Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η πιο αδιαμφισβήτητη ιστορική πηγή είναι ότι ο μακεδονικός νόμος προστάζει καύση των νεκρών .

Μια ακόμα αδιαμφισβήτητη πρακτικη των αιγυπτιων είναι η συνήθεια των ειδωλων, (αντιγράφων ) σε ότι εχει να κάνει με τις μουμιες.

 

Πέρα απο το ποιος νομιζουμε/ εικαζουμε/ θελουμε να είναι στην Αμφιπολη , απο το ότι δεν ξέρουμε τι εχει γίνει και ότι πρέπει να περιμένουμε, οποιος δεν καταλαβαίνει την ασυμφωνια που υπάρχει σχετικά με τη σωρό του Αλέξανδρου στις διασωθείσες καταγεγραμμένες πηγές, εθελοτυφλει.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Αυτες τις πηγες γιατι τις προσπερνανε ολοι και λενε οτι τον 4ο αιωνα σταματαει καθε αναφορα στον ταφο? Αν ισχυουν τοτε μονο αν σκαφτει η μιση Αλεξανδρεια μπορουμε να ελπιζουμε....μετρο εχουν αυτοι εκει? :P

Προφανώς δεν είναι αξιόπιστες. Για τον Sandys πχ ξέρω ότι σύμφωνα με αυτά που έχει γράψει φαίνεται ότι έχει κάνει αντιγραφή αυτών που γράφει ο Αφρικάνος Λέο (λολ) και όχι ότι ο ίδιος επισκέφτηκε. Για τους υπόλοιπους δεν ξέρω, αλλά ήδη από τον 4ο αιώνα μΧ είχαν χαθεί τα ίχνη του τάφου και ξαφνικά κάποιοι αιώνες μετά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να τον εντοπίσουν και πάνε για επίσκεψη; Καφεδάκι και κουλουράκι τους προσφέρθηκε;

 

Η πιο αδιαμφισβήτητη ιστορική πηγή είναι ότι ο μακεδονικός νόμος προστάζει καύση των νεκρών .

Μια ακόμα αδιαμφισβήτητη πρακτικη των αιγυπτιων είναι η συνήθεια των ειδωλων, (αντιγράφων ) σε ότι εχει να κάνει με τις μουμιες.

Πέρα απο το ποιος νομιζουμε/ εικαζουμε/ θελουμε να είναι στην Αμφιπολη , απο το ότι δεν ξέρουμε τι εχει γίνει και ότι πρέπει να περιμένουμε, οποιος δεν καταλαβαίνει την ασυμφωνια που υπάρχει σχετικά με τη σωρό του Αλέξανδρου στις διασωθείσες καταγεγραμμένες πηγές, εθελοτυφλει.

Το θέμα είναι ότι όλες αρχαίες οι πηγές συμφωνούν ότι η σωρός κατέληξε στην Αλεξάνδρεια. Ακόμα και η Σουλβατζή που ξεκίνησε ανασκαφές στην όαση, δεν βασίστηκε σε πηγή αλλά στην έκφραση της επιθυμίας του Αλέξανδρου να ταφεί εκεί, δεν υπάρχει ιστορική πηγή που να ενισχύει την πεποίθησή της ότι εκεί τάφηκε. Αν έγινε κάτι με τη σωρό του Αλέξανδρου, έγινε μετά τη σφράγιση του τάφου για το κοινό. Αλλά το μνημείο της Αμφίπολης χρονολογείται αιώνες πριν. Μόνο ένας Doctor Who με το Τάρντις του θα μπορούσε να μεταφέρει τη σωρό του Αλέξανδρου εκεί.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νέα θεωρία: Την Ολυμπιάδα προστατεύουν Καρυάτιδες και Σφίγγες στην Αμφίπολη

http://www.koolnews.gr/ellada/479180-tin-olympiada-prostateuoun-oi-karyatides-kai-oi-sfigges-tis-amfipolis/

 

Για τη συγκεκριμένη θεωρία ανέφερα σχετικά εδώ:

 

Η τοποθέτηση του Andrew Chugg επί του θέματος βρίσκεται εδώ: https://www.academia.edu/8217103/Is_the_Mother_of_Alexander_the_Great_in_the_Tomb_at_Amphipolis

O Andrew Chugg είναι επίσης ο εμπνευστής της θεωρίας ότι το λείψανο του Αγίου Μάρκου είναι στην πραγματικότητα η σορός τού Μεγάλου Αλεξάνδρου: http://www.insomnia.gr/topic/496650-%CE%B2%CF%81%CE%AD%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%84%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CF%8C%CF%87%CE%B9/page-74#entry53407580 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ ο κόσμος καίγεται και εσείς ασχολείστε με τους τάφους διαφόρων. Αρχαιολόγοι, δεν σταματάτε να αναπνέετε λέω εγώ να καθαρίσει λίγο η ανθρωπότητα από την πάρτυ σας; Ο κάθε άχρηστος κάνει την ασχολία και το ενδιαφέρον του επάγγελμα και επιστήμη και πρέπει να το εστερνιζόμαστε κιόλας. Ρε άντε τελειώνετε με το μετρό στην Θεσσαλονίκη, γαμώ τα αρχαία σας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ ο κόσμος καίγεται και εσείς ασχολείστε με τους τάφους διαφόρων. Αρχαιολόγοι, δεν σταματάτε να αναπνέετε λέω εγώ να καθαρίσει λίγο η ανθρωπότητα από την πάρτυ σας; Ο κάθε άχρηστος κάνει την ασχολία και το ενδιαφέρον του επάγγελμα και επιστήμη και πρέπει να το εστερνιζόμαστε κιόλας. Ρε άντε τελειώνετε με το μετρό στην Θεσσαλονίκη, γαμώ τα αρχαία σας.

Τι να το κανεις το μετρο? Αφου παλι δεν θα χτυπας εισητηριο ...

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

***γιατί,σε καθυστερούν από το να βάλεις πλυντήριο τις κάλτσες σου ?

 

 

Λοιπόν ακολουθεί κουλή απορία. Έστω ότι συνεχίζουν οι ανασκαφές και παρακάτω βρίσκεται τάφος. Υπάρχει περίπτωση λήψης DNA και ταυτοποίησης ? Ή απλά βασιζόμαστε στην όποια επιγραφή τον συνοδεύει;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εδώ ο κόσμος καίγεται και εσείς ασχολείστε με τους τάφους διαφόρων. Αρχαιολόγοι, δεν σταματάτε να αναπνέετε λέω εγώ να καθαρίσει λίγο η ανθρωπότητα από την πάρτυ σας; Ο κάθε άχρηστος κάνει την ασχολία και το ενδιαφέρον του επάγγελμα και επιστήμη και πρέπει να το εστερνιζόμαστε κιόλας. Ρε άντε τελειώνετε με το μετρό στην Θεσσαλονίκη, γαμώ τα αρχαία σας.

_9OdXhsTUIuwMABCll8WbeIX1fzVvpZBV71nDb6S

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι 100% σίγουρος όμως;

 

10000% !!!

Και όσοι αμφιβάλλουν (ακομα και καθηγητές πανεπιστημίων) το κάνουν είτε χωρις αρκετά στοιχεία είτε επειδή απλά αρέσκονται στις διαφωνίες. Τι άλλο πρέπει να γινει για να καταλάβουν οτι ειναι αυτος? Μέχρι και επιστημονικά τεστ έκαναν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλλον θα αλλαξανε λιγο τα εθιμα της Μακεδονιας ωστε να μπορει να προσκυνηθει και λατρευεται το σωμα του..

-     Ο Πτολεμαίος  Σωτήρ μετέφερε την σωρό του Αλεξάνδρου  στην Μέμφιδα, την τότε οιονεί πρωτεύουσα της Αιγύπτου, όπου την  αποτέφρωσε ακολουθώντας  τον Μακεδονικό νόμο (σύμφωνα με τον αξιόπιστο Παυσανία και το Πάριο Χρονικό)  και ενταφίασε προσωρινά τα οστά του στον ναό του Νεκτανεβώ ΙΙ.

 

 -     Μετά την ήττα και τον θάνατοτου Περδίκκα ο οποίος εξεστράτευσε κατά της Αιγύπτου για να επαναποκτήσει την σωρό του Αλεξάνδρου , συνεκλήθη σύσκεψη  όλων των διαδόχων στον Τριπαράδεισο από τον Αντίπατρο με σκοπό να διευθετηθούν οι διαφορές μεταξύ των διαδόχων του Αλεξάνδρου και αφού επανακαθορίσθηκαν οι επικράτειες του καθενός, αποφασίσθηκε η μετάβαση των δύο βασιλέων (Φιλίππου Γ’ του Αρριδαίου και του Αλεξάνδρου Δ’, υιού του Αλεξάνδρου) στην Μακεδονία. Είναι πολύ πιθανό μαζί με τους βασιλείς να μετεφέρθησαν και τα οστά του Αλεξάνδρου ώστε να ενταφιασθεί στην Μακεδονία, στον ήδη κατασκευασθέντα  τάφο.

 

««Antipater himself with the kings and his own army went on into Macedonia in order to restore the kings to their native land»

 

-     Ο Πτολεμαίος Β΄ ο Φιλάδελφος, υιός του Πτολεμαίου του Σωτήρος, ήταν αυτός που μετέφερε, μετά από περίπου 40  χρόνια, την (υποτιθέμενη)  σωρό(μούμια) του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια  (σύμφωνα με τον  αξιόπιστο Παυσανία), την οποία και έκανε πρωτεύουσα της Αιγύπτου. Θεωρώντας ότι κανείς δεν θα μπορούσε να τον διαψεύσει (αφού η μεταφορά των οστών του Αλεξάνδρου στην Μακεδονία έγινε μυστικά και δεν είχε καταγραφεί/αναφερθεί από κανέναν και λόγω  του μεγάλου χρονικού διαστήματος που είχε περάσει από  τότε).  Άλλωστε- και αυτό είναι περίεργο -  κανένας από τους άλλους διαδόχους δεν εξέφρασε ποτέ δυσφορία ή κινήθηκε κατά του Πτολεμαίου για τον λόγο αυτό, πράγμα που όμως ίσως εξηγείται από την συναινετική απόφαση μεταφοράς των οστών του Αλεξάνδρου στην Μακεδονία (στη σύσκεψη  όλων των διαδόχων στον Τριπαράδεισο –βλέπε προηγούμενη παράγραφο).

 

-     Έτσι, ο Πτολεμαίος Β΄ ο  Φιλάδελφος  χρησιμοποιώντας κάποια μούμια, από τις χιλιάδες που υπήρχαν στην Αίγυπτο, και χρησιμοποιώντας την ως σωρό του Αλεξάνδρου, εκμεταλλεύτηκε το  όνομα του Αλεξάνδρου (τόσο  αυτός όσο και όλοι οι υπόλοιποι διάδοχοι του)  για πολιτικούς λόγους τόσο για έλεγχο των εντοπίων όσο και (στην συνέχεια οι διάδοχοι του) για εντυπωσιασμό των Ρωμαίων . Ο Πτολεμαίος Β’, καθώς δεν είχε καμιά επαφή με τον Αλέξανδρο, δεν εδεσμεύετο ηθικά ώστε να παρουσιάζεται , για ίδιον όφελος, να κατέχει  και να εκμεταλλεύεται την (δήθεν) σωρό του Αλεξάνδρου.

 

 -   Έτσι λοιπόν, πολύ πιθανόν ο Αλέξανδρος να ετάφη στην Μακεδονία. Όχι στις Αιγές, όπως γνωρίζει ο Παυσανίας (πιθανόν να διεδίδετο έτσι για λόγους ασφαλείας ότι η σωρός μετεφέρετο  στις Αιγές αντί για τον πραγματικό προορισμό), αλλά στην Αμφίπολη όπου ο τεράστιος, μεγαλοπρεπής και  πολυτελέστατος τάφος είναι πράγματι άξιος να είναι τάφος μιας  τέτοιας προσωπικότητας όπως του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

-     Η Αμφίπολη αποτελεί μια πολύ σημαντική πόλη-σταθμό για τον Αλέξανδρο και ταιριάζει απόλυτα με το να αποτελεί και χώρο ταφής του Αλεξάνδρου. Αποτελεί το σημείο από το οποίο ξεκίνησε ουσιαστικά την εκστρατεία του προς την Ασία και από όπου απέπλευσε ο Μακεδονικός Στόλος. Επίσης ήταν μια από τις επτά πόλεις  που είχε επιλέξει να ανεγείρει ναό, υποδηλώνοντας έτσι την ψυχική του σχέση με την πόλη αυτή. Η πόλη αυτή ήταν επίσης σημαντική και για τον πατέρα του Φίλιππο, μιας και εκεί ετιμάτο ο Φίλιππος σαν θεός.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

- Ο Πτολεμαίος Σωτήρ μετέφερε την σωρό του Αλεξάνδρου στην Μέμφιδα, την τότε οιονεί πρωτεύουσα της Αιγύπτου, όπου την αποτέφρωσε ακολουθώντας τον Μακεδονικό νόμο (σύμφωνα με τον αξιόπιστο Παυσανία και το Πάριο Χρονικό) και ενταφίασε προσωρινά τα οστά του στον ναό του Νεκτανεβώ ΙΙ.

 

- Μετά την ήττα και τον θάνατοτου Περδίκκα ο οποίος εξεστράτευσε κατά της Αιγύπτου για να επαναποκτήσει την σωρό του Αλεξάνδρου , συνεκλήθη σύσκεψη όλων των διαδόχων στον Τριπαράδεισο από τον Αντίπατρο με σκοπό να διευθετηθούν οι διαφορές μεταξύ των διαδόχων του Αλεξάνδρου και αφού επανακαθορίσθηκαν οι επικράτειες του καθενός, αποφασίσθηκε η μετάβαση των δύο βασιλέων (Φιλίππου Γ’ του Αρριδαίου και του Αλεξάνδρου Δ’, υιού του Αλεξάνδρου) στην Μακεδονία. Είναι πολύ πιθανό μαζί με τους βασιλείς να μετεφέρθησαν και τα οστά του Αλεξάνδρου ώστε να ενταφιασθεί στην Μακεδονία, στον ήδη κατασκευασθέντα τάφο.

 

««Antipater himself with the kings and his own army went on into Macedonia in order to restore the kings to their native land»

 

- Ο Πτολεμαίος Β΄ ο Φιλάδελφος, υιός του Πτολεμαίου του Σωτήρος, ήταν αυτός που μετέφερε, μετά από περίπου 40 χρόνια, την (υποτιθέμενη) σωρό(μούμια) του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια (σύμφωνα με τον αξιόπιστο Παυσανία), την οποία και έκανε πρωτεύουσα της Αιγύπτου. Θεωρώντας ότι κανείς δεν θα μπορούσε να τον διαψεύσει (αφού η μεταφορά των οστών του Αλεξάνδρου στην Μακεδονία έγινε μυστικά και δεν είχε καταγραφεί/αναφερθεί από κανέναν και λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που είχε περάσει από τότε). Άλλωστε- και αυτό είναι περίεργο - κανένας από τους άλλους διαδόχους δεν εξέφρασε ποτέ δυσφορία ή κινήθηκε κατά του Πτολεμαίου για τον λόγο αυτό, πράγμα που όμως ίσως εξηγείται από την συναινετική απόφαση μεταφοράς των οστών του Αλεξάνδρου στην Μακεδονία (στη σύσκεψη όλων των διαδόχων στον Τριπαράδεισο –βλέπε προηγούμενη παράγραφο).

 

- Έτσι, ο Πτολεμαίος Β΄ ο Φιλάδελφος χρησιμοποιώντας κάποια μούμια, από τις χιλιάδες που υπήρχαν στην Αίγυπτο, και χρησιμοποιώντας την ως σωρό του Αλεξάνδρου, εκμεταλλεύτηκε το όνομα του Αλεξάνδρου (τόσο αυτός όσο και όλοι οι υπόλοιποι διάδοχοι του) για πολιτικούς λόγους τόσο για έλεγχο των εντοπίων όσο και (στην συνέχεια οι διάδοχοι του) για εντυπωσιασμό των Ρωμαίων . Ο Πτολεμαίος Β’, καθώς δεν είχε καμιά επαφή με τον Αλέξανδρο, δεν εδεσμεύετο ηθικά ώστε να παρουσιάζεται , για ίδιον όφελος, να κατέχει και να εκμεταλλεύεται την (δήθεν) σωρό του Αλεξάνδρου.

 

- Έτσι λοιπόν, πολύ πιθανόν ο Αλέξανδρος να ετάφη στην Μακεδονία. Όχι στις Αιγές, όπως γνωρίζει ο Παυσανίας (πιθανόν να διεδίδετο έτσι για λόγους ασφαλείας ότι η σωρός μετεφέρετο στις Αιγές αντί για τον πραγματικό προορισμό), αλλά στην Αμφίπολη όπου ο τεράστιος, μεγαλοπρεπής και πολυτελέστατος τάφος είναι πράγματι άξιος να είναι τάφος μιας τέτοιας προσωπικότητας όπως του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

 

- Η Αμφίπολη αποτελεί μια πολύ σημαντική πόλη-σταθμό για τον Αλέξανδρο και ταιριάζει απόλυτα με το να αποτελεί και χώρο ταφής του Αλεξάνδρου. Αποτελεί το σημείο από το οποίο ξεκίνησε ουσιαστικά την εκστρατεία του προς την Ασία και από όπου απέπλευσε ο Μακεδονικός Στόλος. Επίσης ήταν μια από τις επτά πόλεις που είχε επιλέξει να ανεγείρει ναό, υποδηλώνοντας έτσι την ψυχική του σχέση με την πόλη αυτή. Η πόλη αυτή ήταν επίσης σημαντική και για τον πατέρα του Φίλιππο, μιας και εκεί ετιμάτο ο Φίλιππος σαν θεός.

Ναι ρε γαμωτο.. Ακριβως αυτο εννοω στις προηγουμενες σελιδες..

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...