Προς το περιεχόμενο

Pillars of Eternity (Project Eternity - Obsidian)


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γιατί η άποψη δημιουργεί τάση. Και η τάση καθορίζει τη μορφή του τελικού προϊόντος. Φυσικά, πάντα μπορούν να συμπεριφερθούν σαν γατόνια όπως η Harebrained και να κάνουν και πάλι KS για το sequel του παιχνίδιου. Θα το κάνουν όμως ή θα δουν τα φράγκα και θα πάνε σε κανά publisher και θα πεθάνουν το ip τους; Ξαναλέω, δεν είναι κακό να κρίνει ο οποιοσδήποτε το παιχνίδι, αλλά ας δεχθούμε την ιδιομορφία της περίπτωσης: το παιχνίδι χρηματοδοτήθηκε από άτομα που θέλαμε να έχει ακριβώς αυτά τα στοιχεία που τίθενται ως αρνητικά από κάποιους. Όταν λες ότι κάτι είναι αρνητικό, δεν κάνεις κριτική στον developer, κάνεις κριτική στον backer που πλήρωσε με τα λεφτά του για να του δώσει ο developer ακριβώς αυτό το προϊόν.

 

 

 

Τα έθεσες σαν αρνητικά και όχι σαν χαρακτηριστικά. Αν κατάλαβα λάθος μου, τότε πάσο. Από εκεί και πέρα δεν βρίσκω γιατί κάποιος νέος παίκτης να θεωρεί αρνητικό το να διαβάζει wall-of-texts ή να έχει πολύπλοκο σύστημα μάχης το παιχνίδι. Τόσο μαμούχαλους τους έχεις;

 

Το κάνω copy-paste όπως το έγραψα.

"...μπορεί κάποιος άμαθος να το βρει κουραστικό. Μπορεί και όχι, αλλά θεωρώ πιο πιθανό το πρώτο, για αυτό και βάζω αυτό το χαρακτηριστικό στα "αρνητικά". "

Πράγματι το καταλογίζω στα αρνητικά του, αλλά όσον αφορά  εμένα, ο νέος στο είδος φυσικά και μπορεί να το βρει ενδιαφέρον.

Επαναλαμβάνω πως το παιχνίδι δεν με απογοήτευσε στο ελάχιστο και πως ήταν ακριβώς αυτό που περίμενα, αλλά-με θλίψη- διαπίστωσα ότι δεν έχω τον χρόνο, την διάθεση, ακόμη και την ικανότητα να παίξω ένα τέτοιο παιχνίδι πλέον.

Είμαι ο τελευταίος που θα κρίνει έναν backer. Έχω υπάρξει backer και γνωρίζω πολύ καλά την χαρά του να αποκτώ ένα προϊόν κοντά στις απαιτήσεις μου. Είμαι πολύ χαρούμενος για την πορεία του PoE, μακάρι να συνεχιστεί και να αποκτούμε όλοι παιχνίδια κοντά στις απαιτήσεις μας.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπερβάλλεις nzeppo, ούτε ο chief game programmer στους τίτλους του τέλους του να 'σουν φιλαράκι. Που θα πάω να τσεκάρω όπως και να 'χει.

 

Το "βαρετό" που είπε πιο πάνω ο GjokerR, χρησιμοποιήθηκε μάλλον ως αφορμή για να ξεκινήσουμε κουβέντα, όμως τελικά όντως το τραβήξαμε πολύ. Παραδέχομαι ότι μπορεί να υπερέβαλα, όμως, κυρία πρόεδρε, δεν δέχομαι την ιδιότητα του chief game programmer (ή έστω του fanboy) αφού εγώ ο ίδιος τους έκραζα 2 σελίδες πριν :D

 

Παραθέτω:

 

Γ@μώ την obsidian πραγματικά. Το bug έχει αναφερθεί εδώ και 2 βδομάδες, οι devs επιβεβαίωσαν ότι όντως είναι πρόβλημα μόλις προχθές και φυσικά ΘΑ βγάλουν fix σε future patch. Με λίγα λόγια 2 ώρες χαμένες, πρέπει να κάνω rollback πριν καν μπω στο ναό της Woedica τώρα.

 

Άλλη φορά normal save κάθε 5' με τους μαλάκες που μπλέξαμε. :mad:  :mad:  :mad:  :mad:  :mad:

 

 

Όσο για το παρακάτω:

 

 

Επαναλαμβάνω πως το παιχνίδι δεν με απογοήτευσε στο ελάχιστο και πως ήταν ακριβώς αυτό που περίμενα, αλλά-με θλίψη- διαπίστωσα ότι δεν έχω τον χρόνο, την διάθεση, ακόμη και την ικανότητα να παίξω ένα τέτοιο παιχνίδι πλέον.

Είμαι ο τελευταίος που θα κρίνει έναν backer. Έχω υπάρξει backer και γνωρίζω πολύ καλά την χαρά του να αποκτώ ένα προϊόν κοντά στις απαιτήσεις μου. Είμαι πολύ χαρούμενος για την πορεία του PoE, μακάρι να συνεχιστεί και να αποκτούμε όλοι παιχνίδια κοντά στις απαιτήσεις μας.

 

Πόσο, μα πόσο σωστός. Ακριβώς τα ίδια κι εδώ. Ναι μεν παίζω όσο μπορώ και το ευχαριστιέμαι αλλά σε καμία περίπτωση δεν νιώθω το immersion των BG ή έστω ενός Morrowind (ή πολύ περισσότερο ενός Eye of the Beholder), αφού πλέον δεν υπάρχει τίποτα από τα παραπάνω (χρόνος, διάθεση, ικανότητα). Φυσικά αυτό δεν έχει να κάνει με το ίδιο το παιχνίδι, όσο με την ηλικία μου (μας) πλέον.

 

Η αλήθεια πάντως είναι πως την ιστορία του PoE τη βρίσκω κι εγώ αρκετά ρηχή και αρκετά random. Έχω φτάσει level 7 και δεν φαίνεται να υπάρχει ακόμα κάποιο υφέρπον (!) background story, περισσότερο πηγαίνουμε όπου φυσάει ο άνεμος. Φοβάμαι μην φτάσω στο τέλος να το κάνω τυπική διαδικασία και να λέω άντε, αφού έφτασα μέχρι εδώ ας το τελειώσω για να λέω ότι το τελείωσα. Ελπίζω σε plot twist σύντομα (παρακαλώ όχι spoilers, ούτε καν "μετά από λίγο βελτιώνεται ή μένει το ίδιο", δεν θέλω να ξέρω).

 

ps: είμαι backer του Dreamfall Chapters από τις πρώτες μέρες που βγήκε στο Kickstarter, πολύ πριν πιάσει τους στόχους του. Το περίμενα πως και πως εδώ και πολλά χρόνια, αφού θεωρώ το TLJ ως το καλύτερο ίσως adventure που έχω παίξει ποτέ (και έχω παίξει πολλά τα τελευταία 30 χρόνια). Ακόμα και το Dreamfall μου άρεσε πάρα πολύ, λόγω του εκπληκτικού σεναρίου του. Κι όμως με το DC μέχρι στιγμής έχω ασχοληθεί ελάχιστα, ούτε μισή ώρα, όχι γιατί είναι κακό αλλά γιατί (πάλι) δεν έχω χρόνο και διάθεση. Ίσως το πιάσω όταν ολοκληρωθούν και τα 5 κεφάλαια.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Το περίμενα πως και πως εδώ και πολλά χρόνια, αφού θεωρώ το TLJ ως το καλύτερο ίσως adventure που έχω παίξει ποτέ (και έχω παίξει πολλά τα τελευταία 30 χρόνια).

 

Φιξντ.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελεγα να περιμενω να το τελειωσω για να ποσταρω το συνολικο συμπερασμα αλλα μιας και ειμαι κοντα στο τελος και εχει αναψει και η συζητηση νομιζω οτι μπορουν να βγουν καποια ασφαλη συμπερασματα.

 

Θετικα:

το εξης ενα. Αξιος διαδοχος των BD,ICE DALE,NVW. Οσοι τα λατρεψαμε καταλαβαινουμε τι σημαινει αυτο.Ουτε υπεραναλυση ουτε τιποτα, απλα πραγματα.

 

Πραγματα που θα μπορουσαν να γινουν καλυτερα και δεν ειναι εξωφρενικες απαιτησεις:

 

Σεναριο. Αρκετα καλο καποια δυνατα quests και 2-3 πολυ δυνατες εναλαγες.Αλλα δεν ειναι επικουρα.Δεν σε αναγκαζει να το ρουφηξεις σαν σφηνακι,να περιμενεις την επομενη στροφη με αγωνια να δεις τι γινεται.Να παιζεις με το ενα ματι κλειστο.Πολλα βαρετα quests και ενω μαρεσουν τα wall of texts βρηκα πολλα ανουσια σε φαση να αναρωτιεμαι τι π@π@αριες διαβαζω τοση ωρα.Οποτε εβρισκα wall of text και ημουν κουρασμενος το εκλεινα και ελεγα θα το συνεχισω την επομενη,που μπορει να ειναι σωστο και να καταλαβαινεις καλυτερα ξεκουραστος αλλα τα παιχνιδια που ΔΕΝ μπορουσα να το κανω αυτο ειναι και τα καλυτερα που εχω παιξει.

 

Battle system. Το μεγαλυτερο αρνητικο κατα την γνωμη μου.μεγαλες και λανθασμενες αλλαγες οχι μονο σε σχεση με το BD αλλα και με την γενικη λογικη των RPG's. Δεν υπαρχει καμια λογικη το might να αυξανει το spell damage.Δηλαδη ο φουσκωτος μαγος πεταει πιο δυνατα τα spells και κανει μεγαλυτερο damage απο τον χτηκιαρη.Επισης δεν νοειται χαρακτηρας με 19 dexterity να εχει χαλια deflection γιατι δεν εχει resolve.Παλι καλα που το constitution επηρεαζει τα health points και οχι τα resistances δηλαδη. Θελω να κανω τον χαρακτηρα μου να αγγιζει το τελειο στην χρηση ενος οπλου?Θελω να του βαλω 5 αστερακια στο sword.να τον κανω grand master οπως θελετε πειτε το.Να το κραταει σαν συνεχεια του χεριου του, τοσο φυσικα.Και εκει δωσε μου οτι μπονους θες εσυ,αλλα γιατι δεν με αφηνεις να το κανω?γιατι μου βαζεις πακετα? Ασε με να διαλεξω το καθε skill ξεχωριστα και ασε με να ανεβω και αλλο οχι μονο 2 promotions που δινουν και ελαχιστα benefits. Για την αλλαγη στο health/endurance τα εχουμε ξαναπει νομιζω οι περισσοτεροι συμφωνουν οτι ειναι ατυχης. Οπως και η αληθοφανεια πλητεται οταν κουραζεται ο αλλος και λιποθυμαει μεσα στον χαμο και δεν τον πειραζει κανεις η οταν σου σκασει το 8th level spell που θεριζει και σταματαει αμεσως με το που τελειωνει η μαχη.Ακομα θυμαμαι το τι μπινελικια ειχα ριξει στα BD οταν κερδιζα την μαχη και μου ψοφαγαν οι χαρακτηρες απο poison η οτιδηποτε αν δεν προλαβαινα να τους κανω heal.Ρεαλισμος με λιγα λογια. Επισης μου χαλασε το immersion η λογικη ολοι τα κανουν ολα οπως επισης και ο ταυτοχρονος συνδιασμος wands και scepters με πιστολια και ντουφεκια λες και ειμαστε στον αμερικανικο εμφυλιο.

 

bugs:

Πολλα και σοβαρα.ακομα και τωρα με τοσα patches και hotfixes υπαρχουν αρκετα. Μεγαλο συν η γρηγορη αντιμετωπιση των περισσοτερων και σημαντικοτερων.

 

Στην σουμα τωρα εξαιρετικο παιχνιδι,που με λιγη προσοχη παραπανω θα ηταν classic. Περιμεναμε καιρο για ενα τετοιο παιχνιδι και αφου ηρθε καλως ηρθε και ας μην ειναι το BD 3 που περιμεναμε οσοι ειχαμε τις απαιτησεις στο ταβανι.Θα συμφωνησω οτι αν το επαιζα αλλη εποχη μπορει να μου αρεσε ακομα περισσοτερο.Ψιλο ενιωσα οτι ενω περιμενα ακριβως ενα τετοιο παιχνιδι δεν μπορω να το ευχαριστηθω το ιδιο οπως παλια λογο ηλικιας,χρονου,εκθεση στη συγχρονη εποχη κτλπ.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πες τα ρε Malthador, άκου ίσως. Δεν θα ξεπεραστεί ποτέ ρε, τέλος.

 

Όσο για το Πίλαρς, όπως κι ο Μalthador, συνεχίζω να βρίσκω θετικά όσα βρίσκετε αρνητικά, δεν νευριάζω προσωπικά όσοι το θάβουν, στα παπάρια μου γενικά, εγώ το καταευχαριστήθηκα, το γράψιμο/σενάριο φτάνει σε δυσθεώρητα ύψη, καταπιάνεται με αρκετά θέματα και το κάνει φοβερά, αν και θα ήθελα και άλλα walls of text και περισσότερα βιβλία in game για διάβασμα. Το σύστημα μάχης είναι αυτό που περίμενα και αυτό που θα ήθελα, και τρέμω στην ιδέα τι βελτιώσεις θα έχει και πού θα φτάσει στο σίκουελ. Bugs δεν πέτυχα πουθενά δυστυχώς, μου στέρησε το τόταλ ιμέρσιον με την πολυαγαπημένη Obsidian.

Εν ολίγοις, εδώ και 15 χρόνια είναι το μοναδικό παιχνίδι που πλησιάζει το Torment και τα Baldurs Gate, σε όλα τα επίπεδα.

 

Το μοναδικό αρνητικό που έχω για το Πίλαρς είναι ότι είναι τόσο τέλειο και με απορρόφησε φουλ και δεν με κράτησε το πρώτο πέιθρου μέχρι το W3 γιατί το τελείωσα πολύ νωρίτερα από όσο υπολόγιζα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ήθελα να το γράψω κι εγώ σε φάση "όσοι το βρίζετε εδώ μέσα πηγαίντε από rpgcodex να νιώσετε σαν το σπίτι σας" αλλά είπα μην το χοντρύνω. :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To παιχνίδι στο Metacritic έχει 9 από τους επαγγελματίες και 8.5 από τους παίκτες. Γενικά δείχνει ότι άρεσε.

 

Πρέπει να πάει καλά και στις πωλήσεις ώστε να δούμε και άλλες τέτοιες προσπάθειες.

 

Από κεί και πέρα η εποικοδομητική κριτική είναι αυτή που περιγράφει και τα αρνητικά ενός προϊόντος.

 

Αν ήταν όλα τέλεια από την αρχή, ακόμα θα παίζαμε σε παλμογράφο pong.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντωμεταξύ αν διαβάσει κανείς το review του rpgcodex θα φρίξει με αυτά που γράφει ο τυπάς.

 

Link.png Site: Review

Προσωπικά βλέπω ότι γράφει αυτά που φωνάζουμε εδώ και στα ξένα φόρουμ,τίποτα παραπάνω.

Τουλάχιστον στο πρώτο μισό που διάβασα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Από κεί και πέρα η εποικοδομητική κριτική είναι αυτή που περιγράφει και τα αρνητικά ενός προϊόντος.

 

Δεν είπε κανείς να μην αναφέρουμε τα αρνητικά προκειμένου να βελτιωθεί το sequel ή το expansion, προς θεού. Π.χ. αρνητικά (που εβλέπω εγώ τουλάχιστον) είναι τα αμέτρητα bugs ή το ψιλό-generic σενάριο. Το wall-of-text ή η απουσία voice-acting ή το στριφνό battle system, όμως, δεν είναι αρνητικά. Είναι χαρακτηριστικά που σε κάποιους μπορεί να αρέσουν και σε κάποιους άλλους μπορεί να μην αρέσουν. Καλώς ή κακώς (καλώς κατά την άποψή μου, αλλιώς δεν θα το backαρα) τα χαρακτηριστικά ήταν αυτά που είχαν υποσχεθεί στους backers και δεν πρέπει να αλλάξουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το pillars of eternity δεν ανταποκριθηκε στο hype τυπου "Baldurs gate 3". Γες ορ Νο? (Γ/Ν) _

 

 

Γιατί το συγκρίνετε με το Baldur'sGate και δεν τo συγκρίνετε με το Planescape: Torment?

 

Και το σενάριο δεν προσπαθεί να είναι epic, υπαρξιακών αναζητήσεων είναι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Γιατί το συγκρίνετε με το Baldur'sGate και δεν τo συγκρίνετε με το Planescape: Torment?

 

Βασικα φιλος εγω δεν το ανεφερα αυτο απο προσωπικη αποψη αλλα ολο το μαρκετινγκ του παιχνιδιου βασίστηκε στο μοτο "bg3".

 

Και το σενάριο δεν προσπαθεί να είναι epic, υπαρξιακών αναζητήσεων είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...