Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Α. Σχετικά με τα 2 έτη "εγγύησης":

1. Πολύς κόσμος (ακόμα και δικηγόροι) συχνά συγχέουν την εγγύηση με το εξής δικαίωμα:

Ο αγοραστής έχει το δικαίωμα χωρίς επιβάρυνση να απαιτήσει, διόρθωση ή αντικατάσταση, ή να μειώσει το τίμημα, ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης, ή να απαιτήσει αποζημίωση. Τα δικαιώματα αυτά μπορεί να τα ασκήσει σε περίπτωση που ο πωλητής ευθύνεται για πραγματικό ελάττωμα, ή για έλλειψη συμφωνημένης ιδιότητας του αντικειμένου που πουλήθηκε. Τα δικαιώματα αυτά παραγράφονται μετά από δύο έτη.
Ο πωλητής ευθύνεται για πραγματικό ελάττωμα, ή για έλλειψη συμφωνημένης ιδιότητας, αν το αντικείμενο που παραδίδει στον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως:
1. δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που έχει γίνει από τον πωλητή ή στο δείγμα ή υπόδειγμα που ο πωλητής είχε παρουσιάσει στον αγοραστή
2. δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση
3. δεν είναι κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας
4. δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του, στο πλαίσιο ιδίως της σχετικής διαφήμισης ή της επισήμανσης, εκτός αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση.
(άρθρα 534, 540, 543 και 554 του Αστικού Κώδικα, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002, προς προσαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/44)

Άρα ο αγοραστής μπορεί να απαιτήσει τα ανωτέρω αν εντός 2 ετών από την αγορά διαπιστώσει πραγματικό ελάττωμα, ή έλλειψη συμφωνημένης ιδιότητας (π.χ. διαφορετικό configuration από αυτό της διαφήμισης). Μια εταιρία δεν μπορεί να περιορίσει την ευθύνη της για πραγματικό ελάττωμα, ή για έλλειψη συμφωνημένης ιδιότητας για χρονική περίοδο μικρότερη από 2 έτη. Τέτοιος περιορισμός θα είναι άκυρος και θα ισχύουν τα 2 έτη.

2. Επιπλέον εφόσον πρόκειται για πώληση προς καταναλωτή (και εδώ μιλάμε κυρίως για τέτοιες πωλήσεις), ισχύουν ειδικότερες διατάξεις:

Ο παραγωγός ευθύνεται για κάθε ζημία που οφείλεται σε ελάττωμα του προϊόντος του. Ελαττωματικό προϊόν, είναι αν δεν παρέχει την εύλογα αναμενόμενη ασφάλεια εν όψει όλων των ειδικών συνθηκών και ιδίως της εξωτερικής εμφάνισής του, της εύλογα αναμενόμενης χρησιμοποίησής του και του χρόνου κατά τον οποίο τέθηκε σε κυκλοφορία. Δεν είναι ελαττωματικό ένα προϊόν για μόνο το λόγο ότι μεταγενέστερα τέθηκε σε κυκλοφορία άλλο τελειότερο. Οι αξιώσεις κατά του παραγωγού για ζημιές παραγράφονται μετά τριετία αφότου ο ζημιωθείς πληροφορήθηκε ή όφειλε να πληροφορηθεί τη ζημία, το ελάττωμα και την ταυτότητα του παραγωγού.(άρθρο 6 «Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικά προϊόντα» του Νόμου 2251/1994 «Για την προστασία των καταναλωτών», όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002, προς προσαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/44)

Επομένως αν πρόκειται για πώληση προϊόντος σε καταναλωτή, το οποίο περιέχει ελάττωμα που βλάπτει την ασφάλεια του καταναλωτή, και λόγω του οποίου ο καταναλωτής υπέστει πράγματι ζημιά, μπορεί να ζητήσει αποζημίωση μέχρι τρία χρόνια από τότε που έπαθε τη ζημιά.

3. Σε αντίθεση με τα ανωτέρω δικαιώματα του αγοραστή/καταναλωτή, εγγύηση είναι η εξής:

Κατά την πώληση, ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος είναι ο εύλογα αναμενόμενος χρόνος κατά τον οποίο το προϊόν θα μπορεί να χρησιμοποιείται σύμφωνα με τον προορισμό του, έστω και έπειτα από επισκευή ή αντικατάσταση ανταλλακτικών, εωσότου η φθορά από την τακτική χρήση καταστήσει το προϊόν άχρηστο ή την περαιτέρω χρήση του οικονομικά ασύμφορη. Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους. (άρθρο 5(2),(3) «Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» του Νόμου 2251/1994 «Για την προστασία των καταναλωτών», όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002, προς προσαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/44).

Όπως γίνεται αντιληπτό, η εγγύηση μπορεί να είναι για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ακόμα και μικρότερο από 2 χρόνια – όσο θέλει η εταιρία, αρκεί να είναι εύλογο. Το τί είναι εύλογο, εξαρτάται κάθε φορά από τις περιστάσεις. Γι’ αυτό έχει εμπορική αξία για μια εταιρία να δίνει μεγαλύτερη εγγύηση από μια άλλη – γιατί δεν καθορίζεται από υποχρέωση εκ του νόμου, άρα δείχνει ότι πιστεύει ότι το προϊόν της θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια αξιοποιήσιμης ζωής.


Β. Σχετικά με τη δυνατότητα επιστροφής:

Κατ’ αρχάς η δυνατότητα επιστροφής δίνεται και κατά τα ανωτέρω, ακόμα και για 2 χρόνια μετά τη πώληση («δικαίωμα υπαναχώρησης») σε περίπτωση που ο πωλητής ευθύνεται για πραγματικό ελάττωμα, ή για έλλειψη συμφωνημένης ιδιότητας.

Επιπλέον η δυνατότητα επιστροφής δίνεται για 10 ημέρες χωρίς κανένα συγκεκριμένο λόγο αν το προϊόν αγοράστηκε από καταναλωτή με σύμβαση που συνάφθηκε από απόσταση (όπως π.χ. μέσω τηλεφωνικής ή διαδικτυακής παραγγελίας):

Σύμβαση από απόσταση, είναι κάθε σύμβαση που αφορά αγαθό ή υπηρεσία και συνάπτεται στο πλαίσιο ενός συστήματος προμήθειας αγαθών ή παροχής υπηρεσιών από απόσταση, που οργανώνεται από τον προμηθευτή χωρίς ταυτόχρονη φυσική παρουσία του προμηθευτή και του καταναλωτή, με τη χρησιμοποίηση τεχνικής επικοινωνίας από απόσταση για τη διαβίβαση της πρότασης για σύναψη της σύμβασης και της αποδοχής. Μέσα τεχνικής επικοινωνίας από απόσταση, με την έννοια του άρθρου αυτού, είναι ιδίως τα έντυπα χωρίς παραλήπτη, τα έντυπα με παραλήπτη, οι τυποποιημένες επιστολές, τα διαφημιστικά έντυπα με στέλεχος παραγγελίας, οι κατάλογοι, το τηλέφωνο με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, το ραδιόφωνο, το εικονοτηλέφωνο, το βιντεοτέξτ (μικροϋπολογιστής και τηλεοπτική οθόνη) με πληκτρολόγιο ή οθόνη αμφίδρομης επικοινωνίας, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η τηλεομοιοτυπία και η τηλεόραση. Σε κάθε σύμβαση από απόσταση ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει αναιτιολογήτως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία παραλαβής του αγαθού ή της υπηρεσίας, αν δεν συμφωνήθηκε μακρότερη προθεσμία, επιστρέφοντας το αγαθό στην αρχική του κατάσταση. (άρθρο 4 «Εμπορία από απόσταση αγαθών» του Νόμου 2251/1994 «Για την προστασία των καταναλωτών», όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002, προς προσαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 1999/44)

http://www.efpolis.gr/el/erothseis-apanthseis/826-faq-poliseis-service.html
Αυτά λέει ο νόμος - το πώς εφαρμόζεις τα δικαιώματά τα σου είναι άλλο θέμα…
---------------
Συνοψη
οποτε στην ουσια στον νομο-οχι στην οδηγια που δεν ειναι νομος αλλα απλα μια προταση της ε.ε. http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/repairs-replacements-refunds/index_el.htm- δεν υπαρχει η λεξη εγγυηση 2 ετων αλλα απλα να εχει ευλογη διαρκεια(Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους)
το καλο τωρα ειναι οτι συμφωνα με τον νομο μπορεις να ζητησεις και περα των 2 ετων

  1. την επισκευή ή αντικατάσταση του ελαττωματικού προϊόντος ή/και
  2. τη μείωση του τιμήματος ή/και
  3. υπαναχώρηση από τη μεταξύ μας σύμβαση (επιστροφή των χρημάτων και ταυτόχρονη παράδοση του προϊόντος).
Δημοσ.

ακριβώς, αλλα και αυτο που παραθέτεις ως οδηγία λέει ακριβως το ιδιο πράγμα με το νόμο. Απο εκει και πέρα ο καθενας μπορει να χρησιμοποιησει αυτο το νομο προς όφελος του, αλλα οχι παρερμηνεύοντας τον, δηλαδη να θεωρησει πως εχει εγγυηση 2 χρονων. Οποιος διαβασει προσεκτικα την οδηγια θα δει οτι αναφερονται 2 διαφορετικοι τυποι εγγυησεων

Δημοσ.

και για να κανω τσαμπα διαφημιση...

η WIND μου απαντησε τοσο στο τηλ οσο και σε mail

 

<<Αξιότιμε Κύριε,

Σε συνέχεια της επικοινωνίας σας & αναφορικά με το ερώτημα σας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η συσκευή I-PHONE έχει δύο χρόνια εγγύηση στην εταιρεία μας.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,


Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών
e-mail: [email protected]
 Please consider the environment before printing this e-mail>>

 

Αν οι αλλες 2 εταιρειες ΔΕΧΤΗΚΑΝ τελικα και αυτες 2 ετη ας μας το πει καποιος.

υ.γ. το παραπανω το ψαχνω γιατι το κινητο χαλασε.τον δεκεμβρη μου λεγαν οτι ειναι 1 ετος αλλα τελικα αλλαξαν βιολι προς ολους.

οτι εχει 1-2 χρονια εγγυηση δεν παει να πει οτι δεν θα προσπαθησουν να πουλησουν το σεναριο κοκκινες ταινιες=χυθηκε νερο,υγρασια οποτε θα γινει αντικατασταση με 200ε....-ειπαμε δεν υπαρχει επισημη αντ/πεια στα iphone(οχι mac)-

==========================================

ακριβώς, αλλα και αυτο που παραθέτεις ως οδηγία λέει ακριβως το ιδιο πράγμα με το νόμο. Απο εκει και πέρα ο καθενας μπορει να χρησιμοποιησει αυτο το νομο προς όφελος του, αλλα οχι παρερμηνεύοντας τον, δηλαδη να θεωρησει πως εχει εγγυηση 2 χρονων. Οποιος διαβασει προσεκτικα την οδηγια θα δει οτι αναφερονται 2 διαφορετικοι τυποι εγγυησεων

 

πρεπει να πατανε σε σωστους νομους και αρθρα.

εγω τα γραφω για να μην ζητανε οτι εχουν 2 χρονια εγγυηση αλλα να ζητανε οτι εχουν 2 χρονια ΔΙΚΑΙΩΜΑ να απαιτήσει, διόρθωση ή αντικατάσταση, ή να μειώσει το τίμημα, ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης, ή να απαιτήσει αποζημίωση.

(άρθρο 6 «Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικά προϊόντα» του Νόμου 2251/1994 «Για την προστασία των καταναλωτών», όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002,)

Δημοσ.

 

 

πρεπει να πατανε σε σωστους νομους και αρθρα.

εγω τα γραφω για να μην ζητανε οτι εχουν 2 χρονια εγγυηση αλλα να ζητανε οτι εχουν 2 χρονια ΔΙΚΑΙΩΜΑ να απαιτήσει, διόρθωση ή αντικατάσταση, ή να μειώσει το τίμημα, ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση πώλησης, ή να απαιτήσει αποζημίωση.

(άρθρο 6 «Ευθύνη του παραγωγού για ελαττωματικά προϊόντα» του Νόμου 2251/1994 «Για την προστασία των καταναλωτών», όπως αυτός τροποποιήθηκε με το νόμο 3043/2002,)

Συμφωνω απολυτα με αυτα που λες, η βαση θα πρεπει να ειναι πως το προιον ειναι ελαττωματικο και οχι οτι εχει 2 χρονια εγγυηση κατασκευαστη

  • 6 μήνες μετά...
Δημοσ.

Η εγγυηση καλυπτει όλα τα IPhone που είναι από χωρα της Ευρωπαϊκης Ενωσης ??

 

Το service τελικα ποιος το παρεχει ?

Η εγγύηση καλύπτει όλα τα iPhone που είναι από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρκεί να έχει αγοραστεί από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τις υπόλοιπες χώρες ισχύει μόνο στη χώρα που αγοράστηκε.

Δημοσ.

Η εγγύηση καλύπτει όλα τα iPhone που είναι από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρκεί να έχει αγοραστεί από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τις υπόλοιπες χώρες ισχύει μόνο στη χώρα που αγοράστηκε.

 

 

Που ειναι από χωρα ΕΕ ή προοριζοντε για χωρα ΕΕ ?

Δημοσ.

Αν προέρχεται από επίσημη ελληνική εισαγωγή, η εγγύηση παρέχεται από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας που έκανε την εισαγωγή (Vodafone, cosmote, wind).

 

Αν προέρχεται απο παραεισαγωγή ή αγορά απευθείας απο το εξωτερικό, η εγγύηση παρέχεται από την αντιπροσωπεία της Apple στην Ελλάδα (isquare -> infoquest).

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...