Προς το περιεχόμενο

Broken Age (aka DFA/ Reds)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Broken Age Act II Already Funded, Claims Double Fine

 

“We’ve made enough that we can make the second half of the game for sure.”

 

“We’ve shipped enough that people can see we weren’t kidding, and that’s a big relief. Because I think there’s a lot of pressure on Kickstarter projects, especially the really big Kickstarter projects, to just not screw it up for everybody else.”

Δημοσ.

Επίσης η ίδια είδηση συνεχίζει

 

 

He also confessed that Double Fine could’ve handled the cruel reality of Broken Age’s ballooning budget much better.

 

 

Κάτι καταλάβαμε, όταν με 6+ μύρια δε μπορείς να φτιάξεις 2D adventure κάτι δεν πάει καλά...

  • Like 1
  • 8 μήνες μετά...
  • Super Moderators
Δημοσ.

tl;dr Για Δεκέμβριο του '14 είναι ο τρέχων στόχος κυκλοφορίας, πιθανό να υπάρξει κάποια -απροσδιόριστη ακόμη- "μικρή καθυστέρηση".

 

Και πάμε πιο αναλυτικά:

 

Yποτίθεται (βάσει των συνοδευτικών βίντεο -ντοκιμαντέρ του πώς δημιουργήθηκε το παιχνίδι) πως το Φεβρουάριο του '14 ανακοινώθηκε πως είχαν συγκεντρωθεί αρκετά χρήματα για το δεύτερο μέρος και ότι αυτό θα κυκλοφορούσε κάποια στιγμή τον Απρίλιο ή το Μάιο.

 

Aυτά σε πρώτη φάση. Πριν από 8 μήνες.

 

Κάποια στιγμή τον Οκτώβριο, ανακοινώθηκε ότι είχε ολοκληρωθεί η συγγραφή του σεναρίου για τη δεύτερη πράξη. Υποτίθεται πως το σενάριο ήταν ολοκληρωμένο από το '13 και μάλιστα τα πελώρια και γεμάτα σημειώσεις τεφτέρια του Τιμ έπαιζαν πρωταγωνιστικό ρόλο στα συνοδευτικά ντοκιμαντέρ. Προφανώς καμιά 20αρια 100φυλλα τετράδια γεμάτα γράμματα-ψείρες δεν αρκούν. (Τουλάχιστον, δεν ακούσαμε τις μπαρούφες περί "δημιουργικού οράματος" που δεν πρέπει να θιχθεί, σαν εκείνες τις οποίες μας ξεφούρνιζαν τα καμάρια που βίασαν λογική και υποσχέσεις στο Mass Effect 3.)

 

Επίσης υποτίθεται πως η περαιτέρω καθυστέρηση (το project χρηματοδοτήθηκε το Μάρτιο του '12 και θα κυκλοφορούσε τον Οκτώβριο του '12) προέκυψε ως απάντηση στα σχόλια και τις παρατηρήσεις των παικτών ότι το πρώτο μέρος ήταν υπερβολικά σύντομο και εύκολο. Εξ ου και η ανάγκη εμπλουτισμού και περεταίρω επεξεργασίας του σεναρίου.

 

Μέσα σε όλα αυτά έχουμε τα δεδηλωμένα προβλήματα χρηματοδότησης (ήδη από το '13 τα 3,5 εκατομμύρια είχαν εξαντληθεί), τα αντίστοιχα προβλήματα χρηματοδότησης του Spacebase DF-9 που οδήγησαν τελικά στην πρόωρη διακοπή της ανάπτυξής του, και την έναρξη ενός δεύτερου kickstarter (για το Massive Chalice) για το βίντεο του οποίου (γυρισμένο κάποια στιγμή τον Μάιο του '13), ο Τιμ ζητούσε να μην τον διακόψουν μέχρι να τελειώσει το Broken Age...

 

Τέλος πάντων, ο στόχος -κατ' εκτίμηση, βάσει ντοκιμαντέρ που τα βλέπουν οι backers ή όσοι έχουν αγοράσει την πρόσβαση σε αυτά χωρίς το παιχνίδι- εξακολουθεί να είναι ο Δεκέμβριος, αλλά "ίσως" να καθυστερήσουν λίγο ακόμη. Ρητή δέσμευση προφανώς δεν υπάρχει.

 

Γενικά, είναι μια κατάσταση απογοητευτική, όπως κι αν το δει κανείς.

 

Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι η επιτυχία του παιχνιδιού είναι θέμα υποκειμενικό και ότι ο Τιμ είχε αναφέρει από το πρώτο βίντεο ότι και να αποτύχει η προσπάθεια (όταν σκεφτόταν κάτι πολύ μικρότερο, με "μόλις" 300.000 προϋπολογισμό) θα είχαμε τουλάχιστον τα ντοκιμαντέρ, αυτά πλέον έρχονται αραιά και πού (λογικό, κάπως πρέπει να χρηματοδοτούνται) και το τελευταίο (ή έστω το επεισόδιο 17, έχω χάσει το μέτρημα...) καλύπτει την περίοδο Απρίλιος-Οκτώβριος '14. Τριάντα λεπτά για το τι συνέβη σε 7 μήνες "pre production". Πυκνά νοήματα φορ δι γούιν.

 

Κι αν έστω το Broken Age ήταν κάτι το επικό, θα έλεγα εντάξει. Το φυλακισμένο αγόρι και το επαναστατημένο κορίτσι, όμως, ούτε πρωτότυπη ιδέα συνιστούν, ούτε ιδιαίτερη πρόκληση για το νου. Η αισθητική είναι θαυμάσια, πλην όμως το τελικό αποτέλεσμα κινείται περισσότερο στην κατεύθυνση του "φάτε μάτια ψάρια κι η κοιλιά περίδρομο": φτωχό περιεχόμενο, φαιδροί γρίφοι, ελάχιστη διάρκεια.

 

Αν λυπάμαι, τελικά, για κάτι, αυτό δεν είναι τα λιγοστά χρήματα που έδωσα για αυτή την ιστορία (και τα οποία, έστω και ως θεατής ενός φιάσκου τα πήρα πίσω, αναντίρρητα) αλλά το ότι αυτή η παταγώδης αποτυχία, ακόμη κι αν δε μνημονεύεται ρητά, πλήττει ένα μοντέλο χρηματοδότησης το οποίο -εξακολουθώ να πιστεύω ότι- αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική προοπτική να δούμε παιχνίδια που δε χωρούν στις επιλογές των μεγάλων εταιριών. 

  • Like 2
  • Moderators
Δημοσ.

Στο update του Οκτωβρίου (βασικά στο documentary κομμάτι) λένε ότι ο (ψυχολογικός) στόχος παραμένει ο Δεκέμβριος, αλλά είναι αρκετά δύσκολο να τον φτάσουν - παρόλο που έχουν κάνει αρκετή πρόοδο (...).

 

Edit: πρόλαβε ο Snoob :)

  • Super Moderators
Δημοσ.

Τώρα, δε μου επιτρέπει η αγωγή μου να σχολιάσω τι θα κάνουν το Δεκέμβριο...

 

Σε ενάμιση μήνα, θα περάσουν από την Alpha της Βέλα σε Beta και release; Σε ποιο παράλληλο σύμπαν; Aκόμη κι αν πάρουμε αφετηρία τα μέσα Οκτωβρίου που ανέβασαν το 17, όταν δηλωμένα ήταν το μισό της ιστορίας σε Alpha, θα πάνε σε δύο μήνες σε release;

 

Μακάρι, τι να πω. Αρκεί να μην το κουτσουρέψουν όπως το Spacebase ή να μην είναι ένα ξεδιάντροπο rehash ενός μέτριου παιχνιδιού, όπως το Costume Quest 2.

  • Moderators
Δημοσ.

Ναι, συμφωνώ, και εγώ δεν πιστεύω ότι θα προφτάσουν κυκλοφορία για το Δεκέμβριο(ούτε αυτοί βασικά), ενώ και το ότι μεταφέρουν συνέχεια την εικόνα ότι τρέχουν και δεν προφταίνουν δεν μπορεί να είναι καλό σημάδι για την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Σίγουρα η Double Fine προσπάθησε να τρέξει πολλά projects παράλληλα, που δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς το πλάνο ήταν να έχουν projects και μετά το Broken Age (ή παράλληλα για όσους τελείωσαν τα tasks στο BA), αλλά πάλι όταν κάνεις κάτι τέτοιο φροντίζεις να εξυπηρετείς όλα τα projects αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να έχεις ευχαριστημένο (έστω ικανοποιημένο) το κοινό που σε στήριξε.

 

Θα δούμε βέβαια. Σε αυτή τη φάση και με δεδομένες τις καθυστερήσεις και για το πρώτο μέρος και για το επερχόμενο δεύτερο, δεν νομίζω να υπάρχουν πολλά να... χαθούν ακόμα αν δεν προλάβουν το Δεκέμβρη. Όσο αφορά το κύρος του Kickstarter, αυτό έχει δεχθεί και πολλά άλλα πλήγματα (...) και ήδη το Broken Age, ακόμα και το Δεκέμβρη να ολοκληρωνόταν, δεν αποτελεί παράδειγμα που θα "πουλήσει" το kickstarter σε υποψήφιους backers. Θεωρώ ότι είναι καλό που θα υπάρχουν πλέον πολλοί/περισσότεροι συνειδητοποιημένοι χρήστες σε crowdfunding πλατφόρμες, κυρίως backers αλλά ενδεχομένως και project runners, λόγω του παραδείγματος Broken Age, και άλλων ίσως πολύ χειρότερων παραδειγμάτων.

 

Πίσω στο θέμα μας, σε γενικές γραμμές το πρώτο μέρος του Broken Age μου άρεσε. Δεν το θεωρώ πολύ ξεχωριστό ή ότι έχει πολλές προοπτικές να γίνει κάποιο εξαιρετικό adventure, αλλά ήταν ok/αξιοπρεπές με αρκετά περιθώρια βελτίωσης. Από μια άποψη, αν ισχύει αυτό που καταλαβαίνω - ότι δηλαδή το δεύτερο μέρος ουσιαστικά άρχισε να αναπτύσσεται μετά την κυκλοφορία του πρώτου (δηλαδή δεν έφτιαξαν ποτέ ένα πλήρη σκελετό/alpha και μπόρεσαν να τελειοποιήσουν μόνο το πρώτο μισό) - αυτό ίσως να είναι και θετικό γιατί θα προσαρμοστούν καλύτερα στο feedback που πήραν. Αν δεν τους φάει το άγχος για τις προθεσμίες που χάνουν.

  • Like 2
Δημοσ.

Καταρχάς να ευχαριστήσω θερμά και τους δύο για τα εξαιρετικά ποστ.

 

Δεύτερον, μόλις πρόσεξα πως η Early Access του Massive Chalice βγήκε στο Steam περίπου στα 15 ευρώ, οπότε όποιος ενδιαφέρεται για τον τίτλο ή για σχόλια γύρω από αυτόν και τη Double Fine μπορεί ελεύθερα να ψάξει.

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • Moderators
Δημοσ.

Και επίσημα πλέον, μέσα από το forum της Double Fine, η κυκλοφορία του Broken Age part 2 πηγαίνει για το νέο χρόνο. Δεν δίνουν ακριβή ημερομηνία, και μάλλον καλά κάνουν (...). Αναφέρουν ότι ο τρέχων στόχος είναι να έχουν την Alpha για όλο το δεύτερο μέρος έτοιμη μέχρι τέλη Δεκεμβρίου. Το σχετικό νήμα υπάρχει (για κάποιο λόγο) και στο backers-only section του forum και στο ανοιχτό section για όλους (δίνω το link από το ανοιχτό section):

 

http://www.doublefine.com/forums/viewthread/15863/

 

This has unlocked the ability to playtest Act 2 from the start all the way up to the finale, allowing people to switch characters throughout. We kicked that off in full last week and it has been super informative. So far we’re seeing exactly what we were hoping! Playtimes of just Act 2 have ranged from 8-12 hours, the puzzles seem to be providing a good level of challenge, nothing is really standing out as needing to be heavily re-worked, and most importantly people are laughing a lot and seem really pleased with where the story goes. YAY!

 

(...)

 

The goal now is to get all the finale work done so we can hit Alpha on all of Act 2 by the end of the year. That means, as you may have guessed based on recent updates and documentary episodes, the Act 2 ship that will deliver the complete adventure is now looking like it will be early next year. The game is looking really good and the team is working super fast, but we just gotta give the game the time it needs to really deliver on everything we’re hoping it will be.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Πραγματικά δε μου αρέσει ο αρνητισμός, αλλά όλη αυτή η ιστορία του Broken Age είναι μάθημα του πώς να μη διαχειρίζεσαι ένα project, ανεξάρτητα από το πού βρήκες τα χρήματα (crowdfunding ή κλασικά μέσω παραγωγών. Καλά, εννοείται πως αν υπήρχε παραγωγός θα τους είχε πριζώσει άσχημα, όπως συνέβη με το Iron Brigade).

 

Δεκέμβριο και ακόμη δεν έχουν όλο το υλικό σε Alpha. Τι beta και κυκλοφορία που λέγανε τον Οκτώβριο. Τους λείπει το μεγάλο φινάλε. Πόσο μεγάλο είναι το φινάλε και πώς ξέρουν ότι δε θα τους πετάξει προβλήματα, δεν είμαι σίγουρος. Αυτή τη στιγμή στόχος είναι να έχουν όλο το υλικό μέχρι το τέλος του χρόνου σε Alpha. Στις είκοσι μέρες που μεσολάβησαν από την προηγούμενη κουβέντα μας, κατάφεραν να βάλουν (λιγότερο από) το μισό του Act2 σε Alpha.

 

Με τις γιορτές μέσα να τρώνε χρόνο από το Δεκέμβριο πιάνουν κομμάτι και από τον Ιανουάριο... 

 

Άντε να ολοκληρωθεί η Alpha, να πιάσουμε Beta-Early Access, να δούμε αν αυτά που λένε μεταξύ τους (ή τουλάχιστον αυτά που μας ανακοινώνουν, γιατί το τι πραγματικά λέγεται δεν το ξέρουμε) ισχύουν.

 

Χρονοδιάγραμμα εννοείται πως δεν υπάρχει ακόμη. Το δουλεύουν και θα μας το ανακοινώσουν. Άλλωστε, η ομάδα, λέει, "μεγαλώνει". Τώρα; Τρία χρόνια μετά; Ακόμη δεν έχουν καταλήξει σε σταθερή ομάδα; Πόσος χρόνος χρειάζεται να εντάξεις νέα μέλη σε μια ομάδα, να μπουν σε μια σειρά, να βρουν πατήματα κτλ.; Μεγαλώνεις την ομάδα στην τελική (υποτίθεται) ευθεία; Αρ γιου φρίγκιν κίντιν μι, που λέγανε και στο χωριό μου.

 

Κι από πάνω χαίρονται που ένα παιχνίδι μισό, light σε περιεχόμενο, τραγικά οργανωμένο, φορτωμένο δικαιολογίες και κακοδιαχείριση, είναι και υποψήφιο για Best Indie Game... Σκάνδαλο η υποψηφιότητα, όχι αστεία, ελπίζω απλά να μην είναι τόση η ξεφτίλα των δημοσίων σχέσεων που να κερδίσει κιόλας.

 

Τι να πω, μακάρι το τελικό αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό, αλλά με αυτά που έχω δει ως τώρα σε Broken Agen, Spacebase DF-9, Massive Chalice και το αναμάσημα που ακούει στο όνομα Costume Quest 2, οι προσδοκίες μου έχουν περιοριστεί δραστικά.

  • Like 1
  • 1 μήνα μετά...
  • Super Moderators
Δημοσ.

Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα το τι συμβαίνει:

 

προφανώς η προσπάθεια για κυκλοφορία μέσα στο '14 δεν ευοδώθηκε και μια εκδοχή του πώς προέκυψε αυτό μπορούν να δουν όσοι έχουν πρόσβαση στo ντοκιμαντέρ που καταγράφει τη δημιουργία του Broken Age μέσα από το νέο επεισόδιο. Αναπόφευκτα είναι ολίγον τι "μπαγιάτικο", αφού είχε ανακοινωθεί και επίσημα μέσω των fora ότι πηγαίνουν για αρχές του '15.

 

Το "αρχές του '15" είναι πλέον "άνοιξη του '15" (Μάρτιος-Μάιος) και αυτό είναι λογικό και επόμενο, καθώς υπογράφηκε συμφωνία για κυκλοφορία του παιχνιδιού σε physical copy (διαφορετική της collector's edition, αλλά το διαφορετικό επί του παρόντος προσδιορίζεται στο ότι θα περιλαμβάνει και δίσκο με όλα τα επεισόδια του ντοκιμαντέρ... Εννοείται -και πλέον ανακοινώθηκε επίσημα- ότι η collector's θα καθυστερήσει κι άλλο, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, ώστε να έχει μέσα και τα τελευταία επεισόδια).

 

Το θετικό για τους Γερμανούς-Γερμανόφωνους είναι ότι αναγνωρίζεται έμπρακτα η σημασία της αγοράς αυτής για τα adventure games, με την προσθήκη πλήρους επαγγελματικού VO στα Γερμανικά. Αυτό αποτέλεσε μέρος της συμφωνίας με τη Nordic Games για την κυκλοφορία του παιχνιδιού σε Ευρώπη και Αμερική.

 

Αυτή τη στιγμή όλο το παιχνίδι βρίσκεται σε Alpha και η μετάβαση σε πλήρη Beta υπολογίζεται στα τέλη Φεβρουαρίου, οπότε όσοι έχουν πρόσβαση και θέλουν θα μπορέσουν να το δουν μέσω Steam (υποθέτω, δεν αναφέρεται ρητά κάτι τέτοιο). Η διάρκεια του Act 2 κυμαίνεται -σύμφωνα με την ανακοίνωση- στις 9-13 ώρες (εφόσον ισχύει αυτό, είναι αισθητά μεγαλύτερο του Act 1) οπότε η ομάδα ευελπιστεί ότι θα έχουμε περίπου ταυτόχρονη κυκλοφορία για PC, Mac, Linux, PS4, PS Vita, iOS, Ouya και Android μέσα στην άνοιξη. 

  • Like 1
  • Moderators
Δημοσ.

Νομίζω ότι το ότι έχει καθυστερήσει τόσο το παιχνίδι από την αρχική εντελώς αυθαίρετη εκτίμηση που είχαν στο KS campaign, και το episodic μοντέλο που διάλεξαν πέρσι (από ό,τι αποδεικνύεται και πάλι από κακό/βιαστικό/στριμωγμένο σε γωνία/ management) τους "κλείδωσε" στο να χρειάζεται να δίνουν πιο σαφείς εκτιμήσεις -και μετά να τις αναιρούν όταν δεν προφταίνουν.

 

Θα προτιμούσα να γύριζαν σε "when it's done" μοντέλο ανακοίνωσης και να μιλούν πιο αναλυτικά για milestones που έφτασαν παρά για το τι περιμένουν να γίνει σε 1 μήνα, σε 2 μήνες κλπ (προφανώς δεν είναι τυχαίο που δεν αναφέρουν μήνα στο ανοιξιάτικο release που είναι ο τρέχων στόχος). Υποθέτω ότι ως backer βλέπω περισσότερα failed milestones ως μέρος του ντοκυμαντέρ και των υπολοίπων backer-only updates για την πρόοδο και θα έπρεπε να περιμένω κάτι τέτοιο παρακολουθώντας από κοντά το project. Αλλά προσπαθώ να θυμηθώ ποιο ήταν το πιο πρόσφατο update μου να μου είχε ξυπνήσει πάλι λίγο τον ενθουσιασμό για το project και να μην με είχε κουράσει με το "δεν προλαβαίνουμε, δεν υπάρχουν χρήματα, θα τα κάνουμε όλα σε ένα μήνα").

 

Πάντως, πλέον έχουν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν το παιχνίδι και για PS4 και PS Vita (συν τα Windows, OUYA, iOS, Linux που είχαν από πριν, συν το νέο γερμανικό VO) και στοχεύουν σε ταυτόχρονη κυκλοφορία σε όλα αυτά. Το ανοιξιάτικο release που εκτιμούν τώρα και πάλι δύσκολος στόχος μου φαίνεται -με τα δεδομένα που έχω ως εξωτερικός παρατηρητής.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Eφόσον πάει πράγματι σε beta τέλος Φεβρουαρίου, τότε θεωρητικά είναι εφικτή η κυκλοφορία μέσα στο επόμενο τρίμηνο, εάν και εφόσον δεν προκύψουν προβλήματα με τις διάφορες πλατφόρμες.

 

Και η "ταυτόχρονη" κυκλοφορία σχετική είναι, γιατί στην ανακοίνωση περιλαμβάνεται και ένα "as humanly possible"... Θα μου προξενούσε τεράστια εντύπωση αν ήταν πράγματι ταυτόχρονη η κυκλοφορία σε όλες αυτές τις πλατφόρμες.

 

Έπεσαν θύματα της επιτυχίας τους, αυτό είναι φανερό εδώ και πολύ καιρό, αλλά είχαν και σοβαρότατα προβλήματα διαχείρισης πόρων (οικονομικών και ανθρώπινων). Αυτό που προσωπικά με απογοήτευσε δεν ήταν η καθυστέρηση αυτή καθαυτή (λες κι υπάρχει έλλειψη τίτλων για να ασχοληθούμε στο μεταξύ), αλλά τα αίτια και η διαχείριση της καθυστέρησης.

 

Αν ο Οκτώβριος του '12 ως ορίζοντας κυκλοφορίας ακυρώθηκε λόγω της συγκέντρωσης ενός μεγάλου ποσού το οποίο έπρεπε να μεταφραστεί σε ένα ποιοτικά ανώτερο, μεγαλύτερο και πλουσιότερο παιχνίδι, δεν δικαιολογείται να έχουν εξανεμιστεί αυτά τα χρήματα από το '13 και να το ρίχνουν σε αρπαχτές τύπου Costume Quest 2.

 

Έχω στηρίξει παιχνίδι που ακυρώθηκε λόγω ασθένειας στην οικογένεια του βασικού dev, έχω στηρίξει παιχνίδια που δεν ήταν αυτό που ήλπιζα και άλλα που ήταν κλάσεις ανώτερα από ό,τι θα περίμενα, αλλά σαν τον αχταρμά του Broken Age, κανένα. Υπήρξαν, σαφέστατα, πολύ χειρότερες περιπτώσεις κακοδιαχείρισης (Clang! και Star Command μου έρχονται πρόχειρα στο νου) αλλά από τόσο έμπειρη ομάδα όπως αυτή της Double Fine, ομολογώ πως δεν περίμενα τόσο χλιαρές επιδόσεις. 

 

Κι αν καταλήγω κάπου, μέσα από όλη αυτή την ιστορία (και παρά τις επιτυχίες που έχει σημειώσει η Telltale) είναι πως τα adventures σε επεισόδια δεν κάνουν για μένα. Μπορεί να έχει πρακτικά πλεονεκτήματα αυτή η μέθοδος (ή να επιβάλλεται εκ των πραγμάτων) όμως θεωρώ ότι είναι στροφή προς λάθος κατεύθυνση.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...