viper2005 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 Και ομως την κερδιζουμε, αν η κυβερνηση ξεπερασει το ταμπου του δημοσιο μας βλεπω για πολυ πανω. υπολογιζουν το ebay & amazon?
HALF EVIL Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 *Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές. Από αυτά: *· Το 10% ( 74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύετα *· Το 40% ( 296 εκ. ευρώ - 101 δισ. δρχ. ) είναι η συμμετοχή του δημοσίου δηλαδή το πληρώσαμε εμείς. *· Το υπόλοιπο 50% ( 370 εκ. ευρώ - 126 δισ. δρχ. ) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν *Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. δρχ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. δρχ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. δρχ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.* **** *Δεν είναι κι άσχημα! *Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δρχ. δηλαδή το 1/4 της αρχικής της συμμετοχής στο έργο. *Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει. *(σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ: Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.) *Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν <<υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα>>, τις λέγανε απλώς <<αποικιακές>>. Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε. *Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δρχ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια. Η απάντηση είναι απλή: πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη. Υπάρχει τέτοιος μαλάκας; Ναι, υπάρχει. Ο Έλληνας φορολογούμενος, δηλαδή εμείς. *Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής: *· 101 δισ. δρχ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και *· 579 δισ. δρχ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης. *Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. δρχ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος. (Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτό πο λένε <<Τρεις Γέφυρες>>). *Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται ΣΔΙΤ- <<Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα>> και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος κα αποτελεσματικός δρόμος για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. *Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. δρχ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες. *Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών. Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν. *Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ. δρχ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ. δρχ.), δεν έδινε και 25 δισ. δρχ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της. *Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο. *Αλλά το πιο άσχετο απ' όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν. Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο. Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται. (Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό). *Υπ' αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται, αλλά καθίσταται ακόμα πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα - νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός, νέες επωφελεί Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα- ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ. *Oλ' αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια, σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Γιατί μέσα μου είμαι βέβαιος ότι για μια τέτοια επάνοδο της χώρας μιλάμε;
skiabox Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 29 Οκτωβρίου 2012 Half Evil : Έως ότου δε μπορούν να συνεργαστούν με σύγχρονα μέσα πάνω από δύο ιθαγενείς για να φτιάξουν κάτι, πάντα αποικία θα είσαι. Οι σύγχρονες κοινωνίες αντλούν τη δυναμική τους από την συνεργασία πολλών ατόμων. Δεν είναι δηλαδή απλά ομάδες ανθρώπων που ζουν στον ίδιο χώρο. Ούτε ζουν χωρίς κανόνες. Απλά τώρα είσαι ακόμα καβαλημένο καλάμι από την επήρεια των πολλών δανεικών και νομίζεις ότι δικαιούσαι πολλαπλάσια από την πραγματική σου αξία. 6
KilliK Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 @HALF EVIL δεν πειραζει , χαλαλι το 7πλασιο κερδος που θα βγαλει η ιδιωτικη εταιρεια. τουλαχιστον ξερεις οτι η γεφυρα ειναι καλοφτιαγμενη και τη συντηρουν. αν την ειχε χτισει εξολοκληρου το υπαρχον ελληνικο κρατος, θα χες παρει μια γεφυρα που εντελει θα βαφοταν στο αιμα. περα του χρηματος που θα τρωγοταν.
pournaras Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Να υποθεσουμε οτι επι 35 χρονια η γεφυρα αυτοσυντηρειται και το προσωπικο τους εργαζεται δωρεαν... μεγαλο επιτευγμα. 1
rikos Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 @HALF EVIL δεν πειραζει , χαλαλι το 7πλασιο κερδος που θα βγαλει η ιδιωτικη εταιρεια. τουλαχιστον ξερεις οτι η γεφυρα ειναι καλοφτιαγμενη και τη συντηρουν. αν την ειχε χτισει εξολοκληρου το υπαρχον ελληνικο κρατος, θα χες παρει μια γεφυρα που εντελει θα βαφοταν στο αιμα. περα του χρηματος που θα τρωγοταν. χαχαχαχα....χαλαλι στους κλεφτες....αν μπει καποιος στο σπιτι σου και σε κλεψει χαλαλι του. Ηθελα να ξερα τετοιο απωθημενο ειχατε να μπειτε στο δημοσιο και αποκτησατε παθολογικη φοβια ή κατι αλλο συνεβει που στιγμάτισε τα αθωα παιδικα σας χρονια? Να υποθεσουμε οτι επι 35 χρονια η γεφυρα αυτοσυντηρειται και το προσωπικο τους εργαζεται δωρεαν... μεγαλο επιτευγμα. Εσοδα της ταξεως των 50 εκατ. τον χρονο με εξοδα λειτουργιας/συντηρησης 8εκατ. Not bad...
pournaras Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Εσοδα της ταξεως των 50 εκατ. τον χρονο με εξοδα λειτουργιας/συντηρησης 8εκατ. Not bad... Το κειμενο μιλα 6 δις δρχ το χρονο, αρα 17εκ, κι οχι 50. Απο που τα βρηκες εσυ τα 50; Και τα 8 απο που προκυπτουν, εχεις καποια αναλυση;
rikos Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Το κειμενο μιλα 6 δις δρχ το χρονο, αρα 17εκ, κι οχι 50. Απο που τα βρηκες εσυ τα 50; Και τα 8 απο που προκυπτουν, εχεις καποια αναλυση; Μιλαω για ευρω... http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=98715164
pournaras Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Μιλαω για ευρω... http://www.imerisia....pubid=98715164 Αρα το κειμενο πιο πανω ειναι λαθος. Επισης "Για τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, η έκθεση αναφέρει ότι τα έσοδα από τα διόδια για το 2009 ήταν 51,388 εκατ. ευρώ με τα καθαρά έσοδα για την εταιρεία λειτουργίας να ανέρχονται σε 18,179 εκατ. ευρώ. Γίνεται ακόμη αναφορά στα χρηματοοικονομικά έξοδα της εταιρείας τα οποία ανέρχονται σε 8,776 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 8,13 εκατ. ευρώ αφορούν στους καταβλητέους τόκους για το δάνειο που χορήγησε η ΕΤΕπ." τα 8 εκ δεν ειναι η συντηρηση αλλα οι τοκοι του δανειου. Και τελος απο τα 51 δειχνει καθαρα εσοδα (αυτο δεν το πιανω, φιατι δεν τα λεει κερδη αλλα καθαρα εσοδα εταιριας...) τα καθαρα εσοδα λοιπον ειναι 18 εκ αρα τα υπολοιπα χανονται ως εξοδα καπου.
rikos Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Σορρυ εχεις δικιο...λαθος το θυμομουν. Το κειμενο ομως γιατί λαθος? 18.179 εκατ. Χ 340.75 = 6.2 δισ περιπου. (δρχ).
DrLo Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 ... http://www.amazon.co.uk/Finance-The-Basics-Erik-Banks/dp/041557336X/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1351595097&sr=8-2
HALF EVIL Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 http://www.amazon.co...51595097&sr=8-2 Συνήθως η ειρωνεία δεν είναι απάντηση. Απλώς χαρακτηρίζει αυτόν που την χρησιμοποιεί ως εξυπνάκια χωρίς επιχειρήματα. Δεν μου κάνει εντύπωση, Έχω αρκετά παραδείγματα από μέρος σου. Τα νούμερα δεν είναι λάθος , ούτε και ο συλλογισμός. Αλλά η ουσία δεν είναι τόσο εκεί , αλλά εδώ. *Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ. δρχ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ. δρχ.), δεν έδινε και 25 δισ. δρχ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της. *Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.
pournaras Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Συνήθως η ειρωνεία δεν είναι απάντηση. Απλώς χαρακτηρίζει αυτόν που την χρησιμοποιεί ως εξυπνάκια χωρίς επιχειρήματα. Δεν μου κάνει εντύπωση, Έχω αρκετά παραδείγματα από μέρος σου. Τα νούμερα δεν είναι λάθος , ούτε και ο συλλογισμός. Αλλά η ουσία δεν είναι τόσο εκεί , αλλά εδώ. *Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ. δρχ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ. δρχ.), δεν έδινε και 25 δισ. δρχ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια. Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της. *Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο. Δυστυχως την απαντηση τη δινει μονος του "ο αφελης". Το οτι φαγωθηκαν λεφτα ειναι δεδομενο, γιατι τα νουμερα ειναι μεγαλα, αλλα ο αφελης θα μπορουσε να αναρωτηθει, αντι να γινοταν η κινηση καθαρα δημοσια και να ειχε τα παραπανω προβληματα, γιατι δεν αναρωτηθηκε για ποιο λογο δεν υπηρξε και δεν υπαρχει γενικως, κανενα ελεγκτικο οργανο ωστε να ελεγξει απο πριν τις συμβασεις και τις συμφωνιες και να αποφανθει πριν τις υπογραφες αν ειναι συμφερουσα η οχι μια τετοια συμφωνια. Εκ των υστερων οσα τετοια κειμενα και να βγουν στον εντερνετε καμμια διαφορα δεν εχει.
HALF EVIL Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δημοσ. 30 Οκτωβρίου 2012 Δυστυχως την απαντηση τη δινει μονος του "ο αφελης". Το οτι φαγωθηκαν λεφτα ειναι δεδομενο, γιατι τα νουμερα ειναι μεγαλα, αλλα ο αφελης θα μπορουσε να αναρωτηθει, αντι να γινοταν η κινηση καθαρα δημοσια και να ειχε τα παραπανω προβληματα, γιατι δεν αναρωτηθηκε για ποιο λογο δεν υπηρξε και δεν υπαρχει γενικως, κανενα ελεγκτικο οργανο ωστε να ελεγξει απο πριν τις συμβασεις και τις συμφωνιες και να αποφανθει πριν τις υπογραφες αν ειναι συμφερουσα η οχι μια τετοια συμφωνια. Εκ των υστερων οσα τετοια κειμενα και να βγουν στον εντερνετε καμμια διαφορα δεν εχει. Μέχρι εκεί συμφωνώ απόλυτα. Για το υπόλοιπο όμως, ο λαός πρέπει να μάθει από τα λάθη του για να μην τα κάνει ξανά και ξανά.
Προτεινόμενες αναρτήσεις