Anuminas Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) 27 λεπτά πριν, kti23 είπε Νομίζω με υπερκάλυψε ο Ektelion Σαφώς υπάρχει διαφοροποίηση στο πως λειτουργείς με το crowd funding αλλά καλό είναι να προσφέρεις ρεαλιστικούς στόχους και όχι κάτι αχανές και απροσδιόριστο. Οι χαρτογιακάδες που από εδω και πέρα θα ελέγχουν τη βιομηχανία επί τω πλείστω δεν θα χρηματοδοτούσαν ποτέ κάτι τέτοιο προφανώς. Απλά για να μπορέσεις να υλοποιήσεις κάτι τέτοιο σε ικανοποιητικό βαθμό κάνεις ένα βήμα τη φορά έστω και αν αυτό προυποθέτει κάποιους συμβιβασμούς, όχι να κοιτάς 20 βήματα μπροστά. To να λέει πως στο launch θα έχει 5-10 λεπτομερέστατα ηλιακά συστήματα δεν είναι αχανές και απροσδιόριστο αλλά κάτι πολύ συγκεκριμένο. Αν ο Ρομπερτς δεν ήταν άνθρωπος του ρίσκου και του "α αυτό δεν γίνεται και το άλλο δεν γίνεται" δεν θα βλέπαμε ποτέ Hurston/Lorville και ArcCorp Αυτοί που πάνε κοντρα στο "αδύνατο" προχωράνε τα πράματα ένα βήμα παραπάνω, στην πρόοδο, πάντα έτσι γινόταν. Επεξ/σία 8 Μαΐου 2019 από Anuminas 1
Greygore Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 2 hours ago, jimarass26 said: Η σκέψη σου θεωρώ θα ήταν 100% σωστή αν είχε γίνει κάτι αντίστοιχο ξανά και είχες μέτρο σύγκρισης. For the record, αν θες κάνε λίγο google το Battlecruiser 3000AD και τον δημιουργό του, Derek Smart. Πέρα απο την διαφορά στην πηγή χρηματοδότησης (Take-Two vs. Crowdfunded), το scope, οι υποσχέσεις, το (inevitable) flaming που είχε πέσει τότε στα διάφορα BBS/usenet και πάει λέγοντας είναι πολύ κοντά σε αυτά που βλέπουμε με το Star Citizen. 3
Moderators GhostRiderLSOV Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Moderators Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) 21 λεπτά πριν, Greygore είπε For the record, αν θες κάνε λίγο google το Battlecruiser 3000AD και τον δημιουργό του, Derek Smart. Πέρα απο την διαφορά στην πηγή χρηματοδότησης (Take-Two vs. Crowdfunded), το scope, οι υποσχέσεις, το (inevitable) flaming που είχε πέσει τότε στα διάφορα BBS/usenet και πάει λέγοντας είναι πολύ κοντά σε αυτά που βλέπουμε με το Star Citizen. Είχα παίξει BC3000 και το Universal Combat (τρομάρα μου - not my video), αλλά αυτά γενικά είναι θεωρώ πολύ πιο δύσκολα για τον μέσο mainstream παίχτη + ότι ο DS δεν είναι και ο πιο χμ... "συμπαθής" άνθρωπος για διαφόρους λόγους. Πολύ ψηλά τον αμανέ. Edit: Και πρόσφατο βίντεο με DS για το Squadron 42, για όποιον έχει (πολλή) όρεξη. Έχω διαβάσει διάφορα posts του DS στο παρελθόν και δεν μπορώ να πω ότι θα ήθελα να τον ακούσω... Επεξ/σία 8 Μαΐου 2019 από GhostRiderLSOV
jimarass26 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 40 λεπτά πριν, ektelion είπε Και τώρα που τα είπαμε με τα παιδιά, ας δώσω κι εγώ την ταπεινή μου γνώμη. Κατ' αρχάς, πιστεύω ότι είναι η πιο πολωτική περίπτωση εντός της gaming κοινότητας στην ιστορία. Το πάθος των fanboys/haters είναι απαράμιλλο. Έχω ζήσει Amiga/Atari ST wars, PC/Console wars, αλλά πραγματικά ωχριούν μπροστά σε αυτά που βλέπω/ακούω/διαβάζω τώρα. Θα μου πεις "κάτσε, τότε δεν υπήρχε internet, social media κλπ, πώς τα συγκρίνεις". Ε, πιστεύω πως το ότι άνθρωποι 35+ ετών με καριέρες/οικογένειες/παιδιά rantάρουν σαν 9χρονα, είναι αρκετά ενδεικτικό της κατάστασης. Talking out of my arse τώρα, ειλικρινά δεν πιστεύω ότι ο Ρόμπερτς είναι απατεώνας. Μου δίνεται η εντύπωση ότι ταιριάζει γάντι στο προφίλ του οραματιστή/επιχειρηματία (με έμφαση στο "οραματιστή") που παρασύρεται από τον ενθουσιασμό του και τα κάνει θάλασσα, αλλά είναι τόσο μεταδοτικός ο ενθουσιασμός του που παρασέρνει και δεκάδες, εκατοντάδες, μέχρι και χιλιάδες άλλους μαζί του. Κάτι σαν τον τύπο που πήγε να διοργανώσει το Fyre Festival, με τη διαφορά ότι ο Ρόμπερτς έχει να παρουσιάσει και αρκετές solid δουλειές, ασχέτως αν όλες ήταν short του αρχικού του οράματος. Το ιστορικό το ξέρετε και δεν θα σας κουράσω με ιστορικές αναδρομές. Προσπαθώντας να ψυχαναλύσω τον Ρόμπερτς, πιστεύω ότι οι ούτως ή άλλως αχαλίνωτες φιλοδοξίες του τροφοδοτήθηκαν περαιτέρω από τον ενθουσιασμό της κοινότητας. Αυτή είναι και η δύναμη του crowd funding, η απευθείας επαφή με το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Είναι ό,τι πλησιέστερο μπορούν να νιώσουν αυτοί οι τύποι σε ροκ συναυλία (με τους ίδιους επί σκηνής). Πιστεύω πως το κρίσιμο λάθος του Ρόμπερτς ήταν ότι αντί να βασίσει την ανάπτυξη του τίτλου στο διαθέσιμο budget, παρασύρθηκε από τον - απρόσμενα υπέρμετρο, είναι η αλήθεια - ενθουσιασμό και ανταπόκριση των backers, και προϋπέθεσε ότι το βαρέλι με τα λεφτά δεν έχει πάτο. Πάντα όμως έχει πάτο το βαρέλι, ακόμη και αν αυτός φτάνει στα 300 μύρια δολάρια. Αυτά που κατ' εμέ θα κρίνουν την επιτυχία ή όχι του project (αν ορίσουμε την επιτυχία ως ένα ολοκληρωμένο προϊόν που θα έχει θετική ανταπόκριση από το κοινό του - όχι ως ένα προϊόν που θα πληροί τις υποσχέσεις των δημιουργών του, πιστεύω πως μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε ότι αυτό το πλοίο έχει σαλπάρει πια) είναι τα εξής δύο: 1. Το κατά πόσο μπορεί να κυκλοφορήσει σχετικά σύντομα ένα ολοκληρωμένο προϊόν. Στα βιντεοπαιχνίδια, ως ολοκληρωμένο προϊόν ορίζω ένα παιχνίδι α) λειτουργικό β) με συγκεκριμένους στόχους που μπορεί να φέρει εις πέρας ο παίκτης γ) εξερευνώντας παράλληλα τον κόσμο του απρόσκοπτα (απρόσκοπτα meaning χωρίς bugs/crashes κάθε πέντε δευτερόλεπτα, όχι χωρίς εχθρούς και άλλα εσκεμμένα εμπόδια). Πιστεύω ότι τόσο οι οικονομικές αναφορές της Cloud Imperium, όσο και οι κινήσεις απελπισίας όπως οι πωλήσεις JPEGS για 1000+ δολάρια προκειμένου να μαζευτούν λεφτά υποδεικνύουν ότι το πηγάδι αρχίζει να στερεύει. Για αυτό και επιμένω ότι η κυκλοφορία ενός ολοκληρωμένου προϊόντος πρέπει να γίνει άμεσα, κι ας περιέχει αυτό μόνο ένα ηλιακό σύστημα (Stanton). Από όσα έχω δει, τα σαγόνια όλων μας θα πέσουν και μέχρι να ανέβουν θα έχει εμπλουτιστεί/επεκταθεί αρκετά το παιχνίδι. Which brings us στον δεύτερο "όρο" μου. 2. Κατά πόσο έχει προχωρήσει το procedural generation στο παιχνίδι. Για να κάνω μια αναλογία με τη μουσική, οι περισσότερες μπάντες, όταν τους ρωτάνε πώς ξεκίνησαν, λένε πάνω κάτω το ίδιο πράγμα. "Ξεκινήσαμε από το γκαράζ του ντράμερ, μετά παίξαμε στο σχολείο, μετά στο τοπικό φεστιβάλ, μετά στα τοπικά μπαράκια, μοιράζαμε κασέτες με τα τραγούδια μας δωρεάν, μας άκουσε ένας κυνηγός ταλέντων, υπογράψαμε συμβόλαιο, μετά έπρεπε να μάθουμε τι σημαίνει ηχοληψία, τι σημαίνει παραγωγή, γενικά να μάθουμε να ηχογραφούμε σε επαγγελματικό στούντιο, πώς συνθέτονται στην πραγματικότητα τα τραγούδια, να βελτιωθούμε στα όργανά μας, να μάθουμε τι σημαίνει promotion και να ξεσκιστούμε σε συνεντεύξεις κι εμφανίσεις και εφτά χρόνια αφού πρωτοξεκινήσαμε να βασανίζουμε τα όργανά μας στο προαναφερθέν γκαράζ, βγάλαμε δίσκο. Τον δεύτερο δίσκο τον βγάλαμε οκτώ μήνες αργότερα." Τι θέλω να πω με αυτή την ιστορία; Ότι αν ξεπεραστεί ένα αναπτυξιακό barrier στο παιχνίδι, μετά μπορεί όντως να συνεχίσει η ανάπτυξή του με εκθετικούς ρυθμούς. Έχει ξεπεραστεί αυτό όμως; Υπάρχει όντως η τεχνολογία που μπορεί να στηρίξει το όραμα που μας πλασάρει ο Ρόμπερτς, στην κλίμακα που μας το πλασάρει; Μεγάλο και κρίσιμο ερωτηματικό. Θα είναι κρίμα να χαθούν τα πάντα για πολλούς λόγους. Πρώτον γιατί όντως προκαλούν δέος (οπτικά) τα πρώτα δείγματα που έχουμε δει, δεύτερον γιατί θα είναι κρίμα, αφού κάναμε το άλμα (λέγε με και crowd funding), να επιστρέψουμε σε μια εποχή που ο εκάστοτε δημιουργός θα κρέμεται από τα @@ του κάθε ανέμπνευστου μανατζαρέου που βλέπει μπροστά του μόνο αριθμούς. Ειδικά στις μέρες μας, γιατί παλιά υπήρχαν όντως και διορατικοί μανατζαρέοι, και μάλιστα πρόθυμοι να ρισκάρουν επενδύοντας στο underdog. Όπως και να έχει, θεωρώ αφελές να αγνοούμε τα καλά και τα κακά στοιχεία της όλης υπόθεσης, αν και καταλαβαίνω ότι η δράση φέρνει αντίδραση και η ακραία δράση, ακραία αντίδραση. Αν μου επιτρέπεται να καταθέσω και μία καθαρά προσωπική πρόβλεψη (talking out of my arse εις το τετράγωνο), προβλέπω να γίνονται τα εξής: - Μαζί με τα deadlines, η Cloud Imperium συνεχίζει να χάνει σταθερά και υποστηρικτές (ηθικούς και οικονομικούς). - Πάνω στον πανικό τους, αναγκάζονται να βγάλουν κάτι που το βαφτίζουν αν όχι ολοκληρωμένο, έστω beta. - Αυτό είναι τόσο γεμάτο bugs που οι πρώτες μέρες κυκλοφορίας του No Man's Sky φαντάζουν σαν πικνίκ στην παραλία σε σύγκριση. Το YouTube γεμίζει με βίντεο με διάφορα ευτράπελα. - Οι (ούτως ή άλλως προβληματικοί) servers αδειάζουν και η Cloud Imperium προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Τάζουν λαγούς με πετραχήλια για να κρατήσουν/προσελκύσουν τον κόσμο, αλλά η ζημιά είναι μη διαχειρίσιμη. Πλέον οι όποιες συνετές φωνές φαντάζουν σαν καλυβάκια από καλαμιές μπροστά στο τσουνάμι των haters που περίμεναν στη γωνία, μεγεθύνοντας δυσανάλογα μια ήδη άσχημη κατάσταση. - Ένα χρόνο μετά, και με το παιχνίδι να αναπνέει ακόμη μόλις και μετά βίας χάρη στους λίγους hardcore uber υποστηρικτές του, ο κουρνιαχτός έχει καταλαγιάσει και ο απλός κόσμος που δεν μπήκε στο τριπάκι το ανακαλύπτει από σπόντα και λέει "ωχ, ρε συ δεν είν' άσχημο τούτο". Σταδιακά το παιχνίδι αρχίζει να παίρνει τα πάνω του. Δεν θα γίνει ποτέ το έπος που οραματίζονταν κάποτε κάποιοι, είτε σε περιεχόμενο, είτε σε ανταπόκριση από το κοινό, αλλά προσφέρει κάποια highlights και κάποια εντυπωσιακά visuals στους παίκτες. All in all, μια αξιοπρεπής εμπειρία. Για να καταλάβετε ΠΟΣΟ λάθος θέλω να βγω, με έπιασε κατάθλιψη γράφοντας τα παραπάνω. Oh well, time will tell... Ωραία τα λες. Για αυτό τα μεγάλα projects τα βγάζεις σιγά σιγά. Όπως το ED. Βγάζεις- κόβεις εντυπώσεις- αλλάζεις- αναπτύσεις. Δεν χρειάζεται να είναι έτοιμο 100%. Ας είναι 30% και ας αναπτυσεις εμα 10-15% κάθε χρόνο. 16 λεπτά πριν, Anuminas είπε To να λέει πως στο launch θα έχει 5-10 λεπτομερέστατα ηλιακά συστήματα δεν είναι αχανές και απροσδιόριστο αλλά κάτι πολύ συγκεκριμένο. Αν ο Ρομπερτς δεν ήταν άνθρωπος του ρίσκου και του "α αυτό δεν γίνεται και το άλλο δεν γίνεται" δεν θα βλέπαμε ποτέ Hurston/Lorville και ArcCorp Αυτοί που πάνε κοντρα στο "αδύνατο" προχωράνε τα πράματα ένα βήμα παραπάνω, στην πρόοδο, πάντα έτσι γινόταν. Ένα πολύ καλό πείραμα σε αυτό ήταν η ζωή του Steve Jobs. Μετά από πολλές αποτυχίες είδε πως κάποια πράγματα, όπως το solid forecasting και το να βγεις on time στην αγορά είναι επισης σημαντικά..... 1
Moderators Malthador Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Moderators Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 2 hours ago, jimarass26 said: Εμείς οι παίχτες θα κρίνουμε το game ως παίχτες. Όχι ως CEO Γενικά, ναι. Ειδικά όχι, το crowdfunding project θα το κρίνουμε ως backers (αν είμαστε). 1
ektelion Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 3 λεπτά πριν, jimarass26 είπε Ωραία τα λες. Για αυτό τα μεγάλα projects τα βγάζεις σιγά σιγά. Όπως το ED. Βγάζεις- κόβεις εντυπώσεις- αλλάζεις- αναπτύσεις. Δεν χρειάζεται να είναι έτοιμο 100%. Ας είναι 30% και ας αναπτυσεις εμα 10-15% κάθε χρόνο. Τι μου τα λες εμένα, στον Ρόμπερτς πες τα 😁🤣 Πέρα από την πλάκα, αυτό που έπρεπε να γίνει κατ' εμέ, ήταν να παραδινόταν στο κοινό σταδιακά το ένα λειτουργικά αυτόνομο κομμάτι μετά το άλλο. Αντί δηλαδή να μου διαθέτει 39485349 διαστημόπλοια τα οποία να μπορώ να προσγειώσω... στον κώλο μου, ας μου έδινε καλύτερα 10 και έναν ρημαδοπλανήτη τον οποίο όμως να μπορώ να εξερευνήσω to my heart's content. Επίσης, καλό θα ήταν να έβγαινε κι ένα demo για εμάς τους καχύποπτους σκεπτικιστές, κι ας είναι scripted af. Μιλάω για τα παλιά καλά demo, ίσα ίσα μια αποστολίτσα. Πιστεύω θα ψάρωνε πολύς κόσμος έτσι. 2
Anuminas Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Ektelion γίνεται αυτές τις μέρες Free Flight, ελεύθερη δοκιμή του παιχνιδιού για όλους. 1
ektelion Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 (επεξεργασμένο) 7 λεπτά πριν, Anuminas είπε Ektelion γίνεται αυτές τις μέρες Free Flight, ελεύθερη δοκιμή του παιχνιδιού για όλους. Φτου, ζητά 16 GB minimum RAM κι εγώ έχω μόνο 8. Oh well, ούτως ή άλλως σκόπευα να του κουμπώσω άλλα 8... Επεξ/σία 8 Μαΐου 2019 από ektelion
kti23 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 13 λεπτά πριν, ektelion είπε Φτου, ζητά 16 GB minimum RAM κι εγώ έχω μόνο 8. Oh well, ούτως ή άλλως σκόπευα να του κουμπώσω άλλα 8... Ούτως οι άλλως είναι μέχρι σήμερα η δοκιμή, πήγα να το δω και εγώ αλλά δεν παίζει καν να προλάβω να το κατεβάσω
Tobajara Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 1 ώρα πριν, ektelion είπε Μου δίνεται η εντύπωση ότι ταιριάζει γάντι στο προφίλ του οραματιστή/επιχειρηματία (με έμφαση στο "οραματιστή") που παρασύρεται από τον ενθουσιασμό του και τα κάνει θάλασσα, αλλά είναι τόσο μεταδοτικός ο ενθουσιασμός του που παρασέρνει και δεκάδες, εκατοντάδες, μέχρι και χιλιάδες άλλους μαζί του. 1) Το κατά πόσο μπορεί να κυκλοφορήσει σχετικά σύντομα ένα ολοκληρωμένο προϊόν. 2) Ότι αν ξεπεραστεί ένα αναπτυξιακό barrier στο παιχνίδι, μετά μπορεί όντως να συνεχίσει η ανάπτυξή του με εκθετικούς ρυθμούς. Έχει ξεπεραστεί αυτό όμως; Υπάρχει όντως η τεχνολογία που μπορεί να στηρίξει το όραμα που μας πλασάρει ο Ρόμπερτς, στην κλίμακα που μας το πλασάρει; Μεγάλο και κρίσιμο ερωτηματικό. Ακόμα και αν δεχτώ ότι ο Roberts ήταν εκτός αγοράς για αρκετά χρόνια, έχει - για να το θέσω διαλλακτικά - το ίδιο μειονέκτημα που είχαν και άλλοι επανακάμψαντες δημιουργοί: τη λογική του auteur, του δημιουργού που όλα περνούν από το χέρι του, θέτει το όραμα, οι υπόλοιποι υπακούν και ο ίδιος βλέπει κάτι κατ'εικόνα και ομοίωσή του. Ναι, στον κινηματογράφο έδωσε αριστουργήματα, στο σύγχρονο gaming πέρα από ένα χαμηλό επίπεδο πολυπλοκότητας - λέγε με indie - αυτό πολύ απλά δε γίνεται. Δε φαίνεται πως έχει μάθει από τα λάθη του, οι επιχειρηματικές του κινήσεις είναι τουλάχιστον κατακριτέες και η λογική "θα βγει όλο μαζί όταν είναι έτοιμο" είναι αστεία για τέτοιο παιχνίδι. Τόση αφέλεια, απειρία και έλλειψη συναίσθησης δε δικαιολογείται, από ένα σημείο και μετά ΠΡΕΠΕΙ να ξέρει τι του γίνεται. 1) Διάβασε το παλιό άρθρο του Kotaku που ανέφερα πιο πίσω. Ανάμεσα σε πολλά και ενδιαφέροντα, υψηλόβαθμα στελέχη της Cloud Imperium είχαν εισηγηθεί να δοθεί έμφαση στο Squadron 42, να ολοκληρωθεί αξιοπρεπώς, να κυκλοφορήσει και να αποτελεί πηγή εσόδου. Παρόμοιες κινήσεις είχαν προταθεί και για άλλα τμήματα του παιχνιδιού. Αυτό πριν τουλάχιστον 3 χρόνια. 2) Πάλι, στο ίδιο άρθρο, το μεγάλο αναπτυξιακό εμπόδιο ήταν - τυπικά - η CryEngine. Πέρα από λανθασμένη επιλογή, δεν είδαμε μεγάλη ταχύτητα στην εξέλιξη από τη στιγμή που προσέλαβαν πρώην developers της Crytek. Επιπλέον, δεν είναι μόνο ένα. Προβλήματα νοοτροπίας, συντονισμού, σπατάλης, επικοινωνίας κλπ συνέβαλαν στη σημερινή κατάσταση και ο Roberts είναι μέρος τους με τη στάση τους.
BadIronTree Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Ποπό μια ώρα πήγα τράπεζα και έχασα 3-4 σελίδες XD Σε αυτή την περίοδο με τους κλειδωμένους στόχους και χρονοδιάγραμμα Για SQ42 που αναπτύσσουν Αγγλία (αδερφός του) ... δεν φοβάμαι ότι θα ξεμείνουν από λεφτά... Μέχρι στιγμής το 2019 είναι η καλύτερη χρονιά τους... και να σταματούσαν τα βγάζουν concept art ships θα μπορούσαν άνετα να δώσουν το 20% για 100+ εκατομμύρια. Το 2018 έδωσαν το 10% για 46 εκατομμύρια για να τα δώσουν στο marketing όταν το single player θα είναι έτοιμο ... και έδωσαν πρόσβαση σε τρίτους να δούνε τα οικονομικά στοιχεία για να εγκρίνουν την επένδυση. Και τους έβαλαν 2 board members για να μην έχουν απρόοπτα... 500 εκατομμύρια αξία έδωσαν στα studio + tech ... + όταν βγει το Single και βρέξει το χρήμα δεν θα έχουν πρόβλημα... (και το GTAV βγήκε και μετά το "σάπιο online" ... ακόμα έχω PTSD με τα loadings) PS: το τώρα meme 'CIG will collapse in 90 days "tops"' το ακούμε από 2014 1
mesfigas Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 57 λεπτά πριν, ektelion είπε Φτου, ζητά 16 GB minimum RAM κι εγώ έχω μόνο 8. Oh well, ούτως ή άλλως σκόπευα να του κουμπώσω άλλα 8... εχω ryzen 5 1600 8GB Ram @2666 Gpu:Rx 580 4GB μια χαρα επαιξε χωρις προβλημα στα Medium 2
Super Moderators Snoob Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Super Moderators Δημοσ. 8 Μαΐου 2019 Με ποιο πρόγραμμα κάνεις record?
Προτεινόμενες αναρτήσεις