Προς το περιεχόμενο

Πανελλήνιες 2012


MetalGearFan

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πω, με την φυσική στο σχολείο έχω χάσει επαφή. Όταν είδα τα θέματα νόμιζα πως θα γεμίσει ο τόπος 20ρια.

 

 

Πανανθρώπινο μήνυμα τέχνης

Κάθε πολιτισμός έχει τα όρια και το στίγμα του στον ιστορικό χώρο και χρόνο. Μέσα ωστόσο στην ιστορία του κόσμου, το αρχαιοελληνικό αισθητικό επίτευγμα σημαδεύει την καταγωγή μιας τέχνης με πανανθρώπινο μήνυμα και με διαστάσεις παγκόσμιες, θα έλεγα σχεδόν εξωχρονικές. Πρώτη έκφραση της αποστασιοποίησης του ανθρώπου από την αναγκαιότητα της φύσης, χάρη στη μεταμόρφωση της ύλης σε πνεύμα, το ελληνικό πλαστικό κατόρθωμα δηλώνει την επίμονη και έλλογη προσπάθεια του καλλιτέχνη να δαμάσει το πάθος και τη μοίρα με τα έργα του νου και της καρδιάς, αυτά που φέρνουν τον άνθρωπο όλο και πιο κοντά στο Θεό, αυτά που τον οδηγούν δίπλα στο συνάνθρωπο.

 

Αποκρυστάλλωμα μιας ορθής και όρθιας σκέψης, το αρχαίο άγαλμα (μεμονωμένο ή ως αναπόσπαστο μέρος αρχιτεκτονικού συμπλέγματος) καθαγιάζει και αγλαΐζει1 τους χώρους της πόλης. Σήμα ανάτασης ψυχικής και ορόσημο πανάρχαιας μνήμης, θυμίζει στους πολίτες την αμέριστη ευθύνη τους για τη συνοχή της κοινωνικής ομάδας και ορθώνεται εγγυητής της ιστορικής αλληλεγγύης του συνόλου. Διαγράφει ο τεχνίτης τα πλαίσια μιας πάντα ευνομούμενης και ισορροπημένης πολιτείας, έτσι όπως την ονειρευόταν η νεογέννητη δημοκρατία και έτσι όπως την ορίζει η πλατιά ειρηνευτική κίνηση του θεϊκού βραχίονα στο αέτωμα του ολυμπιακού ναού. Κίνηση που αναδεικνύει τον Απόλλωνα ρυθμιστή στη διαμάχη του ανθρώπου με το ζώο, με το μυθικό Κένταυρο, στην Ολυμπία, και οργανωτή της ζωής μέσα στο φως του λόγου. Το πέρασμα από το μύθο στο λόγο έγινε, χάρη στην τέχνη, άγαλμα, θέαμα και θεωρία. […]

 

Το πέρασμα από το ζώο, την άγρια φύση και τους αγρούς, στο δομημένο άστυ και στην οργανωμένη πόλη, ας πούμε τη θεϊκή μετάβαση από την κυνηγέτιδα Άρτεμι στην πολιάδα Αθηνά, δηλώνει με κάθε της μορφή και σε κάθε της βήμα η αρχαία ελληνική τέχνη, πρώτη αυτή εγρήγορση του ανθρώπου στον κόσμο του ελεύθερου πνεύματος. Αυτό ίσως είναι το συνοπτικό μέγιστο μάθημα του αρχαιοελληνικού βιώματος, των ανθρώπων που πρώτοι σμίλευσαν στο ξύλο, στην πέτρα και στο μάρμαρο, τη μορφή της εσωτερικής ενατένισης, συνδυασμένη με την ιδεατή πληρότητα της φυσικής ομορφιάς. Μαρτυρεί για τα λεγόμενά μου το αινιγματώδες χαμόγελο του αρχαϊκού κούρου και η ανείπωτη έκπληξη στο βλέμμα της κόρης μέσα στην πολύπτυχη φορεσιά της.

 

Ιδού η απαρχή της προσπάθειας για γνώση και για αυτογνωσία, ιδού το πρώτο ερωτηματικό, το για πάντα αναπάντητο, ιδού η αυγή του μυστηρίου που οδήγησε τον άνθρωπο να γίνει πλάστης αθάνατου έργου, δημιουργός δηλαδή θεών. Δάμασε η ελληνική τέχνη το ζώο πριν ανακαλύψει τον τέλειο άνθρωπο. Το συντροφικό συναπάντημα του ανθρώπου με τους θεούς διδάσκει η αρχαία αισθητική, στην προσπάθειά της να αιχμαλωτίσει την τέλεια μορφή την πάντα μετέωρη και πάντα τεταμένη προς μια ιδεατή πληρότητα, προς ένα αέναο γίγνεσθαι. Να γιατί η αρχαία τέχνη θα μένει πάντα πρωτοποριακά επίκαιρη και ζωντανή: είναι η τέχνη πυξίδα και σταθερός προσανατολισμός, αυτή που δεν γνώρισε αμηχανίες και αγνοεί τα αδιέξοδα, γι’ αυτό και εμπνέει κάθε αναγέννηση, γι’ αυτό και μένει η βάση κάθε πνευματικής παλιννόστησης προς το ουσιώδες, δηλαδή τη δημιουργία ελευθερίας.

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ

Πολιτισμός και Ελληνισμός

Προσεγγίσεις, Αθήνα 2007

(Διασκευή)

 

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (100-120 λέξεις).

Μονάδες 25

Β1. Η αρχαία τέχνη θα μένει πάντα πρωτοποριακά επίκαιρη και ζωντανή. Να αναπτύξετε το περιεχόμενο της φράσης σε μία παράγραφο (70-90 λέξεις).

Μονάδες 10

Β2. α) Να βρείτε τους δύο τρόπους πειθούς που χρησιμοποιεί η συγγραφέας στην τελευταία παράγραφο και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με μία αναφορά για κάθε τρόπο (μονάδες 6).

β) Να εντοπίσετε στο κείμενο τέσσερις λέξεις ή φράσεις με μεταφορική σημασία (μονάδες 4).

Μονάδες 10

Β3. α) επίτευγμα, δαμάσει, μετάβαση, πληρότητα, ουσιώδες: Να γράψετε από ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις (μονάδες 5).

β) έλλογη, κοντά, συνοπτικό, φυσικής, αιχμαλωτίσει: Να γράψετε από ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις (μονάδες 5).

Μονάδες 10

Β4. Να αναγνωρίσετε το είδος της σύνταξης στις παρακάτω φράσεις και να τις μετατρέψετε στο αντίθετο είδος:

Διαγράφει ο τεχνίτης τα πλαίσια μιας πάντα ευνομούμενης και ισορροπημένης πολιτείας (μονάδες 2).

Δάμασε η ελληνική τέχνη το ζώο πριν ανακαλύψει τον τέλειο άνθρωπο (μονάδες 3).

Μονάδες 5

Γ1. Σε ημερίδα του δήμου σου με θέμα «Τέχνη και Ζωή» συμμετέχεις ως εκπρόσωπος του σχολείου σου με εισήγηση 500-600 λέξεων. Στην εισήγηση αυτή αναφέρεσαι στην προσφορά της Τέχνης στους νέους σήμερα, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους μπορεί το σχολείο να συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν.

Μονάδες 40

 

 

Μαλακία έκαναν tbh.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 122
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δεν μπορω να καταλάβω γιατι γκρινιαζετε με τα θέματα απο τη στιγμή που είναι ίδια για όλους και δεν χρειάζεται όπως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να περάσεις το 5.. Αν ήταν δύσκολα τα θέματα θα ήταν δύσκολα για όλους άρα οι βάσεις θα πέσουν, αν ήταν εύκολα θα ήταν εύκολα για όλους άρα πέρα απο την ικανοποίηση του καλού βαθμού οι βάσεις θα ανέβαιναν.. Ποιο είναι το θέμα Τελικα να περάσει κανεις εκει που θέλει ή να γράψει καλα στις πανελλήνιες;

Εκτός του ότι κάποιος που δεν έχει κάνει φροντιστήριο θα δυσκολευτεί ακόμα πιο πολύ με τέτοια θέματα (το βιβλίο τουλάχιστον στην χρονιά μου ήταν εκτός τόπου και χρόνου), μην ξεχνάς ότι σε πολλές σχολές θεωρητικοί-τεχνολογικοί ανταγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις. Οπότε τα θέματα δεν είναι ίδια για όλους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εκτός του ότι κάποιος που δεν έχει κάνει φροντιστήριο θα δυσκολευτεί ακόμα πιο πολύ με τέτοια θέματα (το βιβλίο τουλάχιστον στην χρονιά μου ήταν εκτός τόπου και χρόνου)

 

Εδω υπάρχει όντως θέμα αν και υπάρχουν βοηθηματα που βοηθανε αρκετα. Αλλά και πάλι η λύση δεν ειναι να γινουν πιο ευκολα τα θέματα αλλά να αλλαξει η υλη των σχολικων βιβλιων.

 

μην ξεχνάς ότι σε πολλές σχολές θεωρητικοί-τεχνολογικοί ανταγωνίζονται για τις ίδιες θέσεις. Οπότε τα θέματα δεν είναι ίδια για όλους.

Φταιει το τραγικό συστημα εισαγωγης στα πανεπιστημια αλλά και πάλι πως θα επιτευχθει ισορροπία;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ δίνω φέτος (Τεχνολογική Κατεύθυνση). Στην γλώσσα φυσικά και δυσκολευτήκαμε στο κείμενο. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι δυσκολευτήκαμε όλοι, οπότε δεν παίζει τελικά κανέναν ρόλο. Και αν κάποιος δεν δυσκολεύτηκε, σίγουρα αξίζει τα παραπάνω μόρια. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ίδιος αριθμός μπαίνει σε σχολές οπότε δεν έχει διαφορά.

Παιζιε τεραστιο ρόλο και εχει τεραστια διαφορά!

 

Δεν μπορω να καταλάβω γιατι γκρινιαζετε με τα θέματα απο τη στιγμή που είναι ίδια για όλους και δεν χρειάζεται όπως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να περάσεις το 5.. Αν ήταν δύσκολα τα θέματα θα ήταν δύσκολα για όλους άρα οι βάσεις θα πέσουν, αν ήταν εύκολα θα ήταν εύκολα για όλους άρα πέρα απο την ικανοποίηση του καλού βαθμού οι βάσεις θα ανέβαιναν.. Ποιο είναι το θέμα Τελικα να περάσει κανεις εκει που θέλει ή να γράψει καλα στις πανελλήνιες;

 

Κανετε λαθος και οι 2. Ειδικα εσυ Chrisxxx απλοποιεις το θεμα της συμπεριφορας των βασεων συναρτησει των βαθμολογιων, σε βαθμο που δεν ισχυει. Δεν υπαρχει τετοιου απλοικου ειδους αναλογια.

 

Ενας πχ μαθητης καλος αδικειται πολυ παραπανω απο εναν μετριο ή κακο, με το να μπει ενα θεμα εκτός υλης ή ασαφες ή οπως εδω με λαθος ερωτημα.

Επειδη ενας μαθητης καλος πιθανοτατα θα ελυνε το θεμα, εαν αυτο δεν ηταν λαθος. Αντιθετα ενας μετριος ή κακος μαθητης πιθανοτατα και πολυ πιθανοτατα αντιστοιχα, δεν θα ελυνε το θεμα. Τωρα ειτε βγαλουν τελειως το θεμα εξω απο την βαθμολογηση, ειτε το δωσουν ως σωστο σε ολους, εχουμε εξομοιωση καλου/κακου/μετριου μαθητης ως προς το τι εγραψαν.

 

Φανταστειτε πχ να βαζανε ως 4ο θεμα(παραδοσιακα δυσκολο), ενα φοβερα δυσκολο θεμα στα μαθηματικα οπου κανείς δεν θα μπορουσε να λυσει, αντε να μπορουσαν 1-2 μαθητες πανελληνιως. Και παλι οι καλοι μαθητες θα αδικουνταν, καθως η ανωτερη βαθμολογια πρακτικως, θα ηταν το 15 και οχι το 20. Ο κακος μαθητης ειχε ουτως ή αλλως χαμενο το θεμα οποτε δεν τον επηρεαζει, ομως για τον καλο αυτο θα ηταν καταστροφη αφου χανει πιθανοτατα ακομα και 5 μοναδες που μεταφραζονται σε πολλα πολλα πολλα μορια.

 

Καταργειται με λιγα λογια η κλιμακωση της δυσκολιας και σε αυτο στηριζεται και το ολο συστημα των βασεων και των πανελλαδικων εξετασεων.

 

Αυτοί που κατάφεραν να την λύσουν, δεν αδικούνται από την ακύρωση;

Δεν μπορεις να λυσεις κατι που ειναι λαθος. Οταν σου ζητησω να μου βρεις ποσες πληρεις περιστροφες κανει η γη γυρω απο τον ηλιο καθε ημερα τοτε δεν υπαρχει απαντηση και δεν γινεται να απαντησεις σωστα.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"Καμία".

Το σκεφτηκα οτι θα το απαντησει καποιος αυτο. :-D Οκ ακυρο το αντιπαραδειγμα αλλά καταλαβαινεις τι θελω να πω. Ελπιζω.

 

Αυτο που ρωτησαν στα παιδια ειναι αν ενα σαλιγκαρι βρισκεται στο σημειο Α και αρχισει να κινειται στο απειρο συμπαν με σταθερη ταχυτητα σε ευθεια γραμμη απομακρυνομενο απο το Α, τοτε να βρεθει σε πόσο χρονο η αποσταση του απο το Α, θα ειναι μεγιστη. :eek:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σκεφτηκα οτι θα το απαντησει καποιος αυτο. :-D Οκ ακυρο το αντιπαραδειγμα αλλά καταλαβαινεις τι θελω να πω. Ελπιζω.

 

Αυτο που ρωτησαν στα παιδια ειναι αν ενα σαλιγκαρι βρισκεται στο σημειο Α και αρχισει να κινειται στο απειρο συμπαν με σταθερη ταχυτητα σε ευθεια γραμμη απομακρυνομενο απο το Α, τοτε να βρεθει σε πόσο χρονο η αποσταση του απο το Α, θα ειναι μεγιστη. :eek:

 

Σε άπειρο χρόνο.

 

(Σταματάω =ρ)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχουν διαμαρτυρίες ατόμων που λένε πως την έλυσαν.

Προφανως αυτοι θα θεωρησαν ως απαντηση το 1ο μεγιστο. Κατι που η ασκηση ομως δεν ζητα. Δεν ξεκαθαριζει 1ο μεγιστο και λεει απλως μεγιστο.

 

Αν παντως καταλαβαιναν και εγραφαν οτι η ασκηση ειναι λαθος και η ερωτηση ειναι ασαφης για αυτο και βρηκαν απλως την γωνια του 1ου μεγιστου, κατι δεν θα επρεπε να κερδισουν παραπανω? Μαλλον οχι, γιατι και οι αλλοι μαθητες που δεν το σκεφτηκαν αυτο, δεν σκεφτηκαν δηλαδη οτι η ερωτηση ειναι λαθος, γιατι να πληρωσουν το οτι η ερωτηση ηταν λαθος? Επρεπε δηλαδη να σκεφτουν οτι η ερωτηση μπορει να ειναι λαθος? Οχι λεω εγω.

Τα κανανε θαλασσα για μια ακομη φορα. :eek:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε άπειρο χρόνο.

 

(Σταματάω =ρ)

Δεν εχει λογικη υποσταση η απαντηση σου. :)

Δεν μπορεις να αναφερθεις οτι αυτο το γεγονος θα κανει απειρο χρονο για να συμβει.

 

(για να μην μπορεις να βρεις ουτε μια απαντηση: εστω οτι η ερωτηση του σαλιγκαριου ζηταει τι μερα θα ειναι οταν απεχει την μεγιστη αποσταση απο το Α. :-D )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φταιει το τραγικό συστημα εισαγωγης στα πανεπιστημια αλλά και πάλι πως θα επιτευχθει ισορροπία;

Συμφωνούμε ότι πρέπει να μείνει υψηλό το επίπεδο των πανελληνίων για να γίνει αντίστοιχα και υψηλό το επίπεδο των ΑΕΙ/ΤΕΙ.

 

Θα μπορούσαν ίσως να βάλουν δυσκολότερα θέματα στα θεωρητικής αν κι εκεί είναι λίγο φλου η κατάσταση, παίζει τεράστια σημασία σε τι βαθμολογητή θα πέσεις και πόσο στραβά ξύπνησε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...