Προς το περιεχόμενο

Βρέθηκε ο τάφος του Αλεξάνδρου ή και πάλι όχι?


funbreaker

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να τον βολεύε απλά να έχει το σώμα δεν παίζει δηλαδή;

Και εκτός του σώματος τι λείπει δηλαδή; Να έχει το σώμα και να δώσει τι, την ψυχή; Τα ρούχα; Μαλλιά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Όλοι αυτοί που λένε αποκλείεται, όταν τους ερωτούν, γιατί, παραπέμπουν στις ιστορικές πηγές, οι οποίες είναι γεμάτες κενά και αντιφάσεις.

 

Ήδη εντοπίστηκε η σημαντικότερη. Δεν γίνεται σε μια μούμια να έχουν αποδωθεί μακεδονικές τιμές ταφής.

 

Αυτό που δεν θέλουν να καταλάβουν, είναι ότι υπάρχει το ενδεχόμενο στην Αλεξάνδρεια να εκτέθηκε μία κοινή μούμια και με αυτό τον τρόπο να σταμάτησαν και οι εχθροπραξίες εναντίον του Πτολεμαίου, με αφορμή τη σορό του Αλέξανδρου.

Και αυτό που δε μπορούν να καταλάβουν οι συνωμοσιολόγοι, είναι ότι τα ελλιπή στοιχεία μπορεί να μη μας λένε τι ακριβώς έχει συμβεί, αλλά συχνά μας λένε τι ΔΕΝ μπορεί να έχει συμβεί. Εκτός από τις ίδιες τις πηγές υπάρχει και κάτι που λέγεται λογική.

Δε θα λέμε όμως πάλι τα ίδια, τόσες φορές έχουν παρατεθεί απόψεις και επιχειρήματα. Από κει και πέρα ψαχτείτε και λίγο παραπάνω και βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει. Κατάντησε κουραστικό...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

επίσης παίζει ο καθένας να έβαλε ένα πτώμα δικό του σε τάφο που έφτιαξε και να είπε οτι είναι ο Αλέκος, και να ήταν όλοι ευχαριστημένοι, και ποτε κανεις απο τους κοινούς θνητούς δεν θα ήξερε την αλήθεια.

Που για κάτι τέτοιο δεν υπάρχει καμιά απολύτως ιστορική πηγή που να αναφέρει τάφο Μεγαλέξανδρου σε άλλο τόπο.

Δεν μιλάμε για τον κυρ Μήτσο τον περιπτερά, μιλάμε για άτομο που το είχαν θεοποιήσει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι λέτε ρε παιδιά, ο Πτολεμαίος, στρατηγός του Αλεξάνδρου με προσωπικές επαφές μαζί του, είναι δυνατόν να του πάσαραν πτώμα, έστω και μουμιοποιημένο αλλουνού και να μην κατάφερε να αναγνωρίσει ότι δεν ανήκει στον Αλέξανδρο; Υπάρχουν ιστορικές πηγές ότι ήταν τυφλός ή κάτοχος εξαιρετικής στραβομάρας;

 

Από τα παραπάνω τι δεν κατάλαβες που γράφτηκαν?

 

Δεν τον ξεγέλασε κανείς, συμφώνησε να μεταφέρει μία σορό, βαφτιζοντάς την Αλέξανδρο στην Αίγυπτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ή, δεν έχει σωθεί καμια πηγή.

Εγώ αν ήμουν Κάσσανδρος και μου την έμπαινε ο άλλος, θα έλεγα "παω εκστρατεία να φέρω το πτώμα του Άλεξ" και θα πήγαινα διακοπές, θα έσφαζα ένα δούλο και θα τον έβαζα ταρατατζούμ ταρατατζούμ στον καινούριο τάφο που έφτιαξα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και αυτό που δε μπορούν να καταλάβουν οι συνωμοσιολόγοι, είναι ότι τα ελλιπή στοιχεία μπορεί να μη μας λένε τι ακριβώς έχει συμβεί, αλλά συχνά μας λένε τι ΔΕΝ μπορεί να έχει συμβεί. Εκτός από τις ίδιες τις πηγές υπάρχει και κάτι που λέγεται λογική.

Δε θα λέμε όμως πάλι τα ίδια, τόσες φορές έχουν παρατεθεί απόψεις και επιχειρήματα. Από κει και πέρα ψαχτείτε και λίγο παραπάνω και βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει. Κατάντησε κουραστικό...

 

Για πες τότε, που είναι η λογική, στο να μουμιοποιείς ένα μάτσο καμμένα κόκκαλα, σύμφωνα με την ιστορική πηγή που ακούει στο όνομα Παυσανίας?

 

Αυτό το βάλτε λίγο το μυαλό σας να δουλέψει, το έχετε κάνει καραμέλα εδώ μέσα και 2-3 άνθρωποι βλέπω να το δουλεύουν πραγματικά με σχέδια κλπ. Οι λοιποί απλά αμφισβητείτε και χλευάζετε.

 

Βάλτε λοιπόν λίγο το μυαλό σας να δουλέψει, για να δείτε, πως και δεν έχει βρεθεί 2.5000 χρόνια μετά ο τάφος του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια, ενώ έχουν βρεθεί μέχρι και τα βατράχια που έβρεχε από τις 10 πληγές του Φαραώ

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από τα παραπάνω τι δεν κατάλαβες που γράφτηκαν?

 

Δεν τον ξεγέλασε κανείς, συμφώνησε να μεταφέρει μία σορό, βαφτιζοντάς την Αλέξανδρο στην Αίγυπτο.

Για ποιον λόγο να κάνει κάτι τέτοιο, δεν υπήρχε λόγος.

Και για ποιον λόγο να μην υπάρχει ούτε μια πηγή που να αναφέρει Μεγαλέξανδρο θαμμένο στην Ελλάδα. Μιλάμε για ελληνιστική περίοδο και όχι για χριστιανικούς χρόνους που κάποια τέτοια συνωμοσία θα μπορούσε να δικαιολογηθεί για να προστατευτεί η σωρός από φανατικούς χριστιανούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα δεν υπάρχει λόγος να έκανε κάτι τέτοιο. Κανένας απολύτως.

 

Δεν υπάρχει λόγος? Really? Το ότι τον πολεμούσαν για να του πάρουν πίσω τη σορό, δεν το θεωρείς λόγο?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει λόγος? Really? Το ότι τον πολεμούσαν για να του πάρουν πίσω τη σορό, δεν το θεωρείς λόγο?

Δεν τον πολεμούσαν για τη σωρό, για να του πάρουν το βασίλειο και να καλύψουν τα νώτα τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για ποιον λόγο να κάνει κάτι τέτοιο, δεν υπήρχε λόγος.

Και για ποιον λόγο να μην υπάρχει ούτε μια πηγή που να αναφέρει Μεγαλέξανδρο θαμμένο στην Ελλάδα. Μιλάμε για ελληνιστική περίοδο και όχι για χριστιανικούς χρόνους που κάποια τέτοια συνωμοσία θα μπορούσε να δικαιολογηθεί για να προστατευτεί η σωρός από φανατικούς χριστιανούς.

 

Καταλαβαίνεις ότι σε ένα ενδεχόμενο τέτοιου είδους συμφωνίας, δεν γίνεται να φωνάζεις, έχω τον Αλέξανδρο στην Ελλάδα.

 

2.500 χρόνια μετά, υπάρχουν άπειρα ιστορικά κενά και μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το τι πραγματικά συνέβη.

 

Μέχρι και οι ιστορικοί της εποχής, από αντικρουόμενες πηγές έγραφαν αυτό που πίστευαν λογικότερο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για πες τότε, που είναι η λογική, στο να μουμιοποιείς ένα μάτσο καμμένα κόκκαλα, σύμφωνα με την ιστορική πηγή που ακούει στο όνομα Παυσανίας?

Μα δεν έχει σημασία αν τελικά τον κάψανε ή αν τον μουμιοποιήσανε... Οτι και να λέει ο Παυσανίας δε μπορούμε να το ξέρουμε αυτό. Από αυτό όμως δε προκύπτει ότι είναι πιθανό να είναι ο τάφος του Αλέξανδρου στην Αμφίπολη, για πολλούς λόγους που έχουν αναφερθεί αρκετές φορές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαίνεις ότι σε ένα ενδεχόμενο τέτοιου είδους συμφωνίας, δεν γίνεται να φωνάζεις, έχω τον Αλέξανδρο στην Ελλάδα.

 

2.500 χρόνια μετά, υπάρχουν άπειρα ιστορικά κενά και μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το τι πραγματικά συνέβη.

 

Μέχρι και οι ιστορικοί της εποχής, από αντικρουόμενες πηγές έγραφαν αυτό που πίστευαν λογικότερο.

Εικασίες δεν κάνουμε, αερολογίες κάνουμε και μάλιστα εκτός από ένα γρήγορο ξεσκόνισμα στη wiki έχουμε πλήρη άγνοια για τα ιστορικά γεγονότα. Δεν είναι τυχαίο που ούτε ένας ιστορικός ή αρχαιολόγος δεν κάνει λόγο για τάφο του Μεγαλέξανδρου. Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο, είτε βασίζονται σε ευσεβείς πόθους, είτε λένε μαλακίες. Και στις δυο περιπτώσεις, γνωρίζουν για την ιστορία της εποχής όσα γνωρίζουν και για την κβαντική φυσική.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και αυτό που δε μπορούν να καταλάβουν οι συνωμοσιολόγοι, είναι ότι τα ελλιπή στοιχεία μπορεί να μη μας λένε τι ακριβώς έχει συμβεί, αλλά συχνά μας λένε τι ΔΕΝ μπορεί να έχει συμβεί. Εκτός από τις ίδιες τις πηγές υπάρχει και κάτι που λέγεται λογική.

Δε θα λέμε όμως πάλι τα ίδια, τόσες φορές έχουν παρατεθεί απόψεις και επιχειρήματα. Από κει και πέρα ψαχτείτε και λίγο παραπάνω και βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει. Κατάντησε κουραστικό...

Ξερεις την περιπτωση που 5-6 ατομα απο τη Βενετια της Ιταλιας πηγανε στην Αλεξανδρεια και κανανε τοσες χιλιαδες χιλιομετρα το 3-5 μ.χ για να παρουν το σωμα απο τον ταφο του Αγ. Μαρκου στα κρυφα, αναμεσα σε πορωμενους χριστιανους που σπαγανε καθε ναο και ταφο;

 

Και ομως το κανανε.. Γιατι να μην εγινε και κατι τετοιο για τον Μεγα Αλεξανδρο και ο Κασσανδρος να δεχτηκε να φερουν το σωμα του στην Αμφιπολη για να κερδισει την ευνοια του λαου, αλλα αργοτερα να εσβισε καθε ιστορικη αναφορα στο γεγονος και να σφραγισε τον ταφο;;

 

Δεν λεμε οτι εγινε αυτο ρε παιδια, σκεψεις μας λεμε που πανε κοντρα σε πολλα στοιχεια.. Αλλα αφηστε και 0,1% πιθανοτητα..

 

3 μερες πριν αν ρωταγες εναν αρχαιολογο αν υπαρχει περιπτωση να βρουμε καρυατιδες στον ταφο θα σου ελεγε αποκλειεται γιατι θα ηταν πρωτοφανες και δεν ειναι συμφωνο με τα στοιχεια ενος Μακεδονικου Ταφου.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα δεν έχει σημασία αν τελικά τον κάψανε ή αν τον μουμιοποιήσανε... Οτι και να λέει ο Παυσανίας δε μπορούμε να το ξέρουμε αυτό. Από αυτό όμως δε προκύπτει ότι είναι πιθανό να είναι ο τάφος του Αλέξανδρου στην Αμφίπολη, για πολλούς λόγους που έχουν αναφερθεί αρκετές φορές.

 

Έχω τοποθετηθεί επί του θέματος, προκρίνοντας τον Κάσσανδρο ως τον επικρατέστερο ένοικο του τάφου, αλλά με την μλκια που μας δέρνει, εξετάζουμε και άλλα σενάρια.

 

Πάμε πάλι στο θέμα:

 

 

Σύμφωνα με τον Διόδωρο, στη Βαβυλώνα, ανάμεσα στα άλλα, οι Διάδοχοι συμφώνησαν ότι η σορός του Αλέξανδρου έπρεπε να ταφεί στο Ιερό του θεού πατέρα του, στην όαση της Σίβα73. Στον Αρριδαίο, μέλος της ομάδας των σωματοφυλάκων, ανατέθηκε να διοργανώσει τη μεταφορά της σορού και τη μεγαλοπρεπή ταφή που έπρεπε να γίνει. Ο Πτολεμαίος κατάλαβε αμέσως τη σημασία της τελετής και το κύρος που θα προσέδιδε στην Αίγυπτο και στον ηγεμόνα της. Οι Αιγύπτιοι, και όχι μόνο αυτοί, προσέδιδαν στον Αλέξανδρο – και στη σορό του – θεϊκές ιδιότητες. Το πιο λογικό σημείο για την ταφή του μεγάλου Μακεδόνα ήρωα , ήταν οι Αιγές, η πρωτεύουσα της δυναστείας. Πράγματι, φαίνεται ότι αυτή ήταν η αρχική πρόθεση των Διαδόχων. Σίγουρα αυτό είχε αρχικά κατά νου ο Περδίκκας. Όμως ο Πτολεμαίος του άλλαξε τα σχέδια. Μετά την συνάντηση στη Βαβυλώνα, ο Περδίκκας αναχώρησε για τη Μακεδονία, και ενώ βρισκόταν στη Μικρά Ασία, ο Αρριδαίος, μετά από συνεννόηση με τον Πτολεμαίο, ξεκίνησε με τη σορό για την Αίγυπτο. Αν προορισμός του ήταν η όαση της Σίβα, θα έπρεπε να περάσει από την Μέμφιδα74 . Είναι πολύ πιθανόν ο Αρριδαίος, φεύγοντας από τη Βαβυλώνα, να άλλαξε γνώμη και να εγκατέλειψε την ιδέα της ταφής στην όαση. Ο Πτολεμαίος, με ισχυρή στρατιωτική συνοδεία, συνάντησε την πομπή στη Συρία, και ανέλαβε την ηγεσία της. Φθάνοντας στην Μέμφιδα, δεν συνέχισε προς την όαση της Σίβα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν ο Πτολεμαίος είχε αποφασίσει να θάψει τον Αλέξανδρο στην Αλεξάνδρεια. Ο Παυσανίας λέει ότι η σορός παρέμεινε στην Μέμφιδα μέχρι να την μεταφέρει στην Αλεξάνδρεια ο γιος του Πτολεμαίου, περίπου σαράντα χρόνια αργότερα.

 
Τόσο ο Διόδωρος (18.28) όσο και ο Στράβωνας (12.7) λένε ότι ο ίδιος ο Πτολεμαίος Α' μετέφερε τη σορό στην Αλεξάνδρεια, όπου βρισκόταν ακόμα όταν οι Ρωμαίοι κατέλαβαν την Αίγυπτο. Είναι πιθανόν αυτή να είναι η αλήθεια, και η αναφορά του Παυσανία να σημαίνει απλά ότι η σορός παρέμεινε για λίγο μόνο στην Μέμφιδα, μέχρι να ετοιμαστεί ο μεγαλοπρεπής τάφος. Είναι πάντως αδιαμφισβήτητο ότι ο κανονικός δρόμος από τη Συρία στην Αλεξάνδρεια δεν περνούσε από το Δέλτα του Νείλου, αλλά από την Μέμφιδα75. Ο Παυσανίας πάντως δείχνει πολύ σίγουρος γι' αυτά που γράφει. Κατηγορεί μάλιστα στον Πτολεμαίο Β' γιατί ξέθαψε το πτώμα του Αλέξανδρου ύστερα από τόσα χρόνια, και θεωρεί το γεγονός αυτό ένα από τα κακά της βασιλείας του. Φαίνεται ότι η ιστορία του Παυσανία βασίστηκε σε κάποια παλαιότερη ιστορική πηγή, η οποία – κατά πάγια τακτική των αρχαίων συγγραφέων - δεν αναφέρεται πουθενά. Υπάρχει και μια ακόμα ένδειξη που ίσως εξηγεί τη διαφορά των δυο απόψεων: την εποχή της βασιλείας του Πτολεμαίου Α', αρχιερέας στο ιερό της Μέμφιδας ήταν ο αδελφός του Μενέλαος. Ο Αλέξανδρος, αν η σορός του τάφηκε στην Μέμφιδα, πρέπει να τάφηκε στον ευρύτερο χώρο του ιερού. Επί βασιλείας Πτολεμαίου Β' όλο το ιερό, και η σορός του Αλέξανδρου, μεταφέρθηκαν στην Αλεξάνδρεια.
 
Δηλαδή ο Πτολεμαίος έθαψε ένα πτώμα, το οποίο ο γιος του ξέθαψε 40 χρόνια μετά, σύμφωνα με τον Παυσανία και μιλάμε για ένα τέλεια διατηρημένο πτώμα σε μία γυάλινη σαρκοφάγο, μέσα σε μέλι, που μάλιστα είχε και σπασμένη μύτη. και μάλιστα αυτό το πτώμα είχε ταφεί προηγουμένως με όλες τις μακεδονικές τιμές (καύση)
 
Μάλιστα...
 
Όσο πιο πολύ το ψάχνει κανείς, τόσο πιο αναξιόπιστες μαρτυρίες βρίσκει κανείς, καθότι το από στόμα σε στόμα τότε ήταν η αρχαία μορφή δημοσιογραφίας και ο καθείς προσέθετε και την προσωπική του πινελιά στην ιστορία.
 
Επίσης αρχιερέας στο ιερό της Μέμφιδας ήταν ο αδελφός του Πτολεμαίου, ο Μενέλαος. Από τότε κυβερνούσε η οικογενειοκρατία. Έπεσε μαγείρεμα εκεί πέρα με τη σορό, που δεν περιγράφεται. Τι χρυσές σαρκοφάγους, τι μέλια, τι γιαούρτια, τι καρύδια, κουκλί τον έκαναν τον ντεμέκ Αλέξανδρο. Μέχρι και μύτη του έβαλαν για να έχει να σπάσει μετά ο Αύγουστος Καίσαρας.
 
Αν έμεινε όντως 40 χρόνια στη Μέμφιδα πάντως η σορός του Αλέξανδρου, ετοιμαστείτε να την υποδεχτείτε εδώ, βόρεια.
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...