Προς το περιεχόμενο

Τhe Cave -του Ron Gilbert


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

To Get Games, προσφέρει για προπαραγγελία το The Cave με έκπτωση 22%, στα €10,19.

 

Για όσους τυχόν θα ήθελαν το παιχνίδι αμέσως με την κυκλοφορία του, δεν έχω υπόψη κάποια καλύτερη προσφορά αυτή τη στιγμή.

 

Μου το δείχνει στα €10,13 (μικρή διαφορά θα μου πείς, αλλά μ'αρέσει να ακριβολογώ :P) - υπ'όψιν οτι για οποιονδήποτε έχει store credit/trade-in value στο GreenManGaming, μπορεί να το βρεί και απο εκεί με έκπτωση 20% (κωδικός GMG20-PJFEW-Y16HK) στα €10,40 (και χαμηλότερα, ανάλογα το πόσο credit και/ή trade-in value χρησιμοποιηθεί).

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Μόλις μου στείλανε το key απο GreenManGaming :) Ξεκλειδώνει σε 2~ ώρες, hopefully μέχρι τις 10 θα έχω και πρώτες εντυπώσεις. Edit: Πήρε αναβολή; Βλέπω τώρα λέει Unlocks 24 Jan 2013, ενώ είμουν σίγουρος οτι θα κυκλοφορούσε στις 23...

  • Super Moderators
Δημοσ.

Έχω το κλειδί απο το πρωί, το Steam το δέχτηκε κανονικά, αλλά πράγματι πήρε αναβολή για τις 24.

 

Πάντως, οι πρώτες εντυπώσεις που διαβάζω δε μοιάζουν ιδιαίτερα θετικές... Θα δούμε.

Δημοσ.

Κάτι πήρε το μάτι μου στο EuroGamer, που αναφέρει ως αρνητικά τα controls και τα "εύκολα" puzzles, τα οποία δεν με ανησυχούν ιδιαίτερα - και το Psychonauts είχε παρόμοια προβλήματα αλλά σωζόταν, κυρίως λόγω setting, character development και story.

Δημοσ.

Κυκλοφόρησε, κάπου 10 ώρες πριν το κανονικό release time του Steam... Για όσους δεν βλέπουν Install button, κάντε restart το client.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Σταθερό το βλέπω τη λίγη ώρα που πρόλαβα να ασχοληθώ μαζί του, δύο σημεία που διάβαζα ότι είναι "ιδιότροπα" (σχοινιά και σκάλες) στην αρχή τουλάχιστον δε βλέπω να έχουν κάποιο θέμα.

 

Επιλέγεις τρεις χαρακτήρες και προχωράς με αυτούς, δεν ξέρω αν η ξεχωριστή ικανότητα που (μοιάζει να) έχει ο καθένας επηρεάζει την εξέλιξη, μέχρι στιγμής δεν έχω δει κάτι τέτοιο αλλά είμαι ακόμη αρχή.

 

Ωραία κίνηση των χαρακτήρων, πολύ ωραίες φωνές, λεπτό χιούμορ. Νομίζω ότι έχω φτάσει στον πρώτο (σχετικά) σύνθετο γρίφο, αλλά λόγω δουλειάς θα συνεχίσω το βράδυ, για περισσότερες εντυπώσεις.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Πρώτες εντυπώσεις, μετά από μερικές ώρες ενασχόλησης:

 

Οι γρίφοι είναι αρκετά καλοί, γενικά απλοί αλλά όμορφα δομημένοι. Εκεί που ξεχωρίζει, είναι στο επίπεδο του χιούμορ, το οποίο είναι χαμηλών τόνων αλλά εύστοχο και πολυεπίπεδο.

 

Η Σπηλιά δίνει στον καθένα από τους τρεις χαρακτήρες που επιλέγεις να πάρεις μαζί σου την ευκαιρία να ζήσει μια περιπέτεια που αφορά το υπόβαθρο του κάθε χαρακτήρα (η ιστορία των οποίων αποκαλύπτεται μέσα από εικόνες που ανακαλύπτεις στην πορεία). Το παρελθόν όλων είναι περισσότερο ή λιγότερο σκοτεινό και τα μυστικά έρχονται σταδιακά στο φως.

 

Γενικά, παρότι (μέχρι στιγμής, τουλάχιστον) στους γρίφους δεν είδα κάτι εξαιρετικό και ως platformer έχει τα θεματάκια του (τα οποία παρακάμπτονται γιατί -και πάλι μέχρι στιγμής- το επίπεδο δυσκολίας είναι βατό) προσφέρει πολλά σε επίπεδο σκέψης και χιούμορ.

 

Στο τεχνικό κομμάτι, παρατήρησα ορισμένα "σκαλώματα" στην ανταπόκριση των πλήκτρων, όμως το θέμα λύνεται εύκολα με το (γρήγορο) save και load.

 

Γενικά, μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία.

  • Like 3
Δημοσ.

Παραθέτω και εγώ τις εντυπώσεις μου μέχρι τώρα:

 

Παρά τις αρχικές εντυπώσεις που δίνουν τα trailer, το The Cave αποτελεί παραπάνω side-scrolling adventure game παρά platform - απαιτείται συνδιασμός απο item hunting, combining και platforming για την λύση των διάφορων γρίφων/εμποδίων, καθώς και σε λιγότερο βαθμό η χρήση των ειδικών ικανοτήτων που έχουν οι επτά πρωταγωνιστές (τρείς εκ των οποίων επιλέγονται στην αρχή του παιχνιδιού, παρόμοιο σύστημα με ένα απο τα προηγούμενα παιχνίδια του Ron Gilbert, Maniac Mansion).

 

Οπτικά το παιχνίδι προσφέρει αρκετά ζωηρό color palette, με ελαφρά exaggerated design στους χαρακτήρες και τις περιοχές (που σε ορισμένα σημεία θυμίζουν ταινίες του Tim Burton, ειδικά το κεφάλαιο των χαρακτήρων The Twins). Υπάρχει ελαφρό πρόβλημα στο frame rate, καθώς το παιχνίδι είναι κλειδωμένο στα 30 FPS, παράπονο που δίνει και φέρνει αρκετά στα forum - προσωπικά δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα, αλλά your mileage may vary.

 

Ακουστικά δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα, μια και τα themes της κάθε περιοχής είναι  "ήπια" (και δεν κουράζουν με την συνεχή επανάληψη τους), δεν κάνουν όμως εντύπωση και ξεχνιούνται εύκολα. Το voice acting απο την άλλη είναι καταπληκτικό, καθώς ο αφηγητης (ο οποίος έχει περίπου 80% των διαλόγων στο παιχνίδι) προσφέρει αρκετές χιουμοριστικές ατάκες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού με το συνήθες black humor του Ron Gilbert. Τέλος, οι διάλογοι των διάφορων NPC είναι κατά κύριο λόγο αρκετά καλοί, με μερικές εξαιρέσεις όπου χρησιμοποιούνται υπερβολικά έντονα κλισέ (όπως o King στο κεφάλαιο του Knight, που χρησιμοποιεί την κατάληξη -eth συνεχώς).

 

Το gameplay είναι αρκετά interesting, μια και διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιλογές χαρακτήρων στην αρχή του παιχνιδιού - κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του κεφάλαιο, το οποίο αφηγείται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το background του/της, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους βρίσκεται στο Cave. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετή ποικιλία περιοχών, απο προϊστορικα themes μέχρι μεσαιωνικά κάστρα και high-tech εργαστήρια, καθώς και αρκετό replayability. Μεταξύ αυτών των character-specific περιοχών υπάρχουν επίσης κάποιες πιο γενικευμένες περιοχές (οι οποίες είναι πάντα ίδιες, ανεξάρτητα απο ποιοι χαρακτήρες επιλέκτηκαν), οι οποίες δίνουν έμφαση στην χρήση όλων των χαρακτήρων ταυτόχρονα για πιο "σύνθετα" puzzles.

 

 

 

Θεματικά, το παιχνίδι κινείται σε αρκετά "πρωτότυπα" για το είδος επίπεδα, μια και εξισορροπεί τραγικές ιστορίες με αρκετή δόση χιούμορ χωρίς ποτέ να φτάνει στα "άκρα" μεταξύ κωμωδίας/τραγωδίας (κάτι αντίστοιχο υπήρχε και σε προηγούμενο παιχνίδι της Double Fine, το υπέροχο Psychonauts). Οι πρωταγωνιστές έχουν κατά κύριο λόγο σκοτεινά μυστικά, καθώς και αρκετά εγωϊστικούς λόγους για τους οποίους μπαίνουν στο Cave, αλλά παρουσιάζονται με αρκετό χιούμορ ώστε να είναι συμπαθητικοί παρά τα ελαττώματα τους. Ως αποτέλεσμα, το character development και το φινάλε της κάθε ιστορίας αφήνουν ανάμεικτα συναισθήματα στον παίκτη και αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς ως "σωστό" design.

 

 

 

-- Ένα μικρό παράπονο που είχα είναι το (υπερβολικό) backtracking που απαιτείται σε ορισμένα σημεία, μια και με τρείς χαρακτήρες αποτελεί "αγγαρεία" η μετακίνηση τους ένα προς ένα, καθώς και ο περιορισμός του inventory (επιτρέπεται ένα αντικείμενο ανά χαρακτήρα), που σημαίνει οτι μερικές φορές χάνεται χρόνος με το πήγαινε-έλα - αν και το συγκεκριμένο πρόβλημα "περιορίζεται" κυρίως στα ενδιάμεσα των character-specific κεφαλαίων.

 

-- Τα controls επίσης θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς τουλάχιστον το jump command παρουσιάζει ελαφρό delay, ενώ σε ορισμένα κεφάλαια η τοποθέτηση των ropes και ladders είναι κάπως... ατυχής (μια και οι χαρακτήρες αρπάζονται αυτόματα, κάποιες φορές εμποδίζουν την ομαλή κίνηση οριζόντια).

 

-- Τέλος, επίσης μικρό παράπονο τα special abilities των χαρακτήρων, τα οποία θα ήθελα να χρησιμοποιούνταν περισσότερο - ενδεικτικά στο κεφάλαιο του Knight, το ειδικό skill του (να γίνεται invincible όταν είναι ακίνητος) "χρειάζεται" να χρησιμοποιηθεί μόνο δύο φορές...

 

Παραθέτω επίσης μερικά (spoiler-free) screenshots του παιχνδιού:

 

Edit: Με "πρόλαβε" ο Snoob :P. Αλήθεια, με ποιούς χαρακτήρες το ξεκίνησες; Πήρα για πρώτο run τους Knight, Adventurer και Time-Traveler, αρκετά ενδιαφέρον συνδιασμός (ειδικά ο Time-Traveler έχει μάλλον τα πιο 'έξυπνα' puzzles απο όλους τους χαρακτήρες)

post-143955-0-08052100-1359064246_thumb.jpg

post-143955-0-98937200-1359064253_thumb.jpg

post-143955-0-81513000-1359064261_thumb.jpg

post-143955-0-02134600-1359064267_thumb.jpg

post-143955-0-86683100-1359064276_thumb.jpg

post-143955-0-67468900-1359064281_thumb.jpg

post-143955-0-82044800-1359064286_thumb.jpg

post-143955-0-69819900-1359064293_thumb.jpg

post-143955-0-45154300-1359064312_thumb.jpg

  • Like 4
  • Super Moderators
Δημοσ.

Εγώ ξεκίνησα με Knight, Monk και Adventurer.

 

Από τους "δεύτερους ρόλους", οι ατάκες της πριγκίπισσας είναι θεϊκές. Προφανώς, ξεχωρίζει η Σπηλιά (ο Σπηλιάς, τέλος πάντων) που έχει μερικές εξαιρετικές στιγμές, ήδη -είμαι ακόμη πολύ νωρίς.

 

Σου δίνει την αίσθηση ότι για τον καθένα θα μπορούσε να στηθεί ολόκλήρο παιχνίδι γύρω από το χαρακτήρα, όμως ακόμη περισσότερο εντύπωση μου κάνει ότι με πολύ λιτά μέσα (βασικά τις εικόνες και κάποια σχόλια της Σπηλιάς και των δεύτερων ρόλων) αποκαλύπτει μεγάλο βάθος στο υπόβαθρο και τη σύλληψη του κάθε χαρακτήρα -παρότι αρχικά θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς, "μπα, ιππότης, τίποτε πιο πρωτότυπο δε θα μπορούσαν να βρουν;" Κι όμως, ακόμη και ο κλασικός, χίλιο-χρησιμοποιημένος ιππότης αποδεικνύεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σαν πρώτη εντύπωση εκτός απο το crash που έφαγα και με ξενέρωσε μιας και δεν είχα κάνει save, είναι η πολύ κακή κίνηση των χαρακτήρων. Χοντροκομμένη, αργή και τρομερά unresponsive. Επίσης φαίνεται να έχει πολύ backtracking αλλα ακόμα είμαι στην αρχή. Γραφικά όμορφα, γρίφοι fun και εύκολοι. Μάλλον θα προτιμήσω την xbox live έκδοση. Τα υπόλοιπα μόλις το τελειώσω. 

 

edit: Πολύ ωραίο το story του knight όπως και του hillbilly που παίζω τώρα. Διασκεδαστική αφήγηση and everything. Δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε ήρωες κάποια στιγμή; Έχω ξεμείνει με knight/hillbilly/time traveller που randomly τους έβαλα να κάτσουν στη γέφυρα στην αρχή

Επεξ/σία από klainmaingr
  • Super Moderators
Δημοσ.

Δεν έχω XBOX, επομένως απλά μεταφέρω ό,τι έχω διαβάσει: η έκδοση για κονσόλα έχει χειρότερη απόκριση από ό,τι αυτή για το PC.

 

Το οποίο μπορεί και να είναι κακίες ή απλά υπερβολές, απλά το αναφέρω γιατί τα αρχικά reviews σχολίαζαν ακριβώς αυτά τα θέματα και όταν κυκλοφόρησε η έκδοση για PC είδα σχόλια πως είναι βελτιωμένη. Επαναλαμβάνω, σύγκριση δεν μπορώ να κάνω.

 

Ήρωες δε νομίζω να αλλάζουν στην πορεία, λογικά σε δεύτερο playthrough επιλέγεις άλλους.

 

Το απόγευμα θα προσπαθήσω να ξεσκαλώσω από ένα γρίφο που με σταμάτησε χθες, τα βαγονέτα του ορυχείου. Άντε να δω τι γίνεται με το τρίτο...

Δημοσ.

θα μπορούσαν να προσέξουν τον χειρισμό λίγο παραπάνω, αν το παιχνίδι δεν ήταν puzzle adventure και ήταν action platformer δεν θα πήγαινε ούτε μέχρι τα κιουρκα (ελα ρε σπύρο) με αυτό τον χειρισμό, όχι στο steam. 

Δημοσ.

Το απόγευμα θα προσπαθήσω να ξεσκαλώσω από ένα γρίφο που με σταμάτησε χθες, τα βαγονέτα του ορυχείου. Άντε να δω τι γίνεται με το τρίτο...

 

Είναι όντως λίγο παράξενο το συγκεκριμένο κομμάτι... Αν θες hints πάντως, just say the word :P

 

edit: Πολύ ωραίο το story του knight όπως και του hillbilly που παίζω τώρα. Διασκεδαστική αφήγηση and everything. Δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε ήρωες κάποια στιγμή; Έχω ξεμείνει με knight/hillbilly/time traveller που randomly τους έβαλα να κάτσουν στη γέφυρα στην αρχή.

 

Δυστυχώς όχι, αλλά τουλάχιστον είναι "μικρό" παιχνίδι οπότε μάλλον ξαναπαίζεται άνετα για τα υπόλοιπα stories.

 

Τέλος, προσθέτω ένα ακόμα παράπονο στην λίστα καθώς απ'ότι φαίνεται σε αναγκάζει το παιχνίδι να παίξεις δύο φορές με κάθε χαρακτήρα για να δεις όλα τα endings (έχει ένα good και ένα bad για κάθε ένα, συνοδευόμενα απο δύο illustrations-φινάλε) - το save γίνεται overwrite μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...