Προς το περιεχόμενο

Pillars of Eternity (Project Eternity - Obsidian)


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μα προφανώς και να δοκιμάσει. Εδώ παίζω εγώ που έχω να ασχοληθώ με τέτοιο game εδώ και 10 χρόνια (όχι ότι ήμουν ποτέ μάστορας σε αυτό το είδος). Απλώς το να χαρακτηριστεί "βαρετό" είναι ελαφρώς άστοχο. Είναι σαν να μπω εγώ στη σχετική συζήτηση πχ. για το τελευταίο Devil May Cry και να το αποκαλέσω "μάπα, δύσκολο, εκνευριστικό" κλπ. Αφού το συγκεκριμένο είδος όχι απλώς το βαριέμαι αλλά το σιχαίνομαι (κυριολεκτικά), γιατί να μπω στον κόπο να το κράξω;

 

Τεσπα, πάμε παρακάτω. Σάμπως και το Pillars είναι τέλειο (βλέπε παραπάνω).

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανείς δεν αναφέρει πως έχει τεράστια απόσταση story από story το Planescape και το PoE.

Δηλαδή γιατί να κάτσει να με ενδιαφέρει ένας εμφύλιος, ένας κλεφτοκοτάς, μια κυρά που ψάχνει το παιδί της στο παραδίπλα χωριό κτλπ;
Εάν βάζανε έναν πιο επίκαιρο διάλογο και δεν ήταν τα ίδια κλισέ πράγματα over and over στα RPG, θα ήμουν ευτυχισμένη. Για τυρόπιτα να πας στο Πειραιά, πιο πολύ μπορεί να σου τραβήξει το ενδιαφέρον ο τυροπιτάς.

Στο Neverwinter Nights έχω κρατημένο Savegame και μέσα έχω ημερολόγιο γραμμένο από εμένα. Σελίδες. Φανταστείτε πόσο μέσα είχα μπει, καθόμουν και έγραφα τι έκανα με ένα NPC for fuck's sake. Τότε όμως.

Βαρέθηκα την τότε εποχή, τους τότε διαλόγους και όλες αυτές τις κλισέ πίπες με τον γλαφυρό wannabe a la silmarillion τρόπο περιγραφής. Όλα σχεδόν fast forward τα πήγαινα στο PoE, και ίσα που έπεφτε το μάτι μου στα key parts για να βγάζω τα Qs παραδόξως.

 

Ας κάνουν ένα επίκαιρο RPG.. όπως ήταν το POE Graphics/Gameplay wise, αλλά με διαλόγους deadpool. Δώστε επίκαιρη ειρωνεία, επίκαιρη τρέλα, επίκαιρη αγάπη και επίκαιρη γλαφυρότητα στο λαό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα προφανώς και να δοκιμάσει. Εδώ παίζω εγώ που έχω να ασχοληθώ με τέτοιο game εδώ και 10 χρόνια (όχι ότι ήμουν ποτέ μάστορας σε αυτό το είδος). Απλώς το να χαρακτηριστεί "βαρετό" είναι ελαφρώς άστοχο. Είναι σαν να μπω εγώ στη σχετική συζήτηση πχ. για το τελευταίο Devil May Cry και να το αποκαλέσω "μάπα, δύσκολο, εκνευριστικό" κλπ. Αφού το συγκεκριμένο είδος όχι απλώς το βαριέμαι αλλά το σιχαίνομαι (κυριολεκτικά), γιατί να μπω στον κόπο να το κράξω;

 

Τεσπα, πάμε παρακάτω. Σάμπως και το Pillars είναι τέλειο (βλέπε παραπάνω).

Καλά ο άνθρωπος δεν είπε τίποτα άλλο από την γνώμη του,δεν νομίζω να πρέπει να έχεις μεταπτυχιακό στα ισομετρικά για να βγάλεις συμπεράσματα.

Κάποια πράγματα φαίνονται σε όλους,τώρα στις λεπτομέρειες ίσως να παίζει ρόλο εάν έχεις μια α εμπειρία στον χώρο,κάτι που δεν είδα προσωπικά,αλλά ας το βάλουμε μέσα.

Δεν είναι και flight sim,να πεις ότι το flight model είναι κακό εν συγκρίσει με IRL,πράγμα που χρειάζεται να είσαι είτε βετεράνος,είτε πιλότος να το ξέρεις,ούτε είναι το Europa Barbarorum να πεις ότι θέλεις διδακτορικό στην Αρχαιολογία για να μπορέσεις να πιάσεις όλες τις πτυχές στα units και να δεις τι ισχύει και τι όχι,μιλάμε για ένα απλό crpg ffs.

Ακόμη και ο περαστικός που θα ασχοληθεί θα καταλάβει το 99% του παιχνιδιού.

 

@κ.για πισι.

Συμφωνώ ότι η ιστορία είναι εξόχως βαρετή και φάντασι νιανια στυλ forgotten realms(ιδίως όταν το δεις σε σχέση με τα witcher),δεν συμφωνώ ότι πρέπει απαραίτητα να το γυρίσουν στην τρελίτσα για να βελτιωθεί η κατάσταση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία, βγάλαμε λοιπόν το συμπέρασμα ότι το PoE είναι βαρετό και έχει μάπα ιστορία. Άλλο;

Το συμπέρασμα είναι ότι για να κρίνεις ένα rpg δεν χρειάζεται τίποτα άλλο εκτός από το να το παίξεις.

Από εκεί και πέρα το τι θα συμπέρασμα θα βγάλεις είναι καθαρά θέμα γούστου.

Τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το συμπέρασμα είναι ότι για να κρίνεις ένα rpg οποιοδήποτε παιχνίδι δεν χρειάζεται τίποτα άλλο εκτός από το να το παίξεις.

Από εκεί και πέρα το τι θα συμπέρασμα θα βγάλεις είναι καθαρά θέμα γούστου.

Τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο.

 

Φιξντ :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το συμπέρασμα είναι ότι για να κρίνεις ένα οποιοδήποτε προϊόν δεν χρειάζεται τίποτα άλλο εκτός από το να ενημερωθείς σωστά.

Από εκεί και πέρα το τι θα συμπέρασμα θα βγάλεις είναι καθαρά θέμα γούστου.

Τίποτα περισσότερο,τίποτα λιγότερο.

 

Fιx στα fixes.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φιξντ :)

Όπως έγραψα πριν δεν ισχύει για μια σειρά παιχνιδιών που για να κρίνεις τα λεπτά(σημαντικά ή απλά λεπτομέρειες) σημεία του gameplay πρέπει να έχεις εξαιρετική γνώση του αντικειμένου.

Δεν συγκρίνω την γνώση που χρειάζεται για να παίξεις το DCS και να κρίνεις αυτό που παίζεις,με βάση πάντα το τι ισχύει IRL,με ένα cRPG.Στο πρώτο απαιτείται γνώση,πραγματική γνώση που αποκτάς διαβάζοντας βιβλιογραφία και εφόσον έχεις εμπειρία στο αντικείμενο,στο δεύτερο απλά χρόνος να το παίξεις.

Αυτό ισχύει και με μια σειρά άλλων genre παιχνιδιών,όχι όλα φυσικά,αλλά αρκετά για να κάνουν την διαφορά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το τερματίζουμε λίγο ή μου φαίνεται; Σάμπως και για τα παλιότερα RPG (που τόσος κόσμος τα εκθειάζει και καλά κάνει) έπρεπε κάποιος να ξέρει όλο το βιβλίο του DM απ' έξω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το pillars of eternity δεν ανταποκριθηκε στο hype τυπου "Baldurs gate 3". Γες ορ Νο? (Γ/Ν) _

 

Αν ειναι να το κρινουμε σαν αλλο ενα crpg και οχι με βαση το μαρκετινγκ που κανανε στην πλατη του bg ε για κανα 7ρακι ειναι.

Το divinity εχει παιξει ηδη την μπαλιτσα του στο πως στηνεται ενα crpg το 2015.(αν βγαλουμε απ εξω το επισης αδιαφορο story και κακο κυριως storytelling)

 

Αν δεν πεσουν φραγκα στο genre αμφιβαλλω αν θα δουμε κατι epic.

 

Τεσπα,μη σμπρωχνεστε κουβεντα κανουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το τερματίζουμε λίγο ή μου φαίνεται; Σάμπως και για τα παλιότερα RPG (που τόσος κόσμος τα εκθειάζει και καλά κάνει) έπρεπε κάποιος να ξέρει όλο το βιβλίο του DM απ' έξω;

Τα παλιά RPG,και τα νέα, από πότε ήταν 100% αναπαράσταση του pen&paper;Προσωπικά δεν θυμάμαι κανένα να είναι 1to1 κανόνες του AD&D.Δεν ξέρω για τα text των 80s,αλλά σε όλα τα αναφερόμενα ισομετρικά αυτό ίσχυε. 

Εφόσον είχαν δικούς τους ξεχωριστούς κανόνες,που είναι αποκλειστικοί στο παιχνίδι βασιζόμενοι σε κάποια φόρμουλα πάντα,μπορείς να το κρίνεις δίχως a priori γνώση του αντικειμένου σε όλους τους gameplay τομείς του.

Αυτό δεν ισχύει με τους sims που απαιτούνται γνώσεις εκτός από αυτές που συνήθως προσφέρονται για να κρίνεις το παιχνίδι στο όλον του.

Τόσο απλό,τόσο κατανοητό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι κι εμένα μου αρέσουν τα sims και κατά καιρούς έχω παίξει διάφορα από δαύτα (με αεροπλάνα, υποβρύχια κλπ) και προφανώς θα συμφωνήσω ότι χρειάζονται πολύ διάβασμα και γνώσεις και μελέτη και εμπειρία και πολλά άλλα. Με κάποιο τρόπο όλα αυτά συνδέονται με το Pillars (και γενικά με τα cRPG), μόνο που αυτή τη στιγμή αδυνατώ να τον κατανοήσω. Μάλλον ότι αυτό το είδος μπορεί να παιχτεί από τον οποιονδήποτε, ενώ μόνο όσοι έχουν βγάλει τα μάτια τους μπορούν να κατανοήσουν τα sims.

 

Και θα επαναλάβω αυτό που είχα πει για το συμφορουμίτη Psycho_Warhead: σε όποιον δεν αρέσει το παιχνίδι, για ποιον ακριβώς λόγο μπαίνει στη συζήτηση ή επιμένει τόσο σε αυτή; Να το έχει πληρώσει και να θεωρεί ότι η Obsidian τον κορόιδεψε, ότι του έφαγε τα λεφτά επειδή άλλα έταξε και άλλα υλοποίησε, εντάξει το καταλαβαίνω. Ας βγει να κράζει μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα, όπως κάνω ακόμα εγώ για παιχνίδια όπως το PES2008. Αλλά μου φαίνεται πως μέχρι στιγμής η κριτική και τα κουσούρια επικεντρώνονται στα εξής σημεία:

 

1) έχει μάπα ιστορία, υποδεέστερη των Planescape Torment, BG κλπ

2) έχει μέτριο μηχανισμό μάχης, υποδεέστερο του Original Sin

3) έχει walls of text

4) έχει λειψό voice acting

5) έχει bugs

6) άλλο, βάλτε ό,τι θέλετε, πχ. έχει χάλια default avatars

 

Πάμε παρακάτω τώρα, όποιος παίζει ακόμα το παιχνίδι και το ευχαριστιέται μπορεί να συνεχίσει να το σχολιάζει. Οι υπόλοιποι γιατί μπαίνουν στον κόπο να ασχοληθούν;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι κι εμένα μου αρέσουν τα sims και κατά καιρούς έχω παίξει διάφορα από δαύτα (με αεροπλάνα, υποβρύχια κλπ) και προφανώς θα συμφωνήσω ότι χρειάζονται πολύ διάβασμα και γνώσεις και μελέτη και εμπειρία και πολλά άλλα. Με κάποιο τρόπο όλα αυτά συνδέονται με το Pillars (και γενικά με τα cRPG), μόνο που αυτή τη στιγμή αδυνατώ να τον κατανοήσω. Μάλλον ότι αυτό το είδος μπορεί να παιχτεί από τον οποιονδήποτε, ενώ μόνο όσοι έχουν βγάλει τα μάτια τους μπορούν να κατανοήσουν τα sims.

 

Και θα επαναλάβω αυτό που είχα πει για το συμφορουμίτη Psycho_Warhead: σε όποιον δεν αρέσει το παιχνίδι, για ποιον ακριβώς λόγο μπαίνει στη συζήτηση ή επιμένει τόσο σε αυτή; Να το έχει πληρώσει και να θεωρεί ότι η Obsidian τον κορόιδεψε, ότι του έφαγε τα λεφτά επειδή άλλα έταξε και άλλα υλοποίησε, εντάξει το καταλαβαίνω. Ας βγει να κράζει μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα, όπως κάνω ακόμα εγώ για παιχνίδια όπως το PES2008. Αλλά μου φαίνεται πως μέχρι στιγμής η κριτική και τα κουσούρια επικεντρώνονται στα εξής σημεία:

 

1) έχει μάπα ιστορία, υποδεέστερη των Planescape Torment, BG κλπ

2) έχει μέτριο μηχανισμό μάχης, υποδεέστερο του Original Sin

3) έχει walls of text

4) έχει λειψό voice acting

5) έχει bugs

6) άλλο, βάλτε ό,τι θέλετε, πχ. έχει χάλια default avatars

 

Πάμε παρακάτω τώρα, όποιος παίζει ακόμα το παιχνίδι και το ευχαριστιέται μπορεί να συνεχίσει να το σχολιάζει. Οι υπόλοιποι γιατί μπαίνουν στον κόπο να ασχοληθούν;

Σχεδόν μια σελίδα συζήτηση γιατί κάποιος είπε το παιχνίδι βαρετό? Τα φόρουμ και οι συζητήσεις δεν λειτουργούν με την λογική όποιος το ευχαριστιεται (ή έχει παίξει και έχει ευχαριστηθεί παλιότερα παρεμφερη) λέει το σχόλιο/άποψη/γνώμη του. 

υγ sorry για το offtopic

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^ Τι offtopic, μίλα ρε μαν.

Υπερβάλλεις nzeppo, ούτε ο chief game programmer στους τίτλους του τέλους του να 'σουν φιλαράκι. Που θα πάω να τσεκάρω όπως και να 'χει.

Τα παλιά RPG,και τα νέα, από πότε ήταν 100% αναπαράσταση του pen&paper; 

 

Από ποτέ.

Προσωπικά δεν θυμάμαι κανένα να είναι 1to1 κανόνες του AD&D.

 

Διότι δεν υπάρχει κανένα.

 

 

Σκέψου τι θα χρειαζόταν και από μεριάς του company, και από μεριάς του παίχτη ή πόσο μάλλον casual buyer. Baaam, catastrophe.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Τελικά δεν το γλιτώνω το σεντόνι...

Δεν έχεις άδικο που εκνευρίζεσαι, αλλά δεν έχεις και δίκιο. Από την στιγμή που ικανοποιήθηκε η επιθυμία σου και, όπως φαίνεται, θα υπάρξει και συνέχεια, γιατί να εκνευρίζεσαι;

 

Γιατί η άποψη δημιουργεί τάση. Και η τάση καθορίζει τη μορφή του τελικού προϊόντος. Φυσικά, πάντα μπορούν να συμπεριφερθούν σαν γατόνια όπως η Harebrained και να κάνουν και πάλι KS για το sequel του παιχνίδιου. Θα το κάνουν όμως ή θα δουν τα φράγκα και θα πάνε σε κανά publisher και θα πεθάνουν το ip τους; Ξαναλέω, δεν είναι κακό να κρίνει ο οποιοσδήποτε το παιχνίδι, αλλά ας δεχθούμε την ιδιομορφία της περίπτωσης: το παιχνίδι χρηματοδοτήθηκε από άτομα που θέλαμε να έχει ακριβώς αυτά τα στοιχεία που τίθενται ως αρνητικά από κάποιους. Όταν λες ότι κάτι είναι αρνητικό, δεν κάνεις κριτική στον developer, κάνεις κριτική στον backer που πλήρωσε με τα λεφτά του για να του δώσει ο developer ακριβώς αυτό το προϊόν.

 

 

Τα δύο χαρακτηριστικά-και όχι ελαττώματα-που παρέθεσα (οι τεράστιοι διάλογοι και το στριφνό-δεν θα το χαρακτήριζα ακριβώς δύσκολο-gameplay) είναι παρόντα, είναι γνωστά και, εν πολλοίς, αναμενόμενα και επιθυμητά από τους παλιούς, οι νέοι όμως στον κόσμο της Infinity οφείλουν να ενημερωθούν. Δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιλήφθηκαν το hype και ιντριγκαρίστηκαν να δοκιμάσουν το παιχνίδι. Ε, αυτοί δεν πρέπει να τα ξέρουν; Δεν πρέπει να ξέρουν ότι ο χειρισμός του inventory είναι αργός και το management του stash τρώει αρκετό χρόνο; Πρέπει να τα μάθουν και να πράξουν αναλόγως. Η Obsidian δεν μας κορόιδεψε στο ελάχιστο, μας έδωσε αυτό ακριβώς που περιμέναμε. Επειδή όμως το προϊόν έχει τις ιδιαιτερότητές του, ο νέος παίκτης πρέπει να ξέρει και αυτός.

 

Τα έθεσες σαν αρνητικά και όχι σαν χαρακτηριστικά. Αν κατάλαβα λάθος μου, τότε πάσο. Από εκεί και πέρα δεν βρίσκω γιατί κάποιος νέος παίκτης να θεωρεί αρνητικό το να διαβάζει wall-of-texts ή να έχει πολύπλοκο σύστημα μάχης το παιχνίδι. Τόσο μαμούχαλους τους έχεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...