Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ατάκτως εριμμένα, παρακαλείσθε για συμπληρωση ή διαφωνία. :-D

 

Ένα gaming pc πρέπει να έχει -πρώτα απ όλα- ισχυρό επεξεργαστή.

 

Από τις συνηθέστερες απόψεις που συναντάει κανείς. Ο δυνατός επεξεργαστής σίγουρα χρειάζεται αλλά δεν είναι το πρωτεύον. Αυτό που μας ενδιαφέρει από τον επεξεργαστή, είναι να μπορεί να "οδηγήσει" την κάρτα γραφικών μας η οποία κάνει όλη τη δουλειά. Και αυτό μπορούν να το κάνουν όλοι οι σημερινοί επεξεργαστές από 160 ευρώ και πάνω ακόμα και με θηρία κάρτες (των 500ευρώ).

 

Ο ρόλος του επεξεργαστή ενισχύεται σε δύο περιπτώσεις: α) όταν μικραίνει η ανάλυση της οθόνης β) όταν το παιχνίδι είναι (κακο)γραμμένο ώστε να βασίζεται περισσότερο στην επεξεργαστική δύναμη.

 

Κανω o/c τον cpu για να πάρω περισσότερα frames.

 

To o/c του cpu όντως χρειάζεται σε πολλές περίπτωσεις όπως όταν έχουμε να συνδυάσουμε έναν παλιότερο επεξεργαστή, χαμηλά χρονισμένο, με μια ισχυρή κάρτα. Μόνο που τα παραπάνω frames δεν οφείλονται άμεσα στο ίδιο το o/c (και τον επεξεργαστή) αλλά στο ότι χάριν στο o/c η κάρτα γραφικών μας αποδίδει καλύτερα, καθώς δεν την τραβάει πισω ο επεξεργαστής. Σε ήδη δυνατούς επεξεργαστές και στις αναλύσεις που παιζει ο περισσότερος κόσμος σήμερα (1920 χ 1080) δεν υπάρχει πραγματική διαφορά.

 

Το μόνο που κάνει ο ssd είναι να επιταχύνει το μπουτάρισμα

 

Από τους πιο συχνούς μύθους. Εδώ και χρόνια, το πιο αργό υποσύστημα των υπολογιστών είναι οι σκληροί δίσκοι. Σε αυτούς οφείλονται οι περισσότερες καθυστερήσεις (καθώς και στην έλλειψη ram) που συναντά κάποιος στην καθημερινή χρήση. Ο ssd στην πραγματικοτητα γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των parts και δίνει στο σύστημα άμεση απόκριση σε οποιαδήποτε εργασία περνάει από τον δίσκο. Και είναι πολλές.

 

O ssd βοηθάει στο gaming

 

O ssd βοηθάει όλο το σύστημα. Δυστυχώς οι περισσότεροι, όταν μιλάνε για ssd και gaming, περιμένουν να δούν τα frames να ανεβαίνουν. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Εκεί που βοηθάει ο ssd είναι στο φόρτωμα του παιχνιδιού και στα φορτώματα από πιστα σε πίστα. Υπάρχουν βέβαια και μερικά παιχνίδια που διαβάζουν συνέχεια από το δίσκο. Αυτά όντως βοηθιούνται πολύ από τον ssd. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό, το Football Manager.

 

Έχω πολλούς σκληρούς, χρειάζομαι μεγάλο τροφοδοτικό

 

Πολύς κόσμος αγνοοεί ότι οι σκληροί δίσκοι είναι πολύ λίγο ενεργοβόροι και τους αθροίζει στις ενεργειακές του ανάγκες περίπου όπως τις κάρτες γραφικών. Στην πραγματικότητα οι σκληροί δίσκοι -ακόμα και σε load- καταναλώνουν πολύ λίγο ρέυμα.

 

Οι οθόνες με hdmi έχουν καλύτερη ποιότητα εικόνας.

 

Το hdmi είναι μια ψηφιακή σύνδεση που μεταφέρει εικόνα και ήχο. Ίδιας ποιότητας με το dvi που όμως δεν μπορεί να μεταφέρει ήχο. Αν η οθόνη μας δεν έχει ηχεία, είτε dvi είτε hdmi είναι ένα και το αυτό.

 

Συνεχίζεται...

Δημοσ.

Μπράβο για τον κόπο σου :)

Μόνο κάποιες μικρές διευκρινίσεις κατά την άποψή μου.

 

[...]

Ένα gaming pc πρέπει να έχει -πρώτα απ όλα- ισχυρό επεξεργαστή.

[...]

Ο ρόλος του επεξεργαστή ενισχύεται σε δύο περιπτώσεις: α) όταν μικραίνει η ανάλυση της οθόνης [...]

Όπως ακριβώς το είπες: ενισχύεται. Το διευκρινίζω επειδή έχω ακούσει κάτι προτάσεις του στυλ «έχω καλή κάρτα, αδύναμο επεξεργαστή και δεν έχω αρκετά fps, τι να κάνω;» «Ανέβασε την ανάλυση για να πάει το βάρος στην κάρτα γραφικών».

Το βάρος δεν μεταφέρεται στην κάρτα γραφικών αλλά αυξάνεται σ αυτήν. Δε θα ελαφρύνει το φορτίο του επεξεργαστή, στην καλύτερη να μείνει σταθερό. Οπότε παραπάνω fps κρατώντας σταθερό τον επεξεργαστή, τη συχνότητά του και το επίπεδο των γραφικών δεν πρόκειται να δει.

 

Επίσης εξαίρεση αποτελούν κάποιες ειδικές κατηγορίες παιχνιδιών που βασίζονται πολύ στην ισχύ του cpu, πχ κάτι flight simulators που θυμάμαι.

 

 

Κανω o/c τον cpu για να πάρω περισσότερα frames.

 

To o/c του cpu όντως χρειάζεται σε πολλές περίπτωσεις όπως όταν έχουμε να συνδυάσουμε έναν παλιότερο επεξεργαστή, χαμηλά χρονισμένο, με μια ισχυρή κάρτα. Μόνο που τα παραπάνω frames δεν οφείλονται άμεσα στο ίδιο το o/c (και τον επεξεργαστή) αλλά στο ότι χάριν στο o/c η κάρτα γραφικών μας αποδίδει καλύτερα, καθώς δεν την τραβάει πισω ο επεξεργαστής. Σε ήδη δυνατούς επεξεργαστές και στις αναλύσεις που παιζει ο περισσότερος κόσμος σήμερα (1920 χ 1080) δεν υπάρχει πραγματική διαφορά.

[...]

Το o/c στο επεξεργαστή μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες οριακές περιπτώσεις. Δηλ. αν έχουμε ψιλοσπασίματα πού και πού και βλέπουμε το cpu usage καρφωμένο στο 95-100%, ανεβάζοντας τη συχνότητα ίσως εξαλειφθούν. Αν αυτό το αποτέλεσμα είναι άμεση συνέπεια του o/c ή όχι, δεν ενδιαφέρει τον gamer. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι πως θα χει λίγα παραπάνω fps αλλά αρκετά για να είναι το παιχνίδι smooth.

 

 

Καλή συνέχεια :)

Δημοσ.

Συμφωνώ σε όλα. Ειδικά το τελευταίο flight simulator δουλεύει σχεδόν αποκλειστικά με τον επεξεργαστή.

 

Το ποστ το έκανα μόνο και μόνο γιατί βαρέθηκα να βλέπω gaming pc με i5 (πόσο μάλλον i7) και 6850...

Δημοσ.

Καλο θα ήταν οι επισημάνσεις του antonl να περαστουν στο πρωτο ποστ ωστε να διατηρηθει η αξιοπιστια και η εγκυρότητα του!!

Δημοσ.

Το μόνο που κάνει ο ssd είναι να επιταχύνει το μπουτάρισμα

Σαφώς και δεν κάνει μόνο αυτό! Κάποια ακόμα «+» του ssd, τα οποία απλώς υποθέτω ότι λογικά πρέπει να ισχύουν, αφού ...δεν έχω ssd, είναι ότι η εκκίνηση κάθε εφαρμογής εγκατεστημένης σ' αυτόν, γίνεται πολύ ταχύτερα.

 

Ένα ερώτημα που με απασχολεί, λόγω της χρήσης που κάνω εγώ στον υπολογιστή:

 

Έχω κάποια προγράμματα μετατροπής και επεξεργασίας για audio και video, τα οποία - προφανώς - θα εγκαταστήσω στον ssd που ενδεχομένως θα αγοράσω. Ο χρόνος που θα απαιτείται για την ολοκλήρωση του κάθε «project» - δεδομένου ότι το προς επεξεργασία υλικό καθώς και ο φάκελος προορισμού του εξαγόμενου αποτελέσματος, βρίσκονται σε μηχανικό δίσκο - θα είναι μικρότερος, λόγω του γεγονότος ότι τα προγράμματα θα τρέχουν από τον ssd;

Δημοσ.

@^: Θα λεγα πως εξαρτάται. Αν την ώρα που τρέχεις τα projects βλέπεις το cpu usage κοντά στο 100% (εφόσον χρησιμοποιούνται όλοι οι πυρήνες απ το πρόγραμμα), δε νομίζω να δεις σοβαρή διαφορά. Σε κόβει ο επεξεργαστής.

 

Απ την άλλη αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα απ τα output και ο επεξεργαστής λειτουργεί σχετικά χαλαρά, πιστεύω πως αξίζει τον κόπο και θα ναι καλή λύση.

 

Αυτά με κοινή λογική και χωρίς να το χω δοκιμάσει :)

Δημοσ.

@^: Θα λεγα πως εξαρτάται. Αν την ώρα που τρέχεις τα projects βλέπεις το cpu usage κοντά στο 100% (εφόσον χρησιμοποιούνται όλοι οι πυρήνες απ το πρόγραμμα), δε νομίζω να δεις σοβαρή διαφορά. Σε κόβει ο επεξεργαστής.

 

Απ την άλλη αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα απ τα output και ο επεξεργαστής λειτουργεί σχετικά χαλαρά, πιστεύω πως αξίζει τον κόπο και θα ναι καλή λύση.

 

Αυτά με κοινή λογική και χωρίς να το χω δοκιμάσει :)

 

Πάρε για παράδειγμα το convert x to dvd το οποίο, στα settings του, «βλέπει» τι επεξεργαστή έχεις, σου επιτρέπει - αν π.χ. έχεις τετραπύρηνο - να ορίσεις το πόσοι από τους πυρήνες θα χρησιμοποιούνται από αυτό και ορίζεις να χρησιμοποιούνται όλοι, προκειμένου η μετατροπή να τελειώσει όσο το δυνατόν ταχύτερα. Με δεδομένα τα παρακάτω:

 

1. Τα προς μετατροπή video αποθηκευμένα σε μηχανικό δίσκο,

2. Ο φάκελος προορισμού επίσης σε μηχανικό δίσκο,

 

θα υπάρχει κάποια διαφορά πιστεύεις στον απαιτούμενο χρόνο ολοκλήρωσης, αν λειτουργικό και πρόγραμμα είναι εγκατεστημένα σε ssd ή σε μηχανικό δίσκο;

 

(Αυτό: «Απ την άλλη αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα απ τα output και ο επεξεργαστής λειτουργεί σχετικά χαλαρά», για να σου πω την αλήθεια, δεν το πολυκατάλαβα... εννοείς ότι αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα από τα output - αν π.χ. «συμπιέζεις» ένα αρχείο video των 700mb για να το κάνεις 300 (τα νούμερα είναι τυχαία), ο επεξεργαστής ζορίζεται λιγότερο; )

Δημοσ.

[...]

(Αυτό: «Απ την άλλη αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα απ τα output και ο επεξεργαστής λειτουργεί σχετικά χαλαρά», για να σου πω την αλήθεια, δεν το πολυκατάλαβα... εννοείς ότι αν τα input αρχεία είναι μεγαλύτερα από τα output - αν π.χ. «συμπιέζεις» ένα αρχείο video των 700mb για να το κάνεις 300 (τα νούμερα είναι τυχαία), ο επεξεργαστής ζορίζεται λιγότερο; )

Το πήγα εντελώς με την κοινή λογική.

Αν θες να μετατρέψεις ένα αρχείο 10GB σε 2GB, προφανώς η ανάγκη σου για read είναι μεγαλύτερη απ αυτήν για write προς τον δίσκο (το πρόγραμμα πρέπει να διαβάσει 5πλάσιο μέγεθος δεδομένων απ ό,τι να γράψει). Οπότε ωφελήσαι περισσότερο αν τα προς μετατροπή αρχεία βρίσκονται σε δίσκο με μεγάλο read. Το θέμα είναι αν ο δίσκος είναι αυτός που σε φρενάρει ή κάποιο άλλο υποσύστημα (πχ επεξεργαστής).

Δημοσ.

να εκφρασω και εγω μερικες παρατηρησεις.. :D

λοιπον για τον επεξεργαστη εχει εως ενα βαθμο σημασια στα παιχνιδια διοτι εκτος απο games που χρησιμοποιουν περισσοτερο την cpu πρεπει να υπαρχει και η καταλληλη επεξεργαστικη ιχσυς για την ομαλη συνεργασια gpu-cpu οταν τρεχει ενα παιχνιδι.βεβαια εξαρταται παντα σε τι αναλυσεις παιζει καποιος και τι φιλτρα εχει ανοικτα αλλα φαντασου να εχεις καλη καρτα και να σε κραταει πισω ο επεξεργαστης?ενας οποιοσδηποτε τετραπυρινος ειναι μια χαρα σημερα,αλλα οχι διπυρινος!επισης δεν θεωρω τον 2500 υπερβολη διοτι ειναι και αρκετα future proof για τα επομενα χρονια.δεν αλλαζουν ολοι καθε 2 χρονια παρτς,πολυ τα κρατανε οσο αντεχουν και τραβανε.

οσο αφορα το o.c εχεις καποια αισθητη διαφορα σε φαινομενα οπως bottleneck και σε περιπτωσεις που ηδη εχει καποιος χαμηλα fps(βασικος παραγωντας πολλες φορες ειναι και το παιχνιδι).

αυτα τα ολιγα :P

οχ τωρα ειδα το edit για τον επεξεργαστη xD

το ειχα διαβασει ποιο πριν το τοπικ αλλα βαριομουν να απαντησω

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...