epote Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Λοιπον κοιτα να δεις, αυτο που με χαλασε ειναι κυριως οτι αποφασιασαν να γυρισουν το Solaris. Δε καταλαβαινω, δηλαδη μια νοοτροπια νεας ταξης πραγματων. Οι παλιοΡωσσοι δε μας τα ειπαν τοσο καλα γι' αυτο παρτε την Αμερικανικη εκδοση που διορθωνει λιγο τα πραγματα. eidika o sondeberg den tha empene se ayth th diadikasia. outos h allos h tainia den htan oute remake oute prospathise na "diorthosei" thn prototiph. alloste h filosofikes prosegiseis ton dio einai arketa diaforetikes o clooney pantos mou fanike mia hara, ton sevomai poly, mporei na mhn exei to phgaio talento allon ithopoion alla h prosilosh tou sthn poiotita kai h, sta prothira emonhs, epithimia tou na epeksergazete tous rolous ton kanoun idietera aksiologo asxeto alla to 2001 otan protbgike thaftike apo tous kritikous
KaizerSoze Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Taso,symfwnw kai eimai enantion twn remake.I ypothesi omws tou S einai entelws idia me tou T,ok,ligo pio peripeteiwdis sto Amerikaniko alla min sou pw oti kapou eswse giati itan psilobary.Titanikos sto diastimame kamia panagia,safws anwtero to Solaris-99,9% twn tainiwn allwste einai kalyteres apo ton Titaniko.Opoios to eipe ayto den nomizw oti den itan prokatilimenos.Epipleon,to Solaris tou T den thewreitai katholou orosimo stin e.f. afou allwste exei mallon "anagastika" sxesi mazi tis, thewreitai aplws san i apantisi stin Odysseia,xwris na simainei oti einai.Allwste o idios o T den ekrypse pote oti den ithele apantisi stin Odysseia,alloi to lene ayto-kai nomizw exei dikio. Asxeto: Pote to exei to Dark City to Star?Nomizw mia apo aytes tis meres,etsi?To exw dei toulaxiston 4 fores.Apo tis pio kales "gia na pernaei i wra"-kai oxi mono-tainies
Super Moderators paredwse Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 15 Ιουλίου 2003 Μια συνολική απάντηση στα ενδιαφέροντα λεγόμενα του Tasos: 1. Ομολογώ ότι δεν είχα την τύχη να διαβάσω το βιβλίο του Stanislav Lem (αν και νομίζω ότι κυκλοφορεί ακόμα και στα ελληνικά, εκδόσεις Κάκτος) οπότε δεν ομιλώ καθόλου για την υπόθεση και την πιστή ή μη μεταφορά της στην μεγάλη οθόνη. 2. Έχω δει όμως τις δύο ταινίες και συγκρίνω αυτά τα δύο μεγέθη. Ο Tarkovsky έχει φτιάξει μια ταινία ατμοσφαιρική, μεγαλειώδη και απαστράπτουσα. Μου θυμίζει, όμως, τις τσιχλόφουσκες: Είναι πολύ ωραίες... μέχρι να σκάσουν. Έτσι κι ο μεγάλος Ρώσσος δημιουργός φτάνει (μετά κόπου και βασάνων) στο 'νόημα' που θέλει να περάσει. Λυπάμαι, εκεί στέκομαι εγώ: ιδεολογικά είμαι αντίθετος με τον προβληματισμό του σκηνοθέτη. Καλώς ή κακώς, δεν με απασχολούν οι μεταφυσικές του ανησυχίες που μοιάζουν με αυτές ενός δόκιμου μοναχού. Όπως άλλωστε δεν με 'αγγίζουν' οι παρομοίου τύπου ανησυχίες και προβληματισμοί των 'Φτερών του Έρωτα' - προτιμώ χίλιες φορές τον Βέντερς του 'Αμερικάνου Φίλου' (το αναφέρω επειδή αναφέρθηκε ο Wim Wenders κι είπα να το βγάλω κι αυτό από μέσα μου). 3. Δεν είμαι από τους θεατές που καταδικάζουν αμέσως και ανυπερθέτως ό,τι κυκλοφορεί το Hollywood. Ο αμερικάνικος κινηματογράφος έχει δώσει και καλά δείγματα γραφής - σίγουρα είναι η αισχρή μειοψηφία αλλά μπορούμε να ελπίζουμε ακόμα...Πάντως δεν με ενοχλεί η 'αλλαγή' ενός αρσενικού χαρακτήρα και η 'μεταφορά' του σε θηλυκό, ασχέτως αν γελώ με τους politically correct λόγους. Το θέμα είναι να 'λειτουργεί' αυτή η αλλαγή και δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα σε αυτό. 4. Η ηθοποιία στην αμερικάνικη εκδοχή του Solaris δεν με εξέπληξε αλλά ούτε με απογοήτευσε - σίγουρα άδικο το σχόλιο περί μαρτίνι και η έμμεση σπόντα στη διαφήμιση (να θυμίσω το Martin Scorcese's Walk;). Γενικά προτιμώ τον George Clooney από αστείους (κατά την ταπεινή μου γνώμη) blockbuster-άδες του επιπέδου Tom Cruise, Mel Gibson και Russell Crowe. 5. Συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα τι αναφορά έπρεπε να κάνει ο Sondebergh στον Tarkovsky; Να γυρίσει frame-by-frame την ταινία ως πιστό αντίγραφο; Αλίμονο! Είδαμε το Solaris από μία άλλη οπτική γωνία, μια φρέσκια ματιά και νομίζω ότι αυτό αξίζει... 6. Τέλος, λυπάμαι αλλά δεν 'πεθαίνω' για το τι λένε οι κριτικοί για μία ταινία γιατί... στο κάτω-κάτω κι αυτοί άνθρωποι είναι. Δεν έχω καταλάβει ποτέ αυτή την εμμονή με τους κριτικούς. Γιατί η δικιά τους γνώμη είναι καλύτερη από την δικιά μου; Αν δηλαδή εμένα δεν μου αρέσει μία ταινία πρέπει να αισθανθώ ένοχος ή ηλίθιος επειδή οι κριτικοί την αποθεώνουν; Άλλωστε βλέπουμε συχνά ότι οι 'κριτικοί' διαφωνούν κάθετα μεταξύ τους. Άλλο να διαβάσεις π.χ. Δανίκα κι άλλο... οποιονδήποτε άλλο. Αυτά τα ολίγα. Τα σχόλια φυσικά δεν περιττεύουν, αντιθέτως είναι καλοδεχούμενα.
KaizerSoze Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Wpa,paredwse,symfwnw sto 99,9% oswn eipes Gia ton Cruise pes oti thes Gia ton Gibson akoma perisotera Gia ton Crowe liga ta logia sou...Oxi o Crowe den einai mono o Monomaxos,o Crowe einai o Insider.Oxi,den einai mono Proof of life,einai L.A. Confidential.Oxi den mono b-movies peripetioules kai aisthimatikes kwmwdies pou vazei to STAR stis mia to brady,einai A Dangerous Mind.Min adikeis ena ithopoio apo to 50% twn epilogwn tou,alliws ayti tin stigmi o xeiroteros ithopoios tou cosmou einai o DeNiro kai amesws meta o Brando.Einai etsi omws??? Asxeta tou ti exei kanei san anthrwpos kai ti epiloges kata kairous san ithopoios paramenei anamesa stous 4-5 pou mporoun na sikwsoun mia tainia monoi tous.Mipws thes na sou thimisw merikes tainies-friki tou Norton??
Panahs Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Μπορείτε να μου πείτε τι είναι αυτό το solaris και αν μπορώ να το βρω στο video club (κασέτα/DVD)? Αξίζει?
epote Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 panahs: mia tainia epistimonikhs fantasias tou sondeberg tora koikloforei sta video club plirofories edo solaris(2002) episis kikloforei sta video club h palia ekdosh tou tarkofski alla nomizo mono se vhs, den eimai sigouros apo thn allh plirofories gia ayth edo solaris(1972) to senaria xondrika pragmatevete ena psixologo o opoios exase th gynaika tou kai o opoios phge se ena erenytiko kentro (?) ekso apo ton planith solaris opou ena karo paraksena pragmata symbainoun to mithistorima einai tou stanislav lem
Επισκέπτης Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Paredwse κινεισαι σε ιδιες γραμμες με αυτα που λεω. Μια-δυο υπενθυμισεις ομως. Κατι καλο στο κινηματογραφο ειναι αυτο που εχει κατι να πει. Με την εννοια αυτη και οι δυο ταινιες του Βεντερς ειναι αξιολογες, οντως προτιμω κι εγω τον παλιο Βεντερς, μεχρι το Παρισι-Τεξας. Η τριλογια Τα φτερα του ερωτα/Μεχρι το τελος του κοσμου/Το τελος της βιας δειχνει τη σταδιακη μεταβολη στο προβληματισμο του αλλα και την ολοενα αυξανομενη απουσια προτοτυπης κινηματογραφικης γλωσσας. Γι αυτο ευθυνεται το Hollywood. Και κατι αλλο. Κατ'αρχας θα σας φανει ασχετο αλλα εκφραζει αυτα που λεω. Ειδα προσφατα το Animatrix (σε DVD φυσικα). Ειναι καταπληκτικο. Και το λεω αυτο εν γνωση μου τι θαψιμο εχω ριξει για το matrix reloaded. Καταλαβα οτι αν καποιος εχει ταλεντο σε ενα χωρο (πχ κομικς) δε σημαινει οτι το ιδιο ταλεντο του μεταφερεται αυτουσιο και στο cinema. Ετσι τελικα μπορω να φανταστω τι ειδους πιεσεις (απο χρηματοδοτες/εταιριες κτλ) φαγανε οι W. Bros για να φτασει να εχει τη μορφη της η δευτερη ταινια. Ετυχε επισης και ειδα προσφατα (στη TV) τη ταινια Tykho Μoon σκηνοθετημενη απο τον Enki Bilal. Για οσους δε γνωριζουν προκειται για εναν απο τους μεγαλυτερους δημιουργους κομικς του αιωνα μας (διαβαστε Η Γιορτη των Αθανατων - που αισχρα κλαπηκε η ιδεα του για το Stargate) Δεν μου ειπε σχεδον τιποτε. Ολη η μαγεια και το χρωμα απο τα σκιτσα του ειχε εξαφανιστει. Που θελω να καταληξω : Αν εμενε ο Soderbergh στην πρωτοτυπια που εδωσε καποτε πχ με το "Σεξ Ψεμματα και Βιντεοκασεττες" θα ηταν καλυτερα για ολους μας. Γιατι η μετεπειτα συνεχεια του τον εχρισε μαλλον παιδι του συστηματος. Το Σολαρις δηλαδη τι ηταν, πραξη μεταμελειας; Δε νομιζω.
Super Moderators paredwse Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 @ KaizerSoze: Δεν έχεις άδικο, ανακαλώ τις κατηγορίες για τον Russel Crowe, απλά έχω κολλήσει στον Gladiator και σε κανά δυό ακόμα. Όντως είναι Ηθοποιός απλά μερικές επιλογές του είναι... αμφιλεγόμενες. @ Panahs: Όπως στα είπε ο epote είναι, απλά να σημειώσω ότι δεν υπάρχει, απ' ότι γνωρίζω, DVD του αρχικού Solaris (1972) με ελληνικούς υπότιτλους - υπάρχει βέβαια μια έκδοση του έργου σε R2 με αγγλικούς υπότιτλους και 5.1 ήχο αλλά και η αμερικάνικη έκδοση της Criterion σε R1. @ Tasos: Απλά θα συμφωνήσω σε γενικές γραμμές με αυτά που γράφεις για τον Sondebergh και την πορεία του, θυμίζοντάς σου ότι αρκετοί ξεκίνησαν ελπιδοφόρα (βλ. τον Copolla > από την Συνομιλία στο Jack ή τον Ridley Scott > από το εκπληκτικό Blade Runner στο GI Jane). Δεν αναφέρομαι στον Wenders και προσπερνάω κουνώντας θλιμμένα το κεφάλι για τον Enki Bilal (τον θυμάμαι από την παλιά Βαβέλ) - αν και ο τελευταίος έχει ένα ελαφρυντικό: σχεδιαστής comic και σεναριογράφος είναι ο άνθρωπος, όχι σκηνοθέτης.
epote Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 ego nomizo pos o bilal ekane lathos na bgalei tainia, h idia h yfh tou skitsou tou to apotrepei. osoi exoun diavasei bilal tha gnorizoun texnotropika pos o billal apofeygei thn entonh kinish, ta skita tou einai statika san mikroi pinakes zografikhs, pos tha ebgaine ayto se othonh oute kai ksero btw kaizer: oi roloi tou crow den htan kai tooooso foveroi pia. sto insider omologo oti den mou arese poly, alla pali oli h tainia mou fanike san mia epanadiatiposh tou profanous. sto beautiful mind eno epeze oraia, den ksefige h tainia apo to sucess story kai den mou arese ayto
KaizerSoze Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 L.A. Confidential: Tromeri ermineia, apo tis spanies periptwseis pou o rolos tou "tsampouka" mpatsou den einai oute "asteiakias kai dynatos" (blepe Foniko Oplo,ma kala einai astynomikos aytos?) oute "ola ta sfazw ola ta maxairwnw" (kata ta protypa Stallone sto Cobra,siga re Sly,toso gamias kai akoma astynomikos tou kwlou eisai?) Koinws o Crowe itan "oso skliros eprepe" Insider:Plaka mou kaneis???Opoiosdipote allos tha ton epaize eite psyxakia,fwnakla kai"tha sas deiksw egw" eite kakomoiro,ftwxouli,"koita ti mou kanan oi alites".O Crowe katafere na deiksie ena anthrwpo pou blepei oti brisketai mprosta se kati megalytero apo ayton,se kati pou mporei na ton katastrepsei kai omws dialegei na to polemisei mepsila to kefali. Oso gia to idio to Insider:Den sou arese giati edeixne to profanes.As bgaloume loipon to 90% twn tainiwn pou den exoun na deiksoun kati NEO. To Mulholland drive diladi ti kainourio elege san senario?Gia ta apotelesmata tou Hollywood stous anthrwpous-xontrika-itan. To RAN?Ena paramythaki.Mipws o Politis Kein eixe kati to syntaraktika kainourio??I viografia tou Herst itan,o kosmos iksere to pragmatiko proswpo,den eixe anagi ton Cain Ta 3 xrwmata tou Kislofski???Idees kai aksies aiwnwn itan mono pou tis edeixne apo tin pleyra tis twrinis tous morfis.Sigoura se 100 xronia tha brethei kapoios na to ksanakanei. O Nonos???Xilieipwmeno!!!Ayto kanei ligotero simantiki tin tainia i tin ermineia tou Brando? Eisai poly adikos me to Insider A dangerous mind I tainia itan athwo dramataki.Symfwnoi.O Crowe katapliktikos.Krataei isoropies anamesa stin trela kai tin logiki tou rolou tou.Eykolo to exeis na aizeis ena trelo pou to kserei oti einai trelos? Akoma kai sto Gladiator:O rolos den itan gia polla Oscar,alla na sou pw kati???Protimw ton vouvo Crowe apo ton fwnakla Douglas ston Spartako pou xarientizetai kai xairetai enw akoma den exei glitwsei.Katigorisan ton Crowe oti itan ena kommati kreas.Diladi pws eprepe na niwthei o Maximos??Tou exous skotwsei tin gynaika kai ton gio,exei xasei tin periousia tou kai tin thesi tou,einai sklabos.Eprepe na exei oreksi gia parla epeidi egine mouri stin arena kai skwtwse kana-dyo?
epote Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 16 Ιουλίου 2003 LA confidential: den to exo dei den ksero:P einai sta amesa sxedia insider: den ksereis pos tha ton apoikonize kapoios allos ithopoios, mporei na ton ekane asxima mporei kai oxi anaforika me thn idia thn tainia. entaksi i stand corected den to ethesa sosta to begin with, apla mou fanike ligaki "afelhs" sthn ithikh ths vash, vevaios to oti einai alithinh istoria to diavronei ton isxirismo mou, isos apla na mhn simpathisa to anidioteles tou al pacino (istoria epsaxne oxi dikaiosinh) tespant, den leo oti den htan kalh, apla oti isos na yperektimithike logo tou genikoterou antikapnistikou kinimatos pou yparxei dangurus mind: krataei isoropies h mhpos deixnei me perish athootita thn frikh tou na eisai sxizofrenhs? kai pali xoris na theoro kakh thn prosegish tou thn vrika ligo eksidanikeytikh, gia paradeigma h erminia tou ralf fiennes sto spider mou fanike pio realistikh kai omoiogenhs. endexomenos ayto na exei sxesh me to oti h tainia htan pio prosegmenh alla en pasi periptosh den mporo na apomonoso toso poly ton ithopoio apo to sinolo epis ksanaleo, den einai kakos ithopoios, antitheta einai mallon apo tous arketa proikismenous, alla ama sou po oti protimo ton clooney ti tha mou peis? isos na me epireazei to gegonos oti einai "kapos" sthn pragmatikh tou zoh
KaizerSoze Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 1on:Gia to Insider pisteyw oti exeis adiko,krima pou den pire tote to Oscar.parayta i tainia mou arese isws kai giati exei kapoies kaytes paratiriseis gia to diko mou synafi(ksereis ti ennow,eytyxws akoma den exw mplexei toso bathia).Koinws gia tin idia tin tainia as to afisoume edw afou blepw oti exoume 2 akra kai oi 2 omws gia ypokeimenikous logous 2on:Kai emena mou arese katapliktika kai to SPider san tainia kai o Fiennes san ermineia,einai omws entelws alli periptwsi apo ayti tou John Nash.O Nash itan yparkto proswpo kai malista apisteyta exehon epistimonika,itan dyskolo na ton kanei kai sxizofreni kai idiofiia.O Fiennes pire ena sxizofreni kai ton egrapse irema kai malaka,kapws protwtypa,eixe omws mia maniera na doulepsei 3on:Kai egw protimw ton Clooney san epiloges omws,oxi san talento.Einai san na exeis tin Real pou exei mpoliko talento alla mia paizei mpalara kai mia sernetai kai tin Valencia pou exei ligotero talento alla paizei omorfo podosfero sxedon se ola ta mats-kai as xanei mpolika 4on:Epote file mou blepw oti exeis mia tasi na krineis kati apo kati paremferes.Otan koitas ena talento koitas to talento,oxi epiloges,oxi tropous,oxi lifestyle,oute kan tin idia tin tainia.Ola ayta kanoun ton kalo ithopoio,otan pas omws sto thematou talentou prepei na menei kaneis ekei
epote Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 insider: exeis dikio, as to afisoume os diafora apopseon, den xathike o kosmos den mporoume na simfonoume se ola:P nai exo thn tash na krino apo allous paragontes, me paidevei poly tha to ksefortotho pou tha mou paei:D
KaizerSoze Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 Δημοσ. 17 Ιουλίου 2003 Den einai aparaitita kako na krineis apo tin synoliki eikona,allwste oloi mas,kai gw kai polloi alloi ayto kanoume,apla otan ginetai sizitisi epi kati sigekrimenou pisteyw oti kalo tha einai na menoume sayto
Επισκέπτης Δημοσ. 16 Μαΐου 2006 Δημοσ. 16 Μαΐου 2006 Ας γράψουμε εδώ περί Solaris, μιά που εδώ γίνεται η αντιπαράθεση. Δεν μπορώ να κάτσω και να απαντήσω σε όλα όσα ειπώθηκαν, απλά θα καταθέσω τη δική μου οπτική γωνία για τα πράγματα. Το Solaris το καινούργιο δεν το έχω δει ακόμα. Μάλλον μια που πιάσαμε το θέμα, θα το δω κάποια από αυτές τις μέρες. Για το παλιό τώρα έχω να πω τα εξής: Σκέφτηκα να μην το γράψω (γιατί θα σας προσφέρει υλικό για απάντηση), αλλά επειδή θέλω να είμαι τίμιος, θα το πω. Πάντα θεωρούσα το Σολάρις του Ταρκόφσκι την λιγότερο "πλήρη" από τις ταινίες του. Εννοώ μ'αυτό ότι όταν βγήκα από το σινεμά, αισθανόμουν λιγότερο γεμάτος συναισθήματα από οποιαδήποτε άλλη του ταινία. Ίσως βέβαια επειδή την είχα δει και περισσότερες φορές στο σπίτι σε σχέση με τις άλλες. Αλλά παρόλα αυτά, εξακολουθώ να την θεωρώ μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες μου σε αίθουσα σινεμά (αν έβγαζα τοπ10, τις 7 θέσεις θα καταλάμβαναν ταινίες του Ταρκόφσκι). Αυτό γιατί ο Ταρκόφσκι σε κάθε του ταινία, νιώθω να αγγίζει δεκάδες θέματα (κάτι που μου γαργαλάει το μυαλό). Τώρα θέλετε επιχειρήματα έτσι; Λοιπόν αυτό είναι πολύ δύσκολο. Γιατί ο Ταρκόφσκι για μένα είναι συμβολισμός, είναι ποίηση. Τι νόημα έχει να εξηγήσεις ένα σύμβολο; Αλλά και να ήθελα δεν μπορώ. Δεν έχω βρει ακόμα τι σημαίνουν τα σύμβολα του Ταρκόφσκι. Με αγγίζουν υποσυνείδητα, όπως όταν ήμουν παιδάκι, με άγγιζε υποσυνείδητα ο "Τζακ και η Φασολιά" χωρίς να ξέρω το γιατί. Και έτσι πιστεύω ότι πρέπει να λειτουργούν τα σύμβολα. Γιατί αν πρέπει να εξηγήσω ακριβώς κάτι για να μου αρέσει... βράστα κι άστα. Όταν περνάει από μεσα μου σαν συνειρμός, τότε πιστεύω ότι έχει μεγαλύτερα αξία (γι'αυτό άλλωστε έχω γίνει και μουσικός. Επειδή είναι η πιο αφηρημένη απ'όλες τις τέχνες). Θέλετε ένα επιχείρημα-fatality (όπως θα έλεγε ο Kaizer ) όμως; Αυτοί που δεν το έχετε δει σε σινεμά, δεν έχετε για μένα στέρεο έδαφος να λέτε γνώμη. Και σας το λέω, γιατί έβλεπα τις ταινίες του Ταρκόφσκι για χρόνια σε τηλεόραση (αρκετών ιντσών και με σβηστά φώτα και με δυνατή ένταση και με παρέα όλη μου την οικογένεια που αποτελείτε από 7 άτομα, δηλαδή σε συνθήκες εξομοίωσης σινεμά) και όταν κάποια στιγμή έγινε ένα αφιέρωμα στην Θεσσαλονίκη όπου τις έδειξαν όλες, πήγα και έπαθα την πλάκα μου. Πιστεύω ότι δεν είχα νιώσει ούτε το 30% από αυτό που ένιωσα στο σινεμά. Από τότε δεν τις έχω ξαναδεί στην τηλεόραση (δεν μπορώ). Δεν έχει καμία σχέση πραγματικά και ούτε μπορείτε να το φανταστείτε. Το επιχείρημα που φέρνω πάντα για αυτό το ζήτημα είναι το εξής: Κάντε το παρακάτω πείραμα. Σταθείτε σε κάποιο σημείο που να βλέπετε πέρα μακριά τον ορίζοντα, είτε είναι σε κάμπο είτε στη θάλασσα. Μετά, κλείστε τα μάτια, και προπαθήστε να φανταστείτε αυτό που είδατε. Ξανανοίξτε τα μάτια και κάντε τη σύγκριση. Είναι το ίδιο πράγμα; Μέχρι στιγμής δεν μου έχει πει κάποιος ότι "ναι, αυτό που βλέπω είναι ίδιο με αυτό που φαντάζομαι". Ας μιλήσω για ένα συμβολισμό που πιστεύω τουλάχιστον ότι κατάλαβα και συνειδητά. Αυτός που πιστεύω ότι είναι και η απάντηση στο 2001, και αυτός είναι ... (γκα γκαν!) ... τα όρια της γνώσης του ανθρώπινου μυαλού. Επειδή πρέπει να φύγω για λίγο, θα τα πω κάπως γρήγορα και θα τα αναλύσω αργότερα (όταν υπάρξουν και οι αντιδράσεις). Πίστευω ότι αυτό που δείχνει το 2001 είναι ότι η γνώση της (ας την πούμε) "απόλυτης αλήθειας" είναι κάπου εκεί έξω και κάποια στιγμή ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να τη βρει και να την καταλάβει. Αντίθετα, το Σολάρις απαντά με την άποψη "όχι. Το ανθρώπινο μυαλό έχει όρια, δεν μπορεί να κατανοήσει μεγάλο μέρος από αυτά που συμβαίνουν, αλλά ένα απειροελάχιστο, το οποίο δεν μπορεί με τίποτα να σου δώσει βάση για να πάρεις απαντήσεις. Ο άνθρωπος δεν πρόκειται ποτέ ούτε καν να πλησιάσει κοντά στην αλήθεια." Προτιμώ χίλιες φορές την δεύτερη άποψη, την οποία βρίσκω και πολύ πιο συναρπαστική και αισιόδοξη. Δεν θα ήθελα να ζήσω τη ζωή μου σε έναν κόσμο όπου η απάντηση είναι κάτι τόσο απλό, που μπορεί να τη χωρέσει το μικρό μου το μυαλό. Ενώ αυτή η συνεχής αναζήτηση με ενθουσιάζει.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.