Προς το περιεχόμενο

Linux: Η λαθους κινηση (OpenGL)


Massiv0r

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν πιστευω οτι εχει αναφερθει ποτε κατι τετοιο, αλλα πιστευω αξιζει να δουμε που θα μπορουσε να ηταν το Linux, τωρα.

Εαν δεν κανω λαθος το OpenGL το χρησιμοποιουσαν πολλα παιχνιδια προ 2000 και ηταν ανταγωνιστης του Direct3D για καιρο, κατα το 2000-2004 η Valve εδωσε την μπαλα απειρες φορες στην Opensource κοινωνοτητα να σκοραρει.

Το Community του opensource αντιθετως απο τον μεσο χρηστη Mac/Windows εχει καποιες Α γνωσεις προγραμματισμου και καποιο Α μοτιβο και χρονο να βελτιωσει εναν κωδικα αφηλοκερδως. 

Το ερωτημα ειναι το εξης, πως θα ηταν τα πραγματα σημερα εαν δεν ειχαν διασκορπιστει οι Developers σε 500 παρακλαδια-distro και ειχαν συγκεντρωσει το ανθρωπινο δυναμικο που εχουνε ωστε να ωθησουνε το OpenGL ? Αυτην την στιγμη οι drivers για οποιαδηποτε GPU ειναι κλειστου κωδικα (τυχαιο λες ?) και εκμεταλλευονται τον κωδικα με σκοπο να πουλανε συνεχως τα νεα "chipset" που δεν ειναι τιποτα αλλο απο rebranded προιοντα, φυσικα η Microsoft μεσα στο κολπο, οπως και σε ολα τα αλλα (NSA κτλ κτλ), η εταιριες αρνουνται να ανοιξουν τον κωδικα (μεγαλη πτωση στα κερδη) και ο κοσμος σαν προβατα συνεχιζει να αγοραζει οτι του πλασαρουν ως καινοτομο.

Στο σεναριο φαντασιας που το OpenGL ειχε αναπτυξτει παραλληλα με το DirectX χωρις τα κερδοσκοπικα market drawbacks ομως τι θα ειχαμε ? Εκτος οτι θα μπορουσε ευκολα να τραβηξει την πλειοψηφεια των Gamers με καλυτερες επιδοσεις, πρωτον θα εβγαζε την Microsoft εκτος στον τομεα του Gaming (ζητωντας να ανοιξει τον κωδικα των Windows αμα θελει το OpenGL) θα ειχαμε αυτην την στιγμη 5000% ανωτερες επιδοσεις, θα ειχες ανοιχτο κωδικα Driver που σημαινει πολεμος με το ποιος patched driver εχει τις καλυτερες επιδοσεις, θα ειχες Distro με 100mb load, θα εκοβε τις εταιριες απ το να αδειαζουν το stock house τους καθε χρονο αναγκαζοντας τους να αναπτυξουν τα προιοντα τους και γενικοτερα εναν ανταγωνισμο που θα εβγαζε τις κονσολες off.

Τωρα σκεψου να εχεις την πλειοψηφεια των Gamers να χρησιμοποιει Linux παλευοντας να αυξησει τις επιδοσεις του, ο ανταγωνισμος που ψαχνει να κερδοσκοπισει θα κοιμοταν σε παγκακια.



844661762207191879359809.gif

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιανεις μεγαλο θεμα , αλλα θα σου πω το εξης απλο.

 

Οπου υπαρχει μεγαλη πελατεια... π.χ. κοσμος της πληροφορικης , αθλητισμος κλπ διακινουνται ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΣΑ.

 

Και οταν γινεται αυτο παντα ο γνωμονας θαναι το κερδος..οχι η αναπτυξη του κλαδου , που εντελει θα γινει και αυτη αλλα με πιο αργους ρυθμους απο οτι αν δεν στοχευανε πρωταρχικα στο κερδος.

 

Βεβαια σε τελικη αναλυση εταιριες ειναι και δεν δουλευουν για την ψυχη της μανας τους...αλλα σιγουρα θα μπορουσαν να χειριστουν καταστασεις και πραματα με διαφορετικο τροπο ωστε και λεφτα να βγαζουν και προοδος να επιτυγχανεται με ταχεις ρυθμους.

 

 

ΥΓ : απο την στιγμη που εκλεισε ην 3dfx ολες οι αλλες ειναι γατακια :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σωστα οσα λες, αλλα η προτεραιοτητα της εταιριας ειναι να προσαρμοστει στο κλιμα και οταν προσφερεις τις καλυτερες επιδοσεις αρα εχεις πισω σου ολοκληρη την κοινωνοτητα που ασχολειται με Gaming (30-40% των χρηστων) που μετεπειτα τραβανε αλλο ενα 20-30% απλης χρησης που ακολουθαει την πλειοψηφεια ωστε να καλυπτει τα στερεοτυπα της κοινωνιας, οι εταιριες μετα χορευουν στον ρυθμο σου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο σεναριο φαντασιας που το OpenGL ειχε αναπτυξτει παραλληλα με το DirectX χωρις τα κερδοσκοπικα market drawbacks ομως τι θα ειχαμε ? Εκτος οτι θα μπορουσε ευκολα να τραβηξει την πλειοψηφεια των Gamers με καλυτερες επιδοσεις, πρωτον θα εβγαζε την Microsoft εκτος στον τομεα του Gaming (ζητωντας να ανοιξει τον κωδικα των Windows αμα θελει το OpenGL) θα ειχαμε αυτην την στιγμη 5000% ανωτερες επιδοσεις, θα ειχες ανοιχτο κωδικα Driver που σημαινει πολεμος με το ποιος patched driver εχει τις καλυτερες επιδοσεις, θα ειχες Distro με 100mb load

θα είχαμε ειρήνη στην μέση ανατολή, αχ τι λέω ειρήνη στον κόσμο, γιατριά για το aids και τον καρκίνο, δεν θα υπήρχε άνθρωπος που να πεινάει.... κτλ κτλ κτλ

 

Το  DirectX είναι ενιαίο σύστημα για εικόνα ήχο και χειρισμό ο όποιος developer πλέον δεν χρειάζεται να γράφει ξεχωριστές εντολές για την κάθε κάρτα ή το κάθε σύστημα όπως το opengl αλλά γράφει εξαρχής σε directx και τρέχει παντού με τον ίδιο τρόπο.

 

Ακόμα και τώρα μπορείς να περάσεις το opengl στα windows και δεν την ανάγκασε κανένας να ανοίξει τον κώδικα της.

5000% ανώτερες επιδόσεις;;;;;; Δεν αλλάζεις κάρτα γραφικών σύστημα γραφικών αλλάζεις.

Για ποιο λόγο να ήταν ανοιχτά τα driver αν υπήρχε το gl;;;

Distro με 100mb load έχεις μόνο αν δεν τρέχεις τίποτα μα τίποτα είναι εντελώς άσχετο σκεπτικό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Distro με 100mb load έχεις μόνο αν δεν τρέχεις τίποτα μα τίποτα είναι εντελώς άσχετο σκεπτικό.

~130 ΜΒ load εδω, πληρως φορτωμενο το OS.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα είχαμε ειρήνη στην μέση ανατολή, αχ τι λέω ειρήνη στον κόσμο, γιατριά για το aids και τον καρκίνο, δεν θα υπήρχε άνθρωπος που να πεινάει.... κτλ κτλ κτλ

 

Το  DirectX είναι ενιαίο σύστημα για εικόνα ήχο και χειρισμό ο όποιος developer πλέον δεν χρειάζεται να γράφει ξεχωριστές εντολές για την κάθε κάρτα ή το κάθε σύστημα όπως το opengl αλλά γράφει εξαρχής σε directx και τρέχει παντού με τον ίδιο τρόπο.

 

Ακόμα και τώρα μπορείς να περάσεις το opengl στα windows και δεν την ανάγκασε κανένας να ανοίξει τον κώδικα της.

5000% ανώτερες επιδόσεις;;;;;; Δεν αλλάζεις κάρτα γραφικών σύστημα γραφικών αλλάζεις.

Για ποιο λόγο να ήταν ανοιχτά τα driver αν υπήρχε το gl;;;

Distro με 100mb load έχεις μόνο αν δεν τρέχεις τίποτα μα τίποτα είναι εντελώς άσχετο σκεπτικό. 

Προφανως και δεν ειναι αποκλειστικο το opengl αφου δεν ασχοληθηκαν με αυτο οταν επρεπε, το συστημα γραφικων που χρησιμοποιει τωρα οποιος κανει gaming ειναι στημενο στο να προωθει τα καινουργια chipset ασχετως αν ειναι ακριβως η ιδια καρτα rebranded, αποδεδειγμενα παντα. Αντε τραβα τωρα να παιξεις με τα κουβαδακια σου, μην σε κραταμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To opengl τα επόμενα χρόνια θα έχει τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη του και στα game που θα βγαίνουν γιαυτό καθώς το ps4 στηρίζετε σε opnegl σε αντίθεση με το xbox one που στηρίζετε σε dx

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανως και δεν ειναι αποκλειστικο το opengl αφου δεν ασχοληθηκαν με αυτο οταν επρεπε, το συστημα γραφικων που χρησιμοποιει τωρα οποιος κανει gaming ειναι στημενο στο να προωθει τα καινουργια chipset ασχετως αν ειναι ακριβως η ιδια καρτα rebranded, αποδεδειγμενα παντα. Αντε τραβα τωρα να παιξεις με τα κουβαδακια σου, μην σε κραταμε.

Ή δεν τα λες καλά ή δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις,το σύστημα γραφικών που χρησιμοποιεί τώρα όποιος κάνει gaming είναι το directX και δουλεύει ακόμα και στην geforce7600 που έχω σε έναν Η/Υ τρέχει ακόμα και το gtaIV ή το ufo πάν αργά μεν αλλά τρέχουν που σημαίνει ότι δεν προωθεί καινούργια chipset γιατί αν ήταν έτσι δεν θα έτρεχε καθόλου στα αρχαία συστήματα.

Το ότι τα games αλλά και οι gamers θέλουν όλο και ποιο ωραία γραφικά δεν είναι θέμα του directx...

 

Άντε τώρα που έμαθες,πάνε για υπνάκο να ονειρευτείς ότι αν δεν υπήρχαν οι εταιρίες πετρελαίου τώρα θα είχαμε ιπτάμενα αμάξια...   

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε 

 

Δες το σαν παραδειγμα, τριτη φορα στο εξηγω, ειχα και εγω την ιδια καρτα, 4 χρονια μετα την κυκλοφορια της βγαλανε driver που εκανε καλυτερο utilise κατα 30% κοντα, αυτο τωρα πως εγινε λες ? προφανως ειναι εκτος παιχνιδιου η καρτα αλλα φερει ενα ονομα πανω οποτε μολις χασουν το ενδιαφερον να ωθησουν τον κατοχο της καρτας να αγορασει τις πιο γρηγορες, τοτε επιτελους κανουν unlock τις δυνατοτητες της καρτας (σχετικο), το ιδιο ισχυει για ολες τις καρτες, δεν μιλαω για optimization σε κανα δυο game, μιλαω για καθαρες επιδοσεις σε ολα τα Games.

 

 

To opengl τα επόμενα χρόνια θα έχει τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη του και στα game που θα βγαίνουν γιαυτό καθώς το ps4 στηρίζετε σε opnegl σε αντίθεση με το xbox one που στηρίζετε σε dx

Προφανως αφου παιζονται συμφεροντα μεγαλης εταιρειας, ισως στα επομενα 4-5 χρονια το OpenGL φτασει στο επιπεδο που το περιγραφω, 10 χρονια ομως η Microsoft ηδη εβγαλε τρισεκατομμυρια εκμεταλλευοντας τον καταναλωτη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε Μπεεε μπεε μπεεεεεε

Δεν χρειάζεται να βελάζεις,το καταλάβαμε από το πρώτο σου δημοσίευμα ότι έχεις IQ προβατιού...

Δες το σαν παραδειγμα, τριτη φορα στο εξηγω, ειχα και εγω την ιδια καρτα, 4 χρονια μετα την κυκλοφορια της βγαλανε driver που εκανε καλυτερο utilise κατα 30% κοντα, αυτο τωρα πως εγινε λες ?

Α,καλάαααα.... μηλάμε για ατράνταχτα στοιχεία αυτά που παραδίνεις,μιλάμε με έπεισες παντελώς,πως μπορούσα να είμαι τόοοοσο τυφλός.

Δώσε την έκδοση αυτού του μαγικού οδηγού,να δούμε για ποια λες γιατί αν είναι να λέμε λόγια στον αέρα....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μ' αρέσει να γίνομαι κακός και συγνώμη για το ύφος αλλά έχεις μπλέξει τα μπούτια σου.

 

- Η Valve έδωσε την μπάλα στην κοινότητα το 2000-2004;; Ποία μπάλα έδωσε δλδ; Μήπως το αριστερό @ τους γιατί αμφιβάλω αν ήξεραν εκεί στην Valve τι είναι opensource μέχρι πριν από ένα χρόνο.

- Πώς να ωθήσουν οι 500 developers το OpenGL;; Μήπως εννοείς να γράψουνε drivers; Μήπως μπερδεύεις το OpenGL με τον driver;

- Νομίζεις ότι οι εταιρίες δεν ανοίγουν τον κώδικα του driver τους για τα φράγκα ή μήπως για να μην αποκαλύψουν την τεχνολογία τους στους ανταγωνιστές; Ψηφίζω το δεύτερο.

- Από την άλλη όμως έχεις την Intel που έχει ανοιχτού κώδικα driver στο linux. Μάντεψε... είναι πιο αργός από αυτόν των windows. Η κοινότητα δεν έκανε κανένα θαύμα στο driver της intel. Καημένη intel.

- NSA... WTF;;;

- Για το 100mb load σου απάντησαν πιο πάνω.

- Και τέλος πάντων το OpenGL δεν έχει καμία σχέση με opensource. Αυτοί που αποφασίζουν για την τύχη του είναι: nVidia, AMD, Qualcomm, ARM, Imagination, Apple και μερικοί άλλοι σε λιγότερο βαθμό.

 

Δεν είναι κακό να είσαι ενθουσιώδης και να υποστηρίζεις τα ανοιχτά πρότυπα και κώδικα. Αλλά get your facts straight γιατί θα χάνεις το δίκιο σου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 Η Valve έδωσε την μπάλα στην κοινότητα το 2000-2004;; Ποία μπάλα έδωσε δλδ; Μήπως το αριστερό @ τους γιατί αμφιβάλω αν ήξεραν εκεί στην Valve τι είναι opensource μέχρι πριν από ένα χρόνο.

 

H valve ηταν απο τις λιγες εταιριες που ειχαν το OpenGL ως επιλογη σε ολα τα παιχνιδια τους

 

 

 

 

 

- Πώς να ωθήσουν οι 500 developers το OpenGL;; Μήπως εννοείς να γράψουνε drivers; Μήπως μπερδεύεις το OpenGL με τον driver;

 

Με το να το αναπτυξουν ωστε να το κανουν πιο γρηγορο και αποτελεσματικο απο το DirectX, οπως κανει τωρα η Sony.

 

 

 

 

 

Νομίζεις ότι οι εταιρίες δεν ανοίγουν τον κώδικα του driver τους για τα φράγκα ή μήπως για να μην αποκαλύψουν την τεχνολογία τους στους ανταγωνιστές; Ψηφίζω το δεύτερο.

Ναι δεν διαφωνω αλλα οταν εχεις το OpenGL ικανο να διαλυσει οποιοδηποτε ανταγωνισμο σε σχεση με το DirectX της Microsoft, η πρωτη εταιρια που θα κανει την κινηση βγαινει κερδοφορα και η δευτερη αναγκαστικα ακολουθαει.

 

 

 

 

Από την άλλη όμως έχεις την Intel που έχει ανοιχτού κώδικα driver στο linux. Μάντεψε... είναι πιο αργός από αυτόν των windows. Η κοινότητα δεν έκανε κανένα θαύμα στο driver της intel. Καημένη intel.

Δεν εχω ιδεα για αυτο αλλα συγκρινεις ανομοια πραγματα, ο επεξεργαστης ενα σωστο Power Management χρειαζεται απο εκει και περα ειναι καθαρα θεμα hardware σε αντιθεση με τις καρτες γραφικων που χρειαζονται Drivers.

 

 

 

 

 

NSA... WTF;;;

 

 

 

 

Για το 100mb load σου απάντησαν πιο πάνω.

Ναι με Archlinux θα'ναι δυσκολο να το πετυχεις, εδω τα γνωστα και απειραχτα distro 2004-2005 του Linux τρωγανε οριο 300mb load με πληρης φορτωμενο λειτουργικο και μην ξεχνας οτι με το Linux απλα κανεις οτι θες.

 

 

 

Και τέλος πάντων το OpenGL δεν έχει καμία σχέση με opensource. Αυτοί που αποφασίζουν για την τύχη του είναι: nVidia, AMD, Qualcomm, ARM, Imagination, Apple και μερικοί άλλοι σε λιγότερο βαθμό.

Ειναι καταχωρημενο κατω απο τους ιδιους νομους του opensource, εν τελη δεν υπαρχουν δικαιωματα, ουτε ασχολειται κανεις εκτος απο τους ανταγωνιστες της Microsoft (Apple, Sony) ενω θα πρεπε εφοσων και το linux θελει να ανταγωνιζεται στην ουσια την Microsoft.

 

 

 

 

Δεν είναι κακό να είσαι ενθουσιώδης και να υποστηρίζεις τα ανοιχτά πρότυπα και κώδικα. Αλλά get your facts straight γιατί θα χάνεις το δίκιο σου.

Ουδετερος ειμαι σε ολο αυτο, για αυτο αναγνωριζω την μεγαλυτερη μαλακια που εκανε το community του opensource.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

- Η Source engine της Valve βγήκε το 2004 και ήταν Direct3D 9 και απέκτησε OpenGL backend όταν την έκαναν port σε Mac. Πότε;; Το 2010. Get your facts straight.

- Οι opensource developers δεν μπορούν να κάνουν κανένα driver και κανένα OpenGL πιο γρήγορο. Δεν ξέρουν το hardware και άρα δεν μπορούν να γράψουν optimized software. Τελεία και παύλα.

- Νόμος του opensource;; WTF;; Το OpenGL δεν έχει licence;;; Μάθε ότι για να χρησιμοποιήσεις το όνομα πρέπει να τα σκάσεις. Μάθε ότι για να έχεις λόγο στην πορεία του πρέπει πάλι να τα σκάσεις. Δεν είναι opensource και δεν έχει καμία σχέση με opensource.

- Όταν λέω για του drivers της Intel μιλάω για τους drivers των GPUs που έχει ενσωματωμένες στις CPUs τους. Όπως έλεγα λοιπών, η intel έχει opensource drivers για τις GPUs της στο linux αλλά δεν έχουν την απόδοση αυτών στα windows. Εάν δεν γνωρίζεις ότι η intel παράγει GPUs γιατί ανοίγεις ένα τέτοιο θέμα;

 

Δεν είναι ο σκοπός μου να σου επιτεθώ αλλά κάτσε διάβασε και ψάξε. Από τα γραφόμενά σου είσαι παραπληροφορημένος

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

τοτε γιατι το ονομασαν OpenGl ? εγω φταιω ?

 

 

 

 

 

Δεν γινεται ρε φιλε 100mb load εκτος αμα δεν εχεις απολυτως τιποτα, δεν γινεται, ΤΕΛΟΣ

 

1080p playback:

tkn.png

 

Επιμενω, σε λιγα χρονια οι περισσοτεροι developer θα γυρισουν σε linux η θα δουμε ανταγωνισμο απο την Sony στους υπολογιστες, η Microsoft θελει να περασει οτιδηποτε βγαινει σε ενα app-store και θελει 25-30% ποσοστα απο τις πωλησεις, θα φαει μεγαλο ακυρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν νομίζω να φταίνε η διανομές για τη μη προώθηση του openGL

Και 5 διανομές να υπήρχαν όλες κι όλες το ίδιο πιστεύω θα ήταν.

 

 

Πάντως και τα δυο το ίδιο φαίνεται να παίζουν :

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D

 

Ας κάνουν τα εμπορικά τους κόλπα... το σημαντικό είναι να έχουμε στη διάθεσή μας ένα ελεύθερο* και ποιοτικό API γραφικών για το Linux :P

 

 

*Το openGl υποστήρίζει Mac, Unix, Linux και είναι ελεύθερο στη χρήση. Οι nvidia και Ati πληρώνουν το openGL για συμπεριλάβουν υποστήριξη στις κάρτες τους.

Υπάρχει και μια έκδοση με άδεια ελέυθερου λογισμικού:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mesa_3D_(OpenGL)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...