Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ο Γενικός γραμματέας της Fifa, Jerome Valcke, σε συνέντευξη τύπου που διοργανώθηκε σήμερα στο Τόκυο, αναφέρθηκε στις δύο τεχνολογίες οι οποίες θα ενημερώνουν τους διαιτητές αν η μπάλα έχει περάσει τη γραμμή του τέρματος.Μετά από την έγκριση της τεχνολογίας Hawk-Eye τον περασμένο Ιούλιο, η FIFA θα ξεκινήσει την πειραματική δοκιμή μαζί με ένα δεύτερο παρόμοιο σύστημα με την ονομασία GoalRef στο Club World Cup που ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στην Ιαπωνία.

 

Τα δύο συστήματα θα δοκιμαστούν σε οκτώ συνολικά αγώνες στους οποίους συμμετέχουν ομάδες όπως η Chelsea και η Corinthians. Πάντως η χρήση τους δεν είναι υποχρεωτική, με τον διαιτητή να έχει την τελική απόφαση για το αν θα χρησιμοποιήσει το σύστημα. Επιπλέον κάθε διαιτητής μπορεί να δοκιμάσει το Hawk Eye, 90 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα για να δούν αν τους ικανοποιεί. Σε περίπτωση που το χρησιμοποιήσουν και υπάρξει κάποια φάση για την οποία έχουν αντίθετη άποψη από το σύστημα χωρίς ο χειριστής του να μπορεί να το επιβεβαιώσει, τότε ο διαιτητής μπορεί να πάρει την τελική απόφαση ακόμα και αν αυτή είναι αντίθετη από του Hawk-Eye.

 

Το Hawk-Eye χρησιμοποιεί 7 κάμερες για να εντοπίσει αν η μπάλα έχει περάσει τη γραμμή ενώ με το GoalRef δημιουργείται χαμηλό μαγνητικό πεδίο το οποίο είναι σε θέση να μεταβάλλεται κατά την επίτευξη ενός γκολ, ειδοποιώντας αυτόματα το ρολόι του διαιτητή μόλις η μπάλα περάσει τη γραμμή.

 

Posted Image

 

Μέχρι το Μάρτιο η FIFA θα πρέπει να έχει επιλέξει τον τελικό νικητή ανάμεσα στα 2 συστήματα το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο Κύπελλο Συλλόγων που θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι στη Βραζιλία καθώς και στο Παγκόσμιο Κύπελλο το 2014 στην ίδια χώρα.

 

Link.png Site: phys.org

Link.png Site: engadget.com

Δημοσ.

Πολή καλή προσθήκη χρειαζόταν, καμια φορά η τεχνολόγια βοηθάει το παράγοντα άνθρωπο, και ειδικά οταν μιλάμε αν πέρασε εστω και λίγο η πολύ η μπάλα την γραμμή κατι το οποιο ειναι πολύ δυσκολο να φανεί.

 

Το Hawk Eye μου φαίνεται καλύτερο πάντως

Δημοσ.

Πάντως ο ανθρώπινος παράγοντας με τα λάθη του, πιστεύω ότι δίνει μία γοητεία στο ποδόσφαιρο.

Εδώ σε κονσόλες που παίζουμε ποδοσφαιράκια, μας αρέσει όταν ο διαιτητής είναι πιο ανθρώπινος και κάνει κάποια λάθη.

  • Like 1
Δημοσ.

Πάντως ο ανθρώπινος παράγοντας με τα λάθη του, πιστεύω ότι δίνει μία γοητεία στο ποδόσφαιρο.

Εδώ σε κονσόλες που παίζουμε ποδοσφαιράκια, μας αρέσει όταν ο διαιτητής είναι πιο ανθρώπινος και κάνει κάποια λάθη.

 

Με τη διαφορα ομως οτι στην κονσολα δεν χανεις πρωταθληματα (χρηματικα επαθλα κτλπ) (ενταξει, μπορει να χασεις το πρωταθλημα του παιχνιδιους αλλα εχει μηδενικη αξια μπροστα στην κατακτηση ενος "κανονικου" πρωταθληματος).

 

Το Hawk-Eye που ειναι δοκιμασμενο ήδη (στο τεννις) μου φαινεται πιο αξιοπιστο και νομιζω θα επικρατησει. Ειναι πιο απλο στην εφαρμογη του αλλα ισως πιο ακριβο.

  • Like 1
Δημοσ.

Μικρά λάθη ναι. Αλλά να ακυρώνονται τώρα προφανή γκολ επειδή ο διαιτητής είχε περιορισμένη ορατότητα...

  • Like 2
Δημοσ.

Ειναι αδιανόητο εν ετη 2012 να υπαρχουν διαφωνιες με το αν εχει μπει γκολ ή οχι. ή αν ηταν φαουλ ή οφ σαιντ κτλ...

και οχι δεν εχει καμια γοητεία και ειναι και ενας απο τους λόγους που γινονται τα ξεφτυλικια με την διαιτησια σε μικρα πρωταθλήματα...

  • Like 3
Δημοσ.

Πάντως ο ανθρώπινος παράγοντας με τα λάθη του, πιστεύω ότι δίνει μία γοητεία στο ποδόσφαιρο.

Εδώ σε κονσόλες που παίζουμε ποδοσφαιράκια, μας αρέσει όταν ο διαιτητής είναι πιο ανθρώπινος και κάνει κάποια λάθη.

 

O ανθρώπινος παράγοντος δεν γίνει γοητεία στο ποδόσφαιρό. Δίνει δεκάδες πρωταθλήματα στον ολυμπιακό και οδηγεί τις υπόλοιπες ομάδες στην εξαθλίωση! :)

  • Like 3
Δημοσ.

Δεν είμαι ποδοσφαιρόφιλος αλλά δεν έχω έρθει κι απ' τον Άρη. Θέλω να πω πως έχω την (κάπως μακρινή) επαφή μου από μικρός με το θέμα ποδόσφαιρο.

 

Ωστόσο, είμαι απόλυτα θετικός σχετικά με την προσθήκη σύγχρονων και σίγουρων τεχνολογιών στα αθλήματα, σε ρόλους που θα μειώνουν τις ανθρώπινες αδυναμίες και άρα τα ανθρώπινα λάθη ή "λάθη".

 

Η διαιτησία και γενικότερα οι κριτές, δεν είναι και αυτοί μέρος του αγώνα ως διαγωνιζόμενοι για το τελικό αποτέλεσμα υπέρ κάποιου ή κάποιας ομάδας.

Αναγκαστικές παρουσίες είναι ακριβώς για να προάγουν μια δίκαιη κρίση στις διάφορες φάσεις και άρα να διατηρούν τα πλαίσια σύμφωνα με τους κανόνες.

Υπάρχουν δε από την αρχή εμφάνισης του κάθε αθλήματος ακριβώς επειδή, τότε ακόμα, δεν υπήρχαν οι απαραίτητες τεχνολογίες που να μπορούσαν να κάνουν αξιόπιστα και αποδοτικότερα από αυτούς, την ίδια δουλειά.

Τώρα πια όμως ευτυχώς υπάρχουν!

 

Δεν είναι δυνατόν να μένουμε προσκολλημένοι στις όποιες προβληματικές εκφάνσεις που είναι τίγκα στις ανθρώπινες (και δικαιολογημένες εγώ να πω) αδυναμίες που κάποτε οκ, ήταν μονόδρομος ενώ τώρα μπορούν σιγά - σιγά να μας αδειάζουν τη γωνιά και να δίνουν τόπο στο πραγματικό και ουσιαστικό κομμάτι του αθλήματος...

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...