Προς το περιεχόμενο

  

230 μέλη έχουν ψηφίσει

  1. 1. Ποιος πιστεύετε ότι θάφτηκε στον τύμβο;

    • Μέγας Αλέξανδρος
      66
    • Ρωξάνη & Αλέξανδρος Δ'
      11
    • Ολυμπιάδα
      13
    • Ηρακλής, γιος του Αλεξάνδρου
      4
    • Θεσσαλονίκη, αδερφή του Αλεξάνδρου
      4
    • Κλεοπάτρα, αδερφή του Αλεξάνδρου
      2
    • Φίλιππος Β' (για όσους αμφισβητούν την έρευσή του)
      1
    • Φίλιππος ο Αριδαίος
      0
    • Ηφαιστίωνας
      26
    • Κάσσανδρος
      17
    • Αντίπατρος
      3
    • Αντίγονος ο μονόφθαλμος
      2
    • Νέαρχος
      11
    • Λαομέδων
      2
    • Κενοτάφιο φτιαγμένο για το Μέγα Αλέξανδρο
      33
    • Πολυάνδρειο στρατιωτών
      12
    • Άλλο (πείτε ποιος)
      23
  2. 2. Τι θεωρείτε πιθανότερο σχετικά με τη σύληση του τύμβου;

    • Ο τύμβος δεν είναι συλημένος.
      36
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πριν πολλούς αιώνες.
      93
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς στη σύγχρονη εποχή.
      10
    • Ο τύμβος συλήθηκε μερικώς πολλές φορές σε διάφορες περιόδους.
      49
    • Ο τύμβος έχει συληθεί ολοκληρωτικά ως αποτέλεσμα μίας ή πολλών διαφορετικών συλήσεων.
      27
    • Ο τύμβος έχει λεηλατηθεί και καταστραφεί.
      6
    • Άλλο (εξηγείστε).
      9
  3. 3. Από που προέρχεται η άμμος;

    • Η άμμος προέρχεται από φυσικά αίτια.
      59
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε από την αρχή αμέσως μετά την ταφή του νεκρού.
      67
    • Η άμμος αποτελεί αποτρεπτικό μηχανισμό κατά της τυμβωρυχίας και τοποθετήθηκε αργότερα.
      85
    • Άλλο (εξηγείστε).
      19


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εγώ αναρωτιέμαι πότε επιτέλους θα γίνουν διαθέσιμα όλα τα στοιχεία, φωτογραφίες κλπ της ανασκαφής.

 

Λογικά άμα η διασκόπηση δεν βρει κάτι άλλο τότε αρχίζουν σιγά σιγά να βγαίνουν προς τα έξω;

  • Απαντ. 8,7k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

όντως είναι ίδιο με το μονόγραμμα στο νόμισμα.

Να ξέραμε και τι σήμαινε και πως το χρησιμοποιούσαν ...

Δημοσ.

Εγώ αναρωτιέμαι πότε επιτέλους θα γίνουν διαθέσιμα όλα τα στοιχεία, φωτογραφίες κλπ της ανασκαφής.

 

Λογικά άμα η διασκόπηση δεν βρει κάτι άλλο τότε αρχίζουν σιγά σιγά να βγαίνουν προς τα έξω;

 

 

'' Στις 29 Νοεμβρίου, ημέρα Σάββατο και ώρα 11.00 θα παρουσιαστούν τα αποτέλεσματα της ανασκαφικής περιόδου στον λόφο Καστά, από την έφορο Αρχαιοτήτων Σερρών Κ. Περιστέρη και τους συνεργάτες της, στην Αθήνα, στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού. ''

 

 

Ολο και κατι θα δειξουν….. μπορει και οχι….. 

  • Like 1
Δημοσ.

'' Στις 29 Νοεμβρίου, ημέρα Σάββατο και ώρα 11.00 θα παρουσιαστούν τα αποτέλεσματα της ανασκαφικής περιόδου στον λόφο Καστά, από την έφορο Αρχαιοτήτων Σερρών Κ. Περιστέρη και τους συνεργάτες της, στην Αθήνα, στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού. ''

 

 

Ολο και κατι θα δειξουν….. μπορει και οχι….. 

 

α) Επίσης κάπου το Δεκέμβρη η Περιστέρη πάει Παρίσι για ανακοίνωση.

β) Λογικά θα ανακοινώσει και σε αρχαιολογικό συνέδριο εντός του 2015.

γ) Ο Βαλαβάνης κάπου είχε πει ότι θα πρέπει να υπάρχει μια πρώτη, σύντομη ίσως σε έκταση, δημοσίευση.

 

Το "Α" πάντως (αν υπάρχει όντως) η Ντόροθυ έλεγε ότι υπάρχει σε νομίσματα που έκοψαν και άλλοι.

Το θέμα πλέον δεν είναι τι βρέθηκε (αυτό δε θα μείνει αδημοσίευτο για πολύ), αλλά πώς ερμηνεύεται ό,τι βρέθηκε.

  • Like 1
Δημοσ.

Για να ερμηνευτούν όμως αυτά που βρέθηκαν θα πρέπει να δημοσιευτεί και όλο το υλικό που έχει αποκρυπτεί μέχρι τώρα. Δηλαδή τα τεκτονικά σύμβολα του περιβόλου, τα επιστύλια, τα διάφορα μικροκτερίσματα, τα αντικείμενα στο χώμα που έκρυψαν με photoshop και διάφορα άλλα που σίγουρα έχουν βρεθεί και δεν έχουμε μάθει

  • Like 5
Δημοσ.

Ποιος περιμενει 6 μερες για μια ανακοινωση που δεν ξερουμε τι θα πουν και 13 μερες για μια ανακοινωση που μαλλον θα μας λυσει πολλες αποριες..

Δημοσ.

Για να ερμηνευτούν όμως αυτά που βρέθηκαν θα πρέπει να δημοσιευτεί και όλο το υλικό που έχει αποκρυπτεί μέχρι τώρα. Δηλαδή τα τεκτονικά σύμβολα του περιβόλου, τα επιστύλια, τα διάφορα μικροκτερίσματα, τα αντικείμενα στο χώμα που έκρυψαν με photoshop και διάφορα άλλα που σίγουρα έχουν βρεθεί και δεν έχουμε μάθει

 

Θα τα δώσουν.

Και όταν γίνει αυτό οι απανταχού αρχαιολόγοι θα αρχίσουν να ερμηνεύουν.

Οχι με βάση την πορεία της ψυχής, το νοητό, το τελετουργικό, το συμβολισμό και άλλους ερασιτεχνισμούς, αλλά με βάση τη γνώση της επιστημονικής κοινότητας στη δεδομένη στιγμή.

Δημοσ.

Θα τα δώσουν.

Και όταν γίνει αυτό οι απανταχού αρχαιολόγοι θα αρχίσουν να ερμηνεύουν.

Οχι με βάση την πορεία της ψυχής, το νοητό, το τελετουργικό, το συμβολισμό και άλλους ερασιτεχνισμούς, αλλά με βάση τη γνώση της επιστημονικής κοινότητας στη δεδομένη στιγμή.

 

Ναι αλλα οι ενεργειες των αρχαιων Ελληνων που πιστευαν στο δωδεκάθεο, το σωμα και τη σχεση του με τη ψυχη δεν εξηγουνται μονο με την επιστημονικη/αρχιτεκτονικη/αρχαιολογικη ερμηνεια. Σαφως και η επιστημη θα βρει ποιος ειναι ο νεκρος και την γενικοτερη φιλοσοφια κατασκευης του τυμβου, αλλα δεν θα εξηγήσουν πληρως το γιατι βρεθηκε αυτο εκει και ποιος ο βαθυτερος λογος του. Γιατι βρεθηκε μονο το ενα κεφαλι και γιατι βρεθηκε μεσα στο 3ο δωματιο? Ποιος ο λογος του?

 

Υπαρχουν αρχαια Μακεδονικα εθιμα τα οποια δεν ξερουμε..

 

Διαβασε εδω στο τελος της σελιδας 1 (Το εχει γραψει η Α. Κοτταριδου το 1989 μετα τις ανακαλυψεις στη Βεργινα)

http://www.aigai.gr/sites/default/files/%CE%91%CE%95%CE%9C%CE%98%203,%201989.pdf

 

Υπαρχει εθιμο κατα το οποιο ριχνανε κεφαλια αγαλματιδίων μεσα στο ταφο του νεκρου, γιατι οχι και στη περιπτωση μας με το κεφαλι της Σφιγγας ως μινι τελετουργικο μετα την σύληση.

 

Γιατι ο Ανδρονικος στη Βεργινα παλι αναφερει οτι βρηκε μεσα στην επιχωση/σφραγιση των ταφων 10αδες αντικειμενα, επιστυλια, κλπ πανω απο το ταφο;

 

 

Συγκέντρωση σπασμένων ταφικών αντικειμένων σε επίχωση έχει ξαναγίνει:

ΜΑΝΟΛΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ,ΒΕΡΓΙΝΑ,ΟΙ ΒΑΣΙΛΙΚΟΙ ΤΑΦΟΙ (Εκδοτική Αθηνών 1984).

Σελίδες 57 - 62.

 

"Στο κέντρο περίπου του τύμβου και σε βάθος 4μ. από την επάνω επιφάνεια,ανάμεσα στα

φερτά χώματα και στις αγριόπετρες βρέθηκαν πολλά κομμάτια από συντριμμένες επιτύμβιες

στήλες,όπως και στην τάφρο του 1962 και 1963 και όπως στα χαρακώματα που άνοιξαν οι στρατιώτες το 1948.Ομως τώρα δεν ήταν 4 ή 5 ούτε 10 ούτε 20.Ηταν πάρα πολλά και τα περισσότερα συγκεντρωμένα.(..)Ετσι το σύνολο των επιτύμβιων μνημείων που είχαν βρεθεί ως τότε τεμαχισμένα μέσα στην επίχωση της Μεγάλης Τούμπας έφταναν τα 19 τουλάχιστο.(..)Ι.

 

Και η απαντηση που δινει και εξηγει οτι ηταν εργο του Αντιγονου γιατι ηταν τροπος προστασιας και εναγισμου των νεκρων, καθως δεν πετουσαν κανενα σπασμενο αντικειμενο τοτε αλλα το εθαβαν μαζι με τον νεκρο στον ταφο.. !

 

Αυτές ήταν οι σκέψεις που έκανα αμέσως ύστερα από την ανασκαφή του 1976 γιά να καταλήξω σ΄ένα πολύ ελπιδοφόρο συμπέρασμα:"Αν η άποψη αυτή είναι αληθινή,όπως το πιστεύω,τότε η συναγωγή και άλλων συμπερασμάτων γίνεται και θεμιτή και εξαιρετικά ελκυστική.Ο Αντίγονος Γονατάς κατόρθωσε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσει τις μακεδονικές περιοχές,βέβαια και την ιερή πρωτεύουσα των Μακεδόνων.Ο ίδιος πρέπει να στάθηκε αυτόπτης μάρτυρας των συλημένων βασιλικών τάφων.Αυτή η προσωπική εμπειρία μπορεί να τον οδήγησε σε δύο ενέργειες: α)σε κάποιον εναγισμό και αποκατάσταση των νεκρών και των τάφων που βεβηλώθηκαν και β)στη φροντίδα να ασφαλιστούν τόσο αυτοί,όσο και του ίδιου η τελευταία κατοικία.

 

Γιά να το πετύχει αυτό,τηρώντας την πανάρχαιη μορφή του ταφικού τύμβου,μόνον ένας τρόπος υπήρχε: να κατασκευάσει ένα τύμβο τόσο μεγάλο,που να αποθαρρύνει κάθε ιερόσυλο να επιχειρήσει την εκσκαφή του.

 

Για τον ιδιο λογο που αν προσεξεις στα ανατολικα τειχη της Ακροπολης στην Αθηνα, θα δεις μεσα στις πετρες του τοιχους, κιωνες, κομματια απο αγαλματα κλπ.. Κι αυτο γιατι μετα την καταστροφη της Ακροπολης απο τους Περσες ή Αθηναιοι ξαναεφτιαξαν τον ναο, ομως τα κατεστραμμενα αντικειμενα κλπ δεν τα πεταξαν αλλα τα ενσωμάτωσαν στην Ακροπολη. 

 

Ετσι ηταν η κουλτουρα τους, ετσι ειχαν μαθει, ετσι ηταν τα εθιμα τους.. Και ολα αυτα δεν μπορουν να εξηγηθούν απο μια επιστημη η οποια ειναι τοσο στενη και οριοθετημενη απο κανονες και αρχες που δεν μπορει να δεχτει οτιδηποτε αλλο περα απο ιστορικες αναφορες και μονο. (πχ το 99% των αρχαιολογων δεν αφηνει ουτε 0,1% πιθανοτητα να μην θαφτηκε στην Αλεξάνδρεια) 

  • Like 1
Δημοσ.

Τελετουργικές πράξεις υπήρχαν και υπάρχουν σε όλους τους λαούς της γης και μελετώνται.

Χρειάζεται λίγη προσοχή να μην αναγεται το κάθετι σε τελετουργικό και φτάνουμε να κράζουμε τους αρχαιολόγους όταν εκφέρουν μια επιστημονική γνώμη, είτε συμφωνούμε είτε όχι.

Αλλο πράγμα ο εναγισμός που είναι μια πράξη αποκατάστασης της ιερής ταξης και άλλο "οι σφίγγες τοποθετήθηκαν εσκεμμένα με κομμένα φτερά για να θυμίζουν Αίγυπτο" όπως έγραφε ο άλλος τον Αυγουστο.

  • Like 1
Δημοσ.

Συνεπώς η Ντόροθι, που αντιμετωπίζεται ως γραφική στην Ελλάδα, είχε δίκαιο για τις επιγραφές που παραπέμπουν σε Αλέξανδρο.

 

Αυτά συμβαίνουν όταν χρησιμοποιείται μία ανασκαφή για πολιτικούς σκοπούς.

Δημοσ.

 

Ναι αλλα οι ενεργειες των αρχαιων Ελληνων που πιστευαν στο δωδεκάθεο, το σωμα και τη σχεση του με τη ψυχη δεν εξηγουνται μονο με την επιστημονικη/αρχιτεκτονικη/αρχαιολογικη ερμηνεια. Σαφως και η επιστημη θα βρει ποιος ειναι ο νεκρος και την γενικοτερη φιλοσοφια κατασκευης του τυμβου, αλλα δεν θα εξηγήσουν πληρως το γιατι βρεθηκε αυτο εκει και ποιος ο βαθυτερος λογος του. Γιατι βρεθηκε μονο το ενα κεφαλι και γιατι βρεθηκε μεσα στο 3ο δωματιο? Ποιος ο λογος του?

 

Υπαρχουν αρχαια Μακεδονικα εθιμα τα οποια δεν ξερουμε..

 

Διαβασε εδω στο τελος της σελιδας 1 (Το εχει γραψει η Α. Κοτταριδου το 1989 μετα τις ανακαλυψεις στη Βεργινα)

http://www.aigai.gr/sites/default/files/%CE%91%CE%95%CE%9C%CE%98%203,%201989.pdf

 

Υπαρχει εθιμο κατα το οποιο ριχνανε κεφαλια αγαλματιδίων μεσα στο ταφο του νεκρου, γιατι οχι και στη περιπτωση μας με το κεφαλι της Σφιγγας ως μινι τελετουργικο μετα την σύληση.

 

Γιατι ο Ανδρονικος στη Βεργινα παλι αναφερει οτι βρηκε μεσα στην επιχωση/σφραγιση των ταφων 10αδες αντικειμενα, επιστυλια, κλπ πανω απο το ταφο;

 

 

 

Και η απαντηση που δινει και εξηγει οτι ηταν εργο του Αντιγονου γιατι ηταν τροπος προστασιας και εναγισμου των νεκρων, καθως δεν πετουσαν κανενα σπασμενο αντικειμενο τοτε αλλα το εθαβαν μαζι με τον νεκρο στον ταφο.. !

 

Αυτές ήταν οι σκέψεις που έκανα αμέσως ύστερα από την ανασκαφή του 1976 γιά να καταλήξω σ΄ένα πολύ ελπιδοφόρο συμπέρασμα:"Αν η άποψη αυτή είναι αληθινή,όπως το πιστεύω,τότε η συναγωγή και άλλων συμπερασμάτων γίνεται και θεμιτή και εξαιρετικά ελκυστική.Ο Αντίγονος Γονατάς κατόρθωσε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσει τις μακεδονικές περιοχές,βέβαια και την ιερή πρωτεύουσα των Μακεδόνων.Ο ίδιος πρέπει να στάθηκε αυτόπτης μάρτυρας των συλημένων βασιλικών τάφων.Αυτή η προσωπική εμπειρία μπορεί να τον οδήγησε σε δύο ενέργειες: α)σε κάποιον εναγισμό και αποκατάσταση των νεκρών και των τάφων που βεβηλώθηκαν και β)στη φροντίδα να ασφαλιστούν τόσο αυτοί,όσο και του ίδιου η τελευταία κατοικία.

 

Γιά να το πετύχει αυτό,τηρώντας την πανάρχαιη μορφή του ταφικού τύμβου,μόνον ένας τρόπος υπήρχε: να κατασκευάσει ένα τύμβο τόσο μεγάλο,που να αποθαρρύνει κάθε ιερόσυλο να επιχειρήσει την εκσκαφή του.

 

Για τον ιδιο λογο που αν προσεξεις στα ανατολικα τειχη της Ακροπολης στην Αθηνα, θα δεις μεσα στις πετρες του τοιχους, κιωνες, κομματια απο αγαλματα κλπ.. Κι αυτο γιατι μετα την καταστροφη της Ακροπολης απο τους Περσες ή Αθηναιοι ξαναεφτιαξαν τον ναο, ομως τα κατεστραμμενα αντικειμενα κλπ δεν τα πεταξαν αλλα τα ενσωμάτωσαν στην Ακροπολη. 

 

Ετσι ηταν η κουλτουρα τους, ετσι ειχαν μαθει, ετσι ηταν τα εθιμα τους.. Και ολα αυτα δεν μπορουν να εξηγηθούν απο μια επιστημη η οποια ειναι τοσο στενη και οριοθετημενη απο κανονες και αρχες που δεν μπορει να δεχτει οτιδηποτε αλλο περα απο ιστορικες αναφορες και μονο. (πχ το 99% των αρχαιολογων δεν αφηνει ουτε 0,1% πιθανοτητα να μην θαφτηκε στην Αλεξάνδρεια) 

 

 

Επειδή εσύ έχεις δέσει σχοινί κορδόνι ότι στην Αμφίπολη βρίσκεται ο Αλέξανδρος δεν σημαίνει και οτι ισχύει ακόμα κι αν δεν είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια. Όσα γράφεις πάντως στο μήνυμα σου τα γνωρίζουμε και τα επιβεβαιώνουμε από την αρχαιολογική έρευνα. Μια ιστορική πηγή μπορεί να ανατραπεί ή να επιβεβαιωθεί μόνο από την αρχαιολογική έρευνα. Μπορεί η φαντασία να παίζει μεγάλο ρόλο στη διατύπωση θεωριών αλλά η πραγματικότητα συνήθως είναι πιο πεζή. Αν δεχτούμε οτι το 99 τοις εκατό των αρχαιολόγων κάνει λάθος που πιστεύει οτι ο Αλέξανδρος τάφηκε κάπου στην Αλεξάνδρεια εξαιτίας των ιστορικών πηγών, τότε και πάλι η Αμφίπολη είναι ένα από τα λιγότερο πιθανά μέρη ταφής του.

  • Like 1
Δημοσ.

Επειδή εσύ έχεις δέσει σχοινί κορδόνι ότι στην Αμφίπολη βρίσκεται ο Αλέξανδρος δεν σημαίνει και οτι ισχύει ακόμα κι αν δεν είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια. Όσα γράφεις πάντως στο μήνυμα σου τα γνωρίζουμε και τα επιβεβαιώνουμε από την αρχαιολογική έρευνα. Μια ιστορική πηγή μπορεί να ανατραπεί ή να επιβεβαιωθεί μόνο από την αρχαιολογική έρευνα. Μπορεί η φαντασία να παίζει μεγάλο ρόλο στη διατύπωση θεωριών αλλά η πραγματικότητα συνήθως είναι πιο πεζή. Αν δεχτούμε οτι το 99 τοις εκατό των αρχαιολόγων κάνει λάθος που πιστεύει οτι ο Αλέξανδρος τάφηκε κάπου στην Αλεξάνδρεια εξαιτίας των ιστορικών πηγών, τότε και πάλι η Αμφίπολη είναι ένα από τα λιγότερο πιθανά μέρη ταφής του.

Αν πουμε οτι ο Αλεξανδρος δεν ειναι στην Αλεξανδρεια δεν σημαινει οτι αυτοματως θα ειναι στην Αμφιπολη.. Αυτο δεν καταλαβαινετε πολλοι εδω μεσα. ΜΠΟΡΕΙ να ειναι στην Αμφιπολη αλλα και σε 10αδες αλλα μερη αν το αναλυσουμε..

 

Απλα λεω οτι θα μπορουσε να ειναι γιατι ετσι μονο δικαιολογω αυτη τη μυστικοπαθεια του υπουργειου.. Αν ηταν ο Ηφαιστιωνας πχ δεν βλεπω λογο να το αποκρυψουν.. Θα βλεπαμε ολα τα ευρηματα χωρις photoshop και σακουλες και κανεις δεν θα μιλουσε.

 

Ακομα και το ΑΛΦΑ στις φωτο πιο πανω ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΚΑΛΥΨΕΙ ΜΕ ΣΑΚΟΥΛΑ σε αλλες φωτο, δεν θα ηταν τοσο περιεργο..

 

Και τα περι σφραγισης και κομμενων κεφαλιων, φυσικα και καποιος δεν θα εκοβε τα κεφαλια των Σφιγγων για να χωρεσουν ή για να μοιαζουν με Αιγυπτο.. Προφανως και καταστραφηκαν απο συληση ή φυσικη καταστροφη αλλα το οτι βρεθηκαν τοσο μεσα εξηγει την περιπτωση του εναγισμου με τη μορφη σφραγισης και τοποθετησης των κατεστραμμενων τμηματων μεσα στην επιχωση.. Δεν ειναι κατι το τρελο και ηταν συνηθης τακτικη οπως παραθετω στις πηγες πιο πανω.

  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...