Plug Δημοσ. 3 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2012 Η φράση 'Βυζαντινή Αυτοκρατορία' είναι σύγχρονη. Και μην νομίζετε κάποια μεγάλης έκτασης οντότητα. Υπάρχουν περιοχές της σημερινής Ελλάδος, οι οποίες από το 7ο αιώνα δεν ανήκαν στην Βυζαντινή αυτοκρατορία! Χαρακτηριστικά η Αθήνα, δεν ανήκε στην Βυζαντινή αυτοκρατορία, από το 1200. Αρκετά νησιά του Αιγαίου και Ιονίου από τα μέσα του 7ου αιώνα! Εξ ού και η παντελής απώλεια κάποιου χάρτη μετά τον Ιουστινιανό από τα βιβλία του σχολείου μέχρι την 4η σταυροφορία. Ελλάδα : Από το 660 μέχρι το 1025 μόνο η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα και ανατολική Πελοπόνησος. Οι υπόλοιπη ήταν Σλάβικη. (Από ανατολική Θράκη ξεκινούσε μετά). (αυτό είναι πόσο; Περίπου 400 χρόνια. Γιατί καμμία αναφορά ) Από το 1025 έως το 1204 ολόκληρη η σημερινή Ελλάδα, εκτός αρκετών νησιών. (διαμελίστηκαν τα πάντα με την 4η σταυροφορία) Από 1250 μέχρι 1300, όλη η Ελλάδα εκτός Αθήνας, και Δυτικής Πελοπονήσου. Από το 1320 και μετά, περιοχή της σημερινής Λακωνίας, Θεσσαλονίκη, Θράκη. Και μαζί με την Ανατολική Θράκη, ήταν ΟΛΟΚΛΗΡΗ η συνεχώς συρρικνούμενη Αυτοκρατορία για τα επόμενα 123 χρόνια!!!!! Μιλάμε για επιδρομές,οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με γενοκτονίες,σε κάποια φάση,έπεσε τέτοιο λεπίδι που μεταφέρθηκαν 50χιλιαδες οικογένειες για να κατοικηθεί ο τόπος. Οτι έγινε και στην Κρήτη δλδ μολις την πήραν απο τους Σαρακηνούς,που μετέφεραν Πελοποννήσιους και δυτικοστερεοελλαδιτες. Τώρα οσον αφορά την Αρβελέρ,εμένα μου αρέσει,εχω διαβάσει και βιβλία της αλλα ρε παιδιά.... Είναι τίγκα χριστιανια,πρέπει να λιβανίζει το σπίτι 666 φορές τη μέρα λέμε! Παραβλέπει τα πάντα,για χάρη του χριστιανισμού..επίσης πως γινεται να ειναι τέρμα αριστερή και να πιστεύει και τεεεεεεεεερμα στο θεό...ειναι φαίνεται μια ακόμη ελληνική περίπτωση σχιζοφρένιας.... Mεχρι το 1204 υπηρχαν συχνες επιδρομες απο διαφορους στο χωρο της ηπειρωτικης(σημερινης) Ελλαδας αλλα αυτη παρεμενε παντα στη Β.Α.Το 1204 ηρθαν οι φραγγοι και η Πολη ανακτηθηκε το 1261. Δημιουργηθηκαν ελληνιστικα βασιλεια, το δεσποτατο του Μυστα στη Πελοποννησο, το δεσποτατο της Ηπειρου στη Ηπειρο, στη Μικρα Ασια οι αυτοκρατοριες της Νικαιας και της Τραπεζουντας. Τα βασιλεια αυτα ακμασαν(μαλιστα πολεμουσαν και μεταξυ τους) εως οτου τελικα καταληφθουν απ τους οθωμανους. Απο την μερα ίδρυσης,ως την μέρα που έπεσε,η αυτοκρατορία δεχόταν συνέχεια επιθέσεις απο διάφορους,ο μόνος λογος που έζησε τοσο,ηταν οι Βυζαντινοί παρα ηταν έξυπνοι και φυσικά ΤΙΤΑΝΕΣ της διπλωματίας. Παραβλέπω τα ελληνιστικά βασίλεια γιατι προφανώς μπερδεύτηκες. Όσον αφορα τα δεσποτάτα,ΟΛΟΙ θέλανε να γίνουν αυτοκράτορες,αφού ακόμα και τον Παλαιολογο τον τελευταίο,τον πολεμούσαν τα αδέρφια του,κοινώς,ο κόσμος χάνοτανι κι αυτοί ονειρευόταν βασίλεια..
Cossutius. Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 (επεξεργασμένο) Λοιπόν παρτήν λίγο live να σου πει μια απο τα ίδια παρέα με άλλους δυο εμετικούς της Ελληνικής TV. Κάπου στο 5:30 αρχίσαν οι αναγούλες και μετά το 6:00 και μέχρι το τέλος εβγαλα τα συκώτια μου. http://www.youtube.com/watch?v=V6upzg8AR0A&feature=related Δες το κανα δυο φορές και αν μετά από αυτό συμφωνείς ακόμα με αυτά που λέει τότε πάω πάσο. Αν διαφωνείς εστω και σε ενα τότε εχω δικαίωμα να την λέω τενεκε και μάλιστα ξεγάνωτο που λεμε στο χωριό. Για αρχη θα ηθελα να μου πεις εσυ που διαφωνεις σε αυτά που λέει η Αρβελέρ (και όχι σε αυτά που λένε οι άλλοι και δεν σχολιάζει η Αρβελέρ). Ξεκαθάριζουμε οτι η Αρβελέρ είναι ιστορικός, παγκόσμια αναγνωρισμένη, αποτελεί αυθεντία και αυτά που λέει σε ότι αφορά τα ιστορικά στοιχεία ειναι πάντα σωστά (αν μπορεις εσυ να αμφισβητήσεις κάτι, κάντο). Απ ότι κατάλαβα σε ενοχλεί αυτά που λέει για το οτι δεν ειμαστε κατευθείαν απόγονοι του Περικλή και όλων των αρχαίων Ελλήνων. Οτι δεν είμαστε δηλαδή καθαρόαιμοι. Aν αυτος ειναι ο λογος που τη λες τενεκέ, τοτε άνοιξε το σπόιλερ...αν ειναι κάτι άλλο πες το. Μα και ο ιδιος ο Παπαρηγόπουλος είχε αναφερθεί πως δε μπορει να υπάρχουν καθαρόαιμα έθνη. Πάντα υπάρχουν μίξεις. Το θέμα ειναι όμως το ποιος αφομοιώνει ποιόν. Αφομοιωθήκαμε εμείς απο κάποιον??Ποιός ήταν αυτος? Η Αρβελέρ δεν λέει οτι δεν είμαστε Ελληνες. Λέει οτι πιθανον δεν έχουμε το ιδιο αίμα με τον Περικλή.Οτι δεν ειμαστε καθαροαιμοι ως φυλη. Αν μπορέσουμε να διαχωρίσουμε την Εθνικότητα με την φυλετικότητα, είμαστε μια χαρά (και το τελευταίο μάλιστα, ειναι θέμα επιστημόνων. Λένε κάποιοι οτι έχει αποδειχθει πως το DNA μας δεν έχει επιρεαστεί φυλλετικά...Ας μας απαντήσει κάποιος επιστήμον, όχι ένας ιστορικός) Ναι δυστηχως ή ευτυχως τα εργα των αρχαίων Ελλήνων, σώθηκαν από βυζαντινούς λόγιους (και ναι καταστραφηκαν επισης από χιλιάδες άλλους που έχουμε αναφέρει, είτε Ρωμαίους είτε Ελληνες Χριστιανούς, είτε οτι νάναι). Ναι η συνέχεια του Ελληνισμού και ειδικά η γλωσσα προήλθε εξαιτίας του Βυζαντίου. Διατήρησαν τη γλώσσα και όλη την αρχαία Γραμματεία οπως χαρακτηριστικά λέει η Αρβελέρ αλλά και σε πολλές περιπτώσεις συνέχισαν την αρχαιοελληνική παράδοση με εξαίρεση την θρησκευτική τους μεταστροφή κάτι απόλυτα λογικό, μιας που η επιστήμη προοδεύει και Θεοί στον Ολυμπο δεν υπήρξαν. Δεν θα μπορουσαμε μια ζωη να πιστευουμε στο 12θεο κυριοι. Επιτέλους ας σταματήσει αυτος ο παραλογισμός με τη θρησκεία που τη θεωρουν κάποιοι ως την καταστροφή του Ελληνισμου. Κανεις Ελληνισμος δεν καταστράφηκε. Και αν καταστράφηκαν μνημεία κτλ κτλ, ειναι επειδή θα γινόταν ούτως η αλλιώς...Ελεος, 2.500 χρόνια πέρασαν. Κιόμως ο Παρθενώνας ακόμα εκει πάνω είναι. Ελληνες ημασταν, Ελληνες είμαστε. Ισως όχι ίδιοι με τον Περικλή αλλά μιλάμε τη γλώσσα του, διατηρούμε ήθη και έθιμά του και ναι, εξελιχθήκαμε. Αλλάξαμε. Μαζί με τη θρησκεία αλλάζουν και κάποια ειδωλολατρικά ήθη και έθιμα, τα οποία ομως πλέον επαναφέραμε, διότι και η εκκλησία δέχτηκε (ευτυχως δηλαδη) οτι αποτελουν πολιτιστική μας κληρονομιά. Αντιγράφω και κάτι απ την wikipidia Εφόσον ο ελληνικός πολιτισμός επιβιώνει ιστορικά, είναι διαχρονικός, ενιαίος και μοναδικός, καθώς παρουσιάζεται σε όλη την διάρκεια της ιστορικής του πορείας να έχει αφομοιωτικές δυνατότητες των εξωγενών στοιχείων, διατηρώντας τον πυρήνα της ταυτότητάς του. Παρεπιπτόντος, θέλω πολύ να θεωρω τον εαυτό μου, κατευθείαν απόγονο του Περικλή και του Αριστοτέλη όπως επίσης θέλω να πιστεύω οτι οι πρόγονοί μου, ζούσαν απ την αρχή της ανθρωπότητας στον Ελληνικό χώρο. Γίνεται? Γιατι τη μια φορά που τόλμησα να βάλω μια έρευνα εδω στο ινσομνια που έλεγε κάτι τέτοιο, έπεσαν να με φάνε Επεξ/σία 4 Αυγούστου 2012 από Cossutius. 2
Plug Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Κοσοτιε,η Αρβελέρ εχει πει διάφορα. Σε μια ομιλία της ας πούμε με μικρασιατες,έλεγε οτι ξαναγέμισαν την Ελλάδα οταν αυτή ηταν άδεια και πάντα αυτο κάναν, τη σωσαν και είμαστε ολοι σήμερα Έλληνες και οχι κάτι άλλο κλπ.΄ Τεσπα,ας μην το πιάνουμε το θέμα απο εκει,γιατι ακρη δεν υπάρχει περίπτωση να βγει. Ας κρατήσουμε αυτό που λέει. Αν μπορέσουμε να διαχωρίσουμε την Εθνικότητα με την φυλετικότητα, είμαστε μια χαρά (και το τελευταίο μάλιστα, ειναι θέμα επιστημόνων Οπότε εγω θα πρότεινα,μέχρι να βγει η επιστήμη και να πει κάτι,ας αφήσουμε τον οποιονδήποτε να νομίζει ότι θέλει και να μην το κρίνουμε ελέω ιδεολογίας
The_Judas Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Βασικά οι ιστορικές πηγές της εποχής είναι πολύ λίγες και αρκετά ελλιπείς. Ακόμη και αυτές που υπάρχουν αναλώνονται σε θρησκευτικές διαμάχες μεταξύ χριστιανικών αιρέσεων και στην αναζήτηση για την πραγματική αλήθεια της πίστης. Οι αιρετικοί αυτοκράτορες (εικονομάχοι) δυσφημίζονται ενώ οι υπόλοιποι παρουσιάζονται μεγαλοποιημένοι ή ακόμη και άγιοι. Επίσης η πληθώρα των θρησκευτικών πηγών από οποιαδήποτε θρησκεία είναι εξ ορισμού προκατειλημμένη. Ακόμη και σήμερα δυστυχώς πολλοί Έλληνες ιστορικοί υπερβάλουν σχετικά με το Βυζάντιο και προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν πέρασε ποτέ Μεσαίωνα και παραβλέπουν την επιρροή του ιερατείου. Σίγουρα όμως δεν ισχύει και η άλλη άποψη ότι ήταν 10 συνεχόμενοι αιώνες άγνοιας και μεσαίωνα. Απλά συμβάδιζε με τα δεδομένα της εποχής με όλα τα θετικά και αρνητικά.
Apoll Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Μιλάμε για επιδρομές,οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με γενοκτονίες,σε κάποια φάση,έπεσε τέτοιο λεπίδι που μεταφέρθηκαν 50χιλιαδες οικογένειες για να κατοικηθεί ο τόπος. 400 χρόνια υπό τους Σλάβους δεν είναι επιδρομές. Ούτε άλλα 400 χρόνια υπό τους Βενετούς, Γενουάτες κλπ. Με το ίδιο σκεπτικό και οι Οθωμανοί επιδρομή ήταν. Μάθετε Ιστορία, ανοίχτε βιβλία. Μην αραδιάζετε τις ανακρίβειες τις οποίες διδάσκουν στα Ελληνικά σχολεία στα τελευταία 160 χρόνια. Η οποία είναι η Ιστορία του Παπαρηγόπουλου. Σε περίληψη κιόλας. Και δεν είναι μόνο οι ανακρίβειες περί Αρχαίων Ελλήνων και Βυζαντίου σε αυτή, αλλά όσοι έχουν διαβάσει τα απομημνονεύματα του Μακρηγιάννη, και του Παλαιών Πατρών Γερμανού αναρωτιούνται τί σκτ Ελληνική Επανάσταση διδάσκουν στα σχολεία. Όσον αφορά το Βυζάντιο, ο αριθμός τον Ιστοριογράφων και Χρονικογράφων, είναι τεράστιος, και όλες η δουλειές τους ήταν σύγχρονα της εποχής που ζούσαν. Ελάχιστοι έκατσαν και έγραψαν τί συνέβει 200 χρόνια πριν. Η Απόκρυφη Ιστορία του Προκοπίου, είναι μια καλή αρχή για να σπάσετε την φούσκα του Ιουστινιανού. Σημείωση τα άλλα δύο έργα του (8 + 6 βιβλία το καθένα!) τα πέρνουν ως αναφορά στην 'Βυζαντινή' Ιστορία. Και αν θέλετε περισσότερες πηγές για ψάξιμο, http://el.wikipedia.org/wiki/Βυζαντινή_ιστοριογραφία
Cossutius. Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Αυτο που αντιλαμβάνομαι τελικά είναι ότι κάποιοι ενοχλουντε απ το γεγονος οτι η συνέχεια του Ελληνισμού , επετευχθει από μια θρησκευομένη Αυτοκρατορία( με τα θετικά και τα αρνητικά της.) μέχρι την άλωση, και επίσης, αυτό που σωθηκε απ τον Ελληνισμό μετά την άλωση και μέχρι να εμφανιστουν οι Ελληνες διαφωτιστές κτλ κτλ, έγινε επίσης από μεταβυζαντινούς θρησκευόμενους λόγιους, οι οποίοι συνέχιζαν να μεταφράζουν και να διατηρούν τα αρχαία κείμενα, ώστε να μη χαθεί η ιστορία του έθνους μας, η ιστορία του τόπου μας και πάνω απ όλα η γλώσσα μας η οποία αποτελεί και το κύριο γνωρισμα την εθνότητάς μας. Αυτός ο όρος "θρησκεία" ειναι που χαλάει τα πάντα. Αν οι Βυζαντινοί δε πίστευαν σε τίποτε και τα έργα τέχνης τους ήταν αγάλματα του 12θεου αλλά συνέχιζαν συγχρόνως να διατηρουν και να μεταφράζουν τα αρχαία κειμενα και τον αρχαιο πολιτισμό, τότε δε θα υπήρχε θέμα. Δεν έχω προσωπική άποψη στο θέμα, ούτε κάποια "ιδεολογία". Αν νέες έρευνες αποδείξουν κάτι διαφορετικό από αυτά που λένε οι ιστορικοί θα τα δεχτουμε. Η δουλειά τους ειναι η έρευνα και η απόδειξη όσων μας πληροφορουν. Σε οτι αφορά την Αρβελέρ, για να την κρινει κάποιος αρνητικά, θα πρέπει να είναι κάποιος που θα μπορει να αποδείξει οτι όντως η συγκεκριμένη ιστορικός, ψεύδεται. Αν κοιτάξω στο νετ, βλέπω οτι τη κατηγορουν ως αριστερη, βαθια θρησκευόμενη (και τα 2 μαζί...ουάο!!) και εβραία λόγω του άντρα της που μέσα απο έναν κυκλο, θέλει να αλλάξει την ιστορία της χώρας μας. Να τονισθεί οτι αυτα που λέει τωρα η Αρβελέρ, τα έλεγε και πριν 40 χρόνια. Τα ιδια έλεγε και ο Καραγιανόπουλος και άλλοι μεγάλοι παγκοσμίου φημης ιστορικοί με μεγάλες έρευνες στο βυζάντιο. 2
status Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2012 οποίος μου πει ποια ήταν ακριβώς τα σύνορα της ελλάδας πριν-κατα-μετα το βυζάντιο κερναω τσίχλα. Πακτωση. 1
kirdou Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Tι κάθεστε και σκάτε με το άν ήταν η όχι Ελληνικό το Βυζάντιο;Ιστορικοί είστε;Εδώ επιστήμονες με κύρος και οι απόψεις τους διαφέρουν.Η ιστορία είναι πολύπλοκη υπόθεση και η ημιμάθεια είναι χειρότερη απο την αμάθεια
xreokopia Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Πρεπει να αποσαφηνιστει τι εννοουμε "ελληνικο". Αν εννοουμε οτι κατοικουσαν αποκλειστικα ελληνες τοτε φυσικα οχι, δεν ηταν. Όπως είπα το υγρό πυρ είναι η ουσία.Η χρήση των σιφώνων το κατέστησε τόσο χρήσιμο στο ναυτικό.Από εκεί και πέρα χρησιμοποιήθηκε και σε πολιορκίες και σε ανοικτό πεδίο μάχης. Αυτά που γράφω είναι από χρόνια ενασχόλησης με το θέμα. Βέβαια θα παραθέσω μια μικρή λίστα με βιβλία που αναφέρονται έστω και μερικώς στο θέμα: Osprey Publishing: -Medieval Siege Weapons 2(New Vanguard 69) -Medieval Siege Warfare -Armies of the Caliphates(Men at Arms 320) -Byzantine Ifantryman c.900-1024(Warrior 118) Λοιποί: A History of the Early Medieval Siege Warfare(Peter Purton) Tα βιβλια αυτα αντιμετωπιζουν το Υγρο Πυρ σαν μια κοινη εμπρηστικη υλη οπως λες? Που την ειχαν και αλλοι λαοι? Τα ελληνιστικά βασίλεια ήταν αυτά των Διαδόχων από το 323 π.χ έως ~10-20 μ.χ όταν και το τελευταίο Ινδοελληνικό κατακτήθηκε.Αυτά που αναφέρεις είναι ελληνικά που κάποια στιγμή επανενώθηκαν για να σχηματίσουν τη νέα αυτοκρατορία που επανεμφανίστηκε μετά την 4η Σταυροφορία.Πέραν του 1453 επέζησε η Τραπεζούντα η οποία καταλήφθηκε το 1461. Τα βασιλεια που λες ειναι των διαδοχων του Μεγαλου Αλεξανδρου του Μακεδονα, δηλαδη πολλους αιωνες πριν, εγω μιλησα για τα βασιλεια που σχηματιστηκαν μετα την Αλωση του 1204. Μη μενεις στη λεξη "ελληνιστικο". Τα 4 βασιλεια υποτιθεται οτι ηταν ελληνικα οσο ελληνικη ηταν και η Βυζ. Αυτ. Τα τελευτα χρονια στην Βυζ."Αυτοκρατορια" ειχαν μεινει μονο οι γυρω απο την Πολη περιοχες, λιγα νησια και ο Μυστρας. οποίος μου πει ποια ήταν ακριβώς τα σύνορα της ελλάδας πριν-κατα-μετα το βυζάντιο κερναω τσίχλα. Τα συνορα της (συγχρονης) Ελλαδας καθοριστηκαν μετα απ τους πολεμους του 20ου αιωνα. Στην αρχαιοτητα δεν υπηρχε ενιαια Ελλαδα.
MiDi_MiLiZ Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Γουσταρω ιστορικες αναλυσεις στο ινσομνια τζι αρ.
Cossutius. Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Πάντως καλό θα είναι όταν κάνουμε ιστορικές αναλύσεις να βάζουμε και καμια παραπομπή, απόδειξη δηλαδή οτι αυτά που γράφουμε δεν ειναι κάτι που βγάζουμε απ το μυαλό μας αλλά γραμμένο σε κάποιο αναγνωρισμένο βιβλίο. (οκ το να μου πει κάποιος για παράδειγμα οτι οι Βυζαντινοί ήταν εξωγήινοι επειδή το λέει το τελευταίο βιβλίο του Λιακό- , ευκολα αντιλαμβάνεται κανεις οτι δε θα ληφθεί σοβαρά υπόψη....η μήπως θα ληφθεί? )
Bspus Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2012 Διατήρησαν τη γλώσσα και όλη την αρχαία Γραμματεία οπως χαρακτηριστικά λέει η Αρβελέρ αλλά και σε πολλές περιπτώσεις συνέχισαν την αρχαιοελληνική παράδοση με εξαίρεση την θρησκευτική τους μεταστροφή κάτι απόλυτα λογικό, μιας που η επιστήμη προοδεύει και Θεοί στον Ολυμπο δεν υπήρξαν. Δεν θα μπορουσαμε μια ζωη να πιστευουμε στο 12θεο κυριοι. ΟΚ, ανεβηκαμε στον Ολυμπο και δε βρηκαμε κανεναν, αρα τερμα το 12θεο? Δεν φευγουν ετσι οι θρησκειες. Θα μπορουσε να ειχε προσαρμοστει οπως προσαρμοζεται και ο χριστιανισμος τοσους αιωνες. Στο κατω κατω και οι θεοι του Ολυμπου θα μπορουσαν να γινουν αορατοι αν θελανε η να μεταμορφωθουν σε ζωα για να αποφυγουν τα βλεμματα. Κανεις δεν απεδειξε ποτε οτι το 12θεο ηταν παραμυθια. Απλως... σταματησε να ειναι της μοδας. Δηλαδη δεν σταματησε απο μονο του τελειως, καποιος προμοταρισε το χριστιανισμο την καταλληλη στιγμη και με τη μορφη που τον βολευε, αλλα δεν εχει σημασια. Η προοδος της επιστημης δεν ειναι ο λογος που μεταβηκαμε απο το 12θεο στο χριστιανισμο. Δεν διαφωνω βεβαια οτι δεν μπορουσαμε να πιστευουμε για παντα στο 12θεο. Με την ιδια λογικη ομως καποια στιγμη αναποφευκτα θα ξεπεραστει και ο χριστιανισμος
Cossutius. Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Δεν διαφωνω βεβαια οτι δεν μπορουσαμε να πιστευουμε για παντα στο 12θεο. Με την ιδια λογικη ομως καποια στιγμη αναποφευκτα θα ξεπεραστει και ο χριστιανισμος Σαφέστατα. Ηδη περνάει μεγάλη κρίση. Ο κόσμος έχει απομακρυνθεί πολύ απ την εκκλησία (οχι μονο την Ορθόδοξη) Ποιός ξέρει. Μπορεί στο μέλλον να πιστεύουμε σε κάποιον τιτανοτεράστιο επιστήμονα που θα έχει ανακαλύψει το πως δημιουργήθηκε το συμπαν, τι υπήρξε νωρίτερα, αν υπάρχουν εξωγηινοι, πως να ζουμε για πάντα κτλ κτλ To σίγουρο ειναι πως η ανάγκη του ανθρωπου για πίστη σε κάτι ή κάποιον, δυσκολα θα κορεστεί. Άποψή μου βέβαια το τελευταίο
Apoll Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Η Θρησκεία του Δωδεκάθεου, δεν είναι όσο παγανιστική όσο πολλές άλλες, σύγχρονες της εποχής. Επίσης η αναφορική έννοια του Ολύμπου, είναι ίδια με την αυτή του Παραδείσου των Χριστιανών. Βλέπει κάποιος κάποια διαφορά;;; Αντίθετα μερικές χιλιάδες χρόνια διαφορά, και περισσότερη γνώση γεωγραφίας. Η Θρησκεία του Δωδεκάθεου, δεν ήταν ενάντια στην τεχνολογική πρόοδο, ούτε στην φιλοσοφική αναζήτηση, ούτε αντιμετώπιζε εχθρικά οποιαδήποτε αίρεση αυτής, ή άλλη θρησκεία. Ούτε έβαζε περιορισμούς στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Εδώ έλεγαν από τον 1ο αιώνα π.Χ, ότι η Γη δεν είναι το κέντρο του κόσμου και είναι στρογγυλή. Δεν είδα κάποιο κάψιμο βιβλίων, τύφλωση και βασανισμό. Δεν χρησιμοποιούσε τον Θάνατο, ως μοχλό πίεσης και τρόμου στην διαμόρφωση της ζωής των ανθρώπων. Αντίθετα ο Θάνατος θεωρείτο ένα φυσικό γεγονός της ζωής. Επίσης δεν ήταν δογματική Θρησκεία (όπως Ζωροαστρισμός, Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ). Επίσης η Θρησκεία τοι Δωδεκάθεου όπως αναφέρεται στα Ελληνικά σχολικά βιβλία, ίσως υπήρχε το ~1000 π.Χ. Aλλά όχι το 200 π.Χ, ή το 400 μ.Χ. Και ας μην ξεχνάμε ότι η λέξη 'ειδωλολάτρες' και λοιπή λάσπη, έρχεται από τον Θεοδόσιο (και μετέπειτα χριστιανούς) που κατέσφαξε τους Έλληνες. Δέσμευσε τα πάντα, διέλυσε τα πάντα. Ό,τι είχε απομείνει βέβαια από τους διωγμούς του Ιουστινιανού. Και έκλεισε την Ακαδημία Αθηνών (που ούτε ο Ιουστινιανός δεν τόλμησε). Οι τελευταίοι φιλόσοφοι της ακαδημίας απέδρασαν για την Περσία, όπου ο Βασιλιάς Χοσρόης τους δέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες, συνεχίζωντας εκεί το έργο τους. Και από τα έργα τους στα πέρσικα και αραβικά αργότερα με το Ισλάμ, πέρασαν στους Δυτικούς. Και είχαμε την Αναγέννηση στην Δυτική Ευρώπη, όταν το Ισλάμ έπεφτε στο σκοτάδι τον φανατικών (τέλη 13ου αιώνα). Μιας και ανέφερα ειδωλολατρία. Ας μου πει κάποιος τί διαφορά έχει ένα άγαλμα του Δία ή Ποσειδώνα κλπ με τα αγάλματα, εικόνες, μέλη αγίων κλπ του Χριστιανισμού. Και μην πιάσετε την καραμέλα ό,τι κάποιο είναι αληγορικό, γιατί το αίμα 120 ετών Βυζαντινού εμφυλίου (Εικονομαχία), δεν μπορεί να σβηστεί από την Ιστορία. 3
LongTom Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Δημοσ. 6 Αυγούστου 2012 Tα βιβλια αυτα αντιμετωπιζουν το Υγρο Πυρ σαν μια κοινη εμπρηστικη υλη οπως λες? Που την ειχαν και αλλοι λαοι? Γιατί δεν κάνεις τον κόπο να τα βρεις για διαβάσεις ο ίδιος εάν ότι έγραψα ισχύει ή όχι; Για αυτό τα παρέθεσα,όχι για να σου εξηγώ πάλι τα ίδια. Τα βασιλεια που λες ειναι των διαδοχων του Μεγαλου Αλεξανδρου του Μακεδονα, δηλαδη πολλους αιωνες πριν, εγω μιλησα για τα βασιλεια που σχηματιστηκαν μετα την Αλωση του 1204. Μη μενεις στη λεξη "ελληνιστικο". Τα 4 βασιλεια υποτιθεται οτι ηταν ελληνικα οσο ελληνικη ηταν και η Βυζ. Αυτ. Τα τελευτα χρονια στην Βυζ."Αυτοκρατορια" ειχαν μεινει μονο οι γυρω απο την Πολη περιοχες, λιγα νησια και ο Μυστρας. Ο όρος ελληνιστικό αφορά αποκλειστικά την εποχή από το 323(ή για άλλους το 338) μέχρι 30π.χ στην Μεσόγειο και ~10 ή 20μ.χ. στην Ινδική υποήπειρο. Δεν μπορείς αυθαίρετα να γράφεις σε άλλο χρονικό πλαίσιο όρους που αφορούσαν τελείως διαφορετικές εποχές. Τα βασίλεια ή αυτοκρατορίες(όπως θέλανε οι ίδιοι να αυτοαποκαλούνται) που διαδέχτηκαν το Βυζάντιο μετά το 1204 δεν ήταν Ελληνιστικά,δεν ήταν βασίλεια που σχηματίστηκαν από την διάλυση της αυτοκρατορίας του Μ.Αλεξάνδρου.
Προτεινόμενες αναρτήσεις