;

  • Like 12
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ερώτηση (που μπορεί να φαίνεται λίγο γελοία αλλά σοβαρά το ρωτάω :-) ). Σε περιπτώσεις σαν αυτή που φαίνεται ότι ήθελαν να προστατευθεί το μνημείο και να μην υπάρχει πρόσβαση, υπάρχει περίπτωση να έχουν χρησιμοποιήσει και διάφορες "παγίδες" και εμπόδια ή μόνο στις ταινίες συμβαίνουν αυτά??

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είχαν φτερά οι σφίγγες.

αυτός λέει οτι τα σπάσανε επιτηδες, όπως και τα στήθη τους!... Δηλαδή η 1η πόρτα με τις Σφίγγες συμβολίζει τον χθόνιο ζωώδη κόσμο απ' όπου ερχόμαστε, η 2η πόρτα -Καρυάτιδες - είναι η ανθρώπινη, γήινη υπόστασή μας κι ο νους και στον 3ο τοίχο του πίκατσου (που ήδη λένε οτι βλεπουν κάτι σαν γλυπτό), ο κυριούλης λέει οτι πρέπει να υπάρχει κάτι απ τη θεϊκή φύση του ένδοξου νεκρού και συγκεκριμένα, ο ήλιος της Βεργίνας, λέει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτός λέει οτι τα σπάσανε επιτηδες, όπως και τα στήθη τους!... Δηλαδή η 1η πόρτα με τις Σφίγγες συμβολίζει τον χθόνιο ζωώδη κόσμο απ' όπου ερχόμαστε, η 2η πόρτα -Καρυάτιδες - είναι η ανθρώπινη, γήινη υπόστασή μας κι ο νους και στον 3ο τοίχο του πίκατσου (που ήδη λένε οτι βλεπουν κάτι σαν γλυπτό), ο κυριούλης λέει οτι πρέπει να υπάρχει κάτι απ τη θεϊκή φύση του ένδοξου νεκρού και συγκεκριμένα, ο ήλιος της Βεργίνας, λέει.

Μπορεί όντως να είναι χαζομάρες όπως είπε ο φίλος πιο πάνω, αλλά σίγουρα έχουν ένα ενδιαφέρον και τα γράφει ωραία :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δείτε τι λέει ο μυστήριος κυριούλης www.empedotimos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html για τον 3ο τοίχο (του Πίκατσου):

 

 

"(...) Κάνω  λοιπόν την υπόθεση ότι όλη η δομή του τάφου απεικονίζει την πορεία της ψυχής του νεκρού.

 

Το πρώτο συμβολικό σημείο είναι οι ακέφαλες Σφίγγες, οι οποίες αλληγορούν το γήινο κομμάτι της ψυχής, την άλογη ψυχή, μιας και αποτελούνται μόνο από το ζωώδες τμήμα τους, χωρίς φτερά προφανώς μιας και λείπει το ανθρώπινο κομμάτι (κεφάλι=λογική ψυχή) και χωρίς στήθος. Στήθος όμως που είχαν αλλά πια έπαψαν να χρησιμοποιούν, δηλαδή ο νεκρός όταν πέθανε,  εν ζωή είχε φτάσει σε τέτοια κατάσταση που δεν χρειαζόταν  πια  να  τρέφεται από τον κόσμο της γέννησης .

 

Το επόμενο συμβολικό σημείο είναι οι Καρυάτιδες. Αυτές όπως είπαμε έχουν να κάνουν με την  Αρτέμιδα, η οποία έχει άμεση σχέση με την Σελήνη, η οποία είναι και το όριο του κόσμου της γέννησης και του νοητού. Η  Άρτεμις όπως είναι γνωστό είχε σχέση και με τα Μικρά Μυστήρια τα οποία ήταν προπαρασκευή για τα Μεγάλα Μυστήρια της Ελευσίνας, στα δε Μικρά Προπύλαια της  Ελευσίνας υπήρχε μια παραλλαγή των Καρυάτιδων, η Κιστοφόρος Κόρη.

 

Άρα στο σημείο αυτό – δεύτερος διαφραγματικός τοίχος  – οι Καρυάτιδες δεν επιτρέπουν το πέρασμα στους ένσαρκους ανθρώπους, μιας και φυλάσσοντας τα όρια μεταξύ νοητού και αισθητού δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί σε κάποιον θνητό να περάσει. Δηλαδή ο θάλαμος αποτελεί τον ενδιάμεσο χώρο (μεταφυσικά καλούμενος αστρικός) μεταξύ αισθητού και νοητού. Για αυτό και έχουν  χρησιμοποιηθεί  ως φρουροί  αγάλματα  με ανθρώπινη μορφή, που είναι αυτό ακριβώς που έλειπε από τις Σφίγγες (κεφάλι=λογική ψυχή), διότι μόνο μια ψυχή (λογική) μπορεί να περάσει από εκεί.

 

Αν λοιπόν η υπόθεση  μου είναι σωστή, τότε ο επόμενος διαφραγματικός τοίχος (ΠΙΚΑΤΣΟΥ) θα αλληγορεί την μετάβαση στο νοητό, τον προορισμό της ψυχής του νεκρού , άρα πρέπει να κοσμείται από ηλιακά σύμβολα, μιας και ο  Ήλιος συμβολίζει το νοητό.

 

Ίσως εκεί λοιπόν να βρούμε τον Ήλιο της Βεργίνας.

 

Τάφος με τέτοιο συμβολισμό αρμόζει μόνο σε κάποιον που θεωρείται ότι αποθεώθηκε, στην περίπτωση δε που εξετάζουμε μόνο ένας Μακεδόνας θεωρήθηκε ως αποθεωμένος, ο Αλέξανδρος.

 

Άλλωστε όταν κατά την διάρκεια της εκστρατείας του στην Ασία ο Αλέξανδρος θυσίασε στο Αρτεμίσιο, και προσφέρθηκε να αποτελειώσει τον ναό της Αρτέμιδος, πήρε την απάντηση ότι «Δεν αρμόζει σε έναν θεό να ιδρύσει τον οίκο για την θεά» (Στράβων XIV 641). 

 

[Εδώ προσοχή : ο όρος αποθέωση στην Ελληνική σκέψη έχει την έννοια ότι η ψυχή δεν έχει ανάγκη πια να ενσαρκώνεται και συνεπώς  ζει πια με τους θεούς, σε καμία περίπτωση δεν υπονοείται ότι κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η ψυχή  έγινε θεός]

 

Το παραπάνω κείμενο εκθέτει ολοκάθαρα τους λόγους για τους οποίους ποτέ δεν θα νομιμοποιηθεί ο μπάφος..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί όντως να είναι χαζομάρες όπως είπε ο φίλος πιο πάνω, αλλά σίγουρα έχουν ένα ενδιαφέρον και τα γράφει ωραία :-)

ναι εχουν ταλεντο σε αυτο.

Το προβλημα με αυτο ομως,ειναι οτι αποχαύνωσαν κόσμο και κοσμάκη,με κατι τετοιες μπαρουφες(βλεπε ομαδες Ε,Ζ,Η,Θ κοκ)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...