Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • News Editors
Δημοσ.

Η Microsoft Corp. ανακοίνωσε τους νικητές του 10ου Imagine Cup, του κορυφαίου φοιτητικού διαγωνισμού τεχνολογίας που επιβραβεύει τεχνολογικές καινοτομίες φοιτητών, οι οποίες επιδιώκουν να δώσουν λύση στα κρισιμότερα προβλήματα της υφηλίου. Το project που κέρδισε την πρώτη θέση στην κατηγορία Σχεδιασμός Λογισμικού (Software Design) αναπτύχθηκε από την ομάδα της Ουκρανίας και ονομάζεται quadSquad. Η συγκεκριμένη εφαρμογή επιτρέπει σε άτομα με προβλήματα ακοής να επικοινωνούν λεκτικά, χρησιμοποιώντας ειδικά προσαρμοσμένα γάντια και μια εφαρμογή smartphone που μεταφράζει τις κινήσεις της νοηματικής γλώσσας σε ομιλία. Στην κατηγορία Game Design, νίκησαν η ομάδα TANG Thai της Ταϊλάνδης, που εστίασε στο περιβάλλον και η ομάδα Drexel Dragons της Αμερικής, η οποία εστίασε στην εκπαίδευση μαθηματικών.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική ομάδα Symbiosis συμμετείχε με ιδιαίτερη επιτυχία στους διεθνείς τελικούς, καθώς βρέθηκε μεταξύ των έξι φιναλίστ στην κατηγορία Σχεδιασμός Λογισμικού. Η ομάδα αποτελείται από φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τους Δημήτρη Μανδηλιώτη, Κώστα Τούμπα, Κατερίνα Κυπριώτη και Κική Κάζα. Η πρόταση της Symbiosis συνιστά μια νέα θεώρηση της υποστήριξης των μελών της κοινότητας της νόσου Alzheimer, η οποία μέσω της προηγμένης σχεδίασής της στοχεύει στη διευκόλυνση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους.

 

PHOTO%201_imagine%20cup.jpg

 

Μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση κέρδισε και ο Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέντορας της ομάδας Symbiosis, καθώς έλαβε το “Faculty Award”, βραβείο που δόθηκε φέτος για πρώτη φορά. Ο κ. Χατζηλεοντιάδης έχει συμμετάσχει με ιδιαίτερη επιτυχία στο παρελθόν στο Imagine Cup ως μέντορας φοιτητικών ομάδων, κάποιες εκ των οποίων είχαν κατακτήσει θέσεις στην τελική τριάδα των παγκόσμιων νικητών. Για τη συνολική του συνεισφορά και την εξαιρετική καθοδήγηση που έχει προσφέρει από το ρόλο του καθηγητή-μέντορα επιλέχτηκε ως ένας από τους δύο καθηγητές διεθνώς που ξεχώρισαν για τη συνολική τους συμβολή στο διαγωνισμό και έλαβαν το συγκεκριμένο βραβείο.

 

Με την αφορμή της βράβευσής του, ο κ. Χατζηλεοντιάδης δήλωσε: «Ο διαγωνισμός Imagine Cup δεν είναι ένα γεγονός που εξαντλείται στην τελική του φάση που διαρκεί μία εβδομάδα, αλλά είναι ένα ταξίδι δημιουργίας που ξεκινά συνήθως κάθε Σεπτέμβρη και ολοκληρώνεται με την τελική φάση του τον επόμενο Ιούλιο. Το εκπληκτικό είναι ότι αυτή η διαδικασία συμβαίνει παράλληλα σε παγκόσμιο επίπεδο, ενεργοποιώντας πάνω από 300.000 φοιτητές, καταλήγοντας σε 300 φοιτητές-εκπροσώπους από πάνω από 70 χώρες στην τελική φάση, οι οποίοι κρίνονται από μία αλληλουχία κριτών από όλο τον κόσμο με μια διαδικασία τεσσάρων γύρων κρίσης. Μέσα από αυτή την οπτική των αριθμών, αντιλαμβάνεται κανείς το σημαντικό επίτευγμα της ομάδας Symbiosis να περάσει στις έξι καλύτερες ομάδες του κόσμου και να παρουσιάσει σε όλους τους γύρους κρίσης τη δουλειά της. Η ανάπτυξη λύσεων σε σημαντικά προβλήματα, όπως αυτό του Alzheimer με το οποίο ασχολείται η Symbiosis, με τη χρήση των τεχνολογιών της Microsoft αλλά και αξιοποιώντας την ιδιαίτερα σημαντική στήριξη που μας προσφέρει σταθερά το Κέντρο Καινοτομίας της όλα αυτά τα χρόνια, παρέχει τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής των καινοτόμων πρακτικών υποβοήθησης που προτείνει στην καθημερινότητα, τόσο των ασθενών με Alzheimer, όσο και των φροντιστών και των γιατρών τους. Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευνοημένος για τη δυνατότητα που μου δίνουν οι φοιτητές μου σε κάθε συμμετοχή στο Imagine Cup να βιώνω όλα τα στάδια μιας τέτοιας ωρίμανσής τους και ίσως η θετική ενέργεια αυτής της εμπειρίας να αντανακλάται προς τα έξω, οδηγώντας στη φετινή βράβευσή μου με το Faculty Champion Award, το οποίο και αφιερώνω στη μνήμη της μητέρας μου. Πάντως αυτό που με έχει διδάξει όλη αυτή η εμπειρία, είναι να προσπαθώ να ακολουθώ τη ρήση “οι μαθητές μπορούν να γίνουν ό,τι θέλουν στη ζωή τους, ο δάσκαλός όμως θα πρέπει να παραμένει πάντα δάσκαλος"»

 

Επισημαίνεται ότι μεταξύ των κριτών των παγκόσμιων τελικών για την κατηγορία Software Design, ήταν και ο Έλληνας καθηγητής κ. Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και διευθυντής του εργαστηρίου Πληροφοριακών Τεχνολογιών και Συστημάτων Διοίκησης (ISTLab) και της ομάδας Τεχνολογίας Λογισμικού και Ασφάλειας (SENSE), ο οποίος επιλέχθηκε για το διακεκριμένο επιστημονικό του έργο και τις δημοσιεύσεις του.

 

PHOTO%202.jpg

 

Οι νικητές του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια του Imagine Cup World Festival and Awards Ceremony που πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουλίου στο Sydney Convention and Exhibition Centre, με τη συμμετοχή 106 φοιτητικών ομάδων. Η εκδήλωση ήταν το επισφράγισμα μιας πενταήμερης γιορτής αφιερωμένης στην τεχνολογία, την ομαδική δουλειά και την καινοτομία.

 

Περισσότεροι από 350 φοιτητές από 75 χώρες ταξίδεψαν στο Σύδνεϋ, έχοντας πρώτα διακριθεί είτε σε τοπικές εκδηλώσεις είτε μέσω του διαδικτύου, αντιπροσωπεύοντας με αυτόν τον τρόπο τους καλύτερους και πιο ταλαντούχους φοιτητές προκειμένου να διαγωνιστούν στους παγκόσμιους τελικούς του Imagine Cup. Συνολικά διατέθηκαν περίπου $175.000 μετρητά, για βραβεία που αφορούσαν οκτώ κατηγορίες του εν λόγω διαγωνισμού

 

«Τα τελευταία 10 χρόνια, οι συμμετέχοντες στο Imagine Cup έχουν αξιοποιήσει την τεχνολογία και τη δύναμη του μυαλού τους για να συνεισφέρουν θετικά στις τοπικές κοινωνίες και να αλλάξουν τον κόσμο», ανέφερε ο Moorthy Uppaluri, Γενικός Διευθυντής, Global Academic Programs, της Microsoft. «Είτε πρόκειται για αξιοποίηση του cloud σε περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη αντιμετώπισης των συνεπειών μιας καταστροφής, είτε για ανάπτυξη τεχνολογιών που κάνουν την εκπαίδευση πιο προσιτή ώστε να απαλειφθεί το ψηφιακό χάσμα, είτε ακόμα για διάγνωση ιατρικών προβλημάτων μέσω κινητών τηλεφώνων, το Imagine Cup ανέκαθεν ενέπνεε φοιτητές προκειμένου να οραματίζονται αυτά που κάποτε θεωρούνταν αδύνατα, και να τα πραγματοποιούν».

 

Το Imagine Cup δεν είναι απλά ένας διαγωνισμός. Είναι μια ευκαιρία για νεαρούς επίδοξους επιχειρηματίες, καινοτόμα μυαλά και προγραμματιστές προκειμένου να αναπτύξουν μια ιδέα, να δημιουργήσουν ένα προϊόν, να ορίσουν ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό σχέδιο ακόμα και να βγάλουν το προϊόν αυτό στην αγορά. Όλες οι ομάδες που διαγωνίστηκαν φέτος στους Παγκόσμιους τελικούς του Imagine Cup 2012 στο Σύδνεϋ, έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν μερίδιο από τα Imagine Cup Grants, μια τριετή επένδυση της Microsoft αξίας 3.000.000 δολαρίων που βοηθάει τους φοιτητές να κάνουν τις ιδέες τους πραγματικότητα. Περισσότερες πληροφορίες για τα Imagine Cup Grants θα είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.imaginecup.com, κατά τη διάρκεια των επόμενων εβδομάδων. Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα Microsoft BizSpark, οι συμμετέχοντες στο Imagine Cup μπορούν να λανσάρουν επιχειρήσεις startup τόσο στις κοινότητές τους όσο και στο διαδίκτυο. Περισσότερες πληροφορίες για το BizSpark είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.microsoft.com/bizspark.

 

Νικητές στις κατηγορίες Software και Game Design στο Imagine Cup 2012

 

Η ομάδα quadSquad από την Ουκρανία πέτυχε την υψηλότερη διάκριση στην κατηγορία Software Design, με τη συσκευή Enable Talk, που αποτελείται από ένα ζευγάρι γάντια εξοπλισμένα με 15 αισθητήρες που κάμπτονται και έναν μικροεπεξεργαστή που διαρκώς αποκρυπτογραφεί πρότυπα της νοηματικής γλώσσας, τα οποία στη συνέχεια αναμεταδίδονται μέσω Bluetooth σε μια συσκευή Windows Phone που τρέχει την εφαρμογή Microsoft Speech API και το Bing API για να μεταφράζονται οι κινήσεις σε ήχο. Με την νίκη της αυτή, η ομάδα κέρδισε $25.000.

 

Η ομάδα quadSquad όμως, δεν ήταν η μόνη της οποίας το project αποσκοπούσε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής ατόμων με αναπηρία. Το 23% των projects που συμμετείχαν φέτος στο Imagine Cup, είχαν δημιουργηθεί για να βελτιώσουν τη ζωή ατόμων με αναπηρίες, όπως είναι η δυσκολία στην όραση ή την ακοή, καθώς και οι ασθένειες που περιορίζουν την κινητικότητα του ανθρώπινου σώματος. Με εκατομμύρια ανθρώπων σε όλο τον κόσμο να υποφέρουν από προβλήματα ακοής και ομιλίας, η ομάδα αναγνώρισε την ανάγκη να δημιουργηθεί μια συσκευή που θα επιτρέπει στα άτομα αυτά να επικοινωνούν με τους άλλους πιο εύκολα.

 

Το 2004, πάνω από 275 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έπασχαν από μέτρια έως βαριά βλάβη στην ακοή τους, 80% εκ των οποίων ήταν από χώρες με χαμηλό ως μέτριο βιοτικό επίπεδο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας: (World Health Organization’s)

 

«Εμπνευστήκαμε να βοηθήσουμε τους φίλους μας που έχουν προβλήματα ακοής και ομιλίας, ώστε να αποκτήσουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν όπως όλος ο κόσμος», δήλωσε ο Maxim Osika, της ομάδας quadSquad. «Το Imagine Cup είναι μοναδική εμπειρία. Είμαστε ενθουσιασμένοι που είμαστε εδώ και έχουμε τη δυνατότητα να μαθαίνουμε από τους ειδικούς που βρίσκονται κοντά μας».

 

Οι ομάδες διαγωνίστηκαν επίσης σε 2 κατηγορίες Game Design — Game Design: Xbox/Windows και Game Design: Phone. Τα παιχνίδια που κέρδισαν είχαν να κάνουν με θέματα όπως η φτώχεια, το περιβάλλον και η βιωσιμότητα, η παιδεία και η συνεισφορά στην κοινότητα. Στην κατηγορία Game Design: Xbox/Windows, η ομάδα TANG Thai, από την Ταϊλάνδη, επικεντρώθηκε στην προστασία του περιβάλλοντος και στην πρόληψη της αποψίλωσης των δασών. Στην κατηγορία Game Design: Phone, η ομάδα Drexel Dragons, από τις ΗΠΑ, δημιούργησε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι σχεδιασμένο για να διδάσκει με νέο τρόπο μαθηματικά και επίλυση προβλημάτων, σε μαθητές του δημοτικού. Κάθε ομάδα που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία της, κέρδισε $8.000.

 

Ακολουθούν οι νικητές στις βασικές κατηγορίες του διαγωνισμού Imagine Cup:

1. Software Design. Οι φοιτητές δημιουργούν καινοτόμο λογισμικό, λύσεις υπηρεσιών και πρακτικές εφαρμογές που αξιοποιούν τη δύναμη της τεχνολογίας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, ή ακόμα και ολόκληρου του πλανήτη.

• Πρώτη Θέση: quadSquad (Ουκρανία)

• Δεύτερη Θέση: Coccolo (Ιαπωνία)

• Τρίτη Θέση: wi-GO (Πορτογαλία)

2. Game Design. Οι φοιτητές επιλέγουν μία από τις δύο υποκατηγορίες (Phone ή Xbox/Windows) για να δημιουργήσουν παιχνίδια που είναι όχι μόνο διασκεδαστικά αλλά συνεισφέρουν ταυτόχρονα και στη βελτίωση του κόσμου μας.

Xbox/Windows

• Πρώτη Θέση: TANG Thai (Ταϊλάνδη)

• Δεύτερη Θέση: The Doers (Bραζιλία)

• Τρίτη Θέση: Hotfix (Bέλγιο)

Phone

• Πρώτη Θέση: Drexel Dragons (ΗΠΑ)

• Δεύτερη Θέση: Ecosia (Γαλλία)

• Τρίτη Θέση: Turtle Games (Ουγγαρία)

 

Νικητές των Ειδικών Προκλήσεων Imagine Cup (Imagine Cup Challenges)

 

Πέρα από τις κεντρικές κατηγορίες του διαγωνισμού, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και σε πέντε online Challenges. Τα Challenges αυτά έδιναν στους φοιτητές τη δυνατότητα να διαγωνιστούν για $75.000 επιπλέον μετρητά, όπως και για κάποια άλλα δώρα. Οι νικητές των Challenges είναι οι εξής:

1. IT Challenge. Οι φοιτητές διαγωνίζονται στις γνώσεις τους γύρω από συστήματα πληροφορικής και καλούνται να λύσουν κάποια ειδικά σενάρια για να κατακτήσουν τον τίτλο των κορυφαίων στην αγορά της πληροφορικής.

• Πρώτη Θέση: Alexandru Ticlea (Ρουμανία)

• Δεύτερη Θέση: Sherif Talaat (Αίγυπτος)

• Τρίτη Θέση: Joshua Sim (Σιγκαπούρη)

2. Kinect Fun Labs Challenge με τη χορηγία των Microsoft Studios. Αυτή η πρόκληση φέρνει το Imagine Cup στο σαλόνι, ζητώντας από τους φοιτητές να σκεφτούν για την ψυχαγωγία με κοινωνική συνείδηση.

• Πρώτη Θέση: ομάδα Interlab (Βραζιλία)

• Δεύτερη Θέση: ομάδα Whiteboard Pirates (ΗΠΑ)

• Tρίτη Θέση: ομάδα Flexifly (Πολωνία)

3. Windows Azure Challenge. Οι φοιτητές αξιοποιούν στοιχεία από την πλατφόρμα Windows Azure για να χτίσουν εφαρμογές στο Web που βοηθούν στη λύση των μεγαλύτερων παγκόσμιων προβλημάτων.

• Πρώτη Θέση: Virtual Dreams Azure (Βραζιλία)

• Δεύτερη Θέση: Complex (Ρουμανία)

• Tρίτη Θέση: The Klein Team (Αλγερία)

4. Windows Metro Style App Challenge με τη χορηγία των Microsoft Windows. Μέσα από αυτό το Challenge, η Microsoft καλεί τους φοιτητές να δημιουργήσουν εφαρμογές για τη νέα πλατφόρμα Windows 8.

• Πρώτη Θέση: Virtual Dreams Metro (Βραζιλία)

• Δεύτερη Θέση: nLife (Ουκρανία)

• Tρίτη Θέση: TokTok (Kορέα)

5. Windows Phone Challenge με τη χορηγία της Nokia. Οι φοιτητές καλούνται να δημιουργήσουν μια εφαρμογή XAP που όχι μόνο θα συμβάλει στην επίλυση των σημαντικότερων προβλημάτων παγκοσμίως, αλλά και που θα αγαπηθεί από τον κόσμο τόσο ώστε να θέλει να την έχει στο Windows Phone του.

• Πρώτη Θέση: Vivid (Αίγυπτος)

• Δεύτερη Θέση: The Stack (Πολωνία)

• Tρίτη Θέση: Aaltovation (Φινλανδία)

 

Το Κοινό Μίλησε : Η ομάδα D Labs από την Ινδία, τιμήθηκε στο Imagine Cup

 

Το βραβείο People’s Choice Award που χορήγησε το Bing είναι η μόνη διάκριση του Imagine Cup που αποφασίζεται από το κοινό και περιλαμβάνει βραβείο αξίας $10.000. Η ομάδα D Labs δημιούργησε λογισμικό που βοηθάει δυσλεκτικά παιδιά να χρησιμοποιούν παιχνίδια για να μαθαίνουν πιο εύκολα με τη χρήση του Kinect για Xbox 360. Παράλληλα, οι γονείς μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των παιδιών τους, μέσα από την επισκόπηση στοιχείων που καταγράφει η λύση αυτή και τα οποία αποθηκεύονται σε Windows Azure.

 

Αναγνωρίζοντας Projects για το Περιβάλλον και τη Βιωσιμότητα

 

Πέραν των παραπάνω διακρίσεων, η Microsoft και η Coca-Cola υπερήφανα παρουσιάζουν τους νικητές του βραβείου Health Awareness και του βραβείου Environmental Sustainability, για δύο Projects που απαντούν στα δυσκολότερα θέματα περιβάλλοντος και υγείας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ακόλουθες νικήτριες ομάδες θα κερδίσουν $10.000:

• Νικητές του βραβείου Health Awareness:

o Πρώτη Θέση: ομάδα Italian Ingenium (Ιταλία)

• Νικητές του βραβείου Environmental Sustainability:

o Πρώτη Θέση: Greenway (Γερμανία)

 

Το Imagine Cup 2013 οδεύει προς τη Ρωσία

 

Όπως ορίζει η παράδοση των Παγκόσμιων Τελικών του Imagine Cup, ο Pip Marlow, Γενικός Διευθυντής της Microsoft Αυστραλίας, συμμετείχε στην εθιμοτυπική παράδοση της σημαίας που σηματοδοτεί τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων στην επόμενη χώρα υποδοχής του διαγωνισμού. Ο Nikolay Pryanishnikov, Γενικός Διευθυντής της Microsoft Ρωσίας, παρέλαβε τη σημαία εκ μέρους της Ρωσίας η οποία θα φιλοξενήσει τον 11ο Παγκόσμιο Ετήσιο Διαγωνισμό Imagine Cup στην Αγία Πετρούπολη, τον Ιούλιο του 2013.

 

Ο διαγωνισμός Imagine Cup 2012 πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη σημαντικών συνεργατών που είναι σταθερά αφοσιωμένοι στο να βοηθούν φοιτητές να αξιοποιούν όλη τη δυναμική της τεχνολογίας. Οι χορηγοί αυτοί περιλαμβάνουν τους Avanade, Bing, Bradesco, Coca-Cola Co., Microsoft Studios, Nokia Corp. και Windows.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...