LongTom Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2013 Πόλεμος όπως είπα δύσκολα να γίνει.Κανένα θερμό επεισόδιο που είτε θα λήξει σε διάστημα ημερών λόγω σχεδίου είτε θα το λήξουν οι άνω λόγω γεωστρατηγικού κόστους. Το θέμα είναι ότι σε τούτο το χρονικό διάστημα πόσοι δύσμοιροι φάνταροι θα πεθάνουν γιατί δεν τους προετοίμασαν για πόλεμο. Πόσοι θα πάνε σαν το σκυλί στ' αμπέλι γιατί είχαν άθλιο εξοπλισμό(ή κακώς συντηρημένο από τα ένδοξα ΕΕΕΕΠ ΟΟΟΟΠ). Ήλπιζα, μάταια όπως αποδεικνύεται, να διαβάσω το απλό "εντάξει μωρέ, μια μπαρούφα είπα πως τάχα μου είχαν και μέσα και εκπαίδευση, δεν τσίμπησες, ασ' το να πάει". Επέμενε λοιπόν πως "κάθε αναφορά στους προγόνους μας είναι αστεία γιατί αυτοί διέθεταν και εκπαίδευση, και εξοπλισμό" (εντάξει, όχι το '21 που μας γλίτωσαν οι ξένοι γιατί ήμαστε και πολύ κομμάντα, όχι το 1897 που χάσαμε, όχι το '22 που χάσαμε αλλά έφταιγαν οι πολιτικοί, όχι το '40 που μας βομβάρδιζαν ατιμωρητί αλλά εμείς είχαμε ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΑ -ανταλλακτικά και αεροπλάνα δεν είχαμε, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες... και τα λοιπά, και τα λοιπά). Αφού το λες εσύ έτσι είναι. Κι ας το παίρνεις στην πράξη πίσω, το μετριάζεις, θέτεις προϋποθέσεις, και ούτω καθεξής. Έχεις δίκιο. Καλή καρδιά. Από την επίσημη ιστορία του ΕΣ που έκδωσε το ΓΕΣ για το 1940: ....Με τις προμήθειες πολεμικού υλικού που έγιναν από το εξωτερικό και την επιτυχή εκμετάλλευση των πόρων του εσωτερικού επιτεύχθηκε ο εξοπλισμός των προβλεπόμενων από το Σχέδιο Επιστρατεύσεως σχηματισμών... ....Ασκήσεις μετά στρατεύματος και τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού εφέδρων άρχισαν να πραγματοποιούνται μετά το 1937, με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Οι διαδοχικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν για την εκπαίδευση των στελεχών και των οπλιτών άρχισαν να αποδίδουν και το επίπεδο του στρατού να ανέρχεται σε επιθυμητό σημείο... Από την ιστορία της ΠΑ εκ του ΓΕΑ: Παρά τα εξαιρετικά στενά περιθώρια επιλογών η Αεροπορία κατόρθωσε να προμηθευτεί 36 καταδιωκτικά P.Z.L. P.24F/G από την Πολωνία, 9 καταδιωκτικά Bloch MB.151 και 12 βομβαρδιστικά Potez 633 B2 Grec από τη Γαλλία, 12 ναυτικής συνεργασίας Avro Anson Mk I, 12 βομβαρδιστικά Bristol Blenheim MkIV και 12 βομβαρδιστικά Fairey Battle B.1 από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και 16 αναγνωριστικά Henschel Hs126K-6 και 12 υδροπλάνα Dornier Do22Kg από τη Γερμανία. Ενδεικτικό του κλίματος ενίσχυσης της Αεροπορίας, που επικρατούσε μεταξύ των Ελλήνων ήταν και η συμβολική, λόγω του μικρού αριθμού τους, απόκτηση τεσσάρων καταδιωκτικών από δωρεές ομογενών (δύο Avia B.534 και δύο Gloster Gladiator MkI), που ήταν και τα πρώτα σύγχρονα αεροσκάφη που παρέλαβε την περίοδο αυτή. .....κατά τις επιχειρήσεις που ακολούθησαν, η Αεροπορία κλήθηκε να αντιμετωπίσει αρχικά την Ιταλική Αεροπορία, η οποία παρέτασσε 463 αεροσκάφη πρώτης γραμμής και γενικά καλύτερων επιδόσεων. Ωστόσο, η Αεροπορία, από την αρχή αντιμετώπισε αποφασιστικά τους Ιταλούς σε όλο το φάσμα των αποστολών και σε όλο το μήκος του μετώπου, αλλά και των μετόπισθεν.... Λοιπόν συνέχισε την υπεροψία και την ειρωνεία. Τζάμπα είναι και κυρίως δεν απαιτεί κόπο ή ανάγκη απόδειξης.
Demon13 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2013 Έχει συζητηθεί το θέμα και από ξένους (άσχετους με την Τουρκία και την Ελλάδα) και όλοι θεωρούσαν αυτονόητο ότι οι μεγάλες δυνάμεις θα έπαιρναν το μέρος της Ελλάδας για πολλούς λόγους (ακόμα και συντηριτικούς, θρησκευτικούς λόγους). Τα πετρέλαια ενδιάμεσα στα νησιά μας και στην Τουρκία πρέπει να είναι με συνεκμετάλλευση. Τα υπόλοιπα πετρέλαια του Αιγαίου καθαρά Ελληνικά. Αν και ξέρουμε πως ούτε εμείς ούτε η Τουρκία θα τα εισπράξουμε, αλλά οι ξένοι, οπότε τζάμπα τρωγόμαστε. Ας χαρούμε με το 30% αν μας το δώσουν οι Αμερικάνοι/ Νορβηγοί ή όποιοι έρθουν να τα εξορύξουν. Τους έγραψες την αλήθεια, δεν την καταλαβαίνουν οτι τίποτα δεν πάει στην Ελλάδα. Μακάρι να τα μοιραζόμασταν ΟΛΑ με την Τουρκία. Τώρα θα πάνε όλα στους ξένους Γαλλία/Γερμανία/Ευρώπη, και θα αφήσουν ανοιχτό και το χρέος, για να λιμοκτονεί ο κόσμος εφ όρους ζωής. Κάποιοι βέβαια παρακαλάνε να πολεμήσουν και να θαφτούν υπερασπίζοντας αυτή την αρρώστια... (CROM: H Τουρκία!!?!?!?!Φτου κακα. Καλύτερα μηδέν, zero, τίποτα)
CROM271 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Το θεμα demon ειναι πως εσυ κανεις...ευχες. Μακαρι να υπηρχε παγκοσμια ειρηνη, μακαρι να τα μοιραζομασταν ολα, μακαρι να μην υπηρχαν εχθρες και σκοπιμοτητες. Και μετα ξυπνησες... Και συνεχιζεις να παραποιεις. Κανενας δεν παρακαλαει για πολεμο. Αλλο αυτο ομως και αλλο να ερθει ο αλλος να σε κλεψει, να σε σκλαβωσει, να σε βιασει και εσυ να καθεσαι απραγος για να σωσεις το τομαρι σου... Πιο ραγιας πεθαινεις ειλικρινα...
walkerr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 (επεξεργασμένο) Παρά τα εξαιρετικά στενά περιθώρια επιλογών η Αεροπορία κατόρθωσε να προμηθευτεί 36 καταδιωκτικά P.Z.L. P.24F/G από την Πολωνία, 9 καταδιωκτικά Bloch MB.151 και 12 βομβαρδιστικά Potez 633 B2 Grec από τη Γαλλία, 12 ναυτικής συνεργασίας Avro Anson Mk I, 12 βομβαρδιστικά Bristol Blenheim MkIV και 12 βομβαρδιστικά Fairey Battle B.1 από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και 16 αναγνωριστικά Henschel Hs126K-6 και 12 υδροπλάνα Dornier Do22Kg από τη Γερμανία. Ενδεικτικό του κλίματος ενίσχυσης της Αεροπορίας, που επικρατούσε μεταξύ των Ελλήνων ήταν και η συμβολική, λόγω του μικρού αριθμού τους, απόκτηση τεσσάρων καταδιωκτικών από δωρεές ομογενών (δύο Avia B.534 και δύο Gloster Gladiator MkI), που ήταν και τα πρώτα σύγχρονα αεροσκάφη που παρέλαβε την περίοδο αυτή. Αυτος ο αεροπορικος στολος επαιξε ρολο στον ελληνοϊταλικο πoλεμο του '40? Εγιναν πολλες συγκρουσεις ή μονο ελαχιστες μεμονωμενες? Κατα το βομβαρδισμο ελληνικων πολεων απο τους ιταλους, υπηρξε αναχαιτιση? Αυτα τα σκαφη τα πεταξαν ελληνες πιλοτοι? Αν ναι, ποτε προλαβαν να εκπαιδευτουν? Γενικα παντως στην αεροπορια δεν αρκει να εχεις πολλα ή καλα αεροπλανα. Πρεπει να υπαρχουν και οι αναλογοι καλοι πιλοτοι. Επεξ/σία 15 Νοεμβρίου 2013 από walkerr
MauMaus Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Ε δεν τα λες κινούμενα σχέδια για νορμαλ μωρά μωρο ειναι η ιρις , νορμαλ οχι
Super Moderators Snoob Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Super Moderators Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Αυτος ο αεροπορικος στολος επαιξε ρολο στον ελληνοϊταλικο πoλεμο του '40? Εγιναν πολλες συγκρουσεις ή μονο ελαχιστες μεμονωμενες? Κατα το βομβαρδισμο ελληνικων πολεων απο τους ιταλους, υπηρξε αναχαιτιση? Αυτα τα σκαφη τα πεταξαν ελληνες πιλοτοι? Αν ναι, ποτε προλαβαν να εκπαιδευτουν? Γενικα παντως στην αεροπορια δεν αρκει να εχεις πολλα ή καλα αεροπλανα. Πρεπει να υπαρχουν και οι αναλογοι καλοι πιλοτοι. Τι ρόλο να παίξει; Ένα συνοθύλευμα λιγοστών, ξεπερασμένων ή/και περιορισμένων δυνατοτήτων αεροσκαφών ήταν (το Blenheim Mk IV, λόγου χάρη, ελαφρύ βομβαρδιστικό, δεν ήταν για επιχειρήσεις στη διάρκεια της ημέρας, όπως φάνηκε και στην πορεία του πολέμου. Μη σχολιάσω κάτι Πολωνικά καταδιωκτικά και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες). Δε μιλάμε καν για το τι έγινε απέναντι σε μια σοβαρή δύναμη (Γερμανία), για τους Ιταλούς λέμε (που όταν είδε το "επίπεδο" του εξοπλισμού τους ο Ρόμελ στη Βόρεια Αφρική, έφριξε, φαντάσου δηλαδή αν των Ιταλών ήταν της πλάκας, τι ήταν τα δικά μας). Όσο για το τι πραγματικά πέτυχε η (ηρωική μεν, αλλά από μέσα ελάχιστα πράγματα) αντίσταση της Π.Α., αρκεί κανείς να δει φωτογραφίες της εποχής από τα λιμάνια της Ηπείρου, ως την Πάτρα. Όταν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε την Ιταλία, λ.χ., για τα Πολωνικά μαχητικά μας δεν είχαμε ανταλλακτικά πολύ απλά γιατί η χώρα είχε ήδη καταληφθεί από τους Γερμανούς. Καθόμαστε τώρα και συζητάμε για το επίπεδο του εξοπλισμού και της εκπαίδευσης το '40 (υπό το πρίσμα ότι κάθε σύγκριση με το παρελθόν είναι αστεία), όταν ναυαρχίδα του Ελληνικού στόλου ήταν ένα ένδοξο, τιμημένο πλην όμως απαρχαιωμένο "θωρηκτό" (βαρύ καταδρομικό, τιμητικά αποκαλείται θωρηκτό) το Αβέρωφ, πλοίο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (δείτε επίσης στην επίσημη σελίδα του Αβέρωφ και λίγα λόγια για την άθλια κατάσταση του στόλου πριν την αγορά του συγκεκριμένου πλοίου. Επειδή είχαμε πάντοτε υλικό και εκπαίδευση, όχι τίποτε άλλο). Σαν να λέγαμε σήμερα ότι ναυαρχίδα του Ελληνικού στόλου είναι ένα πλοίο που καίει κάρβουνο. Αλλά, ξέχασα, κάθε σύγκριση είναι αστεία, καθώς ο άνθρωπος που δεν ειρωνεύεται ("πράσινοι ίπποι") και δεν έχει υπεροψία ("είναι εύκολο να γράφεις μαλακίες στα fora"), έχει διαφορετική άποψη, οπότε κάθε άλλη συζήτηση πρέπει να πάψει. Τέλος πάντων, όταν ο άλλος δε θέλει να καταλάβει, δε θα καταλάβει. Απλό είναι και λυπάμαι που απασχόλησα τόσο πολύ το νήμα, επιχειρώντας να διερευνήσω τα όρια του στρουθοκαμηλισμού. Καλή συνέχεια σε όλους.
qsis Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Πολλή φιλοσοφία για κάτι που είναι αυτονόητο..
walkerr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δε μιλάμε καν για το τι έγινε απέναντι σε μια σοβαρή δύναμη (Γερμανία), για τους Ιταλούς λέμε (που όταν είδε το "επίπεδο" του εξοπλισμού τους ο Ρόμελ στη Βόρεια Αφρική, έφριξε, φαντάσου δηλαδή αν των Ιταλών ήταν της πλάκας, τι ήταν τα δικά μας). Όσο για το τι πραγματικά πέτυχε η (ηρωική μεν, αλλά από μέσα ελάχιστα πράγματα) αντίσταση της Π.Α., αρκεί κανείς να δει φωτογραφίες της εποχής από τα λιμάνια της Ηπείρου, ως την Πάτρα. Όταν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε την Ιταλία, λ.χ., για τα Πολωνικά μαχητικά μας δεν είχαμε ανταλλακτικά πολύ απλά γιατί η χώρα είχε ήδη καταληφθεί από τους Γερμανούς. Η Γερμανια ειχε την καλυτερη αεροπορια του κοσμου(λουφτβαφε), της Ιταλιας ηταν για τα πανυγηρια και ουδεποτε επαιξε σοβαρο ρολο στον Β΄ΠΠ. Η Ελλαδα ηταν φτωχο κρατος και οπωσδηποτε δε μπορουσε να διαθετει πολλα και συγχρονα αεροναυτικα μεσα. Οταν κληθηκαμε να αντιμετωπισουμε την Ιταλια ηταν μηνες πριν η χωρα καταληφθει απο τους γερμανους.
LongTom Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Αυτος ο αεροπορικος στολος επαιξε ρολο στον ελληνοϊταλικο πoλεμο του '40? Εγιναν πολλες συγκρουσεις ή μονο ελαχιστες μεμονωμενες? Κατα το βομβαρδισμο ελληνικων πολεων απο τους ιταλους, υπηρξε αναχαιτιση? Αυτα τα σκαφη τα πεταξαν ελληνες πιλοτοι? Αν ναι, ποτε προλαβαν να εκπαιδευτουν? Γενικα παντως στην αεροπορια δεν αρκει να εχεις πολλα ή καλα αεροπλανα. Πρεπει να υπαρχουν και οι αναλογοι καλοι πιλοτοι. Φυσικά και έπαιξε ρόλο,στην υποστήριξη και στην αναχαίτιση των Ιταλικών δυνάμεων. Έγιναν πολλές και μεγάλες συγκρούσεις και η ΠΑ τελείωσε το Ιταλικό έπος με περισσότερες από 60 καταρρίψεις σε αντίθεση με λιγότερες από 20 απώλειες από την Regia Aeronautica. Βέβαια δεν ήταν θεοί,με δεδομένη την μεγαλύτερη RA που μπορούσε να κάνει επιχειρήσεις κορεσμού και κάποιες αποστολές της RA να περνούν ανενόχλητες για τους στόχους τους από τα μαχητικά της ΠΑ. Οι πιλότοι ήταν πάρα πολύ καλοί,κάτι που παραδέχτηκαν και οι Σύμμαχοι που πολέμησαν με την RAF/RNZAF στην περιοχή. Τι ρόλο να παίξει; Ένα συνοθύλευμα λιγοστών, ξεπερασμένων ή/και περιορισμένων δυνατοτήτων αεροσκαφών ήταν (το Blenheim Mk IV, λόγου χάρη, ελαφρύ βομβαρδιστικό, δεν ήταν για επιχειρήσεις στη διάρκεια της ημέρας, όπως φάνηκε και στην πορεία του πολέμου. Μη σχολιάσω κάτι Πολωνικά καταδιωκτικά και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες). Δε μιλάμε καν για το τι έγινε απέναντι σε μια σοβαρή δύναμη (Γερμανία), για τους Ιταλούς λέμε (που όταν είδε το "επίπεδο" του εξοπλισμού τους ο Ρόμελ στη Βόρεια Αφρική, έφριξε, φαντάσου δηλαδή αν των Ιταλών ήταν της πλάκας, τι ήταν τα δικά μας). Όσο για το τι πραγματικά πέτυχε η (ηρωική μεν, αλλά από μέσα ελάχιστα πράγματα) αντίσταση της Π.Α., αρκεί κανείς να δει φωτογραφίες της εποχής από τα λιμάνια της Ηπείρου, ως την Πάτρα. Όταν κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε την Ιταλία, λ.χ., για τα Πολωνικά μαχητικά μας δεν είχαμε ανταλλακτικά πολύ απλά γιατί η χώρα είχε ήδη καταληφθεί από τους Γερμανούς. Καθόμαστε τώρα και συζητάμε για το επίπεδο του εξοπλισμού και της εκπαίδευσης το '40 (υπό το πρίσμα ότι κάθε σύγκριση με το παρελθόν είναι αστεία), όταν ναυαρχίδα του Ελληνικού στόλου ήταν ένα ένδοξο, τιμημένο πλην όμως απαρχαιωμένο "θωρηκτό" (βαρύ καταδρομικό, τιμητικά αποκαλείται θωρηκτό) το Αβέρωφ, πλοίο του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (δείτε επίσης στην επίσημη σελίδα του Αβέρωφ και λίγα λόγια για την άθλια κατάσταση του στόλου πριν την αγορά του συγκεκριμένου πλοίου. Επειδή είχαμε πάντοτε υλικό και εκπαίδευση, όχι τίποτε άλλο). Σαν να λέγαμε σήμερα ότι ναυαρχίδα του Ελληνικού στόλου είναι ένα πλοίο που καίει κάρβουνο. Αλλά, ξέχασα, κάθε σύγκριση είναι αστεία, καθώς ο άνθρωπος που δεν ειρωνεύεται ("πράσινοι ίπποι") και δεν έχει υπεροψία ("είναι εύκολο να γράφεις μαλακίες στα fora"), έχει διαφορετική άποψη, οπότε κάθε άλλη συζήτηση πρέπει να πάψει. Τέλος πάντων, όταν ο άλλος δε θέλει να καταλάβει, δε θα καταλάβει. Απλό είναι και λυπάμαι που απασχόλησα τόσο πολύ το νήμα, επιχειρώντας να διερευνήσω τα όρια του στρουθοκαμηλισμού. Καλή συνέχεια σε όλους. Μ'αρέσει που μιλάς και για το Blenheim IV. Εκεί φαίνεται που πραγματικά τι καλός γνώστης του θέματος είσαι. Βέβαια εκεί που το διάβασες δεν θα ήξεραν ότι Blenheim ήταν ταχύτερο από την πλειοψηφία των μαχητικών της Regia Aeronautica(των διπλάνων CR32/42) και μόνο τα G.50/C200 το έπιαναν(οριακά το G50 σε όλα τα ύψη και μόνο στα μεγάλα το Saetta),αλλά λόγω αναιμικού οπλισμού δεν ήταν αποτελεσματικά στην αναχαίτιση των. Τα Blenheim ήταν παραχωρημένα εν σύγκρισή με τα τελευταία μοντέλα(τότε) των Bf-109E4/7 που ήταν και 3-7 χρόνια νεότερα(μια γενεά με τα τότε δεδομένα),αλλά βέβαια η RA δεν είχε τίποτα στην κλάση των τελευταίων Emil... Οι Ιταλοί είχαν μια εξαιρετική αεροπορική βιομηχανία με κάποιες σχεδιάσεις να είναι από τις καλύτερες του πολέμου,δες για τα G55V,MC202/205V,Re.2005,SM.79,Z1007(και P108 για το ότι είχε το μεγαλύτερο μη-ΠΑΟ όπλο που τοποθετήθηκε σε βαρύ βομβαρδιστικό). H κύρια αδυναμία της RA,δεν ήταν τα αεροσκάφη,αλλά η βιομηχανία κινητήρων που συνεχώς απογοήτευε με τις επιδόσεις των αεροπορικών κινητήρων και ο οπλισμός που στις πρώτες φάσεις του πολέμου ήταν αναιμικός με λιγοστά πολυβόλα(μικρής ταχυβολίας) να οπλίζουν τα αεροσκάφη. Όταν έλαβαν τους γερμανικούς υδρόψυκτους DB601/605 τα Ιταλικά μαχητικά πραγματικά μεταμορφώθηκαν από αναιμικά σε πραγματικά θηρία. Τα PLZ 24G ήταν πολύ καλά αεροσκάφη(σε σχέση με αυτά της RA).Ήταν παρόμοιας ευελιξίας και είχαν ανώτερο οπλισμό από τα αντίπαλα μαχητικά.Εν συγκριση με τα διπλάνα ήταν ταχύτερα,αλλά υστερούσαν ελαφρά σε ταχύτητα σε σχέση με τα G50(που μπορούσαν και διέφευγαν πολλές φορές από μάχες που έχαναν).Ο οπλισμός τους ήταν εξαιρετικός για την εποχή και το μόνο άλλο μαχητικό που είχε παρόμοιο παγκοσμίως ήταν οι τελευταίες εκδόσεις του Emil. Λογικό ήταν ότι δεν είχαν από ένα σημείο και μετά ανταλλακτικά τα Πολωνικά μαχητικά.Από εκεί και πέρα στις περισσότερες περιπτώσεις των Βρετανικών αεροσκαφών που χρησιμοποιούσε η Ελλάδα δεν είχε ιδιαίτερα προβλήματα. Βέβαια επειδή σε αρέσουν οι κυβιστήσεις πήγες από τον ΕΣ/ΠΑ στο Ναυτικό για να υποστηρίξεις την θέση σου. Αλλά και εκεί λέμε ότι το παρά το μέγεθος του Ναυτικού υπήρχαν σύγχρονες μονάδες που ήταν ικανές να επιτελέσουν το έργο τους στο ακέραιο.Ιδίως οι μονάδες των αντιτορπιλικών και των φρεγατών είχαν τεράστια δράση στον Ατλαντικό πολεμώντας τα γερμανικά επιδρομικά(raiders), υποβρύχια και υποστηρίζοντας την D-Day. Το Αβέρωφ(που είναι θωρακισμένο καταδρομικό και όχι βαρύ,μάθε την διαφορά),που τόσο υποτιμάς,τελείωσε τον πόλεμο με μεγάλη και συνεχή δράση ως συνοδευτικό νηοπομπών.Δεν ήταν το καλύτερο,αλλά την δουλειά του την έκανε. Έτσι και αλλιώς η Regia Marina δεν επρόκειτο να εμπλακεί σε ναυμαχία στο Αιγαίο.Οι επιχειρήσεις του πολέμου έδειξαν ότι της έλειπε η εμπειρία και η θέληση για να τα βάλει με το RN με αποφασιστικότητα. btw:Όποιος δεν γουστάρει και χαλιέται απλά δεν ασχολείται. Δεν απαντάει σε κάθε ποστ με "φταίω εγώ που απαντάω" σε στυλ τραβάτε με και ας κλαίω.
Demon13 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Καλά με προπολεμικά αεροσκάφη ασχολείστε; Πως τα ξέρετε όλα τα μοντέλα απ έξω; Υμαρτον... Μήπως έχετε και τίποτα κρασία απο την Βερμαχτ σπίτι σας σαν τον Χρήστο Παππά της Χ.Α.;
walkerr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Οι Ιταλοί είχαν μια εξαιρετική αεροπορική βιομηχανία με κάποιες σχεδιάσεις να είναι από τις καλύτερες του πολέμου,δες για τα G55V,MC202/205V,Re.2005,SM.79,Z1007(και P108 για το ότι είχε το μεγαλύτερο μη-ΠΑΟ όπλο που τοποθετήθηκε σε βαρύ βομβαρδιστικό). H κύρια αδυναμία της RA,δεν ήταν τα αεροσκάφη,αλλά η βιομηχανία κινητήρων που συνεχώς απογοήτευε με τις επιδόσεις των αεροπορικών κινητήρων και ο οπλισμός που στις πρώτες φάσεις του πολέμου ήταν αναιμικός με λιγοστά πολυβόλα(μικρής ταχυβολίας) να οπλίζουν τα αεροσκάφη. Όταν έλαβαν τους γερμανικούς υδρόψυκτους DB601/605 τα Ιταλικά μαχητικά πραγματικά μεταμορφώθηκαν από αναιμικά σε πραγματικά θηρία. Τα PLZ 24G ήταν πολύ καλά αεροσκάφη(σε σχέση με αυτά της RA).Ήταν παρόμοιας ευελιξίας και είχαν ανώτερο οπλισμό από τα αντίπαλα μαχητικά.Εν συγκριση με τα διπλάνα ήταν ταχύτερα,αλλά υστερούσαν ελαφρά σε ταχύτητα σε σχέση με τα G50(που μπορούσαν και διέφευγαν πολλές φορές από μάχες που έχαναν).Ο οπλισμός τους ήταν εξαιρετικός για την εποχή και το μόνο άλλο μαχητικό που είχε παρόμοιο παγκοσμίως ήταν οι τελευταίες εκδόσεις του Emil. Αρα, αφου τα αεροπλανα των ιταλων ηταν τοσο καλα η μονη εξηγηση που δεν επαιξαν ρολο στον Β'ΠΠ ηταν η ανικανοτητα των πιλοτων? [Η ανικανοτητα των πεζικαριων ηταν δεδομενη]
LongTom Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Καλά με προπολεμικά αεροσκάφη ασχολείστε; Πως τα ξέρετε όλα τα μοντέλα απ έξω; Υμαρτον... Μήπως έχετε και τίποτα κρασία απο την Βερμαχτ σπίτι σας σαν τον Χρήστο Παππά της Χ.Α.; Κάθε πρωί με την αυγή(καθόλου τυχαίο)κάνω τον σταυρό μου(ακούγοντας Λυδία-Φιλλιπισία στο ιντερνετς-ράδιο) και χαιρετώ Δωρικά τον Ήλιο που ανατέλλει. . Αρα, αφου τα αεροπλανα των ιταλων ηταν τοσο καλα η μονη εξηγηση που δεν επαιξαν ρολο στον Β'ΠΠ ηταν η ανικανοτητα των πιλοτων? [Η ανικανοτητα των πεζικαριων ηταν δεδομενη] Οι Ιταλοί είχαν πρόβλημα γενικά με την βιομηχανία τους.Δεν μπορούσαν να προμηθεύσουν τα σχεδιαστικά γραφεία με καλούς και αξιόπιστους κινητήρες,έτσι πολλά καλά σχέδια ήταν απλά μέτρια με τους ντόπιους κινητήρες. Δεν ήταν καθόλου ανίκανοι, οι πιλότοι π.χ. των τορπιλοπλάνων S.79 είχαν εξαιρετικές επιτυχίες στην Μεσόγειο. Οι πιλότοι μαχητικών επίσης ήταν γενικά σε υψηλό επίπεδο. Το θέμα ήταν ότι οι Σύμμαχοι είχαν απλά τεράστια υπεροπλία από την αρχή σε ποσότητες,ταχύτητα αναπλήρωσης απωλειών και σε κάποιες φάσεις σε ποιότητα(σε σχέση με τους Ιταλούς). Ότι και να έκαναν οι Ιταλοί θα έχαναν σε μακροχρόνια σύγκρουση. Το πεζικό τους ήταν γενικώς κακώς διοικούμενο και με χαμηλό ηθικό,με μόνο τις επίλεκτες μονάδες να είναι γενικά υψηλού επιπέδου. Άλλος τομέας που έπασχαν πολύ ήταν η ανώτερη διοίκηση στόλου που ήταν απλά ανίκανη.Από γκάφα σε γκάφα,μόνο οι βατραχάνθρωποι του Ιταλικού ναυτικού ήταν εξαιρετική μονάδα(η καλύτερη μάλιστα του κόσμου στην αρχή του πολέμου και η πρώτη που επέτυχε βυθίση θωρηκτού).
walkerr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δεν ήταν καθόλου ανίκανοι, οι πιλότοι π.χ. των τορπιλοπλάνων S.79 είχαν εξαιρετικές επιτυχίες στην Μεσόγειο. Οι πιλότοι μαχητικών επίσης ήταν γενικά σε υψηλό επίπεδο. Δεν καταλαβαινω. Τα ιταλικα αεροπλανα ηταν αριστα, οι πιλοτοι αριστοι, τοτε γιατι η ιταλικη αεροπορια δεν εκανε τιποτα?? Το θέμα ήταν ότι οι Σύμμαχοι είχαν απλά τεράστια υπεροπλία από την αρχή σε ποσότητες,ταχύτητα αναπλήρωσης απωλειών και σε κάποιες φάσεις σε ποιότητα(σε σχέση με τους Ιταλούς). Ότι και να έκαναν οι Ιταλοί θα έχαναν σε μακροχρόνια σύγκρουση. Στην αρχη του πολεμου υπεροπλια ειχαν οι γερμανοι. Οι ιταλοι δεν ηταν μονοι τους, ηταν ουρα των γερμανων. Στο πολεμο μπηκαν μετα τη συνθηκολογηση της Γαλλιας. Οπου κι αν πηγαν να συνδραμουν τους γερμανους ηταν μια απολυτη καταστροφη.....
LongTom Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δεν καταλαβαινω. Τα ιταλικα αεροπλανα ηταν αριστα, οι πιλοτοι αριστοι, τοτε γιατι η ιταλικη αεροπορια δεν εκανε τιποτα?? Στην αρχη του πολεμου υπεροπλια ειχαν οι γερμανοι. Οι ιταλοι δεν ηταν μονοι τους, ηταν ουρα των γερμανων. Στο πολεμο μπηκαν μετα τη συνθηκολογηση της Γαλλιας. Οπου κι αν πηγαν να συνδραμουν τους γερμανους ηταν μια απολυτη καταστροφη..... Τα Ιταλικά μαχητικά αεροπλάνα ήταν καλά,αλλά μόνο όταν ήταν εξοπλισμένα με γερμανικούς κινητήρες. Τα περισσότερα είχαν τους κακούς Ιταλικούς που τα έκανε απλά μέτρια,έως κακά.Επίσης η βιομηχανία τους αδυνατούσε να παράξει πολλά νέα αεροσκάφη και για πολλά χρόνια τα κύρια αεροπλάνα τους ήταν τα "αρχαία" διπλάνα CR.32/42. Τέλος για κάποιο λόγο δεν εξόπλισαν για πολλά χρόνια τα αεροσκάφη τους με πυροβόλα. Στην Β.Αφρική όλο το 1939/40 οι Ιταλοί πολέμησαν μόνοι τους και μόνο όταν οι Άγγλοι κόντεψαν να τους πετάξουν στην θάλασσα μπήκε το Afrika Korps στο παιχνίδι.Είχε συμφωνηθεί από νωρίς ότι η Μεσόγειος θα ήταν αποκλειστικό τσιφλίκι των Ιταλών,αλλά η αδυναμία τους να κάνουν κάτι ουσιαστικό ανάγκασε τους Γερμανούς να επέμβουν.
walkerr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2013 Στην Β.Αφρική όλο το 1939/40 οι Ιταλοί πολέμησαν μόνοι τους και μόνο όταν οι Άγγλοι κόντεψαν να τους πετάξουν στην θάλασσα μπήκε το Afrika Korps στο παιχνίδι.Είχε συμφωνηθεί από νωρίς ότι η Μεσόγειος θα ήταν αποκλειστικό τσιφλίκι των Ιταλών,αλλά η αδυναμία τους να κάνουν κάτι ουσιαστικό ανάγκασε τους Γερμανούς να επέμβουν. Φιλε μου... στη Β. Αφρικη οι ιταλοι επιτεθηκαν με μεγαλες δυναμεις απο τη Λιβυη (που ηταν τοτε αποικια τους) στη διπλανη Αιγυπτο που ηταν κομβικη αγγλικη κτηση και την υπερασπιζονταν ελαχιστοι βρετανοι. Με αναλογια 1/10 οι βρετανοι τους ξεφτιλισαν, τους πηραν στο κυνηγι και τους πεταξαν στη θαλασσα! Κατοπιν ηρθε το Αφρικα Κορπς για να τους σωσει. Οπως εγινε και στη Β.Ηπειρο δηλαδη.
Προτεινόμενες αναρτήσεις