majunior Δημοσ. 23 Αυγούστου Δημοσ. 23 Αυγούστου Ο δρόμος που λες είναι βγάζει στα φυτώρια Μαραθώνα; Από αδέσποτα πως είναι;
Balrog Δημοσ. 25 Αυγούστου Δημοσ. 25 Αυγούστου Έχουμε και τα αδέσποτα, σωστά.. Είχε 2-3 στην αρχή του χωματόδρομου, αλλά δεν με κυνήγησαν. Μου θύμισες το παρακάτω: Όμως λογαριάζουμε χωρίς τον ξενοδόχο: Ναι βγαίνει στα φυτώρια, αλλά δεν το συνιστώ. Άσε που τώρα με τα καμμένα θα σε πιάσει η ψυχή σου.
k4ts0u Δημοσ. 25 Αυγούστου Δημοσ. 25 Αυγούστου On 23/08/2024 at 17:46, Balrog said: Ευχαριστώ παιδιά, λύθηκαν πολλές απορίες! Ο χωματόδρομος που ανέφερα ήταν μεμονωμένη περίπτωση και κατέβαινα σαν κότα όχι με 60... Είναι από Σταμάτα για Νέα Μάκρη, γεμάτος κοτρώνες και σχετικά απότομη κλίση. Τα 50-60 σε ασφάλτινο οδόστρωμα λόγω κατηφόρας μεγάλης τα κάνω, εάν δεν πατήσω φρένο. Είναι λίγο ρίσκο, το αισθάνομαι και εγώ όταν αρχίζει να τρέμει το εργαλείο. Κάθε φορά λέω από μέσα μου "τώρα θα διαλυθεί εις τα εξ ων συνετέθη και θα με βρούνε 50 μέτρα πιο πέρα". Πέρα από δυνατότερο φρένο (4πίστονο), στο οποίο έχεις πιο άμεσο φρενάρισμα πολύ σημαντικό είναι αυτό που είπε ο φίλος παραπάνω για το ελαστικό. Ότι φρένο και να έχεις αν δεν έχει πρόσφυση το λάστιχο στο έδαφος που οδηγείς δεν πρόκειται να σταματήσει το ποδηλατό σου. Και κάτι ακόμα που δεν αναφέρθηκε καθόλου είναι η τεχνική του αναβάτη στο φρενάρισμα. Αν κατεβαινεις καθιστός στη σέλα και πλακωθείς στα φρένα θα φύγεις μπροστά οπότε πρέπει να σηκωθείς απ τη σέλα, να βάλεις πιο πίσω και χαμηλα το κέντρο βάρους σου ώστε να φρενάρεις με ασφάλεια. 1
Balrog Δημοσ. 26 Αυγούστου Δημοσ. 26 Αυγούστου Σωστός, να κρατάς το βάρος στην πίσω ρόδα όσο είναι δυνατό, όπως στη φωτό παρακάτω. Διάβασα σε ένα blog ότι αρκετοί αλλάζουν μόνο τον μπροστινό δίσκο σε μεγαλύτερο και λέω μήπως το κάνω έτσι και εγώ. Ποιος ο λόγος να τα αλλάξουν, αναρωτιέται στο blog, αφού η ρόδα "κλειδώνει" και με τα στοκ φρένα; Και απαντάει ο ίδιος: enthusiasts have stated that they like the “feel” of being able to adjust the braking with just one or two fingers, rather than needing to pull hard with their entire hand to get enough grip (while on a fast downhill run). The second reason is heat management. All common brake rotors are steel, so their ability to absorb and shed heat has limits. If you exceed those limits, the excessive heat build-up can warp discs, and fry pads, losing all braking ability at just the worst possible time (just when you need them most). Το μόνο πρόβλημα είναι μην κάνεις καμιά βουτιά στον αέρα σε φρενάρισμα πανικού (το έχω πάθει παλιά). Εάν πάντως έχει κανείς υπόψη του καλό αντάπτορα για τα επιπλέον 20mm, να μου το πει plz. Τα δικά μου υδραυλικά είναι μάρκας XOD Disland ή κάτι τέτοιο. Εφόσον όντως δεν θα κερδίσω τίποτα με το να τα αλλάξω στα Shimano MT200, τότε μήπως βάλω ένα δίσκο 200/203 μπροστά, αφού έτσι κι αλλιώς το πίσω μου λοκάρει και ολισθαίνει συνέχεια με μένα που δεν έχω τεχνική. Αλλά το μπροστινό φρένο το νιώθω ότι έχει περιθώριο για να γίνει πιο δυνατό. Εγώ αποκλειστικά σε ασφάλτινες κατηφόρες πηγαίνω, η πρόσφυση προφανώς κυμαίνεται με την ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά εκτός από το βάρος να μένει πίσω, τι άλλο μπορεί να κάνει κανείς; Λάστιχο από πιο μαλακή γόμα; Λάστιχο πιο φαρδύ, αν χωράει, για περισσότερη επιφάνεια τριβής, στο στεγνό τουλάχιστον; Μήπως αρκεί να χαμηλώσουμε λίγο την πίεση του αέρα χωρίς να αλλάξουμε λάστιχο;
aoua3 Δημοσ. 28 Αυγούστου Δημοσ. 28 Αυγούστου Καλησπέρα θέλω μια βοήθεια γιατί έχω χαθεί με τόσες πληροφορίες. Θα χρειαστώ ποδήλατο για να πηγαίνω την κόρη μου παιδικό σταθμό περίπου 900μετρα και ίσως αργότερα έλεγα μήπως πήγαινα κ στην δουλειά με αυτό αν μου άρεσε 3.5χιλιομετρα. δοκίμασα 2 ποδήλατα το ένα είναι το ideal cityrun και το άλλο το scott sub cross αλλά και τα 2 μου φάνηκαν σαν θέση οδήγησης πολύ σκυφτή. Υπήρχε κ το scott aspect 970 αλλά νομίζω θα είχε ίδια θέση κ δεν το δοκιμασα.Έχω συνηθίσει από την μηχανή που είμαι σχεδόν όρθιος και δεν ξέρω με το καθισματακι πίσω αν θα έχω καλό οπτικό έλεγχο του παιδιου. Για αρχή εσείς τι θα προτείνατε με budget κοντά στα 400ευρω. Είδα κ κάποια ideal nergetic στο ίντερνετ που είχαν ρύθμιση του λαιμού στο τιμόνι. Ίσως κάτι τέτοιο με φέρει σε πιο όρθια θέση;
majunior Δημοσ. 29 Αυγούστου Δημοσ. 29 Αυγούστου Οι διαφορετικές θέσεις οδήγησης υπάρχουν γιατί βολεύουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης στα περισσότερα ποδήλατα μπορείς να βάλεις άλλα εξαρτήματα και να αλλάξεις σε κάποιο βαθμό τη θέση οδήγησης. Τα πιο όρθια ποδήλατα είναι τα city bikes (πχ. Ideal Citylife), που συνήθως έχουν και χώρους για να φορτώνεις πράγματα (πχ. καλάθια). Είναι πολύ άνετα σε επίπεδες περιοχές αλλά αν η διαδρομή σου έχει έντονες ανηφόρες, η στάση οδήγησης δε θα σε αφήσει να πάρεις το maximum της δύναμης από τα πόδια σου. Συνήθως είναι και πολύ βαριά γιατί έρχονται με σχάρες, φώτα, στήριγμα κτλ. Πάλι όμως, αν η διαδρομή σου είναι επίπεδη, το βάρος δε θα σε απασχολήσει. Από image είναι λίγο γυναικεία... 1
aoua3 Δημοσ. 29 Αυγούστου Δημοσ. 29 Αυγούστου 2 ώρες πριν, majunior είπε Οι διαφορετικές θέσεις οδήγησης υπάρχουν γιατί βολεύουν σε διαφορετικές καταστάσεις. Επίσης στα περισσότερα ποδήλατα μπορείς να βάλεις άλλα εξαρτήματα και να αλλάξεις σε κάποιο βαθμό τη θέση οδήγησης. Τα πιο όρθια ποδήλατα είναι τα city bikes (πχ. Ideal Citylife), που συνήθως έχουν και χώρους για να φορτώνεις πράγματα (πχ. καλάθια). Είναι πολύ άνετα σε επίπεδες περιοχές αλλά αν η διαδρομή σου έχει έντονες ανηφόρες, η στάση οδήγησης δε θα σε αφήσει να πάρεις το maximum της δύναμης από τα πόδια σου. Συνήθως είναι και πολύ βαριά γιατί έρχονται με σχάρες, φώτα, στήριγμα κτλ. Πάλι όμως, αν η διαδρομή σου είναι επίπεδη, το βάρος δε θα σε απασχολήσει. Από image είναι λίγο γυναικεία... ναι αυτό ήθελα κάπως να αποφύγω το γυναικείο αν κ οντως η διαδρομή είναι σχετικά μικρή και δεν εχει ανηφόρες κατηφορες. ευχαριστώ πολύ
batig0al Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 1 Σεπτεμβρίου (επεξεργασμένο) Στις 26/8/2024 στις 6:22 ΜΜ, Balrog είπε Σωστός, να κρατάς το βάρος στην πίσω ρόδα όσο είναι δυνατό, όπως στη φωτό παρακάτω. Διάβασα σε ένα blog ότι αρκετοί αλλάζουν μόνο τον μπροστινό δίσκο σε μεγαλύτερο και λέω μήπως το κάνω έτσι και εγώ. Ποιος ο λόγος να τα αλλάξουν, αναρωτιέται στο blog, αφού η ρόδα "κλειδώνει" και με τα στοκ φρένα; Και απαντάει ο ίδιος: enthusiasts have stated that they like the “feel” of being able to adjust the braking with just one or two fingers, rather than needing to pull hard with their entire hand to get enough grip (while on a fast downhill run). The second reason is heat management. All common brake rotors are steel, so their ability to absorb and shed heat has limits. If you exceed those limits, the excessive heat build-up can warp discs, and fry pads, losing all braking ability at just the worst possible time (just when you need them most). Το μόνο πρόβλημα είναι μην κάνεις καμιά βουτιά στον αέρα σε φρενάρισμα πανικού (το έχω πάθει παλιά). Εάν πάντως έχει κανείς υπόψη του καλό αντάπτορα για τα επιπλέον 20mm, να μου το πει plz. Τα δικά μου υδραυλικά είναι μάρκας XOD Disland ή κάτι τέτοιο. Εφόσον όντως δεν θα κερδίσω τίποτα με το να τα αλλάξω στα Shimano MT200, τότε μήπως βάλω ένα δίσκο 200/203 μπροστά, αφού έτσι κι αλλιώς το πίσω μου λοκάρει και ολισθαίνει συνέχεια με μένα που δεν έχω τεχνική. Αλλά το μπροστινό φρένο το νιώθω ότι έχει περιθώριο για να γίνει πιο δυνατό. Εγώ αποκλειστικά σε ασφάλτινες κατηφόρες πηγαίνω, η πρόσφυση προφανώς κυμαίνεται με την ποιότητα του οδοστρώματος, αλλά εκτός από το βάρος να μένει πίσω, τι άλλο μπορεί να κάνει κανείς; Λάστιχο από πιο μαλακή γόμα; Λάστιχο πιο φαρδύ, αν χωράει, για περισσότερη επιφάνεια τριβής, στο στεγνό τουλάχιστον; Μήπως αρκεί να χαμηλώσουμε λίγο την πίεση του αέρα χωρίς να αλλάξουμε λάστιχο; @Balrog Σωστά τα λέει το αγγλικό άρθρο αλλά αυτά αφορούν advanced χρήστες που πάνε το ποδήλατο στα όρια. Σε φθηνά ποδήλατα, γενικά, δεν συνίσταται να κάνεις αναβαθμίσεις εκτός και αν κάτι δεν είναι λειτουργικό. Αν αισθάνεσαι ότι τα φρένα είναι επικίνδυνα, τότε ναι άλλαξε τα, βάλε τα shimano 200 και θα δεις σημαντική διαφορά έναντι των φθηνών κινέζικων. Αν θες να πληρώσεις έξτρα, πάρε τα 400 με 4 πιστόνια στο μπροστινό, μιας και είσαι 90 κιλά (https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-bl-m4100-br-mt420/410-disc-brake-set ). Μην ασχολείσαι να αναβαθμίσεις τα κινέζικα, απλά σιγουρέψου σε έναν αξιόπιστο μηχανικό πως είναι ρυθμισμένα σωστά. 200 και πάνω είναι για μόστρα ή/και καταβάσεις σε χώμα ή/και μεγάλα βάρη (αναβάτης 100+κιλά ή e-bike 30κιλά ή touring φορτωμένα ποδήλατα). Προσοχή στο μπροστινό φρένο, γιατί αν λοκάρει η ρόδα, πέφτεις, δεν είναι όπως η πίσω ρόδα που σέρνεται. Ειδικά σε στροφές είναι η πιο συνήθης αιτία για πτώση. Το είδος και η ποιότητα του ελαστικού παίζει σημαντικό ρόλο στο φρενάρισμα και τη γενικότερη αίσθηση οδήγησης. Αν πας 90%+ άσφαλτο, θες λάστιχο slick/δρόμου δηλαδή λείο και στο κέντρο και στις άκρες με ελάχιστες ραβδώσεις για βροχή, το πιο δημοφιλές για ποδήλατα δρόμου είναι το conti gp5000 (google για να πάρεις μια ιδέα οπτικά). Αν μπαίνεις χώμα που και που, θες semi slick/ενδιάμεσο/gravel, δηλαδή κάπως λείο στο κέντρο με μικρά εξογκώματα στις άκρες (π.χ. Conti Terra Hardpack). Αν μπαίνεις συχνά χώμα, θες mountain λάστιχο, δηλαδή με μεγάλα εξογκώματα παντού. Αυτές είναι οι τρεις βασικές κατηγορίες σαν μπούσουλας αλλά υπάρχει τεράστια ποικιλία, είναι σαν φάσμα. Στο πάχος, για κυκλοφορία σε ασφάλτινους δρόμους Ελλάδας, εγώ προτείνω μεταξύ 1.6-2" ή σε mm 40-50. Σχεδόν όλα τα φθηνά ποδήλατα έρχονται με χάλια λάστιχα οπότε είναι από τις πιο εύκολες αναβαθμίσεις, αν θα τη κάνεις άμεσα ή αφού φθαρούν τα υπάρχοντα, το αποφασίζεις εσύ. Για τη πίεση του αέρα, προτείνω ίσα ίσα να πατιέται λίγο το λάστιχο με το χέρι ώστε να απορροφά κάπως τις ατέλειες του δρόμου. Στις 28/8/2024 στις 1:55 ΜΜ, aoua3 είπε Καλησπέρα θέλω μια βοήθεια γιατί έχω χαθεί με τόσες πληροφορίες. Θα χρειαστώ ποδήλατο για να πηγαίνω την κόρη μου παιδικό σταθμό περίπου 900μετρα και ίσως αργότερα έλεγα μήπως πήγαινα κ στην δουλειά με αυτό αν μου άρεσε 3.5χιλιομετρα. δοκίμασα 2 ποδήλατα το ένα είναι το ideal cityrun και το άλλο το scott sub cross αλλά και τα 2 μου φάνηκαν σαν θέση οδήγησης πολύ σκυφτή. Υπήρχε κ το scott aspect 970 αλλά νομίζω θα είχε ίδια θέση κ δεν το δοκιμασα. Έχω συνηθίσει από την μηχανή που είμαι σχεδόν όρθιος και δεν ξέρω με το καθισματακι πίσω αν θα έχω καλό οπτικό έλεγχο του παιδιου. Για αρχή εσείς τι θα προτείνατε με budget κοντά στα 400ευρω. Είδα κ κάποια ideal nergetic στο ίντερνετ που είχαν ρύθμιση του λαιμού στο τιμόνι. Ίσως κάτι τέτοιο με φέρει σε πιο όρθια θέση; @aoua3 Άσε τα Ideal και τα Scott από τους ντόπιους τσαρλατάνους και πάρε κάτι από Decathlon, είναι καλύτερο value for money. Έχει μεγάλη ποικιλία, για τη δική σου χρήση είναι must να αποφύγεις mountain (δηλαδή ΔΕΝ θες μπροστινή ανάρτηση) και τα road bikes/κούρσες (χωράει μόνο λεπτό λάστιχο και ο σκελετός δεν έχει τρύπες/βίδες για βάσεις παιδιών και εύκολο κουβάλημα). Στα γρήγορα δύο στα λεφτά που ανέφερες, έχει και άλλα: https://www.decathlon.com.gr/en/p/306139-175405-high-frame-city-bike-elops-540.html https://www.decathlon.com.gr/en/p/168450-32467-elops-520-city-bike.html Σε αυτά τα λεφτά, ό,τι και να πάρεις θα έχει κάποιες αδυναμίες. Μην σε νοιάζει αν κάποιοι θα το αποκαλούν γυναικείο κτλ., απλά είναι άσχετοι. Αν πας σε χώρες με ποδηλατική κουλτούρα, οι περισσότεροι με τέτοια όρθιας στάσης κυκλοφορούν. Εγώ προτείνω να το πάρεις σοβαρά και να πηγαίνεις και στη δουλειά. Όπερ σημαίνει να σκάσεις τα διπλάσια και να πάρεις αυτό που είναι χωρίς αδυναμίες, future proof. Θα αντέχει το παιδί μέχρι να σταματήσει να είναι παιδί, μερικοί βολτάρουν ηπείρους με αυτό. https://www.decathlon.com.gr/en/p/332407-139068-touring-bike-riverside-touring-520.html Επεξ/σία 2 Σεπτεμβρίου από batig0al 1
aoua3 Δημοσ. 2 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 2 Σεπτεμβρίου 1 ώρα πριν, batig0al είπε @Balrog Σωστά τα λέει το αγγλικό άρθρο αλλά αυτά αφορούν advanced χρήστες που πάνε το ποδήλατο στα όρια. Σε φθηνά ποδήλατα, γενικά, δεν συνίσταται να κάνεις αναβαθμίσεις εκτός και αν κάτι δεν είναι λειτουργικό. Αν αισθάνεσαι ότι τα φρένα είναι επικίνδυνα, τότε ναι άλλαξε τα, βάλε τα shimano 200 και θα δεις σημαντική διαφορά έναντι των φθηνών κινέζικων. Αν θες να πληρώσεις έξτρα, πάρε τα 400 με 4 πιστόνια στο μπροστινό, μιας και είσαι 90 κιλά (https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-bl-m4100-br-mt420/410-disc-brake-set ). Μην ασχολείσαι να αναβαθμίσεις τα κινέζικα, απλά σιγουρέψου σε έναν αξιόπιστο μηχανικό πως είναι ρυθμισμένα σωστά. 200 και πάνω είναι για μόστρα ή/και καταβάσεις σε χώμα ή/και μεγάλα βάρη (αναβάτης 100+κιλά ή e-bike 30κιλά ή touring φορτωμένα ποδήλατα). Προσοχή στο μπροστινό φρένο, γιατί αν λοκάρει η ρόδα, πέφτεις, δεν είναι όπως η πίσω ρόδα που σέρνεται. Ειδικά σε στροφές είναι η πιο συνήθης αιτία για πτώση. Το είδος και η ποιότητα του ελαστικού παίζει σημαντικό ρόλο στο φρενάρισμα και τη γενικότερη αίσθηση οδήγησης. Αν πας 90%+ άσφαλτο, θες λάστιχο slick/δρόμου δηλαδή λείο και στο κέντρο και στις άκρες με ελάχιστες ραβδώσεις για βροχή, το πιο δημοφιλές για ποδήλατα δρόμου είναι το conti gp5000 (google για να πάρεις μια ιδέα οπτικά). Αν μπαίνεις χώμα που και που, θες semi slick/ενδιάμεσο/gravel, δηλαδή κάπως λείο στο κέντρο με μικρά εξογκώματα στις άκρες (π.χ. Conti Terra Hardpack). Αν μπαίνεις συχνά χώμα, θες mountain λάστιχο, δηλαδή με μεγάλα εξογκώματα παντού. Αυτές είναι οι τρεις βασικές κατηγορίες σαν μπούσουλας αλλά υπάρχει τεράστια ποικιλία, είναι σαν φάσμα. Στο πάχος, για κυκλοφορία σε ασφάλτινους δρόμους Ελλάδας, εγώ προτείνω μεταξύ 1.6-2" ή σε mm 40-50. Σχεδόν όλα τα φθηνά ποδήλατα έρχονται με χάλια λάστιχα οπότε είναι από τις πιο εύκολες αναβαθμίσεις, αν θα τη κάνεις άμεσα ή αφού φθαρούν τα υπάρχοντα, το αποφασίζεις εσύ. Για τη πίεση του αέρα, προτείνω ίσα ίσα να πατιέται λίγο το λάστιχο με το χέρι ώστε να απορροφά κάπως τις ατέλειες του δρόμου. @aoua3 Άσε τα Ideal και τα Scott από τους ντόπιους τσαρλατάνους και πάρε κάτι από Decathlon, είναι καλύτερο value for money. Έχει μεγάλη ποικιλία, για τη δική σου χρήση είναι must να αποφύγεις mountain (δηλαδή ΔΕΝ θες μπροστινή ανάρτηση) και τα road bikes/κούρσες (χωράει μόνο λεπτό λάστιχο και ο σκελετός δεν έχει τρύπες/βίδες για βάσεις παιδιών και εύκολο κουβάλημα). Στα γρήγορα δύο στα λεφτά που ανέφερες, έχει και άλλα: https://www.decathlon.com.gr/en/p/306139-175405-high-frame-city-bike-elops-540.html https://www.decathlon.com.gr/en/p/168450-32467-elops-520-city-bike.html Σε αυτά τα λεφτά, ό,τι και να πάρεις θα έχει κάποιες αδυναμίες. Μην σε νοιάζει αν κάποιοι θα το αποκαλούν γυναικείο κτλ., απλά είναι άσχετοι. Αν πας σε χώρες με ποδηλατική κουλτούρα, οι περισσότεροι με τέτοια όρθιας στάσης κυκλοφορούν. Εγώ προτείνω να το πάρεις σοβαρά και να πηγαίνεις και στη δουλειά. Όπερ σημαίνει να σκάσεις τα διπλάσια και να πάρεις αυτό που είναι χωρίς αδυναμίες, future proof. Θα αντέχει το παιδί μέχρι να σταματήσει να είναι παιδί, μερικοί βολτάρουν ηπείρους με αυτό. https://www.decathlon.com.gr/en/p/332407-139068-touring-bike-riverside-touring-520.html Αυτά που έβαλες μια χαρά μου φαίνονται καθόλου γυναικεία. Η αλήθεια είναι ότι όσο διάβασα κατέληξα κ εγώ ότι δε χρειάζομαι αναρτήσεις για τον σκοπό που το θέλω. Το τελευταίο όντως φαίνεται φοβερό. Θα πάω να τα δω από κοντά αλλά τουλάχιστον σε κάτι τέτοιο θα με βολεψει η όρθια θέση.ευχαριστω πολύ για τον χρόνο σου
Balrog Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Χίλια ευχαριστώ, πολύ αναλυτικές και εμπεριστατωμένες οι πληροφορίες, όπως πάμε κοντεύω να γίνω expert στα φρένα. Οπότε η σειρά βελτίωσης είναι η εξής: αρχικά ελέγχω αν είναι εντάξει τα υπάρχοντα στον μάστορα μήπως τελικά τα κρατήσω --> αλλιώς βάζω τα MT200 (180mm) --> αν δεν μου αρκούν και εφόσον έχω πρόσφυση, αλλάζω μόνο τον μπροστινό ρότορα σε 200mm (με τον αντάπτορα της Shimano αυτόν) --> αν δεν αρκεί ούτε αυτό, βάζω τα 4πίστονα ΜΤ400 (πάλι σε 180mm) --> αλλιώς το πετάω και παίρνω αυτοκίνητο. Όπως το βλέπω, το πιο πιθανό είναι να φτάσω μέχρι το 2ο στάδιο.. Μιας και γίνεται ωραία κουβέντα, σκέφτομαι να αλλάξω και το τιμόνι. Ακούω ότι υπάρχει μια τάση να τα ψηλώνουν στα mountain bikes, γιατί είναι πιο σταθερά στην κατάβαση (αλλά ζορίζουν στην ανάβαση). Πέρα από το να είναι πιο σταθερό στην κατηφόρα, εμένα ίσως με βολέψει το πιο ψηλό τιμόνι γιατί δεν έχω πολύ μακριά χέρια, ούτε φαρδιούς ώμους και αναγκάζομαι να σκύβω αρκετά για να φτάνω τις χειρολαβές. Όχι μόνο με πιάνει η μέση αν περάσει πάνω από καμιά ώρα, αλλά δεν είναι και ωραίο θέαμα πάνω στο ποδήλατο να καμπουριάζω - άντε να βγάλεις γκόμενα μετά 😜. Αν αξίζει να βάλω τιμόνι πιο ψηλό, τι πρέπει να κοιτάξω; Το rise και το upsweep υποθέτω δεν μας νοιάζουν, μόνο το overall height ενδιαφέρει εδώ, σωστά; Δηλαδή το πού θα είναι τελικά τα χέρια, αδιάφορο με ποιο τρόπο ψήλωσε μέχρι εκεί. Επίσης, το ψηλό τιμόνι κάνει να το στρίψω λίγο προς τη μεριά του αναβάτη, ώστε να έρθει και πιο κοντά; Δηλαδή να μην το κεντράρω απόλυτα σε εκείνο τον κύκλο - στόχο που έχουν στη θέση του λαιμού, αλλά να το περιστρέψω κατά την τοποθέτηση, κατεβάζοντας ταυτόχρονα μανέτες κλπ πιο χαμηλά. Και τέλος, αν βρεθεί κανένα τιμόνι που εκτός από ψηλό να έχει και backsweep, αξίζει να βάλω ένα τέτοιο; Απ' όσο θυμάμαι, πιο εύκολα βρίσκεις τιμόνι μηχανής με backsweep, αλλά αυτά έχουν συνήθως μικρότερες διαμέτρους. Δηλαδή τα κανονικά της μηχανής είναι 7/8" (22.2mm), ενώ τα fatbar της μηχανής έχουν συνήθως διάμετρο 1-1/8" (28.6mm). Έχω ήδη βάλει έναν κοντό λαιμό που δέχεται τιμόνι 31.8mm (1 1/4"), συγκεκριμένα αυτόν. Πάντως έχω δει κάτι αντάπτορες (shims) που μετατρέπουν τους λαιμούς από 28.6mm σε 31.8mm κ.ο.κ. - αλλά είναι safe; Ξέχασα να ρωτησω και για το πλάτος του τιμονιού. Θέλω να μπορώ να κάνω απότομους ελιγμούς και να πέρνω τις στροφές απότομα και κοφτά. Πες ότι κατεβαίνω με ταχύτητα την κατηφόρα και βλέπω μια λακούβα, να μπορώ να κάνω έναν φσουτ φσουτ και να την αποφύγω με χάρη . Να μην είναι το τιμόνι "twitchy", όπως στο παλιό μου ποδήλατο που με είχε ρίξει σε χαμηλές ταχύτητες επανειλημμένως για αυτό τον λόγο. Το υπάρχον τιμόνι είναι 660mm και θα έλεγα μου φαίνεται εντάξει, αρκετά ευέλικτο (δηλ. αποφεύγω τις λακούβες μάλλον σβέλτα). Οπότε με μακρύτερο τιμόνι θα έχω ακόμη καλύτερο χειρισμό; Αλλά αν το παρακάνω δεν θα φτάνω πάλι τα χερούλια. Έχω φτιάξει συγκριτική εικόνα από ορισμένα τιμόνια παρακάτω. Από αυτά, εγώ μάλλον θα έπαιρνα το πρώτο πάνω - πάνω.
GoMaR Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου @Balrog Καλημερα. Μεγαλωσα με ποδηλατο βουνου, εχω ποδηλατησει σε πολλα βουνα της Ελλαδας, μονοπατια, χωματοδρομους, χιονια, λασπες, βροχες, βραδινες με προβολια και ολα τα καλα που σου δινει η φυση ωστε να ζεις την ελευθερια του βουνου. Ημουν ποδηλατης που ετρεχε γενικα. Αυτο που θα σου πω με σιγουρα ειναι οτιι δεν χρειαζεσαι 200αρη δισκο. Το φρενο θελει και αυτο την τεχνικη του. Δεν χρειαζεται να το πατας μονιμα. Αν πατας μονιμα το φρενο, τα υγρα βραζουν και στο τελος δεν θα φρεναρει καθολου. Πρεπει να κρυωνεις και τις δισκοπλακες γιατι ανεβαζουν θερμοκρασια αρκετη και αυτες και μεταφερεται η θερμοκρασια μεσα στα υγρα (Ναι εχω καταφερει και εχω δει φωτια στα τακακια ) Τα φρενα που εχω δοκιμασει ειναι απο απλα shimano deore / deore SLX / XT / XTR. Η καλυτερη και πιο value for money σειρα ειναι η SLX. 180 μπροστα / 160 πισω. Αθανατο φρενο, δυνατο οταν πρεπει και δεν υστερει πουθενα. Τα 60χιλιομετρα που κατεβαινεις, αφενος ειναι πολλα, θελεις καλο λαστιχο, σωστα psi στο λαστιχο, πολυ καλη αναρτηση για την αποροφηση κραδασμων για καλυτερο ελεγχο και λιγοτερη καταπονηση του σωματος σου και εννοειται καλο φρενο. Καλα το πιο βασικο ειναι εξοπλισμος προστασιας. Παντως ειναι πολλα τα 60 σε μονιμη καταβαση. Προσπαθησε να ρυθμισεις ετσι το σωμα σου, να ριξεις πισω το βαρος σου ωστε να τσιμπας ελαχιστα το φρενο πισω για να μη σου κλειδωνει ο τροχος και να επιβραδινεις ελαχιστα το ποδηλατο. Το μπροστα δεν ειναι για μονιμο πατημα και εννοειται οχι σφιχτα το τιμονι. Για το μεγεθος του τιμονιου δε ξερω να σε βοηθησω. 2 1
k4ts0u Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 2 hours ago, Balrog said: Χίλια ευχαριστώ, πολύ αναλυτικές και εμπεριστατωμένες οι πληροφορίες, όπως πάμε κοντεύω να γίνω expert στα φρένα. Οπότε η σειρά βελτίωσης είναι η εξής: αρχικά ελέγχω αν είναι εντάξει τα υπάρχοντα στον μάστορα μήπως τελικά τα κρατήσω --> αλλιώς βάζω τα MT200 (180mm) --> αν δεν μου αρκούν και εφόσον έχω πρόσφυση, αλλάζω μόνο τον μπροστινό ρότορα σε 200mm (με τον αντάπτορα της Shimano αυτόν) --> αν δεν αρκεί ούτε αυτό, βάζω τα 4πίστονα ΜΤ400 (πάλι σε 180mm) --> αλλιώς το πετάω και παίρνω αυτοκίνητο. Όπως το βλέπω, το πιο πιθανό είναι να φτάσω μέχρι το 2ο στάδιο.. Μιας και γίνεται ωραία κουβέντα, σκέφτομαι να αλλάξω και το τιμόνι. Ακούω ότι υπάρχει μια τάση να τα ψηλώνουν στα mountain bikes, γιατί είναι πιο σταθερά στην κατάβαση (αλλά ζορίζουν στην ανάβαση). Πέρα από το να είναι πιο σταθερό στην κατηφόρα, εμένα ίσως με βολέψει το πιο ψηλό τιμόνι γιατί δεν έχω πολύ μακριά χέρια, ούτε φαρδιούς ώμους και αναγκάζομαι να σκύβω αρκετά για να φτάνω τις χειρολαβές. Όχι μόνο με πιάνει η μέση αν περάσει πάνω από καμιά ώρα, αλλά δεν είναι και ωραίο θέαμα πάνω στο ποδήλατο να καμπουριάζω - άντε να βγάλεις γκόμενα μετά 😜. Αν αξίζει να βάλω τιμόνι πιο ψηλό, τι πρέπει να κοιτάξω; Το rise και το upsweep υποθέτω δεν μας νοιάζουν, μόνο το overall height ενδιαφέρει εδώ, σωστά; Δηλαδή το πού θα είναι τελικά τα χέρια, αδιάφορο με ποιο τρόπο ψήλωσε μέχρι εκεί. Επίσης, το ψηλό τιμόνι κάνει να το στρίψω λίγο προς τη μεριά του αναβάτη, ώστε να έρθει και πιο κοντά; Δηλαδή να μην το κεντράρω απόλυτα σε εκείνο τον κύκλο - στόχο που έχουν στη θέση του λαιμού, αλλά να το περιστρέψω κατά την τοποθέτηση, κατεβάζοντας ταυτόχρονα μανέτες κλπ πιο χαμηλά. Και τέλος, αν βρεθεί κανένα τιμόνι που εκτός από ψηλό να έχει και backsweep, αξίζει να βάλω ένα τέτοιο; Απ' όσο θυμάμαι, πιο εύκολα βρίσκεις τιμόνι μηχανής με backsweep, αλλά αυτά έχουν συνήθως μικρότερες διαμέτρους. Δηλαδή τα κανονικά της μηχανής είναι 7/8" (22.2mm), ενώ τα fatbar της μηχανής έχουν συνήθως διάμετρο 1-1/8" (28.6mm). Έχω ήδη βάλει έναν κοντό λαιμό που δέχεται τιμόνι 31.8mm (1 1/4"), συγκεκριμένα αυτόν. Πάντως έχω δει κάτι αντάπτορες (shims) που μετατρέπουν τους λαιμούς από 28.6mm σε 31.8mm κ.ο.κ. - αλλά είναι safe; Ξέχασα να ρωτησω και για το πλάτος του τιμονιού. Θέλω να μπορώ να κάνω απότομους ελιγμούς και να πέρνω τις στροφές απότομα και κοφτά. Πες ότι κατεβαίνω με ταχύτητα την κατηφόρα και βλέπω μια λακούβα, να μπορώ να κάνω έναν φσουτ φσουτ και να την αποφύγω με χάρη . Να μην είναι το τιμόνι "twitchy", όπως στο παλιό μου ποδήλατο που με είχε ρίξει σε χαμηλές ταχύτητες επανειλημμένως για αυτό τον λόγο. Το υπάρχον τιμόνι είναι 660mm και θα έλεγα μου φαίνεται εντάξει, αρκετά ευέλικτο (δηλ. αποφεύγω τις λακούβες μάλλον σβέλτα). Οπότε με μακρύτερο τιμόνι θα έχω ακόμη καλύτερο χειρισμό; Αλλά αν το παρακάνω δεν θα φτάνω πάλι τα χερούλια. Έχω φτιάξει συγκριτική εικόνα από ορισμένα τιμόνια παρακάτω. Από αυτά, εγώ μάλλον θα έπαιρνα το πρώτο πάνω - πάνω. Καλημέρα φίλε μου! Δεν γνωρίζω τι ποδήλατο έχεις αλλά μου φαίνεται μπαίνεις σε περίεργα μονοπάτια (μεταφορικά). Αν βγάλω συμπέρασμα από την αλλαγή φρένων που ανέφερες πριν φαντάζομαι είναι κάτι εισαγωγικό στο χώρο. Θα σου δώσω μια συμβουλή που μου έδωσαν και εμένα όταν ξεκίνησα και αν θέλεις κράτησε την. Μην προσπαθήσεις να αλλάξεις ένα ποδήλατο να κάνει αυτά που θέλεις αν δεν είναι φτιαγμένο για αυτό το είδος οδήγησης. Τι εννοώ με αυτό? Το πιο συχνό φαινόμενο είναι να έχεις ένα cross country ποδήλατο και να θέλεις να το κάνεις "downhill" αλλάζοντας περιφεριακά. Θα μπεις σε διαδικασία που θα ξοδέψεις αρκετά και στο τέλος δεν θα είσαι ικανοποιημένος γιατί θα έχει γίνει σε λάθος βάση (σκελετό), που δεν προορίζεται για τέτοια δουλειά. Τώρα για να γίνω πιο συγκεκριμένος στις ερωτήσεις σου, σωστά κοιτάς τα φρένα σου μιας και είναι θέμα ασφάλειας αλλά μεγάλο ρόλο παίζει η τεχνική και ο τρόπος χρήσης όπως είπε το παιδί από πάνω. Στο ποδήλατο πρέπει να χρησιμοποιείς το σώμα σου για άμεσο φρενάρισμα που θέλεις. Επίσης και τα shimano φρένα να βάλεις αν κατεβαίνεις συνεχόμενες κατηφόρες με 60χλμ θα ζεσταθούν και θα σε ζορίζουν οι μανέτες στα χέρια γιατί είναι σκληρές. Λογικά το λάθος που κάνεις είναι να τα έχεις κρατημένα σε όλη την κατηφόρα. Θα πρότεινα να τα αφήνεις τελείως, όταν φτάνεις σε σημείο να νιώθεις ότι δεν ελέγχεις την ταχύτητα να τα πατάς και να κόβεις αρκετά και μετά να τα ξαναφήνεις. Με αυτό τον τρόπο δεν θα ζεσταίνονται τόσο εύκολα σε κατηφόρα με διάρκεια. Τώρα για το τιμόνι, αυτά τα 90 rise δεν παίζουν σε mountain/trekking/πόλης, κυρίως είναι για BMX. Στα mountain που γνωρίζω παίζει απο 0 μέχρι 30 στα downhill. Πάντως το rise του τιμονιού έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης του ποδηλάτου σου και καλό θα είναι να μην την αλλάξεις δραστικά. Είναι άκυρο πχ να βάλεις τιμόνι με rise σε μια κούρσα για να έρθεις πιο όρθιος (ακραίο παράδειγμα). Όσο για το μήκος έχει να κάνει με το άνοιγμα των ώμων σου σε συνδυασμό με τη θέση οδήγησης σου. Τελευταία η μόδα είναι να τα μεγαλώνουν για σταθερότητα, πχ στο downhill τρέχουν με 800mm ενώ στα Enduro/Trail, παίζουν από 740 με 780. Ελπίζω να σε κατατόπισα κάπως στις ερωτήσεις σου ώστε να μπορέσεις να βγάλεις ένα καλύτερο συμπέρασμα. Για σβήσιμο αφήνω και μια φώτο στα πλέον καμμένα Βασιλικά στο Τατόι 😭 4 1
bellatrix229 Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Παντελώς αγύμναστοι γονείς που έχουμε να ανέβουμε σε ποδήλατα αμφότεροι από το δημοτικό, ζηλέψαμε το 6χρονο παιδάκι μας και θέλουμε να κάνουμε κι εμείς (εύκολες) ποδηλατάδες. Είμαστε λοιπόν σε αναζήτηση ποδηλάτων. Σε τι θα προτείνατε να προσανατολιστούμε ώστε να είναι όσο πιο οικονομικό γίνεται (να μην τα κλάψουμε αν διαπιστώσουμε ότι είναι μύθος το ότι δεν ξεχνιέται το ποδήλατο τελικά και δεν το'χουμε 😋 ή αν δε μας αρέσει) αλλά να πληρεί και κάποια minimum standards ασφαλείας, μη μας αφήσουν τα φρένα στην πρώτη βόλτα ας πούμε. Οι διαδρομές που σκοπεύουμε να κάνουμε εννοείται ότι δεν είναι καθόλου απαιτητικές, ισιάδι, άσφαλτος ως επι το πλείστον, άντε και λίγος πατημένος χωματόδρομος αν μερακλώσουμε αγρίως.
vamvakoolas Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου 10 minutes ago, bellatrix229 said: Παντελώς αγύμναστοι γονείς που έχουμε να ανέβουμε σε ποδήλατα αμφότεροι από το δημοτικό, ζηλέψαμε το 6χρονο παιδάκι μας και θέλουμε να κάνουμε κι εμείς (εύκολες) ποδηλατάδες. Είμαστε λοιπόν σε αναζήτηση ποδηλάτων. Σε τι θα προτείνατε να προσανατολιστούμε ώστε να είναι όσο πιο οικονομικό γίνεται (να μην τα κλάψουμε αν διαπιστώσουμε ότι είναι μύθος το ότι δεν ξεχνιέται το ποδήλατο τελικά και δεν το'χουμε 😋 ή αν δε μας αρέσει) αλλά να πληρεί και κάποια minimum standards ασφαλείας, μη μας αφήσουν τα φρένα στην πρώτη βόλτα ας πούμε. Οι διαδρομές που σκοπεύουμε να κάνουμε εννοείται ότι δεν είναι καθόλου απαιτητικές, ισιάδι, άσφαλτος ως επι το πλείστον, άντε και λίγος πατημένος χωματόδρομος αν μερακλώσουμε αγρίως. δοκιμαστε ποδηλατα πολης δηλαδη με μεγαλους τροχους και στενα λαστιχα. Οποσδηποτε σκελετου αλουμινιου και οποσδηποτε απο καποιο καταστημα για αφενος να διαλεξετε σωστο μεγεθος αλλα και να εχετε μελλοντικη υποστηριξη/σερβις. Ξεκινανε απο 250 ευρ τα βασικα π.χ μαρκας orient και ...δεν υπαρχει τελος. Αξιολογες μαρκες ideal (σκυλια πολεμου)cube, scott, trek. μη ξεχασετε κρανος κανα φωτακι και κλειδαρια (γιατι και αυτα ειναι κοστος). Αν ειστε τολμηροι δειτε και ποιοτικα μεταχειρισμενα απλως οποσδηποτε καποια αποδειξη αγορας (μην αγορασετε ..κλεμμενο)
batig0al Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου Δημοσ. 3 Σεπτεμβρίου (επεξεργασμένο) Στις 2/9/2024 στις 1:19 ΠΜ, aoua3 είπε Αυτά που έβαλες μια χαρά μου φαίνονται καθόλου γυναικεία. Η αλήθεια είναι ότι όσο διάβασα κατέληξα κ εγώ ότι δε χρειάζομαι αναρτήσεις για τον σκοπό που το θέλω. Το τελευταίο όντως φαίνεται φοβερό. Θα πάω να τα δω από κοντά αλλά τουλάχιστον σε κάτι τέτοιο θα με βολεψει η όρθια θέση.ευχαριστω πολύ για τον χρόνο σου Οι αναρτήσεις δεν είναι κάτι έξτρα που είτε το έχεις είτε δεν το έχεις, δεν χάνεις κάτι. Αν οδηγείς σε άσφαλτο, οι αναρτήσεις προσφέρουν μικρή βελτίωση στην άνεση αλλά βαραίνουν, ακριβαίνουν και περιπλέκουν το ποδήλατο οπότε δεν αξίζουν. Στα φθηνά ποδήλατα, είναι πάντα και μάπα οπότε μετά από λίγο καιρό ακόμη και η λίγη έξτρα άνεση χάνεται και μένεις μόνο με τα αρνητικά. Παραμένουν δημοφιλείς στους ελληνικούς δρόμους γιατί οι άσχετοι με το ποδήλατο έχουν την ψευδαίσθηση από τα αυτοκίνητα/μηχανές ότι είναι απαραίτητες και οι πωλητές είναι συνήθως τσαρλατάνοι και κοροϊδεύουν πουλώντας ό,τι νομίζουν πως τους συμφέρει. Από κοντά στο Decathlon δεν ξέρω αν θα βρεις αυτά τα μοντέλα, τις λίγες φορές που έχω πάει, έχουν τα mountain rockrider με τις αναρτήσεις μιας και συνήθως on the spot, οικογένειες αγοράζουν για τα παιδιά τους τέτοια ποδήλατα. Ίσως να έπαιρνες κάποιο τηλέφωνο και να ρώταγες πριν πας. Η πολύ όρθια στάση (κοντά 90 μοίρες) είναι ιδανική για μετακινήσεις μικρών αποστάσεων με μικρές ταχύτητες γιατί είναι άνετη για κάθε επίπεδο ποδηλάτη, έχεις καλή ορατότητα και σε βλέπουν καλά και οι τριγύρω, μπορείς να φορτώσεις το ποδήλατο με ψώνια κτλ. Η αγωνιστική/επιθετική/αεροδυναμική στάση (κάτω από 45 μοίρες) είναι το αντίθετο, υψηλές ταχύτητες, μεγάλες αποστάσεις, αεροδυναμική, έμπειρους ποδηλάτες με ευλυγισία. Η ενδιάμεση στάση (45-60 μοίρες) είναι κάπου μεταξύ των δύο. Τα πρώτα δύο ποδήλατα που σου έβαλα, είναι με όρθια στάση, το τρίτο το μπλε, είναι στην ενδιάμεση. 9 ώρες πριν, Balrog είπε Χίλια ευχαριστώ, πολύ αναλυτικές και εμπεριστατωμένες οι πληροφορίες, όπως πάμε κοντεύω να γίνω expert στα φρένα. Οπότε η σειρά βελτίωσης είναι η εξής: αρχικά ελέγχω αν είναι εντάξει τα υπάρχοντα στον μάστορα μήπως τελικά τα κρατήσω --> αλλιώς βάζω τα MT200 (180mm) --> αν δεν μου αρκούν και εφόσον έχω πρόσφυση, αλλάζω μόνο τον μπροστινό ρότορα σε 200mm (με τον αντάπτορα της Shimano αυτόν) --> αν δεν αρκεί ούτε αυτό, βάζω τα 4πίστονα ΜΤ400 (πάλι σε 180mm) --> αλλιώς το πετάω και παίρνω αυτοκίνητο. Όπως το βλέπω, το πιο πιθανό είναι να φτάσω μέχρι το 2ο στάδιο.. Μιας και γίνεται ωραία κουβέντα, σκέφτομαι να αλλάξω και το τιμόνι. Ακούω ότι υπάρχει μια τάση να τα ψηλώνουν στα mountain bikes, γιατί είναι πιο σταθερά στην κατάβαση (αλλά ζορίζουν στην ανάβαση). Πέρα από το να είναι πιο σταθερό στην κατηφόρα, εμένα ίσως με βολέψει το πιο ψηλό τιμόνι γιατί δεν έχω πολύ μακριά χέρια, ούτε φαρδιούς ώμους και αναγκάζομαι να σκύβω αρκετά για να φτάνω τις χειρολαβές. Όχι μόνο με πιάνει η μέση αν περάσει πάνω από καμιά ώρα, αλλά δεν είναι και ωραίο θέαμα πάνω στο ποδήλατο να καμπουριάζω - άντε να βγάλεις γκόμενα μετά 😜. Αν αξίζει να βάλω τιμόνι πιο ψηλό, τι πρέπει να κοιτάξω; Το rise και το upsweep υποθέτω δεν μας νοιάζουν, μόνο το overall height ενδιαφέρει εδώ, σωστά; Δηλαδή το πού θα είναι τελικά τα χέρια, αδιάφορο με ποιο τρόπο ψήλωσε μέχρι εκεί. Επίσης, το ψηλό τιμόνι κάνει να το στρίψω λίγο προς τη μεριά του αναβάτη, ώστε να έρθει και πιο κοντά; Δηλαδή να μην το κεντράρω απόλυτα σε εκείνο τον κύκλο - στόχο που έχουν στη θέση του λαιμού, αλλά να το περιστρέψω κατά την τοποθέτηση, κατεβάζοντας ταυτόχρονα μανέτες κλπ πιο χαμηλά. Και τέλος, αν βρεθεί κανένα τιμόνι που εκτός από ψηλό να έχει και backsweep, αξίζει να βάλω ένα τέτοιο; Απ' όσο θυμάμαι, πιο εύκολα βρίσκεις τιμόνι μηχανής με backsweep, αλλά αυτά έχουν συνήθως μικρότερες διαμέτρους. Δηλαδή τα κανονικά της μηχανής είναι 7/8" (22.2mm), ενώ τα fatbar της μηχανής έχουν συνήθως διάμετρο 1-1/8" (28.6mm). Έχω ήδη βάλει έναν κοντό λαιμό που δέχεται τιμόνι 31.8mm (1 1/4"), συγκεκριμένα αυτόν. Πάντως έχω δει κάτι αντάπτορες (shims) που μετατρέπουν τους λαιμούς από 28.6mm σε 31.8mm κ.ο.κ. - αλλά είναι safe; Ξέχασα να ρωτησω και για το πλάτος του τιμονιού. Θέλω να μπορώ να κάνω απότομους ελιγμούς και να πέρνω τις στροφές απότομα και κοφτά. Πες ότι κατεβαίνω με ταχύτητα την κατηφόρα και βλέπω μια λακούβα, να μπορώ να κάνω έναν φσουτ φσουτ και να την αποφύγω με χάρη . Να μην είναι το τιμόνι "twitchy", όπως στο παλιό μου ποδήλατο που με είχε ρίξει σε χαμηλές ταχύτητες επανειλημμένως για αυτό τον λόγο. Το υπάρχον τιμόνι είναι 660mm και θα έλεγα μου φαίνεται εντάξει, αρκετά ευέλικτο (δηλ. αποφεύγω τις λακούβες μάλλον σβέλτα). Οπότε με μακρύτερο τιμόνι θα έχω ακόμη καλύτερο χειρισμό; Αλλά αν το παρακάνω δεν θα φτάνω πάλι τα χερούλια. Έχω φτιάξει συγκριτική εικόνα από ορισμένα τιμόνια παρακάτω. Από αυτά, εγώ μάλλον θα έπαιρνα το πρώτο πάνω - πάνω. Η σειρά βελτίωσης είναι τα 4πίστονα πριν τις 200 δισκόπλακες. Η μεγαλύτερη δισκόπλακα γενικά είναι περισσότερο στο πολύ φρενάρισμα να θερμαίνεται πιο αργά και έτσι να κρατάει καλύτερη η απόδοση στο φρενάρισμα. Για απλά καλύτερο φρενάρισμα, το σημαντικό είναι τo groupset της μάρκας, δηλαδή στα shimano φθηνά<Deore<SLX<XT και αν θα είναι 4πίστονο. Σε μικρά βάρη τα 2πίστονα αρκούν αλλά αν ο αναβάτης είναι πολλά κιλά ή το ποδήλατο είναι ebike ή φορτωμένο για ταξίδι, θες 4πίστονα. Προτείνω να μην ακολουθήσεις όλη τη σειρά βελτίωσης γιατί θα σου βγει ο κούκος αηδόνι μαζί με τις εργασίες. Τσέκαρε τα κινέζικα ότι είναι ρυθμισμένα σωστά και εφόσον δεν σου κάνουν και θες να τα αλλάξεις, πάρε την απόφαση φθηνά 2πίστονα ΜΤ200 180μπροστά-160πίσω ή πιο ακριβά ΜΤ400 4πίστονο 180 μπροστά-160 2πίστονο πίσω. Για το τιμόνι υπάρχουν κάποιες βασικές συμβουλές αλλά δεν γίνεται να καταλήξεις με βεβαιότητα τι θες γιατί εν μέρει είναι προσωπική προτίμηση και τι χρήση κάνεις. Δύο ακραία σενάρια, αν είσαι στη πόλη και πας χαλαρά καλύτερα μικρό σε πλάτος τιμόνι για να περνάς ανάμεσα στα αμάξια και ψηλό (μεγάλο rise ή/και λαιμό που δίνει κάθετο ύψος) για να μην σκυβείς πολύ. Αν είσαι στο χώμα και κάνεις αγώνα cross country, θες μεγάλο πλάτος τιμόνι για μάξιμουμ έλεγχο και χαμηλό χωρίς rise γιατί σε αυτή τη στάση σκυμμένος, μεγιστοποιείς τη δύναμη στα πόδια. Αν καμπουριάζεις πολύ και σε πιάνει η μέση, κάνοντας περισσότερο ποδήλατο το σώμα μαθαίνει και προσαρμόζεται σε κάποιο βαθμό αλλά μάλλον κάτι δεν είναι σωστό στο ποδήλατο. Είναι πολλές παράμετρες μέσα στο bike-fitting όπως λέγεται αυτή η διαδικασία, δες βίντεο και διάβασε guides για να πάρεις μια ιδέα. Ιδανικά πας σε κάποιον ειδικό να σε βοηθήσει επακριβώς, τα καλά ποδηλατάδικα παρέχουν αυτή την υπηρεσία αλλά δεν είναι φθηνή. Σχεδόν όλα τα mountain έρχονται με κοντό λαιμό, χαμηλό και πλατύ τιμόνι γιατί αυτή είναι η default αγωνιστική στάση. Για τη τεράστια πλειονότητα των αγοραστών που δεν κυνηγούν χρόνους, είναι καλύτερο να σηκωθεί τουλάχιστον λίγο το τιμόνι (είτε με άλλο λαιμό είτε με τιμόνι με rise είτε και με τα δύο) και εφόσον δεν προορίζονται για πολύ χώμα/μονοπάτια και ο αναβάτης δεν έχει τεράστιες πλάτες, να κοπεί λίγο σε πλάτος. Σε αυτά τα ζητήματα, κάνεις σταδιακές μικρές αλλαγές μέχρι να βρεις τι σε βολεύει περισσότερο. Το backsweep, δηλαδή τα τιμόνια που τα χερούλια παίρνουν μεγάλη κλίση προς τον αναβάτη προσθέτουν άνεση και κυρίως χρησιμοποιούνται από ανθρώπους που κάνουν touring, δηλαδή σκοπεύουν να ποδηλατούν πολλές ώρες για πολλές μέρες οπότε δίνουν προτεραίτητα στην άνεση χωρίς να χάνουν τη δυνατότητα κατάβασης στο χώμα με καλό έλεγχο. 3 είναι οι βασικοί διάμετροι για τα τιμόνια και τους λαιμούς, τα παλιά που είναι 25.4 και συναντάς κυρίως σε μεταχειρισμένα πλέον, τα 31.8 που είναι η τεράστια πλειονότητα, και τα 35 που είναι για downhill ποδήλατα. Ιδανικά είναι στις σωστές διαστάσεις εξ αρχής αλλά και με αντάπτορα, αν εγκαταστηθεί σωστά (δυναμόκλειδο κτλ.), δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα. Το ίδιο εξάρτημα πωλείται στο ένα τρίτο της τιμής στο εξωτερικό και αυτό είναι κάτι γενικευμένο οπότε έχε το υπόψη αν μπεις στη διαδικασία να αγοράζεις εξαρτήματα. 1 ώρα πριν, bellatrix229 είπε Παντελώς αγύμναστοι γονείς που έχουμε να ανέβουμε σε ποδήλατα αμφότεροι από το δημοτικό, ζηλέψαμε το 6χρονο παιδάκι μας και θέλουμε να κάνουμε κι εμείς (εύκολες) ποδηλατάδες. Είμαστε λοιπόν σε αναζήτηση ποδηλάτων. Σε τι θα προτείνατε να προσανατολιστούμε ώστε να είναι όσο πιο οικονομικό γίνεται (να μην τα κλάψουμε αν διαπιστώσουμε ότι είναι μύθος το ότι δεν ξεχνιέται το ποδήλατο τελικά και δεν το'χουμε 😋 ή αν δε μας αρέσει) αλλά να πληρεί και κάποια minimum standards ασφαλείας, μη μας αφήσουν τα φρένα στην πρώτη βόλτα ας πούμε. Οι διαδρομές που σκοπεύουμε να κάνουμε εννοείται ότι δεν είναι καθόλου απαιτητικές, ισιάδι, άσφαλτος ως επι το πλείστον, άντε και λίγος πατημένος χωματόδρομος αν μερακλώσουμε αγρίως. Εφόσον δεν αναφέρεις budget, υποθέτω χαμηλό και value for money οπότε κοίτα στο Decathlon. Πριν λίγα σχόλια υπήρξε μια παρόμοια συζήτηση και έβαλα τρία που είναι για πόλη. Επεξ/σία 3 Σεπτεμβρίου από batig0al 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα