Προς το περιεχόμενο

Shadowrun Series - Shadowrun Returns/ DragonFall/ Hong Kong


Tobajara

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators

(Πολύ) πρώτες εντυπώσεις:

 

Το παιχνίδι δείχνει ανώτερο. Δεν ξέρω αν είναι η σαφώς βελτιωμένη λειτουργία save, που μας απαλλάσσει από εκείνο το ανεκδιήγητο restart level (η δυνατότητα διατηρείται, βέβαια) πάντως πέρα από αυτό το πολύ βασικό θέμα, οι αντίπαλοι κάπως καλύτερα φαίνεται να κινούνται (χρησιμοποιούν περισσότερο special shots, abilities κτλ.) 

 

Διατηρώ μια επιφύλαξη σχετικά με το κατά πόσο μετρούν οι επιλογές που έχεις στις απαντήσεις: βέβαια, είναι αρχή ακόμη, αλλά δεν είδα κάτι ιδιαίτερο μέχρι στιγμής (αν και οι διάλογοι μου φαίνονται ανώτεροι, οι χαρακτήρες περισσότερο "χαρακτήρες" και γενικά πιο δουλεμένη ιστορία).

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Μόλις τερμάτισα, επιτέλους, το Dragonfall.

 

Οποιοδήποτε παιχνίδι με κάνει να δένομαι τόσο πολύ με τους χαρακτήρες του και με αφήνει να αναρωτιέμαι αν έκανα καλά, στην προκειμένη περίπτωση

 

 

να απελευθερώσω έναν τρελό δράκο

 

 

είναι για μένα ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι.

 

Συν τοις άλλοις βελτιώνει πολύ ως πάρα πολύ όλους τους τομείς ενός ήδη καλού - κατά τη γνώμη μου - original campaign. Προσφέρει ένα ΠΟΛΥ καλύτερο και σφιχτοδεμένο σενάριο με πολύ πληρέστερους χαρακτήρες (καθώς η ομάδα απελευθερώθηκε προφανώς από το άγχος του fan service και του "να προλάβουμε να τα βάλουμε όλα μέσα"), είναι λιγότερο γραμμικό, προσθέτει πολλά checks και επιλογές αξιοποιώντας σωστά στοιχεία που στο OC έμεναν αναξιοποίητα, βελτιώνει αρκετά τις μάχες, την ποικιλία και το σχεδιασμό τους (καλύτερες κινήσεις αν και υπερβολική δαπάνη AP για περπάτημα, από την πλευρά του ΑΙ) και κυρίως ακόμα καλύτερη γραφή σε όλα. Οι αποφάσεις σου παίζουν περισσότερο ρόλο, υπάρχει μια αίσθηση αμφιβολίας, ανατροπές, παιχνίδια μέσα σε παιχνίδια, οι λάθος αποφάσεις είναι πολύ εύκολο να παρθούν χωρίς όμως το παιχνίδι να σε κοροϊδεύει, και συχνά υπάρχει έντονο ηθικό βάρος. Το καλύτερο είναι πως ο κόσμος του Shadowrun ζωνταντεύει με ακόμα πιο όμορφο και έντονο τρόπο, πιο αρμονικά, και θέτοντας το lore στην υπηρεσία μιας αφήγησης (και όχι το αντίθετο, όπως είχα ορισμένες φορές την αίσθηση πως γινόταν στο OC). Πέρα από το ότι μου αρέσει πολύ αυτό το νεομεσαιωνικό setting, έζησα μια εξαιρετική, δεμένη και πολυδαίδαλη ιστορία με πολλά παρακλάδια και εναλλαγές.

 

Το αρνητικό είναι πως, παρά τη μεγάλη πρόοδο, το Dragonfall δεν έγινε Fallout ή Deus Ex. Αρκετά checks παραμένουν "τυφλά" καθώς δεν ανοίγουν νέες επιλογές μα ή οδηγούν στις ίδιες ή αποκαλύπτουν ένα κομμάτι του lore και του σεναρίου. Υπάρχουν φορές που ενοχλεί, υπάρχουν και άλλες που το αντιλαμβάνεσαι αλλά επιλέγεις να το προσπεράσεις. Ορισμένες επιλογές κατά την εξέλιξη ενός run είναι επίσης τυφλές, με αποκορύφωμα μια στιγμή που μια μάχη αποφεύγεται με μια σειρά από δύσκολα checks για να...ακολουθήσει μάχη με το έτσι θέλω στο επόμενο δωμάτιο (πράγμα που θα ήταν εντάξει, ή εν πάσει περιπτώσει μέρος του παιχνιδιού, δε μπορεί να ξέρεις από πριν τι ακολουθεί, αν αυτοί που είχες αποφύγει στο προηγούμενο δωμάτιο δεν γίνονταν εχθρικοί. Αυτές οι πλευρές του OC υπάρχουν ακόμα, αλλά έχουν λειανθεί πολύ και εμφανίζονται με μικρότερη συχνότητα. Για αυτό και η ξενέρα είναι μεγαλύτερη όταν συνειδητοποιείς πως...δεν είναι Fallout 2 εδώ.

 

Τέλος πάντων. Εν τέλει μια ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ εμπειρία, ένα πάρα πολύ καλό RPG και μια πολύ μεγάλη βελτίωση του original campaign. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που έβαλα τα 15 δολλάριά μου για να συμβεί.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια και παίζω και εγώ αυτό τον καιρό το dlc θα συμφωνήσω απόλυτα με όσα έγραψε ο Tobajara. Πάντως προσωπικά μου άρεσε και το story του πρώτου και γενικά μου αρέσει αρκετά το lore του shadowrun

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...
  • 1 χρόνο αργότερα...

Ξεκινησα να το παιζω εδω και 2 μερες...στα ιδια επιπεδα με τα προηγουμενα με μοναδικες προσθηκες καποια cutscenes και τις αλλαγες οταν μπαινεις στο web για να χακαρεις διαφορα πραγματακια.

 

Το σεναριο που ειναι οτι αξιζει σε αυτα τα παιχνιδια μεχρι στιγμης τιποτα ιδιαιτερο και σιγουρα κατωτερο απο το πολυ καλο που ειχε το δευτερο....

 

Υ.Γ

Ξεχασα να πω και τη προσθηκη της δυνατοτητας να αιφνιαδιασεις τους εχθρους πριν αυτοι σε καταλαβουν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Συμφωνώ γενικά με το Hellraiser.

 

Η μόνη σοβαρή αλλαγή στο gameplay έχει να κάνει με το Matrix, όπου έχουν στήσει κάτι αρκετά ενδιαφέρον και πιο κοντά στη λογική του stealth / mini game από την παραλλαγή μάχης των προηγούμενων. Μέχρι τώρα το έχω χρησιμοποιήσει μόνο μια φορά αλλά το ότι έπρεπε να αποφεύγω τα αντίπαλα προγράμματα, να παρακολουθώ τις διαδρομές τους και να σπάω τους κώδικες με mini game - έστω και αυτό που υπάρχει - μου άφησε πολύ πιο ουσιαστική αίσθηση.

 

Στα υπόλοιπα μικρές αλλαγές χωρίς κάτι το τρομερό.

 

Το σενάριο μέχρι τώρα δεν έχει πάρει μπροστά και ο σχεδιασμός των περιοχών έχει αρχίσει και κουράζει. Η ιστορία μοιάζει να κινείται πιο κοντά στο Returns, με κάτι υπερφυσικό στον ορίζοντα, παρά στο Dragonfall και το ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ κλιμακούμενο story του. Οι χαρακτήρες μέχρι τώρα μου αρέσουν και θα πόνταρα πως θα είναι ισάξιοι του Dragonfall, αν και τους φέρνουν υπερβολικά. Πάλι εσωστρεφής νάνος, πάλι ψιλοτρελιάρης σαμάνος, πάλι μονοκόματος soldier, δηλαδή δε μπορούσαν να σκεφτούν κάτι καλύτερο? Ή να διαφοροποιηθούν λίγο?

 

Είμαι λίγο μαγκωμένος αλλά ακόμα αισιόδοξος. Αν συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο, πάντως, δε θα κάνω back το επόμενο Shadowrun τους αν κάνουν πάλι καμπάνια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 μήνες μετά...

Shadowrun Hong Kong - Extended Edition announced https://www.facebook.com/HarebrainedSchemes/posts/942112145856953

  • + 5 ώρες επιπλέον gameplay
  • Dev audio commentary

Δωρεάν για τους κατόχους του παιχνιδιού.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 9 μήνες μετά...

Ξαναξεκίνησα το Shadowrun: Hong Kong από την αρχή και νομίζω πως μόλις πέρασα τη μέση. Μερικές εντυπώσεις και επισημάνσεις, περίπου στο ίδιο μήκος κύματος με πριν αλλά με περισσότερες λεπτομέρειες.

 

Κρατάω και πάλι το προηγούμενο σχόλιό μου για την επανάληψη και αναμάσηση των ίδιων μοτίβων, τόσο σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια όσο και τη λογική ενός Shadowrun campaign (που, απ'όσο ξέρω και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, δεν ξέφυγε ποτέ από ένα dungeon crawling). Οι χαρακτήρες είναι πάλι καλογραμμένοι και από αρκετά ως ιδιαίτερα ενδιαφέροντες, ειδικά ο Racter όπου πραγματικά έδωσαν ρέστα (η Is0bel από την άλλη είναι άοσμη άχρωμη άγευστη). Από την άλλη, δεν παύουν να θυμίζουν κάποιο στερεότυπο ή παλιότερο πρόσωπο. Το ίδιο παραδόξως ισχύει και στο σενάριο, που μου φέρνει όλο και περισσότερο στο μυαλό την εξέλιξη του Returns και μακάρι να διαψευστώ. Η δε εξέλιξή του είναι άχαρη - έχουν αποκόψει πρακτικά τα runs από τη σεναριακή εξέλιξη, όπου ο παίκτης παίζει αυτοτελή "μπουντρούμια" λαμβάνοντας μισθοφορικές αποστολές και μαθαίνει τα νέα του κεντρικού σεναρίου όταν επιστρέψει στη βάση του. Λίγο πολύ αυτό γινόταν και πριν, αλλά εδώ μιλάμε για σερί αποστολές (καλοστημένες, δε λέω) εντελώς ασύνδετες που δεν έχουν σχέση με τη βασική πλοκή. Γενικά μου δίνει την εντύπωση μιας ετοιματζίδικης κυκλοφορίας που βασίστηκε στη διαρκή ανακύκλωση assets και ιδεών από το πατάρι, όσο και αν μου αρέσει το setting, η ποιότητα της γραφής, οι χαρακτήρες κλπ.

 

Τα καλά τώρα - πολύ ουσιαστικές βελτιώσεις στο Matrix και το gameplay εκεί, όπου χαίρεσαι να μπαίνεις και να κάνεις διάφορα. Κινείσαι στο χώρο αποφεύγοντας τους εχθρούς, αν μια μπάρα γεμίσει χτυπάει συναγερμός και το hacking είναι δυο ευχάριστα mini games. Επίσης, γενικά οι αποστολές είναι πιο πλουραλιστικές και δε βασίζονται τόσο πολύ στη μάχη. Πολύ καλή δουλειά στο character building, στις classes, στην ισορροπία κλπ αν και αυτό προϋπήρχε, αλλά πρέπει να σημειωθεί και πάλι. Όσο περνάει ο καιρός οι μηχανισμοί εμπλουτίζονται και βελτιώνονται διαρκώς. Πολύ υψηλή ποιότητα και ποσότητα κειμένου (θυμίζοντας Obsidian ώρες ώρες) με αρκετές πανέξυπνες ιδέες. Θετική προσθήκη επίσης η δυνατότητα να ξεκινήσεις τη μάχη πριν σε αντιληφθούν οι αντίπαλοι, αλλά κάτι τέτοιες στιγμές καταλαβαίνεις πόσο λείπει η δυνατότητα να χειρίζεσαι τα μέλη της ομάδας σε στυλ Infinity Engine και να μη σε ακολουθούν σαν τσούρμο. Ας είναι.

 

Και μερικά κακά ακόμα - η πρακτικά ανύπαρκτη διαχείριση του party παραμένει, κάποια πράγματα παραμένουν τα ίδια χωρίς βελτιώσεις (αυτά τα etiquette checks δε μπορούν να τα φτιάξουν κάπως να γίνουν πιο ουσιαστικά?)

 

Θέλω να δω πώς θα εξελιχθεί το σενάριο και ομολογώ πως είμαι υποκειμενικός σε κάποια πράγματα (για αυτές τις αδυναμίες σε άλλα παιχνίδια θα σήκωνα τον κόσμο, εδώ απλά επειδή γουστάρω τις καταπίνω). Το Shadowrun: Hong Kong πάσχει στο σχεδιασμό και στο αναμάσημα μοτίβων, αλλά έχει να επιδείξει βελτιώσεις και θετικές πλευρές. Για να είμαι ειλικρινής περίμενα αρκετά περισσότερα σα backer.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Τέλειωσα το παιχνίδι και το expansion mini-campaign για τους backers.

 

Γενικές εντυπώσεις meh.

 

Το προηγούμενο post μου ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό, απλά να πω ότι προς το τέλος το σενάριο γίνεται ασύνδετο ή, καλύτερα, δε σε ενδιαφέρει και πολύ γιατί κατά το παιχνίδι δεν έχει δημιουργηθεί κανείς ιδιαίτερος συναισθηματικός δεσμός με την περιοχή που προσπαθείς να σώσεις. Από τις λίγες φορές σε RPG που έλεγα "άντε πάμε να σκοτώσουμε τον κακό να τελειώνουμε να πάμε σπίτια μας".

 

Μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες στο σχεδιασμό και πολλοί τρόποι να πετύχεις έναν στόχο, αλλά μέχρις εκεί. Εναρμόνισαν κάπως καλύτερα ήδη υπάρχοντα στοιχεία του gameplay, έφτιαξαν πολύ το Matrix, στο σενάριο και τη δομή του campaign τα έκαναν μαντάρα, ανερμάτιστο και εν τέλει αδιάφορο.

 

Το mini campaign επίσης αδιάφορο, συν τεχνικά προβλήματα όπως game-breaking bugs και μεγάλα loading times. Ο υποτιθέμενος κακός επίσης αδιάφορος, αλλά ψήθηκα με το δόλωμα που σου πετάει για να σε σύρει σεναριακά στον επίλογο. Κατά τα άλλα κλάιν.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Παιδιά έχω έναν κωδικό για GOG για το Shadowrun: Dragonfall, το ξεκλείδωσα στις εκπτώσεις. Το δίνω δωρεάν, αλλά αν θέλετε να προσφέρετε κάτι σαν αντάλλαγμα δε θα πω όχι (πχ CD Key για GOG ή Steam που σας περισσεύει).

 

Μόνη παράκληση, να στείλετε ΠΜ για να το πάρετε μόνο αν όντως ενδιαφέρεστε για το παιχνίδι. Είναι πολύ καλό και δε θα ήθελα να πάει χαμένο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...

Είχα το dragonfall καιρό στην βιβλιοθήκη μου αλλά τελικά μόνο πρόσφατα αξιώθηκα να το βάλω. 

Τι παιχνιδάρα είναι αυτή ωρέ?!!

 

Πραγματικά η ποιότητα του γραψίματος είναι κορυφή, έχω δεθεί με τους χαρακτήρας όσο λίγα rpg.  Η ιστορία είναι απίστευτα ενδιαφέρουσα και σε απορροφάει. Τα runs (dungeons) έχουν πολλούς τρόπους για να τα ολοκληρώσεις (διάλογο, hacking κτλ.). Και γενικώς όλος ο κόσμος του και το Lore είναι απίστευτο!!! 

Προσωπικά ευχαριστήθηκα τόσο πολύ το γράψιμο και τις επιλογές που σου δίνει που προσπέρασα χωρίς σκέψη διάφορες παρατυπίες στο gameplay της μάχης.

 

Αμα γουστάρετε cyberpunk με δράκους και μάγους παίχτε το!!  Ερχόμενος απο ιστορίες τύπου pillars και tyranny δεν περίμενα να βρω κάτι εξίσου καλό και κοίτα που βρήκα κάτι ίσως και καλύτερο! Βέβαια προσπέρασα το returns αλλά δεν αισθάνθηκα ότι έχασα κάτι. 

 

Στα αρνητικά, όπως προείπαν και απο πάνω το Inventory management είναι απαράδεκτο, επίσης είναι εκνευριστική η κάμερα μιας και δεν περιστρέφεται με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην ξέρεις αν ο χαρακτήρας σου μπορεί να πάει σε ορισμένα σημεία. Ακόμα το cover system θα ήθελε λίγο βελτίωση. Και το σημαντικότερο που δυστυχώς πιστεύω ότι θα διώξει αρκετούς είναι οτι έχει μόνο κείμενο και καθόλου φωνές.

 

Παρ όλα αυτά προσωπικά θα το χαρακτήριζα ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια που έπαιξα το τελευταίο έτος.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αμα γουστάρετε cyberpunk με δράκους και μάγους παίχτε το!!  Ερχόμενος απο ιστορίες τύπου pillars και tyranny δεν περίμενα να βρω κάτι εξίσου καλό και κοίτα που βρήκα κάτι ίσως και καλύτερο! Βέβαια προσπέρασα το returns αλλά δεν αισθάνθηκα ότι έχασα κάτι. 

 

 

Πες μου μόνο πόσο χαζός και λίγος ένιωσες στο φινάλε, βλέποντας να ξετυλίγεται η τελική φάση, και όταν έμαθες την ιστορία της Glory.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...