Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ελα να σταματησουμε τωρα, εχουμε διαφορετικες αποψεις και δεν ειναι κακο.. Αλλα μην κλειδωθει το θεμα

Δεν είναι καθόλου κακό. Κακό είναι τα στερεότυπα και ο φανατισμός.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν, επανέρχομαι στο θέμα:

 

Διαβάζω στη wiki σχετικά με τη Βεργίνα:

 

 

 

Τρεις ακόμα τάφοι βρέθηκαν το 1980. Οι ανασκαφές στη Μεγάλη Τούμπα συνεχίστηκαν και κατά τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Τον Μάρτιο του 2014 ανακαλύφθηκαν στη Βεργίνα πέντε ακόμη βασιλικοί τάφοι, οι οποίοι, στη φάση της έρευνας, πιθανολογείται ότι ανήκουν στον Αλέξανδρο τον Α΄ και την οικογένειά του ή στην οικογένεια του Κάσσανδρου της Μακεδονίας.

 

Επιπλέον βρήκα ένα κείμενο από έναν τρελάκια καραβανά ο οποίος όμως παραθέτει μελέτες ανθρωπολόγων που έχουν μελετήσει τους σκελετούς στη Βεργίνα:

 

Όπως είναι γνωστό, ο Μ.Αλέξανδρος πέθανε στη Βαβυλώνα το 323 π.Χ. Εκεί οι νεκροί κατά τους Ηρόδοτο, Στράβωνα και Στοβαίο δεν μουμιοποιούνταν ούτε καίγονταν αλλά θάπτονταν τοποθετημένοι μέσα σε μέλι ή κερί. Το ίδιο έγινε, όπως προκύπτει και για τη σορό του Μ.Αλεξάνδρου που ενώ προοριζόταν να ταφεί στη Μακεδονία οδηγήθηκε το 321π.Χ. από τη Δαμασκό κατά τρόπο βίαιο από τον Πτολεμαίο Α' στην Αίγυπτο (Παυσανίας, Αρριανός, Αιλιανός). Εκεί κατά τις επικρατέστερες πληροφορίες τάφηκε στην ιερή πόλη Μέμφη "σύμφωνα με το Μακεδονικό νόμο ο οποίος προέβλεπε καύση των νεκρών" (Παυσανίας, Πάριον Χρονικόν, Κούρτιος Ρούφος).
Μία άλλη άποψη ότι μεταφέρθηκε αμέσως στην Αλεξάνδρεια όπου και τάφηκε (Διοδ. Σικελιώτης) κρίνεται ως αδύνατη για το λόγο ότι ήταν ανέφικτο τεχνικώς να ετοιμασθεί το μεγαλοπρεπές μαυσωλείο που προοριζόταν για την ταφή του και για άλλους ακόμα λόγους.
Η βασίλισσα Ρωξάνη με το βρεφικής ηλικίας παιδί της "αφίχθηκαν τον ίδιο χρόνο στη Μακεδονία και το 311π.Χ. δολοφονήθηκαν από τον Κάσσανδρο στην Αμφίπολη και τα οστά τους διασκορπίστηκαν" (Διοδ. Σικελιώτης, Στράβων, Ιουστίνος [Επιτ]). Η πόλη Αμφίπολη είναι σχετικά κοντά στη Βεργίνα και ήταν εύκολη η μεταφορά τους στους βασιλικούς τάφους. 
Η πραγματοποιηθείσα πρώτη καύση του νεκρού Αλέξανδρου στη Μέμφη επιβεβαιώνεται μεταξύ των άλλων και από το γεγονός ότι κατά τον καθ. Ανθρωπολογίας, Α. Μπαρτσιώκα "...ο σκελετός του νεκρού του τάφου ΙΙ αποτεφρώθηκε στεγνά (ξηρά), απαλλαγμένος από τις σάρκες του". Αν είναι ακριβές αυτό, τότε σημαίνει ότι στη Βεργίνα έχουμε πιθανότατα μία επαναταφή του ίδιου βασιλιά.Μια άλλη ακόμα σοβαρή ανθρωπολογική διαπίστωση για τα οστά του ιδίου τάφου αποτελεί το γεγονός ότι κατά τον καθ. Ανθρωπολογίας, Ν.Ι. Ξηροτύρη, "ο σκελετός αυτός ήταν σχεδόν ολοκληρωμένος, ακόμα και τα πολύ μικρά τεμάχια είχαν συλλεγεί. Τα οστά είχαν προσεκτικά πλυθεί και είχαν καθαριστεί οι στάχτες. Τα υπόλοιπα τεμάχια των οστών ταξινομήθηκαν με βάση το μέγεθος και το μήκος και τοποθετήθηκαν ανατομικά ορθά στη λάρνακα. Στο ανώτερο στρώμα βρέθηκαν τα τεμάχια του κρανίου, στο μέσο στρώμα τα μικρά οστά του μετακρανιακού σκελετού και στο κατώτερο στρώμα τα μακρά οστά των άκρων τοποθετήθηκαν διαγωνίως" (Ελληνική Αρχαιολογική Εφημερίδα, 1981).

 

 

 Αντίθετα, κατά τον ίδιο πάλι, τα γυναικεία οστά του προθαλάμου του ίδιου τάφου "ήταν λιγότερα και λερωμένα με στάχτες και δεν μπορούσαν να επαναδομηθούν ολοκληρωτικά".
Αυτό κατά τη γνώμη μου ερμηνεύεται ότι τα λείψανα αυτά μεταφέρθηκαν και τάφηκαν στη Βεργίνα από δυο διαφορετικούς τόπους όπως συμβαίνει με την περίπτωση του Μ.Αλεξάνδρου και της γυναίκας του βασίλισσας Ρωξάνης της οποίας τα οστά όπως αναφέρεται παραπάνω "είχαν διασκορπισθεί" και ήταν επόμενο να μην είχαν συλλεγεί όλα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν, όλα τα προσωπικά ενθυμήματα του Μ.Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης καθώς και τα όπλα του ακολούθησαν επί Αντίγονου Γονατά, μετά το 274π.Χ., τη βασιλική οικογένεια στους τάφους της Βεργίνας, όπου και βρέθηκαν. Αποτελούσε ιερή παράδοση για τους Έλληνες στην αρχαιότητα η μετακομιδή στη γενέτειρα γη των οστών των βασιλέων που πέθαιναν σε ξένους τόπους και από την παράδοση αυτή δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσουν εξαίρεση τα λείψανα του Μ.Αλεξάνδρου.
Όπως προκύπτει επίσης, οι αρχαίοι Μακεδόνες "ύστερα από δύο ανεπιτυχείς προσπάθειες, το 321π.Χ" πέτυχαν τελικά -όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στο βιβλίο μου- να αφαιρέσουν πιθανότατα από τη Μέμφη- τα λείψανα του Μ.Αλεξάνδρου (Διοδ. Σικελιώτης, Αιλιανός). Αυτό, όπως πιστεύω, έγινε πριν μεταφερθούν μετά διετία από τον Πτολεμαίο Α' ή και περισσότερα χρόνια από τον Πτολεμαίο Β' στην Αλεξάνδρεια, (Παυσανίας) αντικαθιστώντας τα με άλλα ξένα λείψανα ή με είδωλο (ομοίωμα) του Αλεξάνδρου που είδαν, αν είδαν αργότερα Ρωμαίοι αυτοκράτορες. 
Λέμε είδωλο (μούμια) γιατί όπως έχει προαναφερθεί η Σορός του Μ.Αλέξανδρου δεν είχε μουμιοποιηθεί αλλά κάηκε προηγουμένως και επομένως η μούμια που είδαν δεν μπορούσε να ήταν πραγματική. Η Αίγυπτος ήταν γνωστή από την αρχαιότατη εποχή ως χώρα κατασκευής καταπληκτικών ειδώλων (Διοδ. Σικελιώτης). Μια γνώμη για το θέμα αυτό μπορεί να σχηματίσει κανείς από το βιβλίο του Αιγυπτίου αρχαιολόγου Abbas Chalaby στο οποίο περιλαμβάνονται καταπληκτικά είδωλα Αιγυπτίων πριγκίπων και βασιλέων.Η ανακάλυψη το 1887 στη Σιδώνα του Λιβάνου της λεγομένης "Σαρκοφάγου του Μ.Αλεξάνδρου" φρονώ ότι ίσως να μην είναι άσχετη με την περιπέτεια των λειψάνων του. Δεν βρέθηκε βέβαια κανένα αρχαίο κείμενο το οποίο να αναφέρεται στην επαναταφή του Μ.Αλεξάνδρου από την Αίγυπτο στις Αιγές (Βεργίνα). Αναφέρονται εν τούτοις από τους: Αρριανό, Πλούταρχο, Στράβωνα και άλλους ιστορικούς ότι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς έγραψαν μεταξύ των άλλων για "το θάνατο και την ταφή του Μ.Αλεξάνδρου", αλλά όλα αυτά χάθηκαν όπως και το 7ο βιβλίο του Στράβωνα, το οποίο αναφερόταν στην Μακεδονία. 

 

και μέσες άκρες υποστηρίζει ότι ο Αλέξανδρος ετάφη στη Βεργίνα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από κινητό μπαίνεις? Πόσες σελίδες έχεις χάσει και πρέπει να επαναλαμβάνουμε τα ίδια ρε γμωτο σε εσένα συνεχώς?

Είναι δύσκολο το copy ή η αναφορά σελίδας, ε;

Και ναι από κινητό είμαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντελώς πληροφοριακά , μιας και το τόπικ είναι και ξεσκάλισμα ιστορίας, τι έκανε και ένιωθε ο Αλέξανδρος για την ταφή του Φιλίππου

 

Με το άνοιγμα της λάρνακος, γράφει ο Ανδρόνικος, «ήταν αδύνατο να φαντασθούμε αυτό που είδαμε ­ τα καμένα οστά που πλύθηκαν και τυλίχθηκαν σε πορφυρό ύφασμα ολοκάθαρο, με προσοχή τοποθετημένα».

Η ταφή ήταν ανάλογη με αυτή που ιστορούν τα ομηρικά έπη για την ταφή Αχιλλέα και Εκτορα (Ιλιάδα Ω 788: «Και αυτά τα μάζεψαν με μαλακούς πορφυρούς πέπλους και τ' απόθεσαν μέσα σε χρυσή λάρνακα»).

Η σκέψη (γράφει ο Ανδρόνικος) της αγάπης του Αλεξάνδρου, που επέβλεψε στην ταφή του πατέρα του, για τα ομηρικά έπη κατηύθυνε αμέσως τη σκέψη για την ταυτότητα του νεκρού.

 

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=106892

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιπλέον, απορώ που δεν έχει αναφερθεί από κανέναν αρχαιολόγο το εξής, σχετικά με τη νεκρή γυναίκα που βρέθηκε στον προθάλαμο του τάφου, στη Βεργίνα:

 

Όσον αφορά τη «νεκρή του προθαλάμου»,  η κ. Παλιαδέλη υποστήριξε ότι «νέες παρατηρήσεις σε οστά που δεν είχαν εντοπιστεί στο παρελθόν προσδιορίζουν με ακρίβεια πλέον, την ηλικία της (30-34 ετών), που αποκλείει οριστικά τρεις από τις πιθανές ταυτίσεις που έχουν μέχρις στιγμής προταθεί για την ταυτότητά της (Κλεοπάτρα και Μήδα, γυναίκες του Φιλίππου Β΄ και Αδέα/Ευρυδίκη, γυναίκα του Φιλίππου Γ΄ Αριδαίου). Μορφολογικές αλλοιώσεις βεβαιώνουν πως η νεκρή κάηκε, όπως κι ο νεκρός του θαλάμου, αμέσως μετά το θάνατό της, ενώ οι δείκτες ιππικής δραστηριότητας δηλώνουν πως ίππευε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένα κάταγμα στο άνω άκρο της αριστερής κνήμης που προκάλεσε βράχυνση, ατροφία και χωλότητα στο αριστερό της πόδι, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το ζεύγος των άνισων κνημίδων του προθαλάμου της ανήκει και πως το μεγαλύτερο μέρος του ανδρικού οπλισμού που βρέθηκε στο χώρο ταφής της είναι δικός της».

 

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=576523

 

Αντιγράφω από την wikipedia σχετικά με την Ρωξάνη:

 

 

Η Ρωξάνη (στα Βακτριανά Roshanak, μετ. «αστέρι») ήταν η πρώτη σύζυγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Γεννήθηκε περίπου το 341 π.Χ. στην Βάκτρια (τότε Ανατολική Περσία, τώρα βόρειο Αφγανιστάν) με πατέρα τον τοπικό άρχοντα Οξυάρτη. Παντρεύτηκε τον Αλέξανδρο το 327 π.Χ. μετα την κατάκτηση του φρουρίου του πατέρα της από τον Αλέξανδρο. Πιθανώς ο γάμος τους να είχε πολιτική σκοπιμότητα για το εξευμενισμό των Βακτρικών Σατραπιών αλλά ο Αλέξανδρος είχε δηλώσει ερωτευμένος. Η Ρωξάνη τον συνόδευσε στην εκστρατεία του στην Ινδία και γέννησε τον γιο τους Αλέξανδρο Δ' μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα το 323 π.Χ.. Ο θάνατος του Μεγάλου Αλεξάνδρου άφησε εκτεθειμένους την Ρωξάνη και το γιο της, οι οποίοι έπεσαν θύματα δολοφονίας περίπου το 309 π.Χ. μετά από διαταγή του Κασσάνδρου, καθώς ο 13χρονος Αλεξανδρος Δ' ήταν ο μόνος νόμιμος διάδοχος της τεράστιας αυτοκρατορίας.

 

 

341-309= 32 ετών, συνόδευσε τον Αλέξανδρο στην εκστρατεία και έτσι δικαιολογείται η έντονη ιππική δραστηριότητα και φέρει ανδρικό οπλισμό. Δεν γινόταν φυσικά η γυναίκα του Αλεξάνδρου να μην έφερε δικό της οπλισμό, ενώ το κάταγμα στην κνήμη ίσως να προήλθε από κάποια μάχη στην οποία έλαβε μέρος ή από πτώση.

 

Τέλος στον ίδιο τάφο, είναι θαμμένος ο Αλέξανδρος ο Δ, σύμφωνα με τον Ανδρόνικο. Τι κάνει νιαου, νιαου στα κεραμίδια?

 

Γιατί κανείς από τους ερευνητές αρχαιολόγους δεν έχει διατυπώσει το σενάριο, η Ρωξάνη να είναι θαμμένη δίπλα στο γιο της, μέσα στον βασιλικό τάφο της Βεργίνας?


Και τέλος, η ομιλία του καραβανά, του τρελάκια, του Παπαζώη, ο οποίος φαίνεται να έχει δυνατές άκρες, μιας και το βιβλίο του προλογίζεται από υπουργό


Επιπλέον, αναφέρθηκε μόλις στον ΣΚΑΪ, ότι σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό Τιβέριο, μόνο στον Αλέξανδρο θα μπορούσε να αποδωθεί κάτι τόσο μεγαλοπρεπές.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επιπλέον, απορώ που δεν έχει αναφερθεί από κανέναν αρχαιολόγο το εξής, σχετικά με τη νεκρή γυναίκα που βρέθηκε στον προθάλαμο του τάφου, στη Βεργίνα:

 

 

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=576523

 

Αντιγράφω από την wikipedia σχετικά με την Ρωξάνη:

 

 

341-309= 32 ετών, συνόδευσε τον Αλέξανδρο στην εκστρατεία και έτσι δικαιολογείται η έντονη ιππική δραστηριότητα και φέρει ανδρικό οπλισμό. Δεν γινόταν φυσικά η γυναίκα του Αλέξανδρου να μην έφερε δικό της οπλισμό, ενώ το κάταγμα στην κνήμη ίσως να προήλθε από κάποια μάχη στην οποία έλαβε μέρος ή από πτώση.

 

Τέλος στον ίδιο τάφο, είναι θαμμένος ο Αλέξανδρος ο Δ, σύμφωνα με τον Ανδρόνικο. Τι κάνει νιαου, νιαου στα κεραμίδια?

 

Γιατί κανείς από τους ερευνητές αρχαιολόγους δεν έχει διατυπώσει το σενάριο, η Ρωξάνη να είναι θαμμένη δίπλα στο γιο της, μέσα στον βασιλικό τάφο της Βεργίνας?

Και τέλος, η ομιλία του καραβανά, του τρελάκια, του Παπαζώη, ο οποίος φαίνεται να έχει δυνατές άκρες, μιας και το βιβλίο του προλογίζεται από υπουργό

Επιπλέον, αναφέρθηκε μόλις στον ΣΚΑΪ, ότι σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό Τιβέριο, μόνο στον Αλέξανδρο θα μπορούσε να αποδωθεί κάτι τόσο μεγαλοπρεπές.

Ρωξάνη στον τάφο του πεθερού! Ουάου

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Ανδρόνικος ειχε κάνει και αυτη την εικασία.

Το πρόβλημά του ήταν πως δε μπορούσε να το αποδείξει επιστημονικά και ιστορικά.

Για τον μονο που ηταν σιγουρος ηταν για τον Φιλιππο (οπως και αποδείχθηκε ότι ειχε δικιο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο Ανδρόνικος ειχε κάνει και αυτη την εικασία. Το πρόβλημά του ήταν πως δε μπορούσε να το αποδείξει επιστημονικά και ιστορικά. Για τον μονο που ηταν σιγουρος ηταν για τον Φιλιππο (οπως και αποδείχθηκε ότι ειχε δικιο)

 

Ο τρελάκιας παραπάνω υποστηρίζει ότι βάσει της ανθρωπολογικής μελέτης που έγινε από τον καθηγητή ανθρωπολογίας, Αντ. Μπαρτσιώκα στα οστά που βρέθηκαν εντός της λάρνακας στη Βεργίνα: 

"...ο σκελετός του νεκρού του τάφου ΙΙ αποτεφρώθηκε στεγνά (ξηρά), απαλλαγμένος από τις σάρκες του". Αν είναι ακριβές αυτό, τότε σημαίνει ότι στη Βεργίνα έχουμε πιθανότατα μία επαναταφή του ίδιου βασιλιά.

 

Κάτσε μην έχουμε κανέναν Αλέξανδρο τελικά μέσα στη λάρνακα της Βεργίνας και στην Αμφίπολη βρούμε τον Φίλιππο τον Β, για χάρη του οποίου ενδεχομένως ο Αλέξανδρος να διέταξε να χτιστεί αυτός ο μεγαλοπρεπής τάφος σε μέγεθος ναού από τον προσωπικό του αρχιτέκτονα, τον Δεινοκράτη, στο μέρος στο οποίο μην ξεχνάμε ότι λατρευόταν σαν θεός.

Αφγανή κουκλάρα

 

Ελπίζω μόνο να μην ήταν έτσι:

 

Roksani.jpeg

 

:P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aμα ειχε χιουμορ ο Μανουσακης , θα το εκανε σηριαλ κ θα χεζοταν στο ταλαρο με τετοια δημοσιοτητα

 

Αλεξανδρος κ Ρωξανη , με γυρισματα σε Τουρκια κ γενικα ανατολη

Gay στοιχειο με Ηφαιστιωνα να πιασει το ομοφυλοφιλο κοινο αλλα θα πουλαμε κ εθνικισμο να πιασουμε κ το αλλο ακρο

Πισωπλατα μαχαιρωματα με Κασσανδρο , θα βλεπουμε τον μικρο Αλεξανδρο να μεγαλωνει να πιασουμε κ τις μανουλες νοικοκυρες

 

Ε ρε σου λεω..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτσε μην έχουμε κανέναν Αλέξανδρο τελικά μέσα στη λάρνακα της Βεργίνας και στην Αμφίπολη βρούμε τον Φίλιππο τον Β, για χάρη του οποίου ενδεχομένως ο Αλέξανδρος να διέταξε να χτιστεί αυτός ο μεγαλοπρεπής τάφος σε μέγεθος ναού από τον προσωπικό του αρχιτέκτονα, τον Δεινοκράτη, στο μέρος στο οποίο μην ξεχνάμε ότι λατρευόταν σαν θεός.

 

Κοιτα. Ιστορικά δεν ταιριάζει.

Ομως δε μπορουμε να αποκλείσουμε τιποτε. Εδω βρηκαμε Καρυάτιδες σχεδίου κλασικης εποχής σε τάφο εντός της Μακεδονίας.

 

Αν και έχω αρχισει να πιστευω οτι ο τάφος ισως να μην ειναι καν βασιλικος. Αλλά και αυτο εικασία ειναι :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να φτάσει η Περιστέρη να αναφωνεί πάντως: «Νενίκηκα σε Ανδρόνικε» υποψιάζεται ότι υπάρχει κάτι πολύ σπουδαιότερο στην Αμφίπολη από τον Φίλιππο. 

 

Τι θα μπορούσε να είναι σπουδαιότερο από τον Φίλιππο οεο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...